Apple TV 4
2304 svar till detta ämne
Postad 17 januari 2016 - 14:46
tony97
-
tony97
-
Forumräv
-
-
502 inlägg
Jag är nog trög.
Om jag har ett bibliotek (Filmer) och i samma bibliotek vill lägga till filmer hur gör jag då?
Om jag följer denna beskrivning blir det ett nytt bibliotek.....eller så gör jag fel.
Är det skillnad på gratis versionen och betalversionen? Är det därför jag inte kan göra detta?
Kan man lägga till fler servrar och om ja hur gör man det?
(Hittar inget på deras supportsida)
Redigerat av tony97, 17 januari 2016 - 15:27.
Postad 17 januari 2016 - 17:07
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3 659 inlägg
Jag är nog trög.
Om jag har ett bibliotek (Filmer) och i samma bibliotek vill lägga till filmer hur gör jag då?
Om jag följer denna beskrivning blir det ett nytt bibliotek.....eller så gör jag fel.
Är det skillnad på gratis versionen och betalversionen? Är det därför jag inte kan göra detta?
Kan man lägga till fler servrar och om ja hur gör man det?
(Hittar inget på deras supportsida)
Det är ju bara att lägga till filmer i den mapp du har filmerna så hittar plex det själv eller är det undermappar till huvudbilioteket du skall skapa?
Du måste ju även länkat biblioteket till en mapp eller nätverksutdelning.
Nu vet jag inte hur det funkar med atv4 klienten men har man flera servrar och de är inloggade och knutna till samma användarnamn så brukar plex hitta alla servrar automatiskt.
Redigerat av jimjans, 17 januari 2016 - 17:14.
Postad 17 januari 2016 - 17:36
tony97
-
tony97
-
Forumräv
-
-
502 inlägg
Det är ju bara att lägga till filmer i den mapp du har filmerna så hittar plex det själv eller är det undermappar till huvudbilioteket du skall skapa?
Du måste ju även länkat biblioteket till en mapp eller nätverksutdelning.
Nu vet jag inte hur det funkar med atv4 klienten men har man flera servrar och de är inloggade och knutna till samma användarnamn så brukar plex hitta alla servrar automatiskt.
Självklart kan jag lägga till dem i den mamm jag har men problemet när man sedan trycker realod i Plex appen för att få fram tillagd film så kör den igenom alla filmer i mappen vilket tar lång tid.
Det måste gå att lägga till en enstaka film så den hamnar i filmmappen på Plex appen.
Postad 17 januari 2016 - 17:40
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Självklart kan jag lägga till dem i den mamm jag har men problemet när man sedan trycker realod i Plex appen för att få fram tillagd film så kör den igenom alla filmer i mappen vilket tar lång tid.
Det måste gå att lägga till en enstaka film så den hamnar i filmmappen på Plex appen.
Njae Reload i Plex-appen uppdaterar inte biblioteket utan den uppdaterar information i själva Plex-appen mot servern.
Tillvägagångssättet är att man lägger till en filmi den mapp som du har dina filmer lagrade och Plex servern söker igenom allt och det är inget som går att ändra på. Det fungerar så.
Postad 18 januari 2016 - 13:01
mbaath
-
mbaath
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
En bild säger mer än tusen ord. Är det verkligen ingen mer än jag som inte står ut med att ha undertexten så högt upp i bilden?
Även jag har problem med att undertexten ligger för högt upp i Netflix. Ganska störande faktiskt.
Har även ett helt annat problem i HBO-appen. Om man trycker på vänsterkanten av fjärrkontrollens touchyta ska man hoppa 10 sek tillbaka i uppspelningen. Detta fungerar utmärkt i SVT Play och Netflix, men i HBO avbryts i stället uppspelningen och pausas, som om man hade tryckt på Menu-knappen. Attans irriterande.
Postad 18 januari 2016 - 13:11
Zejho
-
Zejho
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
En bild säger mer än tusen ord. Är det verkligen ingen mer än jag som inte står ut med att ha undertexten så högt upp i bilden?
Jag gjorde så att jag gick in på Inställningar -> Allmänt -> Hjälpmedel -> Stil.
Där skapade jag en stil som jag var nöjd med (och använder som default) och stängde av "Video kan ignorera stil" på alla alternativ. Detta gör att undertexterna ser likadana ut i alla appar; Netflix, Viaplay, HBO Nordic osv. såvida undertexterna inte är inbrända som på tidigare versioner av Plex eller på SVT Play.
Postad 18 januari 2016 - 14:32
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Jag gjorde så att jag gick in på Inställningar -> Allmänt -> Hjälpmedel -> Stil.
Där skapade jag en stil som jag var nöjd med (och använder som default) och stängde av "Video kan ignorera stil" på alla alternativ. Detta gör att undertexterna ser likadana ut i alla appar; Netflix, Viaplay, HBO Nordic osv. såvida undertexterna inte är inbrända som på tidigare versioner av Plex eller på SVT Play.
Men löser det den höga placeringen?
Postad 18 januari 2016 - 14:39
Zejho
-
Zejho
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Men löser det den höga placeringen?
Ja, såhär ser det ut för mig. Detta är Viaplay, men ser likadant ut på Netflix.

Postad 18 januari 2016 - 14:40
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Ok 
Postad 18 januari 2016 - 15:47
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1 977 inlägg
Grymt! Bra tips!
Tack för det 
Postad 18 januari 2016 - 15:56
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2 842 inlägg
Bra tips
Redigerat av lobo, 18 januari 2016 - 15:57.
Postad 18 januari 2016 - 16:33
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Testade för första gången HEVC/x265 för första gången
Inga problem för Plex på ATV4!
Strålande bild sett till hur liten "plats" det tar!
Postad 18 januari 2016 - 18:07
Trhuster
-
Trhuster
-
Lärjunge
-
-
311 inlägg
Tack för detta tipset. Dock är texten kvar högt upp i bilden på Netflix, kanske jag har bommat något men jag avmarkerade "Video kan ignorera stil" på allt jag hittade iaf.
Postad 18 januari 2016 - 18:29
Unregistereda7fc6b80
-
Unregistereda7fc6b80
-
Forumräv
-
-
555 inlägg
Apple kan tänkas köpa upp HBO. Bättre de köper Netflix
Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 20 januari 2016 - 09:37.
Postad 20 januari 2016 - 11:33
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Varför? Netflix klarar sig utmärkt medan HBO skulle behöva styras upp teknikmässigt.
Postad 20 januari 2016 - 12:05
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2 231 inlägg
Tack för detta tipset. Dock är texten kvar högt upp i bilden på Netflix, kanske jag har bommat något men jag avmarkerade "Video kan ignorera stil" på allt jag hittade iaf.
Samma för mig. Stilen är samma för alla appar, men positionen är fortfarande hög på Netflix.
Postad 20 januari 2016 - 17:55
tony97
-
tony97
-
Forumräv
-
-
502 inlägg
Källa?
Postad 20 januari 2016 - 18:13
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Postad 20 januari 2016 - 19:31
Unregistereda7fc6b80
-
Unregistereda7fc6b80
-
Forumräv
-
-
555 inlägg
Dock ett rykte http://macworld.idg....apple-hbo-rykte
Hade hellre sett att de köpt Netflix för då hade man med säkerhet fått Netflix i Ultra HD via Apple TV ngt jag saknar.
HBO skiter jag fullständigt i de har ju inte ens Ultra HD
Postad 20 januari 2016 - 21:02
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Nä fy f*an, Apple ska absolut inte äga Netflix. Då ska man väl se det genom quicktime, världens sämsta uppspelare...
Postad 20 januari 2016 - 21:10
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Nä fy f*an, Apple ska absolut inte äga Netflix. Då ska man väl se det genom quicktime, världens sämsta uppspelare...
Varför skulle dom byta spelare bara för att dom köper Netflix?
Postad 20 januari 2016 - 22:52
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
För Apple gillar att samla allt på samma?
Postad 20 januari 2016 - 22:52
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Varför göra något som konkurrenterna gör, underförstått usb och minneskort i sina telefoner.
När gjorde Apple något som ter sig normalt. 
Postad 21 januari 2016 - 05:29
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Varför göra något som konkurrenterna gör, underförstått usb och minneskort i sina telefoner.
När gjorde Apple något som ter sig normalt. 
Nej jag förstår inte vad det har med saken att göra.
Så du vet vad Apple gillar?
Postad 21 januari 2016 - 09:07
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Nej jag förstår inte vad det har med saken att göra.
Så du vet vad Apple gillar?
Nej men företaget har väl funnits ett tag? Företaget har köpt and företag förr?
Istället för att dra dryga kommentarer så kan du väl bidra till en diskussion om varför inte eller varför?
Handlar kort och gått om trafik och med tanke på vad de har gjort med andra tjänster så kan man väl räkna med att långsiktigt borde ett Netflix uppköp hamna under iTunes paraplyet.
Sen är Netflix nog för stort för att göra det lika snabbt som andra tjänster. Antar Apple väldigt gärna vill in i subscription affärerna men har haft svårt med att skapa det själva och är därför inne på att köpa.
Postad 21 januari 2016 - 09:13
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Har du lagt märke till att Netflix liksom alla andra streaming-tjänster redan har appar på Apple TV som följer Apple design-regler. iTunes ser exakt likadan ut som Netflix på Apple TV. Hur menar du då att det skulle bli någon skillnad på uppspelningen?
Postad 21 januari 2016 - 09:28
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Har du lagt märke till att Netflix liksom alla andra streaming-tjänster redan har appar på Apple TV som följer Apple design-regler. iTunes ser exakt likadan ut som Netflix på Apple TV. Hur menar du då att det skulle bli någon skillnad på uppspelningen?
Tror personen som startade konversationen tänkte på PC framförallt eftersom det var Quicktime relaterat. Så det var nog inte riktigt ATV relaterat.
Men på ATV 4 lär det som du säger inte märkas men tror ändå att ett eventuellt uppköp i slutändan skulle rendera att Netflix försvinner och går in under iTunes Video segmentet vilket såklart kommer ha olika betydelse för olika plattformar.
Postad 21 januari 2016 - 09:32
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Tror personen som startade konversationen tänkte på PC framförallt eftersom det var Quicktime relaterat. Så det var nog inte riktigt ATV relaterat.
Men på ATV 4 lär det som du säger inte märkas men tror ändå att ett eventuellt uppköp i slutändan skulle rendera att Netflix försvinner och går in under iTunes Video segmentet vilket såklart kommer ha olika betydelse för olika plattformar.
Ser igen nackdel i att kunna se Netflix även i iTunes på PC. Men de lär knappast gå ifrån html 5 som de har satsat år på att utveckla. Om all streaming skulle inkluderas i samma gränssnitt på Apple TV så ser jag ingen nackdel med det heller.
Postad 21 januari 2016 - 10:28
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Nej men företaget har väl funnits ett tag? Företaget har köpt and företag förr?
Istället för att dra dryga kommentarer så kan du väl bidra till en diskussion om varför inte eller varför?
Handlar kort och gått om trafik och med tanke på vad de har gjort med andra tjänster så kan man väl räkna med att långsiktigt borde ett Netflix uppköp hamna under iTunes paraplyet.
Sen är Netflix nog för stort för att göra det lika snabbt som andra tjänster. Antar Apple väldigt gärna vill in i subscription affärerna men har haft svårt med att skapa det själva och är därför inne på att köpa.
Dryg kommentar att fråga ifall du vet vad Apple vill!!!
Haha kränkt vit man 
Nej jag tror inte att Apple skulle "förstöra" Netflix vid ett köp.
Som redan påpekats finns det redan en app i ATV4 och för dom som använder Windows så finns det ett webbgränssnitt.
Postad 21 januari 2016 - 10:50
Berggren
-
Berggren
-
I Am The God Of Hellfire
-
-
3 967 inlägg
Återigen, tänk på tonen till varandra och jag ber er att inte kalla varandra för saker, oavsett vad det är ni kallar varandra så kommer det att rendera avstängning från forumet i ett par dagar där man då funderar på sitt beteende och väljer man att komma tillbaka och posta nya inlägg så gör man bäst i att följa mina uppmaningar.
Tack för visad hänsyn.
Postad 21 januari 2016 - 11:01
Unregistered04df7d78
-
Unregistered04df7d78
-
Forumräv
-
-
952 inlägg
Dryg kommentar att fråga ifall du vet vad Apple vill!!!
Haha kränkt vit man 
Nej jag tror inte att Apple skulle "förstöra" Netflix vid ett köp.
Som redan påpekats finns det redan en app i ATV4 och för dom som använder Windows så finns det ett webbgränssnitt.
Inte direkt ATV relaterat, men jag är helt övertygad om att Apple skulle förstöra Netflix. Fördelen med Netflix är att de kunnat producera de TV serier de vill utan att vara förhindrade av vem som är deras reklamköpare som de övrigra amerkanska TV bolagen. Apple som företag skulle tvingas till att vara mer "politiskt korrekt". Det är förvisso bara min åsikt, och inte något jag tänker debatera vidare i en ATV tråd.
Postad 21 januari 2016 - 17:49
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Inte direkt ATV relaterat, men jag är helt övertygad om att Apple skulle förstöra Netflix. Fördelen med Netflix är att de kunnat producera de TV serier de vill utan att vara förhindrade av vem som är deras reklamköpare som de övrigra amerkanska TV bolagen. Apple som företag skulle tvingas till att vara mer "politiskt korrekt". Det är förvisso bara min åsikt, och inte något jag tänker debatera vidare i en ATV tråd.
Vad Apple har med reklamfinansierade tv bolag förstår inte jag och dom distribuerar redan serier utan att tvingas vara mer "politiskt korrekt"
Nu tror inte jag Apple kommer köpa Netflix men att dom skulle förstöra vid ett köp är högst tveksam.
Postad 21 januari 2016 - 17:57
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3 637 inlägg
Vilka tv serier producerar apple som ligger i en politisk gråskala så att säga?
Postad 22 januari 2016 - 11:03
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Vilka tv serier producerar apple som ligger i en politisk gråskala så att säga?
Apple producerar vare sig TV-serier eller film såvitt de inte är delägare i något produktionsbolag, men det är mer än jag vet. Det närmaste är väl Pixar som startades av Jobs men köptes av Disney.
Postad 22 januari 2016 - 11:08
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3 637 inlägg
Apple producerar vare sig TV-serier eller film såvitt de inte är delägare i något produktionsbolag, men det är mer än jag vet. Det närmaste är väl Pixar som startades av Jobs men köptes av Disney.
Så då behöver inte rog10s farvåger vara helt orimliga? Jag tror ju absolut inte just netflix säljs men ändå.
Postad 22 januari 2016 - 13:20
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Om Apple ger sig in i den prenumerationsbaserade streamingmarknaden blir det förmodligen med en egen tjänst, som de gjorde med Apple Music. Jag har hört rykten om att de planerar något sådant. De har ju redan filmuthyrning och filmförsäljning (i USA även tv-serier) på iTunes/Apple TV. Apple brukar inte ta över etablerade varumärken.
Men jag kan givetvis ha fel. Det ryktas också om att de skulle överväga att köpa HBO eller till och med hela Time Warner (som äger bland annat HBO). Så vem vet.
http://www.macworld....umours-3610603/
Postad 22 januari 2016 - 14:13
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Om Apple ger sig in i den prenumerationsbaserade streamingmarknaden blir det förmodligen med en egen tjänst, som de gjorde med Apple Music. Jag har hört rykten om att de planerar något sådant. De har ju redan filmuthyrning och filmförsäljning (i USA även tv-serier) på iTunes/Apple TV. Apple brukar inte ta över etablerade varumärken.
Men jag kan givetvis ha fel. Det ryktas också om att de skulle överväga att köpa HBO eller till och med hela Time Warner (som äger bland annat HBO). Så vem vet.
http://www.macworld....umours-3610603/
Apple köpte Beats som var en streamningstjänst för musik.
Postad 22 januari 2016 - 14:55
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Apple köpte Beats som var en streamningstjänst för musik.
Så sant.
Postad 22 januari 2016 - 16:01
Unregistered04df7d78
-
Unregistered04df7d78
-
Forumräv
-
-
952 inlägg
Något nytt om Canal Digital/Cmore eller DPlay när deras appar kommer ?
Postad 22 januari 2016 - 16:07
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1 977 inlägg
Cmore är så jäkla långsamma och deras tjänst så urusel så man kan spy!
Fick ett bryt igår kväll (kollade... eller rättare sagt, försökte titta på SHL) och sa upp skiten!
Postad 22 januari 2016 - 21:12
Tedde3
-
Tedde3
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Något nytt om Canal Digital/Cmore eller DPlay när deras appar kommer ?
Dplay undrar jag med om. Använde den appen till iPhonen för första gången igår och airplay buggade ur precis så illa som när det var Kanal 5. Så hoppas verkligen att de får till en stabil app till ATV:n.
Postad 22 januari 2016 - 22:14
Unregistereda7fc6b80
-
Unregistereda7fc6b80
-
Forumräv
-
-
555 inlägg
Jag tror varken Cmore eller DPlay kommer, vänta er inte allt för mkt för det. Skulle vara om någon hade tweakat iOS appen till Xcode, sedan skapa en app för Apple TV som med Kodi
Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 22 januari 2016 - 22:16.
Postad 22 januari 2016 - 22:25
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Jag tror varken Cmore eller DPlay kommer, vänta er inte allt för mkt för det. Skulle vara om någon hade tweakat iOS appen till Xcode, sedan skapa en app för Apple TV som med Kodi
DPlay kommer garanterat som app till ATV4. Kom Imagine som är en ganska dålig tjänst så gör DPlay det också.
Leverantörerna inser att det finns pengar att tjäna dels genom premium konton och reklam.
Citerat från deras egen sida.
Vi jobbar såklart för att också kunna erbjuda Dplay via flera plattformar.
Redigerat av lappen71, 22 januari 2016 - 22:28.
Postad 23 januari 2016 - 12:47
Unregistereda7fc6b80
-
Unregistereda7fc6b80
-
Forumräv
-
-
555 inlägg
Imagine har ju funnits hur länge som helst, använder ni den skiten ? Klart gillar man SVT så! Antar att de inte fått till TV3, Kanal 5 osv som för två år sedan sades att det snart är på gång.
Dplay appen är knappt användbar och nu ska de få till den till Apple Tv! Lycka till men det lär inte hända inom närmsta tiden.
Postad 23 januari 2016 - 15:19
Unregistered04df7d78
-
Unregistered04df7d78
-
Forumräv
-
-
952 inlägg
Cmore/canal digital säger att det kommer en app. Frågan är väl när den kommer... Ursprungligen var det December/Januari ...
Edit. Kollade just igen, Januari/Februari. Men nu har de ändrat texten. Ipad/iPhone app MED STÖD FÖR Apple TV.. Låter som AirPlay med andra ord. Säger upp mitt CanalDigital abonnemang imorgon.
Redigerat av Unregistered04df7d78, 23 januari 2016 - 15:23.
Postad 23 januari 2016 - 16:26
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Imagine har ju funnits hur länge som helst, använder ni den skiten ? Klart gillar man SVT så! Antar att de inte fått till TV3, Kanal 5 osv som för två år sedan sades att det snart är på gång.
Dplay appen är knappt användbar och nu ska de få till den till Apple Tv! Lycka till men det lär inte hända inom närmsta tiden.
Nu handlade det inte om man använde den utan om den finns. Du skrev först att det aldrig kommer men nu ändrade du dig till "lär inte hända inom närmsta tiden"
Postad 23 januari 2016 - 16:47
Unregistereda7fc6b80
-
Unregistereda7fc6b80
-
Forumräv
-
-
555 inlägg
TV3 släppte aldrig en app för Apple tv innan, bara för att de slog ihop alla till en app skulle det vara lättare kan man tro, men jag står fast i att det lär inte hända!
Se ovan angående C-More kommer bli samma sak där, snack men ingen verkstad!
Postad 23 januari 2016 - 16:58
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
TV3 släppte aldrig en app för Apple tv innan, bara för att de slog ihop alla till en app skulle det vara lättare kan man tro, men jag står fast i att det lär inte hända!
Se ovan angående C-More kommer bli samma sak där, snack men ingen verkstad!
Är så säker på min sak att jag slår vad om 1000:- ATT det kommer en app
Postad 23 januari 2016 - 18:12
Unregistereda7fc6b80
-
Unregistereda7fc6b80
-
Forumräv
-
-
555 inlägg
Att det kommer visst men när...
Jag höjer till 10.000 kr ska vi sätta ett sludatum kanske ?
Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 23 januari 2016 - 18:13.
Postad 23 januari 2016 - 18:14
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Att det kommer visst men när...
Jag höjer till 10.000 kr ska vi sätta ett sludatum kanske ?
Du skrev "Aldrig" så då vet du slutdatumet 
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|