Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nvidia Shield Android TV 4K

3007 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 januari 2016 - 14:54

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Tack för svaret, då gör jag så.

men det är nog snällt att informera elgiganten om felet så inte en ny kund drabbas.

Postad 28 januari 2016 - 22:19

Nylle666
  • Nylle666
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Har problem sen i förrgår med min Shield, den har hamnat i en loop där den startar om efter att den kommit till startskärmen och den laddat in appar samt reklamen för annat. Kan alltså inte stänga av den normalt utan måste dra sladden. Den reagerar inte heller på fjärrkontrollen.
Ska jag lämna tillbaks till Elgiganten och be dom fixa den eller ska jag be om en ny? Köpte den för ca 1 vecka sen.

Tacksam för svar.

Kom hem idag och märkte att shielden var igång, slog på tv'n och då höll den på precis lika dant så min åker tillbaka med

Postad 29 januari 2016 - 12:44

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Funderar på ett köp men fungerar följande appar?

SVT Play

COM HEM Play

TV4 Play

HBO Nordic

SVT Play funkar klockrent. De andra har jag inte kört.

COM HEM Play finns väl inte till Android TV, eller?

Postad 29 januari 2016 - 19:29

RobbeR011
  • RobbeR011
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Fungerar det bra för er att casta viaplay från macbook?

Har AC nätverkskort och rt-ac66u får ut ca 300/150 på bredbandskollen, Använder google chrome "uppdaterad", och shielden sitter med nätverkskabel. 

Postad 29 januari 2016 - 19:57

Unregisteredcd3e6ec8
  • Unregisteredcd3e6ec8
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

jimjans, det är ju klart att jag gör det, vill inte känna att jag lurar någon.

Postad 29 januari 2016 - 21:13

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Fungerar det bra för er att casta viaplay från macbook?

Jag provat från Mac och sändningen flyter på men jag har "sökringen" i bild hela tiden :blink:  :D Kör allt trådat..

Postad 30 januari 2016 - 15:53

pseudonymen
  • pseudonymen
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Kom hem idag och märkte att shielden var igång, slog på tv'n och då höll den på precis lika dant så min åker tillbaka med

Har problem sen i förrgår med min Shield, den har hamnat i en loop där den startar om efter att den kommit till startskärmen och den laddat in appar samt reklamen för annat. Kan alltså inte stänga av den normalt utan måste dra sladden. Den reagerar inte heller på fjärrkontrollen.

Ska jag lämna tillbaks till Elgiganten och be dom fixa den eller ska jag be om en ny? Köpte den för ca 1 vecka sen.

Tacksam för svar.

Jag hade samma/liknande problem. Jag googlade lite på det och det var nåt samband med att man hade slagit på "gps locations service"(kommer inte ihåg vad det heter i menyn nu). Jag hade slagit på utvecklar mode också vet inte om det hade med det att göra också.

Problemet är ju att den startar om hela tiden så man hinner inte riktigt in i menyn att ändra det om man inte är riktigt snabb. Man kunde dock komma runt det om man kopplade upp sig med nätverkssladd ist för wifi.

Har för mig att jag slog av wifit hemma också och lyckades komma runt boot loopen så.

Postad 31 januari 2016 - 22:20

Samsound
  • Samsound
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 1

Hej Har  provat Nvidia shielden  och säger bara  köp  ! Allt fungerar för mig och den  är  prisvärd och ett riktigt  prestanda monster mot  konkurrenter !

Postad 01 februari 2016 - 10:33

aneus59
  • aneus59
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Någon som har fått popcorn time att fungera?

Har installerat det men när jag väl går in i appen så finns det inget innehåll. Kommer inte upp varken filmer eller serier.

Tips på vad som kan vara fel?

Postad 01 februari 2016 - 11:09

whityoustone
  • whityoustone
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
En dum fråga hur gör jag för att uppdatera kodi manuellt via USB ?

Postad 01 februari 2016 - 11:25

NiklasK
  • NiklasK
  • Lärjunge

• 452 inlägg
  • 0

Har funderat på att ersätta ATV i vardagrummet med denna. Fördelen är ju att jag får en "låda" som kör Hulu, Netflix samt har Kodi. Frågan är dock hur användarvänlig denna är mot familjen, tänker mest på GUI och "hem-skärmen" eller vad man kan kalla den.

Kan man ta bort saker från hem-skärmen så man bara har HHulu, Netflix och kanske Kodi? kanske gömma vissa saker om det inte går att ta bort dom helt.

Postad 01 februari 2016 - 17:00

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Funderar på ett köp men fungerar följande appar?

SVT Play

COM HEM Play

TV4 Play

HBO Nordic

Viaplay och HBO funkar skit..om man nu inte orkar hålla på och casta..även om jag gillar principen hos Shield så funkar atv4 ungefär 100 ggr bättre när det kommer till appar för Sverige.

Postad 01 februari 2016 - 17:11

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0

En dum fråga hur gör jag för att uppdatera kodi manuellt via USB ?

Du installerar en filhanterare, typ ES File Explorer och sedan lägger du in kodi apk:n på usbstickan.

Redigerat av Unregistered577c6879, 01 februari 2016 - 17:11.

Postad 01 februari 2016 - 17:36

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0

Viaplay och HBO funkar skit..om man nu inte orkar hålla på och casta..även om jag gillar principen hos Shield så funkar atv4 ungefär 100 ggr bättre när det kommer till appar för Sverige.

det är väl ingen skillnad mot att casta till en chromecast?

Redigerat av WarpGuN, 01 februari 2016 - 17:37.

Postad 01 februari 2016 - 18:36

whityoustone
  • whityoustone
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Du installerar en filhanterare, typ ES File Explorer och sedan lägger du in kodi apk:n på usbstickan.

Har es filé, samt apk kodi, måste man omformatera minneskortet till nått speciellt format innan ? Den där magiska special kodin hittar jag inte längre i forumet eller är jag helt blind? :( eller tvingas man ta kodi 17 , tack

Postad 01 februari 2016 - 18:45

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

det är väl ingen skillnad mot att casta till en chromecast?

Nej just det och då kan man ju köpa en sådan till 1/10 av priset om man inte är ute efter spel ody. Känns tyvärr som om android tv inte funkar speciellt bra här i norden när det kommer till appar etc.

Postad 01 februari 2016 - 18:55

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Känns tyvärr som om android tv inte funkar speciellt bra här i norden när det kommer till appar etc.

Fungerar hur bra som helst för mig, knappt användt atv:n efter köpet :) Jo Viaplay och Netflix tack vare texten flytten för oss med 2:35:1 duk..

Postad 01 februari 2016 - 19:35

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0

Har es filé, samt apk kodi, måste man omformatera minneskortet till nått speciellt format innan ? Den där magiska special kodin hittar jag inte längre i forumet eller är jag helt blind? :( eller tvingas man ta kodi 17 , tack

Det beror nog på ifall du redan formaterat kortet eller inte. Det tar ju 15 sekunder att undersöka ifall den läser innehållet.

Här är länkarna.

http://forum.kodi.tv....php?tid=252852

Postad 01 februari 2016 - 19:42

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Fungerar hur bra som helst för mig, knappt användt atv:n efter köpet :) Jo Viaplay och Netflix tack vare texten flytten för oss med 2:35:1 duk..

Kul för dig, jag får varken viaplay el HBO att fungera...låser sig, ser inte var man är i listor, går inte att välja rätt önskat avsnitt etc etc. Vad gäller Viaplay och HBO funkar atv4 avsevärt bättre för mig. Har försökt få hustrun att gilla shield men det funkar illa då hon föredrar atv4 och tycker shield:en är för krånglig..

Postad 01 februari 2016 - 19:43

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 2

Nej just det och då kan man ju köpa en sådan till 1/10 av priset om man inte är ute efter spel ody. Känns tyvärr som om android tv inte funkar speciellt bra här i norden när det kommer till appar etc.

1/10 av priset... vart kan man köpa så billiga ChromeCasts? ;)  Jag gav cirka 4 gånger så mycket för min Shield jämfört med en CC a 390 riksdaler Och då fick jag med både fjärr och kontroller. B) Det låter som du är väldigt negativ inställd.

På vilket sätt är Apple TV 4 bättre än Android tv? Visst den har lite fler appar mm till att börja med men det kommer nog snart att svänga runt. När nu Android TV pushas ut i allt fler och fler TV-apparater så kommer också marknaden och apptillverkar komma.

Återigen, 100ggr bättre, på vilket sätt då?  ;)

Postad 01 februari 2016 - 20:03

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

1/10 av priset... vart kan man köpa så billiga ChromeCasts? ;)  Jag gav cirka 4 gånger så mycket för min Shield jämfört med en CC a 390 riksdaler Och då fick jag med både fjärr och kontroller. B) Det låter som du är väldigt negativ inställd.

På vilket sätt är Apple TV 4 bättre än Android tv? Visst den har lite fler appar mm till att börja med men det kommer nog snart att svänga runt. När nu Android TV pushas ut i allt fler och fler TV-apparater så kommer också marknaden och apptillverkar komma.

Återigen, 100ggr bättre, på vilket sätt då?  ;)

100 ggr bättre på att få HBO och Viaplay att fungera vilket ju inte går att säga om dessa på shield. Trodde att dessa skulle fungera bättre men de fungerade ju inte alls. Köpte shielden först men efter diverse problem och klagomål från hustrun om att hålla på med casting så fick jag köpa en atv4. Lät inte speciellt hoppfullt från HBO Nordic heller när jag hade mailkontakt med dem vad gäller app för android tv heller..

Jag är negativt inställd till att det verkar ta så lång tid för vissa appar att komma till andoid tv vilket i mitt fall gör shielden något opraktisk att använda. Funkar säkert bra för kolla på fultankade filmer från nas men inte för HBO el viaplay iaf..

Postad 01 februari 2016 - 21:40

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Kul för dig, jag får varken viaplay el HBO att fungera...låser sig, 

Jasså har det släppts en viaplay app nu i denna? 

Postad 01 februari 2016 - 21:52

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Jasså har det släppts en viaplay app nu i denna? 

Nix inte vad jag vet. Man får nog sideload men för mig fungerar den inte...

Postad 01 februari 2016 - 21:56

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

1/10 av priset... vart kan man köpa så billiga ChromeCasts? ;) Jag gav cirka 4 gånger så mycket för min Shield jämfört med en CC a 390 riksdaler Och då fick jag med både fjärr och kontroller. B) Det låter som du är väldigt negativ inställd.

Återigen, 100ggr bättre, på vilket sätt då? ;)

Alltid lika fascinerande med såna överdrivna och onyanserade inlägg.

Men vissa pojkar gillar ju sina favvo-fläktar mer än andra.... ;)

Redigerat av masse70, 01 februari 2016 - 21:58.

Postad 01 februari 2016 - 22:09

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Alltid lika fascinerande med såna överdrivna och onyanserade inlägg.

Men vissa pojkar gillar ju sina favvo-fläktar mer än andra.... ;)

Det jag iaf känner mig lite blåst på är att det var så stor skillnad på android tv och vanliga android. Trodde de flesta vanliga appar skulle fungera bättre än vad de verkar göra. Läste någonstans att det finns viss misstro på att android tv kommer att bli stort pga att många tillverkare tvistar till sina android tv för att just passa egna önskemål. Därav att vissa tjänsteleverantörer tvekar att utveckla appar för just ansroid tv. Vi får hoppas det blir bättre även om jag känner mig tveksam..

Postad 01 februari 2016 - 22:23

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Det jag iaf känner mig lite blåst på är att det var så stor skillnad på android tv och vanliga android. Trodde de flesta vanliga appar skulle fungera bättre än vad de verkar göra. Läste någonstans att det finns viss misstro på att android tv kommer att bli stort pga att många tillverkare tvistar till sina android tv för att just passa egna önskemål. Därav att vissa tjänsteleverantörer tvekar att utveckla appar för just ansroid tv. Vi får hoppas det blir bättre även om jag känner mig tveksam..

Är det något man lärt sig att det inte funnits en enda mediastreamer eller tv som varit bra på allt de senaste åren. Speciellt inte när det gäller appstöd.

Antingen har de varit fokuserade på app-baserad media (typ ATV) eller lokalt streamad media (typ htpc, Boxee eller NAS). Dvs antingen bra på det ena eller andra men ingen fullfjädrad lösning.

Det jag däremot imponeras av vad gäller nVidia Shielden är dess breda stöd för både spelande, media streaming och även appar mer än nån annan kombo jag sett och dessutom med den tekniska prestanda den besitter.

Så att såga den bara för att den just för tillfället råkar funka mindre bra med i detta fallet 2 olika Nordiska appar men bra på det mesta annat känns något överdrivet och förhastat om nån frågar mig.

Själv är jag tex helt ointresserad av både HBO och Viaplay då jag mest kör lokalt media samt Netflix, och där briljerar den enligt mig jömfört med allt jag provat innan.

Redigerat av masse70, 01 februari 2016 - 22:31.

Postad 01 februari 2016 - 22:40

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

Det är google som styr utseendet på gränssnittet. Tillverkar får inte ändra det.

Min personliga tro är att Android TV kommer att lyfta och bli klart större än AppleTV. Marknaden är bara lite seg. Det var bra att Apple klev in med sin ATV4 så att marknaden får upp ögonen på detta med smarta boxar med appar. Ni vet, mediamarknaden följer ju allt som Apple gör.

Nu är det ju en hel drös med TV-tillverkare som bakar in Android-TV i sina apparater (Sony, Sharp, Philips, RCA, B&O och absolut inte minst Vestel som tillverkar massor av noname apparater). Om jag hade varit chef över Netflix, Viaplay osv skulle jag vara glad över den utvecklingen. Nu slipper man kanske utveckla för 20 olika plattformar. Så småningom kommer det bara vara Android TV, Apple TV samt kanske Samungs platform som överlever. Kanske också WebOS från LG.

Min förhoppning är också, som jag uttryck tidigare i detta forum, att vi slipper iptv-boxar i framtiden. Gör en app istället. Telia har börjat nosa lite med sin Play+. Likaså Boxer med sin play-app. Tänk vad nice med en play-app där du har hela ditt normala utbud live samt alla play/film-butiker samlade. Den operatör som gör det bra och får ut den först kommer att ta marknadsandelar. Guld vore ju förstås också att man kan välja kanal för kanal och inte är låst till paket hela tiden (tittar argt åt SBS... :angry: )

EDIT: Se på sjutton. Boxer i Danmark verkar börja köra en variant på att välja kanaler enligt "a'la carte" varianten. Grundavgift verkar vara 50 DKK i månaden plus eventuella avgifter för de kanaler man vill ha. Inte direkt billigt men ändå rätt väg att gå enligt mig. 49 DKK för att få TV3, tillåt mig att le lite lätt...

Mer info: http://www.flatpanel...l&id=1454409423 och https://www.boxertv..../overblik-flex/

Redigerat av Stefan Bäckman, 02 februari 2016 - 12:13.

Postad 02 februari 2016 - 00:11

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

går det att flytta undertexter på atv4 ? Går detta även på atv3 ? Har nämligen också en 2:35 duk.

Postad 02 februari 2016 - 00:17

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

går det att flytta undertexter på atv4 ? Går detta även på atv3 ? Har nämligen också en 2:35 duk.

Det kanske du borde ställa i tråden om ATV3 el 4?!

Känns ju lite fel tråd att ställa frågan i, eller hur?

Redigerat av masse70, 02 februari 2016 - 00:19.

Postad 02 februari 2016 - 17:12

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Min personliga tro är att Android TV kommer att lyfta och bli klart större än AppleTV. 

Mycket möjligt, men skulle inte vilja vara utan någon av de idag :)

Skrev jag inte, då borde du veta vad jag menar ;)

Redigerat av mcmike, 02 februari 2016 - 17:13.

Postad 04 februari 2016 - 10:19

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Synd att inte 3D fungerar det är ju rätt surt att behöva ha 2 mediaspelare, annars är jag supernöjd med Kodi och Shield. Tycker dock bilden ser bättre ut från min Dune men det är väl marginellt kanske.

Kollade på en film igår som hade DTS-HD High Resolution inte MA och den fungerar inte med Kodi, är det någon som fått det fungera?  Kör Kodi från Dec releasen. Atmos och allt annat fungerar.

Postad 04 februari 2016 - 11:25

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0

Vad är det för hemmaknåpad film du hittat med DTS-HD?

Kolla android-delen av kodiforumet, det händer en del på utvecklingsfronten.

Postad 04 februari 2016 - 14:25

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Vad är det för hemmaknåpad film du hittat med DTS-HD?

Kolla android-delen av kodiforumet, det händer en del på utvecklingsfronten.

Den är inte hemmaknåpad :)

Saw III 47GB DTS-HD Hi Res 7.1

Postad 04 februari 2016 - 14:49

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0

ofan, det var lite ovanligt

Postad 05 februari 2016 - 18:45

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0

Tröttnade på att Nvidia inte kan fixa att man kan välja RGB-nivå.

Köpte en Rasp Pi2 DIY på Kjell för 750kr och la till hdmi_pixel_encoding i config.txt på 2 sekunder.

Jobbigt att vara utvecklare...

Postad 06 februari 2016 - 19:17

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0

Need for Speed Rivals är gratis just nu på PC Origin - fungerar utmärkt att streama till Shielden.

Postad 07 februari 2016 - 11:48

Aristoteles
  • Aristoteles
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Min förhoppning är också, som jag uttryck tidigare i detta forum, att vi slipper iptv-boxar i framtiden. Gör en app istället. Telia har börjat nosa lite med sin Play+. Likaså Boxer med sin play-app. Tänk vad nice med en play-app där du har hela ditt normala utbud live samt alla play/film-butiker samlade. Den operatör som gör det bra och får ut den först kommer att ta marknadsandelar. Guld vore ju förstås också att man kan välja kanal för kanal och inte är låst till paket hela tiden (tittar argt åt SBS... :angry: )

EDIT: Se på sjutton. Boxer i Danmark verkar börja köra en variant på att välja kanaler enligt "a'la carte" varianten. Grundavgift verkar vara 50 DKK i månaden plus eventuella avgifter för de kanaler man vill ha. Inte direkt billigt men ändå rätt väg att gå enligt mig. 49 DKK för att få TV3, tillåt mig att le lite lätt...

Mer info: http://www.flatpanel...l&id=1454409423 och https://www.boxertv..../overblik-flex/

Magine har ju kört detta ett tag. Tyvärr har de (vad jag förstått ) varit ganska motarbetade av de etablerade kanalerna som hellre verkar vilja köra sina egna app lösningar.

Postad 07 februari 2016 - 17:02

Unregisteredcd3e6ec8
  • Unregisteredcd3e6ec8
  • Användare

• 155 inlägg
  • 1

Personligen tycker jag Magine fungerar utmärkt på shielden. Håller med om att de andra kanalerna borde ta efter Magine, men det är nog aldrig ske tyvärr.

Postad 07 februari 2016 - 17:15

Aristoteles
  • Aristoteles
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Ja Magine funkar faktiskt riktigt bra på shielden. Jag får ganska bra bild när jag blåser upp det på min bioduk. Det kan man inte säga om alla play tjänster direkt....

Postad 07 februari 2016 - 17:44

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Magine de har väl inte ens HD kanaler ?  sedan lär de aldrig få med TV3, 4, Kanal 5, sjuan osv  

För 3 år sedan var det bara en tidsfråga enligt de själva, nu några år senare så är de fortfarande same shit! Tack men nej tack

Postad 07 februari 2016 - 18:51

Aristoteles
  • Aristoteles
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

HD finns för vissa kanaler i Magine.

Trean, fyran och femman har ju uppenbarligen valt sina egna Play-lösningar. Dock inga kanaler jag saknar för egen del (förutom när de sänder sport)

Postad 07 februari 2016 - 18:52

Unregisteredcd3e6ec8
  • Unregisteredcd3e6ec8
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

+1 för den.

Postad 08 februari 2016 - 08:43

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0

Har problem med castingen i Shielden. När jag castar ifrån Cmore go så står den bara och buffrar. Funkar klockrent när jag castar till min Chromecast.

Någon som har en aning?

Postad 08 februari 2016 - 09:33

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0

Magine har ju kört detta ett tag. Tyvärr har de (vad jag förstått ) varit ganska motarbetade av de etablerade kanalerna som hellre verkar vilja köra sina egna app lösningar.

Tack för "tipset" märkligt att inte Magine kommer upp i Google PlayStore i Sheild (Android) TVn fan dom missar ju massa potentiella kunder där... måste ju testa :) discovery channel är saknad sen många år tillbaka.

Redigerat av WarpGuN, 08 februari 2016 - 09:35.

Postad 09 februari 2016 - 07:46

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

HD finns för vissa kanaler i Magine.

Trean, fyran och femman har ju uppenbarligen valt sina egna Play-lösningar. Dock inga kanaler jag saknar för egen del (förutom när de sänder sport)

Valt sina egna handlar väl mer om att de inte vill ha Magine som en samarbetsparner. Kanalerna finns ju hos alla leverantörer även om de har Playkanaler.

Cmore finns ju inte heller.

Betala 99 kr för vad liksom!  Jag betalar 199 kr men då har jag 28 kanaler I HD och kan själv välja vilka kanaler jag vill ha. 

Postad 09 februari 2016 - 19:24

Unregisteredcd3e6ec8
  • Unregisteredcd3e6ec8
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Nja hos varken Comhem eller Bredbandsbolaget kan man få så många tyska kanaler, som jag då är intresserad av. Comhem har 2 och Bredbandsbolaget har ingen vad jag vet. Så jag betalar 99 kr för att få dom kanalerna jag kan få hos Magine som jag då inte kan få hos dom andra bolagen.

Postad 09 februari 2016 - 19:58

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Comhem suger kamelpung. Tvingar på folk sitt tivo max abonnemang för att få de kanaler man vill ha. Dj smart branding av dem att alla skall behöva betala för en massa jalla jalla kanaler som ingen vill ha för att få några får vettiga HD-kanaler. GåBort åkte ut när man höjde priset för 8-valfritt med 40%. Länge leve valfi streaming och må GåBort dö sotdöden..Hoppas skiten går i konkurs så jag slipper betala för eländet via föreningen.

Postad 10 februari 2016 - 10:46

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

Nja hos varken Comhem eller Bredbandsbolaget kan man få så många tyska kanaler, som jag då är intresserad av. Comhem har 2 och Bredbandsbolaget har ingen vad jag vet. Så jag betalar 99 kr för att få dom kanalerna jag kan få hos Magine som jag då inte kan få hos dom andra bolagen.

Du vet väl att Magine även finns i tyskland och har en hel del kanaler fritt? Eftersom man pekas om till den svenska sidan om man kör magine.com/de är det lite svårt att komma åt sidan. Med Googles cachefunktion så kan man dock se vad som finns. Runt 20-25 kanaler verkar ju finnas gratis i utbudet.

https://webcache.goo...v&ct=clnk&gl=se

Går ju alltid skicka en fråga och se om man kan lösa det på något sätt.

Redigerat av Stefan Bäckman, 10 februari 2016 - 10:47.

Postad 10 februari 2016 - 10:53

Unregisteredcd3e6ec8
  • Unregisteredcd3e6ec8
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Tack för tipset Stefan Bäckman, ska kolla upp det, tyvärr säger mig min magkänsla att det inte kommer att gå, men fråga kan man alltid

Postad 10 februari 2016 - 11:17

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Du vet väl att Magine även finns i tyskland och har en hel del kanaler fritt? Eftersom man pekas om till den svenska sidan om man kör magine.com/de är det lite svårt att komma åt sidan. Med Googles cachefunktion så kan man dock se vad som finns. Runt 20-25 kanaler verkar ju finnas gratis i utbudet.

https://webcache.goo...v&ct=clnk&gl=se

Går ju alltid skicka en fråga och se om man kan lösa det på något sätt.

Tack för tipset Stefan Bäckman, ska kolla upp det, tyvärr säger mig min magkänsla att det inte kommer att gå, men fråga kan man alltid

Går nog säkert att lösa med en VPN tjänst.

Jag använder en VPN tjänst för att kolla på BBC's TV-serier via I-player. Fungerar perfekt. Den tjänsten har även Tyska servrar man kan koppla upp sig emot.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.