Ännu bättre, det är USB-C = alla kommande telefoner
Trevligt, bytte till en med USB-C i höstas, drygt att behöva uppdatera halva laddarparken, men på sikt lär det ju bli fint.
3 relaterade trådar
Postad 23 januari 2017 - 14:33
Trevligt, bytte till en med USB-C i höstas, drygt att behöva uppdatera halva laddarparken, men på sikt lär det ju bli fint. Postad 23 januari 2017 - 14:59
Utom Apple som kör med Lightning kontakter. Postad 23 januari 2017 - 16:19 Vi har fortfarande inte fått någon information om specifikationerna hos konsolen eller hur? Särskilt den bärbara. Jag är så nyfiken på vad dockstationen drivs av. Postad 23 januari 2017 - 16:24 Vad menar du, det är väl känt att det inte finns någon extra hårdvara i dockstationen? Den kan spinna i högre frekvens för att den får kylning och slipper tänka på strömkrav som jag förstått det. Sen kör den rejält underklockat i bärbart läge. Postad 23 januari 2017 - 17:29
http://nintendoevery...-switch-launch/
I Am Setsuna confirmed for North American and European Switch launch Update: Square Enix has also confirmed that I Am Setsuna will be a launch title in Europe. Original: I Am Setsuna was already on track to launch with Switch in Japan. Today, Square Enix announced that the RPG will also be coming to North America on March 3. It will be a digital-only title in the west. On Switch, I Am Setsuna has new features such as the “Temporal Battle Arena,” where players can participate in battles against other players’ parties. Here’s an overview of the game: “I AM SETSUNA follows the story of Setsuna, a young woman of incredible power and inner strength, and the sacrifice she must undertake to save the people of her land as she leaves her hometown. Featuring simple turn-based controls and unique gameplay mechanics inspired by the golden age of JRPGs, I AM SETSUNA merges nostalgic elements with modern current-gen technology. Tokyo RPG Factory’s debut title delivers an emotional story of bravery and sacrifice along with powerful character development.” I Am Setsuna will be sold exclusively on the Switch eShop. Source: Square Enix PR Postad 23 januari 2017 - 17:48 Ajj fakking löv it!
Keep them coming! Redigerat av Demon Slayer, 23 januari 2017 - 17:48. Postad 23 januari 2017 - 20:37 Apple? vad är det? Går det att äta? 😉 Redigerat av Segge, 23 januari 2017 - 20:37. Postad 23 januari 2017 - 22:44
http://nintendoevery...-way-to-switch/
LEGO Worlds on the way to Switch Posted on January 23, 2017 Warner Bros. already announced that LEGO City Undercover is heading to Switch. On top of that, it looks like we can expect LEGO Worlds on the platform as well. TT Games head of design Arthur Parsons confirmed on Twitter: Warner Bros. describes LEGO Worlds as “an open environment of procedurally-generated worlds made entirely of LEGO bricks which you can freely manipulate and dynamically populate with LEGO models.” The game lets users make anything and everything one brick at a time or by taking advantage of large-scale landscaping tools. Characters and creatures interact with you as well as each other in various ways. Postad 24 januari 2017 - 08:51
Gissar att det blir ungefär lika bra som WiiU-versionen som redan finns.
Lego Worlds låter kul, hade helt glömt bort det. Postad 24 januari 2017 - 09:06 Kör just nu Zelda TP HD versionen nu på Wii U och jag gillar verkligen hur man integrerar med skärmen, tråkigt om Switch inte kan erbjuda detta, som jag fattar det så ska skärmen inte gå att använda som en sekundär skärm på Switch utan den är endast till för bärbart läge. Postad 24 januari 2017 - 10:29 $90 för en HDMI passthrough (dockan)? Jag var/är hype för Switch, men nu får de tamejfan ge sig. Det går inte att ladda joycons i greppet som medföljer, det enda som jag kan se som något positivt med kontrollerna, är det som Zoiler nämnde, HD Rumble i Pro-dosan. Men även den är ju +$20 jämfört med Dualshock4/Xbox One kontrollern.
Men, jag ser Nintendrones (superfans) på Twitter som försvarar dessa priser, och visst, är det någon mer teknik i dockan så kanske de kan rättfärdiga priset? Men inte om det bara är en passthrough, oavsett om tredjepart kommer med egna billigare lösningar så sänder detta desperata signaler från den gamla japanen.
Efter Wii U (som vi led igenom, speciellt förra året med typ 1-2 spel) trodde jag (i min enfald) att Nintendos chefer skulle ändra på sig. Men Kimichima (stavning?) och kompani, hade andra planer. Jag kommer köpa en Switch, men inte dag 1. Postad 24 januari 2017 - 15:06
Bättre, eftersom de lägger till coop
Men även den är ju +$20 jämfört med Dualshock4/Xbox One kontrollern.
Nja, vi vet ju inte hur mycket HD Rumble kostar. Men oavsett är priserna på tillbehör för dyra ja. Pekskärmen har förresten taktil touch också (man typ känner att man trycker på knappar och sånt). Hög kvalitet på skärmen överlag för en gångs skull.
Men Kimichima (stavning?) och kompani, hade andra planer.
Tror inte han kunde göra så mycket, bollen var redan i rullning. Det är Iwatas arv. Postad 24 januari 2017 - 17:50
Det är samma med Resident Evil 7, det kommer inte. Switch kommer inte få de här stora spelen tyvärr.
Tyvärr för de som bara köper Switch alltså, för oss andra spelar det ingen roll. Postad 24 januari 2017 - 22:30
http://tomorrowcorpo...poration-vaults
![]() Coming Soon to the Nintendo Switch! STEP ASIDE! The door to the Tomorrow Corporation vault is about to burst open… Locked away for literally decades, three multi-award winning games will once again be available for a new generation to enjoy. On March 3rd, 2017, with the release of the Nintendo Switch, players around the world can once again experience three classic games, re-united on a fantastic new console from Nintendo: Re-discover 2D BOY’s beautiful and surprising World of Goo! Re-ignite the dangerous and uplifting adventure in Little Inferno! Re-engineer your corporate ascent in Human Resource Machine! And for the first time ever, all three games will come bundled with their full original soundtracks. Tomorrow Corporation’s intrepid interns have created a new Soundtrack Mode, where players can explore Kyle Gabler’s wonderfully bizarre music in this special mode, available only on Nintendo Switch. We here at Tomorrow Corporation are some of Nintendo’s biggest fans, so we’re excited to be part of this new adventure alongside players at home, on the road, on the train, on the roof, or wherever it is kids go these days! The vault is rumbling…! Postad 25 januari 2017 - 12:43
HD Rumble kan ju vara en gamechanger, och tillsammans med en utomordentligt (vad jag sett/läst) bra skärm, så kan detta vara en konsol som slår igenom på bred front. Vet inte hur många misslyckanden de klarar efter Wii U/Gamecube?
Och ja, du har förmodligen rätt om att nuvarande Pres. ärvde denna konsol. Postad 25 januari 2017 - 13:11
Jag vet att jag har rätt eftersom jag läst det i intervjuer från Nintendo
Vet inte hur många misslyckanden de klarar efter Wii U/Gamecube?
Många, man tar som sagt klart mindre risk när man inte kör med dyr hårdvara. Lite pengar förlorade de nog på Wii U som jag visat i stapeldiagram längre bak, men jämfört med Microsofts förluster med första Xbox eller Sonys med PS3 är det småsummor.
De är i en klart bättre position idag än för några år sedan för att de äntligen fattat att de behöver utnyttja sina IP:n utanför sina konsoler, så de har något att falla tillbaka på ifall konsolerna skulle misslyckas. Mobilerna är ju en potentiell guldgruva, blir väldigt intressant med Fire Emblem och Animal Crossing i det långa loppet eftersom det är de första spelen som kommer använda mikrotransaktioner som affärsmodell på allvar och dessutom är gjorda av Nintendo till skillnad från Pokemon. 3DS fortsätter gå bra och har en bra lineup för i år åtminstone. Nöjesparkerna är på G. Filmer/serier är på G. Leksakerna säljer bra (amiibos). De kommer få inkomster från onlineabb. på Switch, något de saknade på Wii U.
Jag fortsätter tjata om detta, men alla de här "pelarna" ger eller kommer ge inkomst och INGET av detta fanns förrän juni 2014 när amiibo kom. Läget för Nintendo är ju mycket säkrare idag än 2014 när Wii U redan i stort sett var död, aktien var i botten och de inte hade några andra inkomstpelare. På bara några år kommer de ha rättat till mycket.
Jag kanske borde klistra detta nånstans tills frågan kommer upp igen Postad 25 januari 2017 - 17:45 Postad 25 januari 2017 - 17:59 https://www.youtube.com/watch?v=Z6Pn22GpG1Q
https://www.youtube.com/watch?v=6N0PDRALqLI Postad 25 januari 2017 - 18:37 Helt plötsligt så framstår prislapparna Nintendo satte som rätt smarta. ![]() Postad 25 januari 2017 - 18:45 ![]() Däremot finns många Nintendo fans. Och det är alltid säkrast att boka deras konsoler då det oftast kommer ett få antal utav dom i början. Så bokningarna åker upp, har själv bokat på två ställen ![]() Postad 25 januari 2017 - 18:51
Hitta en riktigt bra kommentar om detta. "Jag tycker inte det är så konstigt. Switchen är billigare än PS4:an vid release, det möjliggör fler köpare. Webhallen har idag mer än dubbelt så många butiker som 2013 och näthandeln ökar år för år." Postad 25 januari 2017 - 19:01 Jag har gått från jävligt förbannad till att vilja ha en
Visst känns det mer positivt nu än när Wii U var på gång?! Eller är det för att man har förträngt allt? Postad 25 januari 2017 - 19:21 ![]() Postad 25 januari 2017 - 20:24 Det märks även på populariteten med trailer klippen, till exempel Super Mario 3D World har bara nått drygt 3,5 miljoner visningar och det är under 3 år, jämfört med Odyssey som toppade 10 miljoner på mindre än två veckor. Detsamma gäller de andra Switch spelen i jämförelse med alla Wii U spel, det är defintivt bredare publik och större intresse. Postad 25 januari 2017 - 20:36
Jojo jag var ju inte allvarlig
Men den har ju bättre chanser än Wii U iaf tack vare bärbarheten. Bärbarhetens faktor är svår att förutspå. Många är intresserade av HD Rumble också. Postad 25 januari 2017 - 20:37
Ja det har den ju helt klart. Postad 25 januari 2017 - 20:59
Så här svara Webhallen på ett liknande inlägg.
"Webhallen Sverige AB Well, fler förbokningar än PS4 säger väl något, det säger ju att den är mer förbokad, hos oss, än vad PS4 var motsvarande antal dagar före release.
Även om webhallen är liten i sammanhanget så skulle jag inte bli förvånad om man kan se samma mönster hos andra försäljare runt om i europa.
Sen tror jag bara det faktum att man slipper blanda ihop den med wii gör sitt, när Wii U släpptes trodde "många" attt det var en ny kontroll till wii osv. Marknadsföringen känns bättre, och konsolen i sig ger ett mer kvalitativt intryck.
Sen Sen Redigerat av wictor, 25 januari 2017 - 21:02. Postad 25 januari 2017 - 21:15
Vilket med andra ord inte säger något av betydelse
De har som sagt bara två miljoner till launch, Wii U sålde också slut direkt. Det som är intressant är hur den säljer efter launch, månad för månad. Postad 25 januari 2017 - 21:26 Postad 25 januari 2017 - 21:37 Nä det är svårt att utläsa något alls av den första försäljningen, se detta t.ex:
In Japan, the Wii U and the Wii have had very similar first-month sales – the Wii had sold 544,034 units after three weeks, and the Wii U sold 557,901.
Och skillnaderna blev ju lite större med tiden.
Fast det som oroar mest är att dom två stora spelen kommer redan första året, sen blir det tunnare utan ett nytt Mario och Zelda om typ 3 år.
Äh, Nintendo har flera andra IP:n som kan mätta den typen av behov. Ett konsol-Pokemon är lika stort eller större som Zelda och så har de Fire Emblem till 2018 som också är en serie som säljer bra nu. Det är två spelserier de inte hade på Wii U eftersom Switch är en annan typ av konsol. Sedan har de Animal Crossing, Smash Bros, Donkey Kong, Metroid (lol), ja det är inte riktigt lika stora spel, men bra fillers. Nu när även deras bärbara spelserier kommer på Switch så underlättar det när de behöver fylla tomrummen. Sedan får vi se hur lång tid innan de kommer med nytt Mario/Zelda igen, men tanken är att de ska kunna leverera mycket fler spel nu efter deras omstruktureringar.
Utöver det kommer de säkert få spel som Monster Hunter som lyckas bra som bärbart och så kommer t.ex. Xenoblade och Beyond Good and Evil. Det känns redan nu som att det kommer vara fler bra spel än på Wii U när dammet har lagt sig om en handfull år. Postad 25 januari 2017 - 21:57 Jag tror när ett genomtänkt Pokemon spel släpps ut till Switch kommer konsolen sälja som smör. För min del vill jag se Monster Hunter, Donkey Kong, F-Zero och Metroid, då blir jag nöjd!
Det har fortfarande inte dykt upp någon info om Switch besitter Tegra X1 eller X2 eller hur? Eller är det ganska uppenbart att det är en Tegra X1? Postad 25 januari 2017 - 22:34
<-- KOLLA DÄR(en bit upp då)! Redigerat av Unregistered6fb5a100, 25 januari 2017 - 22:34. Postad 25 januari 2017 - 23:32
Överallt man söker så står det custom X1, X2 är det inte iaf.
Pikmin.
Ja det är en storsäljare det
Nä, men bra spel. Passar nog väldigt bra som bärbart. Redigerat av Zoiler, 25 januari 2017 - 23:33. Postad 26 januari 2017 - 08:05
Nej det är mer negativt nu än när Wii U släpptes. Wii U sålde också slut i början. Postad 26 januari 2017 - 08:18 Någon som har koll på hur det funkar på när man ska spela local multiplay, måste alla ha varsin kopia av spelet? Vet att jag lästa någonstans att det ska gå att "dela med sig" men kanske var till någon annan enhet. Anledningen att jag funderar är när jag kollar priserna på lösa joy-cons och docka så blir steget till en till switch inte så stor, men måste man ha dubbla uppsättningar av spelen så känns det lite väl dyrt. Och sparar det man spelat på enheten eller "kassetten"? Om det sparas på kassetten är det ju som enkelt att fortsätta på en annan enhet. Postad 26 januari 2017 - 09:27 Edit- jag missuppfattade dig nog där ![]() ![]() Om jag minns rätt så tycker jag mig ha hört stt man kan dela med upp till 8 andra. Men leta upp det gör jag inte för dig ![]() Redigerat av mBr, 26 januari 2017 - 09:29. Postad 26 januari 2017 - 09:37 Du får räkna till ett grepp också till joy-consen för ca 300:- så 2100:- och en komplett konsoll kostar 3500:- men i slutändan är det spelen som kostar och blir dyrt i längden om det behövs dubbletter. Men funkar det att dela spelen så kan jag mycket väl lägga 1400:- extra för en extra platta. 1400:- för att minska konflikterna mellan barnen (2 till antalet) är ju ett fynd Postad 26 januari 2017 - 09:53
Senaste Foxxcon läckan så verkar det vara ett Pascal GPU chip. Om så är fallet skulle det vara rätt så bra. Tegra P1. Postad 26 januari 2017 - 13:02
Det vore jäkligt coolt om det nu stämde! Vi får hålla tummarna för det. Postad 26 januari 2017 - 14:33
Eurogamer verkar rätt säkra på att deras uppgift om en lågt klockad (vilket även indikerar 20 nm tillverkningsprocess, inte modernare 14/16 nm FinFET) Maxwell är korrekt och de känns ju lite mer trovärdiga än Foxxcon-killen (som iofs haft rätt i mktt) så i dagsläget är det nog det som gäller.
edit: förminskade foxconn källan, det var inte avsikten. omformulerar mig.
Oh well, det slog mig just: En "Switch Pro" vore faktiskt inte omöjligt i framtiden. Och då inte nödvändigtvis i form av en ny "Switch Dock" utan en ny "Switch Console", se nedan (befintliga användare behöver alltså inte köpa ny Joy-Con). Modulärt som fasen, bara ber ju om att expanderas. Relaterat till detta så ska det därför bli intressant att se vad dockan har för hdmi-transmitter... Redigerat av pacman, 26 januari 2017 - 14:49. Postad 26 januari 2017 - 20:24
Dom har ju tabbat sig rejält om dom inte lagt in en 2.0. Om det är en 2.0, så har dom ju iaf tryggat sig i några år framöver. Pro modellpå 1080@60 och Platinum modell på 4k@60. Tänk om så är fallet. Att man bara kan byta ut padden o behålla alla tillbehör. Men varför skulle man kunna det. Det är ju ändå trots allt Nintendo vi pratar om 😂 Postad 26 januari 2017 - 22:34 Efter att ha sett Zelda så bryr jag mig inte längre. Nej det är inte super-avancerat, men det är fint nog och jag tycker det flyter på skitbra för att vara ett WiiU-spel i grunden. Kom igjenn animal-crossing, Harvest moon, Pokemon, Metroid i 2,5d, Final Fantasy Tactics OMG! 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |