finns det några HD-kanaler som imponerar med sin bildkvalité nu för tiden? HD-kanalerna såg bra ut när dom kom ut här typ 2006 när kanalerna låg på 20mbit MPEG2 för att gå till 20mbit MPEG4 .. nu ligger dom och skvalpar på 4mbit ... det finns ingen kanal i världen som ser bra ut med de förutsättningarna ![]()
LG B7 55" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED55B7V
(TV)
|
8
|
(53)
|
Inga priser | |
LG B7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65B7V
(TV)
|
9
|
(38)
|
Inga priser | |
LG C7 55" OLED
(TV)
|
8
|
(29)
|
Inga priser | |
LG C7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65C7V
(TV)
|
8
|
(21)
|
Inga priser | |
LG E7 55" OLED
(TV)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
LG E7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65E7V
(TV)
|
7
|
(4)
|
Inga priser | |
LG G7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65G7V
(TV)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
LG G7 77" OLED TV - OLED77G7V
(TV)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
LG OLED W7 65" OLED - OLED65W7V
(TV)
|
5
|
(2)
|
Inga priser | |
LG OLED W7 77" OLED - OLED77W7V
(TV)
|
7
|
(0)
|
Inga priser | |
LG 55" Full HD - 55EG9A7V
(TV)
|
4
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 30 October 2017 - 22:11
Postad 30 October 2017 - 22:13
finns det några HD-kanaler som imponerar med sin bildkvalité nu för tiden? HD-kanalerna såg bra ut när dom kom ut här typ 2006 när kanalerna låg på 20mbit MPEG2 för att gå till 20mbit MPEG4 .. nu ligger dom och skvalpar på 4mbit ... det finns ingen kanal i världen som ser bra ut med de förutsättningarna
Jap, det var fel ord bara och vem kollar vanliga kanaler med oled?
Redigerat av Unregistered864bbb5e, 30 October 2017 - 22:16.
Postad 30 October 2017 - 22:20
Umm.. Ok.Haha, måste jag be ursäkt nu va? HD bilden via fiber är OK med LG Oled men vad jag sa att den imponerar inte, tex Sony är bättre val. That it! Plasma...ehh
Postad 30 October 2017 - 22:22
Alla som inte orkar släpa fram en tv till då de bara vill "glo på tv" lite?Jap, det var fel ord bara och vem kollar vanliga kanaler med oled?
Postad 30 October 2017 - 22:53
Alla som inte orkar släpa fram en tv till då de bara vill "glo på tv" lite?
Trodde alla hade en sån där hiss som i De våras för Frankenstein som åker upp och ned med tv-apparater

Postad 31 October 2017 - 09:25
Började kolla på Stranger Things igår, couldn't be happier! Men det finns lite väggyta kvar så det är väl bara att vänta tills 75" går att inhandla ![]()
Postad 31 October 2017 - 10:03
Haha så långt ifrån min waf anpassade anläggning man kan komma.
-Alla prylar bakom stängda skåp med IR repeaters (Harmony hub) och SVS satelliter (vita såklart) med SVS sub (även den vit).
Och när OLEDen köps så kommer den åka upp på väggen med slimmat väggfäste och dolda kablar.
Lite avis blir man ju
Men borde du inte separera höger/vänster högtalarna lite mer?.
Tackar! Ja jag ska gömma undan kablarna lite bättre så fort atmos är på plats, ryggen känns som på en 100-åring från att försöka få allt det där på plats så jag vill inte ha mer jobb
Syns inte på bilden men det går inte flytta högtalaren längre åt höger så det fick bli sådär, jag är ändå nöjd
Postad 31 October 2017 - 18:45
I morgon kommer min C7! Håller tummarna för en bra panel...
Spännande! Från Power eller?
Postad 31 October 2017 - 19:25
Spännande! Från Power eller?
Det stämmer! Gick rätt snabbt, hade räknat med längre väntetid.
Postad 31 October 2017 - 19:44
Postad 31 October 2017 - 20:23
Postad 31 October 2017 - 21:40
Fungerar atmos via arc till en reciver om man skulle köra netflix från tv ?
Vill inte alls verka otrevlig, men en 3 sekunders googling ger dig svaret (ett tips i all välmening - så slipper du vänta på att något dyk upp här).
T.ex. https://www.google.s...ix atmos lg arc
Postad 01 November 2017 - 00:26
Tusan vad LG pumpat OLED reklam idag - säkert sett den 3-4 ggr idag
De räknar säkert med att sälja massor på BF, har varit W7 reklam och den är ju inte riktad till mormor och morfar direkt så den kanske droppar fett!
Postad 01 November 2017 - 06:13
De räknar säkert med att sälja massor på BF, har varit W7 reklam och den är ju inte riktad till mormor och morfar direkt så den kanske droppar fett!
Bara 3 veckor kvar ![]()
Kommer säkert bli beslutsångest!!
Postad 01 November 2017 - 08:11
Redigerat av Unregistered864bbb5e, 01 November 2017 - 08:13.
Postad 01 November 2017 - 09:28
Det är såklart högst subjektivt, men en av de stora fördelarna med OLED är att de kan göras extremt tunna. Speciellt när det ska upp en stor skärm i hem med öppna planlösningar. Det är en fördel som nu endast nyttjas ordentligt av W7. Jag tror att 2018 kommer vi se fler modeller med den designen och att det kommer vara dominerande redan 2019 eller 2020. Det är det enda logiska tycker jag. Om det inte finns någon större nackdel som jag inte är medveten om vad gäller teknisk lösning eller produktionskostnad.
Postad 01 November 2017 - 11:03
Vincent är igång igen, synd att man inte kan titta på klippet i vanlig ordning då det inte enbart är en utan TVÅ silverramar i bild. Titta hur illa det ser ut när det är nedsläckt - horribelt.
Klippet i sig handlar om den senaste fw-uppdateringen.
Postad 01 November 2017 - 11:18
Vincent är igång igen, synd att man inte kan titta på klippet i vanlig ordning då det inte enbart är en utan TVÅ silverramar i bild. Titta hur illa det ser ut när det är nedsläckt - horribelt.
Antar att du driver? Haha.
Postad 01 November 2017 - 11:29
a
Det vara stor skillnad med scenen med stearinljuset - bänken reflekterade knappt ljuset på den vänstra
Men hur blir det då med C7? Foten är ju mer framtill mer djupare?
Postad 01 November 2017 - 11:38
Fantastiske Vincent. Han kan verkligen säga saker långsamt. ![]()
Men oavsett det, det som framkommer är bl.a följande (med reservation för ev missförstånd):
- Bättre near-black hantering med mindre brus och makro-blocking. Mer detaljer och renare bild.
- Bättre de-interlacing
- Bättre motion-hantering (med TruMotion off). Mindre (inget) judder och mer detaljer i långsamma panoreringar. Gäller film i 24 fps.
- Buggar finns kvar i YouTube-appen med HDR-video där HDR inte hanteras korrekt.
- Game-mode i HDR kan fortfarande bli mörk.
Redigerat av Barsk, 01 November 2017 - 11:42.
Postad 01 November 2017 - 13:31
Alla som köper/äger B,C7. Skulle bli intressant att höra om den gula "tint" finns på era paneler? Speciellt på vänster sida när man tittar på fotboll eller något grönt.
Postad 01 November 2017 - 13:52
https://www.avforums...2119862/page-11
Alla som köper/äger B,C7. Skulle bli intressant att höra om den gula "tint" finns på era paneler? Speciellt på vänster sida när man tittar på fotboll eller något grönt.
Vissa har det och vissa inte. Alla oled paneler är ju samma 2017 oavsett vem man köper från och min Sony hade ingen tint på fotboll eller när något blev helvitt på skärmen.
Postad 01 November 2017 - 14:10
Inte vad jag sett på min iaf.
Postad 01 November 2017 - 14:51
Fantastiske Vincent. Han kan verkligen säga saker långsamt.
Men oavsett det, det som framkommer är bl.a följande (med reservation för ev missförstånd):
- Bättre near-black hantering med mindre brus och makro-blocking. Mer detaljer och renare bild.
- Bättre de-interlacing
- Bättre motion-hantering (med TruMotion off). Mindre (inget) judder och mer detaljer i långsamma panoreringar. Gäller film i 24 fps.
- Buggar finns kvar i YouTube-appen med HDR-video där HDR inte hanteras korrekt.
Hehe, ja Vinny är verkligen en "slow talker". Tack för sammanfattningen!
Postad 01 November 2017 - 15:48
Inte vad jag sett på min iaf.
Inte här heller så hemsk men det finns väldigt lite
Postad 01 November 2017 - 16:59
Jag har lite gul tint till vänster. Mycket svag toning som jag såg först när jag körde lite testbilder o.dyl. Syns inte i vanligt tittande. Får hoppas det inte utvecklas, men som nu är det inget problem.
Postad 01 November 2017 - 17:59
Undrar vad det blir för erbjudande på nattrean idag på Mediamarkt, kan de kanske förvåna en för en gångs skull?
Postad 01 November 2017 - 18:11
Min är gul på vänster sida, ungefär 10cm för att sedan gå över till kallvit i 30-40cm för att sedan bli normal.
Lite som bilderna Tanel Tanel postade i inlägg 1024 fast hans verkar vara kallvit fram till mitten på skärmen.
Det är inget som syns vid vanligt filmtittande med när jag surfar här på minhembio kan det bli lite irriterande med tre olika vitbalanser.
Jag har lite svårt för att bestämma mig om jag ska behålla den eller inte, den har nästan inga problem med banding alls, även där ser den likadan ut som i Tanel´s bilder.
Är det fler som lagt märke till "fyrkanten i mitten av bilden vid 5% grått?
Och är det bara jag som tycker att bilden drar åt det gröna hållet även efter en kalibrering av vitbalansen? Min Panasonic 65ST50 som även den är kalibrerad upplever jag som betydligt mer neutral, dvs grått är grått och inte grönt
Redigerat av SHURE, 01 November 2017 - 18:16.
Postad 01 November 2017 - 18:20
Sett många ha det, min A1 också. Inget som påverkar vanligt filmtittande dock åtminstone.
Postad 01 November 2017 - 18:34
Jag har lite svårt för att bestämma mig om jag ska behålla den eller inte, den har nästan inga problem med banding alls, även där ser den likadan ut som i Tanel´s bilder.
Har läst genom av forum. Det är ingen poängen att byta..om det inte är så störande. många som fick byta flera ggr men problemet var där fortfarande. Jag ser den men min sambo kaske märker aldrig det
Postad 01 November 2017 - 18:46
nån som vet
om man köper lg 55b7v från elgiganten å det blir nått fel,måste man själv släpa ner den till elgiganten,eller kommer det hem nån tekniker
Postad 01 November 2017 - 18:53
Min är gul på vänster sida, ungefär 10cm för att sedan gå över till kallvit i 30-40cm för att sedan bli normal.
Lite som bilderna Tanel Tanel postade i inlägg 1024 fast hans verkar vara kallvit fram till mitten på skärmen.
Det är inget som syns vid vanligt filmtittande med när jag surfar här på minhembio kan det bli lite irriterande med tre olika vitbalanser.
Och är det bara jag som tycker att bilden drar åt det gröna hållet även efter en kalibrering av vitbalansen? Min Panasonic 65ST50 som även den är kalibrerad upplever jag som betydligt mer neutral, dvs grått är grått och inte grönt
Är du säker på att den är kalibrerad korrekt? Efter justering borde den inte gå mot grönt .. vet inte hur det är med 2017-års modeller men alla från 2016 drog mot grönt innan kalibrering men efter kalibrering så försvann det ![]()
Postad 01 November 2017 - 18:56
nån som vet
om man köper lg 55b7v från elgiganten å det blir nått fel,måste man själv släpa ner den till elgiganten,eller kommer det hem nån tekniker
Den måste ner till butiken om man ej köper till deras xtra garanti och denna är årsvis och ganska hög avgift
Postad 01 November 2017 - 18:57
Oj är det sant? Men ursäkta för dumma fråga, hur man kan kalibrera? Har ju köpt den på nätet. Jag vet at mediamark osv kalibrerar innan de säljer. Kan inte göra själv..Är du säker på att den är kalibrerad korrekt? Efter justering borde den inte gå mot grönt .. vet inte hur det är med 2017-års modeller men alla från 2016 drog mot grönt innan kalibrering men efter kalibrering så försvann det
Redigerat av Unregistered864bbb5e, 01 November 2017 - 18:58.
Postad 01 November 2017 - 18:59
Chatta med LG support förut och dom sa man behöver inte åka till el-giganten utan det kommer hem en tekniker efter man varit i kontakt med dom och att dom lämnar 2 års garantinån som vet
Redigerat av Unregistered0a756c1f, 01 November 2017 - 19:40.
Postad 01 November 2017 - 19:10
Oj är det sant? Men ursäkta för dumma fråga, hur man kan kalibrera? Har ju köpt den på nätet. Jag vet at mediamark osv kalibrerar innan de säljer. Kan inte göra själv..
Om du inte har möjlighet att göra det själv skulle nog MM göra ett ok jobb att kalibrera din TV
Du behöver utrustning för att kunna göra det själv, inte speciellt dyrt, köpte min mätare för ca 2000 men det kan ta ganska många timmar innan man får till det om man inte har pysslat med sådant innan.
Postad 01 November 2017 - 19:28
[quote name="SHURE" post="4462772" timestamp="1509556262"]
Har läst genom av forum. Det är ingen poängen att byta..om det inte är så störande. många som fick byta flera ggr men problemet var där fortfarande. Jag ser den men min sambo kaske märker aldrig det
Fast det är rätt så störande med 3 olika vitnivåer när jag surfar.
Är du säker på att den är kalibrerad korrekt? Efter justering borde den inte gå mot grönt .. vet inte hur det är med 2017-års modeller men alla från 2016 drog mot grönt innan kalibrering men efter kalibrering så försvann det
Före och efter, den mäter nästintill perfekt men ändå känns det som att den fortarande drar mot det gröna hållet
Bifogad fil(er)
Postad 01 November 2017 - 22:40
För min del är W7an skitsnygg, men vill inte lägga mer än 30000:-. Kan nog bli svårt att koma ner dit. Sedan är soundbaren hopplös, vart tusan ska jag göra av den? Den går ju inte in i nåt vettigt skåp (vill inte använda den - ljud ska man ha i riktigt 5.1 system enligt mig).
Får nog hoppas på att 2018 innebär ett rejält designlyft med fler wallpaper och inte krav på en över metern lång klump
Chatta med LG support förut och dom sa man behöver inte åka till el-giganten utan det kommer hem en tekniker efter man varit i kontakt med dom och att dom lämnar 2 års garanti
Det gäller väl generellt att större TV apparater och vitvaror så är det på-plats-service som ingår i garantin.
Postad 01 November 2017 - 22:48
Fantastiske Vincent. Han kan verkligen säga saker långsamt.
- Bättre de-interlacing
Hahaha helt sannlöst, Över 5 minuter innan han säger något konkret överhuvudtaget.
Postad 02 November 2017 - 06:53
Redigerat av Mikael_80, 02 November 2017 - 07:03.
Postad 02 November 2017 - 06:58
Tycker inte alls det är för mörkt när jag spelar. Går att ljusa upp bilden med Dynamic light, tror jag det heter.Någon som kan uttala sig om hur game-mode i HDR ser ut? Blir lite orolig när man hör folk som säger att det är alldeles för mörkt, och förstör spelupplevelsen. Jag förstår inte att Varför man inte har möjligheten att ändra gamman i game-mode, för det är vad jag hört att man inte kan.
Kört Uncharted 4 än så länge och gillar det jag ser.
Dock ingen HDR expert. Behöver spela mer HDR för att få uppfattning vad det egentligen ger.
Redigerat av Foxxy, 02 November 2017 - 06:59.
Postad 02 November 2017 - 07:09
Tycker inte alls det är för mörkt när jag spelar. Går att ljusa upp bilden med Dynamic light, tror jag det heter.
Dock ingen HDR expert. Behöver spela mer HDR för att få uppfattning vad det egentligen ger.
Hur tycker du det ser ut om du jämför game-mode utan HDR kontra med, blir det stor skillnad ljusmässigt?
Postad 02 November 2017 - 09:07
Hur har du kalibrerat? En OLED har en ljus enlikt ett spektra som är lite speciellt. Så du behöver en profil tagen med spectrophotometer på en LG OLED för att korrigera upp din colorimeter (som jag antar du har) till att hamna rätt. Jag har själv provat att kalibrera med en i1 Display pro (i1d3)som är några år gammal - med en spektral profil från OLED. Men det blir blå-grönt stick. För lite rött... Förmodligen för att min colorimeter har driftat iväg lite med åren.
Okorrigerad colorimeter ger grönstick på en OLED (dvs utan en korrigerande spectral-profil).
Lösningen är att köpa en spectrophotometer så man kan skapa en EGEN korrigeringsmatris för kombinationen MIN i1d3 på MIN OLED. Då blir det rätt. En spectro i referensklass kostar dock bortåt 100.000 eller så... I mer hanterbara klasser i1 Pro 2 (ung 11-15.000) kr eller en ColorMunki Photo (inte ColorMunki Display!) för ca 5.000kr. En Colormunki Photo är vad jag kommer satsa på. Den är tillräckligt bra enligt Thomas Ytterberg som ju testar monitorer på sweclockers.se och TV i Hemmabiotidningen.
Om du kalibrerat och tycker det känns fel. Då är det fel på ditt instrument och inte TV'n i sig.
Redigerat av Barsk, 02 November 2017 - 09:09.
Postad 02 November 2017 - 11:22
Tycker inte alls det är för mörkt när jag spelar. Går att ljusa upp bilden med Dynamic light, tror jag det heter.
Upplever det inte heller som mörkt. Kört Mario på Switch och MGS V på PS4.
Postad 02 November 2017 - 11:44
Är det någon som vet vad MM kör för spectrophotometer vid sina kalibreringar?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
LG OLED65C7V startar ej (oftast), klickande ljud
3 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?