MTV Live HD, Silver HD, Silver och VH1 försvinner från Canal Digital under våren
Då får vi hoppas att de sänker priset när de minskar antalet kanaler i sina paket
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
Startad av
Allente Sverige
, Apr 08 2011 10:25
9738 svar till detta ämne
Postad 15 February 2012 - 11:15
Då får vi hoppas att de sänker priset när de minskar antalet kanaler i sina paket Postad 15 February 2012 - 11:34 Nej, men du kan skaffa ett depositionskort från CD. http://www.canaldigi...llaggstjanster/ Postad 15 February 2012 - 11:59
Bilden jag får fram när jag ändrar visningsläge är den kanal jag stod på när jag tryckte på EPG. Tyvärr är det samma loadingsymbol på alla kanaler, fria som kodade. Farsan har en likadan TV fast med boxerabonnemang och han kan se minibilden utan problem. Postad 15 February 2012 - 13:47
En eloge till Canal Digital som tillåter att man kan frysa ett abonnemang upp till sex månader. Jag ska flytta och hade grämt mig över att behöva betala för abg under tiden jag inte kan nyttja det (kommer ta ett tag innan parabol och kabel är draget på nya stället). Men inga problem, eftersom det går att frysa abonnemanget.
Tack för det! /NOP Postad 15 February 2012 - 14:05
Hej Allihopa! Vi förstår att det kan kännas tråkigt då kanaler man gillar utgår. I det här fallet var vi tvungen att ta bort ett antal kanaler för att lansera nya såsom TV3 HD, Kanal 5 HD och TV4 News. Det var ett Nordiskt beslut avsluta just de kanalerna och de valdes bland annat då de hade rankats lågt i våra kundmätningar. För er som gillar musik hoppas vi att MTV och VH1 Classic till viss del kan fylla tomrummet. Vi kommer att informera om detta via mail, webben och i fakturatexter.
Med vänliga hälsningar Mikael Postad 15 February 2012 - 17:05
Bra jobbat! Ni tar bort dom enda två musikkanlarena ni har, ni kan ju knappast mena att MTV är en musikkanal längre!
Vilket skämt! Redigerat av skaris, 15 February 2012 - 17:06. Postad 15 February 2012 - 17:08
MTV Live HD är det för jävligt att ni tar bort. Då känns det som det spelar mindre roll att ni tar in TV3 HD och Kanal HD.
Konserterna på MTV Live HD sändes oftast med en kanon bild. /Fredrik Redigerat av porch123, 15 February 2012 - 17:10. Postad 15 February 2012 - 17:19
Va. Plocka bort VH1 är ju riktigt dåligt av er. Det var ju inte länge sedan ni förde in MTV HD och nu plockar ni den också. Någon kundekät har inte jag fått fylla i angående ranking av kanaler. Jag tror det ligger fyra halleluja kanaler som man kan få in. Dessa hade ni kunnat plocka bort istället. Jag blir upprörd över detta beslut av Canal Digital.
Postad 15 February 2012 - 17:53
Uselt beslut, Silver skiter jag i men de andra två fyller ett stort tomrum.
Postad 15 February 2012 - 18:09
Har heller aldrig sett röken av någon kundenkät. MTV Live HD och VH1 levereras av Viacom och Silver och Silver HD levereras av Nonstop Television, numera ägt av Time Warner. Det ligger någon avtalsfråga i botten. Det borde väl vara mer troligt att tex Bloomberg, France 24 och Al Jazeera har något lägre kundintresse, men de är ju i princip gratis för CD. De är ju frikanaler på Astra/Hotbird. Om det var fråga om plats så borde det finnas kandidater på CD. Varför kan CD inte vara ärliga? Vi förstår att CD måste få det hela att gå ihop och att det finns kommersiella avtal att optimera. Vem som helst kan väl förstå att CD egentligen inte vill dumpa HD kanaler, särskilt inte när Viasat ökar på med 4+1 nya HD kanaler i dagarna utan att ta bort några. Nu lär det vara i det närmaste jämt skägg och CD har har ju framhållit sitt försprång på området tidigare. Nej CD har inte råd helt enkelt. Postad 15 February 2012 - 18:53
Ja det stämmer, dessutom lanserar viasat 4 nya hd-filmkanaler. Detta innebär att de har 5 filmkanaler i HD Vad har Canal digital? Om man tar bort Silver hd, jo en 1 och 1/2 film kanal i HD (Canal plus hits sänder ju inte på helger...) Tror detta är mycket dumt av Canal digital, de har / hade ett mycket bra utbud men nu är Viasat på framgång (cd/ canalplus har förlorat bla Premier leauge till Viasat och nu händer troligtvis samma sak på filmfronten... Då ska man exempelvis inte plocka bort HD-kanaler utan snarare kontra med fler kanaler, specielt hd-film kanaler. För att kunna vara med i matchen. Om det är riktigt så illa med sändingsutryme på Thor som Canal digitall säger då ligger dem ristigt till om några år.... Postad 15 February 2012 - 19:19
Både VH1 och MTV Live HD går mycket här hemma, så detta är ett nerköp för mig. Framför allt som att det känns som att majoriteten av programmen inte kommer att vara i HD på TV3 och K5.
Silver förstår jag....det här är inte bra, Canal Digital! Riktigt uselt! vanliga MTV kan ni lägga ner, en sämre kanal får man leta efter och nån musik kanal är det inte, möjligtvis en kass dokusåpakanal. Ni kan ju lika gärna ta bort VH Classics också då. Redigerat av Melmac, 15 February 2012 - 19:21. Postad 15 February 2012 - 19:50
Mailade in i helgen att jag fått problem med min sagembox igen. Denna (den tredje) hade fungerat i stort sett bra sedan jag fick den. Nu är garantin över för jag misstänker att den gäller från det datum man köpte den första boxen? Har gett upp hoppet nu och ville ha ett pris på nya ADB-boxen. Fick till svar att en säljare ska kontakt med mig via telefon men än har ingen ringt? Vill ni inte ha kvar mig som kund? Under dessa dagar som gått har jag ju hunnit kolla era konkurrenters erbjudanden och fått en riktigt bra deal av Comhem (ja jag bor i ett comhemanslutet hus).
Redigerat av Tobyponken, 15 February 2012 - 20:19. Postad 15 February 2012 - 21:08
Ja detta var riktigt surt. Började ju bra..bättre bild på två inte helt angelägna kanaler. Men Men man kan kanske ordna kort till kanalen MTVHD på Astra 19E. Såg den häromdagen då sändningen var okodad. Någon som har en hum om kort till MTV Networks Europa ?--Viaccess Redigerat av Latman, 15 February 2012 - 22:33. Postad 15 February 2012 - 23:16
Apropå musikkanaler, så har vi möjligheten att studera en av dessa helt okodat...som ett litet tips
Det rör sig om Iran music channel, vilken jag tittar på i detta nu. Hittas på 13E Långt från Iron Maiden och Slash ............................................... Och, en Musik HD-kanal...fritt ....Trace HD Tropical. Hittas på Eutelsat 9 E Redigerat av Latman, 15 February 2012 - 23:39. Postad 16 February 2012 - 00:24
Jaha, då har vi Tv3 och Kanal 5 HD
Vad skall vi nu klaga på ? Musik kanaler som tas bort ? Tror inte det är det första jag skulle klaga på Jag skulle istället önska några nya HD kanaler från Canal + Som tex - Filmkanaler som även är igång på helgerna - Fler sportkanaler som alltid är igång - Serie kanal i HD Eller byt ut Canal+ Film mot Sky Movie HD ( ett stort antal att välja på ) Tv11 och Sjuan HD, då dessa kanaler sänder mycket material som finns att tillgå i HD Comedy Central HD, ITV1,2,3 och 4 HD, Channel 4 HD, Alla BBC HD kanaler Från USA skulle jag vilja ha dessa i HD ABC, CBS, NBC och FOX Sedan skulle jag önska Eurosport 2 HD Fixa detta Canal Digital, så börjar vi prata TV Postad 16 February 2012 - 08:01
Det är ju jättedåligt att de plockar bort fyra kanaler som man faktiskt kollar på ibland för att ersätta med två 'uppskalade' kopior av skitkanalerna TV3 & TV5.
Vem f-n orkar titta på dessa kanaler ? Nu börjar det närma sig uppsägning av mitt Total eller Max eller vad f-n största abb. heter detta kvartal. Postad 16 February 2012 - 08:51
Hej Tobyponken, vi beklagar att du inte blivit kontaktad eller eventuellt om du ej nåtts vid kontaktförsök. Lämna gärna dina kontaktuppgifter i ett PM till oss så vi kan kontakta dig för bästa lösning. Med vänlig hälsning Mikael Postad 16 February 2012 - 09:17 Bra poäng... Alltid jobbigt med förändringar, alltid några som reagerar. Finns en tråd om detta här https://www.minhembi...howtopic=295230 Postad 16 February 2012 - 19:12
Jag tycker iaf det är toppen med 3 och 5 i HD, man blir snabbt kräsen med många HD-kanaler och det kändes trist att tidigare behöva glo på "gamla" 3.an med dess pissiga bild.
Att Silver och Silver HD försvinner gör inte mig ett dugg, har länge funderat på vilken målgruppen är för de kanalerna, ingen av dem har sänt något som jag kan kolla på mer än 5sek utan att somna av tristess-. Postad 16 February 2012 - 21:03
Efter att ha skickat kontaktuppgifter så får jag till svar att jag ska jag vänta 48 timmar ytterligare innan någon hör av sig....?! Finns faktisk företag som uppskattar att kunderna vill handla av dem. Postad 16 February 2012 - 23:18 Det finns det säkert, men de växer inte på träd i denna branschen Även viasat är lite stelbenta Problemet, är att de lagt ut sin kundtjänst på ett externt företag och de har ingen möjlighet att fatta egna beslut Postad 16 February 2012 - 23:24
En fråga till canal digital !
Ni säger att ni behöver plats för de nya kanalerna och tar därför bort några andra Därför undrar jag varför ni har dubbla kanaler av de flesta HD kanaler på era satelliter och vissa finns det fler. Tex Canal + First HD har ni 3 st, varav en som heter Canal + First HD S19 Är inte det lite onödigt om ni har ont om plats ? Postad 17 February 2012 - 07:59 Det där tror jag att jag kan svara på. Dessa märkningar av kanaler är just märkningar. Det finns inte tre parallella sändningar av kanalen däremot ett antal fiktiva namn. Tror att CD vill använda dessa, på sikt, för att sortera in HD-kanaler på något vis i sina HD-boxar. Har för mig att det skrivit något liknande tidigare. Kan slå vad om att om du kollar upp kanalerna i din box, kolla frekvensen för alla S## kanaler ska du finna att de alla ligger på samma frekvens som sina motsvarigheter utan S## Postad 17 February 2012 - 10:32
Kan någon berätta exakt vad TV3 HD och Kanal 5 HD innebär? alltså rent "HD mässigt" menar jag. Vilka program sänds verkligen i HD (i EPG infon ser jag inga program alls märkta med HD symbolen)
Är det bara vissa program som i TV 4 HD? (vilka?) allt annat uppskalat, eller ingen skillnad alls? Tack på förhand. Postad 17 February 2012 - 12:14
Tv3/Kanal5/TV4 HD är alla ungefär som SVT HD.
Dvs en del av programmen är i HD och resten är uppskalad SD. Med tiden lär andelen i HD blir fler. Som jag förstått det för Kanal 5 är en stor del av deras inköpta serier i HD. Big Bang, Once Upon A Time, CSI som exempel. Tror dessa är i HD men jag vet ej säkert. Att få ut info om vad som är HD eller ej från någon tablå tycks inte möjligt idag. Kanal 5 verkar dock ha en HD logga när de sänder i HD dock ingen flagga i EPGn (ännu). Utan en HD kanal att sända HD i finns det ju ingen poäng i att vare sig producera eget i HD eller köpa in något i HD. Nu har de HD kanaler och det kommer bli mer och mer HD i dem. Kan ju säga, efter bara en dag med Tv3 och Kanal 5 i HD upplever jag HD bilden överlag som snäppet bättre än deras motsvarande på deras motsvarande SD kanaler. Kan beror på bra uppskalning, att delar varit i HD och en mer generös kodning/komprimering av kanalerna i MPEG4. En effekt av HD finns det ivartfall, hårddisken på mottagaren fylls upp snabbare Postad 17 February 2012 - 13:20
Jag brukar i de flesta fall använda mig av HD-halvfart..vilket reduserar bitmängden till hälften. Fantastisk feature faktiskt !! Postad 17 February 2012 - 14:16
Tack för svar, det var väl ungefär så jag trodde då. Men det verjar ju däremot väldigt konstigt att man inte kan se någonstans exakt vilka program på Tv3 och Kanal 5 som verkligen sänds i HD (som man i alla fall gör på SVT och TV4) Jag har inte hittat några tablåer alls på nätet som indikerar detta. Någon som har? Fortsatt trevlig dag, och framförallt helg. Postad 17 February 2012 - 19:47
Bithastigheter senaste dygnet
TV3 HD 9.9 Mbit/s (konstant) Kanal5 HD 8.3 Mbit/s (variabel) Postad 18 February 2012 - 08:31
Jobbar ni fortfarande med att förbättra mjukvaran till Sagems PVR eller anses den hålla "tillräckligt" hög kvalitet nu?
Postad 18 February 2012 - 08:46
Vad menar du med HD paketet? http://www.canaldigi...och-Kanal-5-HD/ Postad 18 February 2012 - 08:52
Min förhoppning är att TV3 och Kanal5 hamnar i detta paket vad det lider... http://www.canaldigi...-TV/HD-paketet/ Postad 18 February 2012 - 12:01
HD-paketet gäller kabel-tv och där händer ingenting nu eftersom den delen håller på att säljas.
Postad 20 February 2012 - 10:19
Har inte kollat på MTV på hur länge som helst men tog precis en titt i tablån för MTV. Och det är ju knappt ETT ENDA musikprogram! I kväll är det bl a 16 and pregnant, Teen Mom 3 och Jersey Shore ???????? Citatet ovan måste ju ses som ett hån mot de som gillar musik och uppskattat de livekonserter som visas på MTV Live HD. /Fredrik Postad 20 February 2012 - 11:08
Hej,
Jag är inne och kollar på våra grannlandsforum i samma ämne. Det landar ju inte särskilt väl där. Ingen info på norska och danska CD, bara på den svenska. Förklaringen på svenska CD gillas ju inte alls att nordiska kanaler tas bort för att få plats med fler svenska kanaler. Vi förstår ju att dessa bitar egentligen inte har med varandra att göra, men någon på kommunikationssidan i Sverige har säkert tyckt att det var en bra förklaring. CD i våra grannländer kanske tycker att det inte var så bra. De tar bort kanaler för danskarna så att svenskarna får plats för kanaler..... Postad 20 February 2012 - 11:12
Hej CD,
Om ni vill kan ni ju lägga till under sportutbud, ishockey att ESPN America numera sänder AHL matcher. http://www.canaldigi...Sport/Ishockey/ Postad 20 February 2012 - 12:16
Hej CD,
Det har inte varit någon info på det senaste halvåret kring lanseringen av TiVo. Finns det någon info om detta i nuläget kring tex status, lanseringsplaner, tidpunkt etc? Postad 20 February 2012 - 16:13
Hej Tobyponken, Vi kommer självklart fortsätta arbeta tillsammans med Sagem för att utvecka boxen och rätta till de problem som finns för att den ska fungera på ett tillfredställande sätt. Så fort vi har mer information om en kommande mjukvara så kommer vi informera er både här på forumet och via vår hemsida. Med vänliga hälsningar, Miriam Postad 20 February 2012 - 16:24
Hej Laka76, Tyvärr har vi inget svar på när eller om TV3 HD och Kanal 5 HD kommer lanseras för kabel/IPTV kunder då Canal Digital Kabel-TV (där även IPTV ingår) såldes till Telenor Sverige under december (http://www.canaldigi...TV-verksamhet1/). Vi hoppas dock kunna återkomma med mer information inom en snar framtid. Med vänliga hälsningar, Miriam Postad 20 February 2012 - 16:28
Hej Kenta2, Tack för informationen. Jag har tagit förslaget vidare till mina kollegor som arbetar med hemsidan. Med vänliga hälsningar, Miriam Postad 20 February 2012 - 16:38 Det vore klädsamt om Canal Digital verkligen redovisade vari detta tvång bestod. Postad 21 February 2012 - 09:03
Hej kenta2, vi har dessvärre ingen nyare info om TiVo. Så fort det finns nyheter så kommer vi informera om dessa via olika forum och via vår hemsida. Vänligen Mikael Postad 21 February 2012 - 14:02
Ja ha, då kommer TV4 starta en ny sport kanal som kommer kosta pengar. suck...
Källa: http://www.dagensmed...icle3414180.ece Sen skulle jag råda canal digital att försöka skaffa en annan leverantör för film och sport än canal plus. Tydligen har de ekonomiska problem...(http://www.dagensmed...icle3413285.ece) Inte förvånad då de sänder samma filmer varje dag... Jag vet att ni inte äger canal plus utan att TV4 gör det men ni måste förstå att canal plus allt sämre kvalite direkt skadar er som TV leverantör... Ni har helt klart ett mycket bra utbud i dagsläget och detta ska ses som feedback snarare än kritik men saningen är att ni kommer efter allt mer inom denna gren då Viasat snart startar nya HD-kanaler, måste ni allternativt canal plus svara och frågan är om canal plus har pengar. Kanske står ni om något / några år helt utan premium film och sport kanaler och då ligger ni inte bra till.... Att i denna situation dessutom ta bort en av de få HD.filmkanaler som ni har är inte bra och kan inte anses vara vällplanerat, om det är en kostnadsfråga säg det och gör det till en betalkanal som man får betala lite extra för. Redigerat av ab1, 21 February 2012 - 14:03. Postad 21 February 2012 - 14:44
Men vad skall TV4 Sport då visa? De fyller ju inte ens dagens tablåer med sport, utan fyller ut med engelska polisdokumentärer och annat icke sportrelaterat. Men detta kan man väl inte klandra canal Digital för.
Postad 21 February 2012 - 16:37
Som jag skrev i en annan tråd: Familjepaketet kommer isåfall att innehålla 8 nyhetskanaler och 7 sportkanaler. Jag har inget emot något av det, men inte på bekostand av andra kanaler såsom de fyra de tar bort nu och inte av den mängden.
Jag tycker som någon har skrivit tidigare att man bör så smått börja med övergången mot endast HD kanaler av de kanaler som ligger som dubletter. De som vill ha dem men inte kan se dem kan erbjudas en HD-box. (SVT och TV4 bör ligga kvar p.g.a. de lokala nyheterna). Här är ett gäng som kan tas bort enligt mitt tycke: ESPN (Räcker väl med en HD?) Motors TV TNT7 Star! TLC Blue Hustler 3-4 st av nyhetskanalerna MTV Tillbaka med Silver HD och MTV Live HD och gärna VH1 Redigerat av Melmac, 21 February 2012 - 16:39. Postad 21 February 2012 - 17:06
Håller med fullständigt, bara att ta bort kanalerna där det finns en HD kanal av samma. Och ÅTTA nyhetskanaler i familjepaketet, herregud! /Fredrik 6 användare läser detta ämne0 medlemmar, 6 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |