Vi försöker ständigt att uppdatera och förbättra innehållet i våra kanalpaket, och vi har nu glädjen att berätta att vårt populäraste kanalpaket ”Familjepaketet” får lite förändringar den närmaste tiden.
Två nya HD-kanaler
Den 15 februari lanserar vi två nya HD-kanaler i Familjepaketet, nämligen TV3 HD och Kanal 5 HD. Nu ingår 13 HD-kanaler i utbudet utan extra kostnad och de nya kanalerna hittar du på kanalplats 37 och 38.
Läs mer om kanalerna
TV 4 News
TV4 News är en bonuskanal för dig som verkligen vill vara uppdaterad och informerad. Här rullar sändningar 24 timmar om dygnet . Kanalen startade den 24 januari och har kanalplats 99.
Läs mer om TV4 News hos Canal Digital
En ny 3D-kanal
HighTV 3D är en helt unik kanal – det är nämligen världens enda internationella kanal i 3D. Kanalen utlovar massor av underhållning i form av drama, humor och film, men även nyheter, skvaller och reseprogram. En unik kanal som ger en unik upplevelse. HighTV 3D ingår som bonuskanal i Familjepaketet t o m den 31 oktober. För att se 3D-sändningarna behöver du förutom din HD-box även en 3DTV.
Mer om HighTV 3D
Kanaler som upphör
För att ge plats för våra nya kanaler upphör Silver, Silver HD, MTV HD och VH1 den 2 april.
Försämringar i Canal Digitals kanalutbud
Postad 16 februari 2012 - 06:49
Postad 16 februari 2012 - 06:56
Men varför inte plocka bort porrkanalarna och de norska religiösa kanalerna istället för de som nu plockas bort.
Kommer verkligen att sakna SilverHD med många bra independentfilmer samt musikkanalerna MTV HD och VH1
Postad 16 februari 2012 - 08:48
Postad 16 februari 2012 - 09:26
Dels är det rena kapaciteten på Thor-satelliterna. De köper en tjänst och på Thor finns det en begränsad kapacitet. Kanske deras kontrakt på vissa transpondrar går ut, de bjuds ut på marknaden och helt enkelt inte är värda kostnaden som uppstår.
Dvs dels kapacitet och dels ekonomiska. Att om nu alla kanaler ska finnas kvar, att familjepaketet blir dyrare och det vill de inte.
Men säger jag, då kan väl CD testa att sälja kanalerna separat.
vad finns på Thor, 1 grad väst?
http://www.telenorsb...age.aspx?id=678
Postad 16 februari 2012 - 09:30
Postad 16 februari 2012 - 09:41

Kan lätt komma på 15 andra kanaler som Canal Digital tillhandahåller som kunde läggas ner direkt.
Postad 16 februari 2012 - 09:57
Postad 16 februari 2012 - 10:11
Nä, det går nog inte SVT med på.
Kicka då ut NRKs lokala sändningar... nehe, inte det heller.
Men Discovery då, behöver de en för Norge, en för Sverige, en för Finland, en för Danmark?
Vi kan konstatera att om det är kapacitetsbrist i distributionen då lär vi få vänta till 2013 då Thor 7 skickas upp innan det dyker upp någon större mängd nya kanaler.
Det kan ju även vara som så att CD bereder plats för, säg, lite mer HD från C+ och därför väljer att rensa lite?
Någon som vet, någon med insyn i telenor/Thor-satelliterna. Hur det är med kapacitet där?
Tittar på
http://www.telenorsb...age.aspx?id=783
och enligt denna finns det två obokade transpondrar och en som Canal Digital har helt utan kanaler. Dvs tre transpondrar, 4 HD-kanaler per transponder...
Korrekt?
Postad 16 februari 2012 - 10:18
Det känns som ett ytterligare tecken på att CanalDigital är ett sjunkande skepp, har de varken ekonomiska eller tekniska möjligheter att utöka sitt utbud ligger de nog pyrt till, dyra är de ju redan så det räcker och blir över... 2013 hoppas jag Viasat har köpt upp Allsvenskan och LaLiga så man kan ha en leverantör.Får en känsla av att bristen som Canal Digital säger sig ha är tudelad Dels är det rena kapaciteten på Thor-satelliterna. De köper en tjänst och på Thor finns det en begränsad kapacitet. Kanske deras kontrakt på vissa transpondrar går ut, de bjuds ut på marknaden och helt enkelt inte är värda kostnaden som uppstår. Dvs dels kapacitet och dels ekonomiska. Att om nu alla kanaler ska finnas kvar, att familjepaketet blir dyrare och det vill de inte. Men säger jag, då kan väl CD testa att sälja kanalerna separat. vad finns på Thor, 1 grad väst? http://www.telenorsb...age.aspx?id=678
Edit:
För övrigt tycker jag CanalDigital kan besvara frågorna själva, all cred
till dig Monshi, men jag önskar mer "verkstad" från CD, även om du säkert är mer sanningsenlig än dem.
Redigerat av Unregisteredb71577f7, 16 februari 2012 - 10:21.
Postad 16 februari 2012 - 10:35
Inte alla som kan ta in marknätet, trots att de bara bor några km från masten - berg i vägen.Om man tar en titt på de kanaler som finns kan de väl kicka ut alla SVTs lokalkanaler.... de kan de ju ta in via egen antenn istället... (DVB-T).
Postad 16 februari 2012 - 10:55
Postad 16 februari 2012 - 11:08
Mtv2 dance och rocks har man länge sneglat efter.
Känns som att hela Canal Digital började sjunka när tv4 gruppen började rodda i spakarna

Postad 16 februari 2012 - 11:25
Kan inte påstå att jag tittar så ofta på någon av kanalerna som försvinner men jag gillar att de finns där och det finns många kanaler som gärna kunde slängas ut istället.
Postad 16 februari 2012 - 11:26
Telenor äger Thor-satelliterna.
Och telenor äger Canal digital så det blir i pratiken deras egna satelliter.
Postad 16 februari 2012 - 11:28
Förblajat! Två av favoritkanalerna försvinner alltså. VH1 är den enda musikkanalen värd namnet i utbudet. Och filmkanalen Silver är ju den enda som visar riktigt bra filmer som motvikt till Hollywoods produktmaskineri.
Postad 16 februari 2012 - 11:33
TV4 äger Canal Plus. Vad har det med Canal Digital som ägs av Telenor att göra? Förutom att CD distribuerar C+Känns som att hela Canal Digital började sjunka när tv4 gruppen började rodda i spakarna
Nja, det är Telenor som beslutar om satelliterna. Dotterbolaget CD kan nog inte göra mer än att önska sig mer kapacitet av sina ägare.Och telenor äger Canal digital så det blir i pratiken deras egna satelliter.
Postad 16 februari 2012 - 11:36
Postad 16 februari 2012 - 11:39
Postad 16 februari 2012 - 11:42
Postad 16 februari 2012 - 11:54
Kanske för att MTV ses av ca 1% av tittarna medan de sammanlagt 34% som ser TV 3 och Kanal 5 väger tyngre när det gäller vilka kanaler som ska få HD-utrymme vid kapacitetsbrist?Va? Försvinner MTV HD och Silver/Silver HD? Hur kan man kalla detta för en "förbättring"?
http://www.mms.se/ra...andet/manad.asp
Postad 16 februari 2012 - 12:02
Nä det går inte riktigt ihop.
Redigerat av homery, 16 februari 2012 - 12:05.
Postad 16 februari 2012 - 12:30
TV4 äger Canal Plus. Vad har det med Canal Digital som ägs av Telenor att göra? Förutom att CD distribuerar C+ Nja, det är Telenor som beslutar om satelliterna. Dotterbolaget CD kan nog inte göra mer än att önska sig mer kapacitet av sina ägare.
http://www.canaldigi...s-skarpaste-TV/
"Det är tack vare våra egna satelliter som vi kan erbjuda marknadens bästa ljud och bild, både för standardkanaler och HD-kanaler."
Om nu inte CD har fullt nyttjande av kapaciteten i deras "egna" satelliter så kan man ju bara undra vem Telenor säljer resterande kapacitet till.
Postad 16 februari 2012 - 13:53
Vem f-n ser på skiten på TV3 & TV5 ? Och nu skall det vara i HD också ?
Postad 16 februari 2012 - 14:22
Se själv:http://www.canaldigi...s-skarpaste-TV/
"Det är tack vare våra egna satelliter som vi kan erbjuda marknadens bästa ljud och bild, både för standardkanaler och HD-kanaler."
Om nu inte CD har fullt nyttjande av kapaciteten i deras "egna" satelliter så kan man ju bara undra vem Telenor säljer resterande kapacitet till.
Klicka på länken på pdf-en så får du en lista med operatörer och deras kanaler distribuerade av Telenor. Märk då att Canal Digital kanske står för bara ca hälften av kanalerna. Så återigen: CD har inga "egna" satelliter utan de får den plats som Telenor ger dem.
Verkar vara allmänt att blanda ihop kanaldistributörer och satellit-operatörer. Som att blanda ihop Boxer med Terracom (fast det gör ju folk också...).
Redigerat av agpath, 16 februari 2012 - 14:23.
Postad 16 februari 2012 - 14:42
Se själv:
Klicka på länken på pdf-en så får du en lista med operatörer och deras kanaler distribuerade av Telenor. Märk då att Canal Digital kanske står för bara ca hälften av kanalerna. Så återigen: CD har inga "egna" satelliter utan de får den plats som Telenor ger dem.
Verkar vara allmänt att blanda ihop kanaldistributörer och satellit-operatörer. Som att blanda ihop Boxer med Terracom (fast det gör ju folk också...).
Tack för informationen.
Som jag kan förstå så stämmer inte CD:s reklam som visas på tv samt informationen som redovisas på deras hemsida.
Det är helt enkelt inte CD som äger satelliterna.
Postad 16 februari 2012 - 15:13
Postad 16 februari 2012 - 15:51
Postad 16 februari 2012 - 17:12
Där även ägandet av krypteringssystemet Conax och 35% av C More Group (Canal +) ingår
Så nog kan man säga att det är under samma tak
Förövrigt så finns det just nu 10 st helt tomma transpondrar på Thor 5 och 6, var av 6 har norden täckning
Postad 16 februari 2012 - 17:22
Och man ska minnas, som Lindo säger, att alla transpondrar inte är riktade mot Norden primärt.
Det verkar dock finnas kapacitet för några kanaler till.
Postad 16 februari 2012 - 19:49
Postad 16 februari 2012 - 20:01
TVi har ESPN, ESPN HD och ESPN Classic. Ryck en av dem. De kan lika gärna plocka bort BBC HD sålänge det är en norden anpassad kanal med begränsningar. (Ingen Top Gear, för den ska ju gå på Kanal9 ett år efter, typ)
Varför vill du ta bort fler HD kanaler? BBC HD tycker jag visar bra dokumentärer med kanon bild.
/Fredrik
Postad 16 februari 2012 - 20:43
Det var inte så länge sedan jag upptäckte denna kanal, men nu står den ofta på hemma. Jag hade tidigare gett upp MTV som musikkanal. Det var någon som skrev ovan att MTV inte förtjänade att kallas musikkanal längre, jag undrar om denne verkligen sett MTV Live HD? VH1 vill jag gärna ha kvar den med.
Kommer det att finnas något annat sätt att se MTV Live HD, Viasat?
Angående TV3 och TV5 i HD och att det är populära kanaler.... Själv tittar jag aldrig på dem, sänder bara skit uppblandat med reklam. De som tittar på detta är väl samma människor som läser kvällstidningar antagligen. De är också många, men det behöver inte vara rätt för det!

Just nu sänder MTV Live HD en konsert med Robyn!

Redigerat av Erik_N, 16 februari 2012 - 20:44.
Postad 16 februari 2012 - 20:54
När det står MTV HD i den här tråden är det då kanalen MTV Live HD som avses? Om det är den som ska bort vore det riktigt tråkigt, klart bästa musikkanalen. Även om namnet antyder att det bara skulle vara live så är det en väldigt bra blandning av hela konserter, klipp från konserter och videos. Dessutom med bra ljud och bild.
Det var inte så länge sedan jag upptäckte denna kanal, men nu står den ofta på hemma. Jag hade tidigare gett upp MTV som musikkanal. Det var någon som skrev ovan att MTV inte förtjänade att kallas musikkanal längre, jag undrar om denne verkligen sett MTV Live HD? VH1 vill jag gärna ha kvar den med.
Kommer det att finnas något annat sätt att se MTV Live HD, Viasat?
Angående TV3 och TV5 i HD och att det är populära kanaler.... Själv tittar jag aldrig på dem, sänder bara skit uppblandat med reklam. De som tittar på detta är väl samma människor som läser kvällstidningar antagligen. De är också många, men det behöver inte vara rätt för det!
Just nu sänder MTV Live HD en konsert med Robyn!
MTV Live HD finns hos Viasat och boxer
Postad 16 februari 2012 - 20:58

Postad 16 februari 2012 - 23:18
Nu ser jag inte på
Silver, Silver HD, MTV HD heller men trist alla fall att dom försvinner. Men jävla tur alla fall att dom inte rörde
dokumentär kanalerna.Postad 16 februari 2012 - 23:36
Med all säkerhetHär handlar det nog om nåt annat än kapaciteten på satelliten.
De tror att kunderna är helt dumma i huvudet och det kan kanske stämma i många fall
Men här på Minhembio, lurar man ingen

Postad 17 februari 2012 - 09:01
Varför vill du ta bort fler HD kanaler? BBC HD tycker jag visar bra dokumentärer med kanon bild.
/Fredrik
Egentligen vill jag inte det, men eftersom BBC HD är en nordenanpassad kanal, där man t.e.x inte visa Top Gear som man gör i GB, så känns det lite sniket. Visst Kanal9, TV11 m.fl lever ju på att sända dessa serier med minst ett halvårs fördröjning, men jag som konsument känner att jag inte får det som är utlovat. BBC HD Nordic vore ett mer lämplig namn.
Postad 17 februari 2012 - 09:39
Postad 17 februari 2012 - 11:49
Redigerat av drejjmit, 17 februari 2012 - 11:50.
Postad 17 februari 2012 - 14:27
Skit dåligt av Canal Digital
Postad 18 februari 2012 - 12:54
Redigerat av Melmac, 18 februari 2012 - 12:54.
Postad 18 februari 2012 - 12:59
Jo, jag har skickat till deras support!
Med tips om att ta bort ESPN HD och BBC HD istället eller?
Tycker till skilllnad från dig att man inte ska ta bort en enda HD kanal, däremot finns det massor SD kanalar man kan ta bort. Behövs inte så många nyhetskanaler t ex.
/Fredrik
Postad 19 februari 2012 - 16:45
Tar CD bort ESPN HD så byter jag omedelbart leverantör!!!!!!!
Någon som har fått bryta abbet med hänvisning att innehållet har/ska ändras.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar