* Officiell tråd - Panasonic PT AE-700 *
Panasonic PT-AE700
(Projektorer)
|
2
|
(141)
|
Inga priser |
Officiell - Vad är min begagnade projektor värd? (386 inlägg)
|
6 mån sedan |
Trasig projektorlampa: ärende anmält till ARN (147 inlägg)
|
15 år sedan |
Trasig projektor [foto] (11 inlägg)
|
17 år sedan |
Gästbok för ryst (48 inlägg)
|
18 år sedan |
AE700 bilden "blinkar" (8 inlägg)
|
20 år sedan |
Nybörjarprojektor för blandad användning (7 inlägg)
|
21 år sedan |
Cine4home,s test Z3, AE700, TW200, PJ-100 och HS50 (19 inlägg)
|
21 år sedan |
Panasonic vs. Sanyo (18 inlägg)
|
21 år sedan |
Nokia 9802s (4 inlägg)
|
21 år sedan |
Ni med VB problem (300:a, 500:a, 700:a) (136 inlägg)
|
21 år sedan |
TEST: Panasonic PT-AE700 (26 inlägg)
|
21 år sedan |
såg pt-ae700 på reference idag .VB varning (34 inlägg)
|
21 år sedan |
Projektormässa Cinema Concept - 22-24 oktober (152 inlägg)
|
21 år sedan |
Panasonic PT-AE700 VS. Infocus Screenplay 4805? (10 inlägg)
|
21 år sedan |
PT-AE700e vs XV-Z201E (17 inlägg)
|
21 år sedan |
Ae700 kontra Hitatchi PJ-TX100 (3 inlägg)
|
21 år sedan |
Postad 25 November 2004 - 16:36
Postad 25 November 2004 - 16:59
Ni som har fått era projektorer från pipro när la ni era beställningar och när fick ni dessa ?
Den som väntar på något gott väntar alldrig för länge
Mvh Tjoho
Postad 26 November 2004 - 08:54
Köpte en 700:a igår!
Eftersom jag är ganska ny på området, blir jag lite fundersam efter att ha läst ovanstående citat från produktens första sida här på prisjakt, samt efter att försäljaren mumlade något om att man måste ta in signalen via HDMI för att kunna köra högupplöst, tex 720p. Stämmer detta?
Kan jag inte skicka ut progressive scan via komponent (Y, Pb, Pr) från min Pioneer DV-575 till komponent-ingångarna på projjen, och på så vis köra högupplöst?
Postad 26 November 2004 - 10:03
Jo, men via komponent får du inte högre upplösning än 480/576p, native DVD-upplösning. Komponentsignalen är alltså progressiv, men inte uppsamplad, utan då träder projektorns bildbehandling in och skalar upp signalen till att matcha panelen. Via HDMI (och DVI) sker detta i spelaren, och digitalt, så projektorn får en redan uppsamplad signal att hantera (och man slipper en omvandling digital->analog).Kan jag inte skicka ut progressive scan via komponent (Y, Pb, Pr) från min Pioneer DV-575 till komponent-ingångarna på projjen, och på så vis köra högupplöst?
Hur mycket bättre det sedan är vet jag inte...
Postad 26 November 2004 - 10:07
Beställde min från pipro 23/10... och verkar som den skall levereras idagDet kommer när det kommer men förhoppningsvis snart
Jag sitter och räknar sekunder och blir galen snart
![]()
Ni som har fått era projektorer från pipro när la ni era beställningar och när fick ni dessa ?
Mvh Tjoho
(icke-tuna:d)
Postad 26 November 2004 - 10:59
Tack! Nu blev det lite klarare iaf.Jo, men via komponent får du inte högre upplösning än 480/576p, native DVD-upplösning. Komponentsignalen är alltså progressiv, men inte uppsamplad, utan då träder projektorns bildbehandling in och skalar upp signalen till att matcha panelen. Via HDMI (och DVI) sker detta i spelaren, och digitalt, så projektorn får en redan uppsamplad signal att hantera (och man slipper en omvandling digital->analog).Kan jag inte skicka ut progressive scan via komponent (Y, Pb, Pr) från min Pioneer DV-575 till komponent-ingångarna på projjen, och på så vis köra högupplöst?
Hur mycket bättre det sedan är vet jag inte.... Jag har bara beställt HDMI-kabel till min AE700 och S97 (och en kompositkabel för video/TV).
Men har jag missförstått det hela totalt när jag trodde att "progressive scan" innebar typ linjedubblering, så att linjerna inte syns lika bra när man tittar på t.ex projektor? Om så är fallet, om DVD'n skickar ut progressive scan på komponentutgången, borde den då inte ha samplat upp de ordinarie 540 linjerna till någonting högre? Och om så är fallet, borde då inte projektorn bara ta emot denna signal på komponentingårna och sedan visa denna som den är?
Postad 26 November 2004 - 11:04
????? och jag beställde 1/10 och har inte hört något om att den ska komma ?????Beställde min från pipro 23/10... och verkar som den skall levereras idagDet kommer när det kommer men förhoppningsvis snart
Jag sitter och räknar sekunder och blir galen snart
![]()
Mvh Tjoho![]()
(icke-tuna:d)
Postad 26 November 2004 - 11:18
Du har fattat ungefär rätt. Men med 540 ordinarie linjer i en interlaced bild skickas ju bara 270 linjer i varje delbild. Progressive scan lägger ihop dessa delbilder till en komplett bild med alla 540 linjerna.Tack! Nu blev det lite klarare iaf.
Men har jag missförstått det hela totalt när jag trodde att "progressive scan" innebar typ linjedubblering, så att linjerna inte syns lika bra när man tittar på t.ex projektor? Om så är fallet, om DVD'n skickar ut progressive scan på komponentutgången, borde den då inte ha samplat upp de ordinarie 540 linjerna till någonting högre? Och om så är fallet, borde då inte projektorn bara ta emot denna signal på komponentingårna och sedan visa denna som den är?
Om projektorn tar emot en progressiv signal så är det den som visas på duken, skickar du interlaced så gör projektorn om det till progressiv själv. AE700 gör ett bra jobb med detta så det är inte säkert att det blir bättre med DVD-spelarens progressive scan.
Redigerat av Eskapisten, 26 November 2004 - 11:19.
Postad 26 November 2004 - 11:24
OK, så det är inte fler linjer endast stabilare bild eftersom icke-progressiv skickar bara ena hälften av raderna vid ena bilduppdateringen, och den andra hälften vid nästa bilduppdatering? Tack för hjälpen!Du har fattat ungefär rätt. Men med 540 ordinarie linjer i en interlaced bild skickas ju bara 270 linjer i varje delbild. Progressive scan lägger ihop dessa delbilder till en komplett bild med alla 540 linjerna.Tack! Nu blev det lite klarare iaf.
Om projektorn tar emot en progressive signal så är det den som visas på skärmen, skickar du interlaced så gör projektorn om det till progressiv själv. AE700 gör ett bra jobb med detta så det är inte säkert att det blir bättre med DVD-spelarens progressive scan.
Provkörde projjen lite snabbt igår kväll mot ett lakan(!) och med s-video och scart, och resultatet blev faktiskt bättre än man kunde tro (med tanke på förutsättningarna med lakan och en helt felplacerad projektor).
Skall köpa duk, komponentkabel och en hylla till projektorn idag. Sedan blir det installation och filmkväll!
Redigerat av na96mrt, 26 November 2004 - 11:26.
Postad 26 November 2004 - 13:52
Postad 26 November 2004 - 16:24
Har en fråga till er som beställt och fått den från pipro.
Hur vet man att den är tunad?
Följer det med en lapp?
Postad 26 November 2004 - 16:35
det skall det nog göra en PDF har jag hört samt att du märker på färgfiltret som sitter på linsenoki jag beställde den 23 okt och fick den idag.
Har en fråga till er som beställt och fått den från pipro.
Hur vet man att den är tunad?
Följer det med en lapp?
Redigerat av ZoomAir, 26 November 2004 - 16:36.
Postad 26 November 2004 - 18:07
Hur får du 23/10 till några dagar sen?nja, kanske det, Pipro har ju legat på ca 3-4v leveranstid senaste månaden, så det är väl inte panik än. Det som var lite konstigt var att Jaw_B beställde för några dagar sen och ska få den levererad omgående (men han kan ju fått för sig att orderbekräftelsen är en leveransbekräftelse??)
Postad 26 November 2004 - 19:56
nja, kanske det, Pipro har ju legat på ca 3-4v leveranstid senaste månaden, så det är väl inte panik än. Det som var lite konstigt var att Jaw_B beställde för några dagar sen och ska få den levererad omgående (men han kan ju fått för sig att orderbekräftelsen är en leveransbekräftelse??)
Hej Lars!
Datumen verkar inte vara på din sida idag
Mvh Patrik Johansson
PIPRO
Redigerat av improwise, 26 November 2004 - 20:00.
Postad 26 November 2004 - 20:33
Men om nu nborwe och Jaw_B har fått sina nu och de beställe en vecka innan mig så finns det kanske hopp om att få den nästa vecka
Postad 26 November 2004 - 23:16
Det är vi fler som hoppas på!oj oj oj, inte ett rätt idag alltså. Ni har så rätt så rätt.
Men om nu nborwe och Jaw_B har fått sina nu och de beställe en vecka innan mig så finns det kanske hopp om att få den nästa vecka
Postad 27 November 2004 - 09:35
Postad 27 November 2004 - 20:17
Det är många som går och väntar på en projje från Pipro. Nu är det en till... Det blev med tuning. Återstår att se om tuning är värt priset, men det tror jag.
Brukar man inte få svar dagen efter att de har tagit emot beställningen på Pipro? Torsdag kväll gick mailet, men jag fick inget svar igår. Jag trodde dessutom att man skulle betala innan de beställde den från Panasonic. Man vill ju ha den så snabbt som möjligt nu när man bestämt sig.
Postad 27 November 2004 - 20:35
Grattis! Du blir knappast missnöjd!Det tar sin lilla tid att plöja igenom 38 sidor. Men det är ju bara att klippa till på en Panna 700.
![]()
Det är många som går och väntar på en projje från Pipro. Nu är det en till... Det blev med tuning. Återstår att se om tuning är värt priset, men det tror jag.
Brukar man inte få svar dagen efter att de har tagit emot beställningen på Pipro? Torsdag kväll gick mailet, men jag fick inget svar igår. Jag trodde dessutom att man skulle betala innan de beställde den från Panasonic. Man vill ju ha den så snabbt som möjligt nu när man bestämt sig.
Postad 28 November 2004 - 17:30
Postad 28 November 2004 - 18:12
Hej någon som vet vad som händer ifall man ej är hemma just när ups kommer med paket o knackar på dörren.Returneras paketet till avsändaren eller går det vidare till posten så man får hämta ut det där.någon som vet??
Lite OT men jag antar att du väntar på en AE-700 och då måste man hjälpa till.
UPS har en lokal utkörningsbil som är fullproppad med gods från närmaste UPS godsterminal. Detta gods skall de hinna köra ut under dagen. Om det inte finns någon närvarande hos mottagaren så kastar de godset. Näe, skämt å sido, då återtar de godset till terminalen och kundtjänst kommer troligtvis avisera igen via telefon, e-mail eller post.
När jag beställer gods som skall levereras med UPS eller Schenker så brukar jag välja min jobb-adress. Då vet jag att det alltid finns någon som kan ta emot godset. Man vill ju inte missa någon dag i onödan.
/Heron
Postad 28 November 2004 - 20:20
Det stämmer bra! Det man kan göra är att själv kontakta UPS när ni får mailet om att leveransen är på gång för att höra efter när mer exakt de tror att de kommer. Annars får man som sagt en lapp i brevlådan eller ett telefonsamtal.Hej någon som vet vad som händer ifall man ej är hemma just när ups kommer med paket o knackar på dörren.Returneras paketet till avsändaren eller går det vidare till posten så man får hämta ut det där.någon som vet??
Lite OT men jag antar att du väntar på en AE-700 och då måste man hjälpa till.![]()
UPS har en lokal utkörningsbil som är fullproppad med gods från närmaste UPS godsterminal. Detta gods skall de hinna köra ut under dagen. Om det inte finns någon närvarande hos mottagaren så kastar de godset. Näe, skämt å sido, då återtar de godset till terminalen och kundtjänst kommer troligtvis avisera igen via telefon, e-mail eller post.
När jag beställer gods som skall levereras med UPS eller Schenker så brukar jag välja min jobb-adress. Då vet jag att det alltid finns någon som kan ta emot godset. Man vill ju inte missa någon dag i onödan.![]()
/Heron
Mvh Patrik Johansson
PIPRO
Postad 29 November 2004 - 03:51
Lampen flasher i low lamp mode på min nya ae700. Jeg tycker der er irriterande.
Postad 29 November 2004 - 08:22
(Menu -> Option -> Hold ENTER on OSD...)
Postad 29 November 2004 - 10:09
Efter mycket ommöbleringar och andra bestyr i helgen har jag nu testat projjen och är mycket nöjd!Provkörde projjen lite snabbt igår kväll mot ett lakan(!) och med s-video och scart, och resultatet blev faktiskt bättre än man kunde tro (med tanke på förutsättningarna med lakan och en helt felplacerad projektor).
Skall köpa duk, komponentkabel och en hylla till projektorn idag. Sedan blir det installation och filmkväll!
Jag köpte en vit Tupplur-rullgardin på IKEA (200x195cm), som jag drar ner framför bokhyllorna i ena änden av rummet. Tack vare 700'ans eminenta zoom kan jag har projektorn på motstående vägg, drygt 5 meter bort, och slipper därmed ett fult takfäste.
Det enda jag är lite missnöjd med, var när jag kollade på en film via datorn. Jag fick då en ganska grynig bild med diagonala "krusningar" över hela bilden. Det var iofs en DivX-film (dock en med mycket bra kvalitet), men jag antar att det har att göra med att jag körde in bilden via s-video (10m kabel dessutom).
Någon som varit med om liknande problem?
Jag funderar på att köpa en DVI -> HDMI-kabel, så att jag kan ta ut signalen via grafikkortets DVI-utgång istället, och då med typ 5 meter kabel istället. Förhoppningsvis blir resultatet bättre då.
Redigerat av na96mrt, 29 November 2004 - 10:10.
Postad 29 November 2004 - 11:56
Trasig pixel efter 14 dagar.
Panasonic säger att det går på garantin.
Jag skickar den till Infocare för lagning, dom lovar att det ska ta 5-8 dagar.
Nu 14 dagar efter inlämning ringer jag till Infocare för att få en förklaring.
Infocare säger att dom inget kan göra utan jag kan få vänta 1 till 2 veckor till.
Jag ringer till Panasonic men där får jag samma svar.
Tycker att dom behandlar mig som kund illa.
Postad 29 November 2004 - 12:16
Jag har en fråga till er som har ett PS2 kopplat till er Panna700'a, hur kopplar man på bästa sätt?? Finns det nåt tillbehör som ger bättre än s-video? RGB eller komponent??
Skall hjälpa en polare som har den kombon och inte skall inverstera i en ny dvd på ett tag och vill därför kolla på film via PS2'an....
Troligen inte den optimala setupen, men det är hans val....
Postad 29 November 2004 - 14:50
Fick min panna 26/11. Beställde från tyskland 6/10 !!! ( Nästan 2 månader hhuu )
Priset var 14300:- med frakt. Lite plåster på såret där.
Funkar kanon. Några saker bara. Upplever att det nästan pulserar i skärpan...
Jag kan se små små pixlar ibland och sedan knivskarpt ..
Pulserande med ca: 2 sekunder mellan
Jag har en mycket billig centrum DVD spelare utan prog scan.
10 meter HAMA pro class komponent kabel.
Jag ska byta upp mig i DVD spelare.
Kan någon rekomendera en DVD-spelare MAX 3500:-???
Jag läste att panasonic S97 inte tog brända skivor..Stämmer det ??
Vill annars använda HDMI kontakt om möjligt.
Kan tillägga att jag har 95" duk och avstånd ca: 3 meter.
Annars kan jag bara säga AAAAHHHHH vilken känsla....
Postad 29 November 2004 - 16:49
Räkna med och vänta länge. jag lämna in min för 5 veckor sedan för trasiga pixlar och har ej fått den ännu. Jag har ringt och dom har lovat att det kommer panel inom 5 dagar men det skjuts framåt hela tiden. Nu har dom lovat ännu en gång att det skall bli färdigt denna vecka men jag litar inte på dom för fem öre. Detta suger jag vill ha tillbaka projjen.Köpte en ny projektor den 27okt.
Infocare säger att dom inget kan göra utan jag kan få vänta 1 till 2 veckor till.
Postad 29 November 2004 - 18:58
Finns det någon som har zoomen i botten/toppen?
Har nämligen en 56" väggfast duk & har räknat ut att jag kan ha projjen på en hylla/bakväggen. Då blir avståndet från lins till duk ca.340 cm. Hur blir bilden i max/min zoom läget?
Har idag en PJ-XT10 som jag säljer för att ersätta med P.700.an
//Johnny
Postad 29 November 2004 - 20:35
Jag har max zoom och använder 10 meter svhs kabel.Hej P.700 ägare.
Finns det någon som har zoomen i botten/toppen?
Har nämligen en 56" väggfast duk & har räknat ut att jag kan ha projjen på en hylla/bakväggen. Då blir avståndet från lins till duk ca.340 cm. Hur blir bilden i max/min zoom läget?
Har idag en PJ-XT10 som jag säljer för att ersätta med P.700.an![]()
//Johnny
Du behöver inte vara orolig, det blir väldigt bra bild.
Postad 29 November 2004 - 23:54
Lite plåster på såren för oss som väntar otåligt...
Postad 30 November 2004 - 09:12
Det enda jag är lite missnöjd med, var när jag kollade på en film via datorn. Jag fick då en ganska grynig bild med diagonala "krusningar" över hela bilden. Det var iofs en DivX-film (dock en med mycket bra kvalitet), men jag antar att det har att göra med att jag körde in bilden via s-video (10m kabel dessutom).
Någon som varit med om liknande problem?
Jag funderar på att köpa en DVI -> HDMI-kabel, så att jag kan ta ut signalen via grafikkortets DVI-utgång istället, och då med typ 5 meter kabel istället. Förhoppningsvis blir resultatet bättre då.
Har läst lite om DVI->HDMI. Det verkar som att DVI-enheten måste stödja HDCP (ett kopieringskydd) för att kunna matas till en HDMI-enhet.
Eftersom jag skall köra DVI från min dator till projjen, så måste således mitt grafikkort stödja HDCP. Jag har sökt lite på detta och det verkar som om de flesta nyare ATI-kort har stöd för HDCP, men jag har inte sett någon specifikation på detta för NVidia-kort. Själv kör jag med ett "Gainward GeForce4 PowerPack! Ultra/650 TV/DVI Golden Sample" (långt namn!), och har ingen aning om detta kort stödjer HDCP. Har försökt med Gainwards support men inte fått något svar. Man vill ju helst veta om det fungerar, innan man går och köper en kabel för 650 spänn!
Finns det någon som har erfarenheter av detta, eller som vet hur det ligger till med HDCP-stödet för Gainward (alternativt NVidia).
Redigerat av na96mrt, 30 November 2004 - 09:15.
Postad 30 November 2004 - 10:39
@ na96mrt
Google is your friend - Vet inte hur pass pålitlig denna källan är men efter en snabb sökning på +HDCP +nvidia så hittade jag denna sida DV Hardware, här är ett urklipp ur den.
The Inq reports that NVIDIA's NV40 will have some additional video capabilities. It looks like that all the NV4x cards will feature these options.
As for HDTV, Nvidia claims Transport stream handling, HDTV output (720p, 1080p, 480p CGMS) and HDCP - High-bandwidth Digital Content Protection as well as HDMI High-Definition Multimedia Interface support."
NV40 är den nyare typen av kort, ex. 6600GT så det borde inte fungera med ditt äldre kort, dock vill jag åter skriva att jag inte vet hur pass pålitlig denna källa är.
Du kan ju alltid höra om du får returnera kabeln om kortet inte fungerar, sen kan man ju säga att svaret på din fråga är ja, nvidia har stöd för HDCP (troligtvis dock inte på den modell du har)
//eDIT: Vill dock minnas att jag på något forum (detta eller dvdforum) att det inte är säkert att du måste ha HDCP på ditt grafik-kort, tror det var något om att du däremot måste ha en projektor som klarar HDCP ifall det du skickar är krypterat i HDCP, kan vara waaaay off, men ju mer jag tänker på det ju mer låter det vettigt
Redigerat av LunkeN, 30 November 2004 - 16:20.
Postad 30 November 2004 - 10:50
Tack för ditt svar, trots att frågan som sagt är lite offtopic. Men eftersom 700'an har bytt DVI-input till HDMI, så är det ju enda sättet att få in datorsignalen till projektorn med hyfsat bra kvalitet. Som jag konstaterade tidigare så blev bildkvaliteten på 700'an inte alls bra med s-video från datorn. Har tidigare kört detta på TV'n, och då får man inte samma grynighet i bilden eller de diagonala krusningarna som jag får på 700'an. Så det borde inte vara s-video som är problemet (även om det inte är något höjdarval om man är ute efter bästa möjliga bild), utan 700'ans dåliga stöd för detta?Lite off-topic men jag svarar och hoppas att moderatorerna inte blir arg på mig, vill bara släcka elden istället för att få en massa svar om att det är off-topic på na96mrt's fråga.
![]()
@ na96mrt
Google is your friend - Vet inte hur pass pålitlig denna källan är men efter en snabb sökning på +HDCP +nvidia så hittade jag denna sida DV Hardware, här är ett urklipp ur den.
The Inq reports that NVIDIA's NV40 will have some additional video capabilities. It looks like that all the NV4x cards will feature these options.
As for HDTV, Nvidia claims Transport stream handling, HDTV output (720p, 1080p, 480p CGMS) and HDCP - High-bandwidth Digital Content Protection as well as HDMI High-Definition Multimedia Interface support."
NV40 är den nyare typen av kort, ex. 6600GT så det borde inte fungera med ditt äldre kort, dock vill jag åter skriva att jag inte vet hur pass pålitlig denna källa är.
Du kan ju alltid höra om du får returnera kabeln om kortet inte fungerar, sen kan man ju säga att svaret på din fråga är ja, nvidia har stöd för HDCP (troligtvis dock inte på den modell du har)
(När jag läser ditt svar, inser jag att mitt misstag var att endast söka på GeForce4 istf NVidia, därav inga träffar!)
Redigerat av na96mrt, 30 November 2004 - 12:23.
Postad 30 November 2004 - 12:19
Det du skrev gjorde mig förbannad. 5 veckor är för lång väntan.Räkna med och vänta länge. jag lämna in min för 5 veckor sedan för trasiga pixlar och har ej fått den ännu. Jag har ringt och dom har lovat att det kommer panel inom 5 dagar men det skjuts framåt hela tiden. Nu har dom lovat ännu en gång att det skall bli färdigt denna vecka men jag litar inte på dom för fem öre. Detta suger jag vill ha tillbaka projjen.Köpte en ny projektor den 27okt.
Så jag tog kontakt med Konsumentverket och det visar sig att om du får vänta längre än 2 veckor har du rätt att få en "lån" projektor under tiden,
och om dom vägrar låna ut en så har du rätt till en ny projektor.
Postad 30 November 2004 - 13:31
Har tidigare sett Hitachis tx 100, ae500 och Z3an.
Mina intryck var att tx100 hade mycket VB
AE500 var bra men lite matt
Z3 pixlig.
Har säkert berott på hur de var inställda då jag ej mixtrade med dem.
Har ingen antydning till VB och hoppas på att jag ej kommer att få detta efter denna post
Tycker att jag gjorde ett bra val då den har den skarpaste färgen och mest filmlika bilden i mitt tycke....
Tar det igen
Har en GDS Euroscreen duk" grå från hembiobutiken." och måste säga att det känns som det rätta valet.
Fläktljudet är däremot lite irriterande och det gör att jag kör i low lamp mode men det är så lite skillnad på high och low på bilden så det gör inget.
I tysta partier hörs även fläkten i low mode annars drunknar den in i ljudanläggningen
Stänger alltid av projjen så den står ej i standby och jag kommer ej testa med att sätta den i stand by
Skall sägas att denna är tunad och kommer från Pipro.
Tack Patrik.....
Postad 30 November 2004 - 16:58
Nej, det behövs inte.... du kan alltså lungt glömma HDCPHar läst lite om DVI->HDMI. Det verkar som att DVI-enheten måste stödja HDCP (ett kopieringskydd) för att kunna matas till en HDMI-enhet.
Du gör helt rätt i att byta ut TV-ut via S-Video-kabel till DVI-HDMI kabel. Det är en helt annan grej, mycket bättre.
Har själv en 10 meters Oelbach DVI => HDMI till min Panna 700 och kör 1280x720 i 50Hz och 60Hz (HDTV 720p med andra ord)
Och så lite HD-material på det,
http://www.divx.com/hd/
http://www.microsoft...ntshowcase.aspx
= "Vi snackar bra bild, va!" (läses med Dragan-röst)
Övriga observationer från min sida:
- Märkte av VB/FPN i början när jag körde med en enkel DVD-spelare inkopplad via Scart/RGB. Det var inte så farligt men det syntes när man viste vad man letade efter. Testade aldrig att dra ut stömmen helt i stället för att ha projjen i standby.
- Sedan jag fick min kabel och kör DVI-HDMI från datorn så har jag inte sett röken av någon VB/FPN.
Postad 30 November 2004 - 17:01
Du har lagt ut en massa pengar i onödan, ju! Efter en ölback ser det bra ut med komposit och videobandspelare...... har beställt en Panna s97 dvd med en ölback 7.5 meter kabel och hoppas på att bilden skall bli ännu bättre i 720p och 1080i.
Postad 30 November 2004 - 17:50
Hur nära projektorn sitter du? Lite orväckande att du störs, är själv väldigt känslig, tyvärr.Fläktljudet är däremot lite irriterande och det gör att jag kör i low lamp mode men det är så lite skillnad på high och low på bilden så det gör inget.
I tysta partier hörs även fläkten i low mode annars drunknar den in i ljudanläggningen
Postad 30 November 2004 - 17:57
Tack för det svaret! Det var vad jag behövde höra för att skicka en beställning på 8m Supra-kabel!Nej, det behövs inte.... du kan alltså lungt glömma HDCPHar läst lite om DVI->HDMI. Det verkar som att DVI-enheten måste stödja HDCP (ett kopieringskydd) för att kunna matas till en HDMI-enhet.
Du gör helt rätt i att byta ut TV-ut via S-Video-kabel till DVI-HDMI kabel. Det är en helt annan grej, mycket bättre.
Har själv en 10 meters Oelbach DVI => HDMI till min Panna 700 och kör 1280x720 i 50Hz och 60Hz (HDTV 720p med andra ord)
Postad 30 November 2004 - 19:11
Annars kan man göra som jag... äg en Xbox så kommer projektorn att verka TYST i jämförelse!Hur nära projektorn sitter du? Lite orväckande att du störs, är själv väldigt känslig, tyvärr.
Postad 30 November 2004 - 20:21
Jag vet att man efter 4v skall få en ny projektor,får jag inte projjen i början av nästa vecka så skall jag kräva en ny.Det du skrev gjorde mig förbannad. 5 veckor är för lång väntan.
Räkna med och vänta länge. jag lämna in min för 5 veckor sedan för trasiga pixlar och har ej fått den ännu. Jag har ringt och dom har lovat att det kommer panel inom 5 dagar men det skjuts framåt hela tiden. Nu har dom lovat ännu en gång att det skall bli färdigt denna vecka men jag litar inte på dom för fem öre. Detta suger jag vill ha tillbaka projjen.Köpte en ny projektor den 27okt.
Tycker att dom behandlar mig som kund illa.![]()
Så jag tog kontakt med Konsumentverket och det visar sig att om du får vänta längre än 2 veckor har du rätt att få en "lån" projektor under tiden,
och om dom vägrar låna ut en så har du rätt till en ny projektor.
Postad 30 November 2004 - 20:37
Grym post!!!! Du lugnade ned mig rätt så mycket där, även om nu det inte var jag som skrev det ursprungliga inlägget!Nej, det behövs inte.... du kan alltså lungt glömma HDCPHar läst lite om DVI->HDMI. Det verkar som att DVI-enheten måste stödja HDCP (ett kopieringskydd) för att kunna matas till en HDMI-enhet.
= "Vi snackar bra bild, va!" (läses med Dragan-röst)![]()
- Märkte av VB/FPN i början när jag körde med en enkel DVD-spelare inkopplad via Scart/RGB. Det var inte så farligt men det syntes när man viste vad man letade efter. Testade aldrig att dra ut stömmen helt i stället för att ha projjen i standby.
- Sedan jag fick min kabel och kör DVI-HDMI från datorn så har jag inte sett röken av någon VB/FPN.
TACK!
Postad 30 November 2004 - 23:13
^UPP^Jag har en fråga till er som har ett PS2 kopplat till er Panna700'a, hur kopplar man på bästa sätt?? Finns det nåt tillbehör som ger bättre än s-video? RGB eller komponent??
![]()
Skall hjälpa en polare som har den kombon och inte skall inverstera i en ny dvd på ett tag och vill därför kolla på film via PS2'an....![]()
Troligen inte den optimala setupen, men det är hans val....
Postad 01 December 2004 - 08:33
Ja, visst var det skönt att få "klartecken"?Grym post!!!! Du lugnade ned mig rätt så mycket där, även om nu det inte var jag som skrev det ursprungliga inlägget!
Nej, det behövs inte.... du kan alltså lungt glömma HDCPHar läst lite om DVI->HDMI. Det verkar som att DVI-enheten måste stödja HDCP (ett kopieringskydd) för att kunna matas till en HDMI-enhet.
= "Vi snackar bra bild, va!" (läses med Dragan-röst)![]()
TACK!
Beställde Supra-kabel, och gick sedan in på länkarna som demoniak tipsade om och tankade ner lite filmer. Jäsikans va snyggt! "I can hardly contain myself", så sugen är jag på kabeln. Känns som att 4-7dgrs leveranstid är en evighet...
Postad 01 December 2004 - 09:06
Sitter ca 1-1,5 meter från huvudet.Hur nära projektorn sitter du? Lite orväckande att du störs, är själv väldigt känslig, tyvärr.
Fläktljudet är däremot lite irriterande och det gör att jag kör i low lamp mode men det är så lite skillnad på high och low på bilden så det gör inget.
dom kunde gott ha monterat in en salman eller PAPST
Postad 01 December 2004 - 10:08
Är det någon som har öppnat sin 700'a och sett vad det är för fläkt och hur den sitter? Hur svårt kan det vara att byta fläkten, för det sitter väl förmodligen en någorlunda standard 80mm fläkt där inne och blåser lite? Som nborve säger så skulle kanske en Papst-fläkt kunna göra jobbet lika bra vid en något lägre ljudnivå.Sitter ca 1-1,5 meter från huvudet.
Hur nära projektorn sitter du? Lite orväckande att du störs, är själv väldigt känslig, tyvärr.
dom kunde gott ha monterat in en salman eller PAPST![]()
Satt med projjen 0,5-1m från huvudet (har inte hunnit skruva upp hyllan uppe vid taket ännu), med lampan i läge low, när jag kollade på första filmen i söndags. Visst hörs ljudet, men det försvinner ändå rätt bra i filmljudet. Och det surr som hörs är inte så påträngande, så man tänker inte på det hur som helst.
Så med projjen på en hylla 2m över huvudet antar jag att det inte kommer att vara ett dugg störande, även med originalfläkten.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Officiell - Vad är min begagnade projektor värd?
26 bilder
84 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?