Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny generation Samsung plasma till kanonpris!

2163 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 september 2005 - 18:35

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0
Tror nästan det men är dock inte säker. Visade också en polare och svärföräldrarna och de ville ta med sig rubbet hem :-)

Tänk om man hade bott i USA, uppleva LOST och andra serier i HD, mums.

Redigerat av Danhill, 08 september 2005 - 18:36.

Postad 08 september 2005 - 18:44

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Fimpan: Coaxial är en ljudutgång.

Danhill: Visst vore det super. Men jag vill helst få in HD-Channel, nån som vet hur?

//Lorryquai

Postad 08 september 2005 - 18:47

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0
Vad är HD channel??

Postad 08 september 2005 - 18:49

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
En kanal som sänder via satelit, enbart hd-sändningar.

//Lorryquai

Postad 08 september 2005 - 18:55

Unregistereda8f82565
  • Unregistereda8f82565
  • Forumräv

• 660 inlägg
  • 0
Här kan man nog beställa ett kort för HD1:

http://shop.euro1080.tv/

Fast det gäller att få tag i en mottagare också förstås.

Postad 08 september 2005 - 19:12

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Hm, en ungefärlig uträkning på priset leder till: 2700kr för kortet(som går ut sista december 2010). Därefter behövsen parabol och en hd-digitalbox, eller duger det med en vanlig box?

Det blir en dyr kanal mao med en stor vill ha-faktor.

//Lorryquai

Postad 08 september 2005 - 19:47

Unregistereda8f82565
  • Unregistereda8f82565
  • Forumräv

• 660 inlägg
  • 0
Hmm... parabol behöver du väl redan nu eller?? ;)
...och hd-mottagare.

kortet kostar alltså om jag förstått rätt drygt 500 om året fram till 2010
...fsat det gäller ju att kolla upp utbudet - det kanske inte är så imponerande vad gäller innehåll.

Nåja, denna diskussion finns det nog nå'n lämpligare tråd för förresten.

Postad 08 september 2005 - 21:49

Leven
  • Leven
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

Jag ska få en ny tv i början på nästa vecka. Får se hur den behandlar svärtan.

Ska bli spännande att  se, är den lika dålig så bedömmer jag att svärtan är usel på hela serien. Då har jag tre skärmar som bevis.

Har du kvar din tv än Leven?

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

Jodå dom hämtar den på måndag, hoppas dom kan fixa den.. jag vill inte byta tv/modell, gillar den för mkt.. fast det är ju trevligt om man får det man pyntade för. ;)

Postad 08 september 2005 - 22:18

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0
Såg precis på Collateral på Kanal 5 i riktigt kass sändning, analog tv suger verkligen hårt. I alla fall så såg jag nånting som jag inte har sett tidigare, människorna såg vid vissa få tillfällen konstiga ut i ansiktet, de hade någon sorts grå färg fast ändå inte grå, det var som om det var en skugga av någon sorts i vissa mörka partier, dem såg "smutsiga" ut. Detta var efter jag pillade något i inställningarna, jag har dragit ner konstrast till 45, allt annat är nere på c.a 50. När jag drog upp ljusheten så såg man inte det lika ofta eller alls faktiskt, men jag vill inte dra upp ljusstyrkan för högt den första tiden, man ska ju inte göra det har jag hört. Kollade sedan på andra kanaler men där kunde jag inte se detta, det var just vid denna väldiga taskiga sändning som jag såg det för första gången. Så min fråga är; Är det detta som ex. Lorryquai och andra upplevde som problem med svärtan??

Postad 09 september 2005 - 00:25

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Nja, jag kollar inte så pass mycket på analog sändning utan sitter mest vid datorn och kör vía VGA-porten. Problemen är då att alla mörka färger flyter ihop med närliggande färg/färger.

Tyvärr så har jag ingen bild som kan förklara saken bättre. Men om jag har "tur i oturen" och får hem en "trasig" tv (hallelulija) på måndag så ska jag fotta ett exempel med min sunkiga mobil ;) .

//Lorryquai

Redigerat av Lorryquai, 09 september 2005 - 00:26.

Postad 09 september 2005 - 06:17

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Nja, jag kollar inte så pass mycket på analog sändning utan sitter mest vid datorn och kör vía VGA-porten. Problemen är då att alla mörka färger flyter ihop med närliggande färg/färger.

Tyvärr så har jag ingen bild som kan förklara saken bättre. Men om jag har "tur i oturen" och får hem en "trasig" tv (hallelulija) på måndag så ska jag fotta ett exempel med min sunkiga mobil  ;) .

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

Aha Ok, då var det inte det, för jag har försökt verkligen hårt och kollat igenom de flesta av mina DVD (200) men kan inte hitta det, förutom det jag såg på kanal 5 igår.

Postad 09 september 2005 - 06:20

Motin
  • Motin
  • Beroende

• 1 021 inlägg
  • 0
Någon kan tipsa om nåt bra ställe att tanka HD klipp/material ?
Jag har hittat lite men skulle vilja se det där klippet med rymdfärjan osv..

Tack på förhand !

Postad 09 september 2005 - 06:26

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
denna sida finns det lite smågods bla. Nasa klippen.

P.S om någon lyckas ladda ner SVTs klipp så skicka ett PM till mig, får bara upp en massa siffror.

Edit: Danhill, kollade du igenom 200 dvds igår, e du tokig? ;)

//Lorryquai

Redigerat av Lorryquai, 09 september 2005 - 06:29.

Postad 09 september 2005 - 06:36

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0
Tror det var denna du menade Motin ftp://ftp.cmf.nrl.navy.mil/pub/iHDTV/nrl.mpg

Annars skriv 1080 eller 720 eller Nasa, du vet var!! Tror jag skrev 1080i eller Nasa, filen är rätt stor tror den är på över 1Gb.

Redigerat av Danhill, 09 september 2005 - 06:39.

Postad 09 september 2005 - 06:38

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

denna sida finns det lite smågods bla. Nasa klippen.

P.S om någon lyckas ladda ner SVTs klipp så skicka ett PM till mig, får bara upp en massa siffror.

Edit: Danhill, kollade du igenom 200 dvds igår, e du tokig? ;)

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

lol nja jag har "snabbkollat" jag har inte sett varje film, men när jag väl sätter i en film så har ajg svårt för att ta ut den igen, det är helt underbar känsla att sitta o titta på en 42 tummare. Har fortfarende inte vant mig riktigt än. Tror fortfarande Beng Magnusson ska äta upp mig vid nyhets sändning :(

Postad 09 september 2005 - 06:43

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0

Tror fortfarande Beng Magnusson ska äta upp mig vid nyhets sändning :(

Hehe, den var bra ;) Känner igen mig faktiskt...

//Lorryquai

Postad 09 september 2005 - 06:51

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Tror fortfarande Beng Magnusson ska äta upp mig vid nyhets sändning :(

Hehe, den var bra ;) Känner igen mig faktiskt...

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

lol när tv;n kom och när jag kopplade in för första gången (första tv;n jag fick) så kom ju aldrig plug and play skärmen som den ska göra utan tv4 dök upp och det var nyhetssänding och precis vid bildskiftning dvs efter de hade visat ett inslag och de skiftar till Bengan så var känslan HALLO, backa lite tack.

Det var också rätt häftigt att se fotbollen i Onsdags, speciellt när de skiftar till frisparkssituationer dvs när kameran är nere på plan, då känns det nästan som man är där.

Postad 09 september 2005 - 06:53

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Suck*.... varför ska man vara utan en 42 alltså?!!

Postad 09 september 2005 - 06:57

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Suck*.... varför ska man vara utan en 42 alltså?!!

<{POST_SNAPBACK}>

Uschh jag ska sluta gnida in salt i dina öppna sår.

Postad 09 september 2005 - 07:59

Motin
  • Motin
  • Beroende

• 1 021 inlägg
  • 0
nu e det bara en hdmi dvdspelare som saknas ;) !!!!

Tack för tipsen, ska kollas när jag slutar jobbet.

Postad 09 september 2005 - 08:21

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

nu e det bara en hdmi dvdspelare som saknas ;) !!!!

Tack för tipsen, ska kollas när jag slutar jobbet.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag vet, jag står i valet och kvalet mellan en Philips DVD-9000S eller en Denon 1920.

Postad 09 september 2005 - 08:31

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1 438 inlägg
  • 0
Lorryquai: Har du märkt att bilden via vga ingången flackar vid normala 60hz?? Ser det tydligen i såna där mörka partier, blir lite bättre vid höjning till 72 eller 75hz som också stöds. Men på 75hz funkar inte Reclock som jag brukar använda för att få rätt hastighet beroende på film/video material och pal eller ntsc.

Måste nog testa min dvi-hdmi kabel också och se om samma problem finns, vet inte vilken hz som körs default på den porten. Känns som jag vill få den funka hellre då jag inte gillar tanken på att köra analogt och tycker det är dåligt att man inte kan justera färgerna på vga ingången. Men som sagt kan man inte pixelmappa mot 1024x768 med hdmi ingången eftersom den upplösningen inte funkar.

Postad 09 september 2005 - 14:16

Borgaren
  • Borgaren
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Törs man köpa denna plasma ifrån Tyskland med alla problem den dras med?
Man blir lite osäker på, för det kan ju inte va kul att packa den och skicka tillbax den liksom!!!!

Postad 09 september 2005 - 17:40

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1 113 inlägg
  • 0

Såg precis på Collateral på Kanal 5 i riktigt kass sändning, analog tv suger verkligen hårt. I alla fall så såg jag nånting som jag inte har sett tidigare, människorna såg vid vissa få tillfällen konstiga ut i ansiktet, de hade någon sorts grå färg fast ändå inte grå, det var som om det var en skugga av någon sorts i vissa mörka partier, dem såg "smutsiga" ut. Detta var efter jag pillade något i inställningarna, jag har dragit ner konstrast till 45, allt annat är nere på c.a 50. När jag drog upp ljusheten så såg man inte det lika ofta eller alls faktiskt, men jag vill inte dra upp ljusstyrkan för högt den första tiden, man ska ju inte göra det har jag hört. Kollade sedan på andra kanaler men där kunde jag inte se detta, det var just vid denna väldiga taskiga sändning som jag såg det för första gången. Så min fråga är; Är det detta som ex. Lorryquai och andra upplevde som problem med svärtan??

<{POST_SNAPBACK}>

Har idag sålt min Samsung för jag klarade ej av att se leransikten när det var någon form av skugga. Plasman hade dålig bild i vissa lägen t.ex. första slaget i Gladiator, bilden jag hade var urkass d.v.s. en grådassig sörja. Detta kan ju bero på min dvdspelare en Panasonic S97 (HDMI kopplad) men bilden var kanon i ljusa partier...
Själv så köpte jag denna efter att ha läst en del trådar och efter 2 månader trixande utan att få till bilden så sålde jag den med några lappar i förlust.
Orkade inte att dra detta problem mot Samsung för jag misstänker att detta fenomen finns på de flesta Samsung plasmor av denna modell.
Det är läropengar, Samsungen bild passade inte mig men passar som tur är ett flertal andra.

Summa summarum man ska själv se den plasma man ska köpa och är man då nöjd så är det bara att slå till.
Gick och köpte mig en Panasonic 32" widescreen tv iväntan på att plasmapriserna ska rasa. Siktar in mig på en Pioneer 50" plasma...
Lycka till med era Samsungplasmor!!

Postad 09 september 2005 - 17:54

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Har idag sålt min Samsung för jag klarade ej av att se leransikten när det var någon form av skugga. Plasman hade dålig bild i vissa lägen t.ex. första slaget i Gladiator, bilden jag hade var urkass d.v.s. en grådassig sörja. Detta kan ju bero på min dvdspelare en Panasonic S97 (HDMI kopplad) men bilden var kanon i ljusa partier...
Själv så köpte jag denna efter att ha läst en del trådar och efter 2 månader trixande utan att få till bilden så sålde jag den med några lappar i förlust.
Orkade inte att dra detta problem mot Samsung för jag misstänker att detta fenomen finns på de flesta Samsung plasmor av denna modell.
Det är läropengar, Samsungen bild passade inte mig men passar som tur är ett flertal andra.

Summa summarum man ska själv se den plasma man ska köpa och är man då nöjd så är det bara att slå till.
Gick och köpte mig en Panasonic 32" widescreen tv iväntan på att plasmapriserna ska rasa. Siktar in mig på en Pioneer 50" plasma...
Lycka till med era Samsungplasmor!!

<{POST_SNAPBACK}>

Det var ju tråkigt att det blev så, du har en kanon dvd spelare, trodde bilden skulle vara perfekt med den dvd;n speciellt när den har hdmi och även datorsvärta.

Jag vet inte om det är samma sak som jag hade på kanal 5 igår, låter nästan som det, men jag har inte upplevt det när jag har kört dvd filmer.

Postad 09 september 2005 - 18:09

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0

Lorryquai: Har du märkt att bilden via vga ingången flackar vid normala 60hz?? Ser det tydligen i såna där mörka partier, blir lite bättre vid höjning till 72 eller 75hz som också stöds. Men på 75hz funkar inte Reclock som jag brukar använda för att få rätt hastighet beroende på film/video material och pal eller ntsc.

Måste nog testa min dvi-hdmi kabel också och se om samma problem finns, vet inte vilken hz som körs default på den porten. Känns som jag vill få den funka hellre då jag inte gillar tanken på att köra analogt och tycker det är dåligt att man inte kan justera färgerna på vga ingången. Men som sagt kan man inte pixelmappa mot 1024x768 med hdmi ingången eftersom den upplösningen inte funkar.

Jag vet precis vad du menar och lösningen är enkel. Flackningarna berors på att bilden i skärmens högerkant är lite över själva bildytan. Prova att ställa in bilden i tex. 60hz (om det är det du vill, 70/72hz går lika bra, ögonkänslighetsfråga.) sedan så går du in i menyn och tar bildinst. (hette det så? minns ej) och där ska du kunna finjustera skärmens position. Dra 1- 2 snepp till vänster och dessa flimmer/flackningar försvinner.

Lycka till!!

//Lorryquai

Redigerat av Lorryquai, 09 september 2005 - 18:11.

Postad 09 september 2005 - 20:58

Unregisteredba341f94
  • Unregisteredba341f94
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Har nu fått min samsung HD950 och som utlovat kommer här en liten recension.
Jag har hitills hunnit kolla på LOTR, Flying daggers och Blade 2, och kan bara säga att jag är mycket nöjd. Kör med hdmi och 1080i. Först så kan jag säga att problem som jag förut reagerat på som "plasmaansikten" och att det kan gröta ihop sig när det är mycket gråskalor nu var nästan ett minne blott, visst fanns tendenser men då ska man fram med lupp och verkligen titta bara på bilden och inte på själva filmen/handlingen. Min samsung plasma blev en (nästan) helt ny tv och nu är jag helt nöjd med den (äntligen), kommer helt klart att få hänga med tills det kommit större/bättre skärmar med högre upplösning osv.
För priset (1626:-) så kan jag knappt tänka mig att det finns bättre maskiner i dagsläget (om det inte kommit nått nytt på sista tiden). Så vill ni ha en billig dvd med hdmi och uppskalning som dessutom kan styras med tv fjärren så är det en klar rekommendation.
Enda problemet är att jag inte kommer att få något vettigt gjort i helgen ;)

Postad 09 september 2005 - 22:02

miwa60
  • miwa60
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Hur minskade ni rött? I fininställningar?

Postad 09 september 2005 - 22:09

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Har nu fått min samsung HD950 och som utlovat kommer här en liten recension.
Jag har hitills hunnit kolla på LOTR, Flying daggers och Blade 2, och kan bara säga att jag är mycket nöjd. Kör med hdmi och 1080i. Först så kan jag säga att problem som jag förut reagerat på som "plasmaansikten" och att det kan gröta ihop sig när det är mycket gråskalor nu var nästan ett minne blott, visst fanns tendenser men då ska man fram med lupp och verkligen titta bara på bilden och inte på själva filmen/handlingen. Min samsung plasma blev en (nästan) helt ny tv och nu är jag helt nöjd med den (äntligen), kommer helt klart att få hänga med tills det kommit större/bättre skärmar med högre upplösning osv.
För priset (1626:-) så kan jag knappt tänka mig att det finns bättre maskiner i dagsläget (om det inte kommit nått nytt på sista tiden). Så vill ni ha en billig dvd med hdmi och uppskalning som dessutom kan styras med tv fjärren så är det en klar rekommendation.
Enda problemet är att jag inte kommer att få något vettigt gjort i helgen  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Nice, jag kommer att köpa en HDMI kabapel dvd snart också, vet bara inte vilken jag ska välja.

En fråga, blir bilden märkbar bättre om du skalar upp den till 1080i om man jämnför med en normal dvd??

Postad 10 september 2005 - 09:36

Unregisteredba341f94
  • Unregisteredba341f94
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Har nu jämfört HDMI (1080i) utgången med s-video (har ingen rgb-scart liggandes) och skillnaden som jag upplevde den var dels att det var mer brus med s-video och dessutom blev bilden ett snäpp klarare och lite mer detaljerad.
Har dock bara kollat vissa scener i Blade 2 och testade bara i nån kvart, skillnaden är dock så stor att jag inte skulle vilja ha något annat än digital överföring. Undrar hur pass stor skillnad det är med denna dvd mot en som kostat 3-4000, om det är värt dom extra tusenlapparna?

Postad 11 september 2005 - 12:24

Leven
  • Leven
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

Hur minskade ni rött? I fininställningar?

<{POST_SNAPBACK}>

Med svenska menyer:
Meny>Bild>Personlig Färgjustering>Fininställning>Rosa..

Postad 11 september 2005 - 19:11

dipp0
  • dipp0
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Tycker bara jag hör negativa grejer om denna plasman. Finns det någon som är nöjd, eller hyfsat nöjd i alla fall??

Postad 11 september 2005 - 19:27

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Tycker bara jag hör negativa grejer om denna plasman. Finns det någon som är nöjd, eller hyfsat nöjd i alla fall??

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är 9/10 nöjd!! Har haft tv;n i c.a 1 vecka nu och jag tycker personligen att den bara blir bättre och bättre (bildmässigt)

Det enda negativa som jag har att säga är att om man kollar på analog tv som jag gör och har ganska så taskig signal så kan bilden vara rätt dålig, men hade jag haft en digital box så tror jag det hade blivit bättre.

Men att kolla på dvd filmer är helt underbar, perfekt bild och en härlig biokänsla.

Designen på denna tv;n är underbar.

Postad 11 september 2005 - 19:33

Unregisteredba341f94
  • Unregisteredba341f94
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Jag är mycket nöjd nu sen jag skaffade en "bra" dvd... blir till att skaffa digital-tv nu också då jag inte är nöjd med analog bild. Det känns som jag med gott samvete kan rekommendera denna tv

Postad 11 september 2005 - 19:36

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Jag är mycket nöjd nu sen jag skaffade en "bra" dvd... blir till att skaffa digital-tv nu också då jag inte är nöjd med analog bild. Det känns som jag med gott samvete kan rekommendera denna tv

<{POST_SNAPBACK}>

Får man fråga vilken dvd du har köpt, står och kan inte bestämma mellan Denon 1920, Philips DVP-9000 eller Panasonic S97

Tror det lutar åt Philips trots allt.

Postad 11 september 2005 - 21:05

Unregisteredba341f94
  • Unregisteredba341f94
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Det är en samsung hd950 (har skrivit "minirecension" högre upp denna sida), iofs en av de billigare spelarna men duger för mig tills vidare då det finns andra prioriteringar än en "dyrare dvd" (typ slutsteg, lite bättre kablar osv...). Btw, vilken av spelarna som du funderar på du än väljer så tror jag att du kommer att bli nöjd, iallafall tills "uppgaderingsdjävulen" knackar på dörren igen, vilket den brukar göra med jämna mellanrum..

Postad 12 september 2005 - 07:47

Micckee
  • Micckee
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
någon som ringde o frågat hur det är med blåa lampan som blinckar då man kollar på tv och dvd? är det fel på tvn eller?

Postad 12 september 2005 - 08:06

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Jag har pratat med samsungtekniker om fallet och vad jag fick i svar står i tråden.

Om du inte orkar leta så kan jag kortfattat säga att om lampan blinkar så indikerar den att tvn på nåt sätt är trasig, dvs att en komponent är troligtvis sönder och behöver bytas.

//Lorryquai

Redigerat av Lorryquai, 12 september 2005 - 08:06.

Postad 12 september 2005 - 09:31

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Uppdatering:

Posten ringde precis och jag ska få hem nya plasman ikväll. Attans, jag som skulle på hockey, kanadensarnas första ispass är idag nämligen.

Om någon är nyfiken av allsvenskan så hittar ni mitt hemlag här.

//Lorryquai

Postad 12 september 2005 - 11:57

Micckee
  • Micckee
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Jag har pratat med samsungtekniker om fallet och vad jag fick i svar står i tråden.

Om du inte orkar leta så kan jag kortfattat säga att om lampan blinkar så indikerar den att tvn på nåt sätt är trasig, dvs att en komponent är troligtvis sönder och behöver bytas.

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

har du något nummer o så man ska ringa? har du fått en ny tv?

Postad 12 september 2005 - 12:34

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Han ringde från doltnr. Jag får hem plasman runt 17 skulle jag tro.

//Lorryquai

Postad 12 september 2005 - 14:18

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0
En liten uppdatering, köpte Philips DVD-9000SA och hann endast sätta på sagan om ringen + hitta nemo, jag tyckte att bilden var super tidigare men herregud vilken skillnad det blev på filmen, jag körde via HDMI i 720p och herregud, det är otrolig skillnad på bilden nu via hdmi, det är som att typ se filmen live helt otroligt och jag hade inte ens pillat på några inställningar.

Kan varmt rekommendera en bra dvd med hdmi till denna plasman!!!!

P.S Lorryquai hoppas det ordnar sig med den nya plasman.

Redigerat av Danhill, 12 september 2005 - 14:26.

Postad 12 september 2005 - 15:40

Unregisteredba341f94
  • Unregisteredba341f94
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Vad bra att du är nöjd Danhill, bevisar bara ännu en gång att denna plasma "lever upp" med riktigt bra källa och att man för att få ut den bild den verkligen kan prestera så bör man köra uppskalat.

Postad 12 september 2005 - 15:42

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Danhill: Thanx. 15min kvar, sen kommer den. Ska jobba i natt men ska hårdköra den i en timme, sen är der läggdax.

//Lorryquai

Postad 12 september 2005 - 16:24

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Vad bra att du är nöjd Danhill, bevisar bara ännu en gång att denna plasma "lever upp" med riktigt bra källa och att man för att få ut den bild den verkligen kan prestera så bör man köra uppskalat.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det är helt sjukt, jag trodde det skulle bli skillnad men inte SÅ stor skillnad, känns som en ny plasma, nja nästan i alla fall.

Postad 12 september 2005 - 17:23

Filmtoken
  • Filmtoken
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
OK, n00bfråga förmodligen, men men...

Levde med en trogen Panna 33" CRT i tolv år, bästa TV jag nånsin haft :) nu är den stendöd och jakten på en värdig efterföljare har pågått ett par månader. Såg Samsungen på Expert och höll på att kissa ner mig. Visst; jag vet inte vad den matades med men det var det överlägset bästa jag sett. Smiskade t.o.m. den där 50k-maskinen från Sony som jag hade sett demas dagen innan <_<

Så visst vill jag ha den. *Men* är det kajko med tanke på att jag har en "vanilg" DVD-spelare och analog TV? Lägg därtill att jag ser ruggigt mycket nedladdat (DivX, hembrända DVDs etc) och har ett oförsvarligt stort lager VHS som jag inte vill skiljas ifrån. Kommer en sådan här TV bara att göra bristerna i mitt material ännu tydligare?

*fundersam*

Postad 12 september 2005 - 17:48

chrillebn
  • chrillebn
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0
Gamla VHS-band och analog tv är inget som passar plasma tycker jag så du borde nog fundera på en CRT till om det är det enda du skall ha den till.
En "vanlig" dvd-spelare kan säkert göra sig bra hos många om man inte är en riktig bildbög.
Ett tips är ju att ta med ett VHS-band hemmifrån och be dom i butiken dema detta för dig så ser du om du kan stå ut med sådan bild.

Postad 12 september 2005 - 17:48

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

OK, n00bfråga förmodligen, men men...

Levde med en trogen Panna 33" CRT i tolv år, bästa TV jag nånsin haft :) nu är den stendöd och jakten på en värdig efterföljare har pågått ett par månader. Såg Samsungen på Expert och höll på att kissa ner mig. Visst; jag vet inte vad den matades med men det var det överlägset bästa jag sett. Smiskade t.o.m. den där 50k-maskinen från Sony som jag hade sett demas dagen innan <_<

Så visst vill jag ha den. *Men* är det kajko med tanke på att jag har en "vanilg" DVD-spelare och analog TV? Lägg därtill att jag ser ruggigt mycket nedladdat (DivX, hembrända DVDs etc) och har ett oförsvarligt stort lager VHS som jag inte vill skiljas ifrån. Kommer en sådan här TV bara att göra bristerna i mitt material ännu tydligare?

*fundersam*

<{POST_SNAPBACK}>

Analog sänding är vissa gånger urdåligt vissa gånger alldeles utmärkt har jag upplevt det som. Jag har kikat på en del gamla videoband också, självklart är det inte lika bra som en dvd spelare men det är inte helt dåligt heller. Man behöver väl ingen värsting dvd till tror jag, det räcker med en bra dvd eventuellt med hdmi utgång, för det gör saken bättre, mycket bättre.

P.S Ska du köpa en sådan så köp inte den för 30.000 på expert när du kan få denna för 24000 på nätet, 6000 kan du spara till ett antal filmer eller en bra dvd spelare. Garantin är ändå 2 år från Samsungs sida så det kan kvitta om man köper den i butik eller på nätet.

Postad 12 september 2005 - 18:04

Filmtoken
  • Filmtoken
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Tack för snabbt svar! Jag har "räddat" några gamla VHSinspelningar till DVD (EyeTV är en underbar maskin) och tänkte ta med mig ett par sådana skivor och en äkta "Alien" DVD till butik imorgon för att kolla bl a svärtan som så många ondgör sig över här ;-)

DVDspelaren jag har är en Pioneer, den är "inget särskilt" så jag tvivlar på att den kan ge ifrån sig något med avancerat än en "vanlig SCART"signal :-)

Kanske man skulle överväga en antennförstärkare? Splittar signalen just nu, en till (lånad) TV (14"!!??!!!?? Fatta extas när det blir riktig size igen) och en till datorn.

Och jupp, jöper från voxon - Expert passar dock bra att dema på ;-) Hade aldrig kunnat föreställa mig vilken enorm skillnad det är mellan olika skärmar som på papperet är helt likvärdiga. Man *måste* ut och titta.

Postad 12 september 2005 - 18:04

Fimpan
  • Fimpan
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Fick hem min plasma ida! :)
Är grymt nöjd med den.
Bilden är 100%, inga konstiga färger etc som det skrivits om här.
Ingen blå lampa som signalerar fel.
Inget skit bakom glaset!
Den är så jeeevla stor, har kört med 28" wide i 5år.
Så denna täcker ju hela väggen! <_<

Återkommer efter ett par dagar & ser om jag är lika nöjd fortfarande.. ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.