Postad 16 December 2010 - 12:53
Vilken symmetri, orkar inte tänka på hur du gjort just nuLista ut den här om ni kan. Tagen med mobil.
Jättecool bild, snyggtJag har roat mig med vatten och en cd-skriva ^^
Postad 16 December 2010 - 13:32
Blev skuren på precis rätt ställe, ska stå Barbapapa på tröjan, nu ser det ut som det står ApapapapA.
Redigerat av overhard, 16 December 2010 - 13:33.
Postad 16 December 2010 - 20:45
GrattisJag länkar till dagens bild men även MÅNADENS BILD i NA NOVEMBER MÅNAD =)
Månadens Bild i NA
Postad 16 December 2010 - 22:50
Åh så det var så ändå, tänkte först det där måste ju vara speglat i ett program men sedan sa du att det var i mobilen så då börja jag fundera på om man kunde göra sådär bra i verkligeheten och hur isf, vilken luringMåste avslöja att min bild är fusk. Ett program i mobilen där man kunde välja mirror. Blev en ganska cool bild för att vara en testbild tyckte jag. Det är en halv strumpa och en halv tröja som låg på golvet i badrummet.
Blev skuren på precis rätt ställe, ska stå Barbapapa på tröjan, nu ser det ut som det står ApapapapA.
GrattisJag länkar till dagens bild men även MÅNADENS BILD i NA NOVEMBER MÅNAD =)
Unboxing bild

Pentax K-5 +Samyang 8mm
Blev inte så nöjd med redigeringen så om någon har förbättringstips så mottages det gärna
Postad 17 December 2010 - 17:26
Jag länkar till dagens bild men även MÅNADENS BILD i NA NOVEMBER MÅNAD =)
Månadens Bild i NA
Förlåt men hur blev den månadens bild?
Postad 17 December 2010 - 18:20
Förlåt men hur blev den månadens bild?
Den håller iaf inte lika hög klass som dem andra bilderna du lägger in här.
Håller faktiskt med dig, asså optiskt sätt så håller den inte klass med mina andra men de är väl storyn bakom den som jag berättade då jag skickade in bilderna som de fastnade för, trodde först att han pratade om bilden då älgen springer mot solnedgången, som var min favorit av dessa två, men denna bild visar väl hur nära jag var den här medans den andra älgbilden visar hur långt bort de ville komma från mig
Postad 17 December 2010 - 18:36
_IGP0550.jpg 301.15K
0 Antal nerladdningarPentax K-5 + Samyang 8mm
f6.3 |1/20s | ISO4000
Redigerat av GroKKen, 17 December 2010 - 18:37.
Postad 17 December 2010 - 21:04
IMG_4680.jpg 235.4K
1 Antal nerladdningar
Redigerat av mayro, 17 December 2010 - 22:46.
Postad 17 December 2010 - 21:07
Postad 17 December 2010 - 21:12
L 24-105 f4 is heter väl gluggen. 5D mkII och denna glugg känns som dom lirar hyfsat ok tillsammans. Blir skoj att testa i bättre ljus..
Redigerat av mayro, 17 December 2010 - 21:20.
Postad 17 December 2010 - 21:40
Tack...
L 24-105 f4 is heter väl gluggen. 5D mkII och denna glugg känns som dom lirar hyfsat ok tillsammans. Blir skoj att testa i bättre ljus..
Postad 17 December 2010 - 21:57
Redigerat av wictor, 17 December 2010 - 22:02.
Postad 17 December 2010 - 22:33
lämnat Sony, det trodde jag inte var möjligt
Jodå. Denna gången skulle det blivit en NEX. Men så fann jag denna med objektivet . och till bra pris..Så beslutet vände igår ifrån NEX till 5D mkII. Ingen större (hmm)
Redigerat av mayro, 17 December 2010 - 23:18.
Postad 18 December 2010 - 08:09
Postad 18 December 2010 - 08:59
Kul att se dig igen och grattis till de nya sakernaFörsta Provskott med den nya (beg) kameran och gluggen.... Lite grönstick på skallen. Men det ee ju bara en provbild..
Gjorde ett collage av skojbilderna jag tog igår, lite knobloch inspirerat
collage.jpg 925.84K
0 Antal nerladdningarPentax K-5 +Samyang 8mm
Redigerat av GroKKen, 18 December 2010 - 09:01.
Postad 18 December 2010 - 10:18
Vad skum din bild ser ut om man scrollar upp och ner Mayro.
Upptäckte det precis. Kolla till vänster i bilden.
Jag ser inte.....
Postad 18 December 2010 - 11:49
Äsch, har du inte hört talas om rörligt trä?Vad skum din bild ser ut om man scrollar upp och ner Mayro.
Upptäckte det precis. Kolla till vänster i bilden.
Grattis till nya kameran Tobbe, även jag kan erkänna att detta inte alls var väntat
Har du märkt någon skillnad ifrån din A850? Saknar du bildstabilisering?
Redigerat av Ponisch, 18 December 2010 - 11:49.
Postad 18 December 2010 - 12:47
_DSC4644mondaymorning.jpg 592.6K
0 Antal nerladdningarTestade behandla denna bild i PS för att se om den kunde bli något... Det blir ju en del "skräpbilder" man tar som kan bli något med rätt behandling...
Postad 18 December 2010 - 13:15
Gjorde ett collage av skojbilderna jag tog igår, lite knobloch inspirerat
![]()
Pentax K-5 +Samyang 8mm
Postad 18 December 2010 - 13:20
Äsch, har du inte hört talas om rörligt trä?
![]()
Grattis till nya kameran Tobbe, även jag kan erkänna att detta inte alls var väntat![]()
Har du märkt någon skillnad ifrån din A850? Saknar du bildstabilisering?
. Jag anser det oväntat jag mee.. Det var ju enbart slumpen detta..NEX var ju det tilltänkta..
Jag har ju stabilisering i Objektivet. Så där är inte med detta objektivet nått problem. Men att lära om blir en stor utmaning. Jag kan förstå en Canonfotograf att då han/hon testar en Sony så blir det rätt knepigt.Dom är väldigt olika i hur saker sitter och finns åtkomligt. Sony FF kamerorna är mer "rena kameror" med mindre lullande med grejer..
Kamera objektiv och sedan en kunnig användare så är Sonysarna mer "kameror".. Canonen verkar mer "idiotsäker" Påminner om skillnaden mellan A550 och A850 A900. A550 är mer idiotsäker. Medans Sony FF kamerorna ger kanonresultaten så snart man styr dom rätt..Färgerna i Sony verkar spontant aningen mer "korrekta" också. Medans Canonen kanske har lite mer förföriska fylliga färger. Detta kanske jag kommer kunna reglera då jag lär mig Canonen. Men jag tror Canonen är sådan också..Lite förföriskare..Och det är väl bi och bu där med...
Canonen verkar bättre med högre iso.I. Medans den verkar ha svårare att hämta hem saker i skuggpartier på nått sätt mot min A850.. Så jag kan inte riktigt med den lilla jag provat den säga om den är bättre eller sämre. Jag skulle så här långt säga att den är både bi o bu i jämförelse.. Dvs dom har lite olika styrkor. Och igen spontant om jag ej finner ut skillnader på annat sätt då jag lär mig Canonen så känns det som det kvittar lite vilken man använder.. Båda kräver bra objektiv. Och den ena är "säkrare" för den mindre kunniga användaren. Canon. Medans Sony´n mer är krävande på så sätt att den bör man ha fotografiska kunskaper själv då kameran inte alls är "lika hjälpsam".. Jag tror här att en rätt tagen bild med en Sony FF med bra objektiv är en bättre bild. Förutsättning att ljus ej är för dåligt.. Medans jag inte tror Canonen inte kan explodera i bild på samma sätt. Men att den är jämnare i att leverera fungerande bilder i större mängd för den mer ovana användaren.....Vilket också kan vara skälet den kameran har blivit så poppis hos Profotografer. Den är ganska trygg fast inte allt är perfekt taget.. Vilket jag tror dom som fotar för tidningar osv uppskattar..
Så. Med extremt extremt lite att gå på så är nog kamerorna lite olika med sina styrkor . fast på samma nivåer. Dom känns som två olika bilar med lite olika användningsområden. Fast båda går att köra på samma platser.. Ja så nått..
Men jag skall så snart jag lärt om vilket lär ta en tid återkomma med mer mina resultat som grund . Nu talar jag ju endast om "känsla" hur det verkar.. Och inte ett uns med fakta alls.. Så allt utom detta med färgerna som jag tror jag har rätt i att Canonen är förföriskare ifrån start... På gott och ont.. Allt annat i första känslan kan säkerligen ändras vartefter jag lär mig kameran och framkallandet....
Men den är rätt duktig på högre iso måste tillstås. Och detta utan man behöver ens kunna kameran. Fast jag tror ISO angivelserna är mycket dåliga. Så detta ISO 4000 i denna bild tror jag inte är det. Tycker det känns som mer en "reklamiso". än en korrekt dito..
IMG_4688.jpg 259.18K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av mayro, 18 December 2010 - 13:29.
Postad 18 December 2010 - 23:57
Nåväl, kan bjuda på en bild från förra helgens fotorunda:
Postad 19 December 2010 - 07:30
Det ska bli kul att se mer från dig i fortsättningen.
Ang din förra bild så blev den en optisk illusion eller nåt när jag bläddrade upp och ner och det såg ut som linjerna till vänster i bild rörde sig på nåt vis.
Postad 19 December 2010 - 09:02
Trevligt! Ny användar bild har du också, den var cool!Guess who's back?
Nåväl, kan bjuda på en bild från förra helgens fotorunda:
Postad 19 December 2010 - 11:42
Seriöst? Är den på riktigt? Riktigt häftigt!
Jo, något stolpskott som krånglat till det ordetnligt
Postad 19 December 2010 - 13:46
Coolt gillar den 1a bäst
Riktigt coolt!
Om arkitekten själv får bestämma:
Han kanske skulle skippat den där ölen precis innan han började rita...
Postad 19 December 2010 - 13:48
Jag har varit tillbaka ett tag nuGuess who's back?
Glömde posta en bild...
Jag misslyckade totalt med denna bilden från början, men efter att "tok-bearbetat" bilden så blev resultatet följande:
DSCF1154__1.jpg 342.61K
1 Antal nerladdningarVad tycker ni? Kan fotot duga för ett 10x15 kort iallafall?
Redigerat av GuessWho, 19 December 2010 - 13:53.
Postad 19 December 2010 - 14:25
Yes, I´m pretty cool.Trevligt! Ny användar bild har du också, den var cool!
Höhö!Jag har varit tillbaka ett tag nu
![]()
Malko: Coolt hus! Ser ut som att Godzilla varit där och lekt.
Dagens blåstick:
Postad 19 December 2010 - 14:30
Wiped snygg bild
GuessWho du kan flytta motivet något från centrum så blir det ytterligare lite bättre
En grönfink (tror jag)
Bifogad fil(er)
Postad 19 December 2010 - 17:29
Vad kul att du gilla dem
Coolt GroKKen! De två översta är riktigt roliga.
Trevligt, long time no see, gillar din senaste bild mestGuess who's back?
Jag har ju inte lagt upp några bilder i den här tråden på väldigt länge, men jag har i alla fall tittat in med jämna mellanrum för att låta sinnet få terapi. För det är vad era bilder ger mig. Terapi. Standarden på bilderna här är skyhög och man blir lika förundrad varje gång man tittar in.
Tack MalkoCoolt gillar den 1a bäst
Riktigt coolt!
Om arkitekten själv får bestämma:
Snyggt fångat wiped
2010_10_30_15_08_04_IMG_4972.jpg 733.07K 0 Antal nerladdningar
En till bild som jag också tog i fredags, ursäktar det stökiga rummet men det brukar bli så i tenta-p tider
Rockstar
_IGP0568.jpg 275.66K
0 Antal nerladdningarPentax K-5 +Samyang 8mm
Postad 19 December 2010 - 21:07
EDIT: Har bytt bild. I den förra reflekterades den blåa blixten i tank-kåpan, denna blev bättre då den blåa blixten står bakom fiddyn istället. Det var där jag ville ha den hela tiden men jag vågade inte med tanke på vad smält snö kan göra med en billig ebayblixt.
DSC_5453.jpg 435.24K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av overhard, 20 December 2010 - 06:14.
Postad 19 December 2010 - 21:59
Fotade brorsans fiddy som skulle ut på blocket. Paraply från höger, blå-gellad blixt från höger. Vad tycks?
Kanonbra
Postad 19 December 2010 - 22:57
Kreativt! Snyggt med det blåa i bakgrunden. Kunde kanske minskat ner "blåstänket" från tanken/ramen.Fotade brorsans fiddy som skulle ut på blocket. Paraply från höger, blå-gellad blixt från höger. Vad tycks?
Redigerat av xray, 19 December 2010 - 22:58.
Postad 20 December 2010 - 06:05
EDIT: Har nu bytt ut bilden mot en där jag trotsade ovädret och gick ut med blixten i snöyran. Den blev egentligen bättre men jag såg inte det när jag skulle lägga upp bilden igår.
Sålde även ett skidpaket åt brorsan i helgen.
DSC_5416_2.jpg 228.99K
0 Antal nerladdningarEDIT2: Det blev sålt på 1½ timme.
EDIT3:
Wiped, Grokken, GuessWho. Riktigt bra bilder!
Redigerat av overhard, 20 December 2010 - 06:12.
Postad 20 December 2010 - 08:59
Trevlig bild!Dagens blåstick:
Coolt!En till bild som jag också tog i fredags, ursäktar det stökiga rummet men det brukar bli så i tenta-p tider
![]()
Rockstar
Pentax K-5 +Samyang 8mm
Snyggt jobbat Overhard! Fränt att vissa snögflingor är blå och andra vita. Det där med gels är ju riktigt spännande. Har bara läst lite men, men man kan ju göra otroligt mycket med sånt. Olika gels och vitbalans kombinationer kan göra riktigt spännande saker.Fotade brorsans fiddy som skulle ut på blocket. Paraply från höger, blå-gellad blixt från höger. Vad tycks?
Som nybörjar strobist tycker jag allt sådant är spännande
Redigerat av Mikael_R, 20 December 2010 - 09:02.
Postad 20 December 2010 - 09:26
Postad 20 December 2010 - 10:22
Overhard - schysst bild, bilden är helt klart viktig när man säljer verkar det. :-)
2010_10_30_15_06_56_IMG_4947__2_.jpg 901.04K
0 Antal nerladdningar
Postad 20 December 2010 - 14:18
Schysta bilder, gillar den första särskilt!
Han kanske skulle skippat den där ölen precis innan han började rita...
Man kan ju tycka det..
Tjusigt!
Eller hur..Malko: Coolt hus! Ser ut som att Godzilla varit där och lekt.
Det är ju din grej:)Malkovic, du kan prova att räta upp den i PS
Tack!
Jag gillade nästan den andra mer. Hur som, väl utfört!
Postad 20 December 2010 - 15:03
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
12 bilder
12 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?