Postad 16 December 2010 - 12:53
Vilken symmetri, orkar inte tÀnka pÄ hur du gjort just nuLista ut den hÀr om ni kan. Tagen med mobil.
JĂ€ttecool bild, snyggtJag har roat mig med vatten och en cd-skriva ^^
Postad 16 December 2010 - 13:32
Blev skuren pÄ precis rÀtt stÀlle, ska stÄ Barbapapa pÄ tröjan, nu ser det ut som det stÄr ApapapapA.
Redigerat av overhard, 16 December 2010 - 13:33.
Postad 16 December 2010 - 20:45
GrattisJag lÀnkar till dagens bild men Àven Mà NADENS BILD i NA NOVEMBER Mà NAD =)
MÄnadens Bild i NA
Postad 16 December 2010 - 22:50
à h sÄ det var sÄ ÀndÄ, tÀnkte först det dÀr mÄste ju vara speglat i ett program men sedan sa du att det var i mobilen sÄ dÄ börja jag fundera pÄ om man kunde göra sÄdÀr bra i verkligeheten och hur isf, vilken luringMÄste avslöja att min bild Àr fusk. Ett program i mobilen dÀr man kunde vÀlja mirror. Blev en ganska cool bild för att vara en testbild tyckte jag. Det Àr en halv strumpa och en halv tröja som lÄg pÄ golvet i badrummet.
Blev skuren pÄ precis rÀtt stÀlle, ska stÄ Barbapapa pÄ tröjan, nu ser det ut som det stÄr ApapapapA.
GrattisJag lÀnkar till dagens bild men Àven Mà NADENS BILD i NA NOVEMBER Mà NAD =)
Unboxing bild

Pentax K-5 +Samyang 8mm
Blev inte sÄ nöjd med redigeringen sÄ om nÄgon har förbÀttringstips sÄ mottages det gÀrna
Postad 17 December 2010 - 17:26
Jag lÀnkar till dagens bild men Àven Mà NADENS BILD i NA NOVEMBER Mà NAD =)
MÄnadens Bild i NA
FörlÄt men hur blev den mÄnadens bild?
Postad 17 December 2010 - 18:20
FörlÄt men hur blev den mÄnadens bild?
Den hÄller iaf inte lika hög klass som dem andra bilderna du lÀgger in hÀr.
HÄller faktiskt med dig, assÄ optiskt sÀtt sÄ hÄller den inte klass med mina andra men de Àr vÀl storyn bakom den som jag berÀttade dÄ jag skickade in bilderna som de fastnade för, trodde först att han pratade om bilden dÄ Àlgen springer mot solnedgÄngen, som var min favorit av dessa tvÄ, men denna bild visar vÀl hur nÀra jag var den hÀr medans den andra Àlgbilden visar hur lÄngt bort de ville komma frÄn mig
Postad 17 December 2010 - 18:36
_IGP0550.jpg 301.15K
0 Antal nerladdningarPentax K-5 + Samyang 8mm
f6.3 |1/20s | ISO4000
Redigerat av GroKKen, 17 December 2010 - 18:37.
Postad 17 December 2010 - 21:04
IMG_4680.jpg 235.4K
1 Antal nerladdningar
Redigerat av mayro, 17 December 2010 - 22:46.
Postad 17 December 2010 - 21:07
Postad 17 December 2010 - 21:12
L 24-105 f4 is heter vÀl gluggen. 5D mkII och denna glugg kÀnns som dom lirar hyfsat ok tillsammans. Blir skoj att testa i bÀttre ljus..
Redigerat av mayro, 17 December 2010 - 21:20.
Postad 17 December 2010 - 21:40
Tack...
L 24-105 f4 is heter vÀl gluggen. 5D mkII och denna glugg kÀnns som dom lirar hyfsat ok tillsammans. Blir skoj att testa i bÀttre ljus..
Postad 17 December 2010 - 21:57
Redigerat av wictor, 17 December 2010 - 22:02.
Postad 17 December 2010 - 22:33
lÀmnat Sony, det trodde jag inte var möjligt
JodÄ. Denna gÄngen skulle det blivit en NEX. Men sÄ fann jag denna med objektivet . och till bra pris..SÄ beslutet vÀnde igÄr ifrÄn NEX till 5D mkII. Ingen större (hmm)
Redigerat av mayro, 17 December 2010 - 23:18.
Postad 18 December 2010 - 08:09
Postad 18 December 2010 - 08:59
Kul att se dig igen och grattis till de nya sakernaFörsta Provskott med den nya (beg) kameran och gluggen.... Lite grönstick pÄ skallen. Men det ee ju bara en provbild..
Gjorde ett collage av skojbilderna jag tog igÄr, lite knobloch inspirerat
collage.jpg 925.84K
0 Antal nerladdningarPentax K-5 +Samyang 8mm
Redigerat av GroKKen, 18 December 2010 - 09:01.
Postad 18 December 2010 - 10:18
Vad skum din bild ser ut om man scrollar upp och ner Mayro.
UpptÀckte det precis. Kolla till vÀnster i bilden.
Jag ser inte.....
Postad 18 December 2010 - 11:49
Ăsch, har du inte hört talas om rörligt trĂ€?Vad skum din bild ser ut om man scrollar upp och ner Mayro.
UpptÀckte det precis. Kolla till vÀnster i bilden.
Grattis till nya kameran Tobbe, Àven jag kan erkÀnna att detta inte alls var vÀntat
Har du mÀrkt nÄgon skillnad ifrÄn din A850? Saknar du bildstabilisering?
Redigerat av Ponisch, 18 December 2010 - 11:49.
Postad 18 December 2010 - 12:47
_DSC4644mondaymorning.jpg 592.6K
0 Antal nerladdningarTestade behandla denna bild i PS för att se om den kunde bli nÄgot... Det blir ju en del "skrÀpbilder" man tar som kan bli nÄgot med rÀtt behandling...
Postad 18 December 2010 - 13:15
Gjorde ett collage av skojbilderna jag tog igÄr, lite knobloch inspirerat
![]()
Pentax K-5 +Samyang 8mm
Postad 18 December 2010 - 13:20
Ăsch, har du inte hört talas om rörligt trĂ€?
![]()
Grattis till nya kameran Tobbe, Àven jag kan erkÀnna att detta inte alls var vÀntat![]()
Har du mÀrkt nÄgon skillnad ifrÄn din A850? Saknar du bildstabilisering?
. Jag anser det ovÀntat jag mee.. Det var ju enbart slumpen detta..NEX var ju det tilltÀnkta..
Jag har ju stabilisering i Objektivet. SÄ dÀr Àr inte med detta objektivet nÄtt problem. Men att lÀra om blir en stor utmaning. Jag kan förstÄ en Canonfotograf att dÄ han/hon testar en Sony sÄ blir det rÀtt knepigt.Dom Àr vÀldigt olika i hur saker sitter och finns Ätkomligt. Sony FF kamerorna Àr mer "rena kameror" med mindre lullande med grejer..
Kamera objektiv och sedan en kunnig anvÀndare sÄ Àr Sonysarna mer "kameror".. Canonen verkar mer "idiotsÀker" PÄminner om skillnaden mellan A550 och A850 A900. A550 Àr mer idiotsÀker. Medans Sony FF kamerorna ger kanonresultaten sÄ snart man styr dom rÀtt..FÀrgerna i Sony verkar spontant aningen mer "korrekta" ocksÄ. Medans Canonen kanske har lite mer förföriska fylliga fÀrger. Detta kanske jag kommer kunna reglera dÄ jag lÀr mig Canonen. Men jag tror Canonen Àr sÄdan ocksÄ..Lite förföriskare..Och det Àr vÀl bi och bu dÀr med...
Canonen verkar bÀttre med högre iso.I. Medans den verkar ha svÄrare att hÀmta hem saker i skuggpartier pÄ nÄtt sÀtt mot min A850.. SÄ jag kan inte riktigt med den lilla jag provat den sÀga om den Àr bÀttre eller sÀmre. Jag skulle sÄ hÀr lÄngt sÀga att den Àr bÄde bi o bu i jÀmförelse.. Dvs dom har lite olika styrkor. Och igen spontant om jag ej finner ut skillnader pÄ annat sÀtt dÄ jag lÀr mig Canonen sÄ kÀnns det som det kvittar lite vilken man anvÀnder.. BÄda krÀver bra objektiv. Och den ena Àr "sÀkrare" för den mindre kunniga anvÀndaren. Canon. Medans SonyŽn mer Àr krÀvande pÄ sÄ sÀtt att den bör man ha fotografiska kunskaper sjÀlv dÄ kameran inte alls Àr "lika hjÀlpsam".. Jag tror hÀr att en rÀtt tagen bild med en Sony FF med bra objektiv Àr en bÀttre bild. FörutsÀttning att ljus ej Àr för dÄligt.. Medans jag inte tror Canonen inte kan explodera i bild pÄ samma sÀtt. Men att den Àr jÀmnare i att leverera fungerande bilder i större mÀngd för den mer ovana anvÀndaren.....Vilket ocksÄ kan vara skÀlet den kameran har blivit sÄ poppis hos Profotografer. Den Àr ganska trygg fast inte allt Àr perfekt taget.. Vilket jag tror dom som fotar för tidningar osv uppskattar..
SÄ. Med extremt extremt lite att gÄ pÄ sÄ Àr nog kamerorna lite olika med sina styrkor . fast pÄ samma nivÄer. Dom kÀnns som tvÄ olika bilar med lite olika anvÀndningsomrÄden. Fast bÄda gÄr att köra pÄ samma platser.. Ja sÄ nÄtt..
Men jag skall sÄ snart jag lÀrt om vilket lÀr ta en tid Äterkomma med mer mina resultat som grund . Nu talar jag ju endast om "kÀnsla" hur det verkar.. Och inte ett uns med fakta alls.. SÄ allt utom detta med fÀrgerna som jag tror jag har rÀtt i att Canonen Àr förföriskare ifrÄn start... PÄ gott och ont.. Allt annat i första kÀnslan kan sÀkerligen Àndras vartefter jag lÀr mig kameran och framkallandet....
Men den Àr rÀtt duktig pÄ högre iso mÄste tillstÄs. Och detta utan man behöver ens kunna kameran. Fast jag tror ISO angivelserna Àr mycket dÄliga. SÄ detta ISO 4000 i denna bild tror jag inte Àr det. Tycker det kÀnns som mer en "reklamiso". Àn en korrekt dito..
IMG_4688.jpg 259.18K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av mayro, 18 December 2010 - 13:29.
Postad 18 December 2010 - 23:57
NÄvÀl, kan bjuda pÄ en bild frÄn förra helgens fotorunda:
Postad 19 December 2010 - 07:30
Det ska bli kul att se mer frÄn dig i fortsÀttningen.
Ang din förra bild sÄ blev den en optisk illusion eller nÄt nÀr jag blÀddrade upp och ner och det sÄg ut som linjerna till vÀnster i bild rörde sig pÄ nÄt vis.
Postad 19 December 2010 - 09:02
Trevligt! Ny anvÀndar bild har du ocksÄ, den var cool!Guess who's back?
NÄvÀl, kan bjuda pÄ en bild frÄn förra helgens fotorunda:
Postad 19 December 2010 - 11:42
Seriöst? Ăr den pĂ„ riktigt? Riktigt hĂ€ftigt!
Jo, nÄgot stolpskott som krÄnglat till det ordetnligt
Postad 19 December 2010 - 13:46
Coolt gillar den 1a bÀst
Riktigt coolt!
Om arkitekten sjÀlv fÄr bestÀmma:
Han kanske skulle skippat den dÀr ölen precis innan han började rita...
Postad 19 December 2010 - 13:48
Jag har varit tillbaka ett tag nuGuess who's back?
Glömde posta en bild...
Jag misslyckade totalt med denna bilden frÄn början, men efter att "tok-bearbetat" bilden sÄ blev resultatet följande:
DSCF1154__1.jpg 342.61K
1 Antal nerladdningarVad tycker ni? Kan fotot duga för ett 10x15 kort iallafall?
Redigerat av GuessWho, 19 December 2010 - 13:53.
Postad 19 December 2010 - 14:25
Yes, IŽm pretty cool.Trevligt! Ny anvÀndar bild har du ocksÄ, den var cool!
Höhö!Jag har varit tillbaka ett tag nu
![]()
Malko: Coolt hus! Ser ut som att Godzilla varit dÀr och lekt.
Dagens blÄstick:
Postad 19 December 2010 - 14:30
Wiped snygg bild
GuessWho du kan flytta motivet nÄgot frÄn centrum sÄ blir det ytterligare lite bÀttre
En grönfink (tror jag)
Bifogad fil(er)
Postad 19 December 2010 - 17:29
Vad kul att du gilla dem
Coolt GroKKen! De tvÄ översta Àr riktigt roliga.
Trevligt, long time no see, gillar din senaste bild mestGuess who's back?
Jag har ju inte lagt upp nÄgra bilder i den hÀr trÄden pÄ vÀldigt lÀnge, men jag har i alla fall tittat in med jÀmna mellanrum för att lÄta sinnet fÄ terapi. För det Àr vad era bilder ger mig. Terapi. Standarden pÄ bilderna hÀr Àr skyhög och man blir lika förundrad varje gÄng man tittar in.
Tack MalkoCoolt gillar den 1a bÀst
Riktigt coolt!
Om arkitekten sjÀlv fÄr bestÀmma:
Snyggt fÄngat wiped
2010_10_30_15_08_04_IMG_4972.jpg 733.07K 0 Antal nerladdningar
En till bild som jag ocksÄ tog i fredags, ursÀktar det stökiga rummet men det brukar bli sÄ i tenta-p tider
Rockstar
_IGP0568.jpg 275.66K
0 Antal nerladdningarPentax K-5 +Samyang 8mm
Postad 19 December 2010 - 21:07
EDIT: Har bytt bild. I den förra reflekterades den blÄa blixten i tank-kÄpan, denna blev bÀttre dÄ den blÄa blixten stÄr bakom fiddyn istÀllet. Det var dÀr jag ville ha den hela tiden men jag vÄgade inte med tanke pÄ vad smÀlt snö kan göra med en billig ebayblixt.
DSC_5453.jpg 435.24K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av overhard, 20 December 2010 - 06:14.
Postad 19 December 2010 - 21:59
Fotade brorsans fiddy som skulle ut pÄ blocket. Paraply frÄn höger, blÄ-gellad blixt frÄn höger. Vad tycks?
Kanonbra
Postad 19 December 2010 - 22:57
Kreativt! Snyggt med det blÄa i bakgrunden. Kunde kanske minskat ner "blÄstÀnket" frÄn tanken/ramen.Fotade brorsans fiddy som skulle ut pÄ blocket. Paraply frÄn höger, blÄ-gellad blixt frÄn höger. Vad tycks?
Redigerat av xray, 19 December 2010 - 22:58.
Postad 20 December 2010 - 06:05
EDIT: Har nu bytt ut bilden mot en dÀr jag trotsade ovÀdret och gick ut med blixten i snöyran. Den blev egentligen bÀttre men jag sÄg inte det nÀr jag skulle lÀgga upp bilden igÄr.
SÄlde Àven ett skidpaket Ät brorsan i helgen.
DSC_5416_2.jpg 228.99K
0 Antal nerladdningarEDIT2: Det blev sĂ„lt pĂ„ 1œ timme.
EDIT3:
Wiped, Grokken, GuessWho. Riktigt bra bilder!
Redigerat av overhard, 20 December 2010 - 06:12.
Postad 20 December 2010 - 08:59
Trevlig bild!Dagens blÄstick:
Coolt!En till bild som jag ocksÄ tog i fredags, ursÀktar det stökiga rummet men det brukar bli sÄ i tenta-p tider
![]()
Rockstar
Pentax K-5 +Samyang 8mm
Snyggt jobbat Overhard! FrÀnt att vissa snögflingor Àr blÄ och andra vita. Det dÀr med gels Àr ju riktigt spÀnnande. Har bara lÀst lite men, men man kan ju göra otroligt mycket med sÄnt. Olika gels och vitbalans kombinationer kan göra riktigt spÀnnande saker.Fotade brorsans fiddy som skulle ut pÄ blocket. Paraply frÄn höger, blÄ-gellad blixt frÄn höger. Vad tycks?
Som nybörjar strobist tycker jag allt sÄdant Àr spÀnnande
Redigerat av Mikael_R, 20 December 2010 - 09:02.
Postad 20 December 2010 - 09:26
Postad 20 December 2010 - 10:22
Overhard - schysst bild, bilden Àr helt klart viktig nÀr man sÀljer verkar det. :-)
2010_10_30_15_06_56_IMG_4947__2_.jpg 901.04K
0 Antal nerladdningar
Postad 20 December 2010 - 14:18
Schysta bilder, gillar den första sÀrskilt!
Han kanske skulle skippat den dÀr ölen precis innan han började rita...
Man kan ju tycka det..
Tjusigt!
Eller hur..Malko: Coolt hus! Ser ut som att Godzilla varit dÀr och lekt.
Det Àr ju din grej:)Malkovic, du kan prova att rÀta upp den i PS
Tack!
Jag gillade nÀstan den andra mer. Hur som, vÀl utfört!
Postad 20 December 2010 - 15:03
0 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pÄgÄr
Avancerad sökning
12 bilder
12 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas hÀr?