Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 24 November 2011 - 21:46
MatsE. Den här skulle väl inte vara fel i din rigg:
http://www.hifisentr....html#msg103330
Det kan ha varit det fulaste jag någonsin sett !?
Postad 24 November 2011 - 22:08
Ville se om du hade samma fel som Hydde, han lånade med sig en hw20 som ser lite knasig ut där man ställer in kontrasten i DVE.
Vad blev det för duk?
Fast sträcken skulle väl finnas där enligt Perra? Vi får se vad Sony-representanten säger.
Postad 24 November 2011 - 22:11
Jag säger bara en sak, RS2000
Redigerat av Svenn3SaataN, 24 November 2011 - 22:11.
Postad 24 November 2011 - 22:17
Dom här monoblocken skulle jag inte skämmas för:
http://www.dagostinoinc.com/
Postad 24 November 2011 - 22:35
Hehe, har inte tänkt på det.
Men brutal i alla fall. Men Dr Krell hoppade av och startade egen firma.
Dom här monoblocken skulle jag inte skämmas för:
http://www.dagostinoinc.com/
Dom var lika verdervärdigt fula dom också...
Postad 24 November 2011 - 22:40
Vågar knappt nämna min fetischism över Vu-mätare och japansk monsterhifi från 70/80-talet...
Bifogad fil(er)
Redigerat av Bongo_Mongo, 24 November 2011 - 23:07.
Postad 24 November 2011 - 23:10
Högtalarna är ju skitfula, men ändå ruskigt snygga på något konstigt sett.
Dom högtalarna skulle jag gärna ha.
Dagostinon är ju bara AS-FUL. Inte ens häftig...
Postad 24 November 2011 - 23:19
Jag fick en bra förklaring varför gubbar runt 50 som mig går igång på japanska 70/80-tals prylar.
Det är för att när vi växte upp fanns det inte en chans att ha råd med det. Nu kan man köpa prylarna
begagnat för överkomliga summor. Jag samlade påhifi-broschyrer när jag gick på högstadiet och drömde. Sen upptäckte jag vin kvinnor och sång istället.Började inte med stereomissbruket förrän 25 år senare. Synd att jag slängde brochyrerna
Postad 25 November 2011 - 00:00
Ska bli skönt att få in vinylerna i vardagsrummet igen.
Postad 25 November 2011 - 07:31
Nä, det kanske bara är nyhetens behag över att den ser annorlunda ut.
Jag fick en bra förklaring varför gubbar runt 50 som mig går igång på japanska 70/80-tals prylar.
Det är för att när vi växte upp fanns det inte en chans att ha råd med det. Nu kan man köpa prylarna
begagnat för överkomliga summor. Jag samlade påhifi-broschyrer när jag gick på högstadiet och drömde. Sen upptäckte jag vin kvinnor och sång istället.Började inte med stereomissbruket förrän 25 år senare. Synd att jag slängde brochyrerna
Jag har inte blivit femtio ännu och jag drömmer också om de där apparaterna. Tänk om man kunde få loss en Sansui CA3000. Jo tack, men de verkar visst gå på 35000 kr. Och eftersom prestanda är viktigare än snygga mätare så fick det bli en annan apparat. Annars så finns ju Mitsubishi DA P20 som har lägre dist och smidigare format. Men hur snygga de än är så har de inte fjärr.
Postad 25 November 2011 - 07:41
Jag skulle inte tacka nej :-)MatsE. Den här skulle väl inte vara fel i din rigg:
http://www.hifisentr....html#msg103330
Postad 25 November 2011 - 07:55
Ryktet säger att min XDA-1 ligger hos den snåla smålänningen nu
Jag ska fira med att sova.
Grattis !
men hur ska du stå ut med alla dioder och hemska silvriga färger, Urgghh
Postad 25 November 2011 - 08:09
Grattis !
men hur ska du stå ut med alla dioder och hemska silvriga färger, Urgghh
Ny front och byta ut dioder. Och sist med inte minst ställer jag den där den knappt syns.
Men jag börjar nog med lite svart eltejp...
Postad 25 November 2011 - 09:37
Drömmare må jag vara. Men min praktiska sida vinner alltid. Så ingen Luxman M-05 i planerna. Dyrt, måste bygga
om elcentralen och så alstrar den värme som en kamin. Men nån gång innan jag kastar in handduken vill jag bygga
en vintage anläggning, sätta på mig rökrock och en sista gång försöka lära mig lyssna på jazz.
http://audio-databas...amp/m-05-e.html
Postad 25 November 2011 - 09:39
Så dom har jag tejpar för med eltejp för att slippa deras hemska dioder, syns knappt om man inte tittar noga att det sitter en tejp där
Jag har inte blivit femtio ännu och jag drömmer också om de där apparaterna. Tänk om man kunde få loss en Sansui CA3000. Jo tack, men de verkar visst gå på 35000 kr. Och eftersom prestanda är viktigare än snygga mätare så fick det bli en annan apparat. Annars så finns ju Mitsubishi DA P20 som har lägre dist och smidigare format. Men hur snygga de än är så har de inte fjärr.
Drömmare må jag vara. Men min praktiska sida vinner alltid. Så ingen Luxman M-05 i planerna. Dyrt, måste bygga
om elcentralen och så alstrar den värme som en kamin. Men nån gång innan jag kastar in handduken vill jag bygga
en vintage anläggning, sätta på mig rökrock och en sista gång försöka lära mig lyssna på jazz.
Jag har förverkligat en av mina drömmar med mitt nya försteg, känns super kul !
E ju en pryl jag länge suktat över, ja sedan flera år tillbaka med har varit utom räckhåll så att säga...
En anings för dyr helt enkelt så man får slå till när den råkar dyka upp beggad tillvrakpris dessutom !
Redigerat av nejjagärintetillbaka, 25 November 2011 - 09:40.
Postad 25 November 2011 - 10:07
lyckade i designen, David.
Nyfiken på hur det skulle låta i min rigg.
Postad 25 November 2011 - 10:17
Hehe, jo klart man skulle kunna göra de !
vore trevligt
Postad 25 November 2011 - 10:29
Hello Niklas.
We do not have measurements of this kind as there really is not a universal standard for use in measuring vibration energy over a wide frequency span. If you do a sweep from 100 to 1 hz you will find it completely smooth and linear, when you get below 15 hz you are limited in the voltage amplitude as to not exceed the 2 inches of excursion capability, but for any kind of ht use this will never be an issue. We are selling thousands of these to Disney for them to replace older hydraulic based platforms with these units.
Please let me know if I can provide you with any additional info or if I can be of assistance in any way
Med venlig hilsen / Best regards
Thomas Mygind
President
Earthquake Europe
Postad 25 November 2011 - 12:15
Äh vi skiter i vintage. Vi skaffar oss dynamiskt befriade system istället. Min rökrock hänger i garderoben och systemet är snart klart. Så ta med din rökrock hit så lyssnar vi på knarkarjazz.
Postad 25 November 2011 - 13:17
Det låter som en utmärkt idé!
Bifogad fil(er)
Postad 25 November 2011 - 13:56
http://www.youtube.c...h?v=3NxVQ6dj3HE
Då har ni utvecklats. eller något... Men kul som fan ser det ut i alla fall
Redigerat av nejjagärintetillbaka, 25 November 2011 - 14:06.
Postad 25 November 2011 - 15:45
Och då kör jag bara på en vit vägg, duken kommer förhoppningsvis upp på söndag
Postad 25 November 2011 - 16:05
S*tan så kul Palle
Då kommer du börja se 10 filmer om dyngnet nu
11 filmer minst!
Låter lovande!
Mycket lovande!
Och då är ändå projjen helt ny och med fabriksinställningarna!
Postad 25 November 2011 - 17:10
Släng på avatar, scenen i början när han vaknar upp och lådan öppnas i "tunneln" så kommer du sitta med ett fånigt leende och fråga dig själv varför man skall ha en 3D projektor.
Riktigt fin djupkänsla i den scenen!
Postad 25 November 2011 - 17:54
Hw20 imponerar väldigt mycket för den pengen.
Släng på avatar, scenen i början när han vaknar upp och lådan öppnas i "tunneln" så kommer du sitta med ett fånigt leende och fråga dig själv varför man skall ha en 3D projektor.
Riktigt fin djupkänsla i den scenen!
Haha, Avatar vad det första jag började att kolla bilden med
Postad 25 November 2011 - 18:04
Idag har jag målat min skivhylla svart. Verkar ha runnit lite så får nog måla en gång till sen.
Den bakom soffan?
Postad 26 November 2011 - 13:12
Idag har jag målat min skivhylla svart. Verkar ha runnit lite så får nog måla en gång till sen.
En bokhylla med vinyler är en bra akustikfix. Hur många har du kvar?
Postad 26 November 2011 - 13:47
Postad 26 November 2011 - 14:03
Tänkte ta en sväng till våran kungliga hufvudschtad på måndag och kolla in No Frills Audios demo. Passar även på att göra två flugor på smällen och kolla in lite andra butiker då. Vilka ska man kolla in eller rent av undvika?
Audio Concept, Hembiobutiken, Reference Audio etc.
AudioConcept, om inte annat för att häpnas över hur många miljoner kr som står
och samlar damm. Påminner mer om en higend mässa än en hajfive butik.
Postad 26 November 2011 - 14:10
Åhå, jag har inga planer förutom att kolla in lite skön hifi. Det hade ju varit en superbonus om man skulle kunna träffa dig också.Hur länge blir du kvar i stan ?
Jag slutar jobbet 1530,
Häftigt, får la knata mig dit och kolla om dom har någonting som låter bra också. Något speciellt som du rekommenderar att man ska lyssna på där?AudioConcept, om inte annat för att häpnas över hur många miljoner kr som står
och samlar damm. Påminner mer om en higend mässa än en hajfive butik.
Postad 26 November 2011 - 14:21
rummet längts in. Jag var på en demo av BAT förstärkare förra helgen. Då stod
dom där Focal värstingarna där inne. Annars är det väl mest ultradyra grejjer i butiken.
Men där ute vrider dom aldrig på nån volym, så man får aldrig en uppfattning om
hur det egentligen låter.
Postad 26 November 2011 - 15:03
Drottningatan.
dom har lite roliga prylar dom med, annars så är det nästan audio consept som är roligast.
Nu va det dock länge sedan jag va där, vore roligt att kolla in deras butik
Postad 26 November 2011 - 16:29
Postad 26 November 2011 - 16:47
om du har bil. Hare trevligt på måndag! (Den yngre killen på AC är en trevlig tjomme. Ägarn kanske
däremot är mer intresserad av att sälja på Er nåt dyyyyrt. annars får det vara
Postad 26 November 2011 - 17:21
Bör man försöka åtgärda detta eller kan det korrigeras när de skruvas dit med tätningslisten?
Edit: Jag lade i alla element bara för att testa och då lyfte utseendet en nivå till
Redigerat av spuj, 26 November 2011 - 17:22.
Postad 26 November 2011 - 17:32
Postad 26 November 2011 - 17:35
Hur mycket bygger tätningslisten, eller m.a.o. hur stor skall glipan vara från element till baffeln utan list?
Kan det funka att måla med svart färg för att "skimsa"?
Redigerat av spuj, 26 November 2011 - 17:50.
Postad 26 November 2011 - 18:05
EDIT: Borde det inte gå att göra någon formlera eller likande av något slag och sen dra över lite polyester för att få det hårt? Men klart det är ju jääävligt lätt hänt att man kladdar på den fina finnishen då :/
Redigerat av Svenn3SaataN, 26 November 2011 - 18:11.
Postad 26 November 2011 - 18:18
Postad 26 November 2011 - 18:30
Det går inte att bygga med dubbel tätlist där det saknas matrial?
Postad 26 November 2011 - 19:19
Postad 26 November 2011 - 19:22
Hålet är dessutom lite för stort så diskanten kan flyttas 1mm i sidled/höjdled.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
16 bilder

369 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?