Ja jag gissar att det kommer vara det senare som gäller tyvär. Känns som det kan bli lite bökigt att få det perfekt då även limmet kommer bygga.
Hålet är dessutom lite för stort så diskanten kan flyttas 1mm i sidled/höjdled.
Låter förståndigt
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Startad av
Bakerman
, Mar 24 2010 22:28
35062 svar till detta ämne
Postad 26 November 2011 - 19:49
Låter förståndigt Postad 26 November 2011 - 20:45
Några mer än jag här som lyssnar på Pendulum? Tycker deras musik är riktigt bra och har en skön basgång, gillar mest deras album "In Silico"
Spotifylänk till albumet: Pendulum – In Silico Redigerat av Svenn3SaataN, 26 November 2011 - 20:45. Postad 27 November 2011 - 09:03
Funderar på en ny dator, eller ja det måste till en stationär burk då min gamla P4 3,0 verkar ha gett upp.
Klurar lite på om dom där små atom baserade sakerna fixar att spela upp och redigera lite film ifrån en Canon 550/600D. Min oppo vill ju även ha usb/eSATA för att spela upp allt man ger till den, så mina tankar går till att ha en dator på ovanvåningen som jag har nu men sätta en NAS här nere vid tvbänken som är kopplad till Oppon och till routern så man slipper flytta diskarna så fort man vill titta på film. Läste i förbifarten att det inte är alla NAS som klarar av att vara ansluten på usb/eSATA UT och nätverket så där sållas det nog bort ett gäng antar jag. Hade även vart fint om den hade usb in ( minst 2st ) så kan jag ansluta mina externa diskar till den. Datorn skall stå på 24/7 så det skall vara stabila saker som inte krånglar pga detta. Någon med erfarenheter? Postad 27 November 2011 - 10:12
Fick det här via PM.
Du störde dig tydligen på min konversation med Mats, tyckte att jag lackade ur för något som jag inte förstod. Vill du fortsätta ditt anklagande så vill jag gärna kunna försvara mig öga mot öga istället för att bli anklagad på ett forum. Var bor du i så fall bakerman 22? /Fredrik Postad 27 November 2011 - 10:58
Tar man bort konversationer på detta forum? Vad är det för djävla sätt?
Postad 27 November 2011 - 11:45
Kan V75 väcka såna känslor?? Tja, varför inte med tanke på att det kan hetta till
om steroprylar så... Ska iväg på ett stillsamt söndagsnöje i form av skivmässa å loppis i Solnahallen. Trängas bland med-stofiler Postad 27 November 2011 - 12:08
Jag som trodde det var Metalmackan som fick ett utbrott där ett tag, såg att du hade svarat han lite osmidigt i en tråd
Men men det där är ju både jag och du bra på Postad 27 November 2011 - 14:17 Juppz. Det rann lite men det får nog duga. Vet inte, kanske 600 st. Sålt mycket. Ring Ingvar. Det ska du icke godta! Postad 27 November 2011 - 15:02 Riktigt obehaglig snubbe det där. Postad 27 November 2011 - 15:14
Spuj: Suuuuurt!!!
WTF, fan va le man blir på sådant där... Ring ingvar och förklara problemet, Eller genom vem har lådorna gått ? Inte okey... Postad 27 November 2011 - 15:18
Jah... Det görs ju så tyvärr, Bara utan att skriva något om det heller, helt plötsligt e allt borta och det förvärrar ofta bara chaffset... Det är något jag påtalat men som tydligen är helt okey Postad 27 November 2011 - 15:28
Ja men va fint då. Vi kan väl ha lite kaffestämning då och ingen får någonsin vara oense om något alls. Ingen får bestrida att allt trams som ses som sanningar...
Nåja, det är tur att det finns lite trevligt folk här iaf. De seriösa diskussionerna får istället infinna sig på annan plats. Redigerat av Unregistered757ca215, 27 November 2011 - 15:29. Postad 27 November 2011 - 15:32
Va menar du nu komorok, att vi inte har seriösa diskussioner i den här tråden?
Det är ju här inne alla intressanta saker på det här forat händer Postad 27 November 2011 - 16:14
Nej då. Denna tråd är väl en av de trevligare och seriösare på forumet. Här kan man vara oense och ändå vänner. Men jag menar att om jag ifrågasätter något som någon skriver och påpekar felaktigheter i detta så riskerar mitt inlägg att raderas för att jag kan anses otrevlig. Istället får den felaktiga informationen stå oemotsagd och många människor leds att tro att felaktigheterna är sanningar. Och så otroligt många horribla ljudbyggen som jag sett på detta forum så behövs sanningar om hur verkligheten fungerar. Postad 27 November 2011 - 16:19 Inte raderas någon tråd här för att någon anses vara lite otrevlig,det är nog endast när det blir person påhopp och värre Postad 27 November 2011 - 16:19
Jodå det börjar ordna till sig nu faktiskt, lite småpill kvar med alla stora grejjor är klara iaf
Lugn och fin David, om det inte dyker upp tusen andra grejjor så kanske jag börjar nu till veckan.
Du har helt rätt i det du skriver, om man döljer sanningen så kommer ju folk leva i ovisshet för alltid Postad 27 November 2011 - 16:19
@ MatsE: Bra.
Redigerat av Unregistered757ca215, 27 November 2011 - 16:20. Postad 27 November 2011 - 16:29
Haha, ack så sant. Jag bad om avslut av kontot på euphonia pga att gubbarna inte har vanliga forumregler, en av gubbarna som envisades med att ständigt citera bilder och jag bad han åtskilliga gånger att sluta med det. Hoppade väl en och annan groda ur munnen då Postad 27 November 2011 - 16:34 Moddarna ser nog genom fingrarna i denna tråden med, då dom vet att vi är forumvänner som kan slänga ganska grov käft mot varandra utan att någon tar illa upp. Jag menar, hur ofta sitter det en kombo med Sonus Faber, Ino, Martin Logan, DIY lösningar, EKK kablar, Nordost. folk i samma tråd och kan snacka utan att det barkar åt **** Postad 27 November 2011 - 16:39
Sitter och tar en bira efter en jobbhelg ute i blåst och regn känns ganska bra
Skål på er! Postad 27 November 2011 - 16:53
Skål på er, tar mig ett par pils jag med, men snart blir det Grave Encounters här håller tummarna för att man hoppar högt ett par gånger iaf. Postad 27 November 2011 - 19:37
Pingvinlakrits har styrt mig i rätt riktning, det blir lite shimsning med lämpliga brickor och sen centrering med hjälp av en plastremsa i lämplig tjocklek. Så ingen fara på taket
Kommer ju inte att se helt perfekt ut med en liten glipa runt diskanten men det bryr man väl sig inte om efter en vecka. Postad 27 November 2011 - 19:42
Du kommer aldrig att tänka på det efter en vecka eller så, det är ju som dom som köper bil och får första stenskottet på lacken efter en vecka är det glömt
Postad 27 November 2011 - 19:48
Precis! Eftersom lacken även är väldigt ljusslukande och den delen av rummet de står i kommer bli mörk så finns det inte en chans att man kommer se eller störa sig på det. Så länge man får till centreringen så lär nog ingen annan tänka värst mycket på det heller vid inspektion.
Postad 27 November 2011 - 19:51
Oroa dig inte, kommer bli kanon ska du se
Som du säger bara dom kommer i mitten så Postad 27 November 2011 - 20:08
Det var inte ett dugg osmidigt. Tröttnade. Det jag skrev kom rakt från hjärtat, jag menade det verkligen, och jag står för det också.
DET undrar jag också... Hur FAN kan man ha element bara ligga så länge !!? Tror han är en liten slapptask den där Palle...
Jag hade aldrig köpt det om jag beställt färdiga lådor. Gör man någonting själv kan man givetvis inte ha samma krav. Tänk om du ska sälja dom någon gång ? Det kan vara en perfektionist som ser det direkt, eller en kille som har läst om det och har det i bakhuvet. Då blir det prut.. O NÄ !! Du kan inte vara hundra på att du kommer ha kvar dom resten av livet... Postad 27 November 2011 - 20:51
Här är det noll grader men snön är väl borta när man vaknar i morgon
Postad 27 November 2011 - 20:53
Ja nu sätter du griller i huvudet på mig. Fan va tråkigt det är med sånt här :/ Postad 27 November 2011 - 21:07
Ähh fixa nya lådor så köper jag dom gamla av dig för en femhundring och en låda spendrups så slipper du tänka på problemet!
Postad 27 November 2011 - 21:11
Jag har verkligen inte haft tid tyvär Men nu börjar det se lite bättre ut faktiskt, sen ska man ju alltid ut och parta som ett svin på helgerna så att man blir liggandes på soffan halva söndagarna också Postad 27 November 2011 - 21:17
Ja fasiken... det gör det ta mig tusan! Postad 27 November 2011 - 21:51
Här stormar det som ********, svärmor skickade nyss mess om att takpannor flög av taket.
Postad 27 November 2011 - 22:06
Tittar nyheterna nu och båtarna till Danmark står still, vad är oddsen för detta när man har bokat resa/hotell...
Postad 27 November 2011 - 22:28
Ja, fast alla vi vet ju att Nordost är onödigt jävla skit Postad 27 November 2011 - 23:01
Visst är det Redigerat av Unregistered95265801, 27 November 2011 - 23:01. Postad 27 November 2011 - 23:10 Har du pratat med Ingvar om det? Tycker du minst ska göra det iaf. Postad 27 November 2011 - 23:22
+1 3 användare läser detta ämne0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |