Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 02 December 2011 - 10:32
Själv har man varit sängliggandes i 2 dagar och första dan på jobbet idag går tuuungt
Postad 02 December 2011 - 10:38
Postad 02 December 2011 - 16:44
Postad 02 December 2011 - 18:31
Det har lyssnats på allt från Hardcore med Kvelertak, fantastiskt vispspel av Elvin Jones på Heavy Sounds plattan, rock´n´roll med Airbourne och Gotthard, ballader med Jonathan Kreisberg, Elektro med bland annat Lidolido, lite Nationalteatern och delar av Mahlers fantastiska Uppståndelsesymfoni. Givetvis otroligt mycket mer än detta också.
Det är helt makalöst häftigt när man släcker ner, drar igång en låt man diggar och musiken bara målas upp framför dig samtidigt som du smuttar på en god pilsner.
För att återkoppla till den här tråden så kan jag tipsa er om att lyssna på "He´s A Pirate" från filmen Pirates Of The Caribbean. Av någon anledning så är det mängder med lågbas som ligger och pumpar under större delar av låten, rätt mycket dessutom.
Skål på eder gubbs!
Postad 02 December 2011 - 18:32
Däremot verkar det vara rätt lyhört...
Det är ju en gammal kåk med dubbla dörrar in till lägenheten, så jag funderar på om man kanske skulle ta och byta den inre till en riktig säkerhetsdörr, en sån måste man ju kunna hitta begagnad för vettiga pengar och det måste ju vara bättre (och billigare) än en ljuddämpad innerdörr?
Postad 02 December 2011 - 18:41
Så som du hade i förra lägenheten var ju iofs häftigt. Har sällan hört så extrema panoreringar tidigare.
Postad 02 December 2011 - 18:48
Hade föresten ett gäng polare här i förra veckan, alltid lika kul när man får frågan vart jag göm subben? Han såg ut som ett frågetecken när jag berättade att det inte fanns nån sub för tillfället...
Ähh, vafan man får väl knäcka en Spendrups då...
Skål på dig Brallan!
Vad kul att du verkar ha fått till scenen Palle!
Så som du hade i förra lägenheten var ju iofs häftigt. Har sällan hört så extrema panoreringar tidigare.
Ja det känns som att det bör kunna bli riktigt bra dethär
Hehe, ja det är ju knappast idealiskt att sitta 2m ifrån högtalarna när dom står 3m isär... Blir inte mycke till scen då, mest ett jäkla panorerande
Ska fixa lite till här hemma, sen får du komma över och se vad du tycker.
Postad 03 December 2011 - 06:20
Trevlig hällg på er gossar!
Postad 03 December 2011 - 07:23
Postad 03 December 2011 - 13:08
Å jag drar till jobbet idag också. XDA-1an har kommit och har spelat i två dagar, men jag har inte hunnit sätta mig för att lyssna på musik ännu. Kanske hinns det med imorgon.
Trevlig hällg på er gossar!
Spelar en sådan man som dig in sakerna?
Postad 03 December 2011 - 14:49
Så svaret är nog: Nej, jag spelar inte in grejorna, De används bara direkt.
Postad 03 December 2011 - 18:55
Redigerat av Evil Homer, 03 December 2011 - 19:34.
Postad 03 December 2011 - 23:38
Postad 04 December 2011 - 00:33
Redigerat av Svenn3SaataN, 04 December 2011 - 00:33.
Postad 04 December 2011 - 01:29
@MKarlsson: Mina Infra-Z-moduler kommer att ha yttermåtten: 922x420x420mm
Men det går nog att göra dem lite smalare om man vill mecka lite till.Gränsen borde gå kring 375mm typ.
InfraY går ju att göra ännu smalare.
Postad 04 December 2011 - 01:34
Edit: Fast två i varje hörn blir ju lite svårt förstås..
Redigerat av spuj, 04 December 2011 - 01:35.
Postad 04 December 2011 - 01:48
InfraY har bra mått redan speciellt om jag vill kunna gömma dem bakom tyget.@MKarlsson: Mina Infra-Z-moduler kommer att ha yttermåtten: 922x420x420mm
Men det går nog att göra dem lite smalare om man vill mecka lite till.Gränsen borde gå kring 375mm typ.
InfraY går ju att göra ännu smalare.
InfraZ skulle kanske gå men de är lite för breda för verkligen ge mig marginaler. Vill gärna lyssna på dem när de är klara
Postad 04 December 2011 - 07:19
Hade mitt rum vart dedikerat så hade iaf en av modulerna hamnat på mitten av den högra väggen, klart minst peakar där.
Placera, mät, placera, mät, osv osv
Sen när det ser som snyggast ut så kan man jobba med fas och lite eq om man nu inte skall ha något Helmholtz liknande.
Postad 04 December 2011 - 11:51
Postad 05 December 2011 - 18:45
Postad 05 December 2011 - 20:17
Dom kommer att stå längs med högtalarväggen, som en "glad mun", dom två i hörnen kommer att komma upp så att element/ port hamnar mellan 80-95cm upp.
och dom två i mitten hamnar så lågt som möjligt.
väggen är 3,8m lång, så dom modulerna som är i mitten kommer att hamna 0,95cm från respektive sidovägg, sedan dom två som står i hörnen kommer ju 80-95cm upp på väggen.
Taket är 2,6m så det blir ju skapligt nära 1/4 på rummets höjdmått.
Vad tror ni om det ?!
en glad mun låter bra är min teori bakom det hela...
Ingvar lät meddela i fredags att snickaren hade börjat med lådorna, Tjoho !!!!
Hoppas han arbetar snabbt för jag är läskigt sugen nu på pX-4 !
Redigerat av DVD-ai, 05 December 2011 - 20:22.
Postad 05 December 2011 - 20:25
Nej då. Men det verkar vara många som håller på med sina extrema ljudbyggen. Inklusive oss två.
Men det finns ju "annat härligt" också...
Postad 05 December 2011 - 21:21
Öl?
Det tycker jag också kvalar in
Men det är väl vääääldigt subjektivt iofs...
Nakna kvinnor kanske?
Postad 05 December 2011 - 21:32
DSC00218.jpg 80.82K
3 Antal nerladdningarDäremot var det bara att glömma att hänga den i taket eftersom det uppenbarligen består av nån form av putsad pappskiva med minst 40cm luftspalt...
Får bli nån form av väggkonsoll för att få ut och ner duken framför TV och slutsteg istället.
Postad 06 December 2011 - 06:32
Fan vilken grym bild det blev med duken jmf med vitmålad vägg, inte för att det syns här direkt...
DSC00218.jpg 80.82K 3 Antal nerladdningar
Däremot var det bara att glömma att hänga den i taket eftersom det uppenbarligen består av nån form av putsad pappskiva med minst 40cm luftspalt...
Får bli nån form av väggkonsoll för att få ut och ner duken framför TV och slutsteg istället.
Hmmm låter som ett tag som kanske inte kommer må så bra av 8st12" !
kan nog bli till att du får göra om och göra rätt, så du inte får taket i huvudet när du krämar på
Postad 06 December 2011 - 06:55
Det här är väl den sista tråden som dör här:-D
Postad 06 December 2011 - 08:24
Jag och Hydde skall antagligen iväg nästa vecka och titta på uppgradering till hans rigg, kommer vara riktigt avundsjuk om han slår till.
Postad 06 December 2011 - 08:27
Tror att dom kan finnas på hififorum med, vore uppskattat om någon ville vara snäll
Postad 06 December 2011 - 09:09
jag lyckas inte lägga in bilder här i tråden, jag har inte behörighet säger en äklig liten ruta...
Men gällande modulplacerignen alltså, det borde väll kunna bli bra ?!
Redigerat av DVD-ai, 06 December 2011 - 09:10.
Postad 06 December 2011 - 09:28
vad tror ni om detta ? ==> https://www.minhembio.../DVD-ai/314839/
jag lyckas inte lägga in bilder här i tråden, jag har inte behörighet säger en äklig liten ruta...
Men gällande modulplacerignen alltså, det borde väll kunna bli bra ?!
Paint is the shit, eller?
Redigerat av Svenn3SaataN, 06 December 2011 - 09:28.
Postad 06 December 2011 - 09:39
DVD-ai, vad tror du om att byta ut 70mm mineralull bakom aco'skivorna enligt ritning mot Vital i samma tjocklek?
Redigerat av spuj, 06 December 2011 - 09:39.
Postad 06 December 2011 - 10:02
lirar du på projjen palle?
Självklart, man vill ju ha stooor bild så man ser motståndarna på långt avstånd... Hahaha
Slutsteget är större än båda högtalarna tillsammans
Hehe, sant, men mycket effekt kan ju vara bra att ha OM man nångång i framtiden skulle vilja skaffa större högtalare...
Hmmm låter som ett tag som kanske inte kommer må så bra av 8st12" !
kan nog bli till att du får göra om och göra rätt, så du inte får taket i huvudet när du krämar på
Nej, misstänker att det kan bli en möjlig flaskhals, men den som lever får se
Ser grymt ut Palle:-)
Det här är väl den sista tråden som dör här:-D
Tack, kan lova att det ser ännu bättre ut i verkligheten
Förstår att du är nöjd Palle!
Jag och Hydde skall antagligen iväg nästa vecka och titta på uppgradering till hans rigg, kommer vara riktigt avundsjuk om han slår till.
HW90?
Postad 06 December 2011 - 10:05
Har ju kikat på Vw90 en gång innan och det är fanimig haksläpp.
Postad 06 December 2011 - 10:38
NiklasF, jaha.. det är ni som ska ner till SlimJim
Ingen tid bokat åt något håll än, det är så förbannat långt men sånt här vill man titta på innan några pengar överförs.
Jag fick som exempel HBB att packa upp tre stycken maskiner innan jag var nöjd med hur panelerna låg
Sen skulle jag aldrig få för mig att skicka ömtåliga saker med posten heller, fy fan som dom behandlar paket!
Postad 06 December 2011 - 11:02
Blir nog finemang
DVD-ai, vad tror du om att byta ut 70mm mineralull bakom aco'skivorna enligt ritning mot Vital i samma tjocklek?
ja Jag hoppas det blir bra
Vital e super bra !
Go go go !
Postad 06 December 2011 - 11:02
Snyggt Palle, nu är det bara att börja mörklägga kring duken
Haha, nja vi får väl se hur det blir med den biten...
Postad 06 December 2011 - 11:03
Paint is the shit, eller?
Hehe, jaaa men de e ju nära till hands och man gör sit förstådd
Postad 06 December 2011 - 12:19
Postad 06 December 2011 - 13:08
ja Jag hoppas det blir bra
Vital e super bra !
Go go go !
Ja då kör jag nog på det, grymt skönt att kunna hantera isoleringen med mattor etc i rummet och inte behöva bry sig om den eventuella hälsorisken med damm från den. Hoppas bara att mitt lokala Bauhaus kan beställa hem det.
Ingen tid bokat åt något håll än, det är så förbannat långt men sånt här vill man titta på innan några pengar överförs.
Jag fick som exempel HBB att packa upp tre stycken maskiner innan jag var nöjd med hur panelerna låg
Sen skulle jag aldrig få för mig att skicka ömtåliga saker med posten heller, fy fan som dom behandlar paket!
Sanna ord, riktigt bra pris på 90an så jag är själv sugen. Men jag har lite svårt att slå till då jag inte vet hur lång tid det dröjjer innan den kan börja användas, man vet ju inte hur priserna ser ut en bit framåt. Sen är det ju det med avståndet och ev. postgång som du säger.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
49 bilder
369 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?