Jag planerar att köpa en duk som kräver att jag utnyttjar maximal zoom för att fylla duken, då vore det trist om det är svårt att i framtiden få tag på en ny projektor som kan fylla duken på samma korta avstånd.
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 08 December 2011 - 00:15
Jag planerar att köpa en duk som kräver att jag utnyttjar maximal zoom för att fylla duken, då vore det trist om det är svårt att i framtiden få tag på en ny projektor som kan fylla duken på samma korta avstånd.
Postad 08 December 2011 - 00:37
Det är detta som är musik för mig. Kunna dela upplevelser med människor som må vara helt olika som personer. Men musiken kan skapa gemenskap.
Det största problem för mig just nu är att det krävs ett jävligt bra rum för att kunna leverera så pass mycket olika musik på ett vettigt sätt (allt från tonalt, dynamik och djup). Framförallt kontrabas har jag märkt är ett jobbigt instrument att få till naturligt utan att någonting sticker ut. Det är ytterst få rum jag har hört en kontrabas låta riktigt bra i (även en "levande" kontrabas i ett riktigt rum är svår att få till, så jag skyller inte ett dugg på ljudteknikern här).
Postad 08 December 2011 - 05:26
Niklas, vart ska ni kolla på projjar? Blir det en resa till skåneland?
Funderar själv på att besöka hembiobutiken i Stockholm på lördag för en ev. shootout.
Hade man inte sett vad som skrevs om JVC X30 så hade en tur till Skåne antagligen varit första målet, men nu får det bli en tur till HBB i Gbg innan, imorgon bär det av dit och det skall bli riktigt intressant att se vilken man föredrar.
Postad 08 December 2011 - 07:09
Musik är ändå jäkligt häftigt. Dom senaste dagarna har jag haft "klassiska kvällar", med nästintill uteslutande klassisk musik tillsammans med bl.a farsgubben, som också är musiker. Till helgen, närmare bestämt lördag, så får jag besök av några polare som är helt sålda på hårdrock. Så då blir det hårdrockskväll. På torsdag så blir det jazzafton tillsammans med en forumsmedlem.
Det är detta som är musik för mig. Kunna dela upplevelser med människor som må vara helt olika som personer. Men musiken kan skapa gemenskap.
Det största problem för mig just nu är att det krävs ett jävligt bra rum för att kunna leverera så pass mycket olika musik på ett vettigt sätt (allt från tonalt, dynamik och djup). Framförallt kontrabas har jag märkt är ett jobbigt instrument att få till naturligt utan att någonting sticker ut. Det är ytterst få rum jag har hört en kontrabas låta riktigt bra i (även en "levande" kontrabas i ett riktigt rum är svår att få till, så jag skyller inte ett dugg på ljudteknikern här).
Fan va hade ju varit galet kul att haka på hårdkockskvällen !
Och kul att du säger det... jag har nämlighet också senaste dagarna lyssnat väääldigt mycket på klassiskt, och filmmusik.
men igår så fick jag sug efter att lyssna på rock igen så nu verkar det blir det ett tag.
Haha
Edit: När ska du ta din lyssningstripp i tokholm ?!
HA HA HA HA HA HA HA !!!!!! JAG DÖR !!!!
http://www.youtube.com/watch?v=GxG6hqRsWQ0
HAHAHA !!!
Är det "hydde" som är i farten igen...?!
Postad 08 December 2011 - 10:32
Funderar själv på att besöka hembiobutiken i Stockholm på lördag för en ev. shootout.
Dom är kanonbra, fick jättebra service av Thomas
Han ska förövrigt snart komma hem och kalibrera hos mig, 81h på lampan nu...
Postad 08 December 2011 - 14:27
total avsaknad av energi och skallen känns tjockare och träigare än brukligt och jag kan inte tänka klart.
Bläää... Aja snart hemma, blir till att sjunka ner i fotöljen och spisa musik!
Postad 08 December 2011 - 16:12
METALTOWN TILLBAKA MED LAMB OF GOD, MARYLIN MANSON, ANTHRAX OCH MÅNGA FLER!
Metaltown kan idag presentera 2012 års första bokningar! Som ett av festivalbesökarnas mest önskade band gör i sommar Lamb of God sin allra första spelning på Metaltown. Dessutom efterlängtade återbesök av såväl Marilyn Manson som Killswitch Engage. Lägg där till legendariska thrash-pionärerna Anthrax, som i somras stod på Ullevi med "the big four". Bara för att nämna några. Biljetterna släpps på måndag den 12 december.
Den 15-16 juni är Metaltown tillbaka för sitt nionde år på rad. Skandinaviens hårdaste festival i världens metalhuvudstad Göteborg. Från ett endagsevenemang med 4000 besökare 2004 har festivalen utvecklats till en tvådagarsfestival som förra året invaderas av 25 000 metalälskare. Nytt för sommaren 2012 är bland annat att campingen utökas kraftigt för att ta emot minst 8000 personer.
Vi är ju ett par metalheads här, ska man boka kanske?
Postad 08 December 2011 - 16:14
Tråkigt att höra att du inte mår braSitter på bussen påväg hem, mång inge bra..
total avsaknad av energi och skallen känns tjockare och träigare än brukligt och jag kan inte tänka klart.
Bläää... Aja snart hemma, blir till att sjunka ner i fotöljen och spisa musik!
Men som tur är så botar lite schysst musik det mesta
Postad 08 December 2011 - 16:17
Ni som har koll på dagens projektorer. Jag har en Panasonic 4000. Hur är "throw range" på den i jämförelse med annat på marknaden?
Det är väl bara att spana runt
Hur stor duk funderar du på och vad har du för avstånd?
http://www.projector...culator-pro.cfm
Postad 08 December 2011 - 19:08
Samtidigt med hultsfred, tyvärr.METALTOWN TILLBAKA MED LAMB OF GOD, MARYLIN MANSON, ANTHRAX OCH MÅNGA FLER!
Metaltown kan idag presentera 2012 års första bokningar! Som ett av festivalbesökarnas mest önskade band gör i sommar Lamb of God sin allra första spelning på Metaltown. Dessutom efterlängtade återbesök av såväl Marilyn Manson som Killswitch Engage. Lägg där till legendariska thrash-pionärerna Anthrax, som i somras stod på Ullevi med "the big four". Bara för att nämna några. Biljetterna släpps på måndag den 12 december.
Den 15-16 juni är Metaltown tillbaka för sitt nionde år på rad. Skandinaviens hårdaste festival i världens metalhuvudstad Göteborg. Från ett endagsevenemang med 4000 besökare 2004 har festivalen utvecklats till en tvådagarsfestival som förra året invaderas av 25 000 metalälskare. Nytt för sommaren 2012 är bland annat att campingen utökas kraftigt för att ta emot minst 8000 personer.
Vi är ju ett par metalheads här, ska man boka kanske?
Ja, jag kolla runt lite och det verkar som jag kan skaffa en EN4K tabtension med 279 cm aktiv (användbar) duksbredd med mina Panny 4000. Verkar som även JVC X30 precis fixar denna duken med, på håret! Så jag slipper skaffa infraDet är väl bara att spana runt
Hur stor duk funderar du på och vad har du för avstånd?
http://www.projector...culator-pro.cfm
Redigerat av MKarlsson74, 08 December 2011 - 19:08.
Postad 08 December 2011 - 19:46
Sen vill man ju ha metal inget jävla mespop!
Postad 08 December 2011 - 19:52
Postad 08 December 2011 - 20:01
Inte för att vara sån men.. Jag såg Ozzy live -07.En annan lyckades ju få tag på biljetter till Black Sabbath nästa år
På Hultsfredfestivalen.. det var rent pinsamt faktiskt. Hoppas resterande av Sabbath lyfter upp det hela.
Och jo.. Jag är förbannat avundsjuk på dig
Postad 08 December 2011 - 20:10
Inte för att vara sån men.. Jag såg Ozzy live -07.
På Hultsfredfestivalen.. det var rent pinsamt faktiskt. Hoppas resterande av Sabbath lyfter upp det hela.
Och jo.. Jag är förbannat avundsjuk på dig
Jag såg han på Roskilde för en vädans massa år sen typ 2005(?), jag tyckte han röjde på rätt bra faktiskt
Får hoppas att det inte blir sämre än det iaf
Postad 08 December 2011 - 20:29
Postad 08 December 2011 - 22:11
Det är ju inte bara pop på hultan. T ex så var det Hultan och ingen annan festival som hade första återföreningsspelningen med Black sabbath 1998. Jag var där.Hultsfred, lera och 18åringar?
Sen vill man ju ha metal inget jävla mespop!
Får se om jag ska köpa någon biljett. Såg dem 1998, 2000 och 2005. Såg även Ozzy på hultan 2007.En annan lyckades ju få tag på biljetter till Black Sabbath nästa år
Postad 08 December 2011 - 23:21
Har oxå biljetter till Sabbath. Hoppas alla gubbarna är i livet i maj....
Ja det vore surt om nån av dom bestämmer sig för att kasta in handuken i förtid...
Får se om jag ska köpa någon biljett. Såg dem 1998, 2000 och 2005. Såg även Ozzy på hultan 2007.
Det är ju ingen ursäkt för att INTE gå vettu
Postad 09 December 2011 - 08:50
Postad 09 December 2011 - 09:40
Då rullar vi snart då, kommer väl komma en liten tår när man tittar på JVC x30,x70,Sony vw90,vw95
Låter som en spännande utflykt!
Postad 09 December 2011 - 10:35
Postad 09 December 2011 - 12:59
Nej, och det är jag glad överKSE spelar väl inte på Hultsfred?
X30 verkar onekligen grym.Ja X30 verkar onekligen som en riktigt bra maskin om man ska tro det som skrivs. Du har tur du Niklas som kan leva ut dina fantasier/drömmar genom Hydde...
Postad 09 December 2011 - 13:13
De flesta i denna tråden har ju grejer som kräver sin strömstyrka, jag sitter just nu och klurar på ett kralligare multikanalssteg.... Någon som har erfarenhet av Nuforce MCH-300SE-C7?
Redigerat av Unregistered95265801, 09 December 2011 - 13:17.
Postad 09 December 2011 - 14:02
men Nuforcen är säkert trevlig, fast jag har svårt för digitala steg som det väll är ?!
Postad 09 December 2011 - 14:45
JAG hade köpt ett Emotiva XPA-5 eller ett Rotel RB1095 eller ett Meridian flerkanalssteg, antagligen...
men Nuforcen är säkert trevlig, fast jag har svårt för digitala steg som det väll är ?!
Eller väntar han till XPR-serien kommer ut
EDIT: Svenskan är på topp, men det bjuder jag på
Redigerat av Svenn3SaataN, 09 December 2011 - 14:47.
Postad 09 December 2011 - 14:45
kan erkänna tat man e lite sugen... sälja XPA-2 orna och köra deras nya 7kanal monster...
Redigerat av DVD-ai, 09 December 2011 - 14:46.
Postad 09 December 2011 - 15:50
Hmm, ja det lät bli något jäkligt kul
kan erkänna tat man e lite sugen... sälja XPA-2 orna och köra deras nya 7kanal monster...
Ett XPR-2 till toppar skulle nog kunna räcka
Redigerat av Svenn3SaataN, 09 December 2011 - 15:51.
Postad 09 December 2011 - 16:12
http://www.youtube.c...v=MZLPf-m5jPMNu
Postad 09 December 2011 - 16:20
JAG hade köpt ett Emotiva XPA-5 eller ett Rotel RB1095 eller ett Meridian flerkanalssteg, antagligen...
Tack för förslagen. Jag har idag ett Primare A30.7 (klassD), det låter i sig riktigt riktigt bra "trots att det är digitalt"
Redigerat av Unregistered95265801, 09 December 2011 - 16:31.
Postad 09 December 2011 - 16:21
Update 2011-07-03:
Per Dan Laufman, the market for 7 channel amplifiers does not appear to be strong enough to move forward with the XPR-7 at this time. So, it is being back-burnered. The other 3 XPR amplifiers (5, 2, 1) are all still moving right along for future production.
Redigerat av spuj, 09 December 2011 - 16:21.
Postad 09 December 2011 - 16:44
Ville Vonka. Kanske ett par Nuforce Monoblock och behålla Primaren till resten av högtalarna?
Postad 09 December 2011 - 16:50
Skål!
Ville Vonka. Kanske ett par Nuforce Monoblock och behålla Primaren till resten av högtalarna?
Mm... jag har sneglat lite på Nuforce Ref 9 V3 SE'or också....Det jag dock kunnat läsa mig till så skall MCH-300SE-C7 vara "hyggligt lika" Ref 9 V2 och då får jag även lite extra juice till centern (vilken har samma bestyckning som frontarna....) men får således kompromissa lite på kvaliteten i förhållande till att ha 3 eller fler monoblock (blir lite för dyrt då....)... The agony of choice
Postad 09 December 2011 - 18:41
Postad 09 December 2011 - 19:16
Mycket trevlig.
Postad 09 December 2011 - 21:00
Fan var schysst om vi kunde planera in en roadtrip tillsammans att vi åker runt till varandra och lyssnar på härlig musik och bira om vi alla tog ut en semester vecka så hyr vi en miniva eller husbil den skulle gårna få bli av när dt värsts skitvädret lagt sig Är ni på eller
Fast jag har ingrt körkort så jag får dricka bira hela tiden
Skulle vara skitskoj grilla lite eller var det nu kan bli alla har en dag dom får styra upp.
vecka 52 skulle passa kalas för mig men då går lördagen bort nyårsafton men man hinner med fem besök iaf.
Postad 09 December 2011 - 21:06
Ja en X30 + schysst duk skulle jag inte säga nej till
.
De flesta i denna tråden har ju grejer som kräver sin strömstyrka, jag sitter just nu och klurar på ett kralligare multikanalssteg.... Någon som har erfarenhet av Nuforce MCH-300SE-C7?
X30 och en fin duk är INTE fel, den gick jämn match mot en Sony VW95 och det säger inte så lite det!
Postad 09 December 2011 - 21:07
Har din vän bestämt vad han ska ha?
Postad 09 December 2011 - 21:09
X30 och en fin duk är INTE fel, den gick jämn match mot en Sony VW95 och det säger inte så lite det!
Fasiken vad kul att höra
Redigerat av Unregistered95265801, 09 December 2011 - 21:11.
Postad 09 December 2011 - 21:14
Låter spännande, ska bli kul att se den imorgon. Dock ej kalibrerad.
Har din vän bestämt vad han ska ha?
Skall precis skicka PM till din vän att han inte behöver hålla på vw85/vw90, x30 gick jämn rond mot den
Iaf vad mina ögon kunde se, fanns INGEN anledning att hosta upp dom pengarna i mellanskillnad så förbannat bra är x30!
Vi slängde på Watchmen när vi kom hem till Hydde, båda två garvade rakt ut när den gula bakgrunden kommer upp med en svart DC logga på, svärtan är helt sjuk!
Postad 09 December 2011 - 21:19
Han plockade hem en direkt alltså, fan va nice! Låter ju prima att den mäter sig så himla bra mot Sonyn, finns stor risk för att man blir JVC-ägare framöver
Postad 09 December 2011 - 21:28
Som min allså !!?
![]()
![]()
![]()
![]()
Mmm men bara nästan
Har du ställt in kontrast och brightness än?
Postad 09 December 2011 - 23:00
Har man en standard-tv och ett plastpaket fån siba för 2000 spänn så tappar man ju hakan hemma hos mej.
Har man någon koll gör man det inte.
Postad 09 December 2011 - 23:10
Postad 09 December 2011 - 23:35
Postad 10 December 2011 - 09:02
Fö så sågade jag och min snickare upp materialet till mina basar i torsdags. Det ska limmas och fräsas nästa vecka. Jag längtar hårt efter mina sista oktaver.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9 bilder
369 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?