Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Extern HD DVD spelare till 360

2052 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Hur bra/dålig är den? (219 medlem(mar) har röstat)

Hur bra/dålig är den?

1. Underkänd :-( (18 röster [8.22%])

Procent av omröstning: 8.22%

2. Godkänd... inte mer (17 röster [7.76%])

Procent av omröstning: 7.76%

3. Bra =) (22 röster [10.05%])

Procent av omröstning: 10.05%

4. Mycket Bra köp! (95 röster [43.38%])

Procent av omröstning: 43.38%

5. Högsta betyg! (67 röster [30.59%])

Procent av omröstning: 30.59%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 29 januari 2007 - 08:14

Evelon
  • Evelon
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0

Kan spelaren visa importerade (vanliga) dvd-filmer? Jag vet att HD-DVD är regionfria, men hur är det med vanliga???

PS, det verkar som datumet nu är satt, den 23 smäller det (kika komplett som nu inte längre har angivit preliminärt på datumet)

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan spela region 2 dvdfilmer. Så dvd:n är inte regionsfri i den bemärkelsen.

<{POST_SNAPBACK}>

Kan den spela dvdr och rw skivor?

<{POST_SNAPBACK}>

Dvdr +/- är inga problem. RW har jag inte testat.

Postad 29 januari 2007 - 09:28

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4 105 inlägg
  • 0

Ser rätt kört ut för HD-DVD dock.

http://hddvd.highdef...m_Universal/429

<{POST_SNAPBACK}>

Det tycker inte jag :)

http://www.highdefdi..._to_Blu-ray/449

<{POST_SNAPBACK}>

Dom artiklarna säger väl lite emot varandra. ?

<{POST_SNAPBACK}>

Näe, hur så? Inga filmer utannonserades av Universal på CES. Men efter CES utannonserade de 100 filmer som komma skal detta året, vilka några var kända sedan innan.

Postad 29 januari 2007 - 16:43

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Garhg harhgha rhaghrgahghrgh .
Nu står leveransdatumet den 23:e februari som bekräftat hos Komplett.

Postad 29 januari 2007 - 16:54

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

• 622 inlägg
  • 0
Jag vet.... :ph34r:
Har lite fundertingar , och de är dur stor skillnad är det på HD DVD filmerna( king kong) och de film-trailers man kan ladda ner från Videomarketplace (amerikanska) och även skillnaden på en bra DVD film om man har en projektor som bara klarar av 720p / 1080i :lol:

Postad 30 januari 2007 - 14:15

didrik
  • didrik
  • Veteran

• 1 740 inlägg
  • 0
riktiga filmerna har bättre kvalitet än de hd-trialers som ligger uppe på nätet(apple.com, xbox live osv osv...). iaf på de rullar jag har jämfört.

och hd-dvd ger klart bättre bild än vanlig dvd, även på en 720p projektor.... går knappt att jämföra. skulle nästan säga att det är som att gå från vhs till dvd igen ;)

Postad 30 januari 2007 - 14:17

casshern
  • casshern
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Jag vet.... :D
Har lite fundertingar , och de är dur stor skillnad är det på HD DVD filmerna( king kong) och de film-trailers man kan ladda ner från Videomarketplace (amerikanska) och även skillnaden på en bra DVD film om man har en projektor som bara klarar av 720p / 1080i B)

<{POST_SNAPBACK}>

Det är inte lätt att svara på då dom flesta filmerna eller trailers skiljer sig avsevärt i kvalitet.
T.ex kolla jag på v for vendetta (HD, 720p på proj) för en tid sedan och ärligt talat tyckte jag nästan det var vanlig dvd kvalitet emellanåt på den. Men om man tar King Kong är det väldigt bra kvalitet på den.

Det enda jag laddat ner från marketpace är några musikvideo (som ska vara i 720p) som inte jag tycker var speciellt bra kvalitet på. Hur det är med amerikanska vet jag inte.

The smisker tror jag hara ganska bra bilder i sitt galleri med jämförelse på vanlig dvd.

EDIT: Kom ett svar ovanför ;)
Precis filmer har bättre kval. än trail.
Dom flesta filmer är som att gå från vhs till dvd (jämförelsevis)

Redigerat av casshern, 30 januari 2007 - 14:20.

Postad 31 januari 2007 - 08:00

casshern
  • casshern
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Satt lite igår och försökte koppla in hd-dvd:n till datorn.

Installera powerdvd 7 ultra efter jag kopplat in hd-dvd:n.
Datorn tala sedan om för mig att drivrutinerna för grafikkortet behövde uppdateras.
Ladda hem och installera nvidia pure hd (Under installationen rekommendera nvidida
att jag inte skulle installera men fortsatte iaf).
Så långt så bra. Har geforce 6800 GTX 256Mb grafikkort och det stödjer ju inte hdcp så någon
bild fick jag inte.

Men när jag skulle koppla in vga istället för dvi fick jag problem. Min grafikkort har enbart 2st dvi utgångar så jag fick sätta en dvi-vga adapter men så fort jag stoppar i kontakten svartnar skärmen och jag måste starta om datorn.

Någon som vet vad det kan vara?

EDIT: Genom att dra ut strömsladden mellan jag bytte kabel löste problemet :P

Redigerat av casshern, 31 januari 2007 - 15:06.

Postad 01 februari 2007 - 12:48

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

• 1 475 inlägg
  • 0
Kan tipsa om att MS åtminstone igår har en 360 med tillhörande HD DVD på display på centralen i STHLM... Såg lite ur King Kong, blev tyvärr inte speciellt imponerad, och då var det ändå på en 1080p-skärm i bra storlek... Börjar nästan fundera på att boka av min beställning hos Dustin...

Postad 01 februari 2007 - 13:08

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Kan tipsa om att MS åtminstone igår har en 360 med tillhörande HD DVD på display på centralen i STHLM... Såg lite ur King Kong, blev tyvärr inte speciellt imponerad, och då var det ändå på en 1080p-skärm i bra storlek... Börjar nästan fundera på att boka av min beställning hos Dustin...

<{POST_SNAPBACK}>

Betvivlar inte dig, men många här på forumet har blivit imponerade gällande just King Kong på HD-DVD

Postad 01 februari 2007 - 13:15

AriaGiovanni
  • AriaGiovanni
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

King Kong har följande problem:

1. Alldeles för seg handling
2. Alldeles för snabba "klipp"
3. Alldeles för många dåliga datoranimationer

Postad 01 februari 2007 - 14:04

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2 231 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Vid första blicken av HD DVD så blev inte jag heller så jätteimpad. Men sen när man satte på en DVD-rulle så ändrades min uppfattning rätt snabbt.
Det är ju inte lika bra som från VHS till DVD där skillnaden var enorm.

Postad 01 februari 2007 - 14:57

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 694 inlägg
  • 0
Frågan är hur bra själva HD-DVDn är jämfört med en stationär HD-DVD spelare. Om man ser en markant skillnad är det ju inte så roligt att satsa på 360ns HD-DVD spelare, 360n är ju rätt kass som DVD spelare iaf.

Postad 01 februari 2007 - 15:03

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

• 1 431 inlägg
  • 0
BioBerra: Det har redan konstaterats i flera tester att den presterar lika bra som Toshiba´s ordinarie spelare.

Postad 01 februari 2007 - 19:10

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

• 1 475 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Betvivlar inte dig, men många här på forumet har blivit imponerade gällande just King Kong på HD-DVD

<{POST_SNAPBACK}>

Jo jag vet... Nu var det ju som sagt på centralen, i flödande ljus osv osv... och det fanns ingen dvd att jämföra med, kanske hade känts annorlunda då... Jaja, kanske ska avboka den och försöka köpa hem en här istan när den släpps så man kan testa den och lämna tillbaka den om man fortfarande inte är nöjd...

Postad 01 februari 2007 - 19:40

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

• 622 inlägg
  • 0
[quote name='Sir Anselm' date='Feb 1 2007, 19:10 ']
[quote name='Danhill' date='Feb 1 2007, 13:08 '][quote name='Sir Anselm' date='Feb 1 2007, 13:48 ']Kan tipsa om att MS åtminstone igår har en 360 med tillhörande HD DVD på display på centralen i STHLM... Såg lite ur King Kong, blev tyvärr inte speciellt imponerad, och då var det ändå på en 1080p-skärm i bra storlek... Börjar nästan fundera på att boka av min beställning hos Dustin...

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Vart var det i Stockholm som du såg den?

Postad 01 februari 2007 - 21:03

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1 006 inlägg
  • 0
Är det bara om man beställer HD DVD från tyskland man får med King Kong ???
Vart hittar man billiga filmer ???

Postad 01 februari 2007 - 22:52

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

• 1 475 inlägg
  • 0

Vart var det i Stockholm som du såg den?

på display på centralen i STHLM...

<{POST_SNAPBACK}>

Nu var det ju som sagt på centralen, i flödande ljus osv osv...

<{POST_SNAPBACK}>

Jag vet inte riktigt... <_<

Postad 01 februari 2007 - 23:19

casshern
  • casshern
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Jo jag vet... Nu var det ju som sagt på centralen, i flödande ljus osv osv... och det fanns ingen dvd att jämföra med, kanske hade känts annorlunda då... Jaja, kanske ska avboka den och försöka köpa hem en här istan när den släpps så man kan testa den och lämna tillbaka den om man fortfarande inte är nöjd...

<{POST_SNAPBACK}>

Som sagt jag blir ganska förvånad när du säger att du inte tyckte det var så bra bild. Du kanske ändrar dig när du får hem en hd-dvd? Prova iaf. Jag blev väldigt nöjd och DET är ganska stor skillnad.
Men man ska komma ihåg att bild-kvaliten varierar VÄLDIGT från olika hd-utgåvor (precis som dvd). Har ett par filmer som det stundtals är vhs-kvalitet på och det ska vara hd.
Givetvis ser man skillnad om man direkt efter sätter på vanlig dvd. Som "lady in the water" är en dvd/hd-combo. Tyckte hd-versionen hade dvd-kvalitet men när vände och satte på dvd såg man massa bild-artifekter och färgblödningar m.m.

Postad 02 februari 2007 - 08:25

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

• 1 475 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Som sagt jag blir ganska förvånad när du säger att du inte tyckte det var så bra bild. Du kanske ändrar dig när du får hem en hd-dvd? Prova iaf. Jag blev väldigt nöjd och DET är ganska stor skillnad.
Men man ska komma ihåg att bild-kvaliten varierar VÄLDIGT från olika hd-utgåvor (precis som dvd). Har ett par filmer som det stundtals är vhs-kvalitet på och det ska vara hd.
Givetvis ser man skillnad om man direkt efter sätter på vanlig dvd. Som "lady in the water" är en dvd/hd-combo. Tyckte hd-versionen hade dvd-kvalitet men när vände och satte på dvd såg man massa bild-artifekter och färgblödningar m.m.

<{POST_SNAPBACK}>

Alltså, det var ju bra bild, men jag blev inte speciellt imponerad... Men jag ska försöka ta hem en och testa på projektorn under lite lugnare former, och även jämföra direkt mot DVD... Bara det faktum att Forbidden Planet finns på HD DVD gör ju att man är sugen på HD DVD ändå... <_<

Postad 02 februari 2007 - 09:55

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2 387 inlägg
  • 0
Numera är det "officiellt" att man inte får med King Kong i det svenska paketet - men fjärrkontrollen kommer iallafall med - Länk

Postad 02 februari 2007 - 09:57

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

• 1 431 inlägg
  • 0
Så ###### värdelöst att vi i sverige inte får med King Kong... vad är det för puckon som bestämt det egentligen?

Postad 02 februari 2007 - 10:14

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2 387 inlägg
  • 0
Enligt länken är det för att få ned priset ( riktpris 1800:- )

Det betyder väl att det är svensk moms mm som ställer till det.

Jag fick ju min amerikanska för 1500:- inklusive King Kong (Co56 handlade till mig i USA) - då funderade jag på att vänta in den svenska enbart för att få svensk text på King Kong, det var ju bra att jag inte gjorde det <_<

Måste bara tillägga att fjärrkontrollen är riktigt bra - jag har programmerat in min TV:s koder och använder fjärren för TV:n också.

Xbox360 fjärren har tom en knapp för min TV:s service-meny - något jag aldrig hittat med min vanliga TV-fjärr :)

Postad 02 februari 2007 - 10:26

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2 523 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

jag har inte sett "add-onet" men väl HD-E1 demas på två olika affärer nu som bägge hade den kopplade till sämsta suddigaste plasman och LCDen i butiken, så om det inte ser GRYMT ut med HD-DVD då kan man vara SÄKER på att tvn (eller någon missad inställning ) sumpar bilden!
och bara för att det är en 1080p tv ska man INTE tro att man ser det så bra som det går!
avboka inte din add-on, jag kan lova dig att om du hemma har en skarp skärm/projektor kommer du älska den!

Postad 02 februari 2007 - 10:28

AriaGiovanni
  • AriaGiovanni
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0

Så ###### värdelöst att vi i sverige inte får med King Kong... vad är det för puckon som bestämt det egentligen?

<{POST_SNAPBACK}>

Lite märkligt eftersom den franska King Kong som jag fick med till min HD DVD spelare har svensk text, å andra sidan saknar den extra-material, har bara själva filmen eftersom den är en "promotional"-utgåva.

Ingen jätteförlust utan King Kong, jag hade redan The Thing när jag fick min spelare och hade mycket roligare av att se den filmen flera gånger om jämfört med King Kong, mycket lättare att upptäcka detaljer i bilden i The Thing (från 1982) än vad det är i King Kong där i stort sett allt är filmat med blue/green-screen och det känns lite fejk och då får man ju aldrig riktigt den där känslan av att "vara där" som jag fick när jag såg The Thing där nästan alla specialeffekter är riktiga hemmabyggen vilket gör en STOR skillnad i trovärdighet

Postad 02 februari 2007 - 10:30

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2 523 inlägg
  • 0

Numera är det "officiellt" att man inte får med King Kong i det svenska paketet - men fjärrkontrollen kommer iallafall med - Länk

<{POST_SNAPBACK}>

alltså om man hänger här så vet man nog hur man hittar HD-DVD filmer men förutom media markt så har jag inte sett några i butik i sverige, så att inte skicka med king kong gör nog att några kommer bli sittandes utan film men med en HD-DVD. tror ni inte?
jaja, fjärren är väl bättre än inget i varje fall.

Postad 02 februari 2007 - 10:38

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

• 1 475 inlägg
  • 0

avboka inte din add-on, jag kan lova dig att om du hemma har en skarp skärm/projektor kommer du älska den!

<{POST_SNAPBACK}>

Ha ha, okej... Jag har ju en TX200, borde ju kunna göra jobbet rätt bra... Dessutom har jag ju redan köpt Batman Begins så jag måste ju nästan ha den... <_<

Postad 02 februari 2007 - 19:35

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Måste bara tillägga att fjärrkontrollen är riktigt bra - jag har programmerat in min TV:s koder och använder fjärren för TV:n också.

Xbox360 fjärren har tom en knapp för min TV:s service-meny - något jag aldrig hittat med min vanliga TV-fjärr ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Intressant. Hur programerbar är den? Kan den ersätta andra fjärrkontroller också?

Postad 02 februari 2007 - 21:42

psyman
  • psyman
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0

Ha ha, okej... Jag har ju en TX200, borde ju kunna göra jobbet rätt bra... Dessutom har jag ju redan köpt Batman Begins så jag måste ju nästan ha den...

Klart du ska ha den!
Jag blev inte heller JÄTTE impad när jag först kopplade in den till min panasonic 42pv600. visst var d bra bild å så men... när jag kopplade inden till min projje... sanyo z3! ;) vilken bild!... vilket tryck i färgerna!!!

jag lovar!!!... du kommer inte bli besviken!

Postad 03 februari 2007 - 09:39

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2 387 inlägg
  • 0

Xbox360 fjärren har tom en knapp för min TV:s service-meny - något jag aldrig hittat med min vanliga TV-fjärr ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Intressant. Hur programerbar är den? Kan den ersätta andra fjärrkontroller också?

<{POST_SNAPBACK}>

Tyvärr måste jag göra dig lite besviken - den ersätter enbart TV:ns fjärr, inte andra fjärrkontroller.

The Xbox 360 Universal Media Remote works only with TVs and the Xbox 360 console. It does not control VCRs, DVRs, DVD players, or audio equipment.

Instruktionerna:

Program the Universal Media Remote for Your TV

Before your media remote can work with your TV, you need to program it for use with your particular brand of TV. Two methods exist for programming your remote, manually entering your TV code or scanning to find your TV code. For the latest list of TV library codes, go to www.xbox.com/support.

NOTE
After 30 seconds of inactivity, the media remote will exit the screen. Pressing any button besides 0–9, CH+, or CH– returns the remote to its original settings.

To enter a TV code:

1
Turn on your TV and point the remote toward it.

2
Press and hold the TV and OK buttons simultaneously for two seconds. All of the buttons on the media remote will then light up for two seconds, after which only the numeric TV buttons (1–12) will remain lit.

3
Enter the code for your TV.

4
Press the TV button again to save the code and exit. All of the buttons on the media remote will blink three times to confirm your selection.

To scan for a TV code:

1
Turn on your TV and point the remote toward it.

2
Press and hold the TV and OK buttons simultaneously for two seconds. All of the buttons on the media remote will then light for two seconds, after which only the numeric TV buttons (1–12) will remain lit.

3
Press the CH+ or CH– button to send a series of off commands to your TV. Repeat until the TV turns off. NOTE: Give your TV enough time to respond to the off command after each button press. Some TVs take more time to react to off commands than others.

4
Press the TV button to save the code and exit. All buttons on the media remote will blink three times to confirm the code.

NOTE
If, after setting the TV code, you find that the remote is not functional or has incomplete or inaccurate functionality, try a different code for your TV manufacturer or scan for another code.

Postad bild
Postad bild

Redigerat av Pulver, 03 februari 2007 - 10:03.

Postad 03 februari 2007 - 16:09

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0
Jag har gått och längtat till att spelaren äntligen ska släppas i Sverige. Nu när det börjar närma sig började jag kolla runt lite om de filmer som beräknas släppas under första halvåret i Sverige. Jag har haft det på känn men blundat lite för det då jag längtat att äntligen få inhandla HD-DVD spelaren - många filmer som jag vill ha släpps endast för Blue Ray...

Ett exempel är Bond-filmen Casino Royale (Sony Pictures) som jag sett framemot, Bond-fan som man är! Så nu har suget lagt sig, känns som om 23/2 kommer att passeras obemärkt. Ingen mer än jag som känner detta/tänkt i dessa banor? Blir mer och mer irriterad att branschen inte kan komma överens om nästa generations filmer/spelare med HD-upplösning.

/En besviken själ

Postad 03 februari 2007 - 18:08

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2 523 inlägg
  • 0

Jag har gått och längtat till att spelaren äntligen ska släppas i Sverige. Nu när det börjar närma sig började jag kolla runt lite om de filmer som beräknas släppas under första halvåret i Sverige. Jag har haft det på känn men blundat lite för det då jag längtat att äntligen få inhandla HD-DVD spelaren - många filmer som jag vill ha släpps endast för Blue Ray...

Ett exempel är Bond-filmen Casino Royale (Sony Pictures) som jag sett framemot, Bond-fan som man är! Så nu har suget lagt sig, känns som om 23/2 kommer att passeras obemärkt. Ingen mer än jag som känner detta/tänkt i dessa banor? Blir mer och mer irriterad att branschen inte kan komma överens om nästa generations filmer/spelare med HD-upplösning.

/En besviken själ

<{POST_SNAPBACK}>

jo där är vi nog många som håller med dig.
en av dom filmer jag mest ser fram emot är bullit men den kommer ju till bägge format.
men jag som hade tänkt köpa en stand alone spelare börjar nog vackla nu så kanske att man "bara! köper ett addon så man ändå kan kolla HD hemma billigt o ser vad som händer i framtiden, någon dyr BD spelare köper jag inte o PS3 köper jag inte förrän det fins spel man faktiskt vill ha o än så länge ser jag inga sådana i horisonten, så då MÅSTE jag köpa HD-DVD. jag hoppas att det släpps fler filmer på HD-DVD. vi får väl se vad som händer...

Postad 04 februari 2007 - 15:09

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

• 1 668 inlägg
  • 0
Jag har läst att en del upplever att filmer hackar då de spelas upp med add-on hddvd:n. Samma sak beskriver ägare till PS3 då de spelar upp bluray-filmer. Ska man behöva skaffa stand-alonespelare för att slippa hackningarna? ;)

Postad 04 februari 2007 - 18:17

psyman
  • psyman
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0

Jag har läst att en del upplever att filmer hackar då de spelas upp med add-on hddvd:n. Samma sak beskriver ägare till PS3 då de spelar upp bluray-filmer. Ska man behöva skaffa stand-alonespelare för att slippa hackningarna?

hmm.... tror faktiskt att ryckigheten beror på displayen! *gissar*

Postad 04 februari 2007 - 19:52

AriaGiovanni
  • AriaGiovanni
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0
Tror nog att ryckigheten beror på displayen jag med, har själv Samsung 32S71 och den har ryckningar men det gör inte mig något eftersom bilden är så utsökt ändå när jag tittar på HD DVD film - färgerna och skärpan - utsökt. B)

Än så länge så finns inte många HD DVD filmer i Sverige, men då ska man utnyttja det faktum att HD DVD är REGIONSFRITT (vilket inte blu-ray är), så kan man köpa amerikanska HD DVD filmer från axelmusic.com, det är det jag gör iaf ;)

Postad 04 februari 2007 - 20:05

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

• 622 inlägg
  • 0
var på Media Mark idag och de sa att de skulle få in många nya hd dvd filmer med svensk text i slutet av februar, i samband med HD DVD till 360 kommer. ;) mycket bra

Postad 04 februari 2007 - 22:30

kimpa888
  • kimpa888
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
har bokat en HD-DVD men börjar gruva mej tack vare att jag inte har en HD-upplösprojektor/ tv som dom alla som äger en verkar ha, ska jag avbeställa eller inte?

Min proj IN72 matas med en Hama komponent & xbox komponent orginal

MVH kim

Postad 05 februari 2007 - 00:28

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Jag har läst att en del upplever att filmer hackar då de spelas upp med add-on hddvd:n. Samma sak beskriver ägare till PS3 då de spelar upp bluray-filmer. Ska man behöva skaffa stand-alonespelare för att slippa hackningarna?

hmm.... tror faktiskt att ryckigheten beror på displayen! *gissar*

<{POST_SNAPBACK}>

Jo det ultimata är en display som klarar av multiplar av 24. 72Hz hade varit schysst. Eller ännu bättre 120 Hz ;)

Postad 05 februari 2007 - 11:43

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4 105 inlägg
  • 0

har bokat en HD-DVD men börjar gruva mej tack vare att jag inte har en HD-upplösprojektor/ tv som dom alla som äger en verkar ha, ska jag avbeställa eller inte?

Min proj IN72 matas med en Hama komponent & xbox komponent orginal

MVH kim

<{POST_SNAPBACK}>

Min projje är en 576p projje och HD ser överlägset mycket bättre ut än DVD även om man inte har HD-upplösning. Jag har svårt att se på DVD-filmer nuförtiden...

Postad 05 februari 2007 - 12:31

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3 057 inlägg
  • 0
Så då har jag också beställt en, men varför får man inte med king kong... något kan dom väl bjuda på.

Vad kostar filmerna på Media markt??

Postad 05 februari 2007 - 13:11

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4 346 inlägg
  • 0

har bokat en HD-DVD men börjar gruva mej tack vare att jag inte har en HD-upplösprojektor/ tv som dom alla som äger en verkar ha

<{POST_SNAPBACK}>

Haha, så... alla dom som har en HD projektor/tv verkar ha en tycker du?

;)

Postad 05 februari 2007 - 14:34

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

• 622 inlägg
  • 0

Så då har jag också beställt en, men varför får man inte med king kong... något kan dom väl bjuda på.

Vad kostar filmerna på Media markt??

<{POST_SNAPBACK}>

Det var HD DVD filmer från 239-299:-

Postad 05 februari 2007 - 14:52

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3 057 inlägg
  • 0
tack för det, onödigt att köpa från discshop då.

Postad 05 februari 2007 - 17:10

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4 105 inlägg
  • 0
Bara jag som köper från axelmusic och hidefdvd? Sjukt mycket billigare...

Postad 05 februari 2007 - 18:04

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3 057 inlägg
  • 0
Jag vill ha svensk text så för mig blir det ingen import från staterna iaf.

Postad 05 februari 2007 - 21:39

elvis82
  • elvis82
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Nu ställer jag säkert några dumma frågor!
Men orkar inte skummläsa hela den här tråden,,

fråga 1
Kan xbox HD-DVD spelarn ersätta min Samsung HD-850 "hdmi"? genom komponent "VGA" till Projektorn?

Fråga 2
Kör komponent till 360´n idag som följde med till Premium,Bör jag byta till VGA anslutning till min Panasonic Pt-ae700 istället för komponent för att få bästa möjliga upplevelse?

Fråga 3

Ska man slå till på en Xbox HD-DVD spelare :)=
Om man sitter med en Panasonic pt-ae700 projektor? :)

tack för hjälpen..

/André

Postad 05 februari 2007 - 22:34

Unregistered4729284c
  • Unregistered4729284c
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
maximm, vad kostar frakten och hur lång är leveranstiden från axelmusic?

Postad 05 februari 2007 - 22:48

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

• 622 inlägg
  • 0

Nu ställer jag säkert några dumma frågor!
Men orkar inte skummläsa hela den här tråden,,

fråga 1
Kan xbox HD-DVD spelarn ersätta min Samsung HD-850 "hdmi"? genom komponent "VGA" till Projektorn?

Fråga 2
Kör komponent till 360´n idag som följde med till Premium,Bör jag byta till VGA anslutning till min Panasonic Pt-ae700 istället för komponent för att få bästa möjliga upplevelse?

Fråga 3

Ska man slå till på en Xbox HD-DVD spelare :)=
Om man sitter med en Panasonic pt-ae700 projektor? :)

tack för hjälpen..

/André

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har Panasonic pt-ae900 och kommer att skaffa HD DVD spelaren :D kommer att ha VGA sladd då. Det blir det ända alternativet för när jag har komponet från 360 till projektorn så blir det en massa svarta linjet och flimmer när jag kållar på en dvd film ( kanske inte blir så när jag kållat på dvd från HD DVD:n om jag har tur, men man kan ju hoppas det).

Panasonic pt-ae700 och Panasonic pt-ae900 är väldigt lika så jag tycker att du skall slå till på en HD DVD spelare för 1700:- :D kan inte bli bättre. Du kommer att få vänta kanske många år innan du får en sådan spelare till ett liknande pris, om du nu redan är en ägare till en xbox360 förstås :D

Ps. Har du också flimmer när du kållar på dvd film med komponent?

Postad 06 februari 2007 - 15:35

kirk69
  • kirk69
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jag hade svart flimmer på min AE900 när jag tittade på dvd via komponent. Detta svarta flimmer fanns kvar även när jag körde dvd via HD-DVDn. Däremot är det inget flimmer när man tittar på HD-DVD filmer.

Nu mer när jag tittar på dvd filmer ändrar jag knappen på sladden så att den inte sänder ut hd-signaler, då försvinner det svarta flimret.

Postad 06 februari 2007 - 15:42

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

• 1 431 inlägg
  • 0
Man får väl inte ut HD signaler på Video via komponent. Det är i alla fall vad jag läst... eller gäller det enbart uppskalningen?

Postad 06 februari 2007 - 17:13

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

• 622 inlägg
  • 0

Man får väl inte ut HD signaler på Video via komponent. Det är i alla fall vad jag läst... eller gäller det enbart uppskalningen?

<{POST_SNAPBACK}>

via komponent får man ut 720p och 1080i vid film, men i spel for man även ut 1080p.
och via VGA for man ut 720p och 1080p i både film och spel

Provade att ändrar knappen på sladden till ej HD och det fungerade fint att spela upp dvd filmer med komponent nu :unsure:

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.