Snart kommer VHS 2.0 och då j*vlar...Måhända, men MGM ägs av Sony så jag tvivlar på att de är neutrala, dessutom har New Line distributionsrätten i staterna och MGM i resten av världen. Gissa vart vi bor?New line är Neutrala
Distributionsrätten för den filmen behöver inte vara precis som den alltid har varit. Den som lever får se. Det är som sagt några år kvar. Typ 2010? Och då är formatkriget över ändå. Och HD VMD har vunnit ...
Postad 19 December 2007 - 12:36
Postad 19 December 2007 - 12:55
Måhända, men MGM ägs av Sony så jag tvivlar på att de är neutrala, dessutom har New Line distributionsrätten i staterna och MGM i resten av världen. Gissa vart vi bor?New line är Neutrala
Eftersom HD DVD är regionsfri så passar det ju utmärkt, Blu-Ray här får det via rätt region och HD DVD här får det eftersom man kan köra staternas filmer här.
Hade varit mer jobbigt om det varit tvärtom.
Postad 20 December 2007 - 14:16
Smått fantastiskt med tanke på Bourne-släppet.
Jag trodde endera 50:50 eller liten övervikt till HD DVD.
Postad 20 December 2007 - 14:24
realistiska siffror ändå..
Postad 20 December 2007 - 22:49
Postad 20 December 2007 - 22:50
Detta med att basha ett format funkar inte tyvärr i den här forumdelen, det spårar ur på en gång.
Du kan gärna skriva i Off-topictråden vilka format du tycker man ska dumpa och icke dumpa
Just den här tråden heter ju Blu-ray - Nyheter och Rykten låt det vara så i fortsättningen också.
Om du tycker det är larvigt eller fjantigt kan vi tyvärr inte ta hänsyn till då vi har provat många olika alternativ och det enda som fungerat var att dela upp de två formaten i varsin forumdel.
edit:
Du hann för mig där, men du har så rätt så.Skriv om det i Blu-ray vs HD DVD-tråden i offtopic, så kanske det slinker igenom (förhoppningsvis.
Redigerat av Martin, 20 December 2007 - 22:52.
Postad 21 December 2007 - 00:27
Blockbuster Adult Feature is DP's First Blu-ray Release
December 20, 2007 --- VAN NUYS, Calif. --- Digital Playground today announced its premiere release of "Pirates" on the Blu-ray format just in time to satisfy demand from all the new Blu-ray player and PS3 gift recipients this holiday. Now available for the first time in full HD 1080p "Pirates," the record-breaking, multi-award-winning adult feature, will ship on January 4, 2008. The most expensive adult effort yet produced, "Pirates" was lauded with awards from every associated panel, notably a record-breaking 13 from AVN, including Best Selling and Best Rental title honors. Building upon the success of the film within its traditional market, the studio received an R-rating from the Motion Picture Association of America® (MPAA), thus gaining mainstream recognition and distribution.
Samantha Lewis, Digital Playground CEO comments, "We're excited to release 'Pirates' on Blu-ray. In today's high-definition market our priority has always been consumer choice. We believe it's important to allow the consumer the option to make a purchase regardless of format. We look forward to preparing new titles for release in the Blu-ray format."
Joone, Digital Playground Co-Founder and award-winning Director comments, "The Blu-ray format is an excellent fit for 'Pirates' as this feature offers a multitude of bonus features. The format's extra capacity, and advanced video and audio qualities, allows Digital Playground to deliver an unparalleled HD 1080p experience to consumers."
PIRATES (BD)
From award-winning director Joone comes the largest epic in the history of adult films. Available for the first time in full HD 1080p, this electrifying, swashbuckling, very sexy adventure takes you on a humorous and mystical journey through haunted seas and deep into an abyss of our most lustful desires. "Pirates" applies Blu-ray's pristine picture quality and superior surround sound with its deadly swordplay, skeleton warriors, awe-inspiring Incan magic, grandiose sea battles and ten of the most arousing sex scenes in the history of erotic cinema. Added value features on "Pirates" are also available in HD 1080p and include:
- Behind-the-Scenes Footage in HD
- Visual FX "Making Of"
- Audio Commentary with the Stars
- Bloopers
- Pirates Short
- Casting Video
- Trailers
- Photo Gallery/Bios
- Chapter Index
- 16x9 Widescreen Format
- Audio: True 5.1 Digital Surround Sound
- No regional coding
Synopsis: "Pirates" is the 18th-century story of Isabella (Carmen Luvana) and her new husband Manuel Valenzuela (Kris Slater). On their wedding night, they make their way across the sea to his new job at a trading post in the Caribbean. Unbeknownst to either of the newlyweds, Manuel possesses an inherited power for which renegade pirate Capt. Victor Stagnetti (Tommy Gunn) and his mate Serena (Janine) lust. Capt. Stagnetti and his pirate crew board the ship carrying the young couple, kidnap Manuel, and set Isabella afloat assuming that she'll drown. Fortunately, pirate hunters Capt. Edward Reynolds (Evan Stone) and his first-mate Jules (Jesse Jane) rescue Isabella from the ravages of the sea. In due course, Capt. Reynolds and his crew follow the pirates into a forbidding cave, do battle with an army of skeleton warriors assigned from antiquity to protect the cave and its contents, reunite Isabella and Manuel, and sink the pirate ship and its mates. "Pirates" web site with teaser trailer of "Pirates II: Victor Stagnetti's Revenge" can be viewed at: www.PiratesXXX.com.
About Blu-ray:
Blu-ray, also known as Blu-ray Disc (BD), is the name of a next-generation optical disc format developed by the Blu-ray Disc Association (BDA), and is supported by more than 170 of the world's leading consumer electronics, personal computer and media manufacturers, video game and music companies, and major movie studios. The format was developed to enable recording, rewriting and playback of high-definition video (HD), as well as storing large amounts of data.
About Digital Playground:
Digital Playground is the world leader in adult filmmaking and interactive formats boasting the largest HD library available. Since the Company's inception in 1993, Digital Playground has earned over 200 awards and currently garners more than 80% of HD sales within the adult market. Female owned and operated, Digital Playground emphasizes quality first, employing fastidiously high production values in erotic film for women, men and couples. Digital Playground's commitment to excellence, innovative technology, brilliant full-length productions and exclusive contract stars are the secrets to its success and makes Digital Playground the most highly demanded supplier of content for hotel, cable, pay-per-view and mobile networks worldwide. For more information visit
Källa: Digitalplayground.com via forum.blu-ray.com
Postad 21 December 2007 - 07:31
Inte troligt då den tråden modereras lika hårt som någon annan.Skriv om det i Blu-ray vs HD DVD-tråden i offtopic, så kanske det slinker igenom (förhoppningsvis.
Postad 21 December 2007 - 07:36
HahaMen en streckgubbe kan bestå av olika skarpa streck.
Simpson i HD rules.
Sällan har klyschan "Löjligt bra bild" passat bättre.
Redigerat av JockeJ, 21 December 2007 - 07:36.
Postad 21 December 2007 - 11:21
Statoil Svartbäcen har annars et bra sortiment med hyrDVD, de kommer att få in fler blu-ray framöver från Videotoppen. Får se upp med filmer från bl a Fox, de lär vara regionlåsta på B o jag har reg A spelare
Redigerat av Unregistered4e1812ee, 21 December 2007 - 11:24.
Postad 21 December 2007 - 12:53
Nu var jag in en sväng på Statoil Svartbäcken här i Uppsala, o kunde till min glädje hitta några blu-ray diskar för uthyrning! Bara fyra än så länge; Spidey 3, POTC Vid världens ände (hyrdes prompt..), Ghost rider samt en till som jag ej kommer ihåg nu...
Statoil Svartbäcen har annars et bra sortiment med hyrDVD, de kommer att få in fler blu-ray framöver från Videotoppen. Får se upp med filmer från bl a Fox, de lär vara regionlåsta på B o jag har reg A spelare
Intressant.
Hur mycket tog de för en film?
Postad 21 December 2007 - 14:32
*edit* aha, dom har hittat editknappen!
Redigerat av Zeatrix, 21 December 2007 - 16:29.
Postad 22 December 2007 - 00:12
Blu-ray Disc As this year comes to a close, Hollywood Reporter is making a few predictions about what they expect to see from Hollywood next year. With regards to the format war in 2008, they predict, "Blu-ray blows away HD DVD". Citing the strength of sales as the major reasons for it eventual success, they also suggested that the PlayStation 3 is a major driving force for the format.
More notable about the article is that current Blockbuster trends show Blu-ray being favored 70% to the rival format at stores featuring both products. With those statistics, Blockbuster is sure to maintain their current company policy to support Blu-ray.
Källa: Blu-ray.com
Postad 22 December 2007 - 00:22
UPDATE: (5:50pm ET, 12/21/07) Looks like blu-raydisc.com still isn't quite of the woods. After stabilizing for about 45 minutes, the site continues to intermittently redirect visitors.
In a nasty turn of events Friday afternoon, the official Blu-ray Disc Association site was apparently hacked, redirecting visitors to the official HD DVD site.
Beginning at around 4pm ET Friday, and continuing intermittently into the afternoon, visitors to the blu-raydisc.com web site were instead sent to the HD DVD camp's lookandsoundofperfect.com web site.
At press time, no one had claimed responsibility for the apparent hack, and there was no official response from either the BDA or the HD DVD Promotions Group.
We'll continue to keep you informed of any new developments as they emerge.
Källa: HiDefDigest.com
Man ska ju vara snäll vid jul
Redigerat av lobo, 22 December 2007 - 00:23.
Postad 22 December 2007 - 02:26
holidaycard2007b.jpg 127.54K
0 Antal nerladdningar
Postad 22 December 2007 - 10:34
Det har varit en del inlägg som vi har behövt dölja/ta bort men på det stora hela så har det blivit ett mycket bättre atmosfär härinne.
Jag vill tacka alla de "rävar" inom båda lägren som numera håller sig till topic och inte faller in i "hämndbeteende".
Mycket bra gjort av er!
Trevlig jul!
Postad 23 December 2007 - 10:24
Postad 23 December 2007 - 10:30
För tillfället äger jag bara en hd dvd-spelare (haft några dagar) nu, men tänkte antingen köpa en stand-alone blu-ray eller en ps3a i dagarna. (Orkar inte vänta tills i sommar som det var tänkt). Reggade mig på blu-ray.com för att få lite mer info/tips på filmer och hårdvara men jag blir bara mer o mer avskräckt från blu-ray när man läser på det forumet. Inte att formatet i sig är dåligt, däremot stör jag mig extremt mycket på dom som är aktiva där. Verkar mest vara 15åringar som inte tänker längre än näsan. Har ni tips på lite mer "vuxna" forum som diskuterar blu-ray hårdvara, som mjukvara. Har surfat runt lite på avs, men där verkar de tvärtemot vara mer partiska åt hd dvd. Finns det inget vettigt neutralt forum?. Eller iaf, något där folk inser brister/styrkor i både det egna som det andra formatet?
AVS har uppdelade forum för både Blu-ray och HD DVD iofs.
Postad 23 December 2007 - 10:33
Yep, det har blivit lite mer uppstyrt på sistone men jag vill kunna läsa till mig så mycket info som möjligt innan jag bestämmer mig. Så tillskott av hembioforum som diskuterar HD hade varit önskvärt.För tillfället äger jag bara en hd dvd-spelare (haft några dagar) nu, men tänkte antingen köpa en stand-alone blu-ray eller en ps3a i dagarna. (Orkar inte vänta tills i sommar som det var tänkt). Reggade mig på blu-ray.com för att få lite mer info/tips på filmer och hårdvara men jag blir bara mer o mer avskräckt från blu-ray när man läser på det forumet. Inte att formatet i sig är dåligt, däremot stör jag mig extremt mycket på dom som är aktiva där. Verkar mest vara 15åringar som inte tänker längre än näsan. Har ni tips på lite mer "vuxna" forum som diskuterar blu-ray hårdvara, som mjukvara. Har surfat runt lite på avs, men där verkar de tvärtemot vara mer partiska åt hd dvd. Finns det inget vettigt neutralt forum?. Eller iaf, något där folk inser brister/styrkor i både det egna som det andra formatet?
AVS har uppdelade forum för både Blu-ray och HD DVD iofs.
Postad 23 December 2007 - 13:35
Postad 30 December 2007 - 19:51
Postad 01 January 2008 - 14:38
New Line börjar äntligen använda BD's kapacitet?
Shoot 'Em Up - New Line delivers a great high bitrate VC-1 encodehttp://forum.blu-ray...ead.php?t=29104I constantly saw Bitrates in the upper 20 mbps region, with it going to 35 frequently and even over 40 mbps on occassion.
Vi vet ju att Paramount gjorde samma sak för BD, men dom lämnade iväg sina jobb. New Line låter Warner göra sitt in-house.
Intressant, intressant
Postad 01 January 2008 - 19:49
Postad 01 January 2008 - 20:33
Även om PS3 mätaren inte är exakt så ska Warners och New Lines tidigare släpp inte gå lika högt, så även om den inte är 100% så utnyttjas BD's kapacitet till fullo här till skillnad från tidigare
Postad 01 January 2008 - 20:34
Vi vet ju att Paramount gjorde samma sak för BD, men dom lämnade iväg sina jobb. New Line låter Warner göra sitt in-house.
Intressant, intressant
Sony encoded Paras BD versions
New Lines Pan's Labyrinth BD http://bluray.highde...slabyrinth.html
OT HD http://hddvd.highdef...slabyrinth.html
skillnader = 0
BTW Happy New Year
Postad 01 January 2008 - 20:36
Shoot 'Em Up ska vara den första som utnyttjar BD's kapacitet av Warner/New Line
Sen hur stor skillnad det kommer vara mellan dessa är en helt annan fråga, det intressanta är Warners/New Lines nya inriktning.
Vill man se Paramounts detaljförluster i låg-bitrate VC-1 verisionerna så finns det flera exempel som vi diskuterat förut, finns även "mouseover" länkar som visar detta, men det hör inte till den här tråden, OT tråden möjligtvis.
EDIT: Vad det gäller Paramount och Sony så har jag också hört att Sony gjort några åt dom, men jag tror att Panasonic gjort dom flesta, varför annars fortsätta släppa med AVC, vore ju väldigt konstigt om Sony fortfarande gjorde dessa åt Paramount
Redigerat av Unregistered992, 01 January 2008 - 20:47.
Postad 01 January 2008 - 20:42
Originally Posted by Maxpower1987
Shoot 'Em Up from New Line was supposed to be the first test case, I don't know whether they went through with it, I'll have to check.
Redigerat av Scrapanatchi, 01 January 2008 - 20:46.
Postad 01 January 2008 - 20:46
Klart att det inte är någon skillnad när det är samma VC-1 encode
Shoot 'Em Up ska vara den första som utnyttjar BD's kapacitet av Warner/New Line
Sen hur stor skillnad det kommer vara mellan dessa är en helt annan fråga, det intressanta är Warners/New Lines nya inriktning.
Vill man se Paramounts detaljförluster i låg-bitrate VC-1 verisionerna så finns det flera exempel som vi diskuterat förut, finns även "mouseover" länkar som visar detta, men det hör inte till den här tråden, OT tråden möjligtvis.
a) CES är om några dagar
edit: Sluta editera dina inlägg medans jag håller på med o svara
Redigerat av diabolo, 01 January 2008 - 20:52.
Postad 01 January 2008 - 20:52
Läste blu-ray.com insider maxpower bekräftar
Originally Posted by Maxpower1987
Shoot 'Em Up from New Line was supposed to be the first test case, I don't know whether they went through with it, I'll have to check.
Jupp
Men ta med hela citatet
WB seem to have taken some of the lowest common denominator criticism on board and may give us an optimised release. Shoot 'Em Up from New Line was supposed to be the first test case, I don't know whether they went through with it, I'll have to check.
Alltså inte ett eget beslut av New Line(som med DTS) utan av Warner
Postad 01 January 2008 - 21:02
a) CES är om några dagar
Ja och även om det inte händer något där så är jag glad att Jeff Bewkes tar över som CEO för Time Warner idag med tanke på att det var just han som fick Warner och New Line neutral till BD.
b ) återkommer när Shoot 'Em Up släpps på HD (Mars-April)...känns lite onödigt o diskutera om en jämförelse mellan 2 versionerna just nu + att vi kan ta det i OT tråden när det är dags om du inte har någonting emot det
Jupp, det var inte skillnaderna mellan släppen som var syftet med mina inlägg.
edit: Sluta editera dina inlägg medans jag håller på med o svara
Hehe
Postad 01 January 2008 - 21:10
Ja och även om det inte händer något där så är jag glad att Jeff Bewkes tar över som CEO för Time Warner idag med tanke på att det var just han som fick Warner och New Line neutral till BD.a) CES är om några dagar
Jag pratade inte om WBs neutralitet
Postad 01 January 2008 - 21:16
I miss you diabolo
Postad 01 January 2008 - 21:22
Hade jag inte varit blockad över PM så hade det varit betydligt smidare än att lorta ner den här tråden.
I miss you diabolo![]()
![]()
Well, it's a new year now så du får en andra chans
Postad 04 January 2008 - 00:11
American Technology Research analyst Shaw Wu cites sources who say that Apple will start shipping some of their computers with Blu-ray support as early as Macworld.
Appleinsider also corroborates the report with their own sources, expecting an overhaul to the Mac Pro in the 1st quarter of 2008 with Blu-ray support.
Mac Pro updates have been long overdue with the last major update almost 17 months ago. While some rumors have pegged the Mac Pro update at Macworld, there has been only minimal buzz about it in the final weeks before the expo.
Källa: Macrumors.com
Postad 04 January 2008 - 05:58
Hade jag inte varit blockad över PM så hade det varit betydligt smidare än att lorta ner den här tråden.
I miss you diabolo![]()
![]()
Well, it's a new year now så du får en andra chans![]()
![]()
Det är vi alla glada för...!!!
Postad 04 January 2008 - 11:21
bd.gif 3.49K
0 Antal nerladdningar
virginblue_logo.gif 7.82K
0 Antal nerladdningar
Postad 04 January 2008 - 15:20
Någon som ser några likheter???
bd.gif 3.49K 0 Antal nerladdningar
virginblue_logo.gif 7.82K 0 Antal nerladdningar
Oskuldsfulla Blu-ray promotionlägret?
Postad 04 January 2008 - 18:58
Jag kollade in Videotoppen på OK nyss och det är samma tre BD som finns att hyra nu som vid starten.
Spindel3, Ghost rider och Pirater i karibien 3.
Dåligt Videotoppen att inte släppa nya storfilmer som Fantastiska 4 och Harry Potter också på Blu-ray när filmerna är nya! BUU! Utlovad uthyrning kan vara tungan på vågen för många som tvekat för investering i Blu-ray spelare.
Frågade också i videobutiken om dom hyr ut, "nej", nehej och när ska ni göra det, "Vet inte vilket format som vinner"
Suck.. Bestäm sig människa eller ta båda! Även om en film kostar 500kr att köpa in så betalar den sig tiofalt!
Han sa att eftersom det är inbyggd Blu-ray i PS3 så blir det nog Blu-ray.
Men när?..
(OT och läses frivilligt: Återigen fick jag vatten på min kvarn att det skulle varit en HD DVD-spelare i Xbox360 Elite.)
Postad 04 January 2008 - 20:11
En jobbkollega kom till mig igår på jobbet och frågade mig var man kunde hyra Blu-ray filmer någonstans. Hans kompis har köpt en PS3 och ville hyra några filmer...
Jag talade om för honom att kanske Statoil har några filmer för uthyrning...
Sade att jag köper mina filmer har själv en region A spelare och det tar ett bra tag innan man kan gå till den lokala videobutiken och hyra HD filmer.
Det är bara att inse att Sverige ligger långt efter...
Postad 04 January 2008 - 21:52
In other news today, our industry sources are telling us that for the 52nd week in a row, Blu-ray Disc software has outsold HD-DVD software. For the last week of 2007, the margin was reportedly 61 to 39 according to Neilsen/VideoScan. This means Blu-ray software sales have outpaced those of HD-DVD for the entire calendar year of 2007, with no signs of slowing down.
We're also hearing that stand-alone Blu-ray Disc hardware is now outselling stand-alone HD-DVD players, on the strength of the recent price drops by Sony and Samsung, as well as the introduction of Panasonic's new BD-30 profile 1.1 player. You can expect to hear more on all this, as well as strong sales of Sony's PS3 in November and December, at CES on Sunday and Monday.
Källa: Thedigitalbits.com
Postad 04 January 2008 - 21:59
Warner Blu-ray exklusiva?
http://www.reuters.c...432340820080104
Japp...http://www.usatoday....s-blu-ray_N.htm det ser ut så, congrats Blu
Redigerat av diabolo, 04 January 2008 - 22:00.
Postad 04 January 2008 - 22:12
Japp...http://www.usatoday....s-blu-ray_N.htm det ser ut så, congrats Blu(Kommer inta o snacka om payoffs
)
Kan tänka mig att Time/Warner har mjölkat denna affär till det yttersta.
Postad 04 January 2008 - 22:24
Japp...http://www.usatoday....s-blu-ray_N.htm det ser ut så, congrats Blu(Kommer inta o snacka om payoffs
)
Kan tänka mig att Time/Warner har mjölkat denna affär till det yttersta.
Japp...det va det jag fick höra av 2 insiders. Nu blir det en PS3 för min del... igen
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
18 bilder
21 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?