Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

NHL 08

2489 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycks om NHL 08? (68 medlem(mar) har röstat)

Vad tycks om NHL 08?

1. 1 (2 röster [2.94%])

Procent av omröstning: 2.94%

2. 2 (1 röster [1.47%])

Procent av omröstning: 1.47%

3. 3 (5 röster [7.35%])

Procent av omröstning: 7.35%

4. 4 (20 röster [29.41%])

Procent av omröstning: 29.41%

5. 5 (40 röster [58.82%])

Procent av omröstning: 58.82%

Rösta Gäster kan inte rösta
NHL 08 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 9.124998 (7) Inga priser

Postad 08 May 2008 - 15:49

Whillis
  • Whillis
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0

Jaha verkar som Vancouver kan ta hem en ganska så enkel 4-0 seger .. verkar nästan så :-) Eller har Anaheim blivit lite peppad nu och kan vända på matchserien ? Mycket intressant .. en liten peng på att vancouver tar hem denna semifinal.

Idag börjar ev vändnigen. Anaheim är hemskt taggade inför match 4. Formen och självförtroendet är fortfarande på topp. Vi är inte knäckta efter 3 raka förluster. Som Wade skrev så har matcherna vart fruktansvärt jämna. Med lite tur så kunde det lika gärna stått 3-0 i matcher till Anaheim, men men.

Så va beredd nu Wade. Nu börjar vändningen :)

Postad 09 May 2008 - 18:05

Unregisteredc00b10ee
  • Unregisteredc00b10ee
  • Beroende

• 1088 inlägg
  • 0
Abstinensen blev alltför stor så jag har nu beställt ett nytt :) :P

Postad 09 May 2008 - 18:15

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0

Abstinensen blev alltför stor så jag har nu beställt ett nytt :) ;)

Hehehe, återigen ska vi mötas. Snarare än väntat, iaf om man fick tro dig då du sa no more hockey förrän NHL09. För egen del har jag alltid trott att du skulle dyka upp i ren revanchdesperation innan midsommar...:P

Postad 10 May 2008 - 16:57

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Semifinalerna mellan Pittsburgh och Colorado är spelade:

Pittsburgh - Colorado 7 - 1

Pittsburgh - Colorado 5 - 2

Colorado - Pittsburgh 0 - 12

Colorado - Pittsburgh 0 - 6

Pittsburgh till Final med 4-0 i matcher.

Kommer lägga in på hemsidan med lite kommentarer under helgen. Vill även tacka Berra för fairplay under matcherna.

Postad 10 May 2008 - 17:56

Kihmari
  • Kihmari
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Ojoj vem ska stoppa DaBratt egentligen... vinna en semi med 12-0... ja det ser onekligen ut som en svår nöt att knäcka i finalen, talar av egen erfarenhet av spel mot DaBratt

Postad 10 May 2008 - 22:27

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0
Det var egentligen bara andra matchen jag hade någon chans, annars var Dabratt överlägsen. Efter 5-0 i tredje matchen så gav jag mer eller mindre upp, därför rann det iväg. Förstår inte hur man kan vara så säker på att suga åt sig pucken som DaBratt, han markerar även bort uppspelen. Dessutom slutar han aldrig att spela även om han leder med 6-0, han fortsätter att ösa på på samma sätt, han måste käka stereoider eller nåt, killen slappnar inte av i 5 sekunder :)

Postad 10 May 2008 - 23:08

Kihmari
  • Kihmari
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Haha det är inte bara jag som tror att han äter anabola alltså :)

Postad 11 May 2008 - 00:50

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Jag knaprar lite allt möjligt gubbar, det är ett måste när det är slutspel. Koncentrationen försöker jag hålla på 100% 3 perioder oavsett ställning.

Måste kommentera 2:a matchen mot Berra. Hade 4-0 efter 2 perioder och spelade bra i def, släpper dock igenom Berra genom mittzon med fart vid nåt tillfälle vilket resulterar i mål. Kanske halka till 99% koncentration. Iaf så gjorde han två spelmål av den högre skolan på liknande sätt. Fart in i anfallszon i 3 vs 2 läge , pass pass skott mål. Väldigt fint trillande mellan spelarna. Inte ofta man njuter av motståndarens målrepris. Detta lärde mig vikten av att inte ge Berra fria meter is i offzon på det sätt han var duktig att utnyttja det på. Stilpoäng Berra, snyggaste spelmål jag sett en motståndare göra i Ligan.

Postad 11 May 2008 - 09:47

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0
Mitt största problem är väl att jag försöker göra snygga mål istället för att göra många mål :)
Men jag vet vilket mål du menar, satt själv och log åt det, trots underläget, det var ett riktigt klapp klapp spel och ett distinkt direktskott.

Postad 11 May 2008 - 13:19

Unregistered24038
  • Unregistered24038
  • Lärjunge

• 414 inlägg
  • 0
Missade lite på kodningen för semifinal1. Det funkar dock nu. Bara att lägga in matcher DaBratt.

Postad 11 May 2008 - 16:12

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
OK Wade det är på plats.

Möter jag dig i Finalen nu eller?

Postad 11 May 2008 - 17:36

Unregisteredc00b10ee
  • Unregisteredc00b10ee
  • Beroende

• 1088 inlägg
  • 0

Hehehe, återigen ska vi mötas. Snarare än väntat, iaf om man fick tro dig då du sa no more hockey förrän NHL09. För egen del har jag alltid trott att du skulle dyka upp i ren revanchdesperation innan midsommar...:unsure:

Snart ska du få våndas över att inte kunna göra mål , skrika över att ja kör åttor runt dina backar och lurar upp målvakten din på läktaren :blink: ;) :blush:

Postad 12 May 2008 - 10:05

marcusthebabe
  • marcusthebabe
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
BioBerra du kämpade väl men jag kämpade lite bättre om man tittar på siffrorna :blink:

DaBratt om du vinner finalen över (förmodligen Awade) så kan jag säga att jag är delaktig i det. För igår så nötte jag lite på hans självförtroende då jag vann med 1-0 och förlorade en match i sudden med 2-3 på ett skitmål. Så det ska till ett under om du inte ska vinna finalen DaBratt... :unsure:

PS. Kul att man kan påverka trots att man är utslagen...

marcuspresident

Postad 12 May 2008 - 13:06

Unregistered99e70c17
  • Unregistered99e70c17
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Om nån vill lira så heter jag FBKMAN på live :) Har börjat köra lite online nu, vill komma upp mig på rankingen!

Postad 12 May 2008 - 20:43

Wizeguy
  • Wizeguy
  • Lärjunge

• 428 inlägg
  • 0
Ni får ursäkta att jag inte orkar/har tid att plöjja igenom tråden ,men ska fixa ett eget ex av nhl08 så fort jag hittat något ex för en rimlig summa här i dagarna ,har suttit hos en polare å nött nhl serien sen många år tillbaka .

Nu vill jag veta :
om det är tänkt med en ny turnering sen efter denna är klar.
har ni en egen ihop snickrad websida där man kan se hur ni har spelat ,ni som varit med denna omgång ?

Är ju Sabres fan, så spela med nått annat lag är ju helt otänkbart ifall det blir aktuellt , det verkar ju inte vara någon i denna omgång som kört med dom ,eller?

"side kick" Någon mer än jag som fått lite Murray hybris ,nu under VM ...jäklar vilken snubbe , tänk om han ändå varit i Buffalo :)

//T

Postad 12 May 2008 - 20:48

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Vi har en egen hemsida:

http://www.awade.se/...ring=totalpoang

Spuute hade Buffalo innan men sorterades bort i grundserien. Vi kommer starta om en ny liga snart, bara spela klart slutspelet som är inne på sista rundan.

Murray är helt underbar! Drömspelare för vilket lag som helst:)

Postad 12 May 2008 - 20:53

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1556 inlägg
  • 0
Har skaffat detta spel nu och är gärna med i en ny liga när ni är klara med slutspelet.

Postad 12 May 2008 - 21:06

Wizeguy
  • Wizeguy
  • Lärjunge

• 428 inlägg
  • 0

Vi har en egen hemsida:

Spuute hade Buffalo innan men sorterades bort i grundserien. Vi kommer starta om en ny liga snart, bara spela klart slutspelet som är inne på sista rundan.

Murray är helt underbar! Drömspelare för vilket lag som helst:)

Lovely ,den är sparad i favoriter :) den får ni cred för !

Lycka till .
Ska jaga ett nhl ex nu

Redigerat av Wizeguy, 12 May 2008 - 21:07.

Postad 12 May 2008 - 22:19

Kihmari
  • Kihmari
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Ja för tusan murrayfebern råder i hela sverige skulle jag tro... hehe

Redigerat av Kihmari, 12 May 2008 - 22:19.

Postad 12 May 2008 - 22:37

Unregistered1594247d
  • Unregistered1594247d
  • Lärjunge

• 302 inlägg
  • 0
Gubbar, jag är jäkligt sugen på ett hockey-spel nu till Xbox 360 (sett för mycket VM :P). Frågan jag undrar är... är det värt att köpa spelet nu? Känns ju som att det kommer ut ett nytt NHL om bara någon månad. Såg att webhallen tar 399 för sitt, verkar väl rätt ok? Discshop tar fortfarande fullpris.

Eller är det bättre att satsa på NHL 2K8 för 199kr på webhallen? Osäker på vilket spel jag ska välja :).

Redigerat av Unregistered1594247d, 12 May 2008 - 22:51.

Postad 12 May 2008 - 22:52

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Hemanhunters, NHL08 är förbannat skönt lir som är svårt att tröttna på trots sina vid detta laget dokumenterade brister. Skillstick är riktigt skönt och får alla andra sportspel att kännas fattiga. Ett nytt NHL ser förmodligen dagens ljus i september vilket är en bit bort, är du sugen nu bör du slå till. Kan du träna upp dig och anmäla dig till vår hårda liga:)

Skulle inte rekommendera NHL2k8 denna säsongen, helt enkelt inte lika roligt.

Marcus, Får gratulera till dina fina resultat mot den eventuella finalisten Wade. Var dock försiktig med att dra för stora slutsatser med resultaten. Wade kanske bara känner på isen lite. Själv brukar jag lira lite halvhjärtade matcher emellanåt bara för att se vissa moment i spelet. Då kan jag förlora mot ett blåbär, inte för att jag menar att du är det naturligtvis. Det bevisa du i slutspelet att du inte är tycker jag...

Redigerat av RealDaBratt, 13 May 2008 - 07:14.

Postad 12 May 2008 - 23:53

Unregistered1594247d
  • Unregistered1594247d
  • Lärjunge

• 302 inlägg
  • 0
Tack för svaret, RealDaBratt

Det blir NHL 08 då :). Lägger min beställning nu borde det dyka upp snart B).

Längesen jag lirade ett hockey-spel, men får nöta lite och sen lirar jag gärna med er. :P.

Postad 13 May 2008 - 10:04

marcusthebabe
  • marcusthebabe
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
Tack DaBratt! Men jag tror att jag nu börjat att lära mig att spela försvar ;-) Har lite svårare att göra de där enkla och självklara målen dock :-(

Har ni sett Doug Murrays värsta fighter på youtube? annars kommer de här:
http://www.youtube.c...h?v=z9WinnuUEco

PS. köp NHL 08!!! Blir bara roligare ju mer man lär sig det och det är faktiskt väldigt realistiskt i jämförelse med riktig hockey. Efter ett tag har man lärt sig spelets avvägningar och inser att de är för spelets bästa. Exempelvis at det är så svårt att tackla spelare och ta pucken men det är liksom realism EA har satsat på...

Postad 13 May 2008 - 12:33

Unregistered24038
  • Unregistered24038
  • Lärjunge

• 414 inlägg
  • 0
Hade stora problem med mitt spel mot Marcus. Får hoppas det rättar till sig inför imorgon då jag och Whillis förhoppninsvis skall spela klart vår semifinalserie.

Kul med nya lirare inför en ny säsong. Jobba lite smott med uppdateringen av sidan, skall vara klar när den nya säsongen startar.

Postad 13 May 2008 - 14:03

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1556 inlägg
  • 0

Gubbar, jag är jäkligt sugen på ett hockey-spel nu till Xbox 360 (sett för mycket VM ;)). Frågan jag undrar är... är det värt att köpa spelet nu? Känns ju som att det kommer ut ett nytt NHL om bara någon månad. Såg att webhallen tar 399 för sitt, verkar väl rätt ok? Discshop tar fortfarande fullpris.

Eller är det bättre att satsa på NHL 2K8 för 199kr på webhallen? Osäker på vilket spel jag ska välja :).

Jag köpte först nhl2k8 men jag tyckte det var sämmre än 07 så jag sålde det och köpte nhl 08 och det är klart mycke bättre när man lärt sig kontrollen. Så köp NHL 08 på webhallen och njut av en mycket kul spel.

Heter Nilfisk47 på xbox live om det är nån som vill spela.

Postad 13 May 2008 - 14:12

marcusthebabe
  • marcusthebabe
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
Arghh!! Har inget bredband i sommarstugan hur ska jag klara mig utan at få kunna få spela nhl en hel sommar?! Telia vill ha 4000:- för ett nytt abb ett helt år man kan inte bara ha det i tre månader :)

marcuspresident tillbaka i höst

Postad 13 May 2008 - 16:18

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Mobiltbredband...? :)

Postad 13 May 2008 - 21:38

soulmat
  • soulmat
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Ja det blir roligt med nya lag och förhoppningsvis hyffsat aktiva spelare :-) Blir intressant bara att se hur vi ska kunna lösa med lagen, verkar som många vill ha samma lag, nåja det löser vi nog på nå vettigt sätt :-)

Postad 13 May 2008 - 21:46

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Som jag påpekat tidigare angående lagval, enda sportsliga sättet är att spela om det. Beroende på hur många som vill ha laget lägger vi upp det så man får ta en match alternativt bästa av tre matcher för att avgöra ett sådant spörsmål.

Det är oundvikligt att det blir så, hur ska vi annars lösa det?

Postad 14 May 2008 - 01:40

Unregistered24038
  • Unregistered24038
  • Lärjunge

• 414 inlägg
  • 0
Lägger upp en länk till den ny tänkta designen, den är lite halvt som halvt fungerande.
Ge gärna någon kommentar om vad ni vill ha med på sidan.

Topper hade tidigare en bra ide.
En kort personlig beskrivning om spelarna, vill folk detta så skicka en sådan till
[email protected]

Redigerat av Unregistered24038, 14 May 2008 - 10:30.

Postad 14 May 2008 - 09:40

soulmat
  • soulmat
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Ser riktigt riktigt snyggt ut, bra jobbat :-)

Vet inte vem som skrev tidigare, men skulle få upp en "regel" sida, tex vem som ska skriva in matchresultat, vad som händer om någon förlorar uppkopplingen, hemma/borta matcher osv osv.

Postad 14 May 2008 - 12:51

Unregisteredc00b10ee
  • Unregisteredc00b10ee
  • Beroende

• 1088 inlägg
  • 0
Då sitter man med ett nytt ex änengång :)
Lirade lite igår å min oerhörda "skill" e kvar :) HAHA

Postad 14 May 2008 - 13:01

marcusthebabe
  • marcusthebabe
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0

Mobiltbredband...? :)

Går det att koppla det till boxen???!!!

marcuspresident

Postad 14 May 2008 - 13:05

marcusthebabe
  • marcusthebabe
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
Snyggt Wade! Är nya ligan bannersponsrad av megastore :) I så fall fan vad coolt då känner man ju sig som ett riktigt spelproffs :)

Jag tycker att lagval ska ha samma filosofi som i riktiga NHL där de som kommer sist i ligan får välja lag först! De som inte var med säsongen innan får ta det som blir över...

marcuspresident

Postad 14 May 2008 - 14:44

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Har du wlan på telefonen borde det väl gå att mickla ihop på något sätt...
(Själv är jag så kass på nätverk, fattar inte hur jag fått det å funka knappt...)

Turordning är ett sätt att välja lag men hur ser man på dom "nya" deltagarna i ligan då?
Och framför allt...vad säger Bratt? :)

Redigerat av Topper Harley 77, 14 May 2008 - 14:45.

Postad 14 May 2008 - 15:36

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Yiiihaaaa...

I'm back!

Postad 14 May 2008 - 16:04

Unregisteredc00b10ee
  • Unregisteredc00b10ee
  • Beroende

• 1088 inlägg
  • 0
Vi startar helt enkelt en liga som Bratt inte få va me i :) :)

Postad 14 May 2008 - 19:14

Zugar
  • Zugar
  • Lärjunge

• 495 inlägg
  • 0
Hittar inte min manual så någon kanske skulle hjälpa mig, hur åker man snabbt med Standard Kontroll inställningar, samt hur tacklar man schyst samt oschyst? Har precis börjat spelat igen så lite tips hade aldrig varit fel :D

Postad 14 May 2008 - 22:13

Unregistered24038
  • Unregistered24038
  • Lärjunge

• 414 inlägg
  • 0
Vancouver är i FINAL.

Anaheim chockstartade fjärde matchen med mål direkt efter första tekningen. Vancouver lyckades dock svara ganska omgående då Anaheim gjorde ett dålig byte och tappade i försvaret. Det var en jämn match med ganska få chanser och avvaktande spel. Ett dåligt powerplay av Vancouver utnyttjades av Anaheim som kunde göra 2-1. Moralen i detta års Vancouver är stor och man kvitterade omgående igen till 2-2. Vancouver la sedan i överväxeln och gjorde tre raka mål till. Matchen slutade 5-2.

Dock måste Vancouver höja sig flera snäpp för att kunna lyckas rubba Pittisarna.

Postad 15 May 2008 - 08:39

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Trevligt, Wade i Final. Blir härliga möten....

Men va fan, sämsta laget får välja först? Det ska ju inte löna sig att suga på NHL tycker jag? Har personligen alltid ogillat sättet NHL drivs på, menar drafts , trades osv. Med en sådan liga kommer bara de odugliga finnas kvar säsongen efter, eller?

Postad 15 May 2008 - 09:03

marcusthebabe
  • marcusthebabe
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0

Trevligt, Wade i Final. Blir härliga möten....

Men va fan, sämsta laget får välja först? Det ska ju inte löna sig att suga på NHL tycker jag? Har personligen alltid ogillat sättet NHL drivs på, menar drafts , trades osv. Med en sådan liga kommer bara de odugliga finnas kvar säsongen efter, eller?

Jänkarna kan det där med att öka värdet på ligan...Tänk om dt vore som i fotbollsligorna i europa där de med mest pengar har bästa lagen och där det i varje liga år efter år bara handlar om tre på sin höjd fyra lag som slåss om guldet.
Men det beror ju på hur man resonerar och tycker att det ska vara, DaBratt och jag står på var sida om planket och det är ju bara kul om man har olika åsikter tänk om alla skulle tycka likadant det vore pisstråkigt tycker jag.

Det mest rättvisa demokratiskt sett vore väl om vi röstade eftersom vi inte har någon enväldig domare(ordförande) för ligan. Eller så accepterar alla som går med i ligan att reglerna sätts upp av vinnaren. Som sagt historien brukar ju skrivas av segraren :D

marcuspresident

Postad 15 May 2008 - 17:28

soulmat
  • soulmat
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Jaa, jag tror mig har valt ett lag iaf som ingen annan kommer ta, men om inte annat får jag köra med mitt dallas som förra gången, dom fungerade ju hyffsat och man har ju lärt sig lite om hur de laget fungerar :-) Bara vi får ihop nå regler, och hur lag väljs så är jag nöjd. Kommer bli spännande final, men sätter väl en pengar på RealDaBratt som har i stort sett varit omöjlig att slå. Och så sätter jag en peng på att sverige vinner i morgon :-)

Postad 15 May 2008 - 19:28

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Marcus, Visst är det bra med olika åsikter. För egen del är NHL upplägget gällande drafts osv anledningen till att jag inte tycker ligan är så intressant, amerikansk stank över det. "Nu lägger vi oss gubbar sista 15 omgångarna så vi kommer absolut sist, tänk vilket draftval vi kan göra". Spelare byter klubbar utan någon form av klubbkänsla. Draftsen & Lönetaket bidrar till att det aldrig finns riktiga underdogs utan det är flummigt värre från säsong till säsong. Utan skillnader mellan klubbars resurser fösvinner mycket av charmen med sporten. Panpizza nejtack...

Wade, Får se när vi bränner av någon Finalmatch. Stöter jag på dig online kan vi la köra:)

Postad 15 May 2008 - 19:49

Wizeguy
  • Wizeguy
  • Lärjunge

• 428 inlägg
  • 0
Lönetaket är det bästa som hänt på länge i NHL ,sen tror jag inte att något lag har lagt sig för att skaffa fördel i draften ,det har jag aldrig hört å jag följer nhl rätt seriös .
Dagens ligor är så otroligt jämna så det skulle aldrig ens finnas en tänke på att lägga sig i de 15 sista matcherna .
Vad gäller klubbkänsla så är det inte spelarna själva som gör sina trade val ,utan ägare/tränare som kan byta sina spelare över en natt tyvär .
Men som du säger så har man olika uppfattningar å tycke.

Postad 15 May 2008 - 20:03

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
De säger inte säger rakt ut att lägger sig är rimligt att anta om de nu skulle vara intresserade av det. Bara tanken att systemet lönar looserlag är ju tillräckligt för att konstatera att det är något galet. Nej spelarna väljer inte själva, men det förändrar inte faktumet att det suger hårt att de går från lag till lag hursomhelst.

Redigerat av RealDaBratt, 15 May 2008 - 20:04.

Postad 15 May 2008 - 20:05

Wizeguy
  • Wizeguy
  • Lärjunge

• 428 inlägg
  • 0
Vad gäller underdogs ,skulle jag påstå att det är nästan ALLTID minst ett underdog lag i en stanley cup final:

1995–96 Colorado Avalanche vs Florida Panthers
1996–97 Detroit Red Wings vsPhiladelphia Flyers
1997–98 Detroit Red Wings vs Washington Capitals
1998–99 Dallas Stars vs Buffalo Sabres
1999–2000 New Jersey Devils vs Dallas Stars
2000–01 Colorado Avalanche vs New Jersey Devils
2001–02 Detroit Red Wings vs Carolina Hurricanes
2002–03 New Jersey Devils vs Ducks of Anaheim
2003–04 Tampa Bay Lightning vs Calgary Flames
2004–05 Not awarded because of the cancellation of the 2004–05 season.
2005–06 Carolina Hurricanes vs Edmonton Oilers
2006–07 Anaheim Ducks vs Ottawa Senators (EC)

Postad 15 May 2008 - 20:15

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Vi har inte samma definition av underdogs. Tänker mer Rögle till Elitserien osv. Samma spelarbudget tar effektivt bort underdogs i mina ögon. Men förstår att vissa bara ser på truppen och jämför stjärnglans.

Menar när Mora spöar Frölunda exempelvis är det underdogsseger, sämre ekonomiska resurser vilket speglar sig rejält i lönesättningen. När ett lag är så kallat underdog i NHL är det i regel för att de varit för bra tidigare år, så nu ska de straffas genom dåliga drafts och bli ett bottengäng.

Samma i ligan här, den som vinner straffas genom sista valet i nästa liga. Riktigt oinspirerande.

Redigerat av RealDaBratt, 15 May 2008 - 20:23.

Postad 15 May 2008 - 20:39

marcusthebabe
  • marcusthebabe
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
Måste lägga mig i här! Felet med att NHL inte har underdogs som du menar DaBratt är ju att ligan är stängd. Det är ju omöjligt att göra en "Rögle"...

Jag har en ide till nästa liga att vi allihopa skramlar ihop till en pokal som vinnaren får sitt namn inskrivet på! Då finns det en morot.

Idé två som några kompisar och jag körde för att slippa tjafs: alla hade samma lag.

marcuspresident

Lycka till i finalen Wade och DaBratt må bästa hockeyfingrar vinna...

Postad 15 May 2008 - 20:51

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Marcus, Ja ligan är tyvärr stängd. Men poängen var inte att laget skulle upp i seriesystemet utan jag syftade på resursfördelningen gällande både spelarmaterial och ekonomiska resurser.

Postad 15 May 2008 - 20:59

Wizeguy
  • Wizeguy
  • Lärjunge

• 428 inlägg
  • 0
Men alltså oinspererande !!??
Så du menar att om tex Detroit vinner ligan i år ,så ska de få tjing på spelare som typ Ovetchkin ,Malkin diton rookisar, osv å andra lag ska få ÄNNU sämre förutsättningar att bjuda upp till dans !
å ska vi snacka elitserien var det inte länge sedan tex Timrå,Linköping,HV var slagpåsar i elitserien ,nu mer är de med i leken (frölunda kom väll i mitten av tabellen ,färjestad var inte i final iaf ,mästa mästarna djurgården inte ens nära .
Sen kan man ju titta på ettan å tvåan i poängligan nu ,Zetterberg å Datsyuk .Som jag anser vara det hetaste anfallsparet utan vara Detroit fan , dom valdes vid 170 resp 200:de valet ,så man ska nog inta haka upp sig på ett rookie val .

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.