Xbox 360 bättre grafik och/eller prestanda än PS3 på de flesta MULTI-spel
1817 svar till detta ämne
Postad 08 november 2008 - 13:46
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
kommer inte ihåg. Stog i något spelmagasin. Vet inte riktigt vad det var som inte gick på 360n, kanske Blu-ray utrymmet eller liknande.
Haha jo men säg någon utvecklare till ett PS3 exklusivt spel som inte sagt att deras produkt inte går på 360? Och är det inte utvecklaren så är det annars Sony själva som bankar på sin PR trumma för de är rätt duktiga med att påstå detta. Själva diskussionen i sig är meningslös då de flesta aldrig kommer tänkas göras till 360. Dock så kan man fundera på om nivån av User-Created content i LBP hade fungerat under MS hårda reglering av Live. Vi vet ju att UT3 led av detta mellan PS3 o 360. Storleksmässigt är iaf spelet i klass med DVD så BluRay är inte direkt en anledning.
Postad 08 november 2008 - 13:52
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Sanningen i slutet är såklart att MS och Sony har valt olika PR taktiker.
Sony kör den kaxiga, bland arroganta, stilen genom att då och då påstå PS3's överlägsenhet. Att där säga att en del av deras exklusiva spel inte går på 360 ingår i den PR taktiken. De riskerar ju knappast att bli tagna med byxorna nere då spelen är deras. Skulle dock vara rätt kul om MGS4 skulle portas för där använde man samma skryt.
Tyvärr går deras skryt över till lögner ibland, klassiker som att 360 inte skulle klara 1080p är ju en av dem. Tyvärr har man spenderat, i mitt tycke, allt för mycket tid på att banka på konkurrenten istället för att promota sin egen produkt.
MS o andra sidan förklarar inte sin produkt överlägsen vilket de hade kunnat göra med tanke på hur 99% av alla multiplattformspel är till deras fördel.
Postad 08 november 2008 - 14:04
Unregistered3ff26ed4
-
Unregistered3ff26ed4
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
Tyvärr går deras skryt över till lögner ibland, klassiker som att 360 inte skulle klara 1080p är ju en av dem.
Den sk "klassikern" har jag lyckats missa fullständigt av någon anledning.. Dock var det ju i sådana fall inte helt taget ur luften då Xbox 360 saknade 1080p-support vid release utan det kom ju med en software-uppdatering först långt senare.
Postad 08 november 2008 - 14:06
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Den sk "klassikern" har jag lyckats missa fullständigt av någon anledning.. Dock var det ju i sådana fall inte helt taget ur luften då Xbox 360 saknade 1080p-support vid release utan det kom ju med en software-uppdatering först långt senare.
Nu var det så att ryktet kom när MS ut annonserade att man skulle lägga till 1080p som val.
Postad 08 november 2008 - 14:18
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Inte säskilt många bild visare som var kompatibla med 1080p anno 2005, så det var knappast nån brist
Postad 08 november 2008 - 14:21
Dukester
-
Dukester
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Storleksmässigt är iaf spelet i klass med DVD så BluRay är inte direkt en anledning.
Där har du fel. LittleBigPlanet tar upp 40 GB. Källa.
Postad 08 november 2008 - 14:22
Unregistered3ff26ed4
-
Unregistered3ff26ed4
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
Inte säskilt många bild visare som var kompatibla med 1080p anno 2005, så det var knappast nån brist 
Mm..och särskilt då inte över komponent-ingången heller då 360 vid den tiden saknade HDMI. Sen kan man ju fråga sig vad 1080p-stödet på 360 ska vara bra för idag då? Dashboard kör ju "bara" 720p så då är det bara dom 2-3 spel som kör native 1080p kvar. Bortser man från det idag döda filmformatet HD-DVD så är 1080p på 360 idag helt onödigt imao.
Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 08 november 2008 - 14:23.
Postad 08 november 2008 - 14:25
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Där har du fel. LittleBigPlanet tar upp 40 GB.
Källa.
Hahah ja..... Men det är inte verkligheten när man scene releaserna som finns på nätet. "Erm, yes - I believe a Blu-ray single layer is 20GB and a dual layer is 40GB, but we're filling up the Blu-ray. " Kul att killen inte har någon koll alls. Bara en sån sak som att ett lager på BR är 25gb inte 20gb säger en hel del. Mm..och särskilt då inte över komponent-ingången heller då 360 vid den tiden saknade HDMI. Sen kan man ju fråga sig vad 1080p-stödet på 360 ska vara bra för idag då? Dashboard kör ju "bara" 720p så då är det bara dom 2-3 spel som kör native 1080p kvar. Bortser man från det idag döda filmformatet HD-DVD så är 1080p på 360 idag helt onödigt imao.
Nja skalningen av alla spel till 1080p är ju alltid bra. Vad jag sett o hört så ger det ändå ett bra resultat.....
Redigerat av PalmiNio, 08 november 2008 - 14:31.
Postad 08 november 2008 - 14:31
Unregistered3ff26ed4
-
Unregistered3ff26ed4
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
Nja skalningen av alla spel till 1080p är ju alltid bra. Vad jag sett o hört så ger det ändå ett bra resultat.....
Mja...själv har jag aldrig begripit varför ordet "uppskalning" alltid får folk att bli så glada egentligen..som om allting uppskalat till 1080p skulle bli bättre kvalitet än native lixom..
Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 08 november 2008 - 14:32.
Postad 08 november 2008 - 14:40
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Mja...själv har jag aldrig begripit varför ordet "uppskalning" alltid får folk att bli så glada egentligen..som om allting uppskalat till 1080p skulle bli bättre kvalitet än native lixom.. 
Sett till det jag sett på en väns 1080p projje så runt 80" tyckte jag iaf att 360 spelen såg bättre ut när de vara uppskalade än när man matade vanliga 720p. Sen blir de såklart inte lika bra som native, men det gör iaf att det inte se så "lågupplöst" ut. Där har du fel. LittleBigPlanet tar upp 40 GB.
Källa.
Kan för övrigt posta lite fakta på det också: GAME - Little_Big_Planet_JPN_PS3-Caravan │▓▓ │▓ SUPPLiER..: Caravan │▌ RiPPER....: Caravan │▌ PACKAGER..: Caravan │▌ FiLENAME..: cvn-lbp │▌ GENRE.....: Action │▌ SiZE......: 89 x 100MB │▌ ORiGiN....: JPN/NTSC │▌ iMAGE.....: ISO │▌ SOURCE....: BLURAY │▌ PLATFORM..: Playstation 3 │▌ RLS DATE..: 2008/10/31 │▓ SHOP DATE.: 2008/10/30 89x100mb = 8,9gb 40gb BR titel.......jo tjenar!
Postad 08 november 2008 - 15:18
Dukester
-
Dukester
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Kul att killen inte har någon koll alls. Bara en sån sak som att ett lager på BR är 25gb inte 20gb säger en hel del.
Han är en av grundarna av Media Molecule och har således mer att tänka på än just specifika storlekar på skivorna. Säger han att spelet tar upp 40 GB är jag benägen att tro på honom. Kan för övrigt posta lite fakta på det också:
89x100mb = 8,9gb
40gb BR titel.......jo tjenar!
Fungerar spelet och då till 100%? Vem säger att det är den slutgiltiga versionen och inte ett nerbantat förhandsexemplar? Avslöjar filinformationen hur mycket dessa "89 x 100 MB" är komprimerade? Sist men inte minst så är även 8,9 GB för mycket för 360 då man bara har tillgång till 7 GB på skivorna, allt enligt Wikipedia.
Postad 08 november 2008 - 16:17
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Läs först vad som sägs i artikeln. Q: It's definitely a Blu-ray title? Alex Evans: Yes. Q: And it weighs in at about 40GB? Således är det inte han som de pratar med som säger 40gb? utan det är den som frågar som slänger ut sig det.....' Sen vidare: "Erm, yes - I believe a Blu-ray single layer is 20GB and a dual layer is 40GB, but we're filling up the Blu-ray. " Dels är det rent faktafel då lagerna är på 25gb sen så anspelar han inte på exakt storlek.... "But the game itself and the levels you produce are relatively compact." Han går själv o säger att det är litet men de fyller ut det med videos m.m. Hade spelet varit 40gb hade det dels varit det största spelet i storlek till PS3 och hela 8gb större än MGS4.... inte troligt. I övrigt är det jag postade en info fil på kopia av den japanska slutversionen. Där finns en PAL också ute men har tyvärr inte info filen till den men den tickar in på tom mindre storlek, 8,3gb. http://www.xrel.to/c...R-PS3-WARG.htmlSen är de packade för att det är en regel på piratscenen. Uppackat är det en .iso fil och det är ganska väl etablerat att packa en iso-fil knappast sparar utrymme utan det är bara så man gör på piratscenen för att distrubuera spel. Att det dessutom skulle komma upp i 40gb ändå skulle ju vara otroligt. Hur vidare det fungerar är såklart omöjligt att veta, finns ingen lösning för att köra piratspel till PS3 (vilket i grunden gör det löjligt med att folk lägger ut dem) men det är iaf 1:1 kopior av retailskivan. Annars har du rätt i att gränsen för 360 spel går, dock inte 7gb, på 7,5gb. Så ja spelet är 8,3gb. Visst det är större än ett normalt 360 spel men sett till att de i PAL säkert klämt in många språk så kan man banta det till att börja med och göra likt Dark Sector, fler PAL versioner men egna språk. Kontentan är dock att 800mb går att banta rätt enkelt i ett spel som detta utan att du förlorar själva spelet. Videos, ljud m.m kanske använder bäst formatet osv. Men iaf, det är ett DVD-storleks spel till skillnad från t ex MGS4 som om det kommer till 360 absolut måste komma på flera skivor. Men LBP är 8,3gb och inte någon vart nära 40gb.
Redigerat av PalmiNio, 08 november 2008 - 16:25.
Postad 08 november 2008 - 16:28
Postad 08 november 2008 - 17:02
Dukester
-
Dukester
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Läs först vad som sägs i artikeln.
Q: It's definitely a Blu-ray title? Alex Evans: Yes. Q: And it weighs in at about 40GB?
Således är det inte han som de pratar med som säger 40gb? utan det är den som frågar som slänger ut sig det.....'
Han säger att man "fyller upp en Blu-ray skiva" och enligt min uppfattning är det att nyttja den kapacitet som finns. Sen vidare: "Erm, yes - I believe a Blu-ray single layer is 20GB and a dual layer is 40GB, but we're filling up the Blu-ray. " Dels är det rent faktafel då lagerna är på 25gb sen så anspelar han inte på exakt storlek....
Som jag redan skrivit så har han nog annat att tänka på än att kunna exakta specifikationer på skivorna. Personer som driver företag brukar ha det nämligen. För att vara exakt så skriver han "I believe" som i "Jag tror". "But the game itself and the levels you produce are relatively compact." Han går själv o säger att det är litet men de fyller ut det med videos m.m
Skillnad på "litet" och det han verkligen säger vilket är "relativt kompakt". Annars har du rätt i att gränsen för 360 spel går, dock inte 7gb, på 7,5gb.
7 GB enlig Wikipedia. Men LBP är 8,3gb och inte någon vart nära 40gb.
Dina belägg för att spelet är 8,3 GB är en ISO-fil? Summa summarum: Spelet kan inte spelas på 360 och det var det saken gällde.
Postad 08 november 2008 - 17:38
Lindholm R
-
Lindholm R
-
Beroende
-
-
1 194 inlägg
MS o andra sidan förklarar inte sin produkt överlägsen vilket de hade kunnat göra med tanke på hur 99% av alla multiplattformspel är till deras fördel.
Precis, när det gäller 360 är det mer fanatikerna som står för smutskastningen ;-)
Postad 08 november 2008 - 17:44
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Dina belägg för att spelet är 8,3 GB är en ISO-fil?
Summa summarum: Spelet kan inte spelas på 360 och det var det saken gällde.
Jo kul för den personen som skrivit det på wikipedia men jag kan rada upp en hel del spel som spränger 7gb på 360, Fable 2 och GTA IV för att dra enkelt är 7,35 och 7,3gb stora. Jag vet inte hur bra insatt du är i piratscenen, verkar dock inte vara extremt. ALLA konsolspel läggs ut online, de som läggs ut är alltid 1:1 kopior i .iso format. Jag kan berätta för din storleken på 99% av alla PS3-spel genom detta, MGS4 på ca 32gb, osv. Det är inte bara dessutom 1 utan 2, snart 3 när US versionen kommer, och båda säger 8,3gb eller 8,9gb. Dessutom är gruppen, -WARG, en väldigt respekterad grupp som nog lagt ut si så där 100-tal 360 och PS3 spel, där man iaf vet att 360 fungerar, så varför skulle de börja ljuga om det nu. Man får tänka logiskt också. Skulle LBP, hur bra spelet än är, verkligen vara större än MGS4 med alla sina filmer? Knappast troligt. Jo spelet kan göras om till 360 ändå. Dead Space UNCUT PAL på PS3 är 7,08gb exakt samma spel är på 360 PAL 5,94gb (eller 6,04gb beroende på PAL release). Alltså en skillnad på 1gb av exakt samma spel. Så att om nu 360 låter dig använda 7,5gb och LBP är 8,3gb så kan du definitiv klämma ihop den på dessa 800mb. Oftast är det så att PS3 spelen över lag alltid är större än samma på 360. Golden Axe är 500mb större, nya Spider-Man är 1,3gb större osv. Varför? vet ej riktigt men oftast brukar det vara för att man klämmer in ALLA språken på PS3 där man till 360 släpper olika utgåvor per region. Precis, när det gäller 360 är det mer fanatikerna som står för smutskastningen ;-)
Var nu inte sån  Båda lägerna är lika goda där. Alla områden har sina fanatiker....knappast Sony eller MS fel.
Redigerat av PalmiNio, 08 november 2008 - 17:43.
Postad 08 november 2008 - 18:37
Dukester
-
Dukester
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Jo kul för den personen som skrivit det på wikipedia men jag kan rada upp en hel del spel som spränger 7gb på 360, Fable 2 och GTA IV för att dra enkelt är 7,35 och 7,3gb stora.
Jag vet inte hur bra insatt du är i piratscenen, verkar dock inte vara extremt.
Kul att du hävdar ditt "piratkunnande", precis som det är något att vara stolt över? Jag kan ytterst lite inom området eftersom jag inte har något intresse av det, gillar nämligen att betala och på så sätt göra rätt för mig. Sökte dock och fann ganska snabbt sidor där man kunde ladda ner spelen du nämner och dessa var RAR-filer på totalt 6.16 GB respektive 6.36 GB. Det jag dock vet är att 360 inte kan hantera spelet hur mycket du än vill det så för mig är denna diskussionen över.
Postad 08 november 2008 - 18:54
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3 653 inlägg
som sagt, dem som äger båda konsollerna (xbox 360 och PS3) kan avgöra vilken maskin som håller högre standard. Vad jag sett så håller PS3 en liten högre standard i kvalite` (framförallt) och grafik (exklusiva spel). Om palmnio eller Fiddey inte håller med, skiter jag i, eftersom dem inte äger båda konsollerna och är fanatiska Xbox 360 fans.
Postad 08 november 2008 - 18:55
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Kul att du hävdar ditt "piratkunnande", precis som det är något att vara stolt över?
Jag kan ytterst lite inom området eftersom jag inte har något intresse av det, gillar nämligen att betala och på så sätt göra rätt för mig. Sökte dock och fann ganska snabbt sidor där man kunde ladda ner spelen du nämner och dessa var RAR-filer på totalt 6.16 GB respektive 6.36 GB.
Det jag dock vet är att 360 inte kan hantera spelet hur mycket du än vill det så för mig är denna diskussionen över.
Stolt o stolt, inget direkt att skämmas för. Bra kunskap som te x nu. Som du själv ser är det knappast svårt att hitta det ändå. Sen behöver du inte komma in och göra påhopp. Bara för att jag kan använda google och råkar veta var torrent är så betyder inte det att jag inte betala för spel. Skillnaden är väl att jag råkar hitta mer fakta till mina påståenden då än att luta mig på PR-snack. Jepp där finns GTA IV utgåvor som är mindre. Som jag sa så finns där sällan 1 släpp per spel utan varje region har sina egna utgåvor. Här är 3 nya utgåvor som överstiger 7gb: Pro Evolution Soccer 2008 PAL XBOX360-RELiSH - 7,37 Saints Row 2 PAL XBOX360-Seed4ME - 7,3 Grand Theft Auto IV NTSC XBOX360-101 - 7,34 Fable 2 USA XBOX360-wii60 REGION FREE - 7,3 De flesta av dem är Kreon kopior, alltså de som blir störst. Finns såklart mindre. Men som jag sa tidigare. Ovanpå allt detta är är en PS3 utgåva alltid större, hörde med en polare precis o han tror personligen att det mer beror på att strukturen och hur koden bli kompilad till PS3 per automatik medför 500mb-1gb extra stora spel. Om du nu vet att den inte kan hantera det så får du gärna rada upp exakt vilka punkter detta nu skulle vara. Grafik? Ljud? Utrymme? Fysik?
Postad 08 november 2008 - 19:02
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
som sagt, dem som äger båda konsollerna (xbox 360 och PS3) kan avgöra vilken maskin som håller högre standard. Vad jag sett så håller PS3 en liten högre standard i kvalite` (framförallt) och grafik (exklusiva spel). Om palmnio eller Fiddey inte håller med, skiter jag i, eftersom dem inte äger båda konsollerna och är fanatiska Xbox 360 fans.
Skärp dig. Kolla mitt Galleri innan du påstår något. Vad ser du på min TV bänk? Bara för att du alltid har så svårt att backa upp saker som flyger ur dig och bara vädrar dina personliga åsikter för att hävda dig så behöver du inte slänga ur dig lögner. Jag vet mycket väl att folk har personliga åsikter och favoriter. Men bara för att man inte råkar tycka som dig behöver det inte betyda att man inte äger en PS3, dina kommentarer är direkt barnsliga. Jag hoppar väl inte på någon annan med samma argument bara för att de anser PS3 vara bättre. Skillnaden som sagt är att just i denna tråd försöker jag backa upp saker med vad "experter" inom olika områden säger. Vi har sagt att vi ska frångå exklusiva spel för dessa går inte att fakta bakas då de aldrig kommer se ljus på en annan plattform. Visst vill sitta framför PS3-lägerelden i tron om att det är därför de är "omöjliga" på PS3 så får du väl göra det, jag säger att det är mer för att Sony äger spelen. Jag vet att du tycker PS3 is the shit, du lyckas ju klämma in din personliga åsikt om att KZ2 är världen snyggaste spel i mer eller mindre alla trådar nu. Här har du mitt galleri: https://www.minhembio.com/PalmiNio
Redigerat av PalmiNio, 08 november 2008 - 19:03.
Postad 08 november 2008 - 19:06
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Skärp dig. Kolla mitt Galleri innan du påstår något. Vad ser du på min TV bänk? https://www.minhembio.com/PalmiNio
Snyggt
Postad 08 november 2008 - 19:10
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Här ett Multi spel att längta efter
Postad 08 november 2008 - 20:29
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
Skärp dig. Kolla mitt Galleri innan du påstår något. Vad ser du på min TV bänk?
Hur längesen var du sålde bort ditt Wii och PS3an?
Postad 08 november 2008 - 21:17
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Hur längesen var du sålde bort ditt Wii och PS3an?
Wii åkte i våras. Tyckte det räckte att polaren hade den, ingen maskin som tilltalade mig att lira själv på, mer partyspel. PS3an sålde jag i maj, 360n i augusti. Pluggar i götet och skulle på (och är) utlandstermin så tyckte det var bättre att sälja än att de samlar damm. Lyckades sälja dem dyrt så lär kunna köpa dem nya för betydligt lägre pris. Dock fick jag ont i fingrarna så lyckades få ner ett 360 så nu liras det igen. Helt ok men hade velat leka med LBP egentligen, dock ingen som ville låna ut en PS3a sådär. Ska väl också sägas att allt annat också är sålt  Ska försöka hitta nytt när jag kommer hem så blir ny hembiorum då. Har dock pspn kvar.
Redigerat av PalmiNio, 08 november 2008 - 21:18.
Postad 08 november 2008 - 21:25
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Nog om mig. Här är några bilder som jag klart belyser skillnaden i Fallout som Eurogamer belyser:   Snyggare men lägre AA o sämre fps. Tydligen var de utvecklade av 2 helt olika teams.
Postad 08 november 2008 - 23:27
Unregistered3ff26ed4
-
Unregistered3ff26ed4
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
Snyggare men lägre AA o sämre fps. Tydligen var de utvecklade av 2 helt olika teams.
Men med jaggies-galore _igen_, sist var det Mirrors Egde som jag jämförde själv. 360 har onekligen ett försprång vad gäller just AA iaf.. Införskaffade själv 360-versionen av Fallout 3 men tyvärr så var ju inte spelet roligt ens på 360:n..  Bytte in det mot Gears 2 istället, ett mycket bra byte imo!
Postad 10 november 2008 - 17:27
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2 254 inlägg
lpb skulle nog definitivt kunna göras på 360
samma sak som gears2 säkerligen skulle kunna göras på ps3 osv
handlar bara om tid och pengar :>
Postad 10 november 2008 - 17:31
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Jaja, men strunt i det nu - det är multispel tråden gäller.
Postad 10 november 2008 - 18:21
Unregistered50fe2819
-
Unregistered50fe2819
-
Veteran
-
-
1 833 inlägg
Tror inte den här jämförelsevideon av Dead Space har varit uppe i tråden tidigare: http://www.videogame...n.html?type=hd#I mina ögon är PS3-versionen snyggare, speciellt dräkten som har ett tydligare "meshmönster" på ryggen.
Postad 10 november 2008 - 18:47
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Tror inte den här jämförelsevideon av Dead Space har varit uppe i tråden tidigare:
http://www.videogame...n.html?type=hd#
I mina ögon är PS3-versionen snyggare, speciellt dräkten som har ett tydligare "meshmönster" på ryggen.
Ja man ser alltid vad man vill se. Bättre med 1 vs 1 bilderna på Eurogamer som säger den enkla sanningen, inga skillnader.
Postad 11 november 2008 - 22:38
andrei68
-
andrei68
-
Användare
-
-
236 inlägg
Gamereactor har recenserat nya call of duty world at war.De nämner att ps3 versionen är klart märkbart sämre grafiskt än 360 versionen.Recensionen är uppe nu på deras site.Fick 7/10 i betyg by the way.
Postad 11 november 2008 - 22:59
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Gamereactor har recenserat nya call of duty world at war.De nämner att ps3 versionen är klart märkbart sämre grafiskt än 360 versionen.Recensionen är uppe nu på deras site.Fick 7/10 i betyg by the way.
Väntar spänt på pratet hos Beyond3D ska börja igen. De har pausat trådarna då allt för många har börjat slänga ur sina personliga åskiter där. Ska tydligen bli nya stränga regler som bara tillåter postning av bevis och förklaringar till varför saker är si och så. Lär nog komma något om CoD WaW då. Ska väl vara samma motor som CoD4? Den var iaf lite sämre på PS3 men inte så att folk märkte det direkt eller gav lägre betyg.
Postad 11 november 2008 - 23:00
Unregistered5120ea9a
-
Unregistered5120ea9a
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Inget ont om Gamereactor. Men jag tror jag inväntar Eurogamer faktiskt.
Postad 12 november 2008 - 00:32
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Ska väl vara samma motor som CoD4?
Ja.. men Treyarch vs IW blir ju viss skillnad i kompetens.
Postad 12 november 2008 - 05:09
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3 653 inlägg
http://www.n4g.com/N...29803.aspx?CT=1mirrrors edge fick högre betyg till PS3an ""PS3 version looks just a bit cleaner than 360" and "PS3 bumpers are preferable to 360".
Postad 12 november 2008 - 11:05
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
http://www.n4g.com/N...29803.aspx?CT=1 mirrrors edge fick högre betyg till PS3an ""PS3 version looks just a bit cleaner than 360" and "PS3 bumpers are preferable to 360".
Första gången i historien då. Lågt betyg. Har aldrig sett dem köra med 0.1 i skillnad för en sån sak. Tyvärr lär de bli tryckta av Eurogamer som kommer ta upp att de är exakt samma men selektiv AA på 360 och bättre framerate vilket ger kronan till 360. Blir lätt såhär när saker är "det känns som". Samma gäller Gamereactor. Säger som Tonne, vänta på Eurogamer.
Postad 12 november 2008 - 14:33
andrei68
-
andrei68
-
Användare
-
-
236 inlägg
Vänta på eurogamer?ja fast man kan nog redan nu fastslå hur det kommer att gå..I bästa fall så blir det en likvärdig version men troligtvis något sämre.Eurogamer har gjort hur många jämförelser som helst och ps3an har inte en enda gång varit bättre.Vad det gäller multisläpp så blir det nog så här generationen ut tyvärr.Behövs en astronomisk budget och flera års utveckling för att få till det riktigt bra grafiskt verkar det som (killzone 2).De resurserna har inte multisläpp studios som inte är knutna till sony.
Redigerat av andrei68, 12 november 2008 - 14:36.
Postad 12 november 2008 - 16:19
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Behövs en astronomisk budget och flera års utveckling för att få till det riktigt bra grafiskt verkar det som (killzone 2).
Tror inte det den budgeten behövs om man kör exklusivt eftersom man då bara behöver tänka på PS3:an från början och kan göra allt "rätt" från början. Budgetproblemet uppstår snarare på multispelen och då speciellt för att porta från 360->PS3.
Postad 12 november 2008 - 16:33
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Tror inte det den budgeten behövs om man kör exklusivt eftersom man då bara behöver tänka på PS3:an från början och kan göra allt "rätt" från början.
Budgetproblemet uppstår snarare på multispelen och då speciellt för att porta från 360->PS3.
En port kostar inte mycket, kanske 15% av kostnaden av det man portar ifrån. Man får tillbaka mer ju fler versioner man har dessutom, det är därför alla gör multiplattformsspel. För att tjäna på exklusiva, som ofta har en hög budget, iaf i Sonys fall, så behöver man sälja lite mer. Killzone 2 har en enorm budget.
Postad 12 november 2008 - 16:35
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Jo det är nog inte nobrainer att de stora exklusiva spelen har större budget. Men o andra sidan så är det nog inte försäljning som Sony eller MS tänker på först då utan ett sätt att lägga värde i konsolen, typ visa framtassarna av vad deras maskiner kan klara av.
Postad 12 november 2008 - 16:42
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Japp, i många fall är det så. Bygga ett varumärke för framtiden och visa vad den kan. Gears tjänar mycket, speciellt nu med tvåan, så ibland lyckas man slå två flugor i en smäll.
Postad 12 november 2008 - 19:14
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3 653 inlägg
Skärp dig. Kolla mitt Galleri innan du påstår något. Vad ser du på min TV bänk?
Bara för att du alltid har så svårt att backa upp saker som flyger ur dig och bara vädrar dina personliga åsikter för att hävda dig så behöver du inte slänga ur dig lögner.
Jag vet mycket väl att folk har personliga åsikter och favoriter. Men bara för att man inte råkar tycka som dig behöver det inte betyda att man inte äger en PS3, dina kommentarer är direkt barnsliga. Jag hoppar väl inte på någon annan med samma argument bara för att de anser PS3 vara bättre.
Skillnaden som sagt är att just i denna tråd försöker jag backa upp saker med vad "experter" inom olika områden säger.
Vi har sagt att vi ska frångå exklusiva spel för dessa går inte att fakta bakas då de aldrig kommer se ljus på en annan plattform. Visst vill sitta framför PS3-lägerelden i tron om att det är därför de är "omöjliga" på PS3 så får du väl göra det, jag säger att det är mer för att Sony äger spelen. Jag vet att du tycker PS3 is the shit, du lyckas ju klämma in din personliga åsikt om att KZ2 är världen snyggaste spel i mer eller mindre alla trådar nu.
Här har du mitt galleri: https://www.minhembio.com/PalmiNio
Missade detta inlägg,  wow du hade en PS3  , va kul o lite märkligt haha, tråkigt att du sålde den. Förresten så tycker jag verkligen inte att PS3 is the shit. Ska jag vara ärlig så tycker jag Xbox 360 är den "roligare" konsollen med bättre online och roligare spel. Fast killzone 2 står jag fast vid att det är grymt imponerande även fast FPS inte hör till mina favoriter.
Postad 12 november 2008 - 21:43
Unregistered5120ea9a
-
Unregistered5120ea9a
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Vänta på eurogamer?ja fast man kan nog redan nu fastslå hur det kommer att gå..I bästa fall så blir det en likvärdig version men troligtvis något sämre.
Antagligen. Men varför spekulera när vi snart har mer på fötterna?
Postad 12 november 2008 - 23:24
andrei68
-
andrei68
-
Användare
-
-
236 inlägg
Antagligen. Men varför spekulera när vi snart har mer på fötterna?
Sant,sant...Kul att läsa eurogamers jämförelser även om man nästan redan misstänker vad resultatet blir...
Postad 24 november 2008 - 19:32
andrei68
-
andrei68
-
Användare
-
-
236 inlägg
Ny shootout mellan 360 och ps3 på eurogamer.360 verkar sammantaget ha bättre versioner av multisläpp igen.Gäsp,det är väl sjuttonde gången de gör jämförelser mellan konsollerna nu.Ps3 har inte varit bättre någon gång.
Postad 25 november 2008 - 09:50
Lindholm R
-
Lindholm R
-
Beroende
-
-
1 194 inlägg
Första gången i historien då. Lågt betyg. Har aldrig sett dem köra med 0.1 i skillnad för en sån sak. Tyvärr lär de bli tryckta av Eurogamer som kommer ta upp att de är exakt samma men selektiv AA på 360 och bättre framerate vilket ger kronan till 360.
Blir lätt såhär när saker är "det känns som". Samma gäller Gamereactor. Säger som Tonne, vänta på Eurogamer.
Hehe, jasså, vi har inte kommit längre än när jag kollade in den här tråden sist.
Postad 25 november 2008 - 20:23
mrdrutt
-
mrdrutt
-
Användare
-
-
110 inlägg
Det här är spännande och lite oväntad läsning. Morlock postade länken i annan tråd. ps3 vs xbox360 Tomb Raider Underworld http://www.lensoftruth.com/?p=1648
Postad 25 november 2008 - 23:28
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Det här är spännande och lite oväntad läsning. Morlock postade länken i annan tråd. ps3 vs xbox360 Tomb Raider Underworld
http://www.lensoftruth.com/?p=1648
Nja oväntat är det väl sådär. En grafisk bugg som drabbar båda maskinerna. På Beyond3D är man iaf mer mot att det ser bättre på 360 pga 2xAA. Vi får vänta på Eurogamer som vanligt.
Postad 26 november 2008 - 13:34
Unregistered4a9b099f
-
Unregistered4a9b099f
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
Slänger ut frågan: Vilken konsol är Far Cry 2 snyggast till?
Postad 26 november 2008 - 13:56
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Slänger ut frågan: Vilken konsol är Far Cry 2 snyggast till?
Ska vara rätt lika, iaf sett till bildkvalité. Har ingen take på framerate eller screentearing: PS3  360:  Skillnaden ligger i skuggorna där PS3 verkar kantigare men 360 verkar få någon interlace effekt. Har förmodligen med de olika AA metoderna att göra.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|