Ok, då går vi på frågorna ;D
Behöver man göra en backup överhuvudtaget? Med tex PIM, har i storsätt inget på telefonen av värde som jag bryr mig om att spara. Sparar den något annat viktigt som jag bara måste spara? När man ska kolla där i början när man startar telefonen vilket nr ska man skriva ner? finns typ 3 rader med siffror. tri-color screen saken.
3) Back up program registration information
5) Back up your operator settings
Spelar de någon roll? 3an vet ja inte direkt och 5an lär ju vara lätt att hitta uppgifterna om på operatörenshemsida.
sen Hard-SPL 1.40 Olinex SIGNED är väl den man ska ta? följer man länken hittar ja bara en som heter 1.38...är det rätt program som man ska köra först?
Uppdaterar man radion sen? antar att telefonen är tom nu...Ruu_Signed_DiamProject_V1_5.2.19965_Radio_1.00.25.06 funkar bäst än så länge va?
sen installerar man NEW SWIFTBL WWE DIAMOND ROM V3.2 (denna sägs ju vara bra)
Ok sista jag hjälper innan jag nanar kudde...
HardSPL 1.40 e bäst på grund av att den e det bara... Men den har en bugg... Din skärm kan bli lite störning i, men det är inget som du själv kan fixa genom att trycka in power knappen 2 ggr (Alltså bara stänga av och sätta på skärmen, inte hela telefonen

) HardSPL 1.40 e Un-Signed, så du kan dra in vadsomhelst...
Radio 1.00.25.06 är nyast fast 1.00.25.05 är helt klart bäst hittills...
Men det jag skulle göra ifall jag var du är Nr1, flasha med HardSPL 1.40 unsigned... nr2. flasha SWIFTBL WWE DIAMOND ROM V3.2 nr3. flasha din Radio...
Sen till din backup fråga, jag skrev ner vad den svenska mobilen kommer med för original grejjer, en kille har gjort både original SPL och ROM till svenska mobiler för garanti själ... filerna heter.
DIAM1.37.413.3SVE_Unsigned
Diamond_Radio_1.00.25.03
Original SPL-1.37.0000
Så du behöver inte göra en backup på din egna ROM, dom finns redan där ute... Däremot ifall du har kontakter som du vill ha kvar eller mail o sms så är PPCPimBackupV2.8_wm2005 VERKLIGEN Rekomenderat... Riktigt bra program.
Om du får errors med det backup programet se till att den riktar din sparfil till din internal storage och inte något annat

Så... godnatt

och lycka till... fast var RUGGIGT noga med HardSPL Flashningen för går den åt helvette så e det godnatt mobil... efter att HardSPL e inne har du inte en chans att bricka din telefon

då e det bah o flasha dag ut o in

ps. att flasha SPL går snabbt... typ under 1 minut... så bli inte orolig ifall det går snabbt. Flasha ROM däremot kan ta runt 5 - 8min ... ds
EDIT: Vänta lite med flashningen, fixxa bara HardSPL... det har kommit en ny ROM version, så swift arbetar på en ny redan nu

Hur grym kille som helst

... så vänta till nästa version av Swift, annars så gör du som du vill...
Hans nuvarande kör på ROM 1.93.456.2 WWE hans nya som han jobbar med kör med 1.93.831.1 WWE
Många buggar fixat på den från officiellt håll.
Today (23 July 08) Hong Kong HTC released new ROM for Diamond users.
ROM version: 1.93.831.1 WWE
ROM date: 07/18/08
Radio Version : 52.29.25.12H_1.00.25.05 <---- se? Tillochmed HTC visar att 05 e bäst hittills...
Description:
1. Enable GSM 850 band.
2. Fixed sometimes no signal issue.
3. Fixed no action while touching navigator control in camera mode.
4. Fixed some files in internal storage which cannot be listed.
5. Fixed SMS sound alert notification delayed issue.
6. Improved audio quality after audio booster is enabled.
7. Improved TouchFLO 3D tab switching and movement speed.
8. Improved home page loading speed.
9. Turned off the 5-second auto screen off function when screen is turned back on by pressing power key during a voice call. Screen off timeout will follow system power setting.
10. Added random access bar to the right hand edge of the screen for selection of weather countries and cities.
Folk som testat den menar på att den e snabbare än någon custom cooked ROM hittils, bådar riktigt gott det här
Redigerat av Gucci, 23 juli 2008 - 23:04.