Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *

3968 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 juli 2008 - 21:35

Royael
  • Royael
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

http://modmydiamond.info finns det ju en väldigt bra och enkel guide för hur man gör, är det något du undrar över är det säkert någon som kan svara här.

Ok, då går vi på frågorna ;D

Behöver man göra en backup överhuvudtaget? Med tex PIM, har i storsätt inget på telefonen av värde som jag bryr mig om att spara. Sparar den något annat viktigt som jag bara måste spara? När man ska kolla där i början när man startar telefonen vilket nr ska man skriva ner? finns typ 3 rader med siffror. tri-color screen saken.

3) Back up program registration information
5) Back up your operator settings
Spelar de någon roll? 3an vet ja inte direkt och 5an lär ju vara lätt att hitta uppgifterna om på operatörenshemsida.

sen Hard-SPL 1.40 Olinex SIGNED är väl den man ska ta? följer man länken hittar ja bara en som heter 1.38...är det rätt program som man ska köra först?

Uppdaterar man radion sen? antar att telefonen är tom nu...Ruu_Signed_DiamProject_V1_5.2.19965_Radio_1.00.25.06 funkar bäst än så länge va?

sen installerar man NEW SWIFTBL WWE DIAMOND ROM V3.2 (denna sägs ju vara bra)

Postad 23 juli 2008 - 22:51

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Ok, då går vi på frågorna ;D

Behöver man göra en backup överhuvudtaget? Med tex PIM, har i storsätt inget på telefonen av värde som jag bryr mig om att spara. Sparar den något annat viktigt som jag bara måste spara? När man ska kolla där i början när man startar telefonen vilket nr ska man skriva ner? finns typ 3 rader med siffror. tri-color screen saken.

3) Back up program registration information
5) Back up your operator settings
Spelar de någon roll? 3an vet ja inte direkt och 5an lär ju vara lätt att hitta uppgifterna om på operatörenshemsida.

sen Hard-SPL 1.40 Olinex SIGNED är väl den man ska ta? följer man länken hittar ja bara en som heter 1.38...är det rätt program som man ska köra först?

Uppdaterar man radion sen? antar att telefonen är tom nu...Ruu_Signed_DiamProject_V1_5.2.19965_Radio_1.00.25.06 funkar bäst än så länge va?

sen installerar man NEW SWIFTBL WWE DIAMOND ROM V3.2 (denna sägs ju vara bra)

Ok sista jag hjälper innan jag nanar kudde...

HardSPL 1.40 e bäst på grund av att den e det bara... Men den har en bugg... Din skärm kan bli lite störning i, men det är inget som du själv kan fixa genom att trycka in power knappen 2 ggr (Alltså bara stänga av och sätta på skärmen, inte hela telefonen :) ) HardSPL 1.40 e Un-Signed, så du kan dra in vadsomhelst...

Radio 1.00.25.06 är nyast fast 1.00.25.05 är helt klart bäst hittills...

Men det jag skulle göra ifall jag var du är Nr1, flasha med HardSPL 1.40 unsigned... nr2. flasha SWIFTBL WWE DIAMOND ROM V3.2 nr3. flasha din Radio...

Sen till din backup fråga, jag skrev ner vad den svenska mobilen kommer med för original grejjer, en kille har gjort både original SPL och ROM till svenska mobiler för garanti själ... filerna heter.

DIAM1.37.413.3SVE_Unsigned
Diamond_Radio_1.00.25.03
Original SPL-1.37.0000

Så du behöver inte göra en backup på din egna ROM, dom finns redan där ute... Däremot ifall du har kontakter som du vill ha kvar eller mail o sms så är PPCPimBackupV2.8_wm2005 VERKLIGEN Rekomenderat... Riktigt bra program.

Om du får errors med det backup programet se till att den riktar din sparfil till din internal storage och inte något annat ;)

Så... godnatt :) och lycka till... fast var RUGGIGT noga med HardSPL Flashningen för går den åt helvette så e det godnatt mobil... efter att HardSPL e inne har du inte en chans att bricka din telefon ;) då e det bah o flasha dag ut o in :)

ps. att flasha SPL går snabbt... typ under 1 minut... så bli inte orolig ifall det går snabbt. Flasha ROM däremot kan ta runt 5 - 8min ... ds

EDIT: Vänta lite med flashningen, fixxa bara HardSPL... det har kommit en ny ROM version, så swift arbetar på en ny redan nu :D Hur grym kille som helst :D... så vänta till nästa version av Swift, annars så gör du som du vill...

Hans nuvarande kör på ROM 1.93.456.2 WWE hans nya som han jobbar med kör med 1.93.831.1 WWE
Många buggar fixat på den från officiellt håll.

Today (23 July 08) Hong Kong HTC released new ROM for Diamond users.

ROM version: 1.93.831.1 WWE
ROM date: 07/18/08
Radio Version : 52.29.25.12H_1.00.25.05 <---- se? Tillochmed HTC visar att 05 e bäst hittills...

Description:
1. Enable GSM 850 band.
2. Fixed sometimes no signal issue.
3. Fixed no action while touching navigator control in camera mode.
4. Fixed some files in internal storage which cannot be listed.
5. Fixed SMS sound alert notification delayed issue.
6. Improved audio quality after audio booster is enabled.
7. Improved TouchFLO 3D tab switching and movement speed.
8. Improved home page loading speed.
9. Turned off the 5-second auto screen off function when screen is turned back on by pressing power key during a voice call. Screen off timeout will follow system power setting.
10. Added random access bar to the right hand edge of the screen for selection of weather countries and cities.

Folk som testat den menar på att den e snabbare än någon custom cooked ROM hittils, bådar riktigt gott det här :D

Redigerat av Gucci, 23 juli 2008 - 23:04.

Postad 23 juli 2008 - 23:02

artlind
  • artlind
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Idag gick jag upp ett felmeddelande som inte verkar försvinna. Har haft telefonen i en och halv vecka har fungerat fint fram tills nu. Varje gång jag skickar ett nytt sms och klickar på send så får jag upp detta felmeddelenade:

Meddel.funktion
En eller flera mottagare är okänd eller så är adressen ogiltig. Vill du skicka meddelandet ändå?

Detta fel dyker inte upp när man svarar på något meddelande bara när man väljer att skicka ett nytt. Vad är det som är knas? Spelar ingen roll om jag skriver nummret eller använder en kontakt från teleboken. Har provat att softrestetta utan resultat. Tacksam för svar eller om någon som kan fråga en expert.

Alla meddelanden kommer fram när man klickat i Ja, dock dyker denna popup hela tiden när man väl ska skicka ett nytt.

Redigerat av artlind, 23 juli 2008 - 23:05.

Postad 23 juli 2008 - 23:28

Xen1
  • Xen1
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Gucci så om någonting mot all förmodan skulle gå fel vid hardspl flashning så finns det alltså ingenting att göra åt den ingen återvändå?
eller finns det något under utveckling för att återställa en "brickad" efter en eventuell hardspl fel flashad telefon?
åhh så sugen på touch diamond men touch pro med 16gb memory vore ju inte fel heller men ush jag tänker alltid det värsta tänk om någonting skulle gå fel och det inte finns eller kommer finnas något sätt att återställa mobilen ush!

samt
"The signed version of Hard-SPL will allow you to only flash signed ROMs which have been tested and proven safe by the ELITE team (recommended). The Developer Edition allows you to flash unsigned ROMs, but you'd better know what you're doing if you don't want to end up with an expensive paperweight."

man måste ha unsigned för de flesta rom om jag fattat och när man skriver så där så blir man såklart rädd om man skulle våga flasha ifall man införskaffar mobilen

Redigerat av Xen1, 23 juli 2008 - 23:32.

Postad 24 juli 2008 - 01:00

Bikern
  • Bikern
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Jag vet att tydligen så är Skype i en beta version till Diamond med en Beta ROM... Mycket instabilt än men ge det ett par veckor så kommer nog den nya ROM'en som final med Skype inkluderat :)

Skype finns redan som *.CAB fil som man kan köra med orginal ROM, jag har testat den o den funkar.

http://tom.x-files.lv/Cabs/

Postad 24 juli 2008 - 01:16

Bikern
  • Bikern
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Gucci så om någonting mot all förmodan skulle gå fel vid hardspl flashning så finns det alltså ingenting att göra åt den ingen återvändå?
eller finns det något under utveckling för att återställa en "brickad" efter en eventuell hardspl fel flashad telefon?

NEJ, en brickad telefon är FÖRSTÖRD! den kommer du aldrig använda som annat än fingeravtrycks samlare i framtiden.

Postad 24 juli 2008 - 01:45

Bikern
  • Bikern
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Tror ni denna emulator skulle fungera att installera på HTC:n?

http://www.sunbug.ne.../PocketGBA.html

MvH

Jag har nu testat den emulatorn på Diamond och den funkar finfint, docl fngerar EJ *.cab filen, så ni får föra över hela mappen med exe fil o annat tjafs direkt till telefonen, men sedan är det bara att köra, grymt coolt.

Postad 24 juli 2008 - 05:12

Freddaz
  • Freddaz
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Ja du får packa upp zip-filerna och lägga cab-filerna på telefonen och köra dem därifrån.
(det var inte tillåtet att ladda upp cab-filer här på forumet)

Jag Tackar och Bockar... Nu funkar det :)

Postad 24 juli 2008 - 05:41

Freddaz
  • Freddaz
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hejsan.
Jag har 2 frågor för en Rookie... :)

1: ROM Vad är det för nått?

2: Och varför byter ni ROM?

Postad 24 juli 2008 - 06:06

bongomatic
  • bongomatic
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Verkar som jag hittade svaren själv:
"Fungerar 3’s egna tjänster i mobilen som t.ex. Mobil-TV eller 3Music?
Nej, inga utav 3’s tjänster är kompatibla med HTC Touch Dual då mobilens mjukvara är i orginalutförande."

Otroligt kasst 3, vill byta operatör nu.

Postad 24 juli 2008 - 07:22

cheGG
  • cheGG
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Jag har samma problem, och det verkar vara en bug.
Åtgärd:
1. Stoppa musikspelaren.
2. Gå till "Ljudförstärkaren", stäng av eq'n och klicka utför.
3. Dra ur headset, stoppa tillbaks.
4. Starta musikspelaren.
5. Et voila! Basen har kommit tillbaka.

Hoppas dom fixar denna bug i någon ny ROM uppdatering snart, för det är riktigt irriterande.

/M

Tjihoo! Det fungerade klockrent!
Mycket märklig bugg måste jag säga, men jag är extremt tacksam för denna lösing! Tusen tack!

Postad 24 juli 2008 - 07:30

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

åhh så sugen på touch diamond men touch pro med 16gb memory vore ju inte fel heller men ush jag tänker alltid det värsta tänk om någonting skulle gå fel och det inte finns eller kommer finnas något sätt att återställa mobilen ush!

samt
"The signed version of Hard-SPL will allow you to only flash signed ROMs which have been tested and proven safe by the ELITE team (recommended). The Developer Edition allows you to flash unsigned ROMs, but you'd better know what you're doing if you don't want to end up with an expensive paperweight."

man måste ha unsigned för de flesta rom om jag fattat och när man skriver så där så blir man såklart rädd om man skulle våga flasha ifall man införskaffar mobilen

Du flashar ju inte med vadsomhelst som kommer ut. Du tar ju den som fått bra betyg i XDA-Developers forum... om du tar signed kan det ta en stund för vissa ROM's att bli godkända :) Men som sagt. Att flasha någonting fel när du har HardSPL spelar egentligen ingen roll eftersom du kan komma tillbaks utan problem...

Men oroa dig inte, SPL flashning e lätt som en plätt, om du följer modmydiamond.info (killen som gjort siten kallar sig för racer_x eller nått liknande) så kommer det gå skit bra...

EDIT: Swiftblade skrev det här nyligen:

Talking about the stock HK 1.93.831.1 ROM, it's more user friendly to us Asian users. The differences between them is too slight though for me to cook a new ROM base on it. Perhaps my Lite version will be based on this. More probably I will wait the THE NEW OS Build 20xxx RELEASE...

Redigerat av Gucci, 24 juli 2008 - 07:33.

Postad 24 juli 2008 - 07:36

aburman
  • aburman
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
En enkel fråga till ni som har en Diamond; hur länge räcker batteriet vid "normal" användning?

Postad 24 juli 2008 - 07:41

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
som de redan tagits upp lite så är det ganska sällsynt att en telefon blir helt brickad så länge man har hard spl installerat och använder en rom för diamond...

jag har läst tytn forumet på xda i 6 månader å telefoner som riktigt brickade kanske är 1-5 st..

Postad 24 juli 2008 - 08:05

Royael
  • Royael
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Tack för svaret Gucci. Gäller bara för mig att hitta 1.40 nu...vet inte om det är den ja har laddat ner..står inte version..skicka gärna PM eller nått med downloadlink till hardspl 1.40

Dutty's Hybrid Release 5.2.19965/20270 Public Beta - Är inte det den nya romen?

Postad 24 juli 2008 - 09:36

shille
  • shille
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Nån som är sugen på att köpa en HTC Diamond? (1 vecka gammal)

Postad 24 juli 2008 - 09:41

c0ol
  • c0ol
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Tack för svaret Gucci. Gäller bara för mig att hitta 1.40 nu...vet inte om det är den ja har laddat ner..står inte version..skicka gärna PM eller nått med downloadlink till hardspl 1.40

Dutty's Hybrid Release 5.2.19965/20270 Public Beta - Är inte det den nya romen?

http://forum.xda-dev...ad.php?t=400950
den hard-spl har jag använt
http://forum.xda-dev...ad.php?t=408651
och den romen gillar att du med den kan uppdatera manila utan att behöva installera en helt ny rom

Postad 24 juli 2008 - 09:45

Stefaan
  • Stefaan
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Jag har nu testat den emulatorn på Diamond och den funkar finfint, docl fngerar EJ *.cab filen, så ni får föra över hela mappen med exe fil o annat tjafs direkt till telefonen, men sedan är det bara att köra, grymt coolt.

Coolt. Jag har inte haft tid att testa lägga in emulatorn, men eftersom du säger att det fungerar ska jag ta mig tiden att fixa det! =)

MvH

Postad 24 juli 2008 - 09:55

gockelinus
  • gockelinus
  • Lärjunge

• 322 inlägg
  • 0
Hej!!!
Jag bara undrar om det är någon som vet varför telefonen plötsligt kopplar upp sig och sen aldrig kopplar ner sig igen utan man måste trycka på 3g knappen och sen koppla ifrån. Det händer säkert 10 gr om dagen och jag har avaktiverat både väder och rss!!!!
Har jag missat någon mer inställning, den gjorde inte så i början, har haft telefonen i 2 veckor nu och min operatör är Telenor.
Jag kör orginalrom, men har lagt in TF3D config.... Jag sökte också i denna tråd men hittade inget riktigt svar!

Postad 24 juli 2008 - 10:41

Xen1
  • Xen1
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
gucci tack för all klarhet =) såg lätt ut om man följde guiden du länka till
nu måste jag bara göra bestäma mig till 100% diamond lr pro
båda lockar

Postad 24 juli 2008 - 10:47

Royael
  • Royael
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

http://forum.xda-dev...ad.php?t=400950
den hard-spl har jag använt
http://forum.xda-dev...ad.php?t=408651
och den romen gillar att du med den kan uppdatera manila utan att behöva installera en helt ny rom

Jo har varit inne där men menar du då Unsigned-Hard-SPL-Diamond-OliNex.zip (1.92 MB, 10550 views)?

Postad 24 juli 2008 - 10:51

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Verkar som jag hittade svaren själv:
"Fungerar 3’s egna tjänster i mobilen som t.ex. Mobil-TV eller 3Music?
Nej, inga utav 3’s tjänster är kompatibla med HTC Touch Dual då mobilens mjukvara är i orginalutförande."

Otroligt kasst 3, vill byta operatör nu.

3mobilTV funkar inte eftersom det krävs en anpassad applikation som inte fungerar på windowsmobiler. Däremot kan du använda 3musik. Det enda du inte kan ta del av
är själva 3Playern som är en applikation. Jag har musikpaketet och skapar mina spellistor, jag kollar på musikvideos och lyssnar på radiokanalerna. Diamonds mediaspelare fungerar med utbudet på 3Musik. 3Playern klarar jag mig utan.

Redigerat av crest, 24 juli 2008 - 10:57.

Postad 24 juli 2008 - 10:56

Stefaan
  • Stefaan
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Här kan du ladda hem SNES, NES och PSx-emulatorer, har testat att starta PSx-emulatorn och den fungerar fint, har ej hunnit testa något spel än.

http://forum.xda-dev...ad.php?t=369855

MvH

Postad 24 juli 2008 - 11:12

br3nt
  • br3nt
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

3mobilTV funkar inte eftersom det krävs en anpassad applikation som inte fungerar på windowsmobiler. Däremot kan du använda 3musik. Det enda du inte kan ta del av
är själva 3Playern som är en applikation. Jag har musikpaketet och skapar mina spellistor, jag kollar på musikvideos och lyssnar på radiokanalerna. Diamonds mediaspelare fungerar med utbudet på 3Musik. 3Playern klarar jag mig utan.

hur gjorde du för att få igång 3playlist osv, har nämligen också musikpaketet :)
tacksam för svar !

Postad 24 juli 2008 - 11:39

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

hur gjorde du för att få igång 3playlist osv, har nämligen också musikpaketet :)
tacksam för svar !

Det enklaste är att göra alla spellistor på datorn. Gå in på www.tre.se och klicka på 3Music. Logga in och skapa listorna. Välj vilka låtar du vill lägga till och placera dom i listan. Bry dig inte om att det står att låtarna kostar pengar, du betalar BARA om du köper dom, men det är gratis att placera dom i spellistor. Alla dina spellistor dyker upp i din telefon när du går in på 3musik i mobilen.

Postad 24 juli 2008 - 12:11

c0ol
  • c0ol
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Jo har varit inne där men menar du då Unsigned-Hard-SPL-Diamond-OliNex.zip (1.92 MB, 10550 views)?

Ja läser du i inlägg två så ser du vad det är för speciellt med de olika versionerna

Postad 24 juli 2008 - 13:08

Royael
  • Royael
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Ja läser du i inlägg två så ser du vad det är för speciellt med de olika versionerna

Jo. men jag har romversion 1.37xxxxxx ska ja ta HardSPL_Olinex137_Unsigned.zip (137.4 KB, 421 views) eller Unsigned-Hard-SPL-Diamond-OliNex.zip (1.92 MB, 10550 views). Om ja skulle vill ha en ny rom sen, behöver ja inte göra om denna procedur heller väl?

Postad 24 juli 2008 - 13:15

c0ol
  • c0ol
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Jo. men jag har romversion 1.37xxxxxx ska ja ta HardSPL_Olinex137_Unsigned.zip (137.4 KB, 421 views) eller Unsigned-Hard-SPL-Diamond-OliNex.zip (1.92 MB, 10550 views). Om ja skulle vill ha en ny rom sen, behöver ja inte göra om denna procedur heller väl?

1.37 är en patch till Unsigned-Hard-SPL-Diamond-OliNex.zip den du ska ha om du får problem med skärmen.

Nej har du uppdaterat SPL så behöver du inte göra det fler gånger, om du inte vill byta till en signed.

Postad 24 juli 2008 - 13:16

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Ok, imorgon ska jag starta ett litet experiment, hoppas detta kan vara till nytta och nöje för er.

Jag ska spela Mp3 hela dagar i sträck och se hur länge batteriet håller med dom olika mp3 spelarna som finns tillgängliga för just WM6. Så dom jag ska testa är:

HTC's Egna spelare
CorePlayer 1.2.5 Build 4506
S2P Player 0.40 WM5 (iPod klon)
Windows Media Player (Wm6 egna spelare)

så jag kommer skriva sen hur länge batterierna håller för jusst detta ändamål då detta är något jag gärna använder mobilen till.

Hoppas ni finner detta hjälpande när det kanske handlar om att skaffa den här mobilen...

ps. Jag ska försöka att inte göra något annat under tiden fast räkna med iallafall runt 10 - 20 minuters mobil snack och möjligtvis album byte däremellan .ds

EDIT: Just det kanske smart o skriva vilka roms o radio jag kör med...

HardSPL Unsigned
Diamond Project Team Rom Release V2 Lite
Diamond Radio 1.00.25.05 (Lätt den bästa hittills)

UPDATE:

Accecories Used:
Jays m-JAYS Stereo musikadapter till HTC - Svart
Sennheiser HD212 Pro

Laddning genom Datorn's USB: 2 - 2,5h
DiVX Uppspelning med CorePlayer: 4 - 4,5h
HTC's Egna spelare: 8h + 30min Telefon Pratande så lägg till lite till ifall ni inte pratar telefon ;)
CorePlayer 1.2.5 Build 4506: 7,2h + 10min Telefon Pratande ( WTF!? As besviken O_o? ) *
S2P Player 0.40 WM5 (iPod klon typ): 5,5h + 10min Telefon pratande **
Windows Media Player (Wm6 egna spelare): 25/7

GSM/GPRS ON
3G OFF
WiFi OFF...
Bluetooth OFF...

* Ritkigt konstigt, CorePlayer's föregångare TCPMP var bättre med andra ord :unsure:
** Inte särskilt överaskande med tanke på att den kräver mycket 3D Grafik... men ändå... 3h mindre än HTC's egna... e det värt det? ;) Lämnar jag till er att bedöma

Preliminär Slutsats:

Hmmm HTC Har gjort en helt suverän mp3 spelare som tydligen är riktigt snål på batteriet. CorePlayer var nära men den ger ju inte något mer som inte HTC's egna spelare ger. S2P Player e snyggt, men är det värt dom 3h musiktid den slukar i jämförelse med HTC's Media Spelare? Jag märkte även att med S2P Blev mobilen äckligt varm O_o måste va pga att den använder grafikkortet mycket. Nåväl... här näst, Hur står HTC's Media Player upp mot Windows Media Player 6 ? Senare imorgon... hann inte idag...

Redigerat av Gucci, 24 juli 2008 - 17:11.

Postad 24 juli 2008 - 13:59

bugfix2k
  • bugfix2k
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

gucci tack för all klarhet =) såg lätt ut om man följde guiden du länka till
nu måste jag bara göra bestäma mig till 100% diamond lr pro
båda lockar

Jag skulle inte ha nåt emot ett "riktigt" tangentbord faktiskt, som Pro har. Sen är det jju bra med slot för minneskort. Måste dock säga att jag tycker Pro är för tjock, en av sakerna jag gillar mest med Diamond är att den är så jäkla tunn :unsure:

Postad 24 juli 2008 - 14:14

Unregistered765e6ebc
  • Unregistered765e6ebc
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Hej jag har ett problem. det har dragits pengar från min telefon fast att jag inte har gjort något, har 3. Misstänker att det har att göra med att telefonen kopplar upp sig själv ibland, någon som vet vad man kan göra åt detta? Tacksam för svar.

/ Emil.

Postad 24 juli 2008 - 14:54

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Hej jag har ett problem. det har dragits pengar från min telefon fast att jag inte har gjort något, har 3. Misstänker att det har att göra med att telefonen kopplar upp sig själv ibland, någon som vet vad man kan göra åt detta? Tacksam för svar.

/ Emil.

Ditt väder uppdateras varje timma tror jag, kolla i inställningar på Vädret Sidan...

Postad 24 juli 2008 - 15:21

Unregistered765e6ebc
  • Unregistered765e6ebc
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Ditt väder uppdateras varje timma tror jag, kolla i inställningar på Vädret Sidan...

Jag har stängt av den funktion vad jag kan se, så det måste vara något annat.

Postad 24 juli 2008 - 16:15

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Mail ?

Postad 24 juli 2008 - 17:24

Royael
  • Royael
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Jag förstår inte jag kört HardSPL men efter jag kört igenom det är telefonen bara resetad ingen skillnad och den visar inte:
Hard SPL 1.40.Olinex
DIAM100 MFG 64M
SPL-1.40.OliNex

När man startar telefonen står det samma version som tidigare. Har gjort samma sak 2 gånger nu. Inga felmedelanden eller nått. Verkar som det bara görs en hardreset utan att något nytt läggs till.

Redigerat av Royael, 24 juli 2008 - 18:05.

Postad 24 juli 2008 - 19:33

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Jag förstår inte jag kört HardSPL men efter jag kört igenom det är telefonen bara resetad ingen skillnad och den visar inte:
Hard SPL 1.40.Olinex
DIAM100 MFG 64M
SPL-1.40.OliNex

När man startar telefonen står det samma version som tidigare. Har gjort samma sak 2 gånger nu. Inga felmedelanden eller nått. Verkar som det bara görs en hardreset utan att något nytt läggs till.

Hur menar du? Startar du telefonen med power knappen och volym knapp neråt samtidigt? För det är enda gången du ser din SPL överhuvudtaget... det är inte dom röda siffrorna du ser när du startar mobilen normalt...

EDIT: Ser att du srev i XDA-Developer forumet :unsure: den tyske pojken e ute o cyklar oxo, du kan inte SE någonstans att du har den förutom när du startar om telefonen genom att starta om den med Power + Volume Down knappen samtidigt...
Då kommer du till "The holy tri colored screen" ...om du misslyckas att ta dig dit starta om igen med power + vol down knapparna sammtidigt...

Redigerat av Gucci, 24 juli 2008 - 19:39.

Postad 24 juli 2008 - 19:38

Mike T
  • Mike T
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
--->Gucci

Jag har skickat dig ett PM. Har du lust att kolla på det och ev hjälpa mig. Vore mycket tacksam om du kunde det.

Postad 24 juli 2008 - 19:46

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
Mys :unsure:

Postad 24 juli 2008 - 20:09

zuperzelda
  • zuperzelda
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Tycker htc'n är rätt avancerad så köpte en till telerfon idag som inte ha så många finnesser, bild finns i galleri =) det ni :unsure:

Postad 24 juli 2008 - 20:26

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
vilken syftar du på? :unsure: ser bara din diamond där ;)

Edit: Aha en vev telefon haha grym!!!!

Redigerat av Gucci, 24 juli 2008 - 20:27.

Postad 24 juli 2008 - 20:58

zuperzelda
  • zuperzelda
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

vilken syftar du på? :unsure: ser bara din diamond där ;)

Edit: Aha en vev telefon haha grym!!!!

inga innställmingar..bara till o veva...så det måste vart bättre förr ;)

men är nöjd som fan med min diamond nu..fått de mästa till och funka som jag vill förutom gps =)
har inget tålamod o sitta o pilla....ska övertala lillebror till att sätta sig med det =)
Man vill ju hitta hem hehe

Redigerat av zuperzelda, 24 juli 2008 - 20:59.

Postad 24 juli 2008 - 21:00

Royael
  • Royael
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
svensk T9, 24h klocka var hittar jag det?

Redigerat av Royael, 24 juli 2008 - 21:00.

Postad 24 juli 2008 - 21:13

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

svensk T9, 24h klocka var hittar jag det?

Svensk T9 finns ... på xda-dev's forum, orka hitta den... leta efter en fil som heter: T9 Input 14 Languages Update.cab

Då får du svenska T9 med... nu, Pasta sallad :unsure:

edit: bah klockan... gå till settings locale och ändra till sweden, så funkar inte det får du gå in på clock settings och ändra till 24h

Redigerat av Gucci, 24 juli 2008 - 21:14.

Postad 24 juli 2008 - 21:33

Royael
  • Royael
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
http://forum.xda-dev...ad.php?t=408109

kan de vara T9 Input 14 Languages Update.cab? isf var lägger ja cab filerna när ja ska installera dem?

Postad 24 juli 2008 - 21:39

c0ol
  • c0ol
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

http://forum.xda-dev...ad.php?t=408109

kan de vara T9 Input 14 Languages Update.cab? isf var lägger ja cab filerna när ja ska installera dem?

valfritt ställe på telefonen, tex my documents, sen är det bara att klicka på filen i telefonen och följa instruktionerna

Postad 24 juli 2008 - 21:51

Royael
  • Royael
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
lyckades. men saknar åäö knapparna som ja hade på min tidigare version...

Postad 24 juli 2008 - 21:55

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

lyckades. men saknar åäö knapparna som ja hade på min tidigare version...

finns på sida 3 i symbols fliken... så funkar det att köra WWE Roms... men jag föredrar det än buggiga sena svenska versioner 100 av 100 ggr...

Postad 24 juli 2008 - 21:58

Royael
  • Royael
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

finns på sida 3 i symbols fliken... så funkar det att köra WWE Roms... men jag föredrar det än buggiga sena svenska versioner 100 av 100 ggr...

ja det eller trycker du bara på knapparna där de va tidigare och väljer de direkt.

Postad 24 juli 2008 - 22:26

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

ja det eller trycker du bara på knapparna där de va tidigare och väljer de direkt.

O_o? Vad menar du? :unsure:

EDIT: ahaa dom e där fast gömda, fast inte på full qwerty tagentbordet... coolt ;)

Redigerat av Gucci, 24 juli 2008 - 22:30.

Postad 24 juli 2008 - 22:35

Royael
  • Royael
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Hur bytar man färg på texten på home sidan? som klockan kalender saker call history?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.