![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 14 juli 2008 - 12:25
Köper ni för baksida med?
Jag köpte för baksida också men satte aldrig på det för det var så förbaskat omständigt. Var ett **** att få på framsidan utan att få damm under det.
Har dock plockat av det helt nu. Tycker inte det behövs. Ska väldigt mycket till om man ska repa glaset.
Redigerat av Unregistereddc471864, 14 juli 2008 - 12:26.
Postad 14 juli 2008 - 12:28

Postad 14 juli 2008 - 12:35
Varför inte beställa från Dustinhome.se ist? Knappt 200 spänn och leverans imorn eller på onsdag
Haha... ja hade jag vetat om det hade jag såklart gjort det. Gick helt på vad folk snackade om tidigare i forumet och tog länken till tillverkarens hemsida.
Men men... blir några tior billigare iaf plus att Dustin inte har dem i lager än.
Postad 14 juli 2008 - 12:40
Postad 14 juli 2008 - 13:06
Varför inte beställa från Dustinhome.se ist? Knappt 200 spänn och leverans imorn eller på onsdag
Eller ifrån http://www.iphonebut...visible-Shield/ =D
Fanns visst inte för iPhone 3g där:/
Redigerat av Unregisteredae963e03, 14 juli 2008 - 13:06.
Postad 14 juli 2008 - 13:12
Postad 14 juli 2008 - 13:18
Någon som vet om jag kan behålla min telia-adress och min jobbmail med MobileMe och hur det i sånt fall fungerar? Måste man vidarebefordra till en @me.com adress eller??
Du kan forwarda din nuvarande mail till din @me.com adress så länge din nuvarande leverantör stödjer det. I dagsläget går det dock ej att ange en annan adress än @me.com när du sänder mail via MobileMe (Vilket jag tycker är en gigantisk miss från Apples sida).
Edit: Du kan även ställa in i MobileMe så att den automatiskt hämtar mail från andra pop-konton (t.ex. Telia).
Redigerat av tommydl, 14 juli 2008 - 13:19.
Postad 14 juli 2008 - 13:37
Det är ju tyvärr så här det alltid varit. Hoppas att alla nya kunder kan hjälpa till att trycka på Apple att fixa detta. Jag har aldrig använt min @mac.com (nu @me.com) bland annat på grund av denna brist. Sedan tycker jag att ingen mailtjänst är bättre än gmail, men det är ju en helt annan poäng.Du kan forwarda din nuvarande mail till din @me.com adress så länge din nuvarande leverantör stödjer det. I dagsläget går det dock ej att ange en annan adress än @me.com när du sänder mail via MobileMe (Vilket jag tycker är en gigantisk miss från Apples sida).
Edit: Du kan även ställa in i MobileMe så att den automatiskt hämtar mail från andra pop-konton (t.ex. Telia).
Hur som helst http://www.apple.com/feedback/ är en bra sida att känna till.
Postad 14 juli 2008 - 13:47

Postad 14 juli 2008 - 14:08
Postad 14 juli 2008 - 14:28
Kan ju tipsa om att Telia nu på telia.se/iphone har en lista på vilka butiker som fortfarande har kvar telefoner (Dock bara 8GB iPhone i dagsläget).
Gott!
När där poppar upp 16gigare är det jag som rusar till närmsta ställe och köper en. Beställningen jag gjorde på www.telia.se Klockan 01.30 den 12/7 är inte ens inlagd i databasen (då detta tydligen görs manuellt i efterhand enligt Kundservice).
Kanon med lagerstatus Telia!
Postad 14 juli 2008 - 15:08
Uj,uj. Ringde precis Telias kundtjänst. Min iphone skickas idag (svart 16GB)...
Snål som jag var beställde jag segaste leveransen på invisible shielden... kommer först om en vecka! Nåja, det finns mycket att hetsa upp sig för så här i semestertider
Va? När beställde du? Från Telia.se? Va Va Va?! (O:
Postad 14 juli 2008 - 15:14
Beställde redan kl 5 (småbarnsförälderVa? När beställde du? Från Telia.se? Va Va Va?! (O:

Postad 14 juli 2008 - 15:29
Någon som vet om jag kan behålla min telia-adress och min jobbmail med MobileMe och hur det i sånt fall fungerar? Måste man vidarebefordra till en @me.com adress eller??
Det går annars att konfigurera flera konton och brevlådor på iPhone.
Har själv jobbets exchange via Push, min privata gmail och min privata domän... tre konton = tre inkorgar, smidigt som få tycker jag.
Postad 14 juli 2008 - 15:32
Jo, jag synkar bara mina mail-inställningar från Mail.app, men man får ju då endast push från .mac/me. Verkligen synd att de inte har push stöd för Gmail.Det går annars att konfigurera flera konton och brevlådor på iPhone.
Har själv jobbets exchange via Push, min privata gmail och min privata domän... tre konton = tre inkorgar, smidigt som få tycker jag.
Postad 14 juli 2008 - 16:23
så med andra ord går det inte att få hotmailen vidarebefodrad till iPhonen utan att betala.. that sux. Aja det går ju att surfa in på hotmailen via safari i värsa fall, men det är ju en smula bökigare.
Testa det här:
http://v3.izymail.co...neSettings.aspx
Postad 14 juli 2008 - 16:33
Kan man inte ställa in i telefonen att den ska kolla mailkonton var x:e minut?
Eller ?
Postad 14 juli 2008 - 16:39
EDIT: Fasiken, missade att det stod "Du kan vidarebefordra din e-post till en annan adress som slutar på hotmail.com, msn.com eller live.com, eller till Windows Live Custom Domains.". Med andra ord meningslöst.
Redigerat av shapic, 14 juli 2008 - 16:43.
Postad 14 juli 2008 - 19:21
Postad 14 juli 2008 - 19:25
Sådär. Nu står jag i kö på några butiker också. Har klämt på den också och ville genast kramas. Fast chansen att de ska ringa med goda nyheter känns rätt liten då jag flyger upp igen på onsdag. Men men, man ska aldrig äta gul snö...
Exakt vad innebär det att "stå i kö". Kanske är logiskt... men innebär det att säljarna ger kalla handen till en kund som lallar in i butiken och vill köpa en iPhone men inte står uppskriven på någon lista?! Eller är det bara så att listan genererar ett sms att nu har vi telefonen du söker på lager?!
Har beställt via websidan men har en stark känsla av att de får in den i butik under veckan och att jag skall sticka in näsan fler ggr under dagen för att komma över ett exemplar. Står dock ej med på någon "butikslista".
Väntan är plågsam. Har precis spanat in några amatörreviews på youtube... finns en hel del coola apps jag vill ha!!
Postad 14 juli 2008 - 19:35
Postad 14 juli 2008 - 19:38
Stå i kö=skriva upp sig på en kölista i butiken. De sa att de ringer och/eller skickar sms när en lur står och väntar i mitt namn. Haha! Så trögt att Kiruna har galet många 8-giggare i förhållande till storleken på stan. Ingen kan ha köpt nån sån där uppe. Undrar om Telia petar in lagersaldo på 16-giggarna också? Någon som vet? Någon som sett nåt?
Ludvika Storgatan 32 771 30 21
Min lilla stad har också en hel drös med 8 giggare, tur man var först i kön där då

Skulle ha en 16GB anyway så

Postad 14 juli 2008 - 20:05
Postad 14 juli 2008 - 20:14
Postad 14 juli 2008 - 20:57
Nej, det kan man inte med sunk-hotmail. Däremot finns det andra tjänster som kan vidarebefordra din hotmail-mail till en annan mail, som t.ex. Gmail, så det går att komma runt problemet.
Ok, som vilka tjänster? Utan att ha orkat googla ;)
Postad 14 juli 2008 - 21:11
i som tror på imorn kan nog fortsätta tro...
Hyyysch! Jag tror på onsdag, men det är en jäkligt tajt dag för mig rent tidsmässigt. Ringer de inte på morgonkvisten så är det kört.
Postad 14 juli 2008 - 21:42
Var inne på Telia idag och frågade, och de sa att när de får in iPhonen i lager och har informerat mig som bokat om detta så har jag en dag på mig att komma å hämta upp den innan de säljer den vidare.
Citerar man det som står på Telias hemsida: "Du är även mycket välkommen att besöka Telias butiker, och om det skulle vara slutsålt kan du alltid göra en intresseanmälan för att få information när varan åter finns i lager." så tolkar jag det som att man får informationen om när de finns i lager men de lägger inte undan ett exemplar till en.
Tror helt enkelt att det är bäst att cirkulera kring butiken och snabbt kasta sig över när leveransen kommer. Jag chansar, som sagt, hårt på att de levereras under onsdagen.

Postad 14 juli 2008 - 22:06
Postad 14 juli 2008 - 22:42
håller med man fyllde ju i hela köret med exakt vilken mobil och personuppgifter osv.Jag är övertygad om att de lägger undan den åt en. Vissa skrev även upp vilket abonnemang man hade nu och vad man skulle byta till. Sen kanske de inte håller på den mer än ett par dagar, men det är helt okej tycker jag.
Postad 14 juli 2008 - 23:11
Man kan alltså inte ta emot samtal om man samtidigt surfar på EGDE-nätet? Har inte surfat så mycket på mina andra mobiler, men hur löses det i t.ex. SE eller NOKIA mobiler? Det självklara trycker jag är att mobilen pausar nedladdningen när samtalet kommer in och sedan upptar den när samtalet avslutats... Tycker det låter väldigt skumt, nu har jag ej tillgång till en till telefon så jag kan testa detta själv, men någon annan kanske kan testa och se vad som händer?

Edit: Tänkte lägga till lite klagomål på MobileMe dessutom

Måste säga att jag nu efter att ha testat den lite grundligare så inser man att den suger.
Först kan vi ta galleryfunktionen, man kan inte göra ett album privat genom att t.ex. spärra det med ett lösenord om man inte har iPhoto eller Aperture, vilket inte funkar i Windows. Det enda man kan göra är att göra dem osynliga på sin gallerysida, dock är de fortfarande åtkomliga om man knappar in urlen direkt. Dåligt! Gör den helt värdelös för mig.

Ett annat problem är att man ej kan t.ex. skapa ett album av en befintlig mapp i sin iDisk, utan man måste ha en mapp i iDisk + en till mapp som galleriet lagras i. Tar alltså upp dubbelt med plats och tar tid att först ladda hem bilderna från sin iDisk för att sedan ladda upp dem till galleriet igen.
Sedan kan vi ta mailen, också där är det en stor brist, nämligen att man ej kan ange en annan sent-from adress än den befintliga @me.com-adressen. Gör den helt kass för mig

Ett tredje problem är att Apple reserverat ca 1100kr på mitt konto för att jag skrev upp mig på en 60-dagars trial, mailade dem i lördags och även imorse men har fortfarande ej fått svar och pengarna är fortfarande låsta. Dåligt

Jag har förståelse för att anstormningen till MobileMe blev väldigt hög nu pga. iPhone-releasen, men tjänsten känns långt ifrån klar. Dessutom kan jag inte förstå varför Apple inte går ut offentligt med info om betalningsproblemet jag (och många andra) drabbats av.
Nåja, jag är hursomhelst 100% nöjd med min iPhone, den är helt grym!

Redigerat av tommydl, 15 juli 2008 - 00:14.
Postad 15 juli 2008 - 08:01
Jag har nu en K800 som har super mottagning, flera andra tele som jag och frugan testat har kass mottagning där vi bor.
"Edit" Menar inte radio delen utan mottagningen för själva telefonen när man ringer.
Redigerat av Unregisteredd2619a18, 15 juli 2008 - 08:29.
Postad 15 juli 2008 - 08:25
Hittade en tråd på 99.se, http://www.99.se/iph...-iphone-3g.html
Man kan alltså inte ta emot samtal om man samtidigt surfar på EGDE-nätet? Har inte surfat så mycket på mina andra mobiler, men hur löses det i t.ex. SE eller NOKIA mobiler? Det självklara trycker jag är att mobilen pausar nedladdningen när samtalet kommer in och sedan upptar den när samtalet avslutats... Tycker det låter väldigt skumt, nu har jag ej tillgång till en till telefon så jag kan testa detta själv, men någon annan kanske kan testa och se vad som händer?OBS! Detta gäller alltså bara när man surfar på EDGE, ej 3G.
Edit: Tänkte lägga till lite klagomål på MobileMe dessutom![]()
Måste säga att jag nu efter att ha testat den lite grundligare så inser man att den suger.
Först kan vi ta galleryfunktionen, man kan inte göra ett album privat genom att t.ex. spärra det med ett lösenord om man inte har iPhoto eller Aperture, vilket inte funkar i Windows. Det enda man kan göra är att göra dem osynliga på sin gallerysida, dock är de fortfarande åtkomliga om man knappar in urlen direkt. Dåligt! Gör den helt värdelös för mig.![]()
Ett annat problem är att man ej kan t.ex. skapa ett album av en befintlig mapp i sin iDisk, utan man måste ha en mapp i iDisk + en till mapp som galleriet lagras i. Tar alltså upp dubbelt med plats och tar tid att först ladda hem bilderna från sin iDisk för att sedan ladda upp dem till galleriet igen.
Sedan kan vi ta mailen, också där är det en stor brist, nämligen att man ej kan ange en annan sent-from adress än den befintliga @me.com-adressen. Gör den helt kass för mig![]()
Ett tredje problem är att Apple reserverat ca 1100kr på mitt konto för att jag skrev upp mig på en 60-dagars trial, mailade dem i lördags och även imorse men har fortfarande ej fått svar och pengarna är fortfarande låsta. Dåligt
Jag har förståelse för att anstormningen till MobileMe blev väldigt hög nu pga. iPhone-releasen, men tjänsten känns långt ifrån klar. Dessutom kan jag inte förstå varför Apple inte går ut offentligt med info om betalningsproblemet jag (och många andra) drabbats av.
Nåja, jag är hursomhelst 100% nöjd med min iPhone, den är helt grym!
MobileMe är bara ett nytt namn för .Mac som var värdelöst det också.
Man kan sminka en gris men det är fortfarande en gris.
Ni som nu har köpt telefonen, hur är mottagningen på 3G, då menar jag inte i storstan utan mera på landet, nån som testat.
Jag har nu en K800 som har super mottagning, flera andra tele som jag och frugan testat har kass mottagning där vi bor.
Har läst rätt mycket klagomål om radiodelen för 3G. Den verkar rätt dålig om jag ska vara ärlig. Många som har problem med mottagningen.
Postad 15 juli 2008 - 09:54
Postad 15 juli 2008 - 09:58
Är det värt att teckna fastpris surf, man kan ju ändå inte se streamad film? Är dne tjänsten med bunden i18mån? elller är det ett tillägg som jag kan säga upp om jag inte tycker det är värt?
Varför skulle du inte kunna se stremad film? Funkar fint på min. Det måste vara rätt format dock. QT är att föredra.
Sen har du ju youtube applikationen också som funkar strålande.
Om du sen jailbreakar så kan du med Orb strömma all media till din telefon. Tom TV http://www.orb.com/
Redigerat av Unregistereddc471864, 15 juli 2008 - 10:02.
Postad 15 juli 2008 - 10:08

Postad 15 juli 2008 - 10:10
Överflyttad? Comhem kör väl bara vanlig POP (smtp funger nog dock inte)?Är det någon lycklig iphone 3g-ägare här på forumet som lyckats få sin comhem-mail "överflyttad" till telefonen? Eller är det samma bekymmer med den som det verkar vara med flera andra e-mailkonton??
Postad 15 juli 2008 - 10:22
Jaa, alltså... ber om ursäkt, känner inte till terminologin. Jag menar att om någon kan läsa och skicka comhem-mail i sin 3g. Det stämmer att det är en pop-mail, men precis som du skriver har smtp inte funkat för mig när jag använt mailen via "3" i min SE K530i. Jag fick då använda en "3"-smtpserver och allt flöt på.Överflyttad? Comhem kör väl bara vanlig POP (smtp funger nog dock inte)?
Har läst på telias hemsida att de lånar ut smtp-servertjänsten under en begränsad period, men uppmanar användaren att stöta på hos sin isp (eller e-mailkontoförmedlare) för att smtp ska fungera hos dem.
Frågan jag undrade över var bara om någon kan skicka och ta emot comhem-mail ua eller om det är problem på något sätt??

Postad 15 juli 2008 - 10:40
Ta emot kommer inte vara något problem. Skicka däremot kommer att kräva att du har tillgång till en "öppen" utgående server, eller eventuellt Telias. Många bredbandsleverantörer tillåter dig endast att använda deras utgående server när du är uppkopplad via deras anslutning. Detta gör det lite besvärligt om du använder dig av tex en mobil telefon. Lösningen är väl att antingen se om inte Telia kan lämna sin SMTP server tillgänglig för iPhone användare eller att hitta en "öppen" server. Det finns säkert enklare sätt, men jag använder mig alltid av Gmail även om jag vill att det skall se ut som om mailet kommer från någon annan adress. Det enda man behöver göra där är att lägga till tillåtna "mail-from" adresser.Jaa, alltså... ber om ursäkt, känner inte till terminologin. Jag menar att om någon kan läsa och skicka comhem-mail i sin 3g. Det stämmer att det är en pop-mail, men precis som du skriver har smtp inte funkat för mig när jag använt mailen via "3" i min SE K530i. Jag fick då använda en "3"-smtpserver och allt flöt på.
Har läst på telias hemsida att de lånar ut smtp-servertjänsten under en begränsad period, men uppmanar användaren att stöta på hos sin isp (eller e-mailkontoförmedlare) för att smtp ska fungera hos dem.
Frågan jag undrade över var bara om någon kan skicka och ta emot comhem-mail ua eller om det är problem på något sätt??
Tror dock att du kommer att få det svårt att få Comhem att öppna sin server.
Postad 15 juli 2008 - 12:25

Postad 15 juli 2008 - 13:03
Postad 15 juli 2008 - 13:10
Om man redan har mobilt bredband hos telia får man ändå betala 199kr för "prisavtal fastpris"?
Gissar på att Telia är mest kompetenta till att svara på din fråga

Postad 15 juli 2008 - 13:14
Eller någon som har erfarenheten av frågeställningen som läser denna trådGissar på att Telia är mest kompetenta till att svara på din fråga

Postad 15 juli 2008 - 14:36
Tips någon?
Postad 15 juli 2008 - 14:54
Var inne i stora Teliabutiken i Malmö idag och skrev upp mig på kölistan. Var taktisk och valde en vit då jag såg på listam att de flesta fyllt i att de ville ha en svart. Fick även responsen av säljaren att det är störst chans att få sin iPhone snabbt om man väljer en vit. Jag luskade lite med säljaren om leveranser och han sa att han inte fick säga något. När jag nämnde norrmännens "leverans varje onsdag" så log han och svarade att "det är möjligt att vi har ungefär samma men jag får som sagt inte säga något".
Får väl se om det lönar sig att stå uppskriven på listan i butiken trots att jag var relativt snabb med att beställa från nätet.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar