Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Finns det några MMA-fans här?

4348 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 June 2010 - 08:54

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Släpp det fritt..

Garanterat att alla använder eller har använt grejor som är förbjudna..

Jag tar det som en självklarhet så behöver jag inte bli besviken om nån trillar dit :)

Postad 11 June 2010 - 08:55

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0

Varför vill du ha det som säckhandskar om man får fråga? Jag föredrar helt klart att köra 16 oz på säck. Men då är jag i grunden gymråtta/brottare och kör inte ofta säck mer än på skoj. Fördelen med att köra 16 oz på träning och sen köra grapplinghandskarna kan ju vara att du upplever dig som snabbare när du kör 4 oz.

Älskar din avatar förresten, KUNGEN av boxning. Min favoritboxare genom tiderna! :P

Bra fråga, jag vet knappt varför. Jag fick nån idé om att det skulle kännas skönare och smidigare att slå med så lite runt handen som möjligt :)

Jag kör inte heller säck för tillfället, är också "gymråtta" som du kanske vet :)
Men nu ska jag börja lite med det igen, det är rätt trevlig kardioträning.

Angående Roy Jones JR så, ja. Har aldrig funnits en större talang. Otrolig kille helt enkelt :)
En annan favorit är De La Hoya.
Av dom aktiva så är "Pacman" favoriten.

Redigerat av Warlokk, 11 June 2010 - 10:09.

Postad 11 June 2010 - 09:06

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Släpp det fritt..

Garanterat att alla använder eller har använt grejor som är förbjudna..

Jag tar det som en självklarhet så behöver jag inte bli besviken om nån trillar dit :)

Precis, alla trycker - så även GSP. Jag skulle inte bry mig för fem öre om någon av mina favoriter åkte dit :)

Bra fråga, jag vet knappt varför. Jag fick nån idé om att det skulle kännas skönare och smidigare att slå med så lite runt handen som möjligt :P

Jag kör inte heller säck för tillfället, är också "gymrått" som du kanske vet :P
Men nu ska jag börja lite med det igen, det är rätt trevlig kardioträning.

Angående Roy Jones JR så, ja. Har aldrig funnits en större talang. Otrolig kille helt enkelt :)
En annan favorit är De La Hoya.
Av dom aktiva så är "Pacman" favoriten.

Du får väl köpa ett par och testa? Så dyra är dom ju inte.

RJJ kommer jag alltid ha en mancrush på, gillar dock inte DLH så mycket eftersom han känns som strandraggartypen. :D Fantastisk boxare dock. Jag gillar också Pac och hoppas på en fight med PBF. Hatobjektet nuförtiden är David "F*ttan" Haye, maken till tönt finns inte på denna jord. Kan det ha att göra med att han är engelsman?

Redigerat av Kamui, 11 June 2010 - 09:08.

Postad 11 June 2010 - 09:38

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Varför vill du ha det som säckhandskar om man får fråga? Jag föredrar helt klart att köra 16 oz på säck. Men då är jag i grunden gymråtta/brottare och kör inte ofta säck mer än på skoj. Fördelen med att köra 16 oz på träning och sen köra grapplinghandskarna kan ju vara att du upplever dig som snabbare när du kör 4 oz.

Älskar din avatar förresten, KUNGEN av boxning. Min favoritboxare genom tiderna! :)

Ja klart det har sänts redan, kom in i matchen! :P

Förresten, jag vet inte om ni har hört snacket från Koscheck att han vill ha olympiska dopningtester (dom kan testa dig när som helst) inför fighten mot GSP? Det är absolut inte konstigt enligt mig, men Dana White vill absolut inte ha det!

""I think that's what an athletic commission is for," White told the Las Vegas Sun during media scrum just after the UFC 115 prefight press conference. "The athletic commissions have been around for a long time. When fighters start talking about other guys being drug tested? Shut up. Worry about you.""

:)

Jag tror inte alla är dopade och tycker det hade varit bra för sporten om dom även tog blodprov i alla fall. Strikeforce tog ett bra steg att alla som deltar i en gala skall testas (bara urinprov) och vi får väl se vad som händer i framtiden.

GSP vet jag inte, tror inte det men man vet aldrig. Kos har börjat sin psykning och kommer försöka få GSP ur balans inför deras match.Jag tror Kos kommer vara riktigt otrevlig mot GSP under nästa TUF-säsong, kommer nog bli underhållande. Om det hade varit 2 trista GSP som coachat hade i alla fall inte jag sett på det.

Brad mot Court var riktigt bra, den andra matchen var väldigt trist. Chris var ok i en rond, sedan stapplade han framåt som en zombie i resten av matchen. Dvärgen lät sig pressas bakåt nästan hela tiden, men han vann väl 1 rond egentligen. Han borde ha attackerat.

Kanske blir att se UFC på söndag, beror på vad det är för fotboll. Ganska trist gala.

Chuck Liddell vs. Rich Franklin - Chuck ser vältränad ut och är större än Rich.
Mirko Cro Cop vs. Pat Barry - Crocop är nog bättre nu än på länge, men Barry är troligtvis bättre kickboxare just nu. Tyvärr.
Paulo Thiago vs. Martin Kampmann - poängvinst
Carlos Condit vs. Rory MacDonald -
Tyson Griffin vs. Evan Dunham
Mac Danzig vs. Matt Wiman
Ben Rothwell vs. Gilbert Yvel - Tror Rothwell kör en smart match med att trycka upp Yvel mot buren och ner på marken.
James Wilks vs. Peter Sobotta
Ricardo Funch vs. Claude Patrick
Mike Pyle vs. Jesse Lennox

Redigerat av Unregistered9d110ebc, 11 June 2010 - 09:39.

Postad 11 June 2010 - 10:28

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0

Precis, alla trycker - så även GSP. Jag skulle inte bry mig för fem öre om någon av mina favoriter åkte dit :)

Du får väl köpa ett par och testa? Så dyra är dom ju inte.

RJJ kommer jag alltid ha en mancrush på, gillar dock inte DLH så mycket eftersom han känns som strandraggartypen. :D Fantastisk boxare dock. Jag gillar också Pac och hoppas på en fight med PBF. Hatobjektet nuförtiden är David "F*ttan" Haye, maken till tönt finns inte på denna jord. Kan det ha att göra med att han är engelsman?

Beställde ett par, så får vi se :)

De La Hoya utanför ringen kanske inte är någon idol hehe, men i ringen så var han alltid trevlig att se på :P

Tungvikten överhuvudtaget är näst intill ett skämt nuförtiden. Tråkigt :)
David får nog spö av någon av Klitschko-bröderna snart. Visst, Haye är snabb och har fin teknik, men han är lite för oförsiktig och omogen i ringen i mitt tycke.

Nu var ju detta en tråd om MMA, så nu ska jag sluta prata om boxning här, förlåt :P

Postad 11 June 2010 - 11:32

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Beställde ett par, så får vi se :)

De La Hoya utanför ringen kanske inte är någon idol hehe, men i ringen så var han alltid trevlig att se på :)

Tungvikten överhuvudtaget är näst intill ett skämt nuförtiden. Tråkigt :)
David får nog spö av någon av Klitschko-bröderna snart. Visst, Haye är snabb och har fin teknik, men han är lite för oförsiktig och omogen i ringen i mitt tycke.

Nu var ju detta en tråd om MMA, så nu ska jag sluta prata om boxning här, förlåt :P

Jag tror inte det är någon som störs av att vi snackar lite boxning, det finns ju en hel del boxning inom MMA också. Jag vet att Fred2 också gillar boxning.

Wlad och Vitalij är ju egentligen bra boxare, det är bara det att dom är väldigt tråkiga som personer vilket gör att intresset för tungvikten dras ner lite. Haye duckar dom eftersom han inte vill få stryk. Wlad skulle mala ner honom och Vitalij skulle knocka honom. Wladimir har för övrigt bra smak på kvinnor! Postad bild Lite oväntat dock :P

Postad 11 June 2010 - 20:03

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Jag tror inte det är någon som störs av att vi snackar lite boxning, det finns ju en hel del boxning inom MMA också. Jag vet att Fred2 också gillar boxning.

Wlad och Vitalij är ju egentligen bra boxare, det är bara det att dom är väldigt tråkiga som personer vilket gör att intresset för tungvikten dras ner lite. Haye duckar dom eftersom han inte vill få stryk. Wlad skulle mala ner honom och Vitalij skulle knocka honom. Wladimir har för övrigt bra smak på kvinnor! Lite oväntat dock :wub:

Jo bra smak, men en sådan jätte hade passat lite bättre ihop med en tjej över 145 cm. Lite av en freakmatch, hehe...

Jag hade inte köpt grapplingshandskar för att träna på säck. 5 ounce är väl dom, eller? Det går väl kanske ok att slå med grapplinghandskar också, men måste vara bättre skydd för knogar och handleder med riktiga boxningshandskar.

Tungviktsboxning är inte så spännande, däremot lättare viktklasser.

Redigerat av Unregistered9d110ebc, 11 June 2010 - 20:12.

Postad 11 June 2010 - 21:41

clubt
  • clubt
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0
Spoiler

Vad gäller UFC imorgon:
Chuck vs Frank, håller på Frank för han framstår alltid som en av de mest reko killarna i sporten.
Mirko Cro Cop vs. Pat Barry tror som ni andra att Cro Cop sett bättre dagar.
Paulo Thiago vs. Martin Kampmann, tycker inte Martin sett dålig ut men det känns som om han hamnat i lite obalans...
Carlos Condit vs. Rory MacDonald, Ingen aning, ingen åsikt
Tyson Griffin vs. Evan Dunham, Tyson ger alltid max och bör ta detta tycker jag
Mac Danzig vs. Matt Wiman, jag skjuter från höften och säger Mac
Ben Rothwell vs. Gilbert Yvel, känns också som en match som kommer avgöras på dagsform och match öppningen...

Postad 11 June 2010 - 23:23

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0

För övrigt håller jag stenhårt på Sapp, älskar freaks och han har bjudit på mycket kul under åren. Fighten mot Nog är ju legendarisk, F-N vad bra Sapp var där! Lite skillnad mot dagens hundvalp som börjar gråta för minsta petning.

Så ###### rätt, jag älskar också Freaks. Det är därför jag gillat K1 mer än ufc. Det kändes mkt mer ovisst vad som skulle hända på något sätt, med alla freaks som löpte amok...

Bifogad fil  hong_man_choi1.jpg   118.18K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  x610.jpg   67.31K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 11 June 2010 - 23:27.

Postad 12 June 2010 - 18:31

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Ser verkligen fram emot Barry mot Crocop. Crocop har sett avspänd och med komfortabel än tidigare i UFC. Börjar hoppas på Crocop även om jag fortfarande håller Barry som knapp favorit. Pat Barry är också en av mina favoriter, hysteriskt rolig kille. Har lyssnat på honom som stående gäst i ett radioprogram, han har alltid riktigt roliga historier. Skoj att han får möta sin idol i Crocop. På presskonferensen igår sa Pat att om han vinner över Crocop kommer han vara så nöjd med vad han har utfört att han kommer sitta och titta ut genom ett fönster i 2 år.
Crocop svarade att när Barry förlorar kommer han också att sitta och titta ut genom ett fönster i 2 år, med en sjuksköterska vid sin sida. Alla gapskrattade, speciellt Chuck och Barry som nästan la sig på golvet.

Bellator var helt ok. Världens bästa kvinnliga fighter Mega-Megu utklassade sin motståndare. Men reglerna är ju fruktansvärt dåliga, när en motståndare får vara så defensiv i sin guard. Bara låste och gjorde inga försök att göra något offensivt eller ställa sig upp. Bara gjorde låste sina egna armar bakom Megumis huvud. Sedan ställer domaren dom upp och varnar Megumi och säger till henne att han drar ett poäng nästa gång. Pinsam domare, amerikanskan borde haft flera varningar och poängavdrag.

155 pound-finalen var bra, även om jag tyckte det var fel domslut. Men rond 2 var jämn, så det var helt ok med domslutet. Alvarez kommer krossa honom i titelmatchen, han kommer pressa och stressa.

Postad 12 June 2010 - 21:08

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0

Angående det sista avsnittet i TUF:. Men XXXXX väg ut ur huset verkade inte bli så trevlig, han blev ju attackerad av pitbulls och fick ballen sönderbiten. :) Fy f-n.

Men... Sov jag under sista avsnittet eller? såg då ingenting om det iallafall. O_o

Postad 13 June 2010 - 01:58

Noah06
  • Noah06
  • Veteran

• 1592 inlägg
  • 0
Nu är det alltså dags igen.Så mycket sport på sistone ,VM i fotboll,F1-lopp imorgon,leka med barnet :)
Härligt.

War Cro Cop!!!

Postad 13 June 2010 - 02:59

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Iiits time

Postad 13 June 2010 - 03:02

Noah06
  • Noah06
  • Veteran

• 1592 inlägg
  • 0
Beroendeframkallande sport :)
Edit:Matti Mäkelä kommentatör ikväll?!

Redigerat av Noah06, 13 June 2010 - 03:06.

Postad 13 June 2010 - 03:40

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0
Häftig firstafight på maincard! Sånt här gillar jag. Mkt standup, inte så mkt brottning och så en kille som ser ut som frankensteins monster i nyllet efter fighten :)

Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 13 June 2010 - 03:43.

Postad 13 June 2010 - 03:43

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Spoiler

Postad 13 June 2010 - 05:05

Noah06
  • Noah06
  • Veteran

• 1592 inlägg
  • 0
YES YES YES,fan vad glad jag är

Postad 13 June 2010 - 05:29

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0
Haha, ja ######r, ganska bra gala faktiskt :)

Häftig slutfight: Vilken krigare han är!

Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 13 June 2010 - 05:32.

Postad 13 June 2010 - 05:41

Noah06
  • Noah06
  • Veteran

• 1592 inlägg
  • 0
Grym gala!!!

Postad 13 June 2010 - 13:23

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Helt klart en bra gala..Bättre än jag trode
Spoiler

Postad 13 June 2010 - 17:48

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Crocop uppträdde mer avspänt än tidigare i UFC, helt underbar match. Både Barry och Crocop imponerade och det var den mest underhållande matchen i UFC på flera år för mig. Blev lite tårögd när Crocop vann, han är ju en gammal hjälte.

Otroligt imponerande av Franklin. Chuck såg bättre ut än på länge, men det räckte inte riktigt. Han vill troligtvis inte lägga av men det är antagligen vad han borde göra nu.

Postad 13 June 2010 - 19:39

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0
Tyckte att fightcardet var ganska "meh"... men galan var grymt underhållande. Kampmann imponerade, Dansken är stenhård, hans standup var jävligt crisp i den matchen, klasskillnaden syntes klart och sen dominansen av BOPE-snuten på marken!?, vart kommer hans grymma chokes och sub-attempts ifrån? Han skall ju vara en striker!

Postad bildPostad bild

Hoppas vi får se mera Kompmann snart ;)

Nu sitter jag bara och väntar på att shane carwin skall dominera Lesnar... Hoppas hoppas hoppas!

Redigerat av Unregistered8147b14e, 13 June 2010 - 19:42.

Postad 13 June 2010 - 19:45

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Galan var över förväntan måste jag säga! CroCop-fighten kollade jag resultatet på innan jag kollade, hade inte klarat att se honom som i de andra fighterna. Så JÄVLA kul att han fick vinna i en så ruskigt rolig fight!

Franklin gjorde det jäkligt bra, och visar prov på hårt psyke som fixar att vinna trots armen - härligt! Men att han ska göra "a run for the title" eller vad han nu sa finns det väl ingen förutom han själv som tror på? Chuck har glashaka men hade faktiskt lite otur ändå! Jag tyckte han såg helt ok ut även om han inte var så rippad som det såg ut på bilderna som cirkulerade på nätet. Men med den hakan han har så är det lika bra att sluta, det funkar inte. Till och med Tito skulle knocka honom...

Postad 13 June 2010 - 21:46

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
I Höst blir det Canal+ som tar över UFC.

Postad 13 June 2010 - 22:10

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0
Ja, jag fick en helt ny respekt för "Ace" men håller med om att han inte har någon chans att fightas om titeln. Andersson Silvas slakt av Ace med sina knän är en av mina favoritfighter i UFC. Tack vare att Ace innan den fighten sågs som en av de bästa genom tiderna.

Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 13 June 2010 - 23:49.

Postad 13 June 2010 - 22:33

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Riktigt kul Mirko fick visa lite av sitt forna jag, som någon nämnde så tycker jag också att han verkt väldigt avslappnad och "till freds" innan matchen..mötte ju faktiskt skapligt motstånd med så, hatten av ;)

Har alltid gillat Franklin, trevligare fighter inom UFC får man leta efter..Han är i sina bästa stunder riktigt bra men någon fler titelchans vet jag inte om jag tror så värst mkt på..Men om man får drömma så skulle jag gärna se honom mot Silva igen och då som vinnare..som sagt, drömma får man..

Kampman matchen var för mig morgonens belåtenhet, även han kan i sina bästa stunder prestera riktigt bra, såg riktigt vass ut i stående och dominant även på marken, han har ju i och för sig tidigare visat att han när han får chansen är en riktig killer med sina strypningar så det var inte någon överaskning men jag var ändå mer än belåten med danskens prestation..Hmm, dom gör inte bara trevliga högtalarelement i det landet, de producerar en o annan trevlig fighter med ;)

Carwin vs Lesnar.....Kan knappt vänta, men ******** vad besviken jag kommer bli om/när Lesnar vinner..

Postad 14 June 2010 - 07:28

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Lesnar vs carwin

Åhh vad jag längtar :-)

Lesnar kommer att krossa Carwin ;)

Edit
Ser prelims nu..

Snacka om missbedömmning av dommaren i Danzig matchen ;)

Ser Ricardo vs Claude och där har ju en dommare också nå konstigt för sig ..
Men djäklar vilket cut ricardo fick...Man ser det tydligt när cutman jobbar på det mellan rond 1 å 2

Hoho...Claude hoppad upp i guard å
Spoiler
Ricardo ;)

Trode inte nån gjorde så längre heh

Redigerat av moparman, 14 June 2010 - 08:13.

Postad 19 June 2010 - 19:40

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Hur fasen gör jag för att köpa Fight night galan från ufc.com ?

har installerat silverlight

Hittar ingenstans där jag kan köpa ..

Edit
hittat ett ställe...

Starting Time: 9PM ET/PT

Vad är det svensk tid ?

Redigerat av moparman, 19 June 2010 - 20:09.

Postad 19 June 2010 - 20:19

clubt
  • clubt
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0

Hur fasen gör jag för att köpa Fight night galan från ufc.com ?

har installerat silverlight

Hittar ingenstans där jag kan köpa ..

Edit
hittat ett ställe...

Starting Time: 9PM ET/PT

Vad är det svensk tid ?

Är inte helt hundra här men....

Det tycks skilja 6h mellan EPT och svensk sommartid (http://wwp.greenwich...a/eastern-time/)

Så det betyder 9+6 -> 03:00 om jag räknar rätt....

Edit: Såg på följande sida:
http://uk.ufc.com/in...l.Home&eid=3234

att det skulle börja 2 am på espn uk, och enligt svensk sommartid (GMT-2) skulle det betyda 04:00 vad hittade du 9 PM EPT? =)

Redigerat av clubt, 19 June 2010 - 20:37.

Postad 19 June 2010 - 22:45

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Här

http://www.mmator.co...ufc-t24780.html

Mm...Hur som helst så vet ja inte om det fungerar..

Tror inte jag ids sitta uppe å rackla inatt :P

Hade ja listat ut hur jag kunde köpa från ufc.com hade ja gjort det... B)

Postad 20 June 2010 - 03:28

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0
http://www.mmamania....irko-war-cop-in

Postad 21 June 2010 - 10:00

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Jahapp, då har man tittat på TUF-finalen och det var väl inget jag hade några större förhoppningar på. Det visade sig att det var helt ok underhållning, men inget speciellt.

Jag trodde inte Court skulle vara så överlägsen i brottningen som han var, Chris hade faktiskt ingen chans. Helt klart en värdig vinnare! Jag tror han kan etablera sig i UFC nu.

Yager visar att han har oerhört hög fysisk potential. Tyvärr så har killen lika bra cardio som Mark Coleman, det räcker inte till om du inte kan avsluta fighten tidigt. Han är dessutom vek i psyket och verkar ge upp när han blir träffad. Synd för jag hade verkligen hoppats på honom! Det är samma visa som Vinny Margalhes (stavning?), en kille jag verkligen gillade och trodde på. Han visade också vara oerhört känslig... :)

Leben är ju en sån jäkla hjälte alltså, har alltid gillat den dåren och här visar han att han har ett ganska schysst nedtagningsförsvar kombinerat med en grym vilja. Yagers raka motsats? Jag tyckte det var så skönt att se honom vinna efter att Simpson kört sin tråkiga wall 'n stall, det är alltid underbart när den taktiken inte lönar sig. Kommentaren när han och Florian tittar på reprisen efter fighten är bara så jäkla typiskt Leben:

"Well Kenny, that's what I do. I hit people in the face. I don't think about it too much."

;)

Huvudfighten var helt ointressant, jag skulle väl ha föredragit att Jardine hade vunnit men det gjorde inget att Hamill vann. Hamill blev ju brutalt rånad på segern mot Michael "The cunt" Bisping och hade väl karma på sin sida idag. :blink: Frågan är om Jardine är kvar i UFC länge till?

Postad 21 June 2010 - 18:22

clubt
  • clubt
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0
Court får man ju säga har haft en jäkligt god utveckling. När vi pratade om han tidigare så nämnde jag att jag höll lite på han, men hade absolut inte räknat med att han skulle vinna. Håller med om att han var en värdig vinnare efter den uppvisningen...

Yager saknar nog lite hjärta (och kondis) då han ger upp när han blir trött. Nu verkade ju Rich vara rätt erfaren och klarade av att vänta ut Yager...

Tråkigt att Jardine torskade, men det är som kommentatorerna sa: På en bra dag kan han spöa alla i sin viktklass... Rätt ojämn får man väl säga...

Nu ser jag fram emot Brock vs Carwin! :) Hoppas på explosioner i den matchen (och inte att det blir något bökande längs kanten i 5 ronder)

Postad 22 June 2010 - 07:18

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Tja...Jag trode Jardine var borta redan efter förra förlusten ...

Blev ju knappast bättre nu..

Postad 24 June 2010 - 08:14

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0
Bifogad fil  Ufc116_poster_medium.jpg   65.87K   0 Antal nerladdningar

Postad 24 June 2010 - 10:06

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Bifogad fil  Ufc116_poster_medium.jpg   65.87K   0 Antal nerladdningar

Det troliga är att Lesnar vinner, men om han inte får ner Carwin så vet man aldrig... Snälla låt Carwin träffa med släggan rakt på hakan på Lesnar, det vore mycket intressant att se vad som händer då!

Postad 24 June 2010 - 17:36

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Tror Lesnar plockar ner Carwin och gnp tills han e borta..

Skulle va kul om Lesnar totalt mosade Carwin :)

Postad 24 June 2010 - 19:34

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Tror Lesnar plockar ner Carwin och gnp tills han e borta..

Skulle va kul om Lesnar totalt mosade Carwin :)

Jag tycker det skulle vara roligare om Carwin mosade Lesnar. Hoppas verkligen att Lesnar åker på extremt mycket stryk och drar sig tillbaks från MMA.

Det är ju dessutom en lite komisk match, med tanke på att Fedor går en match i övermorgon mot en mycket farlig motståndare. Hoppas Fedor klarar av Werdum, så att vi får en drömmatch mot Overeem. Men man måste ju förstå att Werdum är troligtvis världens bästa tungviktsgrappler, tillsammans med Roger Gracie, och dom motståndare han har fått stryk av är dom som inte har fightats på marken mot honom. Tex JDS som jag tror skulle slå Lesnar i 4 matcher av 5 möjliga. Fedor har inte världens bästa takedown-defence så Werdum har helt klart en liten chans att vinna.

Riktigt bra Strikeforce-gala, med flera höjdarmatcher. I Cyborgs viktklass finns det inte många bra motståndare, men skall ändå bli kul att se henne igen. Cung Le är ju också riktigt skoj att se, tror han tar rematchen mot Smith. Oavsett om han vinner eller förlorar så är han troligtvis den mest underhållande fightern i MMA. Josh "The Punk" Thompson är en annan grym fighter (top 10 155) som hade lite otur att möta Melendez direkt efter sitt långa uppehåll.

Redigerat av Unregistered9d110ebc, 24 June 2010 - 19:36.

Postad 24 June 2010 - 20:33

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Jag tycker det skulle vara roligare om Carwin mosade Lesnar. Hoppas verkligen att Lesnar åker på extremt mycket stryk och drar sig tillbaks från MMA.

Det är ju dessutom en lite komisk match, med tanke på att Fedor går en match i övermorgon mot en mycket farlig motståndare. Hoppas Fedor klarar av Werdum, så att vi får en drömmatch mot Overeem. Men man måste ju förstå att Werdum är troligtvis världens bästa tungviktsgrappler, tillsammans med Roger Gracie, och dom motståndare han har fått stryk av är dom som inte har fightats på marken mot honom. Tex JDS som jag tror skulle slå Lesnar i 4 matcher av 5 möjliga. Fedor har inte världens bästa takedown-defence så Werdum har helt klart en liten chans att vinna.

Riktigt bra Strikeforce-gala, med flera höjdarmatcher. I Cyborgs viktklass finns det inte många bra motståndare, men skall ändå bli kul att se henne igen. Cung Le är ju också riktigt skoj att se, tror han tar rematchen mot Smith. Oavsett om han vinner eller förlorar så är han troligtvis den mest underhållande fightern i MMA. Josh "The Punk" Thompson är en annan grym fighter (top 10 155) som hade lite otur att möta Melendez direkt efter sitt långa uppehåll.

Strikeforce-galan har ju ett oerhört starkt kort, jag vet inte när UFC hade ett i liknande klass. Fedor bör väl kunna hantera Werdum även på marken, se bara på hur han misshandlade Nog från full guard. Visserligen är nog Werdum ytterligare ett snäpp vassare så det kan bli jäkligt intressant om det går till backen. Det vore INTE bra för Strikeforce om Werdum vann.
Mot Overeem blir det svettigt för Fedor, stående kommer han bli massakrerad...
Cyborg är alltid rolig att se, jag höll stenhårt på henne mot Carano!
Cung Le kan omöjligen förlora en gång till mot Smith, senast var han enormt ringrostig och dominerade ändå fullständigt. Jag håller med om att han är den mest underhållande fightern. Thompson kommer nog byggas upp till en ny fight om bältet, det ska bli kul att se honom igen.

Hehe, Lesnar dra sig tillbaka från MMA :) Det hade varit jäkligt skoj, men knappast troligt. Jag vill se Carwin testa hans haka i alla fall, jag tror inte han klarar en bomb från honom!

Tror du JDS tar Brock 4 gånger av fem? Intressant! Jag ser det nämligen som att han i princip är chanslös eftersom han knappast kommer kunna stoppa The Vanilla Gorilla från att ta ner honom. Men jag hade gärna sett en brasse till med ett bälte i UFC... Har JDS såpass bra tdd att han kan hålla det stående? I så fall passar följande bild Lesnars situation:
http://files.myopera.com/smouty/albums/557741/Haha!%20you're%20fucked%20now!.jpg

Redigerat av Kamui, 24 June 2010 - 20:34.

Postad 24 June 2010 - 23:19

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Tror inte Carwin har en chans att stoppa Lesnar td försök..

Sen verkar ju Lesnar va riktigt smidig för sin vikt/storlek.

Men men ...Vi får snart se :)

Har inte så mycket emot Lesnar..

tyckte de var härligt hur han dominerade Mir i UFC 100

Postad 25 June 2010 - 12:54

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0
Postad bild

Postad 27 June 2010 - 06:25

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Spoiler

Postad 27 June 2010 - 06:29

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Spoiler

Postad 27 June 2010 - 06:36

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Spoiler

Jag släpper spoilertaggen förresten, vet egentligen inte varför jag körde den tidigare. Man går inte in här om man inte här sett fighten:

När han tog sig ur triangeln så borde han ju ställt sig upp och bombat sönder Werdum, Werdum vann ju inte ADCC för inte. Men det sköna med Fedor är ju att han alltid tar utmaningarna, är det en striker så står han gärna upp och tar fighten på deras planhalva. Samma sak här. Men visst fasen borde han tagit det säkra före det osäkra och vunnit stående. Jävligt snyggt groundgame av Werdum för övrigt. :P

Dana White twittrar en enda sak:

:D

Postad 27 June 2010 - 07:18

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Ja lite surt kändes det allt när matchen var över på så kort tid men inte ens "the badest man on the planet" kan stå emot varje gång..
Nu undrar man ju lite huruvida han kommer/hinner få någon chans till bältet??

Keith Jardine har tydlligen blivit "dumpad av UFC, ja det har ju inte gått så bra på sistonde om man säger så..
David Loiseau går visst även han gått samma öde till mötes...

Postad 27 June 2010 - 07:49

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Kommer inte Fedor till UFC kan han lika gärna stanna i Ryssland :P

Vill han kasta bort sin karriär mot såna som Werdum som inte duger i UFC så

Postad 27 June 2010 - 08:09

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Är det Dana White som kommit till MHB? Kasta bort sin karriär... :D Kolla highlights med Fedor, killen behöver inte UFC eftersom han tjänar mer pengar på att hålla sig utanför. I ringen/buren har han inget kvar att bevisa, vilket hans record tydligt visar.

Såna som Werdum vet jag inte riktigt vad du menar med? Uppenbarligen är ADCC-vinnaren hyfsat bra trots allt. :P Werdum förlorade mot en Arlovski som avslutade sin UFC-karriär med tre raka segrar. Inte mycket att säga om det. Han förlorade dessutom mot JDS som de flesta inte alls kände till. Det ledde till att han inte fick vara kvar. JDS visade sig ju senare vara allt annat än en dagslända. Det är hans enda två förluster i UFC, jag skulle säga att han borde fått vara kvar en eller två fighter till. Titta på hans record, det är den absoluta eliten han har förlorat mot. Jag har underskattat den mannen för sista gången.
Jag trodde däremot inte han skulle fixa Fedor, men det var jäkligt bra gjort! En rematch vore intressant att se.

Postad 27 June 2010 - 09:47

Mihlberg
  • Mihlberg
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Det är klart det gör, jag är ett iaf.

Georges St. Pierre är min idol

Postad 27 June 2010 - 09:57

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Jag vill se han mot de bästa i UFC..

Jag tycker inte Werdum är nå speciellt..

2 vinster mot Gonzaga och en mot Vera
förlust mot NOG..Dos Santos.Arlovski

Visar väl klart och tydligt att han inte har nått att hämta i UFC.....Tycker jag iaf..

Så för mig skulle det vara intressantare att se Fedor i UFC än swammla bort sin sista tid i Strikeforce..
Snart kommer väl Jardine dit också ... :P

Edit
Bra gjort av werdum ?
Inte det minsta...Däremot råklantigt av Fedor..
Pinsamt

Redigerat av moparman, 27 June 2010 - 09:59.

Postad 27 June 2010 - 10:14

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Jag vill se han mot de bästa i UFC..

Jag tycker inte Werdum är nå speciellt..

2 vinster mot Gonzaga och en mot Vera
förlust mot NOG..Dos Santos.Arlovski

Visar väl klart och tydligt att han inte har nått att hämta i UFC.....Tycker jag iaf..

Så för mig skulle det vara intressantare att se Fedor i UFC än swammla bort sin sista tid i Strikeforce..
Snart kommer väl Jardine dit också ... :P

Edit
Bra gjort av werdum ?
Inte det minsta...Däremot råklantigt av Fedor..
Pinsamt

Jag tycker du tar i rejält. Fedor förlorar för att han missbedömer hur skakad Werdum var. Fedor är en kille som krossade Nog på marken och hanterade både Coleman och Randleman på den tiden när dom var bra. Dessutom går han alltid för att avsluta, det älskar jag med honom. Är det då konstigt att man känner sig så trygg på backen att man går in för att avsluta? Det är inte pinsamt i mina ögon. En felbedömning som kostade honom fighten, absolut. Pinsamt? Nej för fasen. Han går för seger och förr eller senare åker man dit, i det här fallet tog det 30 fighter. I Lesnars fall en fight. Var han också pinsam?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.