Psst. Jag lägger mig i här lite...Du läser tydligen inte mina inlägg överhuvudtaget. Jag gillar inte något av spelen så för mig kvittar det. Dessutom har jag ägt två 360 men bara en enda PS3, så jag har nog sponsrat MS mer än Sony.
Du har fortfarande ingen fakta att komma med vad gäller ditt uttalande att Halo har bättre känsla enligt de flesta, det är bara det jag inte gillar. Säger jag att Elektrolux gör bättre diskmaskiner än Bosch enligt de flesta så kommer väl du kräva en källa på det, eller? Säg då hellre att Halo är ett bättre spel enligt DIG eftersom du inte har en aning om varför "de flesta" gör sina val. Det är problemet med såna här trådar, många lägger fram saker som fakta som absolut inte är det. Det enda vi kan se med säkerhet är att Halo säljer bättre.

Halo har sålt bättre än Killzone. Ok. Det är konstaterat. Är det bättre för det? Det kan naturligtvis ingen svara på eftersom ingen vet vad andra tänker. Däremot har det säkert en koppling med reklam. 360 har mycket större tradition att marknadsföra sig och gör detta kontinuerligt. Det ligger i amerikanarnas gener. Japaner är väldigt mycket mer tystlåtna och vet inte ett dyft om marknadsföring.
Vad jag vill peka på är att Orsaken till att Halo sålt bättre lika väl kan vara en bättre reklamkampanj likaväl som att spelet är bättre.
Sen kan vi titta på vad för typ av spel som fortfarande spelas. Counterstrike är ett sånt enligt mig dödstråkigt spel, där alla bara springer omkring och hoppar värre än han sjöberg, blir skuten och börjar genast om från början. Den här typen av spel är ju jättestort och halo har utvecklats till samma skit. Killzone är mer som jag vill ha det. Man får tänka i strategier som fungerar i verkligheten.
Dock har fortfarande ingen någonsin vad jag vet släppt ett riktigt krigsspel online, där man får tänka krig som det är. växelvis framryckning, eldstöt, omfattningar, bakhåll, bygga värn, funktionsrelaterade skador och mycket lätt att faktiskt avlida om man gör fel. Ett stort sånt fel som man skulle kunna göra skulle vara att attakera som i counterstrike.
Jag tycker både Halo och Killzone är lysande, (KZ något bättre) men det är helt olika spel som attraherar helt olika människor.
En sak är säker, Den konsoltillverkare som först fattar att jag vill spela en krigssimulator med headset på grupp eller till och med plutonsnivå, den tillverkaren kommer jag vara ständigt trogen.
(hoppas det blir Xbox)