![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 06 februari 2013 - 20:39
Postad 07 februari 2013 - 11:18
Någon som JB´at sin 4S nyligen? Läser om en hel del buggar med låsningar vid omstart. Vill gärna JB´a min men "vågar" inte riktigt göra det om det är massa strul...
Min 4S funkar bra nu när jag tagit bort intelliscreenX, synd att det var en av dom stora anledningarna till att jag ville JBa

Postad 07 februari 2013 - 20:30
Postad 07 februari 2013 - 21:08
folderenhancer - mappar i mappar
sbsettings/ncsettings - snabba genvägar i notification center till å stänga av t.ex wifi, bluetooth etc.
Postad 07 februari 2013 - 21:15
Finns typ 2 anledningar till att jag jailbreakar å dom är,
folderenhancer - mappar i mappar
sbsettings/ncsettings - snabba genvägar i notification center till å stänga av t.ex wifi, bluetooth etc.
folderenhancer, kostar pengar?
sbsettings/ncsettings, har dragit ner det men fattar inte hur det fungerar riktigt!
Edit: Förstod nu
Whoiscalling verkar dock grymt bra!
Postad 07 februari 2013 - 21:21
gå in i inställningar för notifikationer å se till att det är aktiverat?
testa barrel åxå, rätt ball tweak för hur du scrollar på hemskärmen..

Redigerat av `rzr, 07 februari 2013 - 21:22.
Postad 07 februari 2013 - 21:38
Ok har just jailbreakat min lur för att se vad som är så häftigt men just nu känns det bara som ett riktigt junk. Vilka fungerande/gratis/bra program ska jag ladda från Cydia för att få ut max av min iPhone som vissa säger?
Det som är ngt att ha kostar pengar. Har lagt ca 20 dollar på ett gäng grejjer och det var det värt.
En del grejjer är lite buggiga dock men det fixas nog så småningom. Min telefon har hängt sig ett par gånger tex.
Postad 07 februari 2013 - 21:48
folderenhancer kostar ja, men det är så sjukt värt det.
gå in i inställningar för notifikationer å se till att det är aktiverat?
testa barrel åxå, rätt ball tweak för hur du scrollar på hemskärmen..
Och barrel kostar väl även den pengar som jag har uppfattat det. . .
Jag har JB min Apple TV vilket gör den till en helt ny maskin, skulle inte vilja äga den utan JB. Men att köra JB på min iPhone känns faktiskt helt värdelöst. Vissa tweeks känns väldigt smarta men det känns som stabiliteten i telefonen får ta stryk, saker laggar, hänger och kraschar. Anledningen till att jag personligen väljer apple är för det känns som allt bara fungerar, den känslan försvann nu när jag "låste upp" min lur. Kan fortfarande inte förstå folk som sitter och bölar över att apple är så inlåsta. Antagligen samma personer som sitter och runkar för att man kan byta tema och lägga till en snabbknapp.
Jag köper apple och trivs med att var "inlåst", annars köper jag en HTC, samsung eller liknande.
Vill verkligen förstå apple hatare och bli omvänd, men fattar inte vad problem är? Kan någon hjälpa mig förstå?
Som ni förstår kommer jag återställa till min tråkiga, inlåsta skit telefon. Men jag ska bara ringa, SMS´a och skicka mail och det är allt jag behöver.
Ursäkta om jag låter bitter

Postad 07 februari 2013 - 21:50
Postad 07 februari 2013 - 22:17
PS. Lite whiskey gör en lite mjuk i fingrarna

Postad 07 februari 2013 - 23:41
Postad 08 februari 2013 - 00:06
Jag har JB min Apple TV vilket gör den till en helt ny maskin, skulle inte vilja äga den utan JB. Men att köra JB på min iPhone känns faktiskt helt värdelöst. Vissa tweeks känns väldigt smarta men det känns som stabiliteten i telefonen får ta stryk, saker laggar, hänger och kraschar.
Känner inte alls igen mig i det du skriver, den enda tweaken som jag upplevt som buggig och som slöat ner telefonen/paddan är "intelliscreenX" som jag därför inte använder..allt annat har funkat perfekt för mig och jag har kört jailbreak på iPhone 3GS, 4 & nu 5an. Inga som helst problem med att JB skulle slöa ner eller krascha enheten.
Personligen tycker jag JB tillför väldigt mycket. Själv bryr jag mig inte alls om att ändra det grafiska utseendet med alla teman t.ex, det viktiga för mig är dom tweaks som på nåt vis gör användarupplevelsen enklare eller bättre. Zephyr är bra exempel på detta.
Redigerat av Mentos, 08 februari 2013 - 00:07.
Postad 08 februari 2013 - 00:11
Det som är ngt att ha kostar pengar. Har lagt ca 20 dollar på ett gäng grejjer och det var det värt.
En del grejjer är lite buggiga dock men det fixas nog så småningom. Min telefon har hängt sig ett par gånger tex.
Exakt, de bra grejerna kostar oftast lite men det är det absolut värt. Kul att ge tillbaka lite till utvecklarna som lägger ner tid & energi på detta.
Postad 10 februari 2013 - 21:37
Postad 14 februari 2013 - 19:57
Weird..

Postad 14 februari 2013 - 20:25

Enda praktiska anledningen var att när jag hade iPhone 4 så stödde Halebop inte tethering och då var en enda lösningen att jailbreaka.
Finns nog inget program som jag egentligen behöver i dagens läge men lite kul att testa.
Så här ser telefonen ut nu.

Postad 18 februari 2013 - 17:13
Postad 10 mars 2013 - 15:26
Hur kan jag ha missat swipeselection. Bästa appen hittills tror jag.
http://www.idownload...swipeselection/
Ja, swipe är riktigt bra!
Postad 09 april 2013 - 13:57
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=C4cMnFciSSo#!
Redigerat av Mentos, 09 april 2013 - 14:00.
Postad 09 april 2013 - 14:17
Whoiscalling är också en självklar app som man tyvärr måste JB för att få.
Exchangeunlocker var också smidig så jag slapp skriva in PIN hela tiden för att synka jobbmail.
Hade massa andra också men det var itag sen nu så kommer inte ihåg dom längre.
Postad 11 april 2013 - 14:08
Postad 11 april 2013 - 15:22
Kan verkligen rekommendera "TapTapPass" för er som inte använder lösenkodlås på era iPhones permanent, t.ex använder jag aldrig detta hemma utan endast när jag åker iväg nånstans och då vill man gärna ha ett smidigt sätt att aktivera lösenkodslåset, TapTapPass låter dig själv bestämma hur du aktiverar låsfunktionen via activator, själv har jag valt skaka telefonen som då aktiverar lösenkodslåset. Mycket smidigt!
http://www.idownload...ailbreak-tweak/
Fungerar inte vanliga pinkodslåset så att det räcker om du slår av skärmen/powerknappen så aktiveras låset (blir väl inte enklare än så)?
När jag körde iphone var jag iaf tvungen att ha pinkodlås som aktiverades så fort jag tryckte på powerknappen/skärm av (också ganska smidigt men jobbigt därav exchangeunlocker som tog bort den säkerheten).
Postad 11 april 2013 - 15:31
Fungerar inte vanliga pinkodslåset så att det räcker om du slår av skärmen/powerknappen så aktiveras låset (blir väl inte enklare än så)?
När jag körde iphone var jag iaf tvungen att ha pinkodlås som aktiverades så fort jag tryckte på powerknappen/skärm av (också ganska smidigt men jobbigt därav exchangeunlocker som tog bort den säkerheten).
Skillnaden mot vanliga pinkodslåset är ju att det fortfarande kommer att vara aktivt varje gång skärmen släcks/trycker på powerknappen medans TapTapPass är bara aktivt så länge du aktiverar den via metoden du valt, därefter kommer den avaktiveras när du låser upp skärmen igen.
Eftersom jag vill ju inte behöva slå in pinkod varje gång jag öppnar telefonen och då funkar denna tweaken klockrent, bara att skaka på luren varje gång jag vill aktivera det.
Youtube video som förklarar hur den funkar: http://www.youtube.c...h?v=KbdojPXk5nE
Redigerat av Mentos, 11 april 2013 - 15:37.
Postad 11 april 2013 - 16:14
Postad 11 april 2013 - 18:27
den söker på hitta.se eniro.se
Fast dom källorna finns ju inte tillagda som standard, har du lagt till Eniro & Hitta.se själv i appen?
Själv har jag 118100.se, Vemringde.se & Missatsamtal.se som standard, skulle dock också gärna vilja har Eniro & Hitta.se istället.
Postad 11 april 2013 - 18:53
han som skapat appen skickade appen till godkännande men apple avisade den för att det va en säkerhetsrisk vilket jag inte kan se varför
Redigerat av Duckface21, 11 april 2013 - 18:55.
Postad 11 april 2013 - 21:02
Postad 12 april 2013 - 06:44
Postad 12 april 2013 - 07:34
Eftersom jag vill ju inte behöva slå in pinkod varje gång jag öppnar telefonen och då funkar denna tweaken klockrent, bara att skaka på luren varje gång jag vill aktivera det.
Ok då är jag med på vad du är ute efter.
Som ngn sa whoiscalling var det ABSOLUT första jag skaffade efter jailbreak då det som sagt är sjukt dåligt att inte apple har en egen sådan app.
Postad 21 april 2013 - 20:54
Postad 21 april 2013 - 21:31
Och där var det roliga över. Min lur sket sig och var tvungen att systemåterställas och då uppgraderas ju mjukvaran. Finns ju inget jailbreak till 6.1.3 så nu blir det tillbaka till grunden. Måste säga att min ip5 känns jäkligt förlegad och inte direkt användarvänlig längre. Men men, det var kul så länge det varade. Just nu så känns nog android väldigt nära till hands. Känslan inombords är lite att ge godis till ett barn och sedan ta bort det.
Du kan återställa till 6.1.2 om du jailbreakade tidigare. Du behöver inte köra 6.1.3.
Postad 21 april 2013 - 21:36
Postad 21 april 2013 - 22:46
Du kan återställa till 6.1.2 om du jailbreakade tidigare. Du behöver inte köra 6.1.3.
det kan man inte .. det går bara om man sparat ner shsh ja cydia sparar shsh men de funkar ej för ios6 och uppåt då cydia inte sparar alla shsh filer för ios 6.. däremot kan han via cydias shsh gå tillbaka till ios5 om den varit jailbreakad på det förut..
EDIT:
kom ihåg att har man IOS6 så måste man spara sina SHSH med iFaith det är det enda prog som sparar alla SHSH rätt för IOS6 och upp
Redigerat av Duckface21, 21 april 2013 - 22:48.
Postad 21 april 2013 - 22:50
det kan man inte .. det går bara om man sparat ner shsh ja cydia sparar shsh men de funkar ej för ios6 och uppåt då cydia inte sparar alla shsh filer för ios 6.. däremot kan han via cydias shsh gå tillbaka till ios5 om den varit jailbreakad på det förut..
EDIT:
kom ihåg att har man IOS6 så måste man spara sina SHSH med iFaith det är det enda prog som sparar alla SHSH rätt för IOS6 och upp
Jaha trodde det var samma som för tidigare IOS versioner.
Postad 21 april 2013 - 22:58
Kan man? Hur då? Jag har uppdaterat i iTunes. Jag tror inte att ja uppdaterade till 6.1.2 ens. Jag stannade på 6.1.1 tror jag innan återställningen
Du kan uppgradera och nedgradera IOS hur du vill men du måste alltid spara SHSH blobs alltså Apples signering... du sparar shsh med iFaith ett prog du kör i datorn... om du ej har sparat blobs så e det ganska kört.. om du varit jailbreakad på ios5 så kan du hämta hem dina blobs från cydia med iFaith men det funkar bara upp till IOS5.. så efter ios6 hänger det på att man sparat dem själv...
Jaha trodde det var samma som för tidigare IOS versioner.
noop det är inte samma mer då apple satt hårdare krav på signering så det är bara börja spara sina blobs nu
Redigerat av Duckface21, 21 april 2013 - 22:58.
Postad 22 april 2013 - 09:04
Ok, tack för hjälpen, då är det kört för mig då
ett tips då du ska återställa telefonen i itunes så kan du välja vilken fil du vill återställa från genom att hålla ner shift sen trycka på återställa på så sätt om du har tex en jailbreakad iphone så kan du återställa till samma ios ver.. den va jailbreakad med... i ditt fall så är det nog försent ja

Postad 24 april 2013 - 08:57
Postad 24 april 2013 - 19:45
Redigerat av Johan_i_burken, 24 april 2013 - 19:50.
Postad 25 april 2013 - 13:39
http://funky-factory...p/aerodrom.html
den kör både video och musik och bilder från sin iphone eller ipad
Postad 01 maj 2013 - 12:25
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar