Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N97 *

1176 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia N97 128MB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 6 7.156248 (31) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 16 April 2010 - 15:15

Flecks
  • Flecks
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Finns det qwerty även på skärmen? Eller är det bara det utskjutbara tangentbordet som finns? Förutom sifferknapparna då förstås

Postad 17 April 2010 - 11:20

Larentius
  • Larentius
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Polar pulsband med blåtand.

Vet att det har varit uppe här, men den danska affären har inga. Någon som vet var man kan få tag på ett??

Jag har ett utan blåtand, men lite bök:
Importera från klocka till Sportstracks, sedan exporter gpx fil från telefon för att merga i Sportstacks. Går klockan lite fel så ser graferna konstiga ut/ osynkade. Och nu med nya(?) 3.0 Sport tracker så skapar den en gpxfil som inte Sportracks kan läsa...
Kanske skall man ut och sporta utan att dokumentera?? Men det är emot min personlighet och mål

/L

Postad 21 May 2010 - 08:56

bengt__s
  • bengt__s
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Äntligen så kan jag lämna denna telefon bakom mig.... har inte alls motsvarat mina förväntningar, går nu över till en HTC Legend och är så jäkla nöjd, vilken skillnad :-)
/B

Postad 23 May 2010 - 16:34

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlägg
  • 0

Kan man ändra någonstans så att telefonen inte vill ha en bekräftelse varje gång man ansluter till nätet genom en widgets?

ja

Äntligen så kan jag lämna denna telefon bakom mig.... har inte alls motsvarat mina förväntningar, går nu över till en HTC Legend och är så jäkla nöjd, vilken skillnad :-)
/B

offtopic men mottagningen(3g,wifi) är väl inte den bästa på den?? Känns som en kanska,,viktig del i en lur.

Uppdatering på kartorna, va nöjd med den innan men nu flyter det på ett helt annat sätt, skit bra.

Redigerat av passan1, 23 May 2010 - 16:36.

Postad 21 June 2010 - 22:22

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0
Köpte en skyddfilm till min n97 för ett år sedan. Men jag kommer ej ihåg fabrikat, fick hem ett här om dagen (från cdon) men det gick inge så bra att få dit. Ingick spary o sånt men det jag köpte var en stel tunn film som man fick fast, utan en massa spray medel etc

Någon som vet?

Postad 26 June 2010 - 20:22

noone2k
  • noone2k
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Fick problem med min telefon i helgen, hade webbläsaren öppen och skulle ringa ett samtal, telefonen startar om sig och jag kommer inte längre än till startskärmen med texten NOKIA. Jag har plockat ur batteriet, laddat batteriet, försökt med hard reset, och kopplat upp telefonen till datorn men ingenting hjälper. Fick helt enkelt lämna in telefonen, men vet någon här vad som kan ha hänt?

Postad 26 June 2010 - 22:43

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Fick problem med min telefon i helgen, hade webbläsaren öppen och skulle ringa ett samtal, telefonen startar om sig och jag kommer inte längre än till startskärmen med texten NOKIA. Jag har plockat ur batteriet, laddat batteriet, försökt med hard reset, och kopplat upp telefonen till datorn men ingenting hjälper. Fick helt enkelt lämna in telefonen, men vet någon här vad som kan ha hänt?

fw problem troligen..

Postad 02 July 2010 - 17:37

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlägg
  • 0
En liten (ota) Fw uppdaterin har släppts idag, ca4900kb. bättre prestanda med kontakter bl,a .
Provade kontakter efter uppdateringen, verkar mycket smidigare nu, snabbare laddning.
Scrollingen funkar skit fint nu.

Redigerat av passan1, 02 July 2010 - 17:47.

Postad 06 July 2010 - 09:55

jerrynybom
  • jerrynybom
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Min fru har en med produkt kod: 0588301, vad är det som avgör när de olika produkt koderna får uppdateringen? Den levererades olåst här om dagen med v2.0, går man in på: http://europe.nokia....te/can-i-update

Så får man:

Latest available software for Nokia N97, product code 0588301
Version: 12.0.026

Compare numbers
If this version is greater than your current software version, update now to get the latest features, applications and improvements.

Konstigt att de säger att v1.2 är den senaste tillgängliga när den levererades med v2.0... :o

Jag fick lämna in den på servicecenter (megaLanz i Gbg) för uppgradering. Nu har ju uppgraderingen kommit v22 och det är samma problme med den. Nokias hemsida hävdar fortfarande att jag inte kan få något nyare än v12. DÅLIGT!

Redigerat av jerrynybom, 06 July 2010 - 09:55.

Postad 06 July 2010 - 18:09

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0
Jag har tröttnat på min N97 nu efter jag haft den sen Oktober förra året, den kan helt enkelt tappa signal bara då man snackar, ibland dör det helt i luren på andra sidan och de undrar vad som händer.

Mailen tex är ju hur buggig som helst, den går mot servern men uppdaterar inte mailen i telefonen, utan man har samma gamla mail fortfarande som är flera veckor gamla, lösningen är att ominstallera allt igen vilket man får göra varannan vecka.

Knapplåset är bara hur gammaldags som helst, på alla andra Nokia mobiler kan man faktiskt trycka på valfri tangent när det ringer, med N97 måste man första skjuta spaken på sidan och sen trycka svara samtal.

Touch skärmen är värdelös när man surfar och ska scrolla sidorna, det går bara inte, den hackar och fastnar och lever sitt eget liv

Redigerat av BGPv4, 06 July 2010 - 18:11.

Postad 07 July 2010 - 10:14

JollyJumper
  • JollyJumper
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Jag har tröttnat på min N97 nu efter jag haft den sen Oktober förra året, den kan helt enkelt tappa signal bara då man snackar, ibland dör det helt i luren på andra sidan och de undrar vad som händer.

Mailen tex är ju hur buggig som helst, den går mot servern men uppdaterar inte mailen i telefonen, utan man har samma gamla mail fortfarande som är flera veckor gamla, lösningen är att ominstallera allt igen vilket man får göra varannan vecka.

Knapplåset är bara hur gammaldags som helst, på alla andra Nokia mobiler kan man faktiskt trycka på valfri tangent när det ringer, med N97 måste man första skjuta spaken på sidan och sen trycka svara samtal.

Touch skärmen är värdelös när man surfar och ska scrolla sidorna, det går bara inte, den hackar och fastnar och lever sitt eget liv

Bytte N97 till X10 mini. Det e som en helt anna värld. Allt flyter på och funkar. N97 går inte att jämföra...

Postad 15 July 2010 - 23:50

Sparable
  • Sparable
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

En liten (ota) Fw uppdaterin har släppts idag,

Måste man använda sig av datorn för att uppdatera? För när jag väljer installera i uppdateringslistan i telefonen så funkar det inte, Står bara bearbetar sen ger den sig efter ett tag.

OVI butiken har lagt av också... fattar nada. Den ansluter till nätet och så men sen dyker inga apps upp. Tips?

Postad 16 July 2010 - 15:35

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0

Måste man använda sig av datorn för att uppdatera? För när jag väljer installera i uppdateringslistan i telefonen så funkar det inte, Står bara bearbetar sen ger den sig efter ett tag.

OVI butiken har lagt av också... fattar nada. Den ansluter till nätet och så men sen dyker inga apps upp. Tips?

Får du det inte att funka med telefonen får du nog använda datorn. Jag använde bara 3g nätet med telefonen och det gick kanon bra.

Lycka till

Postad 25 July 2010 - 20:25

Sparable
  • Sparable
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Får du det inte att funka med telefonen får du nog använda datorn. Jag använde bara 3g nätet med telefonen och det gick kanon bra.

Lycka till

Satte i sladden till datorn och allt löste sig

Postad 30 July 2010 - 19:55

Patrik2075
  • Patrik2075
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Har problem med min GPS. Jag kan inte hitta någon satellit. Fast jag får in signaler när jag går in i program och GPS och kollar. Vad kan vara problemet? Någon som känner igen sig?

Jag har den senaste uppdateringen och har försökt använda GPS:en flera gånger på olika ställen.

//Patrik

Postad 03 August 2010 - 10:44

pewi78
  • pewi78
  • Forumräv

• 730 inlägg
  • 0

Har problem med min GPS. Jag kan inte hitta någon satellit. Fast jag får in signaler när jag går in i program och GPS och kollar. Vad kan vara problemet? Någon som känner igen sig?

Jag har den senaste uppdateringen och har försökt använda GPS:en flera gånger på olika ställen.

//Patrik

Jag har samma skit med min mini...... den vill inte hitta min pos. utan placerar mig vid närmaste mobil mast.........
tycker för övrigt att gpsen är värdelös.... visst den är "gratis" men va fan lite bättre kan den väl funka.....

// Peter

Postad 26 December 2010 - 19:09

kincop
  • kincop
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
http://www.facebook....=app_4949752878

Försöka påverka Nokia att släppa en ny uppdatering till N97 :)

Redigerat av kincop, 26 December 2010 - 19:11.

Postad 08 March 2011 - 05:57

Tigarah
  • Tigarah
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Hej.

Jag har haft en N97 sedan den kom ut och har haft en rad med problem, allt ifrån att samtal avbryts till att den startas om eller fryser. Sånt kan man leva med.

Men nu har skärmen slutat att fungera som den ska, när den väl fungerar flimmrar den annars är det bara en massa streck eller andra konstiga saker över hela skärmen i antingen svart/vitt eller i färg beroende på i vilket läge jag har skärmen. Är lite som om den skulle glappa.

Hade detta problem för 3-4 månader sen men gick över efter några dagar och var inte alls lika farligt som det är nu.
Nu har jag Inte kunnat använda mobilen alls på grund av detta dom senaste 7 timmarna.

Någon som har varit med om något liknande eller vet vad man ska göra? Ge upp och köpa ny eller är det lätt att fixa?

Postad 30 March 2011 - 12:32

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0
Jag hatar verkligen denna mobil mer än något annat, det mest irriterande är när någon ringer och displayen fuckar upp sig genom att blinka fram och tillbaka så man inte kan kan se vad som står på displayen.

Igår blev jag så förbannad när jag skulle öppna porten för en kompis och när jag skulle trycka på displayen så börjar displayen att slockna och blinka och ha sig.

Vad är detta för skit? jag har nog aldrig haft en sämre mobil, den tappar mailkonton automatiskt, ja det är bara skit, nästa gång det händer kommer jag slänga skiten i golvet, den är inte värd leva.

Postad 30 March 2011 - 15:01

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
BGPv4

Du har uppdaterat telefonen de som går ?

Annars så safta den i väggen och njut..
Köp sen en ny mobil :)

Postad 30 March 2011 - 15:11

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

BGPv4

Du har uppdaterat telefonen de som går ?

Annars så safta den i väggen och njut..
Köp sen en ny mobil :)

Jag har senaste firmware och jag längtar så att begrava denna mobil, min bindningstid går ut om 2 mån så kan jag köpa en annan äntligen :(

Postad 30 March 2011 - 15:57

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Fifasen va skönt..Du vet att man brukar kunna byta 3 månader innan bindningstiden går ut :)
Så du behöver inte stå emot begäret...Kasta mobben från 10 våningen eller nå sånt :(

Ska jag göra med min Nokia väldigt snart

Postad 06 April 2011 - 11:14

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

//Patrik

Lite sent svar, men det där med gpsen beror på att klistret (bakom batteriluckan) som håller ihop antennen på mobilen lossnar och får därför ingen kontakt. Är så sjukt trött på den här skitmobilen, blir att uppgradera till Samsung Galaxy S2, blir en rejäl skillnad!

Postad 03 May 2011 - 11:47

noone2k
  • noone2k
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Nokia har 24 månaders garanti och jag har råkat ut för att laddningskontakten på min nokia N97 glappar något fruktansvärt. Nu är det så pass illa att den inte vill ladda över huvud taget ;) Vad tror ni om detta, går det att få på garanti eller räknas det som "normalt slitage"?
Om det finns en möjlighet att få det som garanti, behöver jag då skicka den till nokias servicecenter eller kan jag bara lämna in den hos telenor där jag köpte telefonen?

Postad 04 May 2011 - 07:26

Walo
  • Walo
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Lämna den till ett servicecenter om du har ett i närheten, dom brukar vara bättre att ha att göra med i garantiärenden än ÅF. I Gävle där jag brukar lämna mina Nokias är dom så serviceinriktade och snabba, dom är helt suveräna. Borde finnas nått liknade i din närhet.

Postad 04 May 2011 - 20:45

noone2k
  • noone2k
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Lämna den till ett servicecenter om du har ett i närheten, dom brukar vara bättre att ha att göra med i garantiärenden än ÅF. I Gävle där jag brukar lämna mina Nokias är dom så serviceinriktade och snabba, dom är helt suveräna. Borde finnas nått liknade i din närhet.

Jag har ringt runt och kollat idag, Närmsta från Växjö/Karlskrona är Kalmar vilket får till följd att jag måste skicka telefonen dit. 177 kr tar posten för att lämna det hos servicebutiken och de vill inte betala frakten dit. Dock står Nokia för frakten från servicebutiken tillbaka till mig. Någon som har koll på hur det är med konsumentköplagen/garanti och frakter? Jag lämnar nog hellre in den i Kalmar än att gå till den lokala Telenorbutiken, frågan är bara om det är värt 177kr...

Postad 05 May 2011 - 13:49

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0
Sålde skiten förra veckan, så glad bli av med den, nog sämsta mobil jag har haft faktiskt.

Har en Desire HD nu, vilken otrolig skillnad :)

Redigerat av BGPv4, 05 May 2011 - 13:50.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.