Kanske rent av A580 är så nära a7xx ni kommer? Jag tror det kommer en FF i klassen ~17kkr där annars en fullspecad a7xx skulle hamnat.
En A7XX är redan bekräftad av Sony.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Spekulationer om Sonys kommande fotoprodukter
Startad av
Unregistered31768
, Dec 25 2008 17:21
1481 svar till detta ämne
Postad 18 August 2010 - 20:10
En A7XX är redan bekräftad av Sony. Postad 18 August 2010 - 20:50 Om jag tillåts tycka något så tycker jag det ser det ut som de lyckats med materialval och utformning. "Gropen" för tumme ser ju riktigt skön ut (varför en Fn-knapp precis där?) liksom de gummiliknande "knottret" rund greppet Men ujj så dom kjympigt. EVF och allt...ja man kan nästan tro att professor Baltasar jobbar på Sony just nu, men jag hoppas faktiskt att det blir en bra grej som andra också kan haka på. Fler nymodigheter på spelplanen ger mer erfarenheter och för utvecklingen framåt vilken ligger till gagn för alla tror jag i slutändan. Redigerat av Velodynamic, 18 August 2010 - 20:59. Postad 18 August 2010 - 21:14
Oj..a55 ser ju väldigt liten ut annars gillar jag designen. Det blir till att klämma rejält på dom sen när dom kommer. Jag tror iofs kanske att a7XX är den jag ska sikta på. Bra spec annars
Postad 19 August 2010 - 10:04
Spännande detta! Nu får jag riktigt höga förväntningar på en A7-serie.
Postad 19 August 2010 - 11:22
Hmmm... lade just märke till att det verkar saknas en AF/MF-switch på a33 och a55. Befarar att det kan betyda att Sony skippar AF-motor i de tvåsiffriga husen. Dumt, tycker jag.
Då får man väl hålla sig till de tresiffriga kamerorna. Edit: När jag tittar riktigt noga syns en svag liten utbuktning i skuggan en bit under objektivfrigörningsknappen (elle vad den nu heter). Det skulle kunna vara en liten switch. Hoppas på det. Har verkligen uppskattat att Sony har behållt motorn så att bakåtkompatibiliteten finns där utan diverse undantag och specialfall (ja, förutom NEX då...). Redigerat av Dennis_hembio, 19 August 2010 - 11:36. Postad 19 August 2010 - 11:27 Den är nog främst till för de som vill filma tror jag. Då är det en fördel med tyst fokusering Jag är nästan överraskad att skruven finns kvar på a390. Tror det på sikt försvinner a'la Nikon style. Jag ser en knapp vid höger lillfinger. Vad kan det var? Postad 19 August 2010 - 11:41 Om jag vill filma med ett gammal objektiv som väsnas kan jag alltid fokusera manuellt. Men om jag ska fota vill jag gärna ha AF, då gör det inget om den är otyst. Den lilla knappen vid höger lillfinger är nog DOF-preview. Postad 19 August 2010 - 20:38
Nu finns bilder på A560 och A580.
http://www.sonyalpharumors.com/ A560 - Spegelreflex ![]() 14 MP ISO 100-12800 1080i AVCHD Video 15 AF punkter 5 fps Dubbla minneskort Swivel skärm A580 - Spegelreflex 16 MP Övriga speccar verkar vara samma som på A560 ![]() ![]() Quick Live View verkar finnas kvar. Som någon påpekade tidigare gillar jag den helsvarta designen, A550 såg lite plastig ut med tvåton, även om den inte kändes så i handen. Känns som Sony skärpt till sig med dessa nya modeller. Bådar gott för A7XX IMO. Redigerat av fastson, 19 August 2010 - 20:40. Postad 19 August 2010 - 20:55
A580 var faktiskt riktigt het
Känns dock inte som att man behöver uppdatera om man har en A550. Vad kan den tänkas kosta? 8000 för huset? Ska bli riktigt intressant hur de presterar videomässigt! Postad 19 August 2010 - 21:00
Japp, svart var klart bättre än det gråa
Ni med vana a550-ögon; är det något som skiljer externt? Knappar och så alltså (förutom video). Postad 19 August 2010 - 21:18
Bracket-knappen och ISO-knappen har flyttat fram. På A550 så sitter dem där det nu står "HDAVCHD". Sen har ju den digitala telekonvertern försvunnit till förmån av recording-knappen. Sedan tycker jag personligen att de vinklat avtryckaren lite mer samt flyttat fram den något. Postad 20 August 2010 - 06:48
Dom där ser ju ut att vara i a550 storlek eller har jag fel??
Annars helt ok kameror även om jag kan tycka att det är någon modell för mycket om man räknar in alla kanske men valfihet är ju inte så dumt Ska bli kul att klämma på alla dom nya kamerorna när dom kommer ut och sedan får man väl fundera och vänta på hur a7XX kommer att se ut och specas.. Postad 20 August 2010 - 11:29
En intressant sak är att knappen för "MF Check LV" från a500/550 numera heter "Focus Check LV". Undrar om det betyder att Sony har inkluderat kontrastbaserad autofokus, de lär ju ändå ha jobbat en hel del med rutiner för sådant i o m NEXarna.
Förhoppningsvis har de även ändrat så att man blir kvar i det läget även efter att man har tagit en bild. Tyckte att det var otroligt irriterande när jag testade en a550 en gång, att efter en bild togs med MF Check LV så hamnade man automagiskt i Quick LV, så man behövde återaktivera MF Check LV, zooma in med några tryck och sedan återpositionera zoomfönstret på det man fokuserade på innan bild nr 2 kunde tas. På a560/580 ser man i a f tydligt att det finns en omkopplare för MF/AF. Bra. Rent generellt ser jag mycket positivt på de 4 nya. Hoppas på massa ny info den 24/8. Det här med non-disclosure känns rätt urvattnat nu Postad 20 August 2010 - 13:06 Mmmmm.... jag undrar lite smått om det kan vara så lyckligt att Sony valt att presentera dessa 4 kameror redan nu för att sprida lanseringarna och nyhetsflödet en del. Lagom till Photokina känns dessa 4 välbekanta och folk har inte så mycket frågor kring dem, så då kan Sony presentera en a7xx som får glänsa i strålkastarljuset. Lite kul att läsa första sidan i den här tråden. Då var det mest spekulationer och förväntningar kring en uppföljare till a700. Mellan den sidan och den här sidan har Sony släppt en sjuhejdans massa kameror, men en a7xx väntas det fortfarande på. Postad 24 August 2010 - 07:28
Non-disclosure agreement... pyttsan!
Det finns hur mycket info som helst om de nya kamerorna redan nu på morgonen, se bara på http://www.sonyalpha...eras-announced/ Och a55 har redan fått en Gold Award från dpreview http://www.dpreview....ta55/page17.asp Finns mycket att läsa nu.... Postad 24 August 2010 - 08:17
Kanonreview vad jag kan förstå
Det ser ut som om a55 har ett helt ok grepp även om den är liten. Även a580 verkar ju riktigt bra. Just nu känns det som om någon av dessa blir min nästa kamera för jag undrar om inte en ny a7XX är lite overkill för mig som är glad amatör. Dom här har ju precis den spec jag var ute efter. Nu jäklar känns det som om Sony återigen ruskar om lite i kameravärlden. Kul Postad 24 August 2010 - 15:07 Du behöver nog inte oroa dig för att en 7-serie är overkill waconda. Hur många av de som kör runt i Porschar har någonsin satt sin fot på en riktig bana? Postad 25 August 2010 - 07:06
Hahaha du kanske har rätt. Jag körde omkring med en best till MC för 20år sedan trots att jag inte var i närheten av att utnyttja hela potentialen hos den. Fast nu är jag ju äldre och klok..hmm..i alla fall äldre
Postad 27 August 2010 - 17:37
Förstår inte hur Cyberphoto/Scandinavian Photo agerar när det gäller VG-B50AM (batterigrepp till A550).
Jag menar, ofta ligger SonyStyle kanske 10% över "vanliga" priser men vid just det batterigreppet ligger priset bara 100 kr över Cyberphoto/Scandinavian Photo. Inget av dessa företag har heller inne varken batterigrepp eller LCD-skydd (eller jo, Cyberphoto verkar ha fått in det... Någon som vet vad frakten kan landa på om man köper ett sånt?). Detta i samband med greppet på A550 får mig ibland att känna en impuls av att sälja av min Sony-utrustning och köpa mig en Canon 5D + något fläskigt objektiv. Jo, jag är lite bitter just nu. Postad 27 August 2010 - 19:47
Sony's batterigrepp har alltid varit dyra, kommer ihåg när jag skulle införskaffa ett till min A200 som jag precis hade köpt, priset på Cyber låg runt 1800:-, det gick ju dock stadigt ner till 1300:- lite senare.
Får förhoppningsvis hem ett begagnat VG-C70AM nästa vecka för stabilisera upp min framtida duo Postad 27 August 2010 - 19:51
Manord: Efter som du bor i Växjö så kan du få komma förbi och testa en riktig kamera ;-)
Postad 27 August 2010 - 20:22
Ledsen mannen, bor inte i Växjö. Har dock sommarställe någonstans mellan Alvesta och Växjö så jag hänger lite där på somrarna. Vad är förresten en riktig kamera? Har faktiskt inte koll på vad du skjuter med. @Ponisch Jo, man blir ju så bitter när det ligger på 2,2k och ett batterigrepp till t.ex. 7D kostar 1 690kr... Finns ju så mycket man vill ha och så lite pengar att köpa det för. Funderar på att samla ihop tillräckligt med pengar för att köpa en beggad A700 parallellt med A550n och behålla båda kamerorna i några veckor för att sedan sälja den kamera "som förlorar" men det känns så... onödigt. Lägger hellre tid och pengar på objektiv och tillbehör. Samtidigt vill jag inte betala 2,3k för att få ett batterigrepp med samma sorts avtryckare som den vanliga (Jag tror att det är det största problemet med A550. Avtryckaren är maplacerad...) Hah, antar att jag låter rätt bitter just nu... Ber om ursäkt. Postad 27 August 2010 - 20:43
Är inte 4000:- ett bra pris för en begagnad 700'a? inkl 6 månaders garanti som Scandinavien Photo har på sitt begagnat, känns ju tryckt. Köpte själv en D80 där för en månad sedan. Funkar fint att ta det via internet och hämta var man vill (om man inte vill ha den skickad förståss) http://www.scandinav...x?iid=803968204
Postad 27 August 2010 - 21:03 Ännu ett bevis på Sony's lustiga prissättning Bor du i närheten av Kalmar så kanske du skulle kunna få testa min A700 med några gluggar samt originalgreppet (får hem ett rejält paket nästa vecka, svider i plånboken), vore intressant också att testa A550 "in action" så att säga! Är dock inte intresserad utav att sälja min A700, greppet är för j*vla skönt och kan bara matchas (IMO) av A850/A900 Jösses, är priserna "redan" nere i 4k-klassen? Förra hösten låg ju en begagnad A700 på runt 7-8k... Postad 29 August 2010 - 10:55
Manord
Jag har ett piratgrepp på min A850. Och det funkar perfekt.. Samt är billigt.... Dessutom så bör du ha klart för dig att mig i alla fall så är A700 inte en bättre kamera än A550 som total helhet... Så se upp med vad du nu funderar på.. A550 är en grym kamera !!.. Och just den A550 du har är den kamera som givit mig dom bästa bilder jag någonsin tagit under åren med kameror. Och främst den som med enkelhet och säkerhet givit mig bilderna... Då räknar jag in även min A850. Men iofs har jag pga familjesituation inte kunnat fota direkt något mer än testa lite med A850.. Men ändå. A550 är grym..... Så om "något" inte stämmer för dig i bilderna törs jag lätt säga att antingen har du inte fått snurr på framkallningen / fotandet .. Kanske skillnaden med Cmos mot CCD??... Därför där skiljer det rätt tydligt i bilderna innan man får snurr på det... Eller så har din kamera gått sönder på något sätt... Men handlar det enbart om grepp . Och att du vill ha större grepp så löser ett tredjeparts den saken enkelt samt billigt.. Bifogad fil(er)Redigerat av mayro, 29 August 2010 - 11:09. Postad 31 August 2010 - 06:02
Den här sidan kanske inte är ett under av tillförlitlighet men det kan vara så att Sony kör på hårt i SLT-spåret:
http://www.sonyalpha...n-january-2011/ Det verkar som om Sony funderar på tre spår när det gäller systemkameror: Vanliga SLR, Pellex-SLT och EVIL/NEX. Mycket intressant tycker jag och kanske kanske är inte a77 och a7XX samt NEX7 långt borta. Postad 01 September 2010 - 10:19
1 oktober kommer a580 ut. Hos Foto-Erhart i Tyskland har dom satt ut ett pris på 799 euro (ca 7200:-). Känns mycket prisvärt. Törs man hoppas på ett liknande pris hos Mediamarkt här i Sverige?
Postad 01 September 2010 - 11:55
Tyskland är ganska dyrt vad gäller fotoutrustning så det är nog ingen omöjlighet. Skulle tippa på ca 8000 för den. Postad 03 September 2010 - 09:19
Nya rykten..
http://img.xatakafot...1/sony-a750.jpg Ujuju..om det stämmer..mycket att se fram emot... Redigerat av waconda, 03 September 2010 - 09:28. Postad 03 September 2010 - 09:46
Ser dyrt ut waconda
Tveksam spec när det gäller iso (50 känns väldigt o-sony), fps (kan ha lösts med en maxhastighet utan spegelflipp) och 1080i (varför i?). Om 9 dagar vet vi Postad 03 September 2010 - 11:29
Jo..en a750 blir nog lite för dyr för mig i alla fall och specen bör tas med en hel tunna salt. Kul är det ändå att a7XX verkar krypa närmare och närmare för lansering
Postad 03 September 2010 - 13:27
12 september... trevligt att hela tiden ha spännande datum att se fram emot.
Det är f ö inte bara a7x0 som det ryktas specar om. Såg följande spec på SAR om a9xx:
Angiven källa är http://translate.goo...n...721341&p=14 och enligt google translate handlar det även om schack, religion och coca-cola. Mycket mystiskt, specen måste vara helt korrekt när både gudar och drömmar är involverade... Postad 03 September 2010 - 16:46
Någon som har tittat på intervjuen som fotoguiden har slängt ihop?
Postad 04 September 2010 - 14:29 Precis vad jag har väntat på! Om ryktet ändå kunde stämma. Postad 04 September 2010 - 15:12
Canon 7D
Ser lite underligt ut med 18 mp, 10-12 fps och bara "en" processor. Måste vara en riktigt snabbt klockad variant isf. Står inte om det gäller med fix fokus dock. Står inget om sökaren heller. Redigerat av Velodynamic, 04 September 2010 - 15:21. Postad 05 September 2010 - 16:09 Precis, en bättre 7D i Sony format är det jag vill ha. 5st 2,8 AF cross sensorer Inbyggd GPS för meta taggning Tumhjul (som på A700) Vridbar 1,44k 3" LCD Tystare spegeluppfällning Postad 06 September 2010 - 08:07 Jag såg översättningen till engelska som du har lagt upp på Dyxum (mycket bra jobbat!), den har satt igång en hel del debatt där. Kanske lite för mycket... för när jag till slut skulle kolla på intervjun istället för att bara läsa om den så fick jag bara se den inledande reklamen, sedan blev det stopp och svart i fönstret. Undrar om Anders Ericsson sade saker han inte borde ha sagt där och att Fotoguiden har blivit ombedda att ta bort videon. Eller så är det något tekniskt problem som spökar. Personligen tycker jag att det gränsar till tjänstefel att antyda att Sony avser att sluta med vanliga DSLR:er när de precis har lanserat två stycken. Väldigt bra sätt att rasera försäljning. Att det sedan är vansinnigt att sluta med en etablerad teknik för att satsa på något nytt är en annan femma, det känns inuitivt som affärsmässigt självmord. Bara en sådan sak som att det på Dyxum växer fram en uppfattning om att det är degraderande för bildkvaliteten att sätta en snedställd halvgenomskinlig spegel i ljusbanan. Med tanke på fysikens lagar känns det som en helt rimlig effekt. Jag skulle då inte vilja ha en snedställd glasbit i mitt favoritobjektiv. När ljus går in i glas bryts ljuset, olika mycket i olika våglängder, när ljuset sedan går ut ur glaset bryts det igen. Rent fysiskt går det inte att sätta en halvgenomskinlig spegel i ljusbanan och hävda att ljuset som passerar genom spegeln till sensorn gör det opåverkat. Fast jag är ändå rätt sugen på en a55..... om det kommer batterigrepp..... och pengarna inte försvinner i något av de penningslukande hål som har en så irriterande tendens att dyka upp.... Postad 06 September 2010 - 08:47
Jag skulle inte lägga stor vikt på det han säger om framtiden eftersom han troligen inte vet. Gissningsvis får han reda på saker som kommer i lagom tid för att översätta manualer, trycka material osv. Det alpha-hannarna (hehe,
Förresten mumlar hanom att 560/580 skulle vara de sista med vanlig spegel för att sen säga att det kommer en a750 snart (som jag minns videon iaf). Redan där faller trovärdigheten inför framtiden imo. Postad 06 September 2010 - 10:20
Tror som du Supernaut, desto mer tjänstefel att göra sådana uttalanden. Har ju blivit hallaballoo om det både på Dyxum och sonyalpharumors, kanske även på fler ställen.
Kan tänka mig att han är lite öm i örat nu Postad 06 September 2010 - 10:22
Visst låter han lite osäker ibland vid vissa uttalanden, men han får ju stå sitt kast nu när det redan är sagt
Videon finns dock uppe, testade själv nyss! Om Sony vill ha bort översättningen från nätet så får dom börja muta mig lite först Redigerat av Ponisch, 06 September 2010 - 10:25. Postad 09 September 2010 - 09:57
Jag försökte pressa Ichiro Takagi lite på det men han svarade på korrekt asiatiskt vis att han inte kunde säga mer om saken för tillfället och att denna intervjun handlade om a55 och a33.
Postad 22 September 2010 - 19:27
Jahopp, nu är det ju faktiskt bevisat att Sony definitivt kommer fortsätta med FF:
http://www.youtube.c...Si0hFM0&t=2m55s Dessutom så visas ju 500/4G Nu vet jag inte om den var någon på forumet här som tvivlade, men jädrans vad krig det har varit på bl.a DPreview Postad 23 September 2010 - 07:58
Blev lite besviken på A77, den har för få knappar! Jag kan inte hitta knapp för WB, drive eller custom.
vela veta på ett ungefär hur stor den är också. Förhoppningsvis är den rejält större än de små A33-55. Vill inte ha mindre kamera än min A700. Postad 23 September 2010 - 08:14
Finns det bilder på A77? Eller är det samma som jag trodde föreställde spegelreflexen a7xx?
Postad 23 September 2010 - 08:17 Tror inte att man ska dra särskilt stora växlar på den mock-upen. Knappbristen nämndes också när den var med på PMA och samtidigt visades några NEX-prototyper. De färdiga NEXarna blev sedan väldigt olika de prototyperna. Jag tror t ex att a77 kommer att få en tiltbar skärm, vilket prototypen inte har. Postad 23 September 2010 - 08:20 Bilder finns här: http://www.dpreview....okina2010/Sony/ och här: http://www.engadget.com/photos/sony-3/ Är nog samma som togs för a7xx tidigare. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |