* Officiell Tråd - Iphone 3gs *
4188 svar till detta ämne
Postad 03 August 2009 - 10:08
aspire
-
aspire
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Va trist att Telia inte lycks hålla vad dom lovar.
Jag beställde precis en Iphone 3 GS 16 GB svart från Tre.
Mitt tips till er som vill hålla nere månadskostnaden något är denna kombination :
3 pott 199 24 mån (ring,sms:a för allt..)
Iphone 99 kr/mån och 1695 kr vid leverans
Fri surf 90 kr/mån, dras från potten = 109 kr att ringa för
Månadskostnaden hamnar på 298 kr varav 199 är pengar du får utnyttja. Har du ingen större månadsförbrukning så kan ju detta vara ett alternativ! 1695 vid leverans är ju också skönt att betala av istället för tex 200 kr i förhöjd avgift.
För övrigt så lovade Tre mig en leveranstid på 3-6 arbetsdagar. Viss skillnad mot 3-5 veckor hos Telia.
// aspire
Postad 03 August 2009 - 10:19
aspire
-
aspire
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Jag fick den leveranstiden av tjejen på kundservice för nån timme sedan när jag beställde. Det är ju bara hålla tummarna för att hon vet vad hon pratar om..
// aspire
Redigerat av aspire, 03 August 2009 - 10:21.
Postad 03 August 2009 - 10:21
Unregistered8fda5b62
-
Unregistered8fda5b62
-
Beroende
-
-
1120 inlägg
För övrigt så lovade Tre mig en leveranstid på 3-6 arbetsdagar
NEJ... har precis pratat med de ang min förbeställning på en 32G från TRE och de har ingen aning när de kommer dyka upp.... enda de kunde säga idagsläget var att nästa vecka ska vi få ett närmre besked.... Jag beställde för 2 veckor sedan!!!!
Postad 03 August 2009 - 10:23
aspire
-
aspire
-
Amatör
-
-
83 inlägg
NEJ... har precis pratat med de ang min förbeställning på en 32G från TRE och de har ingen aning när de kommer dyka upp.... enda de kunde säga idagsläget var att nästa vecka ska vi få ett närmre besked....
Jag beställde för 2 veckor sedan!!!!
Vaddå NEJ ? Tror du att hon ljög mig rätt upp i ansiktet? Kan kanske vara så att 16 GB svart har en kortare väntetid? Eller så finns alternativet att hon drog en lögn för att jag skulle beställa. Men jag tror och hoppas på det förstnämnda! // aspire
Postad 03 August 2009 - 10:28
Eufemism
-
Eufemism
-
Forumräv
-
-
861 inlägg
Ringde precis min närmsta tre-butik, och fick reda på att en 16gb-version kan de ta hem på ca 3 arbetsdagar, men 32gb-versionen tar minst 3 veckor. Färg spelade tydligen mindre roll. Funderar nu på om man ska chansa på att klara sig med 16gb och få den nu i veckan, eller om man ska orka vänta upp till en månad. Rätt så säker på att 16gb inte kommer räcka till allt jag vill ha, men en månad är lång tid
Postad 03 August 2009 - 10:29
Unregistered8fda5b62
-
Unregistered8fda5b62
-
Beroende
-
-
1120 inlägg
Vaddå NEJ ?
Tror du att hon ljög mig rätt upp i ansiktet? Kan kanske vara så att 16 GB svart har en kortare väntetid? Eller så finns alternativet att hon drog en lögn för att jag skulle beställa. Men jag tror och hoppas på det förstnämnda!
Tyvärr tror jag hon inte har en aning!!! Jag har pratat med många personer där uppe den sista tiden då jag e lite förbannad över det här med min förhandsbeställning som inte fungerat.. Samma sak med 16G som med 32G enligt den sista infon jag fick
Postad 03 August 2009 - 10:37
aspire
-
aspire
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Demon >>
Aha okej. Det låter ju inte så lovande. Man får helt enkelt avvakta och se hur det blir. Men förhoppningen är att dom håller vad dom lovar. Men min första tanke när hon sa de var att det lät för bra för att vara sant. Och när man känner så så brukar det också visa sig att det är just så.
// aspire
Postad 03 August 2009 - 10:47
Erhnam
-
Erhnam
-
Användare
-
-
105 inlägg
Har en känsla av att 32gb versionen har längre leveranstider än 16gb versionen.
Baserat på foruminlägg, lagersaldon och leveransinfo på leverantörernas hemsidor.
Hur är er känsla?
Postad 03 August 2009 - 11:41
ralnar
-
ralnar
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Var nyss inne på Telenor och hämtade mig en 3GS 16GB. Var inte ens inne på köpa en men men. Dom hade tydligen massor med iPhones på Telenor i nordstan i Göteborg om nån är sugen.
Var inne på en Telenor-butik i Malmö i fredags eftermiddag och kollade lite. Tjejen sa att telefonerna de hade var förhandsbokade, men tecknade jag ett nytt abonnemang på plats gick det att ordna (hum). Lyckades dock hålla mig, måste kolla hur det funkar med modem-funktionen t.ex? Ingår detta i det vanliga abonnemangen, eller måste man betala extra för den datatrafiken?
Postad 03 August 2009 - 11:56
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1586 inlägg
Var inne på en Telenor-butik i Malmö i fredags eftermiddag och kollade lite. Tjejen sa att telefonerna de hade var förhandsbokade, men tecknade jag ett nytt abonnemang på plats gick det att ordna (hum). Lyckades dock hålla mig, måste kolla hur det funkar med modem-funktionen t.ex? Ingår detta i det vanliga abonnemangen, eller måste man betala extra för den datatrafiken?
Det är fri surf på Telenor. Så det är bara att surfa så mkt man orkar, fungerar smidigt som modem till datorn också.
Postad 03 August 2009 - 12:01
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11229 inlägg
Funderar på en Iphone 3Gs, några frågor:
1) jag har en ipod 80GB som är synkat mot Itunes. Ska man (kan man) installera en itunes till på datorn för att hantera Iphonen eller ska man låta Ipod'n var synkad och låta Iphone synkas manuellt till samma Itunes, hur gör man?
2) har gillat Nokia för att man kan ha alla kartor i telefonen. Finns det något GPS program till Ipone där man kan spara kartorna i telefonen?
3) kan man använda 3Gs som modem till sin bärbara?
Redigerat av Unregistered124686ac, 03 August 2009 - 12:01.
Postad 03 August 2009 - 12:06
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1662 inlägg
1) jag har en ipod 80GB som är synkat mot Itunes. Ska man (kan man) installera en itunes till på datorn för att hantera Iphonen eller ska man låta Ipod'n var synkad och låta Iphone synkas manuellt till samma Itunes, hur gör man?
Du kör båda enheterna mot samma iTunesinstallation. Till iPoden låter du synka alla låtar vara ikryssad medans du väljer att bara synka markerade låtar till iPhonen. I iTunes finns det kryssrutor till vänster om varje låt. Med dom väljer du om du vill synka dom eller inte... 2) har gillat Nokia för att man kan ha alla kartor i telefonen. Finns det något GPS program till Ipone där man kan spara kartorna i telefonen?
Navigon finns i både Europa och Skandinavien-versioner. TomTom är på G och där ska man kunna köpa ett paket med programmet och en bilhållare. 3) kan man använda 3Gs som modem till sin bärbara?
Japp, det kan du även med iPhone 3G sedan 3.0-uppdateringen.
Postad 03 August 2009 - 12:27
ralnar
-
ralnar
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Det är fri surf på Telenor. Så det är bara att surfa så mkt man orkar, fungerar smidigt som modem till datorn också.
Att det är fri surf har jag snappat. Det jag undrar är om det är fritt även när jag surfar på min dator med iPhonen som modem?
Postad 03 August 2009 - 12:46
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Att det är fri surf har jag snappat. Det jag undrar är om det är fritt även när jag surfar på min dator med iPhonen som modem?
Svaret beror dessvärre på vilken Telenorförsäljare du frågar, men mest troligt är att det ingår sålänge du inte sitter och tankar flera GB data om dagen. Då kan det bli "extradebitering" enligt en telenormänniska jag chattade med.
Postad 03 August 2009 - 12:51
Unregistered2a53b113
-
Unregistered2a53b113
-
Användare
-
-
162 inlägg
Konstigt att det ska vara så svårt att få raka besked om vad som gäller hos telenor, gällande datortrafiken. en säljare jag pratade med sa att:
Om man vill så kan man ju ta ut simkortet och köra det i ett modem för mobilt bredband om man har ett sådan. Ser inte direkt nyttan med det men det skulle fungera utan problem iaf.
Postad 03 August 2009 - 13:03
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Svaret beror dessvärre på vilken Telenorförsäljare du frågar, men mest troligt är att det ingår sålänge du inte sitter och tankar flera GB data om dagen. Då kan det bli "extradebitering" enligt en telenormänniska jag chattade med.
Givetvis blir det ingen extradebitering om de låter meddela att de inte har något GB-tak efter vilket hastigheten stryps eller extradebitering tillkommer. Man kan inte ge vaga svar som att "överdriv lixom inte surfen lixom för det kan hända att det blir någon extra debitering lixom". Det är som att ge ett analogt svar på en digital fråga, om du fattar vad jag menar
Postad 03 August 2009 - 13:34
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1567 inlägg
Du kör båda enheterna mot samma iTunesinstallation. Till iPoden låter du synka alla låtar vara ikryssad medans du väljer att bara synka markerade låtar till iPhonen. I iTunes finns det kryssrutor till vänster om varje låt. Med dom väljer du om du vill synka dom eller inte...
Jag tycker det är enklare att bara synka spellistor istället för enstaka låtar. Har en spellista som heter "Synklistan". Där kan jag slänga in eller ta bort låtar efter önskemål (även när Ipoden inte är inkopplad). Sedan behöver man bara initialt markera att synka endast denna spellista med Ipoden - därefter sköter den sig själv.
Postad 03 August 2009 - 14:22
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Givetvis blir det ingen extradebitering om de låter meddela att de inte har något GB-tak efter vilket hastigheten stryps eller extradebitering tillkommer. Man kan inte ge vaga svar som att "överdriv lixom inte surfen lixom för det kan hända att det blir någon extra debitering lixom". Det är som att ge ett analogt svar på en digital fråga, om du fattar vad jag menar 
Jag har inte drömt ihop detta själv. Det var det svar jag fick av Telenors eminenta kundtjänst (ett av dom iaf). Låter lika korkat i mina öron som i alla andras.
Postad 03 August 2009 - 15:10
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Jag har inte drömt ihop detta själv. Det var det svar jag fick av Telenors eminenta kundtjänst (ett av dom iaf). Låter lika korkat i mina öron som i alla andras.
Jo, jag tvivlar inte på att du har fått det svaret av dem. Däremot vet jag, dels av egen professionell erfaren men även av privat kontakt i kanske 15 år, att kundservice har ingen koll. Det de säger kan man aldrig luta sig emot utan det gäller att läsa användarvillkoren. I dessa står inget om att det kan tillkomma en avgift utan deras internettjänst ger dig total och ohämmad tillgång till nätet utan extra avgifter, oavsett dataförbrukning.
Postad 03 August 2009 - 15:14
DennisA
-
DennisA
-
Forumräv
-
-
789 inlägg
Några nybörjarfrågor:
Bredvid "TELIA" högst upp i hörnet står det antingen "3G", "wifisymbolen" eller "E". Förmodar att "E" står för EDGE. Vad innbär detta? Vad jag förstått så skall det gå snabbare att surfa mm med EDGE men kostar det mer än om jag surfar via 3G?
Sedan en (puckad?) fråga till: Hur vet jag att datatrafiken är avstängd om jag tex surfar via 3G eller EDGE? Stängs det automatiskt ner när jag stänger ner Safari? Så det inte står och tuggar i "bakgrunden" så att säga. Ser ingen symbol någonstans att 3G (gprs) är aktivt eller inte.
Postad 03 August 2009 - 15:17
Jejjee
-
Jejjee
-
Användare
-
-
169 inlägg
Några nybörjarfrågor:
Bredvid "TELIA" högst upp i hörnet står det antingen "3G", "wifisymbolen" eller "E". Förmodar att "E" står för EDGE. Vad innbär detta? Vad jag förstått så skall det gå snabbare att surfa mm med EDGE men kostar det mer än om jag surfar via 3G?
Sedan en (puckad?) fråga till: Hur vet jag att datatrafiken är avstängd om jag tex surfar via 3G eller EDGE? Stängs det automatiskt ner när jag stänger ner Safari? Så det inte står och tuggar i "bakgrunden" så att säga. Ser ingen symbol någonstans att 3G (gprs) är aktivt eller inte.
Inte helt rätt... 3G är snabbare än edge.. en bra bit snabbare.. vet inte EXAKT hur det fungerar.. men tror du är "uppkopplad" hela tiden.. eller du har 3g mottagning.. vilket drar med batteri också.. men den skickar inget data.. du ser under inställningar hur mycket data som skickats o tagits emot.. sen är det väl en lite laddande "sol" (typ) bredvid E/3G när den skickar/tar emot..
Postad 03 August 2009 - 15:26
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Några nybörjarfrågor:
Korrekt, E står för Edge. Edge är en uppgradering av GSM som gör att du i GSM-nätet kan surfa lite snabbare än du annars hade kunnat. 3G däremot, som egentligen heter UMTS, är inte samma sak som GSM utan ett mycket modernare och snabbare nät för mobilkommunikation. Kostnaden för dig är densamma oavsett vilket nät hos din operatör du använder. Då du inte kan ha applikationer igång i bakgrunden kan inte datatrafiken ligga och ticka iväg, det görs endast då du använder Safari, Mail eller annan internetkrävande applikation. iPhone fungerar inte på samma sätt som tidigare telefoner som hela tiden visade om datatrafiken var aktiv eller ej.
Postad 03 August 2009 - 15:32
Unregistered8fda5b62
-
Unregistered8fda5b62
-
Beroende
-
-
1120 inlägg
Ok då fick jag pratat med en ny tjej på kundtjänst som verkade veta vad som gällde någerlunda... Vi som ligger i nästa sändning är om ca 2 veckor innan dess kommer det inte in några fler telefoner till TRE.. de vill säga de som beställt till och med den 28Juli... därefter tar det någon vecka till. Ja ja bara att vänta och se....
Postad 03 August 2009 - 15:54
rebin5
-
rebin5
-
Rookie
-
8 inlägg
Nä inte enligt den personen jag pratade med... MEN helt ärligt tror jag f-n inte de har en aning om när de dyker upp eller när de kan skicka ut fler
Alla jag pratat med har sagt olika till mig.... och iom att jag varit lite irriterad efter som jag pratade med de och la en förbeställning den 23/7 som de sedan lagt in i systemet den 28 inte fått med ut så har jag terroriserat de ett antal ggr :-)
Hahaha ok, jag får väl också börja med att terrorisera de då. Jag har ringt de ett antal gånger jag också och helt riktigt så säger alla olika hela tiden. Senast jag pratade med de så var det en kille som svarade och man hörde att han ljög på långa vägar. Nästa leverans kan vara om 2v lika mycket som 5v. Ganska surt att man måste vänta på sin lur så länge
Postad 03 August 2009 - 16:51
HinkeN_00
-
HinkeN_00
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Hahaha ok, jag får väl också börja med att terrorisera de då. Jag har ringt de ett antal gånger jag också och helt riktigt så säger alla olika hela tiden. Senast jag pratade med de så var det en kille som svarade och man hörde att han ljög på långa vägar. Nästa leverans kan vara om 2v lika mycket som 5v. Ganska surt att man måste vänta på sin lur så länge 
Jag beställde via telenors kundtjänst i fredags och jag snackade med dom idag. Dom skickar den idag så jag borde ha den imorgon eller i övermorgon..
Postad 03 August 2009 - 17:54
Unregisteredca490738
-
Unregisteredca490738
-
Användare
-
-
155 inlägg
Beställde från telenor i fredags morse på nätet så ska bli kul o se när min behagar o dyka upp... deras kundtjänst svararde i lörrdags typ 10 dagar... känns som det är rena lotteriet
Beställde du med eller utan abbonenmang? Känns lite som att de prioriterar de som beställt med abb. Jag beställde en 16Gb utan abb via nätet i fredags vid 10:30 tiden. Enligt kundtjänst idag borde jag komma med i första sändningen. Det återstår ju att se.
Redigerat av Unregisteredca490738, 03 August 2009 - 17:55.
Postad 03 August 2009 - 18:13
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2741 inlägg
Du har rätt i att den inte räknar om rutten om man kör fel.
Utan att ha testat ovanstående kan jag direkt säga att en GPS som inte räknar om rutten om man kör fel i mina ögon är helt värdelös, åtminstone för bilnavigation. Känns som ett absolut baskrav år 2009.
Postad 03 August 2009 - 19:10
Outrage
-
Outrage
-
Beroende
-
-
1342 inlägg
Hämtade ut min 16GB på posten idag. Jailbreakad och fin nu och ######r vad mycket snabbare den är än föregående modeller. En ren fröjd att använda den. Tack apple för att ni inte gör som alla andra mobiltillverkare och trycker in en ###### massa skit så det blir segt och drygt att använda telefonerna.
Jailbreak, NICE! Har inte slagit till än, lugnar mig tills det stabiliserar sig med tillgång men bestämde mig igår för att jailbreaka.
Postad 03 August 2009 - 19:56
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Den där röststyrningen kunde de skippat helt. Den klarar inte av att tyda min röst för 5 öre. 1 gång av 20 blir rätt ungefär. Sikket skräp.
Postad 03 August 2009 - 19:59
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1662 inlägg
Då är det nog ditt uttal eller dialekt som det är kans med. 
Telefonboken blir 100% rätt och musik ca: 80% på artister men 100% på tex. "Vad spelas", "Blanda" och sånna kommandon.
Postad 03 August 2009 - 20:05
andyman
-
andyman
-
Användare
-
-
140 inlägg
Hur funkar blåtanden på denna? Försökte föra över en kontakt från en SE W995 till min iPhone via blåtand utan att det gick.
Aktiverade bt på båda telefonerna, på W995 kom min iphone upp men på iphonen stod det bara söker!
Postad 03 August 2009 - 20:07
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1662 inlägg
Det går inte. BT i iPhone är bara för för headset och för att köra den som modem. Tyvärr...
Postad 03 August 2009 - 20:16
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Då är det nog ditt uttal eller dialekt som det är kans med.  Telefonboken blir 100% rätt och musik ca: 80% på artister men 100% på tex. "Vad spelas", "Blanda" och sånna kommandon.
Verkar inte som den gillar skånska  eller så använder jag fel kommandon. Kan man säga åt den att spela en viss låt eller är det bara spellistor och artister den fixar? För den envisas med att ringa upp nummer när jag säger tex "play låtnamn" Har inte provat röststyrning för att ringa upp.
Postad 03 August 2009 - 20:32
Unregistered41753
-
Unregistered41753
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
Verkar inte som den gillar skånska eller så använder jag fel kommandon. Kan man säga åt den att spela en viss låt eller är det bara spellistor och artister den fixar? För den envisas med att ringa upp nummer när jag säger tex "play låtnamn" Har inte provat röststyrning för att ringa upp.
Men säg "spela" i stället för "play". Kan tänka mig att den kna blanda ihop "play" med "dial"... Den förstår svenska om jag inte misstar mig.
Postad 03 August 2009 - 20:36
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1662 inlägg
Jag snackar bara svenska med min iPhone. Men om skånska är svenska tvistar det lärde om...
Postad 03 August 2009 - 21:06
andyman
-
andyman
-
Användare
-
-
140 inlägg
Vart tar batterit vägen? När man sitter och pillar lite med telefoner så ser amn nästan hur batterinivån går neråt!
Känns lite dåligt!
Postad 03 August 2009 - 21:30
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
Batteritiden på 3gs är upp till 15% kortare än på den vanliga iphonen. Finns mängder att läsa via google om det och att väldigt väldigt många klagar på det då dom måste ladda sin mobil varje dag, utan överdrivet användande. Här har du lite tips på hur du kan göra för att få ut lite extra tid http://www.iphoneinf...n-pa-iphone-3g/http://www.apple.com...ies/iphone.html
Redigerat av Fiddey, 03 August 2009 - 21:31.
Postad 03 August 2009 - 21:32
tjabo20
-
tjabo20
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Batteritiden på 3gs är upp till 15% kortare än på den vanliga iphonen.
Finns mängder att läsa via google om det och att väldigt väldigt många klagar på det då dom måste ladda sin mobil varje dag, utan överdrivet användande.
Här har du lite tips på hur du kan göra för att få ut lite extra tid http://www.iphoneinf...n-pa-iphone-3g/ http://www.apple.com...ies/iphone.html
Lite skumt väl när apple menade att 3GS modellen när den kom hade BÄTTRE batteri tid...
Postad 03 August 2009 - 21:37
Unregistered2a53b113
-
Unregistered2a53b113
-
Användare
-
-
162 inlägg
Hur är det med batterierna när det gäller livslängd, laddningsbara batterier till "vanliga" mobiler tappar ju ganska snabbt i effekt och efter ett år brukar dom vara ganska mycket sämre än när dom var nya.
Kan man byta batteri i en iphone, kanske kommer bättre batterier i framtiden etc.
Postad 03 August 2009 - 21:44
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
Lite skumt väl när apple menade att 3GS modellen när den kom hade BÄTTRE batteri tid...
I grunden kanske den hade det och varför då inte säga det =) Är ju inte så bra att säga att den verkligen har sämre när allt kommer omkring. 3gs kräver mer batteri helt enkelt så då är det ju rätt självklart att det tar slut fortare även om den kanske har/hade lite mer ifrån början än vad den gamla hade.
Postad 03 August 2009 - 21:48
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Ang batteritiden - vet att några här i tråden har/haft en Xperia, hur står 3GS i jämförelse till den?
Postad 03 August 2009 - 21:57
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Nej, de sa att den var energieffektivare och därför har bättre batteritid när den inte används hårt, cpun drar mkt mer än i 3G, men tricket är att hastighetsskillnaden gör att cpun inte behöver jobba lika länge per instruktion. Men hårdanvänder du den som nya användare gör så är batteriet dels helt nytt och inte inkört, och man har inte låtit den köra en hel cykel, så det håller kortare tid än det gör senare.
Postad 03 August 2009 - 22:06
NiNEmund
-
NiNEmund
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Nu ger jag mig in i leveranstidsdiskussionen också. Ny intressant information om leveranstiden på Metro Teknik: Tre veckors leveranstid för iPhone 3GSErik Hörnfeldt, presschef på Tre, vill inte spekulera i hur lång leveranstid en order som läggs nu får. – Men man ska nog räkna med minst tre veckor om man lägger en beställning idag, säger han. Jag beställde en förlängning av mitt 3-abonnemang och en svart 32gb onsdagen den 29 juli. När jag sedan ringde fredagen den 31 juli för att kolla läget sa de att förlängningar läggs in manuellt, och att de skulle registreras senare under fredagen den 31 juli. Trots att jag beställde den 29 juli registrerades ordern alltså inte förrän 31 juli. Hade jag tecknat ett nytt abonnemang hade det förmodligen gått fortare förstod jag det som. De sa då att leveranstiden var ca 12 arbetsdagar, vilket alltså innebär att jag borde få telefonen omkring 19 augusti. Mitt nya abonnemang skulle dock börja gälla i mitten av denna vecka, alltså omkring 5 augusti (ett abonnemang som jag inte har någon som helst nytta av utan min iPhone och således inte vill börja betala för innan jag har telefonen). 1 augusti frågade jag i butiken på Kungsgatan i sthlm hur läget såg ut allmänt. Han sa då att jag borde få min telefon i början av denna vecka (alltså 3 aug), eller allra senast i slutet av denna vecka. 12 arbetsdagar visste han inget om, men han sa att det borde gå mycket fortare än så. 200 meter ner på Kungsgatan i nästa 3-butik fick jag annan information av en ruskigt nonchalant och otrevlig säljare som bara suckade och sa att det skulle ta mycket längre tid. Träffade en säljare för 3 i helgen som påstod att de hade sålt 5000-6000 iPhones hittills. Om det stämmer låter det ju befogat att ha en telefonkonferens med Apple för att försöka få tag på fler telefoner snarast, som det står i Metro Tekniks artikel. I morse när jag pratade med kundtjänst sa de att de inte hade fått någon information från Apple angående nästa leverans, så de kunde inte säga något om leveranstiden. Hon uppmanade mig dock att ringa tillbaka senare i veckan för att höra efter då, eftersom de förmodligen skulle få mer information från Apple under veckan. Abonnemanget skulle inte börja gälla förrän min iPhone levereras (vilket inte stämmer överens med informationen jag fick förra veckan).
Postad 03 August 2009 - 22:21
Unregistered45e7a0dc
-
Unregistered45e7a0dc
-
Lärjunge
-
-
281 inlägg
Vart tar batterit vägen? När man sitter och pillar lite med telefoner så ser amn nästan hur batterinivån går neråt! Känns lite dåligt!
 Kändes som så på iPhone 3g också, stänger man av location services blir den lite bättre, tror att telefon +ipod touch är en bättre kombo om man inte har tillgång till ström var 3.e timme, bara att dela ur nätverk från telefonen =bästa av två världar
Redigerat av Unregistered45e7a0dc, 03 August 2009 - 22:43.
Postad 03 August 2009 - 22:55
Shagrath
-
Shagrath
-
Användare
-
-
185 inlägg
Jag bokade en vit iphone 3gs 32gb hos telenor samma dag som de släppte pressmeddelandet i juni. En säljare hade då lagt manuell bevakning på den och skulle skicka den åt mig samma dag som den släpptes, dvs 31 juli. Jag har ett företagsabbonemang hos dem som jag fixade i juni men fick en månad gratis så jag slapp betala innan telefonen kom i princip. När telefonen väl släpptes jobbade inte säljaren, struntade i att meddela ngn annan och nu står jag utan telefon och med ett abbonemang som jag inte kan använda ordentligt då jag just nu har en sketen samsungmobil. Ringde dem idag där de meddelade att telefonen skickats och när jag ringde senare igen för att få ett kollinummer säger de att det inte alls skickats utan att jag får vänta som alla andra. Mer hjärndöda människor får man leta efter och givetvis skylls allt på den mänskliga faktorn, mest uttjatade bortförklaringen som finns från kundtjänst! Fy fan för telenor.
Postad 03 August 2009 - 23:04
Berggren
-
Berggren
-
I Am The God Of Hellfire
-
-
3967 inlägg
Jag förstår att många väntar på sina telefoner idag men försök att inte skriva i tråden om era leveransdatum eller tider när ni får den. Eller postens besked, det fyller bara upp tråden med en massa onödiga inlägg som inte fyller någon funktion.
Tack för visad hänsyn från oss som jobbar med sidan. Minimerar vi antalet inlägg om detta så minskar vår arbetsbörda mycket.
Har plockat bort 84 inlägg som bara rörde vart just DIN telefon var någonstans i Sverige. Tacksam om detta kan följas!
Postad 03 August 2009 - 23:13
emel
-
emel
-
Användare
-
-
109 inlägg
kan man på något sätt ta reda på om/hur många anmälningar ARN har fått in ang telias/andras kampanjer och erbjudanden om nya iphone?.
Postad 03 August 2009 - 23:29
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
kan man på något sätt ta reda på om/hur många anmälningar ARN har fått in ang telias/andras kampanjer och erbjudanden om nya iphone?.
skriv dit och fråga, fast i detta fall är det konsumentverket som man ska skicka en anmäla till. Jag har gjort en mall som ni kan använda. Den finns längre bak i tråden. hur mycket datatrafik ingår i TREs 3pott99? funderar på att beställa en iphone från TRE, sen avbeställer jag den som kommer sist. Blir det telias telefon som kommer sist behöver jag inte betala nåt som helst i kostnad då de har inte följt det som avtalats enligt leveranstiden.
Redigerat av Christopher_A, 03 August 2009 - 23:32.
Postad 03 August 2009 - 23:34
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Sååå dålig är inte batteritiden.Visst jag har blivit av med 50% på 4-5 timmar men då har jag använt den ganska flitigt också. Helt normalt. Min Gamla 2G var inte ett dugg bättre.
Postad 04 August 2009 - 00:33
Unregisteredd3223510
-
Unregisteredd3223510
-
Användare
-
-
155 inlägg
hej,prescis har upgraderat min iphone 3g till nya 3.1 nu den 'r helt l[st som det inte var innan hur ska jag l[sa upp den
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|