Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8094 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 January 2011 - 00:19

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Kom en uppdatering för en timme sen.

Det ska vara exakt samma som RC2 betan, men den är nu klassad som stable + Vudu

Here are the firmware upgrades included in today’s release:

Enhancements:

•Settings to control de-interlacing and video filters configuration
•Support for language selection in subtitle/audio
•Forced subtitle automatic selection during MKV file playback
•An option to ignore the prefix in the sort order for movies/albums/artists which start with ‘The’ and ‘A’ (big one!)
•Enhancements to Browser performance
•Browser opens in lower resolution to allow easier reading of text
•Browser is zoomed into Video by default for non auto full screen websites
•Direct launch of website when defining full URL in the search bar
•Preselecting the current chapter when opening chapter selector for MKV/BluRay
Bug Fixes:

•HTTPS support for the browser
•4:3 Videos Stretched to 16:9
•MKV Chapter Time is Displayed Incorrectly
•Audio dropouts in DTS-HD audio
•Improved WTV support
•3gp playback errors
•Improve BluRay titles loading time
•Allow larger subtitles time offsets
•Audio re-buffering when entering commercials in TV episodes.
•Viewing “Info Menu” while watching 24hz videos cause temp reversion back 60hz
•With playlist over 999 items, track numbers overlap repeat icon in OSD
•TV Shows no longer show as watched and can’t set to watched/unwatched
•Crash at manual resolve if the user rapidly presses the menu/back button whilst the OS tries to apply details to files in a folder
•When choosing from search suggestion list -> update the search editbox
•Embedded fonts ignored on MKV playback with embedded SSA/ASS subtitles
•SSA/ASS Subtitles position and font
•Overlapping text when network settings changed
•Empty state for App Favorites appearing for empty third-party repository
•Crashing while resolving metadata for movies from UPNP
•Listview mode is not preserved when returning from an artist selection
•In certain cases video freezes when selecting play after pausing
•Playing a video and after several times of pausing and skipping the video freezes and audio continues
•Boxee remembers wrong PGS subtitle track in MKV file after leaving and then resuming playback
•All subtitles (PGS) appears as ‘unknown’ for some BluRay titles
•Crash when attempting to identify media via UPNP
•Some .mkv and .m4v files with 2.35:1 AR are playing back vertically stretched to 1.78:1
•Hang and video freezes or black screen when Pause Resume and or seeking FF/RWD during playback
•Hang on WMV Stream Seeking
•Crashed on shutdown and restarted automatically
•Scrolling in Files Browse list results in partial control of Files menu and also crash
•SMB credentials are not saved on reboot
•When deleting an item from the watch later list the focus location of the last item is not remembered
•Music tracks which are longer than an hour appears as “01:00:…” on the OSD
•Rear channels on AAC 5.1 are not played properly w/ LPCM 5.1 out
•Prompting user for credentials that are not used in accessing shares
•Can’t access network share due to Window Live on Windows 7
•large flash videos stop playback when reaching Boxee file system limit
•Reconnecting to disconnected shares disables selection in the Movies database view
•Subtitles is disabled in the playback OSD for local content
•No video only audio while playing certain m4v files
•Flash video audio drops out for long length online videos
•Disconnects from OSX SMB sources
•Occasional loss of focus on main menu
•Unidentified files in File Source with “Movies” in path name are being identified as a title called ”Movies”
•Crashed on shutdown and restarted automatically
•Scrolling in Files Browse list results in partial control of Files menu and also crash

Redigerat av Unregistered577c6879, 20 January 2011 - 00:20.

Postad 20 January 2011 - 08:07

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Hur kommer man egentligen i kontakt med D-links support?
Min Boxee går inte registrera i deras "self service portal" troligen för att min är importerad.
Att ringa supporten kostar 39 kr, det är jag inte beredd att betala för att ställa en mycket enkel fråga (gäller svensk garanti på USA-importerad Boxee?)
De verkar ha gjort allt för att slippa kundkontakt.

Finns det någon vanlig mailadress till dem?

Postad 20 January 2011 - 16:11

Paatrik
  • Paatrik
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
någon som testat att kolla live sport på nyhetskanalen.se? Tänkte köra handbollen därifrån via Boxeen ikväll och undrar om det fungerar och hur bra kvalitet dom sänder med?

Postad 20 January 2011 - 18:09

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
varför är det ingen som rapporterat detta?

SVTPLAY funkar nu utan problem.
Kan byta alla fönster, ingen mus som fastnar.
hurra!

tar man fram muspekaren och scrollar högst upp i rutan i fullläge kan man använda program a-ö och sök också.

nyhetskanalen.se är väl samma som tv4play? borde funka isf

btw, hur många känner igen sig att fjärrkontrollen inte registerar tangenttryck på qwertysidan? Hamnar alltid på svtpay.se =)

Redigerat av Unregistered577c6879, 20 January 2011 - 18:14.

Postad 20 January 2011 - 19:05

Byson1
  • Byson1
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Ofta när jag börjar kolla en film så är texten gul till en början (den är inställd på vit i inställningar) för att efter några minuter bli vit. Någon annan som har haft eller har samma problem?

Postad 20 January 2011 - 19:43

Speedyswede
  • Speedyswede
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Efter senaste uppdateringen så scannar inte skrotet min lokala media längre. Den hittar eneheterna så vackert, filerna finns där och går att köra, men den scannar inte av. "No local media" säger den!? Vad kan vara fel?

Postad 20 January 2011 - 23:26

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Ofta när jag börjar kolla en film så är texten gul till en början (den är inställd på vit i inställningar) för att efter några minuter bli vit. Någon annan som har haft eller har samma problem?

Aldrig sett på typ 500 filmer jag snabbkollat igenom eller hört talas om. Har detta hänt genom alla firmware som du prövat?

Efter senaste uppdateringen så scannar inte skrotet min lokala media längre. Den hittar eneheterna så vackert, filerna finns där och går att köra, men den scannar inte av. "No local media" säger den!? Vad kan vara fel?

Pröva reseta

Bra minirecension av senaste fw
http://www.youtube.c...player_embedded

Postad 21 January 2011 - 00:36

djohansson
  • djohansson
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
När man går in på Files och Unidentified videos så kommer det upp en del där från början. Har bytt namn på vissa filer och identifierat andra men de flesta jag bytt namn på ligger fortfarande kvar där, även fast de inte finns. Försöker jag spela upp därifrån så står det bara att filen inte är tillgänglig. Inte konstigt eftersom jag flyttat och bytt namn på den.
Frågan är, hur rensar jag upp i den här listan? Ligger ju en hel del här som inte finns...
Har testat att scanna om, men de ligger kvar ändå verkar det som...

Redigerat av djohansson, 21 January 2011 - 00:36.

Postad 21 January 2011 - 07:16

Unregistered2a7b391f
  • Unregistered2a7b391f
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
När skall "Music" dyka upp som valbar ikon i "Homemenyn" ??

Är det någon som kör Boxee som nätverksspelare för musik ?
Jag har höga krav på musikåtergivning och är intresserad av om någon testat att ta ut ljudet
till en extern DAC, delge gärna oss andra om ljudkvalitet och upplevelse vid hantering i musikläget.

Eller är det så att man måste skaffa en dedikerad "Hifi-nätverksspelare" framöver.

Postad 21 January 2011 - 07:24

Speedyswede
  • Speedyswede
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Pröva reseta

Känns som att man borde förstå... Men hur gör man det? Resettar alltså?

Postad 21 January 2011 - 08:21

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0

Känns som att man borde förstå... Men hur gör man det? Resettar alltså?

Håll in startknappen på Boxeen och släpp efter ca 10 sekunder så kommer du till en meny där du bland annat kan resetta till fabriksinställningar.

Postad 21 January 2011 - 08:28

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Jag antar att de flesta sett det här redan, men det är så intressant så det är värt att nämna igen

Boxee släpps till ViewSonics TV-apparater

Fler tillverkare lär haka på.
En 40" till sovrummet vore inte fel!

Postad 21 January 2011 - 09:59

mukitelan
  • mukitelan
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
TV4 lanserar app till Boxee.

Även som hypernode har varit flinka med sina playappar så känns det ju sjukt bra att TV4 hoppar på Boxee-tåget med en officiell app.

TV4 Play - Boxee

Postad 21 January 2011 - 10:48

andreas g
  • andreas g
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Är det någon som kör Boxee som nätverksspelare för musik ?
Jag har höga krav på musikåtergivning och är intresserad av om någon testat att ta ut ljudet
till en extern DAC, delge gärna oss andra om ljudkvalitet och upplevelse vid hantering i musikläget.

Eller är det så att man måste skaffa en dedikerad "Hifi-nätverksspelare" framöver.

Jag testade att lyssna på FLAC och det lät rätt illa. Eftersom filerna låter bra på min riktiga musikspelare och resten av kedjan är skaplig antar jag att det beror på Boxeen. Har dock inte testat extern DAC eftersom jag ändå inte tänker använda Boxeen som musikspelare.

Har du som du skriver höga krav på musikåtergivningen är det nog en annan maskin som gäller.

Postad 21 January 2011 - 11:39

Byson1
  • Byson1
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Aldrig sett på typ 500 filmer jag snabbkollat igenom eller hört talas om. Har detta hänt genom alla firmware som du prövat?

Pröva reseta

Jupp så har det varit sedan jag fick boxen i november och sen vidare genom uppdateringarna har även provat reseta. Det är ju bara en kort stund men ändå.

Postad 21 January 2011 - 11:43

Byson1
  • Byson1
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Håll in startknappen på Boxeen och släpp efter ca 10 sekunder så kommer du till en meny där du bland annat kan resetta till fabriksinställningar.

Jag var också lite fundersam över det där med reset. Kollade hemsida och där stod att man skulle hålla in mellan 5-8 sekunder. Jag provade två gånger att hålla inne ca 10-12 sekunder som när jag installerade firmware. Men då gick det helt plötsligt inte. Men när jag höll inne ca 6-7 skunder funkade det bra.

Postad 21 January 2011 - 12:05

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Jag testade att lyssna på FLAC och det lät rätt illa. Eftersom filerna låter bra på min riktiga musikspelare och resten av kedjan är skaplig antar jag att det beror på Boxeen. Har dock inte testat extern DAC eftersom jag ändå inte tänker använda Boxeen som musikspelare.

Har du som du skriver höga krav på musikåtergivningen är det nog en annan maskin som gäller.

Boxee gör ingen bearbetning av ljudet om du ställt in rätt i settings. Intels kretsar klarar detta.
men däremot finns det några mjukvarubuggar med multi channel flac och flac container
http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-7215
http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-7216

Men jag fattar inte vad man ska ha en mediastreamer som är till för video att spela musik på. Man måste ju starta tvn varje gång man ska se vilket ljudspår man ska byta till.

Postad 21 January 2011 - 12:38

wessman
  • wessman
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Boxee gör ingen bearbetning av ljudet om du ställt in rätt i settings. Intels kretsar klarar detta.
men däremot finns det några mjukvarubuggar med multi channel flac och flac container
http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-7215
http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-7216

Men jag fattar inte vad man ska ha en mediastreamer som är till för video att spela musik på. Man måste ju starta tvn varje gång man ska se vilket ljudspår man ska byta till.

Han menar nog att han använt en analog utgång från boxeen.

Håller med om att det är lönlöst att ha den som musikspelare såvida det inte det kommer bra stöd i iphone och android-apparna så man slipper att sätta på tvn.

Postad 21 January 2011 - 12:43

Unregistered2a7b391f
  • Unregistered2a7b391f
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Han menar nog att han använt en analog utgång från boxeen.

Håller med om att det är lönlöst att ha den som musikspelare såvida det inte det kommer bra stöd i iphone och android-apparna så man slipper att sätta på tvn.

nu närmar vi oss min tanke att kunna spela musik från den

# Musik lagrad på server i FLAC
# Optisk ut från Boxee
# Optisk in i extern DAC
# Analogt från DAC in i anläggningen
# En iPhone/iPad app

Postad 21 January 2011 - 12:59

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

# En iPhone/iPad app

Problemet är att Boxee inte kan mata ut korrekt ljud om dvs man har aktiverat samtliga alternativ HDMI/SPDIF/Analog RCA så sätts all output till stereo.
Därför är rekommendationen att bara köra allt via HDMI alternativt bara Spdif.
Boxee går att kontrollera via iPhone och iPad (tror även det finns någon xbmc app som ska funka). Senare kommer även en fristående iPad version av Boxee.
http://www.youtube.c...h?v=Zc0ghzF0ooE
http://www.youtube.c...feature=related

Postad 21 January 2011 - 13:39

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
I nästa fw kommer ff/rew ändras från 30 till 10 sekunder.
Personligen inte förtjust i ändringen. Men inte så mycket att göra åt.

Postad 21 January 2011 - 14:16

Paatrik
  • Paatrik
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

I nästa fw kommer ff/rew ändras från 30 till 10 sekunder.
Personligen inte förtjust i ändringen. Men inte så mycket att göra åt.

tycker jag låter skitbra! Har undrat varför man inte har kunnat göra mindre hopp. Man har ju fortfarande kvar det ännu större hoppet vilket i och för sig kräver ett par extra knapptryck.

Fast bäst hade ju varit mer normalt ff/rw beteende, alltså en vanlig spolningsknapp där man håller inne så länge man vill för ""analog" spolning utan några hopp. Och en annan knapp för längre hopp. Men det kommer kanske först till nästa version av handkontrollen.

Postad 22 January 2011 - 08:06

RedDevil74
  • RedDevil74
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Jag har kopplat en extern hårddisk till min Boxee,för ett par veckor fixade jag till det så att jag via datan kunde föra över filmer till den externa disken, alltså datan hittade min Boxee Box i nätverket, Nu har det hänt något (kanske jag pillat på någon inställning) och dom hittar inte varandra igen och jag fattar inte hur jag gjorde sist. Jag har Windows 7 inställt på att hitta andra Network devices.

Hur gör man

Postad 22 January 2011 - 08:50

cpt
  • cpt
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Någon som vet om det är någon skillnad på prestanda hos Boxee jämfört med WDTV Live? Har idag en WDTV 1:st generation som krånglar hela tiden. Antingen att läppsynken inte är 100 eller att det ibland blir en stor grön röra över hela tv'n när man kollar på mkv-filer. Är grymt trött på det och vill ha något som bara funkar! Ska jag välja WDTV Live eller Boxee? Är Boxee dubbelt så bra som priset vill säga? :)

Postad 22 January 2011 - 09:06

nazurro
  • nazurro
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Någon som vet om det är någon skillnad på prestanda hos Boxee jämfört med WDTV Live? Har idag en WDTV 1:st generation som krånglar hela tiden. Antingen att läppsynken inte är 100 eller att det ibland blir en stor grön röra över hela tv'n när man kollar på mkv-filer. Är grymt trött på det och vill ha något som bara funkar! Ska jag välja WDTV Live eller Boxee? Är Boxee dubbelt så bra som priset vill säga? :)

Jag valde Boxee Box av exakt de anledningarna du skriver - det absolut viktigate med en mediaspelare, som överskuggar all annan eventuell funktionalitet är att den spelar filmer stabilt. Boxee Box är den mediaspelare som jag har mest förtroende för att klara alla format och framförallt variationer och avvikelser av format. Boxee säger "we eat codecs" och har som policy att finns det en fil som går att spela, så ska Boxee kunna spela den. En inställning jag gillar!

Och än så länge har den verkligen tuggat i sig allt. Så vitt jag vet finns ingenting på marknaden i form av färdiga mediaspelare (räknar inte in HTPC förstås) som kan matcha Boxee Box. Valet är ditt :)

Postad 22 January 2011 - 09:12

cpt
  • cpt
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Jag valde Boxee Box av exakt de anledningarna du skriver - det absolut viktigate med en mediaspelare, som överskuggar all annan eventuell funktionalitet är att den spelar filmer stabilt. Boxee Box är den mediaspelare som jag har mest förtroende för att klara alla format och framförallt variationer och avvikelser av format. Boxee säger "we eat codecs" och har som policy att finns det en fil som går att spela, så ska Boxee kunna spela den. En inställning jag gillar!

Och än så länge har den verkligen tuggat i sig allt. Så vitt jag vet finns ingenting på marknaden i form av färdiga mediaspelare (räknar inte in HTPC förstås) som kan matcha Boxee Box. Valet är ditt :)

Nice! Är så jäkla trött på allt hackande och dålig synk och gröna monster. Vill bara att det ska funka som sagt. Då lutar det ju helt klart åt en Boxee Box. Har du märkt av några nackdelar ännu? Läste någonstans om en som förökte köra en 1080p Bluray rip men att den då hackade var 3:e sekund, som att den buffrade. Ska tilläggas att den personen verkade inte köra med senaste FW (det var någon som sa att han skulle vänta in 1.0, att det kanske skulle lösa problemet).

Postad 22 January 2011 - 09:35

nazurro
  • nazurro
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Nice! Är så jäkla trött på allt hackande och dålig synk och gröna monster. Vill bara att det ska funka som sagt. Då lutar det ju helt klart åt en Boxee Box. Har du märkt av några nackdelar ännu?

Ja, det är absolut inte en perfekt produkt, lite buggar här och där, lite oslipad på sina håll. Ett exempel på det lite oslipade är t.ex när man sätter igång en film, då kan det flimra lite och bilden kan dyka upp, försvinna och komma tillbaks och efter typ 2-3 sekunder spelar den fint. Men just i uppstarten av filmer är den inte så där Mac-aktigt, dubbelbuffrat och kontrollerat finputsat.

Läser man på forums.boxee.tv så finns det många väldigt besvikna användare, men det känns ganska överdrivet också. I min mening kan man inte förvänta sig att de ska kunna testa och förutsee alla olika användningssätt och systemkombinationer folk har i hemmet, och det viktigaste är därför att det finns ett aktivt och lyhört utvecklarteam som ständigt förbättrar och buggfixar. Har du t.ex en fil som strular vid uppspelning så vill Boxee att du skickar den till dem så de kan lösa problemet. Min poäng är att med rätt förväntningar, kommer du bli helnöjd med Boxee Box. Den är grym.

Läste någonstans om en som förökte köra en 1080p Bluray rip men att den då hackade var 3:e sekund, som att den buffrade. Ska tilläggas att den personen verkade inte köra med senaste FW (det var någon som sa att han skulle vänta in 1.0, att det kanske skulle lösa problemet).

Det går säkert att hitta femtielva trådar med folk som inte lyckas spela vissa filer. Jag har själv spelat en bluray rip 1080p mkv utan problem (nästan) över 802.11G. Den buffrade några sekunder vid några enstaka tillfällen under filmen, men det kan mycket väl varit mitt trådlösa som chokade, då bitraten låg precis strax under vad mitt wifi klarar av. Jag var så sjukt nöjd att det gick överhuvudtaget över mitt gamla trådlösa.

Sedan finns det ju en del fina bonusfunktioner, det kanske även andra mediaspelare har, men hur som helst så sjukt nice:

o När du startar en film kan du ladda ner subtitles via några klick, som bara vips appliceras. Grymt!
o Den indexerar upp dina serier och delar upp per säsong, laddar hem information, bilder osv, och när man sett ett avsnitt gråas det ut. Grymt!
o Den är nästintill helt tyst. Grymt!
o Gränssnittet är asgrymt!

(märks det att jag gillar den eller? =P )

Postad 22 January 2011 - 09:47

cpt
  • cpt
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

(märks det att jag gillar den eller? =P )

Haha, grymt! Tack för en hyggligt nyanserad mini-recension :)

Postad 22 January 2011 - 11:44

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Ja, det är absolut inte en perfekt produkt, lite buggar här och där, lite oslipad på sina håll. Ett exempel på det lite oslipade är t.ex när man sätter igång en film, då kan det flimra lite och bilden kan dyka upp, försvinna och komma tillbaks och efter typ 2-3 sekunder spelar den fint. Men just i uppstarten av filmer är den inte så där Mac-aktigt, dubbelbuffrat och kontrollerat finputsat.

Jag tror att detta har att göra med att du valt match refresh to source. Dvs kör du något som har en annan upplösning och bilduppdatering än inställd i settings kommer Intels kretsar att byta inställning. Varför du tappar bild eller får en störning är pga att hdmi-signalen måste brytas och ibland sker detta två ggr. Det är inget fel utan beror på dina inställningar.
Kör du tex ett klipp som inte måste byta signal startar den helt utan något problem.

Nice! Är så jäkla trött på allt hackande och dålig synk och gröna monster. Vill bara att det ska funka som sagt. Då lutar det ju helt klart åt en Boxee Box. Har du märkt av några nackdelar ännu? Läste någonstans om en som förökte köra en 1080p Bluray rip men att den då hackade var 3:e sekund, som att den buffrade. Ska tilläggas att den personen verkade inte köra med senaste FW (det var någon som sa att han skulle vänta in 1.0, att det kanske skulle lösa problemet).

Det har släpps 3-4 st fw sedan det skrev antagligen. Kör du via trådad kabel förekommer det i aldrig någon buffering när du väl startat en video. Över trådlöst beror det som vanligt på signalstyrkan.

Postad 22 January 2011 - 12:13

nazurro
  • nazurro
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Jag tror att detta har att göra med att du valt match refresh to source. Dvs kör du något som har en annan upplösning och bilduppdatering än inställd i settings kommer Intels kretsar att byta inställning. Varför du tappar bild eller får en störning är pga att hdmi-signalen måste brytas och ibland sker detta två ggr. Det är inget fel utan beror på dina inställningar.
Kör du tex ett klipp som inte måste byta signal startar den helt utan något problem.

Intressant! Det hade jag ingen aning om, jag provade och det var precis som du sa, nu startar filmerna mjukt och fint. Tack för tipset.

Men vad ska man ha för inställningar egentligen, för bästa bild? Jag har en 1080p/24 lcd-tv. Jag har haft 1080p/24hz samt refresh to source inställt. Jag såg att det även fanns en inställning bara 1080p.

Vad är bäst och varför?

Postad 22 January 2011 - 13:18

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Beror på om din tv eller förstärkare är duktigare på att hantera konverteringen än Boxee. Testa dig fram.
Fick förklaring nu att Boxee inte konverterar baserat på filinfo utan, de gånger den byter två ggr så gör den en analys i realtid fram tills att HDMI signalen kommer igång andra gången.
Andra spelare baserar sin konvertering på vad som står i infon och det stämmer inte alla gånger.

Postad 22 January 2011 - 13:24

grebo11
  • grebo11
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Hej

headwebs app fungerar inte längre efter FW-uppdateringen eftersom det inte går att logga in, har mailat med dem och det beror på någon bugg i nya FW som Boxees team arbetar på att lösa.

/G

Postad 22 January 2011 - 15:34

Moden19
  • Moden19
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Filmer som jag identifierat och sen tittat på och senare tagit bort från mappen som boxee scannar ifrån, dessa filmer försvinner inte efter en rescan. Nån som vet vad felet kan vara?

Postad 22 January 2011 - 16:56

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0

Filmer som jag identifierat och sen tittat på och senare tagit bort från mappen som boxee scannar ifrån, dessa filmer försvinner inte efter en rescan. Nån som vet vad felet kan vara?

Samma här.
Samma sak gäller filmer som inte identifierats och ligger i "unidentified videos" som man manuellt knappar in titeln på, dessa ligger fortfarande kvar där av okänd anledning, trots att filmen nu hittats och finns under "movies"

Postad 22 January 2011 - 17:05

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Viewster, a premium digital movie and TV service, has been announced as the first global provider of premium video on demand (VOD) content for Boxee. This comes on the heels of the US only release of the VUDU VOD services for Boxee Box owners (VUDU has been available on desktop versions of Boxee for several months). Andrew Kippen, VP of Marketing at Boxee tells us, “While we have our strongest audience here in the United States, Boxee is in use all over the world and we’re doing everything we can to bring add more content both here and abroad. Our partnership with Viewster will allow us to quickly ramp up a strong VOD content offering outside of the US, particularly in Europe where we are seeing a lot of growth since D-link’s release of the Boxee Box there in November.”

We don’t have any information on pricing on Boxee, but Viewster currently provides both single purchase and subscription plans. Single purchase titles start at 2,99€ (roughly $4.00 USD) and subscriptions range from 7,99€ and 12,99 (approximately $10 – $18 USD). Their library includes classic and current Hollywood movies and award-winning independent films and TV series. DIVA AG, Viewster’s parent company, also add that “wherever possible, consumers using Viewster through Boxee will be able to view day and date releases and free, advertising supported content.” No word yet on when it will be available or in which countries, we’ll update as we have more information.

Postad 23 January 2011 - 06:35

RedDevil74
  • RedDevil74
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Samma här.
Samma sak gäller filmer som inte identifierats och ligger i "unidentified videos" som man manuellt knappar in titeln på, dessa ligger fortfarande kvar där av okänd anledning, trots att filmen nu hittats och finns under "movies"

Hade med det problemet, men hittade under Settings > System > Advanced > Clear thumbnales library (mediafiles will remain intact).

Bifogad fil(er)

Postad 23 January 2011 - 06:40

RedDevil74
  • RedDevil74
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Hade med det problemet, men hittade under Settings > System > Advanced > Clear thumbnales library (mediafiles will remain intact).

Bifogad fil(er)

Postad 23 January 2011 - 23:13

Pehrsons
  • Pehrsons
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Hehe, jag har upplevt samma grej på DVD-isos. Fast mina subs är gröna!

Postad 24 January 2011 - 12:30

Byson1
  • Byson1
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Hehe, jag har upplevt samma grej på DVD-isos. Fast mina subs är gröna!

Jo mina har blivit gröna efter senaste Fw uppdateringen.

Postad 24 January 2011 - 12:41

Byson1
  • Byson1
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Pröva reseta

Jag kollade in den där minirecensionen och hörde där att han sa att man kunde lägga jpeg bilder till filmerna. Jag har provat detta men får i alla fall inte fram någon bild.
Någon som känner igen detta och\eller vet hur man fixar till det?

Postad 24 January 2011 - 12:50

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Jo mina har blivit gröna efter senaste Fw uppdateringen.

Ni får rapportera buggen. Kan inte hitta att någon annan gjort det tidigare.

Någon som känner igen detta och\eller vet hur man fixar till det?

Varje film ska ha sin egen mapp tex The Matrix (1999)
I mappen ska du ha "The Matrix (1999).mkv (eller .avi)", "The Matrix (1999).nfo" och "folder.jpg"

.nfo filen ska bara ha IMDB länken. folder.jpg ska innehålla lågupplöst coverbild.

Postad 24 January 2011 - 13:30

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Ujujuj...

Jag är lyrisk! Jag har tragglat och konverterat och tjafsat med min NAS (DNS-323) och installerat Twonkyplayer på denna med mycket blandade resultat. Min Sony HX900 klarar bara av vissa format och PS3:an klarar av mer. Men allt detta tjafsande med codes, konvertingar med Handbreak osv tar knäcken på mig.... Tills jag såg denna Boxee!

Är detta skatteåterbäringen?! =) ... Jag har letat efter en box (tittat på WD , Twix och Popcorn) men är inte nöjd tills jag såg Boxee...

Då till frågan till eder som har boxen hemma:

Jag har ca 10 000 bilder och 300 filmer (i olika format) tagna med egen kamera som ligger på NAS:en (en D-Link DNS-323). Kan Boxee visa dessa på TV eller streama filmerna till PS3:an eller TV utan vidare? Och hur fungerar den interna web läsaren? Funkar Aftonbladet och Facebook (tänker mest på kärringen hemma).

Mitt trådlösa bygger på en D-Link DIR-655. Går det att streama film från NASen (som är kopplad med kabel) via Boxee till TV utan hack?

Är den ljudlös?

Redigerat av Minglarn, 24 January 2011 - 13:31.

Postad 24 January 2011 - 13:53

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Ladda upp ett filmklipp från din kamera här i tråden så kan någon testa. Omöjligt att svara annars eftersom det finns tusentals format.
Kan ej streama filmerna till PS3:an. Inte för att jag fattar varför du vill det om du ska ha en Boxee.
AB och FB fungerar men rekommendera trådlöst tangentbord och mus om man ska använda det till mer än lite slötitt.

Postad 24 January 2011 - 14:06

mukitelan
  • mukitelan
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Mitt trådlösa bygger på en D-Link DIR-655. Går det att streama film från NASen (som är kopplad med kabel) via Boxee till TV utan hack?

Är den ljudlös?

Ja det går fantastiskt bra att streama film trådlöst via Boxee Boxen. Vissa har haft problem med riktigt högupplöstfilm, men det beror nog mer på det trådlösa nätverkets kapacitet än på Boxee Boxen.

Jag har min Boxee Box inslängd i en sideboard men min är helt ljudlös så vitt jag hör. Vissa har klagat på en ljudlig fläkt men det är nog snarare en reklamation än normalt tillstånd.

Postad 24 January 2011 - 16:41

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Ladda upp ett filmklipp från din kamera här i tråden så kan någon testa. Omöjligt att svara annars eftersom det finns tusentals format.
Kan ej streama filmerna till PS3:an. Inte för att jag fattar varför du vill det om du ska ha en Boxee.
AB och FB fungerar men rekommendera trådlöst tangentbord och mus om man ska använda det till mer än lite slötitt.

Streama till PS3:an var bara något jag skrev... Det behövs ju inte streama till PS3:an ju =)

Vad gäller filmklipp så kollade jag upp formatet som kameran (Sony) producerar och det skall vara : AVCHD (H.264) MPEG2 i 1080p vilket BÖR fungera?

Postad 24 January 2011 - 16:47

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Ja det går fantastiskt bra att streama film trådlöst via Boxee Boxen. Vissa har haft problem med riktigt högupplöstfilm, men det beror nog mer på det trådlösa nätverkets kapacitet än på Boxee Boxen.

Jag har min Boxee Box inslängd i en sideboard men min är helt ljudlös så vitt jag hör. Vissa har klagat på en ljudlig fläkt men det är nog snarare en reklamation än normalt tillstånd.

Trevligt! Har nästan bara höguplöst 1080p och 720p.

Det är nästan ett krav då jag kommer att ha den på tvbänken. Nåväl får testa (om jag köper den).

Och att strema från NASen till TV via Boxee fungerar fint? Någon som vet?

EDIT: Såg nu på hemsidan att NASen DNS-323 stödjs till fullo.
Har även ringt runt till halva Sthlm och den är faskien slut överallt!

Redigerat av Minglarn, 24 January 2011 - 18:42.

Postad 24 January 2011 - 19:36

Pehrsons
  • Pehrsons
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Ni får rapportera buggen. Kan inte hitta att någon annan gjort det tidigare.

Jag satt och fipplade med det idag. Kan dock inte registrera konto på jira. Se http://forums.boxee....ead.php?t=26864

Packade även upp en iso som har grön text i början och spelade vob-filerna direkt. Då var texten större och blå istället. Vet dock inte om den skulle varit normal för en iso med felfri visning av subs.

Ohwell.

Postad 24 January 2011 - 20:03

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Jag satt och fipplade med det idag. Kan dock inte registrera konto på jira. Se http://forums.boxee....ead.php?t=26864

Packade även upp en iso som har grön text i början och spelade vob-filerna direkt. Då var texten större och blå istället. Vet dock inte om den skulle varit normal för en iso med felfri visning av subs.

Ohwell.

alright, posta i forumet eller kör några debugloggar och skicka med beskrivning till [email protected]

Postad 24 January 2011 - 22:42

Pimpmaster
  • Pimpmaster
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Andra schyssta grejer med Boxee Box är att man kan koppla upp sig mot VPN-tjänst (i boxen inte routern) och få t ex en amerikansk IP-adress. Igår kollade jag t ex på The Other Guys i HD från vudu.com. Jag använde Overplay.net som gratis VPN-tjänst. Funkade klockrent.

Sen är ju Hypernodes repositories grymma som ger dig Play-kanaler. Och med lite fiffel i routern kan du även blockera annonsdomäner och på så sätt slippa all reklam i de Play-kanaler som har reklam. Sweet!

Sen är ju som sagt subtitles-on-the-fly en RIKTIGT smidig grej. Hämtning av filminfo med mera från IMDB också smart. Jag vet att man kan göra detta för t ex Tvix med Tvixie, men du måste själv pilla med det. Här funkar det automatiskt out-of-the-box ;)

Jag är mycket nöjd hittills

Postad 24 January 2011 - 22:48

mukitelan
  • mukitelan
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Har även ringt runt till halva Sthlm och den är faskien slut överallt!

Beställ från NetOnNet eller JME Data

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.