![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
4 290:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
528:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 11 januari 2011 - 22:01
Postad 11 januari 2011 - 22:04
Har aldrig varit med om detta, varken med Pli 1.0, 2.0 eller BH. Vilket skin kör du med, jag anväder Magic HD till PLi ?När jag ser på en HD-kanal och trycker på fram någon form av meny, info eller vad som helst så får jag mosaik i bilden, precis som om signalen vore dålig.
Är det någon mer än jag som märkt av det? Händer aldrig på SD-kanaler och aldrig med min gamla CD HD-PVR..
Postad 11 januari 2011 - 22:10
Har aldrig varit med om detta, varken med Pli 1.0, 2.0 eller BH. Vilket skin kör du med, jag anväder Magic HD till PLi ?
Blir så oavsett skin. Har provat lite olika.. =/
Postad 11 januari 2011 - 22:12
Jo, jag har sett liknande fenomen men det är ju bara under någon sekund och sedan återkommerBlir så oavsett skin. Har provat lite olika.. =/
det inte under tiden man ser på kanalen
Maveric

Postad 11 januari 2011 - 22:15
Jo, jag har sett liknande fenomen men det är ju bara under någon sekund och sedan återkommer
det inte under tiden man ser på kanalen
Maveric
mitt håller på sålänge jag navigerar i menyerna. sedan slutar det, återkommer kanske nån gång ibland sådär när man kollar med några minuters mellanrum. kanske är känsligare mottagare i den här än i canaldigitalboxen?
Postad 11 januari 2011 - 22:27
Har hänt mig på CD PVR-boxen med, det är nog nåt strul hos Canal Digital som gör att det blir så...Har en Vu+ Duo och kör Canal Digital + OpenPLI 1.0 + CCcam på den. När man tar fram kanalinfon så är den på norska. Har sök men inte funnit vad det beror på, nån som kan peka en vilsen en i rätt riktning.
Postad 11 januari 2011 - 22:40
Var det något problem att få ett nytt kort, eller ville dom ha boxnummer eller liknande? Funderar på om man ska göra sig av med sagemboxen, eller om man ska stoppa den i förrådet..
Du har provat att starta om camen och boxen antar jag?
Jag angav fabrikat och modell på min gamla mottagare, sedan skickade de mig ett nytt kort (efter att ha försökt få mig att köpa deras PVR-box). Jag har provat kortet i grannens originalbox, blev ingen bild hos dem heller.
Postad 11 januari 2011 - 22:41
Har du valt svenska för dina menyer ?Har en Vu+ Duo och kör Canal Digital + OpenPLI 1.0 + CCcam på den. När man tar fram kanalinfon så är den på norska. Har sök men inte funnit vad det beror på, nån som kan peka en vilsen en i rätt riktning.
Postad 11 januari 2011 - 23:35
Se till att du inte överklockar kortet, jag gjorde det med mitt Sky kort och såg det av en slump i loggen att den körde på 6MHz eller nåt fast jag ställde det på 3.57MHz
Vart kan loggen ligga där jag ser frekvensen?
Postad 11 januari 2011 - 23:35
Ovant att inte kunna gå tillbaka när man missat lite efter reklampausen

Postad 12 januari 2011 - 01:33
Postad 12 januari 2011 - 02:00
Vart kan loggen ligga där jag ser frekvensen?
Starta CCcam manuellt i konsollen för att se vad den klockar till.
./CCcam -dv
Sen trycker du CTRL^C för att avsluta programmet.
Men CCcam ska inte överklocka default om du inte ändrar i configen, det måste vara något annat fel.
Redigerat av BGPv4, 12 januari 2011 - 02:02.
Postad 12 januari 2011 - 03:42
Postad 12 januari 2011 - 07:14
Postad 12 januari 2011 - 12:21
Postad 12 januari 2011 - 13:46
Om det var PermanentTimeShift du inte hittade så bör den senaste ligga här.jag hittar den alltså inte..
http://www.i-have-a-...e...er=0&page=1
Postad 12 januari 2011 - 15:49
testa den den här.
Postad 12 januari 2011 - 20:45
Starta CCcam manuellt i konsollen för att se vad den klockar till.
./CCcam -dv
Sen trycker du CTRL^C för att avsluta programmet.
Men CCcam ska inte överklocka default om du inte ändrar i configen, det måste vara något annat fel.
Jag får endast svaret: [SCRIPT] stop: CCcam2.1.4. Är den redan igång?
Configfilen har jag inte rört (den innehåller endast info). Nu vågar jag inte stoppa i något kort förrän jag vet (på något sätt) att allt är ok. Är nu en ren DVB-T-mottagare...
Postad 12 januari 2011 - 22:08
Har du valt svenska för dina menyer ?
Jepp, men det verkade som det behövdes en reboot. Dock så har jag problem textningen och de kanaler som har svenskt ljud, som CartoonN, Boomerang mfl, där tappar den svensk text och svenskt tal då jag valt det Behöver alltså välja det igen varje gång efter att boxen varit i stby
Jag kör ju OpenPLI 1.0 det kanske är läge att gå till 2.0 eller byta till Black Hole
Postad 13 januari 2011 - 07:11
Jepp, men det verkade som det behövdes en reboot. Dock så har jag problem textningen och de kanaler som har svenskt ljud, som CartoonN, Boomerang mfl, där tappar den svensk text och svenskt tal då jag valt det Behöver alltså välja det igen varje gång efter att boxen varit i stby
Jag kör ju OpenPLI 1.0 det kanske är läge att gå till 2.0 eller byta till Black Hole
Starta om boxen via menyn när du har valt Svenska på kanalerna så sparas text/ljud inställningarna.
Postad 13 januari 2011 - 10:01
Om det var PermanentTimeShift du inte hittade så bör den senaste ligga här.
http://www.i-have-a-...e...er=0&page=1
där va den ja

har installerat och konfigurerat den nu, dock timeshiftar den inte alls själv =/
kör du pluginen? är det något man kan ha missat?
Postad 13 januari 2011 - 10:07
Tackar för tipset, verkar som det lirar som det skall nu.Starta om boxen via menyn när du har valt Svenska på kanalerna så sparas text/ljud inställningarna.
Vad rekommenderas rent generellt, OpenPLI 1.0, 2.0 eller Black Hole. Eller är det är det en ren "smaksak" bara
Postad 13 januari 2011 - 10:13
Tackar för tipset, verkar som det lirar som det skall nu.
Vad rekommenderas rent generellt, OpenPLI 1.0, 2.0 eller Black Hole. Eller är det är det en ren "smaksak" bara
Jag körde BH först för att kunna få in DVB-T-kanaler, men retade mig på textningen. Fanns inte lika mycket plugins heller har jag för mig.
Kör nu openpli och är helnöjd, särskilt eftersom det dök upp drivrutiner för min DVB-T-sticka häromdan, så nu är även sambon nöjd när hon kan se på 6an..
Postad 13 januari 2011 - 10:16
Jag kör ju OpenPLI 1.0 nu, tänkte testa och dra in 2.0 idag och se om det är skillnad.Jag körde BH först för att kunna få in DVB-T-kanaler, men retade mig på textningen. Fanns inte lika mycket plugins heller har jag för mig.
Kör nu openpli och är helnöjd, särskilt eftersom det dök upp drivrutiner för min DVB-T-sticka häromdan, så nu är även sambon nöjd när hon kan se på 6an..
Vilken DVB-T sticka är det som du kör?
Postad 13 januari 2011 - 10:17
Min DVB-T-sticka är en Wintv Nova-T, en gammal modell, tror dock det är samma chip i den nyare Nova-T ministick som många kör med.
Postad 13 januari 2011 - 15:22
Beror nog lite på vilken image du kör. I OpenPLi 1/2 får du tillfälligt trycka ner pause så att boxen hamnar i timeshiftläge och vänta några sekunder för att sedan "släppa upp pause" igen, då går det att spola och hoppa tillbaka. Men det är ju fortfarande en beta och jag har inte testat den så noga i PLi 2, i PLi 1 fungerade den hyffsat.där va den ja
har installerat och konfigurerat den nu, dock timeshiftar den inte alls själv =/
kör du pluginen? är det något man kan ha missat?
Postad 13 januari 2011 - 16:58
Postad 13 januari 2011 - 19:02
Kanaler? Favoritlistor? CCam? (jag har originalkort)
Postad 13 januari 2011 - 19:23
Det enda jag behövde installera igen var plugins, dvs CCcam måste installeras igen. Alla mina inställningar var kvar. I slutet på installationen så får man frågan om man vill importera de gamla inställningarna.Hur mycket av mina inställningar försvinner om jag uppgraderar till PLi 2.0 från 1.0?
Kanaler? Favoritlistor? CCam? (jag har originalkort)
Postad 13 januari 2011 - 21:23
Beror nog lite på vilken image du kör. I OpenPLi 1/2 får du tillfälligt trycka ner pause så att boxen hamnar i timeshiftläge och vänta några sekunder för att sedan "släppa upp pause" igen, då går det att spola och hoppa tillbaka. Men det är ju fortfarande en beta och jag har inte testat den så noga i PLi 2, i PLi 1 fungerade den hyffsat.
aha, ville ju att den ska timeshifta som den vanliga cd-boxen, fast det kanske inte är möjligt? =/
Postad 14 januari 2011 - 09:31
Enda som strular nu (funkade tidigare) är att signalen är kass på SVT HD och CanalD HD där får jag inte bild, men det kan ju bero på andra orsaker.
Ett annat problem som jag har är att jag inte kan se shares på en win7 dator, datorn i sig kan jag se men inte ansluta till. Men xp, win2003 server osv funkar.
Skall tillägga att jag kan ansluta till min Win7 från alla andra maskiner utom VU
Redigerat av Dunf, 14 januari 2011 - 10:07.
Postad 14 januari 2011 - 10:28
Snabb fråga? Går vu+ dou till viasat också ? alla snackar om cd.
Japp! Fast inga HD-kanaler.
Postad 14 januari 2011 - 10:45
Så min fråga är, raderas pausade inspelningar automatisk när man byter kanal?
Postad 14 januari 2011 - 10:55
Nybliven ägare till boxen sen igårkväll. Jag har sökt men ej hittat....
Jag har en CA-modul till CD (STRONG från Netonnet). Borde en sån fungera "out of the box" eller måste den paras ihop med kortet först hos CD? Jag vet att man kan köra köra mjuka cams men om man nu har en så... Jag får endast fria kanaler att fungera. Jag kar pekat ut CA-modulen mot provider Telenor.
Jag testar än så länge med orignal image.
Postad 14 januari 2011 - 12:20
Jag fick ingen fråga så nu måste jag programmera allt igen. Kan det bero på att jag inte körde den guidade installationen?Det enda jag behövde installera igen var plugins, dvs CCcam måste installeras igen. Alla mina inställningar var kvar. I slutet på installationen så får man frågan om man vill importera de gamla inställningarna.
Postad 14 januari 2011 - 12:26
Om du uppdaterade mellan 1.0 och 2.0 så kunde du inte göra en mjukvaruuppdatering via boxen eller hur? Då raderas de inställningar som du har gjort innan iom att du flashade om boxen.Jag fick ingen fråga så nu måste jag programmera allt igen. Kan det bero på att jag inte körde den guidade installationen?
Så har det varit för mig i alla fall när jag uppdaterade från PLi 1.0 till 2.0.
Man kan ju iofs spara sina inställningar via andra program innan man flashar så har man löst det men det är ju lite sent i ditt fall nu

Men alla kanalinställningar och så har du väl via DBedit så det är ju inte så mycket jobb att få till resten eller?
Hoppas du får till det i alla fall, 2.0 fungerar ypperligt bra och jag upplever att den är snabbare och aningens mer stabil än den gamla, iofs så kör jag inte jättemycket plugins och så utan har boxen till att kika på tv med

Postad 14 januari 2011 - 12:42
Ja det sket sig och nu får jag göra om allt, men fördelen är väl att jag blir bättre på att programmera VU+.Om du uppdaterade mellan 1.0 och 2.0 så kunde du inte göra en mjukvaruuppdatering via boxen eller hur? Då raderas de inställningar som du har gjort innan iom att du flashade om boxen.
Så har det varit för mig i alla fall när jag uppdaterade från PLi 1.0 till 2.0.
Man kan ju iofs spara sina inställningar via andra program innan man flashar så har man löst det men det är ju lite sent i ditt fall nu![]()
Men alla kanalinställningar och så har du väl via DBedit så det är ju inte så mycket jobb att få till resten eller?
Hoppas du får till det i alla fall, 2.0 fungerar ypperligt bra och jag upplever att den är snabbare och aningens mer stabil än den gamla, iofs så kör jag inte jättemycket plugins och så utan har boxen till att kika på tv med

Jag har installerat DBedit i datorn, men jag får inte till kommunikationen mellan datorn och VU'n. Jag får väl goggla runt lite efter en inställningsguide, eller det kanske t.o.m. står här i denna tråden.
Postad 14 januari 2011 - 13:00
Har inte inställningarna i huvudet men kan kolla när jag kommer hem ikväll om inte någon annan redan har hjälpt dig med detta. Så kan du få de inställningar som jag har i DBedit, så du får igång kommunikationen med boxen.
Blir aningens lättare att få till och editera sina kanallistor då.
Postad 14 januari 2011 - 13:46
Hej,
Nybliven ägare till boxen sen igårkväll. Jag har sökt men ej hittat....
Jag har en CA-modul till CD (STRONG från Netonnet). Borde en sån fungera "out of the box" eller måste den paras ihop med kortet först hos CD? Jag vet att man kan köra köra mjuka cams men om man nu har en så... Jag får endast fria kanaler att fungera. Jag kar pekat ut CA-modulen mot provider Telenor.
Jag testar än så länge med orignal image.
Ingen vänlig själ......? Jag plöjer tråden men det tar tid!!!
Postad 14 januari 2011 - 14:21
Bara att ladda ner CCcam och köra. Finns ingen anledning att krångla med hårdvarucam om du inte behöver tycker jag.
Byt image till PLi eller vad du vill ha så blir det ännu bättre.
Postad 14 januari 2011 - 14:29
Kör med mjukvarucam istället så fungerar det ju direkt.
Bara att ladda ner CCcam och köra. Finns ingen anledning att krångla med hårdvarucam om du inte behöver tycker jag.
Byt image till PLi eller vad du vill ha så blir det ännu bättre.
Tack! Ska testa det. Ringde CD och frågade och de sa att man måste para för att det ska fungera med deras HW-cam.
Det står på CD hemsida att man börjar göra försök med HDCP. Undrar vad det kommer att innebära i framtiden?
Postad 14 januari 2011 - 14:45
Går det att justera så att ljudnivån blir lika på MPEG och DD. Nu blir det högre på DolbyDigital.
Jag måste bara citera mig själv eftersom ingen annan svarar och jag har hittat svaret.Hur får man in Euronews med engelskt ljud? Hur knappar jag in audio 2232 manuellt?
Det är alltså bara att trycka på audioknappen och välja önskat språk.

Postad 14 januari 2011 - 15:15
Jag trodde du drev med oss när jag såg fråganHur får man in Euronews med engelskt ljud? Hur knappar jag in audio 2232 manuellt?
Jag måste bara citera mig själv eftersom ingen annan svarar och jag har hittat svaret.
Det är alltså bara att trycka på audioknappen och välja önskat språk.

Postad 14 januari 2011 - 16:04
Nördarna på Pliforumet verkar vara helt bakom .. vad gäller bild och övrig utrustning
Jag har från början när Vu+ kom påtalat att autoresulution inte fungerade som den skulle
och mycket riktigt .. efter en månad fattade de bild okunniga programnissarna vad jag menade.
Sedan tog det 2 månader innan VU+ fattade samma sak och den började fungera som den skulle
Nu har jag upptäckt att VU+ är en av de satboxar som inte fungerar med vissa scalers och AVR
Den ger helt enkelt felaktig information så att uppskalning inte sker i den externa enheten
och dessutom ger den störningar och stör ut andra funktioner
Däremot så fungerar Dreambox utan problem med autoresulotion och stör inte ut andra funktioner
Detta visar på att det är något i VU+ hårdvara/drivisar som skiljer åt från Dreambox och
som inte funkar med autresulotion.
Nu när jag försöker berätta detta för Pli nördarna så fattar de inte detta heller och sedan
vill de inte att man skall ta upp problemet på deras forum för att ?
För att de inte fattar så klart ...
Ibland är förståelsen för bild och ljud en liten värld och vi som håller på med det dagligen
är nog en mycket liten skara nördar vi med.
Maveric

Redigerat av Unregistered1939, 14 januari 2011 - 16:04.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar