Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.

35062 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 June 2010 - 22:58

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Är inte din burks innehåll äldre än så och kostade såpass så saknar du säkert någon codec för att få det att flyta, Testa med MPC (Media Player Classic) Den skall kräva lite av systemet, kommer inte ihåg vilken codec du skall köra med, men det kommer säkert någon som kan det där och svarar.

Du hittar säkerligen någon flik som heter bildkvalitet, där kan du välja upplösningen och säkert lite bildkvalitet med.
Brukar vara ganska logiskt upplagda dom där,

SD = Standard Definition, alltså inte HD ,allt under 720p räknas väl dit antar jag.

Har testat både WMP, WMPC, och VLC. Det är bara VLC som tar filen alls, men det hackar GALET !!

Instruktionsbok... Tyvärr bara på sån där utrikiska då jag beställde den från usa... ;)

Postad 02 June 2010 - 07:55

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Nu är jag nästan döv...

Körde faktiskts testskiva 1-99 hz, och började från 15 hz och körde ca 10 sek på varje frekvens upp till 25 hz...
Körde på +-0 på hemmabiostärkaren vid alla frekvenser. Referens ska det vara. Har ju dock bara ett steg.
Vid 25 hz har jag sån fullkomligt löjlig output... Såg dubbelt, fick ont i huvet och mådde illa direkt...
Nu pressade jag inget. Vill inte spela sönder grejerna. Nu kändes det helt safe.
Filmade. Elementet rör sej knappt alls vid 15-16 hz. Där har jag ju avstämningsfrekvensen..
Filmade inte porten. Inte mycket att filma ett rör.. :lol:

Låter bra det, när man ser tredubbelt så är det "lagomt"... B)
Börjar du ju närma dig mina ProfundusP-4 moduler ju, men än har du en bit kvar "lille man" ;)

Skulle jag köra som du då spränger jag kåken i bitar allt gungar golvet är värst

Du ska då alltid vara värst... ! :D

Har testat både WMP, WMPC, och VLC. Det är bara VLC som tar filen alls, men det hackar GALET !!

Instruktionsbok... Tyvärr bara på sån där utrikiska då jag beställde den från usa... B)

Som sagt, du är bara bäst... :D
Denna tråd är underhållning på hög nivå och speciellt din kamp mot elektriniken är det som nästan är bäst, datorer, kameror, mätutrustning... du kämpar verkligen men inte fan verkar det gå något vidare för dig. Du kan få anlita mig som teknisk konsullt :lol:
Eller så bara sväljer du stoltheten och läser den där jefla instruktionsboken... :lol:

Redigerat av DVD-ai, 02 June 2010 - 08:28.

Postad 02 June 2010 - 10:25

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Skulle jag köra som du då spränger jag kåken i bitar allt gungar golvet är värst

Jag vill se dom här monstren, bild/film. Varför är dom så hemliga om du har fått till dom så bra?

Postad 02 June 2010 - 10:30

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Han vill inte skryta.... ;)

Postad 02 June 2010 - 11:06

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Han vill inte skryta.... ;)

Citera(sdx @ Jun 1 2010, 22:18 )

OK :lol:

Postad 02 June 2010 - 11:14

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

jag är ledig v27-28 och sedan även ledig v32
Men jag kan ta ut några lediga dagar i sommar där jag känner att det passar om det skulle vara som så ;)

Om det blir efter midsommar så kan vi med fördel ta det på en helg, sen har jag semester vecka 25 och 26 som det ser ut nu. :lol:

För mej är det nästan lika illa när som.. Har hela arslet fullt med jobb... Vet inte ens om det blir någon semeseter.
Helg är helt klart bäst. Det bästa vore om ni andra bokar in något, så får jag rätta mej efter det, och bli TVUNGEN att ta lite ledigt. :lol:

Lördag 3 Juli?

Postad 02 June 2010 - 11:19

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Lördag 3 Juli fungerar alldeles utmärkt för mig ;)

Ska höra med Timpolanen (lillsmurf... :lol: ) och SunfireTHX också :lol:

Redigerat av DVD-ai, 02 June 2010 - 11:25.

Postad 02 June 2010 - 11:21

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Gött, här har ni länk till inkvartering http://hotellkungsangstorg.se/

Postad 02 June 2010 - 11:34

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
ser bra ut, ett 4 bäddars rum = ca 200kr/ person = alldeles utmärkt ;)

Ska se vad jag får för svar svar av Tim och Kjell också, ska SMSa Bagarn och se vad han säger också :lol:

Postad 02 June 2010 - 13:36

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Inte WMPC utan MPC, google och sök så hittar du, sen en bra codec. Kika lite HTPC forumet så hittar du.

Så jag har förstått det rätt på eran sammankomst, ni skall dricka er berusade sen lira lite hembio/stereo.

Kan inte vi andra ha något sorts bettingsystem om vad som kommer ryka först? ;)

Postad 02 June 2010 - 13:43

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

NOOOOO! :lol:

Postad 02 June 2010 - 13:47

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Höger frontens diskant sätter jag en slant på! någon som sätter emot? 20kr insats blir väl lagom ;)

Man är helt jäkla döv när man har fått i sig %
"äh vafan det går allt högre"" Neee det låter inte illa än""Lyssa in det här i denna låten" Hmm OJ vad konstigt det låter nu"

Som sagt, 20kr på högra frontens diskant ifrån mig :lol:

Postad 02 June 2010 - 14:47

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Så jag har förstått det rätt på eran sammankomst, ni skall dricka er berusade sen lira lite hembio/stereo.

Haha, eller så blir det andra följed, spela först och dricka sedan, eller båda samtidigt :lol:
eller så lyssnar vi på musik och dricker lite, går sedan ut på något krog, för att sedan komma tillbaka och spela/dricka lite till. eller något... :lol:

Jag sätter mina 2 cent på att det är Timpolanen som ryker först 1: jag bara antar att han är den av oss som tål minst alkohol (ja till och med mindre än lilla jag... :D ) 2: han är väldigt känslig mot höga frakvenser på hög volym.

Höger frontens diskant sätter jag en slant på! någon som sätter emot? 20kr insats blir väl lagom :lol:

Man är helt jäkla döv när man har fått i sig %
"äh vafan det går allt högre"" Neee det låter inte illa än""Lyssa in det här i denna låten" Hmm OJ vad konstigt det låter nu"

Som sagt, 20kr på högra frontens diskant ifrån mig B)

:D

Postad 02 June 2010 - 15:16

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Jag vill se dom här monstren, bild/film. Varför är dom så hemliga om du har fått till dom så bra?

Äh... Ett par små fåniga lådor med en 15" i varje.. Sen har han ett par feta slavar också, så dom SER brutala ut, men det är trots allt bara två 15"... :lol:

Gött, här har ni länk till inkvartering http://hotellkungsangstorg.se/

Fuck ass !! Jag knoppar i min bil !! Tänker inte ligga och sova med ett gäng fulla svettisar...
Jag ska ju upp och köra bil dagen efter.. Tar firmabilen.. Gratis soppa och gott om plats att breda ut sej på. ;)

Bara så du vet så tänker jag ta med mej en db-mätare.. Räkna inte med att jag tänker spela starkare på samma mätare om du nu kommer hem till mej någon gång... :lol:

Postad 02 June 2010 - 15:30

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Bara så du vet så tänker jag ta med mej en db-mätare.. Räkna inte med att jag tänker spela starkare på samma mätare om du nu kommer hem till mej någon gång... B)

:lol: ;) :lol: :lol:

Postad 02 June 2010 - 16:50

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Äh... Ett par små fåniga lådor med en 15" i varje.. Sen har han ett par feta slavar också, så dom SER brutala ut, men det är trots allt bara två 15"... :lol:

Fuck ass !! Jag knoppar i min bil !! Tänker inte ligga och sova med ett gäng fulla svettisar...
Jag ska ju upp och köra bil dagen efter.. Tar firmabilen.. Gratis soppa och gott om plats att breda ut sej på. ;)

Bara så du vet så tänker jag ta med mej en db-mätare.. Räkna inte med att jag tänker spela starkare på samma mätare om du nu kommer hem till mej någon gång... :lol:

Han snackar väl om sina fynda baslådor som han har fått till så bra, Dom andra var väl ett par Adire byggen?

Snäll du är och tar med en mätare som bara visar till 80db :lol:

"Fuck ass", är det kanske just därför du inte vill tillbringa kvällen med fulla svettiga killar?? *skrattar* bad memories?

Redigerat av Evil Homer, 02 June 2010 - 16:51.

Postad 02 June 2010 - 16:56

Unregisteredd9addaf4
  • Unregisteredd9addaf4
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0

Ni är ju så jävvla klena !!? Jag var uppe tidigt och körde bil ?? Det var ju inget hårt när vi var ute ??? ;)
Är du ärlig eller ?? Ett par bira på stan ?? Du är ju fan inte lika hård som du är lång i alla fall... :lol:

HAHAHAHA ASG :lol: Skrattade gott åt detta i flera minuter!
Dig skulle det va kul o supa till med nån gång..

Bira dricker jag inte ens,det får man ju bara pissa av.. Sist jag var på konsert så dracks det minst en halvliter Jack daniels,20 Cl Minttu black, o några jäger. På förfesten alltså. Sen drack jag mera inne på själva evenemanget men jag är osäker på hur mycket. När konserten var över blev jag utslängd från en pizzeria,det är inte så vanligt...

Nästa dag hade det rasat ner 400 ton snö från taket som man fick skotta bort,det var inte så fantastiskt kul direkt. Snacka om svettbad.

Postad 02 June 2010 - 21:46

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

HAHAHAHA ASG :D Skrattade gott åt detta i flera minuter!
Dig skulle det va kul o supa till med nån gång..

Bira dricker jag inte ens,det får man ju bara pissa av.. Sist jag var på konsert så dracks det minst en halvliter Jack daniels,20 Cl Minttu black, o några jäger. På förfesten alltså. Sen drack jag mera inne på själva evenemanget men jag är osäker på hur mycket. När konserten var över blev jag utslängd från en pizzeria,det är inte så vanligt...

Nästa dag hade det rasat ner 400 ton snö från taket som man fick skotta bort,det var inte så fantastiskt kul direkt. Snacka om svettbad.

Vet inte om det är så mycket att skryta om att man tål mycket... Men en "standardfredag" med utgång brukar se ut typ så här...

Efter jobbet knäcker man en bira DIREKT ifall någon ringer och vill ha skjuts.. :D Sen lagas det lite mat. Det kräver ju ett par stadiga whiskey samt ett par bira.. Man äter. Givetvis ett par bira till maten. Sen brukar jag kliva ner i badkaret och bubbla 45-60 minuter. Där blir det perfekt med tre småburkar och ett whiskeyglas fyllt till bredden.
Efter badet är det dags för biorummet..
Då orkar man ju inte springa och hämta en massa pilsner och whiskey, utan man tar med sej hela flaskan in, samt tre småburkar bira.
Efter trekvart är biran slut, samt att man hunnit få i sej ett par stadiga whiskey. Då är man så förbannat lat att man inte orkar gå och hämta mer bira, till följd av att man bara dricker whiskey istället.. Tyvärr tänker man inte på att det är något, lite starkare, utan håller ungefär samma tempo som med biran... När man tittar till och ser att halva den nyöppnade literflaskan med whiskey är urdrucken, då gäller det att masa sej upp och hämta ett par bira också...
Helt plötsligt är klockan elva, och då är det dags att få på sej ett par fillingar ( :lol: ), så då stänger man av i biorummet och går upp och slår på sovrumsstereon och börjar svida på sej..
Men eftersom skivan man slog på är så förbannat partyvänlig, blir man ju genast törstig och måste knäcka en ny bira...
Lagom till man svidat på sej är biran slut, och då stoppar man ner en som färdkost, som man kan dricka när man cyklar till stan.
Är på stan runt halv tolv. Är man fräsch beställs en bira och en whiskey, är man lite trött skippar man whiskeyn..
Tiden rinner på, fyra, fem bira slinker ner, sen är det dags att trampa hem och sova... :D

Postad 02 June 2010 - 22:00

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

Postad 03 June 2010 - 08:09

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Vi spårar ju alltid ur i denna tråden, tänkte bara höra med er om ni vill hjälpa mig med en sak.

Det är så att jag hjälper en bekant att få till en hyfsad hembio/stereo, han har ett par NHT 2.5i och ac1 centern till dom, nu jagar vi bakre till dom. Tänker då att ett par 1.5 är klipp som skurna för jobbet.
Men det finns 2.5i för 4-5k skall man kanske köra på ett par såna som bakre med.

Finns ju inte plats bakom hans soffa för det, men om man ställer dom platt emot väggen kanske och låter dom spela åt sidorna.

Njaa detta kan väl inte bli bra, eller vad tror ni?

Tack för din underbara OT tråd bagarn :D

Postad 03 June 2010 - 08:42

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Vet inte om det är så mycket att skryta om att man tål mycket... Men en "standardfredag" med utgång brukar se ut typ så här...

Efter jobbet knäcker man en bira DIREKT ifall någon ringer och vill ha skjuts.. :P Sen lagas det lite mat. Det kräver ju ett par stadiga whiskey samt ett par bira.. Man äter. Givetvis ett par bira till maten. Sen brukar jag kliva ner i badkaret och bubbla 45-60 minuter. Där blir det perfekt med tre småburkar och ett whiskeyglas fyllt till bredden.
Efter badet är det dags för biorummet..
Då orkar man ju inte springa och hämta en massa pilsner och whiskey, utan man tar med sej hela flaskan in, samt tre småburkar bira.
Efter trekvart är biran slut, samt att man hunnit få i sej ett par stadiga whiskey. Då är man så förbannat lat att man inte orkar gå och hämta mer bira, till följd av att man bara dricker whiskey istället.. Tyvärr tänker man inte på att det är något, lite starkare, utan håller ungefär samma tempo som med biran... När man tittar till och ser att halva den nyöppnade literflaskan med whiskey är urdrucken, då gäller det att masa sej upp och hämta ett par bira också...
Helt plötsligt är klockan elva, och då är det dags att få på sej ett par fillingar ( :D ), så då stänger man av i biorummet och går upp och slår på sovrumsstereon och börjar svida på sej..
Men eftersom skivan man slog på är så förbannat partyvänlig, blir man ju genast törstig och måste knäcka en ny bira...
Lagom till man svidat på sej är biran slut, och då stoppar man ner en som färdkost, som man kan dricka när man cyklar till stan.
Är på stan runt halv tolv. Är man fräsch beställs en bira och en whiskey, är man lite trött skippar man whiskeyn..
Tiden rinner på, fyra, fem bira slinker ner, sen är det dags att trampa hem och sova... :D

Men hallå... nu va ju inte "tidsaspekten" med tagen ju... :lol:

det du beskriver är ju under betydligt längre tid får jag en kännsla av... :P

Jag brukade på en vanlig fest kväll dricka en platta 50cl starköl (+/- att man alltid bjuder/blir bjuden på en hel del..), från att man kom hem från plugget till att man somnade någonstans (förhoppningsvis hemma, eller hos något trevlig brud B) ) och det är "lite" för mycket, jag insåg efter nästan 2 år av alldelse för mycket festande (Fredag-söndag och ibland onsdagar) att den farten inte är riktigt vettigt att hålla och drog för 1 år sedan ner väldigt kraftigt på drickat. jag dricker nu för tiden inte så "himla mycket" utan det blir väll en 6-7st 50cl på en kväll för det mesta (och det räknat, varannan/var tredje vecka typ), men vist händer det att det blir det dubbla eller så, men fördelat på lång tid!. Jag märker att jag är betydligt mer lättpåverkad nu för tiden än vad jag va då...

Sedan så va det lite andra saker också som spelade in också...

Och av just den/dom anledningen så var jag i slutet av förra sommaren/höst, i stort sätt nyckterist och drack knappt i huvudtaget, dricker lite oftare nu, men fortfarande är det varannan/var tredje helg typ som jag intar alkohol alls och då rör det sig för det mesta om 6-7 öl och tycker jag att det är ganska lagom :D
Som det va förut så berörde det mig inte, minst 10st öl sedan så va man igång och kunde sedan hälla i sig den resterande plattan med "god ton" och det är bara vansinne, jag är väldigt glad att jag inte fastnade i skiten totalt!

Det possetiva med detta är att som det är nu så blir jag påverkad av "liten mängd", så det känns fantastiskt bra. sedan så är ju inte alkohol så bra för kroppen och jag är lite mer mån om min kropp senast året och har börjat träna igen, så jag vill inte dricka för ofta :D
Nu mer är det primärt att ha en trevlig stund och gärna med folk man kan ha givande samtal med/hitta på något roligt, eller stöta på brudar m.m. inget av detta går speciellt bra om man inte är mentalt närvarande har jag märkt, man bara tror att det går bra.. :lol:

Där är min bortförklaring på att jag blev så full den där kvällen... :blush:

Redigerat av DVD-ai, 03 June 2010 - 11:03.

Postad 03 June 2010 - 13:46

Unregisteredd9addaf4
  • Unregisteredd9addaf4
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0
Dricker inte heller ofta,kanske nån gång i månaden bara. Tränar också,så jag vill inte sabba det med en massa brännvin. Men jag dricker desto mer när jag dricker istället. Den nämnda förfesten pågick mindre än 3 timmar,så man va lite slirig minst sagt på spelningen. Men jag kom in iaf :D Det är farligt med jack daniels,det är alldeles för gott!

Postad 03 June 2010 - 14:15

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Bifogad fil  bagaren.jpg   109.17K   0 Antal nerladdningar
Vem kan detta vara ifrån :D

Du är fanimig en skön lirare :D

Postad 03 June 2010 - 16:35

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Bifogad fil  bagaren.jpg   109.17K   0 Antal nerladdningar

jaha nu förstår jag varför han är på fyllan varje helg

Postad 03 June 2010 - 16:50

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Bifogad fil  xtz_m_tning.jpg   107.88K   0 Antal nerladdningar

Konstig dipp mitt i där, har ändå fipplat endel med Eqdelen i onkyon och en sväng med Peq på svs´n med.
Dn vänstra mäter mycket rakare än den högra, och när jag kör båda två samtidigt så kommer dippen.
Är det läge att fasvända den högra då kanske, elelr vad har ni för tips?

Postad 03 June 2010 - 16:50

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
Angånde besöket hos Ankan så är jag nog på! Vore kul om bondläppen och Kiwifruken å eldfågel kunde lite musik, å dricka öl :D

Jag tar nog bilen dit också, så kan man sova i den :D Hur fan ska du backermanne få plats i din franska platskopp...?

Postad 03 June 2010 - 17:28

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Bifogad fil  xtz_m_tning.jpg   107.88K   0 Antal nerladdningar

Konstig dipp mitt i där, har ändå fipplat endel med Eqdelen i onkyon och en sväng med Peq på svs´n med.
Dn vänstra mäter mycket rakare än den högra, och när jag kör båda två samtidigt så kommer dippen.
Är det läge att fasvända den högra då kanske, elelr vad har ni för tips?

Hur är det uppställt

Postad 03 June 2010 - 17:38

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

:P

jaha nu förstår jag varför han är på fyllan varje helg

Vadårå...? :lol:

Angånde besöket hos Ankan så är jag nog på! Vore kul om bondläppen och Kiwifruken å eldfågel kunde lite musik, å dricka öl :D

Jag tar nog bilen dit också, så kan man sova i den :D Hur fan ska du backermanne få plats i din franska platskopp...?

Vilka är bonnläppen, kiwi och pippin...?

Jag kan ligga bak i skåpet vettu !! :P Slänger in en sån där fläskig luftmadrass. :lol:

Postad 03 June 2010 - 17:43

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Hur är det uppställt

Båda står på främreväggen precis innanför frontarna och spelar mot mig.

Postad 03 June 2010 - 17:52

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Båda står på främreväggen precis innanför frontarna och spelar mot mig.

Vrid dom lite innåt mot miken
en mätning på fynda

Postad 03 June 2010 - 17:57

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Vrid dom lite innåt mot miken

Skall bli det första jag gör imorgon, tänkte även flytta ut dom en liten bit för att se om det blir skillnad i mätningnarna då, tackar för tipsen.

Postad 03 June 2010 - 18:41

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0

Vilka är bonnläppen, kiwi och pippin...?

Jag kan ligga bak i skåpet vettu !! :D Slänger in en sån där fläskig luftmadrass. :P

Kiwi är DVD-ai och de andra två får du lista ut :lol:

Jasså du gör så :D Jag fäller bara sätet såm man ligger ned :D

Postad 03 June 2010 - 18:44

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Vadårå...? :D

motala

Postad 03 June 2010 - 19:13

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

motala

Ja...? Vaäremere...?

Kiwi är DVD-ai och de andra två får du lista ut :D

Okej...? Jag är väl bonnläppen, men vem är eldfågel...? :D

Redigerat av Bakerman, 03 June 2010 - 19:13.

Postad 03 June 2010 - 20:44

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0

Ja...? Vaäremere...?

Oj blev lite fel där å har inge Öl att skylla på, än :D Soleld skulle det vara :D

Redigerat av Timpolanen, 03 June 2010 - 20:45.

Postad 03 June 2010 - 21:43

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Den som vill testa film med bas som inte skäms för sej får INTE missa Percy Jackson och åskviggen...
Lite barnfilm, men ganska underhållande ändå, och BRUTAL bas.. :D

Hehe... När jag skulle stänga av hela systemet märkte jag att jag inte hade slagit på stegen till frontarna.. :D
Jag har så många högtalare att det var kanonljud ändå... :lol:

Får skylla på att jag tog ett par pilsner när jag grillade i solen... :D

Postad 03 June 2010 - 22:25

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

Vi spårar ju alltid ur i denna tråden, tänkte bara höra med er om ni vill hjälpa mig med en sak.

Det är så att jag hjälper en bekant att få till en hyfsad hembio/stereo, han har ett par NHT 2.5i och ac1 centern till dom, nu jagar vi bakre till dom. Tänker då att ett par 1.5 är klipp som skurna för jobbet.
Men det finns 2.5i för 4-5k skall man kanske köra på ett par såna som bakre med.

Finns ju inte plats bakom hans soffa för det, men om man ställer dom platt emot väggen kanske och låter dom spela åt sidorna.

Njaa detta kan väl inte bli bra, eller vad tror ni?

Tack för din underbara OT tråd bagarn :D

Näe,,, jag tror NHT HDP1 skulle passa bättre... har haft sådana och använt dem under många år med gott resultat....men nu är de sålda ..

Postad 03 June 2010 - 23:47

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Ja...? Vaäremere...?

Haha, gissa.. ?! :D

Postad 04 June 2010 - 06:18

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0
Lol .. de e nog jag det :D

Tror jag vet en kille som är Liiiiiiiiiteeee sugen på att hämta sina nya (INO) burkar
idag ..... he he ( DVD-ai )

Misstänker att han legat sömnlös hela natten ..... :D

Redigerat av SunfireTHX, 04 June 2010 - 06:19.

Postad 04 June 2010 - 07:08

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Näe,,, jag tror NHT HDP1 skulle passa bättre... har haft sådana och använt dem under många år med gott resultat....men nu är de sålda ..

Polaren har ett par sådana, jo dom spelar fint. Skall lägga till dom i min köpes annons direkt, tack för tipset.

Postad 04 June 2010 - 07:59

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
bagaren och ni andra, ni får gärna titta över i svs tråden så ni kan hjälpa mig tweaka in dom, mätprylarna jag lånade utav dig är ju underbara!

Postad 04 June 2010 - 08:16

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Lol .. de e nog jag det B)

Tror jag vet en kille som är Liiiiiiiiiteeee sugen på att hämta sina nya (INO) burkar
idag ..... he he ( DVD-ai )

Misstänker att han legat sömnlös hela natten ..... :)

Haha, ne jag satsar på bagarn :D

Jo, nu är högtalarna borta, kom en ung man och hämtade dom för ganska exakt 15 minuter sedan.... Hoppas han tar väl hand om dom, annars jäflar... :D

Postad 04 June 2010 - 09:39

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

Polaren har ett par sådana, jo dom spelar fint. Skall lägga till dom i min köpes annons direkt, tack för tipset.

NP :D

Postad 04 June 2010 - 09:47

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

Haha, ne jag satsar på bagarn B)

Jo, nu är högtalarna borta, kom en ung man och hämtade dom för ganska exakt 15 minuter sedan.... Hoppas han tar väl hand om dom, annars jäflar... :D

Skönt att du fått iväg dem nudå...och allt är "grönt" inför ikväll ...'

Postad 04 June 2010 - 13:07

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0

Haha, ne jag satsar på bagarn B)

Jag är glad att dem är i någon annans händer.... Så som du har plågat dessa stackare...! Å jag kan inte äns tänka tanken vad som skulle hända om de fick vara med å leka med dem nya Y-modulerna... :D

Postad 04 June 2010 - 13:23

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
VAFan ! :lol:

Edit: det blir proundusX moduler antagligen, 2st och senare så säljer jag dessa och köper pY... B)

Edit2: Jag sitter och lyssnar till piP och Jäflar vad dom spelar :) jag VET att du skulle bli nöjd med ett par, fan dom klarar sig ju hur bra som helst på egen hand, men delade (som iP) så är det klart at tdet går att spela högre.

som det är nu så jag har kommit fram till att "volym 48" är säkerhetsgränsen för allt material, på 48 eller under så kan dom typ inte spelas sönder även med riktigt brutala ljudfiler. Motsvarande för detta system är ca 60 :D (alltså helt subjektivt bedömt med synen och utefter hur dom verkar prestera över den gränsen)
Men jag spelar så att man känner baskaggar i bröstet, men bara piP! fattar ingenting... B)
dom spelar betydligt bättre i tryck än din SLS8" i slutet skulle jag våga påstå ! och dom ger även film ett mycket trovärdigt bottenvrid. mycket imponerande, jag är lite i chock just nu... ;)

Edit: Nu får vi sluta att söla ner Backermans tråd med OT ! :D :D

Redigerat av DVD-ai, 04 June 2010 - 13:28.

Postad 04 June 2010 - 17:23

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

VAFan ! :lol:

Edit: det blir proundusX moduler antagligen, 2st och senare så säljer jag dessa och köper pY... B)

Edit2: Jag sitter och lyssnar till piP och Jäflar vad dom spelar :) jag VET att du skulle bli nöjd med ett par, fan dom klarar sig ju hur bra som helst på egen hand, men delade (som iP) så är det klart at tdet går att spela högre.

som det är nu så jag har kommit fram till att "volym 48" är säkerhetsgränsen för allt material, på 48 eller under så kan dom typ inte spelas sönder även med riktigt brutala ljudfiler. Motsvarande för detta system är ca 60 :D (alltså helt subjektivt bedömt med synen och utefter hur dom verkar prestera över den gränsen)
Men jag spelar så att man känner baskaggar i bröstet, men bara piP! fattar ingenting... B)
dom spelar betydligt bättre i tryck än din SLS8" i slutet skulle jag våga påstå ! och dom ger även film ett mycket trovärdigt bottenvrid. mycket imponerande, jag är lite i chock just nu... ;)

Edit: Nu får vi sluta att söla ner Backermans tråd med OT ! :D :D

Då skall du höra ett par pk som är modade då kommer du inte ens vara i chock utan ???

Postad 04 June 2010 - 19:31

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Då skall du höra ett par pk som är modade då kommer du inte ens vara i chock utan ???

Eller mina kommande pk-el... Då du...

Postad 04 June 2010 - 20:44

hampe90
  • hampe90
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0
Eller när jag fyndar en grym grammofon på loppis... Då ni, då ska ni få höra :D

Postad 04 June 2010 - 22:57

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Blir nog snart till att lyssna på Ino, klarar dom av att spela såpass högt som ni påstår och inte låter "högtalare" så kan det ju vara värt det.

Värsta som finns är ju traditionellt högtalarsound. Otroligt få högtalare som är släpp i, även väldigt dyra saker låter högtalare. Hoppas ni är med på vad jag menar :D

Skål :D

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.