Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 februari 2011 - 19:05

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Hur lång är uppsägningstiden på en enstaka tillägsskanal? Det är ingen bindningstid men hur lång är uppsägningstiden? Från en dag till nästa eller?

Postad 28 februari 2011 - 19:59

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0
Fick idag ett brev att det står att ni höjer min kortavgift från 39 kr till 49 kr. Ni kan väl inte höja den och ev månadskostnad om jag har ett bundet abonnemang som löper ut i augusti 2011?

Postad 28 februari 2011 - 20:32

Unregisteredaedb18ef
  • Unregisteredaedb18ef
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Tack Comhem för informationen som kom hem i brevlådan idag, den sista februari, om att ni höjer kortavgiften från och med 1 mars. Bra framförhållning! (Brevet daterat 2011-02-22)

Jag har ingen bindningstid och sitter med 8 fav hd för 199 kr/mån. Och enl fakturan betalar jag för mars fortfarande 199 kr/mån trots att 8 fav hd har försvunnit och ersatts av Medium 8 favoriter som nu kostar 159 kr. Ni har mage att meddela mig att ni höjer kortavgiften men ni sänker inte min månadsavgift på abonnemanget.

Vad är det frågan om?

Postad 28 februari 2011 - 22:52

Aeroaero
  • Aeroaero
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
jag fick ett likande brev den 14:e februari (daterat 2011-02-08) om att ni höger avgifterna, alltså minde än 1månad innan den träder i kraft.
För min det blev det att gå från medium till large, en höjning från 199:- till 229:- plus en kortavgiftshöjning till 294:-/halvåret. genom att jag inte har någon bindningstid kvar så trädde det i kraft med ca 14 dagars varsel.

Fakturan som ska vara betald den sista februari så var höjningarna med och den kom före informationen om prishöjningen.

Extremt dålig framförhållning Comhem!

Postad 01 mars 2011 - 07:10

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
Ännu (tisdag morgon kl 07:00) har iaf inte jag fått de nya kanalerna från 1 mars dvs:

- Animal Planet HD
- ESPN America HD
- Nick Jr
- OUT TV
- Nat Geo Wild HD
- Wild TV HD
Ingen av mina boxar hittar de nya kanalplatserna med innehåll.
Har det blivit någon försening i uppdateringarna?

Väntar med spänning för SEX nya Comhem-kanaler har jag inte fått på en gång sedan jag först skaffade digital-TV! :)

Redigerat av Unregistered558ade6e, 01 mars 2011 - 07:11.

Postad 01 mars 2011 - 08:32

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Ännu (tisdag morgon kl 07:00) har iaf inte jag fått de nya kanalerna från 1 mars dvs:

- Animal Planet HD
- ESPN America HD
- Nick Jr
- OUT TV
- Nat Geo Wild HD
- Wild TV HD
Ingen av mina boxar hittar de nya kanalplatserna med innehåll.
Har det blivit någon försening i uppdateringarna?

Väntar med spänning för SEX nya Comhem-kanaler har jag inte fått på en gång sedan jag först skaffade digital-TV! :)

Jag hittar kanalerna men ingen bild på hd kanalerna.. stått på en av dom 10 min nu.Hade tänkt se sportcenter på espn i hd men det sket sig såklart.
Sedär nu kom bilden på ESPN HD hinner ialf 20 min av sportcenter hehe

Redigerat av Unregistered40562de1, 01 mars 2011 - 08:41.

Postad 01 mars 2011 - 09:38

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Jag hittar kanalerna men ingen bild på hd kanalerna.. stått på en av dom 10 min nu.Hade tänkt se sportcenter på espn i hd men det sket sig såklart.
Sedär nu kom bilden på ESPN HD hinner ialf 20 min av sportcenter hehe

Jag var för het på gröten. Alla sex kanalerna uppstod hos mig vid 8-tiden i morse.
Det var väl kontorspersonalen som kom till Comhems office och tryckte på knappen. Nattskiftet satt nog
och kikade på reprisen av Oscarsgalan. :(
Fin bild på de fyra nya HD-kanalerna iaf hos mig med sedvanlig förstärkning av signalen eftersom jag har
väldigt dålig signal in (vilket iofs Comhem borde fixa men så länge min work around fungerar är det ju
inte nödvändigt).

Postad 01 mars 2011 - 09:59

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
Fråga till Comhems kundtjänst:
Finns det någon möjlighet att komplettera syskonabonnemanget (tvillingkortet) med tillvalskanaler
mot en extra månadskostnad (dvs tillsvalskanaler man redan betalar för utöver grundabonnemanget).

I mitt fall skulle jag vara intresserad av att ha tillgång till franska TV5 på tvillingkortet eftersom det
ofta går program där nattetid som jag vill spela in och kika på efteråt. Nu har jag tvillingkortet
i en SD-box ansluten till min hårddiskinspelare vilket gör att jag inte kan spela in TV5 som ju endast
finns "på huvudkortet".

Vet att det kanske idag inte är möjligt att på syskonabonnemang se annat än vad som ingår i grundabonnemanget
samt Canal+ men kanske kan det finnas en chans på litet sikt ?
Kan tänka mig att familjer som har barnkanaler som tillval kanske skulle vilja ha dessa också på tvillingkort i
barnens rum och ungdomarna vill kanske ha tillvalskanaler speglade också...
Skulle ju innebära extra intäkter för Comhem om inte annat.

Tacksam för ett positivt svar (allt annat än "det går inte" är välkommet som svar )

Redigerat av Unregistered558ade6e, 01 mars 2011 - 10:04.

Postad 01 mars 2011 - 14:37

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Hejsan Comhem!

Ni har ju en del erbjudanden på er hemsida, tex "bredband XXL för 199:-/mån i 6mån" eller "TV XL 99:-/mån i 3mån". Dessa gäller ju tydligen bara om man inte redan är kund fick jag reda på av er kundtjänst.

Är enda sättet att få dessa(eller andra) erbjudanden att säga upp sina abbonemang, vänta tre månader för att sedan hoppa på erbjudanden som eventuellt finns då?

Eller gäller inte erbjudnaden för de som varit comhem kund förut heller?

Följdfråga, vad händer med boxar/modem mm, måste man skicka in dessa för att sedan få nya skickade till sig när man hoppar på abbonemang igen?

/T

Edit. Jag borde ju då kunna säga upp mitt abbonemang imorn pga höjd kortavgift för att på tisdag ringa och beställa "TV XL"?!

Hej,

För det mesta finns erbjudanden för såväl nya som gamla kunder att ta del av, ibland är de likadana och ibland skiljer de sig åt. Vi arbetar alltid med erbjudanden anpassade efter säljkanal och målgrupp. Marknaden för våra tjänster är starkt konkurrensutsatt och Com Hem vill erbjuda så prisvärda tjänster som möjligt.
Subventionerat pris på digitalboxar och modem är ofta en del av våra kampanjer, dessa behöver man som kund inte återlämna efter bindningstiden eftersom kunden har köpt utrustningen.

Beträffande avtalsfrågor hänvisar vi dem som tidigare till våra avtalsvillkor som finns att läsa på www.comhem.se .

Med vänlig hälsning
Stefan Wallman
Kundservice

Fråga till Comhems kundtjänst:
Finns det någon möjlighet att komplettera syskonabonnemanget (tvillingkortet) med tillvalskanaler
mot en extra månadskostnad (dvs tillsvalskanaler man redan betalar för utöver grundabonnemanget).

I mitt fall skulle jag vara intresserad av att ha tillgång till franska TV5 på tvillingkortet eftersom det
ofta går program där nattetid som jag vill spela in och kika på efteråt. Nu har jag tvillingkortet
i en SD-box ansluten till min hårddiskinspelare vilket gör att jag inte kan spela in TV5 som ju endast
finns "på huvudkortet".

Vet att det kanske idag inte är möjligt att på syskonabonnemang se annat än vad som ingår i grundabonnemanget
samt Canal+ men kanske kan det finnas en chans på litet sikt ?
Kan tänka mig att familjer som har barnkanaler som tillval kanske skulle vilja ha dessa också på tvillingkort i
barnens rum och ungdomarna vill kanske ha tillvalskanaler speglade också...
Skulle ju innebära extra intäkter för Comhem om inte annat.

Tacksam för ett positivt svar (allt annat än "det går inte" är välkommet som svar )

Hej,

Nej det finns inte någon möjlighet till detta i dagsläget och hur det ser ut framöver blir en fråga för framtiden att besvara.

Tack för dina synpunkter och idéer, jag framför dessa inom organisationen för kommande förhandlingar.

Med vänlig hälsning
Stefan Wallman
Kundservice

Postad 01 mars 2011 - 16:26

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Hur lång är uppsägningstiden på en enstaka tillägsskanal? Det är ingen bindningstid men hur lång är uppsägningstiden? Från en dag till nästa eller?

Hej,

Uppsägningstiden på våra abonnemang(inkl. tillval) är 3 kalendermånader.

Med vänlig hälsning
Stefan Wallman
Kundservice

Postad 01 mars 2011 - 16:47

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Hej,

Uppsägningstiden på våra abonnemang(inkl. tillval) är 3 kalendermånader.

Med vänlig hälsning
Stefan Wallman
Kundservice

Tre månader för en enstaka kanal. Otroligt.

Rimligt vore väl en månad som i Medium 8 Favoriter.

Postad 01 mars 2011 - 18:15

sirmanseman
  • sirmanseman
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Varför har ni engagerat lokala Audio Videobutuiker att ringa upp och babbla om bindning på nått jäkla xxl abonnemang som jag inte är intresserad av?

Och: Vad är det som gör att era kort kommer att kosta ruggiga 49kr /månad?

Hoppas på stadsnät snarast så man slipper detta pajasföretag.

Postad 01 mars 2011 - 19:55

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 874 inlägg
  • 0

Tre månader för en enstaka kanal. Otroligt.

Rimligt vore väl en månad som i Medium 8 Favoriter.

Håller med, fast i M8 är det väl byten till kommande månadsskifte som gäller, dvs man kan ändra fram till den sista i månaden (handlar ju egentligen inte om uppsägningstid).

Postad 01 mars 2011 - 23:26

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Håller med, fast i M8 är det väl byten till kommande månadsskifte som gäller, dvs man kan ändra fram till den sista i månaden (handlar ju egentligen inte om uppsägningstid).

Nä, det är ju sant.

Jaja, man får lov att tänka sig för och säga upp kanalen direkt som man har beställt den och sen beställa på nytt efter tre månader om man vill fortsätta. Känns ju bara lite trist att beställa HD-paketet och betala för samma enstaka kanaler i tre månader till.

Postad 02 mars 2011 - 06:11

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

Fick idag ett brev att det står att ni höjer min kortavgift från 39 kr till 49 kr. Ni kan väl inte höja den och ev månadskostnad om jag har ett bundet abonnemang som löper ut i augusti 2011?

Bump

Postad 02 mars 2011 - 06:46

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Nä, det är ju sant.

Jaja, man får lov att tänka sig för och säga upp kanalen direkt som man har beställt den och sen beställa på nytt efter tre månader om man vill fortsätta. Känns ju bara lite trist att beställa HD-paketet och betala för samma enstaka kanaler i tre månader till.

Du menar alltså att det blir dubletter i "onödan" på grund av uppsägningstiden på enstaka kanaler som också ingår i HD-paketet. Så är det förvisso och borde kunna ordnas av Comhem.
Den som beställer ett större grundabonnemang eller nytt HD-paket borde slippa uppsägningstid på tilläggskanaler som blivit dubbla. Det är väl inte så märkligt att det borde vara så, egentligen.

Men dubletter blir det också eftersom HD-paketet tömts på kanaler i och med att grundabonnemangen fått fler HD-kanaler.
Själv betalar jag nu 99 kr/mån för mitt HD-paket som bara innehåller Discovery Showcase HD och Silver HD utöver mitt grundabonnemang som är XL. Inte prisvärt alltså. Men jag är dålig på att säga upp saker och bättre på att beställa och köpa...
Men jag ska uppgradera till nya HD-paketet när frivisningen av de tre nya HD-kanalerna har upphört. Då kommer HD-paketet för 129 kr/mån att innehålla fem HD-kanaler utöver XL. Hoppas HD-paketet får några exklusiva HD-kanaler till med tiden.
Fem kanaler för 129 kr/mån blir 26 kr/mån per HD-kanal.
Det gäller att titta på allt då och då så man inte blir lurad. :blink:

Redigerat av Unregistered558ade6e, 02 mars 2011 - 07:01.

Postad 02 mars 2011 - 08:50

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Bump

Skulle tro att kortavgiften inte har ett dugg att göra med att du bundit upp dig på något abbonemang, utan den kan dom höja när dom vill.Undrar om man kan köpa aktier i det företag som inkasserar alla pengar som distrubitörerna anser dom får betala för sina "krypteringskostnader".... dom måste ju tjäna storkovan :blink:

Postad 02 mars 2011 - 09:22

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Skulle tro att kortavgiften inte har ett dugg att göra med att du bundit upp dig på något abbonemang, utan den kan dom höja när dom vill.Undrar om man kan köpa aktier i det företag som inkasserar alla pengar som distrubitörerna anser dom får betala för sina "krypteringskostnader".... dom måste ju tjäna storkovan :blink:

Det där krypteringsresonemanget är lite krystat från Comhems sida tycker jag.
Men det är svårt att argumentera för först en kortavgift och sedan en höjd kortavgift. Man skulle ha tagit ut den från början så hade alla varit vana att betala den.
Det liknar litet Telias brist på bra argument när de höjer kvartalsavgifterna för telefonabonnemang. Där är ju problemet att allt färre har fast telefoni och allt färre ringer samtal den vägen.
I Comhems fall är det säkerligen allmän intäktsförstärkning som ligger bakom kortavgifterna - knappast minskande kundantal eftersom det finns - iaf för de flesta av kunderna - dåligt med likvärdiga alternativ till Comhems digital-TV.

Comhem har också, vilket bör erkännas, haft stora kostnader för utbyggnad och förbättring av nätet. Detta har möjliggjort bl a över 20 HD-kanaler vilket ingen konkurrent klarar. (Jag är inte sponsrad av Comhem men tycker att det som är bra ska framhållas).
Även utvecklingen av bredband med hög hastighet (bara nedströms, det ska påpekas!) har säkerligen kostat Comhem en del.
Dessutom ska Comhem ha credit för utveckling av kundtjänstens kvalitet det senaste året men där finns fortfarande utrymme för förbättringar. För egen del är jag nöjd med att allt fungerar (TV, bredband, telefoni) för då behövs ingen kontakt med kundtjänst eller support. Och det är väl inte så dumt heller?

Jag skickar faktiskt iväg detta meddelande med Comhems Bredband 200 tjänst (ned 190 Mbit/s, upp 11 Mbit/s). :P

Postad 02 mars 2011 - 15:19

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Det du skriver motsägs ju av er egen information på http://www.comhem.se...4/-/index.html:

"Våra Tillvalspaket

Om du vill ha mer tv så vill vi tipsa om våra Tillvalspaket som du kan beställa till ditt digital-tv-abonnemang (Extra Large, Large, Medium 8 Favoriter och Small).

Viasat Guld (389:-): Large och hela Viasat Premium
Viasat Guld HD (429:-): Large och hela Viasat Premium HD"

Där står ju tydligt att Viasat Guld (HD) är ett tillvalspaket till Large, så varför ska man inte kunna välja det under bindningsiden för Large? Ni trasslar ju in er själva med alla krångliga paketeringar och erbjudanden så ni inte ens vet själva vad som gäller längre.

Hej,

Vi ber om ursäkt att vi var otydliga i vårt förra inlägg.

Visat Guld / Viasat Guld HD riktar sig till nya kunder samt kunder som inte har bidningstid på sitt grundabonnemang och inte tidigare abonnerar på Viasat Premium.

Om du har ett bundet grundabonnemang hos oss, låt säga Digital-tv Large, så kan du inte under bindningstiden byta till Viasat Guld/ Viasat Guld HD, då detta är en speciell kampanj för de kunder som vill teckna Viasat Premium samt Digital-tv Large och få ett bättre pris än när man tecknar dem varför sig.

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice

Postad 02 mars 2011 - 16:01

Unregistered3b650e4b
  • Unregistered3b650e4b
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Jag har via min hyresvärd kabel-TV från Com Hem. Nu har hyresvärden meddelat att avtalet med Com Hem upphör 2 april. Förhandlingar med leverantörer pågår, det kan bli Com Hem igen.

Jag har en HDPVR-1000C köpt från Com Hem för dyra pengar och, såvitt jag förstår, special så att den bara kan kan användas tillsammans med Com Hem. Om nu hyresvärden tecknar avtal med en annan leverantör, är det bara att slänga apparaten på soptippen, förlåt, i elektroniksopcontainern? Kommer mitt abonnemang med Com Hem att att avslutas automatiskt iom att Com Hem inte kan leverera längre, eller måste jag säga upp abonnemanget i förtid?

Postad 02 mars 2011 - 16:13

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Hej,

Prishöjningen sker efter bindningstiden för de kunder som har en bindningstid.

Om det står att du får höjningen från 2011-03-01 så skulle jag rekommendera att du kontaktar vår kundservice för att se hur det ligger till med din bindningstid.

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice

Postad 02 mars 2011 - 16:36

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2 573 inlägg
  • 0

För det mesta finns erbjudanden för såväl nya som gamla kunder att ta del av...

Det där finns ju ingen grund för... Har under lång tid både aktivt försökt att erhålla och även leta upp erbjudanden på hemsidan för oss gamla trogna kunder (likvärdiga de för nya). Precis som i dagsläget så står det nästan alltid "Gäller för nya kunder". Bara att kolla "erbjudandevillkoren" på er hemsida.

http://www.comhem.se...26/-/index.html

Roligt dock att jag nu betalar mycket mindre än vad jag hade gjort om ni accepterat mina förslag så egentligen får man väl tacka...

Postad 02 mars 2011 - 17:25

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Det där finns ju ingen grund för... Har under lång tid både aktivt försökt att erhålla och även leta upp erbjudanden på hemsidan för oss gamla trogna kunder (likvärdiga de för nya). Precis som i dagsläget så står det nästan alltid "Gäller för nya kunder". Bara att kolla "erbjudandevillkoren" på er hemsida.

http://www.comhem.se...26/-/index.html

Roligt dock att jag nu betalar mycket mindre än vad jag hade gjort om ni accepterat mina förslag så egentligen får man väl tacka...

Att vara "gammal kund" är väl lite som att vara trotjänare på ett företag och se nyanställda få högre lön än en själv. Eller hyresgäst i samma hus sedan 25 år med sliten lägenhet och se nya hyresgäster som flyttar in få nytt kök och nya tapeter. Otacksamt, alltså.

Postad 02 mars 2011 - 18:36

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Att vara "gammal kund" är väl lite som att vara trotjänare på ett företag och se nyanställda få högre lön än en själv. Eller hyresgäst i samma hus sedan 25 år med sliten lägenhet och se nya hyresgäster som flyttar in få nytt kök och nya tapeter. Otacksamt, alltså.

Så är det. Fast det gäller ju många företag, särskilt tidningsprenumerationer. Vill man få ner priset ska man skita i att förlänga prenumerationen, tar inte lång tid innan de ringer upp med ett supererbjudande.

Postad 02 mars 2011 - 20:20

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 874 inlägg
  • 0

Visat Guld / Viasat Guld HD riktar sig till nya kunder samt kunder som inte har bidningstid på sitt grundabonnemang och inte tidigare abonnerar på Viasat Premium.

Var står det? Det finns ingen info om att det bara gäller kunder med obundna abonnemang. På nämnda sida står bara "Viasat-erbjudandet gäller endast Digital-tv kunder som inte redan har Viasat Guld." - inget om vare sig Viasat Premium eller bindningstid. Se till att ändra den informationen för den stämmer uppenbarligen inte.

Postad 02 mars 2011 - 22:23

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2 573 inlägg
  • 0

Så är det. Fast det gäller ju många företag, särskilt tidningsprenumerationer. Vill man få ner priset ska man skita i att förlänga prenumerationen, tar inte lång tid innan de ringer upp med ett supererbjudande.

Det är helt sant. Att vara trogen tjänar man minst på i många sammanhang. Men att som Comhem, i ett tidigare inlägg, antyda att det för gamla kunder ofta finns erbjudanden likvärdiga de för nya stämmer inte alls.

Postad 03 mars 2011 - 12:03

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0
De gånger jag har pratat med kundtjänst har det inte varit några problem att hoppa på ett nytt erbjudande så vida jag inte har haft bindningstid kvar, t ex snabbare bredband rabatterat i 3-6 mån.

Postad 03 mars 2011 - 16:17

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2 573 inlägg
  • 0

De gånger jag har pratat med kundtjänst har det inte varit några problem att hoppa på ett nytt erbjudande så vida jag inte har haft bindningstid kvar, t ex snabbare bredband rabatterat i 3-6 mån.

Och jag fick inte TV Large rabatterat i 3 månader trots att jag erbjöd mig att binda i 24 mån (nya kunder i 12)... Ovasett så står det som regel tydligt på hemsidan om erbjudandet ifråga endast gäller nya kunder eller ej. Jag har verkligen inte sett många som inte har det förbehållet (har inte sett något alls som skulle kunna kallas likvärdigt med "nykundserbjudande" skulle jag tro).

@Comhem: Nu är jag dock inte längre direkt intresserade av TV Large om ni nu skulle få för er att bättra på erbjudandena för en trogen kund, men en inspelningsbar HD-box till ett bättre pris än de ca 3 000 kr som ni velat ha hittills skulle däremot kunna vara av intresse ( kanske i något slags paket med 24 mån bindning). Skicka ett pm om så... :P

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 03 mars 2011 - 16:35.

Postad 03 mars 2011 - 16:36

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Och jag fick inte TV Large rabatterat i 3 månader trots att jag erbjöd mig att binda i 24 mån (nya kunder i 12)... Ovasett så står det som regel tydligt på hemsidan om erbjudandet ifråga endast gäller nya kunder eller ej. Jag har verkligen inte sett många som inte har det förbehållet (har inte sett något alls som skulle kunna kallas likvärdigt med "nykundserbjudande" skulle jag tro)

Om man har ett tillsvidareabonnemang och är villig att binda det på säg 12 månader borde det ge ett lägre pris motsvarande vad som erbjuds helt ny kund. Misstänker att nästan alla tillsvidareabonnemang har haft bindningstid i ett år eller längre eftersom det ofta är lockpris på nyteckning av abonnemang och tillvalspaket.

Det är inte orimligt att en befintlig kund får lite uppmuntran i form av tre billiga månader och nio till ordinarie pris.
Jag har faktiskt fått det en gång på bredband när min bindningstid gick ut. Men jag vet inte om det var för att den jag talade med var snäll eller om det var ett generellt erbjudande. Däri ligger en del av problematiken men Comhem är inte unika. Frågar du inte efter ett bättre pris eller någon förmån som rabatt, fraktfritt eller en extra vara utan debitering är väl alla säljare i alla företag instruerade att inte ta upp frågan, eller hur?

Postad 03 mars 2011 - 20:25

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Var står det? Det finns ingen info om att det bara gäller kunder med obundna abonnemang. På nämnda sida står bara "Viasat-erbjudandet gäller endast Digital-tv kunder som inte redan har Viasat Guld." - inget om vare sig Viasat Premium eller bindningstid. Se till att ändra den informationen för den stämmer uppenbarligen inte.

Hej,

Tack för synpunkten. Jag ska genast framföra det till ansvarig person inom organisationen.

Med vänlig hälsning
Stefan Wallman
Kundservice

Postad 04 mars 2011 - 13:20

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
alltså förstår inte jag har Large sen tidigare och HD paketet. nu när jag kollar ser jag alla nya HD kanaler ..
jag e bunden ett år på Large och HD paketet är jag inte bunden på mer...

kommer jag se de nya HD kanalerna även i fortsättningen? eller måste jag uppgradera till nya extra large?..

kommer jag få prishöjningen i nästa månad på HD paketet? då jag inte är bunden på det?

vill att ComHem svarar på detta då jag får svar från alla håll vet inte va som gäller!!!!!!!!!!!!!!

Redigerat av Duckface21, 04 mars 2011 - 13:29.

Postad 04 mars 2011 - 14:28

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

alltså förstår inte jag har Large sen tidigare och HD paketet. nu när jag kollar ser jag alla nya HD kanaler ..

kommer jag se de nya HD kanalerna även i fortsättningen? eller måste jag uppgradera till nya extra large?..

kommer jag få prishöjningen i nästa månad på HD paketet? då jag inte är bunden på det?

vill att ComHem svarar på detta då jag får svar från alla håll vet inte va som gäller!!!!!!!!!!!!!!

Har det inte skrivits upprepade gånger att det är frivisning på de nya HD-kanalerna i 3 månader?

Postad 04 mars 2011 - 16:09

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Har det inte skrivits upprepade gånger att det är frivisning på de nya HD-kanalerna i 3 månader?

ESPN America HD finns i XL-paketet från 1 april.
Efter frivisningen ingår övriga tre nya HD-kanaler i nya HD-paketet och kan även köpas till separat.

Animal Planet HD; kanal från Discovery med djuren i fokus.
Frivisas 3 månader från 1 mars. Kanalplats 34.

WildTV HD; jakt- och fiskekanal från Kanada i HD.
Frivisas 1 månad från 1 mars. Kanalplats 33.

ESPN America HD; med den bästa idrotten från USA i HD.
Frivisas 1 månad från 1 mars. Kanalplats 103.

Nat Geo Wild HD; se allt som rör djur, natur och miljö i HD.
Frivisas 3 månader från 1 mars. Kanalplats 35

Redigerat av Unregistered558ade6e, 04 mars 2011 - 16:11.

Postad 04 mars 2011 - 16:17

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Ah så vi som har Xl kommer istort sett bara få tillgång till Espn Hd sen när frivisningen är över?

Postad 04 mars 2011 - 17:15

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Ah så vi som har Xl kommer istort sett bara få tillgång till Espn Hd sen när frivisningen är över?

Just. Övriga tre nya HD-kanaler ingår inte i något grundabonnemang.
Varför ESPN America HD lagts in i XL kan man fundera över.
ESPN America i SD ingår inte i något grundabonnemang.

Postad 05 mars 2011 - 16:59

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Ang. frivisningen av de nya kanalerna.
Kan se dem alla, men har bara ljud i Out.tv, och den är ju inte i HD, Vad kan detta bero på ?
Kör med CA-modul och CI+ kort, inga andra problem

Postad 06 mars 2011 - 11:00

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Ang. frivisningen av de nya kanalerna.
Kan se dem alla, men har bara ljud i Out.tv, och den är ju inte i HD, Vad kan detta bero på ?
Kör med CA-modul och CI+ kort, inga andra problem

möjligen LG tv? kolla ci+ tråden där står det om felet

Postad 06 mars 2011 - 14:59

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

möjligen LG tv? kolla ci+ tråden där står det om felet

Han har en Samsung.

Postad 06 mars 2011 - 16:52

stickan08
  • stickan08
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
KOM IGEN NU COM HEM!!
Ge oss Viasat Motor HD!!!

Lek med tanken om ComHem tar in Viasat MotorHD,Eurosport2 HD,TV3HD och Kanal5HD så spöar man skiten ur andra operatörer när det gäller HD.

KOM IGEN NU COM HEM!!

Postad 06 mars 2011 - 18:36

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Lek med tanken om ComHem tar in Viasat MotorHD,Eurosport2 HD,TV3HD och Kanal5HD så spöar man skiten ur andra operatörer när det gäller HD.

Jag provade att leka med tanken men han sparkade bort min fotboll och sedan gick alla hem. Vad tyder detta på? :)

Postad 06 mars 2011 - 19:17

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

KOM IGEN NU COM HEM!!
Ge oss Viasat Motor HD!!!

KOM IGEN NU COM HEM!!

I fjol lekte jag med tanken att comhem skulle ta in ESPN America HD,det tog drygt ETT år.... med tanke på strulet o den långa väntan vi hade för att ens få de digitala varianterna av 3+5'an kan vi nog drömma vidare.
Och att vänta på att få se hur deras hd utbud är som comhem nämnt,känns ju som rent skitsnack när man tog in tv4 hd för lääänge sedan o tog betalt för deras typ tomma hd utbud.

Redigerat av Unregistered40562de1, 06 mars 2011 - 19:19.

Postad 07 mars 2011 - 10:07

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Hej,

Vi frivisar en del nya HD-kanaler för närvarande och det är anledning till att du kan se kanalerna då du behöver våra nya paketeringar för att dessa ska ingå i utbudet. HD-paketet uppgraderas inte generellt för närvarande utan du väljer själv om du vill upgradera till vårat nya HD-paket. Hoppas detta besvarat dina generella frågeställningar om paketeringarna, har du mer ingående frågor beträffande ditt abonnemang kontakta gärna vår kundservice som kan hjälpa dig om du önskar byta utbud eller dylikt.

Med vänlig hälsning
Magnus Hansson
Kundservice

Postad 07 mars 2011 - 10:35

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Nån mer som har lägre ljud på ESPN HD än jag?

Postad 07 mars 2011 - 10:48

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Hej,

Priset höjs inte under bindningstiden utan efter utgången bindningstid.

Med vänlig hälsning
Magnus Hansson
Kundservice

Postad 07 mars 2011 - 11:02

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

jag fick ett likande brev den 14:e februari (daterat 2011-02-08) om att ni höger avgifterna, alltså minde än 1månad innan den träder i kraft.
För min det blev det att gå från medium till large, en höjning från 199:- till 229:- plus en kortavgiftshöjning till 294:-/halvåret. genom att jag inte har någon bindningstid kvar så trädde det i kraft med ca 14 dagars varsel.

Fakturan som ska vara betald den sista februari så var höjningarna med och den kom före informationen om prishöjningen.

Extremt dålig framförhållning Comhem!

Hej

Vi beklagar om du fått brevet så nära in på förändringen. Denna information ska komma minst en månad innan förändringen träder i kraft. Återkom gärna via twitter @ComHemAB alternativt via detta formulär, http://www.comhem.se...86/-/index.html, så kan vi se över vad som hänt i ditt ärende.

Med vänlig hälsning
Magnus Hansson
Kundservice

Postad 07 mars 2011 - 14:00

Unregisteredfcf68a78
  • Unregisteredfcf68a78
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Hej Com hem

Kommer ni att ta in Viasat Fotboll HD, har premiär 10 mars ?

Mvh Sebastian

Postad 07 mars 2011 - 14:16

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Hej Com hem

Mvh Sebastian

I annat fall blir det en HD-kanal mindre i Viasat-utbudet - det är bara fråga om namnbyte på Viasat Sport HD och inte en ytterligare kanal.
Kan inte tänka mig att Viasat Fotboll HD inte ska finnas hos Comhem från 10 mars.
Det är ju mycket av den anledningen som iaf jag har Viasat Sport-kanalerna över huvud taget.
Comhem utan Champions League i HD är otänkbart eller hur?
Dock märkligt att det inte finns någon information på Comhems hemsida om Viasat Fotboll HD. Och detta tre dagar före kanalens byte från "Sport" till "Fotboll".
Undrar om vi kunder här är föremål för ett rävspel i förhandlingarna mellan Comhem och MTG? Vi borde faktiskt få information om det finns risk att Viasat Sport HD försvinner 10 mars och inte ersätts.

(Man har ju varit med om att stora kedjor lyfter ut märkesvaror som Carlsberg, Kellogg's och Gillette som ett led i förhandlingarna. Hoppas inte Comhem försöker sig på något sådant. Jag betalar gärna en tjuga mer i månaden för mitt abonnemang på Viasat Premium HD bara jag får tillgång till Viasat Fotboll HD!)

Kommentar från Comhem snarast, tack.

Redigerat av Unregistered558ade6e, 07 mars 2011 - 14:29.

Postad 07 mars 2011 - 14:18

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Tack Comhem för informationen som kom hem i brevlådan idag, den sista februari, om att ni höjer kortavgiften från och med 1 mars. Bra framförhållning! (Brevet daterat 2011-02-22)

Jag har ingen bindningstid och sitter med 8 fav hd för 199 kr/mån. Och enl fakturan betalar jag för mars fortfarande 199 kr/mån trots att 8 fav hd har försvunnit och ersatts av Medium 8 favoriter som nu kostar 159 kr. Ni har mage att meddela mig att ni höjer kortavgiften men ni sänker inte min månadsavgift på abonnemanget.

Vad är det frågan om?

Hej,

Först vill jag börja med att beklaga om du fått informationen så nära inpå förändringen. Informationen ska naturligtvis vara dig tillhanda minst en månad innan förändringen träder i kraft. Medium 8 Favoriter HD har i dagsläget ännu inte ersatts av nya Medium 8 Favoriter generellt, men kontakta gärna vår kundservice så kan de hjälpa dig med detta alternativt återkom till oss via Twitter @ComHemAB så ordnar vi det.

Med vänlig hälsning
Magnus Hansson
Kundservice

Postad 07 mars 2011 - 18:27

stickan08
  • stickan08
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

Hej Com hem

Mvh Sebastian

Så här står det på Viasats Hemsida. ``De som tidigare haft tillgång till Viasat Sport HD (oavsett hur man tar emot sin TV-signal) får från och med 10 mars tillgång till Viasat Fotboll HD.``Men jag vill ha Viasat motor HD!!

Postad 07 mars 2011 - 19:17

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Så här står det på Viasats Hemsida. ``De som tidigare haft tillgång till Viasat Sport HD (oavsett hur man tar emot sin TV-signal) får från och med 10 mars tillgång till Viasat Fotboll HD.``Men jag vill ha Viasat motor HD!!

Vi får hoppas att det gäller oss Comhem-kunder också.
Annars blir det svart på kanalplats 111 om några dagar...
Konstigt att Comhem inte kan lämna en bekräftelse här på att Viasat Fotboll HD ersätter Viasat Sport HD
även hos Comhem den 10 mars.
Jag hoppas att bristen på bekräftelse beror på att det är en självklarhet att denna kanal ska finnas kvar även
under det nya namnet.
Fortfarande nämns dock inte Viasat Fotboll HD någonstans på Comhems hemsida. För Sverige, i tiden...

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Bio front med duk på plats
    Globe
    2025-05-22 08:43:45
  • Screen Research FSD på väggen
    Globe
    2025-05-22 08:22:42
  • Screen Research FSD ram
    Globe
    2025-05-22 08:19:07
  • Montering av ram
    Globe
    2025-05-22 08:14:32
  • JBL 708i Surround + Surround Back
    Anton
    2025-05-21 19:42:26
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.