Comhem Samsung SMT-C7160 HD PVR
1276 svar till detta ämne
Postad 25 december 2012 - 23:18
Pigoo
-
Pigoo
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Jag fann inställningen för att påbörja samtliga inspelningar x antal minuter före programstart och efter likaså. Jag som inte botaniserat tillräckligt.
Jag har letat, men hittar inte. Hur gjorde du?
Postad 26 december 2012 - 00:46
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Jag har letat, men hittar inte. Hur gjorde du?
Mina sidor/Inställningar/inspelning eller liknande. Skall kolla imorgon exakt.
Postad 11 januari 2013 - 17:51
osvanberg
-
osvanberg
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
Ny Comhemkund. Har precis kopplat in boxen och testkört en timme! Lite tidigt att ge omdömme, men ger ett initialt omdömme nu (uppdaterar längre fram när jag vet mer om stabiliteten).
Grymt bra första intryck! Riktigt fin bild, kalasbra inställningsmöjligheter, logisk mjukvara!
EPG:n är riktigt bra och trevlig att se på och navigera i.
Dessutom tyst och fint ljud i den (fläkten är minst lika tyst som i den Humax BXR HD+ box som jag haft tidigare till Boxers utbud). Vi får väl se hur fläktljudet kommer variera längre fram när boxen körs igång långa stunder. Återstår att se.
Så just nu kan jag bara ge den full pott.
Redigerat av osvanberg, 15 januari 2013 - 13:05.
Postad 11 januari 2013 - 18:03
ultrasound
-
ultrasound
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Ny Comhemkund. Har precis kopplat in boxen och testkört en timme! Lite tidigt att ge omdömme, men ger ett initialt omdömme nu (uppdaterar längre fram när jag vet mer om stabiliteten).
Grymt bra första intryck! Riktigt fin bild, kalasbra inställningsmöjligheter, logisk mjukvara! EPG:n är riktigt bra och trevlig att se på och navigera i.
Dessutom tyst och fint ljud i den (fläkten är minst lika tyst som i den Humax BXR HD+ box som jag haft tidigare till Boxers utbud). Vi får väl se hur fläktljudet kommer variera längre fram när boxen körs igång långa stunder. Återstår att se.
2 frågor 1. Comhem har inte denna SMT-C7160 HD PVR - bland sina boxer, vilken typ av boxer är denna ? 2.Vad var det som gick snett med Humax BXR HD+ som gjorde att du valde comhem istället ?
Postad 11 januari 2013 - 18:13
osvanberg
-
osvanberg
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
2 frågor 1. Comhem har inte denna SMT-C7160 HD PVR - bland sina boxer, vilken typ av boxer är denna ? 2.Vad var det som gick snett med Humax BXR HD+ som gjorde att du valde comhem istället ?
Hej, 1. Jorå SMT-C7160 HD PVR 320GB finns visst hos dem. De har bara gömt den lite då de tydligen vill kränga "On Demand boxar" helst. Men den finns här, bara att beställa (tog 3 dar för mig att få dem den från beställning). Det är den nyare 320GB versionen. = https://www.comhem.s...36/-/index.html2. Humax-boxen var ritkigt bra. Tyvärr strulade Humax till senaste mjukvaran som introducerade en del trista problem. De har nu dessvärre även svårt att identifiera orsaken. Men förhoppningsvis får de bort dem framöver. Jag hade dock inget val att byta till Comhem, då hyreshuset jag bor i gick över och nu blev ett Comhem hus. Men hittils (som sagt tidigt att säga då jag kopplade in boxen idag) är jag minst lika nöjd med denna Samsung box!
Redigerat av osvanberg, 12 januari 2013 - 00:41.
Postad 11 januari 2013 - 18:22
ultrasound
-
ultrasound
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Hej,
1. Jorå SMT-C7160 HD PVR 320GB finns visst hos dem. De har bara gömt den lite då de tydligen vill kränga "On Demand boxar" helst. Men den finns här, bara att beställa (tog 3 dar för mig att få dem den från beställning). Det är den nyare 320GB versionen. = https://www.comhem.s...36/-/index.html
2. Humax-boxen var ritkigt bra. Tyvärr strulade Humax till senaste mjukvaran som introducerade en del trista problem. De var svårt att identifiera orsaken. Men förhoppningsvis får de bort dem framöver. Jag hade dock inget val att byta till Comhem, då hyreshuset jag bor i gick över och nu blev ett Comhem hus. Men hittils (som sagt tidigt att säga då jag kopplade in boxen idag) är jag minst lika nöjd med denna Samsung box!
tack för svaret! återkom gärna med synpunkter när du hunnit prova lite. hoppas du blir ännu mer nöjd.
Postad 12 januari 2013 - 00:07
osvanberg
-
osvanberg
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
nån som vet vilken upplösning Comhems HD-kanaler sänder i (720p, 1080i eller 1080p 50hz)?
Tänkte på vilken inställning på boxen som är mest optimal.
Postad 12 januari 2013 - 04:26
ZacabebOTG
-
ZacabebOTG
-
Amatör
-
-
51 inlägg
nån som vet vilken upplösning Comhems HD-kanaler sänder i (720p, 1080i eller 1080p 50hz)? Tänkte på vilken inställning på boxen som är mest optimal.
Com Hem sänder ut kanalerna i samma upplösning de kommer in. SVT1 och 2 sänds i 720/50p, många andra HD-kanaler som TV3 och TV4 sänds i 1080/25i. Boxens avflätning till 1080/50p är hyfsad, så den bästa inställningen om man har en 1080-tv är enligt mitt tycke 1080/50p. 720p till 1080i med påföljande avflätning kan ofta bli skumt (en del av källmaterialet i 720p är redan omvandlat från 1080i). Ju färre onödiga omvandlingar desto bättre.
Postad 12 januari 2013 - 13:08
osvanberg
-
osvanberg
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
tack! Har dock haft problem vid två tillfällen sen igår med att bilden börjar flimmra när jag har på 1080p 50hz. Har ingen aning om det har med den inställningen att göra, men det försvinner alla fall temporärt om man växlar upplösningen på boxen, eller rycker HDMI-kabeln och sätter i den igen. Så jag tänkte att det kanske var nåt knas med den inställningen. Men det kanske kommer på andra upplösningar oxå och försvinner om man växlar, det vet jag inte. Eller så kan det givetvis ha med HDMI-kabeln att göra.........
Kanske ett dåligt ex av box:en? Vad tröttsamt  hmmm...svårt att testa när man inte vet när problmet kommer.
Det börjar som att nedre horisontella delen (typ där info texten per kanal är) börjar flimmra, sen blir det halva bilden (horisontellt), sen hela bilden.
Nån som vet nåt om detta problem?
Redigerat av osvanberg, 12 januari 2013 - 18:07.
Postad 14 januari 2013 - 21:00
Unregisteredec181728
-
Unregisteredec181728
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Själv kör jag 1080i, ger bra bild med/genom Denon-recivern och Samsung-TVn.
Postad 15 januari 2013 - 13:05
osvanberg
-
osvanberg
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
15/1 Uppdaterat: Haft lite problem med blidflimmer som kan härledas till nåt problem med HDMI-utmatningen på mitt exemplar. Även märkte vi igår att fläkten har ett kraftigt missljud när den drar igång för fullt, vilket den nu gör efter ca 1-3tim användning. Första 1-2 dygnen drog fläkten inte igång detta läge alls, skumt? Vi hörde den inte alls då. Men igår lät den som en "puttersmälla" eller liten centrifugerande tvättmaskin på kvällen. När den väl börjar illa går fläkten i maxfart ca 10-20min och då låter den rikigt fördjävlig illa. I övriga fläktlägen är den dock typ nästan helt knäpptyst. Har varit i kontakt med leverantören, & en ny box skickas nu till mig. Ett dåligt ex hoppas jag. Återkommer därefter. (i övrigt är den as-grym, interfacet rockar, den är snabb i menyer och kanalbyten mm och bilden är riktigt fin. dessutom har den massa bra inställningsmöjligheter) Ny Comhemkund. Har precis kopplat in boxen och testkört en timme! Lite tidigt att ge omdömme, men ger ett initialt omdömme nu (uppdaterar längre fram när jag vet mer om stabiliteten).
Grymt bra första intryck! Riktigt fin bild, kalasbra inställningsmöjligheter, logisk mjukvara! EPG:n är riktigt bra och trevlig att se på och navigera i.
Redigerat av osvanberg, 23 januari 2013 - 10:32.
Postad 15 januari 2013 - 20:10
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2 420 inlägg
Jag har bytt ut disken till en 2.5 tums 500gb disk, sedan har jag tagit bort fläkten, var så less på allt oljud, disken tjöt och fläkten levde om som fasen, nu är boxen knäpp tyst och jag känner mig nöjd.
Postad 16 januari 2013 - 20:41
Zacabeb
-
Zacabeb
-
Veteran
-
-
2 477 inlägg
Jag har bytt ut disken till en 2.5 tums 500gb disk, sedan har jag tagit bort fläkten, var så less på allt oljud, disken tjöt och fläkten levde om som fasen, nu är boxen knäpp tyst och jag känner mig nöjd.
Du har väl inte tagit bort fläkten helt och hållet utan bytt den mot en tystare fläkt? SoC:en i boxen har inte någon kylfläns, så när den drar igång fläkten så behövs det nog så illa den än låter.
Postad 18 januari 2013 - 19:34
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2 420 inlägg
Du har väl inte tagit bort fläkten helt och hållet utan bytt den mot en tystare fläkt? SoC:en i boxen har inte någon kylfläns, så när den drar igång fläkten så behövs det nog så illa den än låter.
Har kört helt utan fläkt i flera dagar utan problem.
Postad 18 januari 2013 - 19:39
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Har kört helt utan fläkt i flera dagar utan problem.
Låter bra. MEN om det skulle bli problem så kan du väl berätta det här i tråden.
Postad 18 januari 2013 - 19:44
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2 420 inlägg
Låter bra. MEN om det skulle bli problem så kan du väl berätta det här i tråden.
Sista april är jag av med com hem eländet så bara boxen håller tills dess är jag nöjd.
Postad 22 januari 2013 - 23:02
ultrasound
-
ultrasound
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Sista april är jag av med com hem eländet så bara boxen håller tills dess är jag nöjd.
Vad blir det efter comhem ?
Postad 23 januari 2013 - 10:32
osvanberg
-
osvanberg
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
23/1 Uppdaterat: Nu har jag haft den nya boxen som jag fick av Comhem i 4-5 dar och testkört den hårt. Den verkar vara en keeper  . Fläkten har inget missljud alls denna gång, inte ens på full fart. Visst kan jag ändå tycka att den blåser väldigt kratigt emellanåt och därmed låter lite. Men nu känns det ändå OK. Låter nu ungefär lika som den Humax BXR HD+ jag hade innan. Så i dagsläget kommer jag även ligga lågt med fläktbytet, blir till att göra det längre fram OM fläktens lager eller liknande börjar låta skit. Denna nya box har heller inte haft några problem alls med bildflimmer på HDMI-upplösningen 1920x1080 50hz. Eller några andra problem alls faktiskt. Alla programeringar (ett 15-tal tester) har funkar galant, inga avbrott, hack eller liknande heller i bilden. Och inte heller verkar den lida av Comhems ökända "bilden blir en annan färg"- och ballar ur"-problematik. Så nu är jag grymt nöjd!!  Den är verkligen rapp i mjukvaran mot Humax BXR HD+ jag hade innan. 15/1 Uppdaterat:
Haft lite problem med blidflimmer som kan härledas till nåt problem med HDMI-utmatningen på mitt exemplar.
Även märkte vi igår att fläkten har ett kraftigt missljud när den drar igång för fullt, vilket den nu gör efter ca 1-3tim användning. Första 1-2 dygnen drog fläkten inte igång detta läge alls, skumt? Vi hörde den inte alls då. Men igår lät den som en "puttersmälla" eller liten centrifugerande tvättmaskin på kvällen. När den väl börjar illa går fläkten i maxfart ca 10-20min och då låter den rikigt fördjävlig illa. I övriga fläktlägen är den dock typ nästan helt knäpptyst.
Har varit i kontakt med leverantören, & en ny box skickas nu till mig. Ett dåligt ex hoppas jag. Återkommer därefter.
(i övrigt är den as-grym, interfacet rockar, den är snabb i menyer och kanalbyten mm och bilden är riktigt fin. dessutom har den massa bra inställningsmöjligheter)
Postad 23 januari 2013 - 16:45
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2 420 inlägg
Vad blir det efter comhem ?
Nu kör jag med ViaPlay och kan då se alla NHL matcher som sänds, alltså jag kan själv välja och inte som via ComHem där de sänds typ 2 utvalda matcher, jag får också Golf, Moto Gp, Formel 1, NFL m.m. Film och tv också för typ halva de pris jag betalt hos ComHem, ingen dekoder, ingen kortavgift, ingen krypteringsavgift, kör också med Netflix, sedan har jag gratis via appar, svt, tv3, tv4, tv5, tv6, tv8, bbc, voddler, Magine. Magine kommer jag nog skaffa när de släpps beroende på pris. Jag kör de mesta via min ipad eller Mac Mini, via ipaden kör jag airplay till apple tv, funkar bra, jag har ingen tv alls numera utan 24 tums data skärm och projektor så jag skickar de jag ser på till nån av dom, jag kan kolla på de mesta utan tv numera, finns inget jag känner att jag missar och de bästa är att jag kan kolla då jag känner för de, brukar ligga i soffan på helgen och kolla igenom de man missat under veckan och de bästa är att jag mer en halverar min månads kostnad.
Postad 27 januari 2013 - 15:28
Unregistered94bbe618
-
Unregistered94bbe618
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Hej Nu har jag inte läst igenom hela tråden "lång".  Jag har köpt en ny fläkt en 50x50 " Fractal Design Chassifläkt Silent Series 50mm 19dB", som någon har bytt till med gott resultat till min Samsung SMT-C7160 250GB som jag tänkte montera in. Min fråga är: Det har ju skrivits om att det går att byta HD i boxen, till en större en "Western Digital AV-GP WD20EURS 64MB 2TB" har ju nämnts. Men tror ni att det skulle fungera med en " . Western Digital Caviar Green WD10EADS 32MB 1TB", som legat och vilat sig i några år, mycket lite använd. Någon som tror sig veta ? Mycket tacksam för svar
Postad 28 januari 2013 - 16:56
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2 420 inlägg
Hej Nu har jag inte läst igenom hela tråden "lång".  Jag har köpt en ny fläkt en 50x50 "Fractal Design Chassifläkt Silent Series 50mm 19dB", som någon har bytt till med gott resultat till min Samsung SMT-C7160 250GB som jag tänkte montera in. Min fråga är: Det har ju skrivits om att det går att byta HD i boxen, till en större en "Western Digital AV-GP WD20EURS 64MB 2TB" har ju nämnts. Men tror ni att det skulle fungera med en " .Western Digital Caviar Green WD10EADS 32MB 1TB", som legat och vilat sig i några år, mycket lite använd.
Någon som tror sig veta ? Mycket tacksam för svar 
Du kan stoppa in vad som helst, jag har kört med 1,5 tb WD disk men boxen känner bara av 1tb, allt över de räknas inte, även en liten 2,5 tums 500gb disk, man kan köra utan disk också, även fläkten kan man slita bort, varför jag bytt disk flera gånger är för att de lever om efter ett tag, disken börjar låta, fläkten har också börjat leva om, just nu har jag varken disk eller fläkt i den, tyst och skönt, spelar endå inte in nått, de funkar fint, har drygt 3 veckors tittande utan att de är nått problem med värme, har på den 8-10 timmar varje dag.
Postad 29 januari 2013 - 23:48
Unregistered94bbe618
-
Unregistered94bbe618
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Du kan stoppa in vad som helst, jag har kört med 1,5 tb WD disk men boxen känner bara av 1tb
Hej  Tack för svaret. Jag undrar bara om man behöver göra något med hårddisken innan man sätter in den, typ formatera eller dyligt. Skall man formatera till Fat32 eller NTFS ?
Redigerat av Unregistered94bbe618, 29 januari 2013 - 23:50.
Postad 31 januari 2013 - 18:21
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2 420 inlägg
Hej  Tack för svaret. Jag undrar bara om man behöver göra något med hårddisken innan man sätter in den, typ formatera eller dyligt. Skall man formatera till Fat32 eller NTFS ?
Du behöver inte gör nått alls, bara formatera disken i meny systemet efter de att du stoppat in den, bättre att boxen själv får formatera så de blir rätt. Jag har stoppat in diskar som varit fat32, ntfs och mac formaterade och de har ingen betydelse eftersom du endå låter boxen formatera allt.
Postad 18 februari 2013 - 19:16
Unregistered0b419999
-
Unregistered0b419999
-
Användare
-
-
145 inlägg
Nu börjar jag bli less på detta ljud-droppande... Någon som har nå'n teori om vad det kan bero på?
Det handlar om någon tiondel lite då och då, men oftare ju mer jag spelat in på HDn och det är bara vid TimeShift och inspelningar det förekommer. Formatterar jag om HDn så blir det bättre en eller två inspelningar (inte lika ofta), men sedan kommer det tillbaks och just i detta nu droppar ljudet var och varannan minut.
Kan det vara fel på själva HDn eller är det något knas med styrningen? Jag har en gammal HD från en DVD-recorder liggande och jag tror att den kan passa (även om den har betydligt mindre lagringskapacitet).
[EDIT] HDn till DVD-recordern passade inte; det var andra kontakter på den... Tekniken går snabbt framåt...
Någon som skulle vilja fundera i detta?
//Stefan ☕
Redigerat av Unregistered0b419999, 18 februari 2013 - 19:54.
Postad 21 februari 2013 - 18:02
ZacabebOTG
-
ZacabebOTG
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Nu finns en ny mjukvara ute; 008.000.0809.
Frågan är vad den gör och om den fixar strulet med dropouts. Jag förhåller mig skeptisk än så länge.
Postad 22 februari 2013 - 12:23
Palle
-
Palle
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Nu börjar jag bli less på detta ljud-droppande... Någon som har nå'n teori om vad det kan bero på? Det handlar om någon tiondel lite då och då, men oftare ju mer jag spelat in på HDn och det är bara vid TimeShift och inspelningar det förekommer. Formatterar jag om HDn så blir det bättre en eller två inspelningar (inte lika ofta), men sedan kommer det tillbaks och just i detta nu droppar ljudet var och varannan minut. Kan det vara fel på själva HDn eller är det något knas med styrningen? Jag har en gammal HD från en DVD-recorder liggande och jag tror att den kan passa (även om den har betydligt mindre lagringskapacitet). [EDIT] HDn till DVD-recordern passade inte; det var andra kontakter på den... Tekniken går snabbt framåt... Någon som skulle vilja fundera i detta? //Stefan ☕
Mina audiodrops har kommit tillbaka. Har rätt mkt på hårddisken så jag har ingen lust att tömma disken igen. Ett elände och som vanligt har Ktj inte hört talas om problemet trots att jag i förra svängen fick höra att de visst hade fått in rapporter. Ska prova med uppdateringen av gårdagens nya firmware. Funkar det inte så blir det till att testa en ny disk.
Redigerat av Palle, 22 februari 2013 - 12:25.
Postad 22 februari 2013 - 20:06
Ramius
-
Ramius
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Kan jag ge 2 st tips: - Jag fick detta av ComHemsupporten: Om man har några apparater i närheten som kan störa den. Ta bort dessa. Jag hade tex. min trådlösa router på hylla under. Har tagit bort min.
- Jag har tagit ner den utsända upplösningen till TV till 720p. Hade 1080p förrut.
Detta har faktiskt hjälpt en del. Men inte 100%. Kanske 95% iallaflal... Det finns fortfarande partier och tendenser till pixelstörning men den är hästlängder från vad den var förut. Nu vet jag inte om just detta har gjort så att min Fracking pixel-problem har nästan försvunnit. Tilläggas kan att ovannämda saker har gjort och prövats innan uppgraderingen 008.000.0809! Nu finns en ny mjukvara ute; 008.000.0809.
Frågan är vad den gör och om den fixar strulet med dropouts. Jag förhåller mig skeptisk än så länge.
Jag har inte märkt något mera än att de få störningar jag har är av de mera "lenare" typerna. Där pixlarna inte är så råa och hackar mm. (Hoppas att det där var förstårligt?) Och när störningen kommer så upplevar jag att ljudet hänger kvar bättre. Men det kan vara ett "synfel"
Postad 22 februari 2013 - 20:50
Unregistered0b419999
-
Unregistered0b419999
-
Användare
-
-
145 inlägg
Ljud-drop och bildstörningar som tidigare efter uppdateringen (skulle inte skada med info om vad som ändrats; som vid uppdateringar av t ex android-appar). Däremot försvann en hel del av dem - jag hade ordentliga bild- och ljudstörningar tidigare ikväll - efter en omstart av boxen. Slog av strömmen och drog ur AC-kabeln i dryga minuten och bild/ljud har skött sig sedan dess...
//Stefan
Postad 23 februari 2013 - 13:13
sto65
-
sto65
-
Användare
-
-
165 inlägg
Com Hem AB Det stämmer som....... skriver, uppdateringen förbättrar för de kunder som upplever störningar i bild och ljud. saxat från facebook
Postad 25 februari 2013 - 18:32
andlil
-
andlil
-
Rookie
-
7 inlägg
Min box hänger sig som aldrig förr efter senaste uppgraderingen, antinge till blåskärm (något nytt i alla fall) eller så fryser den i standbyläge och kräver att strömmen bryts för att funka. Det är nog dags att säga upp ComHem, alla tecken tyder på det....
Postad 25 februari 2013 - 20:04
ZacabebOTG
-
ZacabebOTG
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Tack och lov har jag inte upplevt några större problem efter uppdateringen. Jag får fortfarande störningar i bilden emellanåt, men ljudet hänger kvar.
Det verkar som att boxen nu hänger kvar på senaste I- eller P-frame när den stöter på fel i bildströmmen tills nästa GOP börjar, istället för att fortsätta koda av resten av den defekta GOP:en som kvaddade macroblock. Men jag är inte helt säker.
Com Hem:s kundtjänst gav mig sedvanligt helfabrikats hästlasagne-svar utan att gå in på några detaljer; uppdateringen, är till för att minska störningarna. Elementärt, min gode Watson. *suck*
Postad 28 februari 2013 - 11:50
osvanberg
-
osvanberg
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
Har oxå ca 1 hängning / vecka av boxen. Var dock även på mjukvaran innan denna nya. Händer alltid under insplening av nåt när den själv gått från standby & satt på inspelning. Har aldrig hänt medans jag tittar på nåt prog.
Postad 10 mars 2013 - 09:32
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2 420 inlägg
1 månad till sen är eländet över, boxen kommer jag sälja för max 500 spänn, vill inte straffa fler människor med en dålig vara.
Postad 21 mars 2013 - 14:17
osvanberg
-
osvanberg
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
Har oxå ca 1 hängning / vecka av boxen. Var dock även på mjukvaran innan denna nya. Händer alltid under insplening av nåt när den själv gått från standby & satt på inspelning. Har aldrig hänt medans jag tittar på nåt prog.
Har nu labbat i 3 veckor med att stänga av boxen (varje söndag kväll innan jag lägger mig) 30sek på HW-knappen på baksidan och sen sätta på den igen. För att nolla den så att säga. Sedan dess = Ingen hängning!
Postad 21 mars 2013 - 16:10
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Den senaste uppdateringen eleminierade den sista störningen jag hade på min box (regelbundet återkommande pixeleringar med bild- och ljudstörningar). Har inte haft ett enda problem med varken bild eller ljud de sista veckorna. Den här boxen lämnar inte mitt hem
Postad 27 mars 2013 - 11:24
Unregisteredac415038
-
Unregisteredac415038
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Samma hos mig. Efter senaste uppdateringen är både ljud- och bildstörningarna så gott som helt borta. Innan uppdateringen kunde boxen hålla på och hacka 10 minuter åt gången, helt oanvändbar till och från. Och detta hända varje gång man använde den, utan undantag. Som den är nu, så blir den kvar i min ägo.  Den senaste uppdateringen eleminierade den sista störningen jag hade på min box (regelbundet återkommande pixeleringar med bild- och ljudstörningar). Har inte haft ett enda problem med varken bild eller ljud de sista veckorna. Den här boxen lämnar inte mitt hem 
Postad 27 mars 2013 - 21:28
Pigoo
-
Pigoo
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Vad bra att det verkar som det har löst sig. "Synd" att man han hämta ut den segare Motorolaboxen. Dock har den play och större hårddisk, som ändå blir full för snabbt. :-p.
Postad 07 april 2013 - 19:03
Unregistered0b419999
-
Unregistered0b419999
-
Användare
-
-
145 inlägg
Någon som har samma störningar som jag? Går inte att titta alls på BBC HD längre. Det blockar och tappar ljud HELA tiden! :-( Och det gäller BARA just den kanalen...
Jag har provat vaktmästar-reset, jucklat med antennkabeln och formatterat om hårddisken utan någon som helst inverkan...
//Stefan
Postad 07 april 2013 - 20:34
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Postad 12 april 2013 - 23:05
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2 420 inlägg
Boxen går inte så bra att sälja, haft min ute på blocket i 2 veckor, inte en människa har hört av sig, begärt 800 spänn för den med 1tb wd disk.
Postad 14 april 2013 - 14:06
Ramius
-
Ramius
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Jag har kört min box i några veckor nu utan några nämdvärda störningar. Allt flyter på så för min del så är problemet fixat.
Postad 15 april 2013 - 01:21
Unregisteredec181728
-
Unregisteredec181728
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Boxen går inte så bra att sälja, haft min ute på blocket i 2 veckor, inte en människa har hört av sig, begärt 800 spänn för den med 1tb wd disk.
Inte för att vara vrång, men vem vill köpa en box som någon har kört utan fläkt när det finns andra till bättre pris?
Postad 15 april 2013 - 17:17
osvanberg
-
osvanberg
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
Efter över 3 månader med boxen måste jag säga: FAN VAD BRA DEN ÄR! Grymt nöjd nu! 10/10.Piskar Humax BXR HD+ ordentligt på alla punkter man kan komma på.
Postad 18 april 2013 - 18:52
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2 420 inlägg
Inte för att vara vrång, men vem vill köpa en box som någon har kört utan fläkt när det finns andra till bättre pris?
Sålde den igår för en tusenlapp, skönt att man blev av med den.
Postad 01 maj 2013 - 15:35
Unregistered4bb67943
-
Unregistered4bb67943
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
Fel.
Redigerat av Unregistered4bb67943, 01 maj 2013 - 15:43.
Postad 01 maj 2013 - 15:42
Unregistered4bb67943
-
Unregistered4bb67943
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
Sålde den igår för en tusenlapp, skönt att man blev av med den.
Stackars sate som köpt denna skit för en tusenlapp utan fläkt dessutom. Lär väl brinna upp snart.  När det finns guldkorn som Humax hdpvr 1000c för mindre summa. Hur fick du sålt den för en tusing när du begärde 800 ?
Redigerat av Unregistered4bb67943, 01 maj 2013 - 15:46.
Postad 02 maj 2013 - 17:31
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2 420 inlägg
Stackars sate som köpt denna skit för en tusenlapp utan fläkt dessutom. Lär väl brinna upp snart.  När det finns guldkorn som Humax hdpvr 1000c för mindre summa.
Hur fick du sålt den för en tusing när du begärde 800 ?
Satt in ny tyst fläkt och ny HD på 1Tb, skulle begärt mer egentligen, ren förlust affär.
Postad 03 maj 2013 - 11:34
keffo
-
keffo
-
Användare
-
-
161 inlägg
Köpte denna i veckan för att ersätta min Humax 5000C.
Tycker den är så mycket bättre än den, gränsnittet är grymt bra och sen att man kan spela in med den är ju en bonus.
Har testat den "nya" Motorolan 1963C för ett halvår sedan och den var fruktansvärt seg och oanvändarvänlig.
Hoppas bara min Samsung här inte hänger sig och så som jag läst om här. Den är från 2011 så jag antar ingen garanti är kvar, men reklamationsrätt borde väl i så fall fungera?
Den dagen den sorgen...
Postad 06 maj 2013 - 15:00
LiMiT
-
LiMiT
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Någon som fått igång Samsung SMT-C7160 med SmartWi (parad box/kort comhem)?
If so, how?
Postad 06 maj 2013 - 19:20
keffo
-
keffo
-
Användare
-
-
161 inlägg
Nån som har problem med att Favoritlistan helt plötsligt visar sig? Ett tag så lös solen på boxen och då kom den upp typ hela tiden... men nu så är det i skuggan och den ploppade upp helt hur som.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|