The Last of Us (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
9
|
(59)
|
270:- | |
The Last of Us - Remastered Edition (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
9
|
(89)
|
169:- |
Postad 14 August 2014 - 16:51
Postad 14 August 2014 - 22:49
Ja, jag är också en sån som letar som en galning i varenda vrå i spelet, även i andra spel.Har hunnit klart jag med. Klockade in på runt 20 timmar för jag tyckte jag letade saker överallt, ändå var det hur mycket skit som helst som jag hade missat.
Är det nån här som brukar skita i att leta saker och bara ta det som är på vägen? (Nyfiken då)
Postad 14 August 2014 - 23:24
Redigerat av walkiii, 14 August 2014 - 23:25.
Postad 15 August 2014 - 08:45
Redigerat av letmefly, 15 August 2014 - 08:46.
Postad 15 August 2014 - 11:08
Allt som allt ett riktigt bra spel. Nu längtar man efter en del 2
Postad 17 August 2014 - 13:39
Riktigt bra spel. Spelet och story bara växer ju längre spelet går.
Körde på easy eftersom jag tycker kontrollen är lite svårhanterlig ibland.
Känner också att detta spel är nog gränsen vad det gäller skräck i spel. Klarar helt enkelt inte av läskigare spel nu på äldre dagar
Ska köra igenom Left behind senare idag.
Postad 17 August 2014 - 14:34
Det finns ju som ni säkert känner till ett "sidouppdrag" i multiplayer, dvs att man driver en liten koloni med överlevande som man ska se till att den ökar och blir större. För att lyckas med detta så får man lite uppdrag som man ska genomföra. t.ex. döda x antal personer med ett vapen och liknande. Jag lyckades få hela min koloni dödad efter 5 veckor då jag inte lyckades nå upp till de 9 downs jag behövde på 3 matcher. så jag förlorade 100% av min befolkning.. dvs game over och jag fick starta om en koloni på nytt.
I går så spelade jag ett game mode som heter interrogation för första gången... Där har man oändligt med liv och matcherna kan bli kanska välfyllda med dödande och man har lätt att få ihop de downs man behöver för att klara ett mission.. det är ytterst bra om man råkar ut för att få ett uppdrag som kan plocka 100% av befolkningen =)
Om jag visste att interrogation var för fördelaktigt för att nå upp till de uppdrag som kan orsaka 100% förluster, så skulle min koloni vara betydligt större nu än tidigare
Postad 17 August 2014 - 15:53
Om jag visste att interrogation var för fördelaktigt för att nå upp till de uppdrag som kan orsaka 100% förluster, så skulle min koloni vara betydligt större nu än tidigare
Tack för tipset. Spelar just nu multiplayer för första gången, har dock inte fått några uppdrag.
Postad 17 August 2014 - 17:02
Fortfarande ett fantastiskt snyggt och bra spel men lite lack blir jag när de som utvecklare gjort en del val som iaf inte föll mig i smaken.
Postad 17 August 2014 - 17:27
Postad 17 August 2014 - 17:40
Det är ett problem i spelet men det hade varit jobbigare om de hade sett det.Om jag ska vara kritisk till nåt i spelet. Så är det när man smyger och t ex Ellie ränner omkring som en galning precis bredvid, medans man själv gömmer sig bakom en låda. Och fiender står precis framför och "ser" inte det.
Är nog svårt att programmera AI:n så den följer efter tyst hela tiden och inte syns för fienderna.
Att spelet är linjärt, det är ju så med ett så storydrivet spel som detta. Det är inget negativt för mig.
Postad 17 August 2014 - 18:09
Postad 18 August 2014 - 11:11
Även klar med Left Behind, ganska bra även om det inte når upp till Huvudstoryn. Tog ca 2 timmar.
Allt som allt ett riktigt bra spel. Nu längtar man efter en del 2
Kommer det en del 2?
Postad 18 August 2014 - 12:12
Redigerat av Zoiler, 18 August 2014 - 12:12.
Postad 19 August 2014 - 13:52
Redigerat av pacman, 19 August 2014 - 13:53.
Postad 19 August 2014 - 14:01
Redigerat av Zoiler, 19 August 2014 - 14:02.
Postad 23 August 2014 - 18:51
Postad 23 August 2014 - 19:40
Är det nån som köpt ps4 versionen trots att de spelat ps3 versionen? Jag har kollat några comparisonvideos på YouTube och ser knappt nån skillnad. PS3 versionen ser ju ut som next gen...
Japp jag har spelat på båda, PS4 versionen slår PS3 med hästlängder. Mycket bättre flyt, och märkbart snyggare. Tycker jag iallafall, kan inte svara för andra. Älskade detta även på PS3 och jag ville spela igenom det igen så det passa perfekt med PS4 releasen
Postad 28 August 2014 - 05:21
Postad 28 August 2014 - 07:15
Edit,och det spelet är bra mycket mindre än detta.
45 minuter senare har installationen kommit 59%.(15GB)
Fantastiskt!
Edit: 1h 7 minuter senare är det installerat och klart... Synd att speltiden tog slut. Positivt vart ju att jag hann ladda kontrollen.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 28 August 2014 - 07:19.
Postad 31 August 2014 - 07:57
Det jag funderar på är om det gjorts några ändringar i fiendernas ai. Upplever att jag på flera ställen kunnat döda en fiende och sen gömma mig och bara vänta på alla andra och plocka dom en efter en, där jag på ps3 fick vara mer konfrontativ.
Sen hade jag helt missat att man kan uppgradera joels max hälsa mm när jag körde igenom på ps3. Vet inte hur jag lyckades med det måste ha varit både blind och dum.
Bra spel hur som helst.
Postad 31 August 2014 - 11:09
Jag och min sambo gillar att spela med varandra, så även i detta spel. Nu när vi slår oss samman i en grupp och söker efter servrar, så fungerar det som tidigare, men när vi väl ansluter oss till spelet så är det oftare än 50% som vi delas upp och hamnar i två olika lag!
Det var ju inte det som jag kallar "att spela tillsammans" direkt.
Det resulterar ju att man håller igen och inte gör sitt bästa, när man vet att sin älskling finns i andra laget. Surt ere!
Postad 31 August 2014 - 21:02
Jag vet inte om de har ändrat något i multiplayer när det gäller lagindelning, men det verkar ha blivit sämre.
Jag och min sambo gillar att spela med varandra, så även i detta spel. Nu när vi slår oss samman i en grupp och söker efter servrar, så fungerar det som tidigare, men när vi väl ansluter oss till spelet så är det oftare än 50% som vi delas upp och hamnar i två olika lag!
Det var ju inte det som jag kallar "att spela tillsammans" direkt.
Det resulterar ju att man håller igen och inte gör sitt bästa, när man vet att sin älskling finns i andra laget. Surt ere!
http://www.naughtydo...maps_this_week/
Improved logic for balancing teams between matches
- Players are rated based on their combined leaderboard KDR values from Supply Raid and Survivors.
- Teams are balanced such that the sums of each team's player ratings are as close as possible.
- This also applies to parties, however when parties are involved the assignments of players are more limited so the team balance may not be as close.
- Note that Interrogation mode also uses the combined KDR values from Supply Raid and Survivors. In future updates if we have time we'd like to add a unique player rating for each mode.
Postad 28 September 2014 - 13:13
Tog mig nästan 16 timmar enligt statistiksidan att spela igenom på normal, fast då letade man ju typ lite överallt hela tiden. Tror att det går fortare om man inte letar så förbannat.
Postad 11 October 2014 - 18:37
Redigerat av solitarypredator, 11 October 2014 - 20:00.
Postad 11 October 2014 - 21:52
Var fantastisk story. Det kändes som att man spelade igenom en tv-serie som pågått under ett par säsonger. Så mycket handling var det ju på 12 timmar
Sjukt bra!
Det jag fann negativt var något för repetitiva pussel och något för stela strider (dålig intelligens på AI, lönade sig oftast att campa och ta ut en i taget och de bara kom och kom, körde dock på normal kanske bättre på högre svårighetsgrad?.
Sen angående slutet:
Tycker att detta tillsammans med Mass Effect trilogin var de bästa spelen i lastgen (även om jag upplevde detta först nu). Skall bli spännande och se vad Naughty dog producerar på PS4. Hoppas de kommer på något nytt och inte endast kör flera Uncharted. Ett nytt Last of us som utspelar sig i Europa?
Hade varit kul gå runt bland ruinerna till Eiffeltornet etc.
Postad 13 October 2014 - 14:12
Nu blir det Left Behind.
Postad 13 October 2014 - 18:29
Postad 15 October 2014 - 07:44
Anledningen varför jag frågar är för att jag inte brukar spela kampanjer och när jag gör det har jag oftast svårt med AI motståndare (dem "tänker" så annorlunda jämfört med människor) och jag tröttnar lätt om det blir för svårt. Jag spelar kampanjer för storyns skull och inte för att utmana mitt humör. Det har jag multipayer till
Redigerat av beat_strandh, 15 October 2014 - 07:46.
Postad 15 October 2014 - 08:17
Postad 15 October 2014 - 08:22
Postad 15 October 2014 - 12:56
Postad 15 October 2014 - 14:11
Kör du på normal behöver du dessutom inte heller leta ihjäl dig efter ammo. Något jag kände drog ned betyget från min sida var att jag letade runt så mycket att storyn blev lidande för att vara på säkra sidan gällande ammo så skippa att leta när folk går bredvid och pratar
Kanske därför jag inte tyckte spelet va så makalöst som alla sagt, jag kutade runt och letade grejjer hela tiden :-D
Postad 15 October 2014 - 19:09
Samma här faktiskt - det skulle löst ammobiten bra mycket snyggare. Plockar man en kille som har gevär och inte hinner skjuta något före han dör ska det banne mig ge garanterad ammo...Kanske därför jag inte tyckte spelet va så makalöst som alla sagt, jag kutade runt och letade grejjer hela tiden :-D
Postad 16 October 2014 - 07:46
Men jag ska genomlida den och förhoppningsvis njuta av storyn
Postad 16 October 2014 - 08:00
Postad 16 October 2014 - 08:45
hmmm spelkontrollen suger. Den förstör nästan min spelupplevelse
Men jag ska genomlida den och förhoppningsvis njuta av storyn
Vafan, körde nästan igenom hela Tomb Raider som man fick som psn+spel på ps3:an men orkade inte riktigt sista biten då jag tycket striderna blev så lidande. Säg inte att jag missar detta spel för något sådant igen.
Postad 16 October 2014 - 09:15
Postad 16 October 2014 - 09:26
Suger? Fungerar utmärkt ju haha, släpp ölen och använd båda händerna så ska du se
ja enligt mina preferenser så suger den. Jag är medveten om att det är en design av ND så att spelet ska spelas på ett visst sett men jag kommer att vänja mig och förhoppningsvis då kunna börja njuta av spelet
ps: Ölen släpper jag aldrig
Postad 16 October 2014 - 12:43
Vad exakt är det som suger? På vilket sätt, tekniskt?Jag är medveten om att det är en design av ND så att spelet ska spelas på ett visst sett
Redigerat av Zoiler, 16 October 2014 - 12:44.
Postad 16 October 2014 - 13:01
Jag tyckte kontrollern i TLoU var klockren, har dock inte spelat PS4-versionen.
Postad 16 October 2014 - 13:48
Orkar inte skriva en mindre novell om detta ämne utan kommer spela ut det och återkomma med vad jag tycker om spelet som helhet och inte bara spelkontrollen
Postad 16 October 2014 - 14:29
Dom kan ha patchat det, men skjuta i luften är inga problem på BF4 nuhehe ja, jag har spelat för mycket COD och BF samt senaste KZ
Men även i dem spelen finns det vissa aspekter jag inte gillar med "spelkontrollen". Stör mig t.ex till döds på KZ och BF när man inte kan skjuta samtidigt som man hoppar, WHY???
Orkar inte skriva en mindre novell om detta ämne utan kommer spela ut det och återkomma med vad jag tycker om spelet som helhet och inte bara spelkontrollen
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
12 bilder
12 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?