Postad 04 January 2013 - 15:43
Ska genast kolla upp vad en sån kostar, o eventuellt om den fungerar bra så köper jag hem en
Postad 04 January 2013 - 16:48
Postad 04 January 2013 - 16:50
Allt går att lösa (nästan)Finns en del android-stickor man kan köra in i tvn, tex härifrån geekbuying.com, men tror inte netflix-appen skickar ut högupplöst på android än tyvärr, Blir dock halva priset mot apple tv.
http://forum.xda-dev...d.php?t=1394637
Postad 04 January 2013 - 17:54
Men skulle en sån sticka fungera i mitt philips hembiosystem? Eller fungerar bara såna andoid stickor i tv apparater. Jag är som sagt helt dum i huvudet just på såna saker. Bild o ljud är jag överjävlig på men inte sånt här...
Har en bärbar dator som skärmen gav upp på starx innan jul. Men den fungerar förövrigt, skulle det vara totalt värdelöst o ta ljudet analogt till mitt philips hembiosystem? Det är som sagt ett litet 2.1 ljud system bara.
Mvh
Postad 04 January 2013 - 22:36
Postad 04 January 2013 - 23:04
För de blir inte bra med analogt ljud från bärbara?
Den bärbara är en https://www.prisjakt...kt.php?p=653702
Dock så har jag instalerat en ssd hd i den.
Redigerat av film-fanatiker, 04 January 2013 - 23:05.
Postad 04 January 2013 - 23:06
Fast jag har ju projektor system även där. Visst har en plasma tv med men jag vill blåsa upp lite serier o film på duken
Använder bara mina tv apparater för nyheter, resten tar som sagt mina projektorer hand om.
Men skulle en sån sticka fungera i mitt philips hembiosystem? Eller fungerar bara såna andoid stickor i tv apparater. Jag är som sagt helt dum i huvudet just på såna saker. Bild o ljud är jag överjävlig på men inte sånt här...
Har en bärbar dator som skärmen gav upp på starx innan jul. Men den fungerar förövrigt, skulle det vara totalt värdelöst o ta ljudet analogt till mitt philips hembiosystem? Det är som sagt ett litet 2.1 ljud system bara.
Mvh
Köp en du, det blir riktigt bra bild på duken ingen annan tjänst är i närheten bildmässigt
Postad 05 January 2013 - 02:09
Finns ett liten fix som gör att man kan starta webbläsaren via Mediaportalen och styra lite enkelt där i.
Just nu har jag inte satt mig in så mycket på styrandet mer än att jag kan spola och pausa/spela upp med knapparna på fjärrkontrollen.
Resten styr jag med Air Keyboard på min iPad.
Postad 05 January 2013 - 21:21
Jag har ingen aning om hur Netflix väljer att tolka sina avtal med användare. Det var en enda punkt jag kunde hitta som kunde tolkas som något åt det hållet. Om ingen frågar Netflix direkt vet vi nog inte heller hur de väljer att tolka saker och ting. Allting blir spekulationer från olika medlemmar fram och tillbaka, men vad jag vet är det inte som har blivit avstängd från netflix för att ha använt unblockUS eller liknande tjänst.Den punkten handlar om var jag kan se Netflix och olika innehåll. Den säger inget om att jag inte får göra det, bara att de använder tekniker för att verifiera min plats eftersom de inte har licens för samma saker överallt.. Det är inte mitt ansvar, enligt avtalet, att se till att de kan se var jag verkligen befinner mig eller inte. De bara säger att de kollar det. Förmodligen är det snarare så att det är de som bryter mot sina licensavtal om de streamar material till Sverige som bara får streamas till Mexico, men det är som sagt inte mitt ansvar.
Det mesta i barnväg har svenskt tal, finns några undantag (X-men) men de är få.Hur är det med stödet för svenskt tal på barnfilmer nu när tjänsten varit igång ett tag?
Vi börjar bli sugna på att använda Netflix här hemma, kommer det en app till vår "gamla" Samsung UE46C8700 så...
Postad 05 January 2013 - 21:45
Någon som har en idé om vad som skulle kunna lösa problemet?
Postad 05 January 2013 - 21:51
Du måste aktivera unblock för ipadressen genom att även aktivera unblock på en dator eller iPad
När du väl gjort det kan du köra via teven
Redigerat av MalcomX, 05 January 2013 - 21:51.
Postad 05 January 2013 - 21:55
Unblock fungerar bra på samsung, men du måste ha missat det viktiga i guiden
Du måste aktivera unblock för ipadressen genom att även aktivera unblock på en dator eller iPad
När du väl gjort det kan du köra via teven
Nja, det tror jag inte. Får det att fungera på iPad, iPhone och PC utan några problem
Postad 07 January 2013 - 16:48
Fast frågan är ju om det påverkar den nordiska/svenska marknaden alls med tanke på:Lite info om kommande avtal mellan Netflix och Sony, mm:
http://www.idg.se/2....filmrattigheter
"HBO betalar enligt LA Times i storleksordningen 200 miljoner dollar per år till Universal Pictures för rättigheterna, som avser den amerikanska marknaden."
Har svårt att tro det med tanke på att utbudet är så pass olika mellan de olika regionerna.
Redigerat av mr.keyser, 07 January 2013 - 16:48.
Postad 07 January 2013 - 23:31
176.58.107.53
158.255.215.175
Fick dem av en kompis och de fungerar utmärkt.
Postad 08 January 2013 - 11:15
Serier:
Star trek original series
Stargate SG1
Stargate Atlantis
Californication
Filmer:
Robocop
The Terminator
Curse of the Golden Flower
+ en hel del andra
+ ett antal till jag inte kommer ihåg men blev förvånad över att de dykt upp. Godis!
/S
Postad 09 January 2013 - 06:43
http://www.dslreport...shownews/122670
Intressant men,
- Kommer nån svensk ISP att nappa på det och i så fall vilka?
- Vad är SuperHD, egentligen?
Postad 09 January 2013 - 07:08
Vet inte om det stämmer, men det står att "Din internetleverantör är redo för Super HD!"
Kör man Netflix via dator krävs dock Windows 8 för att få Super HD. Själv har jag Windows 7. Är det någon som har testat på W8? Och en annan sak, får man surroundljud om man kör Netflix via appen på W8?
Postad 09 January 2013 - 07:16
Vill bara uppmärksamma alla på att det har tillkommit en hel del nytt godis i netflix (svenska), kollade snabbt igenom det igår och såg att:
Serier:
Star trek original series
Stargate SG1
Stargate Atlantis
Californication
Filmer:
Robocop
The Terminator
Curse of the Golden Flower
+ en hel del andra
+ ett antal till jag inte kommer ihåg men blev förvånad över att de dykt upp. Godis!
/S
filmnyheter tas upp i dedikerade tråden för det
https://www.minhembi...0
Postad 09 January 2013 - 08:19
Same same! Mycket intressant. Dock trist som fan att det gäller PS3 och inte X360 som jag brukar köra genom. Då får man väl byta upp sig till W8 på HTPCn, och hoppas på att flerkanalsljud funkar.Spännande! När jag klickade vidare verkar det som att Comhem är Netflix-partner. Se https://signup.netflix.com/superhd
Vet inte om det stämmer, men det står att "Din internetleverantör är redo för Super HD!"
Kör man Netflix via dator krävs dock Windows 8 för att få Super HD. Själv har jag Windows 7. Är det någon som har testat på W8? Och en annan sak, får man surroundljud om man kör Netflix via appen på W8?
Postad 09 January 2013 - 08:45
Spännande! När jag klickade vidare verkar det som att Comhem är Netflix-partner. Se https://signup.netflix.com/superhd
Jag kör W8 på HTPC:n men visste inte att det finns en Netflixapp. Det måste testas ikväll.
Redigerat av Bullit, 09 January 2013 - 08:45.
Postad 09 January 2013 - 09:17
Det verkar som att SuperHD är Netflix benämning på 1080p. Kul att de själva skriver "Netflix Super HD ger den bästa Netflix-bildkvaliteten hittills, till och med bättre än HD""Super HD" och 3D
http://www.dslreport...shownews/122670
Intressant men,
- Kommer nån svensk ISP att nappa på det och i så fall vilka?
- Vad är SuperHD, egentligen?
Dessutom: "Netflix Super HD ger en otroligt tydlig och klar 1080p-bild."
SuperHD ingår i alla Netflix-abonnemang, kräver 5Mbit/s men är inte tillgängligt på alla plattformar.
Postad 09 January 2013 - 09:22
Jag kör W8 på HTPC:n men visste inte att det finns en Netflixapp. Det måste testas ikväll.
Har du surround-/flerkanalsljud? Kul att veta om det funkar via appen.
Det verkar som att SuperHD är Netflix benämning på 1080p. Kul att de själva skriver "Netflix Super HD ger den bästa Netflix-bildkvaliteten hittills, till och med bättre än HD"
Dessutom: "Netflix Super HD ger en otroligt tydlig och klar 1080p-bild."
SuperHD ingår i alla Netflix-abonnemang, kräver 5Mbit/s men är inte tillgängligt på alla plattformar.
Så då är den HD som vi får via Chrome på W7 720p?
Redigerat av Mange36, 09 January 2013 - 09:23.
Postad 09 January 2013 - 10:11
Det är ju det intryck man får av den där texten. Och jag _tror_ att det är så.Så då är den HD som vi får via Chrome på W7 720p?
Postad 09 January 2013 - 10:40
Förbättrad bild i all ära, det är alltid välkommet, men jag är lite nyfiken på om de jobbar på att i framtiden kunna leverera högupplöst hd-ljud (som TrueHD och Master Audio). Att jag köper blu-ray hellre än dvd beror lika mycket på ljudet som på bilden. Kanske lite mer till och med. Men det kanske inte efterfrågas lika mycket. De flesta använder väl trots allt fortfarande de inbyggda TV-högtalarna, och då kan det kvitta om det är vanlig Dolby Digital eller om det är TrueHD.
Postad 09 January 2013 - 11:05
Dolby True HD ligger runt 18Mbit/s som max.
Postad 09 January 2013 - 11:53
ComHem är ju ansluten (enligt Magne36 ovan) så nog finns det utanför USA.Förstår av infon på Netflix' hemsida (som jag kom till via "Super HD"-länken i artikeln) att Apple TV 3 stöds men att internetleverantören dessutom måste vara en del av "Netflix Open Connect Network". På hemsidan gick det också att kolla om ens leverantör är det, och i mitt fall (Bredbandsbolaget) verkar det inte vara så. Men det här kanske inte finns utanför USA ännu? De uppmanar en också att själv höra av sig till sin leverantör och önska att de ansluter sig.
Postad 09 January 2013 - 13:13
någon som har ett abonnemang som kan kolla om "the killing finns" (http://se.timefor.tv...8373600-killing) där? De har så märkliga sändningsdatum på SVT tycker jag..
Tack
Stefan
Postad 09 January 2013 - 13:26
Det finns en säsong med 13 avsnitt, tyvärr inga fler med Mediahint heller.Hej alla,
någon som har ett abonnemang som kan kolla om "the killing finns" (http://se.timefor.tv...8373600-killing) där? De har så märkliga sändningsdatum på SVT tycker jag..
Tack
Stefan
Postad 09 January 2013 - 13:29
ComHem är ju ansluten (enligt Magne36 ovan) så nog finns det utanför USA.
Ah, missade det. Förmodar väl att de jobbar på att få avtal med fler leverantörer, och Bredbandsbolaget borde stå högt upp på listan.
Postad 09 January 2013 - 15:30
Postad 09 January 2013 - 15:35
Postad 09 January 2013 - 17:06
Den försvann skulle jag vilja sägaTrist att det bara är tvåkanals-ljud. Då minskar motivationen att uppgradera till Windows 8.
Postad 09 January 2013 - 21:11
Min ISP stödjer Super HD
Skärmavbild 2013-01-09 kl. 21.06.40.png 456.27K
3 Antal nerladdningar
Skärmavbild 2013-01-09 kl. 21.07.21.png 79.8K
5 Antal nerladdningar
Postad 09 January 2013 - 21:59
Postad 09 January 2013 - 22:15
Har bara snabb kollat bla på Sherlock Holmes klart bättre bild än Xbox Appen dock inget 5.1 ljud som man får via xboxen. Bläddrade även igenom en del andra filmer och verkar som att dom (Alla?) HD filmer jag kollat på har SuperHD loggan.Min också upptäckte jag nu!
Så Bredbandsbolaget är på banan, trots allt. Är det någon som har upptäckt några super HD-titlar och testat? Eller har det inte dykt upp några ännu?
Postad 09 January 2013 - 22:20
https://signup.netflix.com/superhd
Min ISP stödjer inte Super HD![]()
Jag använder Telia via Fiber.. Tråkigt tycker jag.
Postad 09 January 2013 - 22:30
Telia fiber stödjer inte tydligen.
...och inte Bahnhof/Zitius heller...
Postad 09 January 2013 - 22:31
Monopol fibernät är det värsta som finns
Vi har ett par områden runt omkring oss som har dessa Telianät och de lider
Bäst är de öppna stadsnäten, där man väljer ISP själv
Jag valde T3 och de är riktigt vassa och mycket billiga
Har 100/100 för 199 kr
Redigerat av MalcomX, 09 January 2013 - 22:33.
Postad 09 January 2013 - 22:35
Var ser ni super hd loggan ?
Postad 09 January 2013 - 22:43
Win8 AppenJag har dock inte någon enhet som stödjer det ännu, då det inte verkar som att samsung smart tv appen klarar det än
Var ser ni super hd loggan ?
Postad 09 January 2013 - 22:46
MEN hittar inga titlar på min ATV 3 som har ngn Super HD logga...
Postad 09 January 2013 - 23:15
Jag använder Telia via Fiber.. Tråkigt tycker jag.
Ja Telia har ju tagit in HBO i sitt programutbud så det är väl inte lönt att hoppas på
Postad 09 January 2013 - 23:19
Min också upptäckte jag nu!
Så Bredbandsbolaget är på banan, trots allt. Är det någon som har upptäckt några super HD-titlar och testat? Eller har det inte dykt upp några ännu?
Och nu försvann bekräftelsen igen. Det här verkar konstigt...
EDIT: Och nu kom den tillbaka! Skumt...
Redigerat av Unregistered1aa3c9f9, 09 January 2013 - 23:21.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
115 bilder
51 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?