Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Intel NUC

1280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Intel NUC DC3217BY (Svart/Röd) (Barebone-chassin) 7 8,2 (9) Inga priser
Intel NUC DC3217IYE (Svart) (Barebone-chassin) 4 7,87 (7) Inga priser
Intel NUC DCCP847DYE (Svart) (Barebone-chassin) 5 6,5 (1) Inga priser
Intel NUC DC53427HYE (Svart) (Barebone-chassin) 5 6,25 (3) Inga priser
Intel NUC D54250WYK (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 4 8,67 (11) Inga priser
Intel NUC D34010WYK (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 4 8,33 (5) Inga priser
Intel NUC D54250WYKH (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 3 7,67 (14) Inga priser
Intel NUC D34010WYKH (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 3 8,33 (5) Inga priser
Intel NUC DN2820FYKH (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 4 8,31 (15) Inga priser
Intel NUC NUC5i3RYK (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 5 7 (1) Inga priser
Intel NUC NUC5i3MYHE (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 1 (0) Inga priser
Intel NUC NUC5i3RYH (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 3 8,67 (8) Inga priser
Intel NUC NUC8i5BEK (Svart) (Barebone-chassin) 4 (0) Inga priser
Intel NUC NUC8i5BEH (Svart) (Barebone-chassin) 4 7,33 (2) Inga priser
5 relaterade trådar

Postad 30 december 2014 - 15:55

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0
Jag har 2 st HP Windows media center fjärrkontroller Till mina nucar som fungerar suveränt!! Jag hade en sen tidigare och köpte en på eBay för typ 60kr från Kina! Behövs ingen adapter heller..

Postad 30 december 2014 - 23:17

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

OpenElec 5.0 släpptes skarpt igår.
Är det någon som har hunnit testa den nya versionen på sin NUC?

Nu kör jag OpenElec 5.0 på min NUC, och det verkar fungera bra än så länge :).
Lite färre skal att välja på i Kodi (nya namnet på XBMC), och av dessa så ser Eminence riktigt hyggligt ut.

Postad 03 januari 2015 - 12:07

F.L.
  • F.L.
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
Funderar på att skaffa mig en NUC och köra PLEX. Idag har jag PMS på min NAS men skulle det vara några fördelar att flytta denna till NUC:en och använda NAS:en som ren sambashare?
NUC:en är kraftigare men jag kommer inte använda mig av någon transcoding.

För Win 8.1 är det PHT som gäller om man bara vill köra PLEX-klient?

Postad 03 januari 2015 - 12:16

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Funderar på att skaffa mig en NUC och köra PLEX. Idag har jag PMS på min NAS men skulle det vara några fördelar att flytta denna till NUC:en och använda NAS:en som ren sambashare?
NUC:en är kraftigare men jag kommer inte använda mig av någon transcoding.

För Win 8.1 är det PHT som gäller om man bara vill köra PLEX-klient?

Ta dig en titt på den senaste versionen av OpenElec 5.0.
Det går snabbt att få till något som ser riktigt bra ut, och kostar ingenting.

Postad 03 januari 2015 - 12:40

F.L.
  • F.L.
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

Ta dig en titt på den senaste versionen av OpenElec 5.0.
Det går snabbt att få till något som ser riktigt bra ut, och kostar ingenting.

Jo jag har sneglat på OpenElec men gillar idén med Win 8.1 i botten då man även kan köra playkanaler och Via-Play.
PMS och PHT är också gratis men appen till Win 8.1 och android/ios kostar.

Postad 03 januari 2015 - 17:56

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Jo jag har sneglat på OpenElec men gillar idén med Win 8.1 i botten då man även kan köra playkanaler och Via-Play.
PMS och PHT är också gratis men appen till Win 8.1 och android/ios kostar.

Playkanalerna och en massa annat strömmande (inte Viaplay dock) fungerar utan problem.
Jag kör då med "XOT" som ett tillägg.

Som jag ser det så är den största fördelen med OpenElec gentemot Windows att den är så lättkörd...startar upp på några sekunder och inte en massa uppdateringar stup i kvarten. Smaken är dock som baken :).

Postad 05 januari 2015 - 16:11

F.L.
  • F.L.
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

Playkanalerna och en massa annat strömmande (inte Viaplay dock) fungerar utan problem.
Jag kör då med "XOT" som ett tillägg.

Som jag ser det så är den största fördelen med OpenElec gentemot Windows att den är så lättkörd...startar upp på några sekunder och inte en massa uppdateringar stup i kvarten. Smaken är dock som baken :).

Japp.
Jag börjar nog med Win 8.1 och strular det så testar jag något annat.
Är det de senaste drivisarna som gäller?
Såg att Intel har "Driver Update Utility" för D34010WYK, frågan är om senaste är bäst?

Postad 05 januari 2015 - 16:17

F.L.
  • F.L.
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

Ok, behöver hjälp.

Jag har nu:
*NUC 54250WYKH
*Windows 8.1
*Logitech Harmony One

Jag vill starta datorn mha fjärren (funkar bra) och att datorn loggar in automatiskt och startar upp i Metro-gränssnittet (funkar bra), där det ligger ikoner till XBMC, SVT Play, C More Play, Spotify etc (förberett).

Sedan vill jag kunna styra datorn i Metromiljön och inne i ex XBMC, men NUCen vägrar att acceptera fjärrens kommandon (förtom Power On), varken i Windows-miljön eller om jag är inloggad i ngt program.

Jag har testat alla möjliga kombinationer i One, "Media Center SE", "Media Center EU", "MCE Keyboard", "NUC 54250", "NUC 31någonting", men inget funkar.

Jag har läst den här tråden och försökt mig på tipsen som finns, utan resultat.

Jag har googlat som en galning efter lösningar, men hittar bara referenser till Harmony Ultimate / Smart control eller till personer som kör Openelec. Många verkar ha problem, men inga lösningar som presenteras är aktuellt för min setup.

Jag har en annan burk med Openelec (Arctic), som funkar jättebra med Harmonyn, så inget fel på fjärren.

Är det någon här som kan guida mig åt rätt håll?

Provade du något mer med den inbyggda ir-mottagaren?
Jag tänkte också använda min Harmony One mot NUC:en, känns drygt att behöva köpa en en extern mottagare för att få det att fungera.

Postad 05 januari 2015 - 17:25

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0

Jag tänkte också använda min Harmony One mot NUC:en, känns drygt att behöva köpa en en extern mottagare för att få det att fungera.

Min Harmony 650 fungerar bra med NUC bara man programmerar in att NUC inste ska stängas av om man väljer annan källa. Den kan nämligen sätta på sig igen och när man väljer NUC nästa gång stänger den av sig.

Redigerat av ruva, 05 januari 2015 - 17:25.

Postad 05 januari 2015 - 17:35

thunder
  • thunder
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Jag tycker att fläkten lever om en del till motsats till er andra. Kan man sätta ner varvtalen eller liknande på något sätt i windows?

Postad 05 januari 2015 - 18:48

F.L.
  • F.L.
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

Min Harmony 650 fungerar bra med NUC bara man programmerar in att NUC inste ska stängas av om man väljer annan källa. Den kan nämligen sätta på sig igen och när man väljer NUC nästa gång stänger den av sig.

Låter ju bra, vad ställde du in din Harmony som när du konfigurerade den?

Postad 05 januari 2015 - 18:50

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

• 2 791 inlägg
  • 0

Nope, det lirade så jättebra redan från start med den externa, så det får duga, det är nog med tiden det kommer ta att koppla rätt kommandon till rätt knappar.

Postad 06 januari 2015 - 09:48

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0

Jag tycker att fläkten lever om en del till motsats till er andra. Kan man sätta ner varvtalen eller liknande på något sätt i windows?

Jag tror inte det går sätta ner varvtalet i BIOS. Inte vad jag minns. Jo fläkten låter men inte så det stör mig på 2 meter avstånd.

Postad 06 januari 2015 - 09:59

ainatar
  • ainatar
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0

Jag tror inte det går sätta ner varvtalet i BIOS. Inte vad jag minns. Jo fläkten låter men inte så det stör mig på 2 meter avstånd.

Jo det går att ställa in det i bios, jag har ställt ner den lite och hör ingenting längre.

Postad 06 januari 2015 - 14:18

SS_454
  • SS_454
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Nya Intel NUC5i5RYH kommer jag se framåt med femte generation Intel processor (Broadwell-U) och deras HD6000 grafikkort + extra plats för en 2,5" disk....

Läs mer här http://www.intel.com...-nuc5i5ryh.html

Postad 07 januari 2015 - 07:21

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Har ännu inte förstått varför man skulle vilja stänga av sin nuc överhuvudtaget..

Postad 07 januari 2015 - 09:50

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Har ännu inte förstått varför man skulle vilja stänga av sin nuc överhuvudtaget..

I mitt fall (kör OpenElec) så tappar den kontakten bildmässigt med TV:n när receivern och TV:n stängs av...tror jag. Jag måste åtminstone sätta på TV och receiver innan NUC:en, för annars blir det ingen bild. Detta är dock kanske en egenhet med OpenElec och mina övriga hårdvarudelar...

Jag hör också fläkten då och då, och det är väl också en anledning till att stänga ner den då den inte används.

Postad 16 januari 2015 - 13:52

dalle
  • dalle
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

Min låter också en del, men det är någon form av resonans i lådan. Lägger jag handen på lådan blir det helt tyst. Testa att barlasta lådan eller spänn fast ett suddgummi ovanpå med en rejäl gummisnodd. Det borde dämpa vibrationerna om du lider av samma problem som jag gjorde.

Postad 18 januari 2015 - 13:27

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Mitt problem är att i windows stannar under några sekunder. Detta händer när jag ska öppna ett program. Samma sak när jag ska starta windows. Någon gång går det snabbt, vissa gånger kan det ta några minuter.

Nu vet jag vad det är men vet inte hur jag ska lösa problemet.
När jag tittar i aktivitetshanteraren så stannar allt när HDD nåt 100% användning. Sen när den börjar gå ner långsamt, släpper det och jag kan använda datorn.

Snälla någon. Vad kan det vara?

Jag har en SSD HDD och kör windows 64bit 8.1

Postad 18 januari 2015 - 17:52

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

• 1 169 inlägg
  • 0

Mitt problem är att i windows stannar under några sekunder. Detta händer när jag ska öppna ett program. Samma sak när jag ska starta windows. Någon gång går det snabbt, vissa gånger kan det ta några minuter.

Nu vet jag vad det är men vet inte hur jag ska lösa problemet.
När jag tittar i aktivitetshanteraren så stannar allt när HDD nåt 100% användning. Sen när den börjar gå ner långsamt, släpper det och jag kan använda datorn.

Snälla någon. Vad kan det vara?

Jag har en SSD HDD och kör windows 64bit 8.1

Hade samma problem med Win10 (någon av de tidiga betautgåvorna), försvann vid ominstallation...

Postad 18 januari 2015 - 21:52

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Jag tror jag har löst det. Men 2 nya problem kom.
Det jag tror jag gjorde var att avaktivera energisparfunktionen i Intel rapid lagringsteknologi.

Problem som jag har nu är att jag inte kan stänga av datorn. Skärmen stängs av men PÅ och HDD dioden lyser. Så jag får stänga av datorn genom att trycka och hålla i fysiska knappen.

Har även dålig internet nu (Wifi). Går knappast att öppna någon sida.

Vet inte om det nu beror på att energisparfunktionen är av.

Jag kanske ska tillägga att det är en Intel NUC som jag har.

Postad 19 januari 2015 - 06:31

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Jag tror jag har löst det. Men 2 nya problem kom.
Det jag tror jag gjorde var att avaktivera energisparfunktionen i Intel rapid lagringsteknologi.

Problem som jag har nu är att jag inte kan stänga av datorn. Skärmen stängs av men PÅ och HDD dioden lyser. Så jag får stänga av datorn genom att trycka och hålla i fysiska knappen.

Har även dålig internet nu (Wifi). Går knappast att öppna någon sida.

Vet inte om det nu beror på att energisparfunktionen är av.

Jag kanske ska tillägga att det är en Intel NUC som jag har.

Ja, man antar väl att det är en Intel NUC du har då du skriver i tråden "Intel NUC" ;).

Intel Rapid är något som ställt till det med många andra burkar. Dotterns bärbara Lenovo hängde sig konstant från ny...och kunde även "blåskärma", och lösningen var att avinstallera/avaktivera just Intel Rapid. Egentligen skulle man väl lämnat tillbaka den, men lösningen gjorde den helt stabil utan några nackdelar jag noterat...så vi behöll den. Den har nu fungerat dryga året...

Dock så har jag inte läst om liknande problem i den här tråden.

Vad använder du din NUC till? Skulle OpenElec kunna vara ett alternativ att testa?

Postad 19 januari 2015 - 21:19

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
NUCen är dotterns så hon vill ha windows för att spela enkla spel.
Så du menar att jag ska avinstallera intel rapid?

Dock så verkar wifi fungerar nu.

Men problemet med att stänga av NUCen finns kar. Hur ska jag göra så att den stängs av utan att jag ska behöva stänga av den med fysiska knappen?

Postad 19 januari 2015 - 21:39

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

NUCen är dotterns så hon vill ha windows för att spela enkla spel.
Så du menar att jag ska avinstallera intel rapid?

Dock så verkar wifi fungerar nu.

Men problemet med att stänga av NUCen finns kar. Hur ska jag göra så att den stängs av utan att jag ska behöva stänga av den med fysiska knappen?

Nej, jag vet inte om det är någon lösning på problemet att avinstallera/avaktivera Intel Rapid på NUC:en...men just det var lösningen på Lenovo problemet efter ett tips på ett forum. Sök lite på Google så ser du många med Rapid problem.

Dock så har jag ju inte läst om någon annan med dettaproblem på sin NUC. Vilken av modellerna är det frågan om?

Googla även på "nerstängning av Windows"...det kan ju vara ett Windows problem mer än ett specifikt NUC problem.
En ominstallation kan det helt klart vara värt...ibland tar felsökningen för mycket tid och kraft.

Postad 19 januari 2015 - 22:12

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Jag har en 34010WYKH på den var redan windows 8.1 installerad. Så jag har ingen boot usb på den. Hur ska jag göra då?

Postad 20 januari 2015 - 06:12

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Jag har en 34010WYKH på den var redan windows 8.1 installerad. Så jag har ingen boot usb på den. Hur ska jag göra då?

Den är alltså köpt begagnad?

Ledsen, jag har inget annat tips än att Googla.
Själv kör jag OpenElec på min NUC.

Postad 21 januari 2015 - 14:24

Hence Esko
  • Hence Esko
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Nya Intel NUC5i5RYH kommer jag se framåt med femte generation Intel processor (Broadwell-U) och deras HD6000 grafikkort + extra plats för en 2,5" disk....

Läs mer här http://www.intel.com...-nuc5i5ryh.html

Ser riktigt intressant ut.. någon aning om när dom kommer till Sverige samt vad det är för fördel med deras HD6000 grafikkort?

Postad 22 januari 2015 - 21:56

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Har någon haft eller har problem med wifi (långsamt)? Då jag hade problem ville jag prova uppdatera drivrutiner för wifi kortet Intel wireless N7260- Efter att jag gjort det så slutade wifi att fungera helt. Nu när jag återgått till den förra drivrutinen så fungerar det inte heller.

Hjälp någon.

Postad 27 januari 2015 - 20:07

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Har också usel WiFi (40 cm från routern) så kör med ful kabel hängande på väggen. De skulle haft någon liten antennannording man kunde skruva på.

Postad 27 januari 2015 - 20:57

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Får använda trådad i så fall.

Dock ha ett problem återkommit. HDD visar 100% användning i aktivitetshanterare. När den i 100 så kan jag inte göra något. lt står stil men musen går att röra. Det brukarhända när jag ska öppna et program eller chrome.
Jag rodde att jag löste det innan gnom att stänga av strömsparläge i Intel Rapid Lagrings..... men nu är det tillbaka.

Någon som kan hjälpa till? Jag ha inaktiverat servicefetch och windows search isevice.msc men inget hjälpte.

Postad 28 januari 2015 - 10:08

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0
Köpte en D54250WYKH för ett tag sen och har kommit igång nu. Det enda som jag inte har fått att fungera hittills är att ansluta den till tv:n via min receiver. Jag har

Windows 8.1
Yamaha RX-V667

Ansluter jag med hdmi direkt till tv:n så funkar det, men inte via förstärkaren. Några förslag på vad det kan bero på?

Postad 28 januari 2015 - 10:25

ainatar
  • ainatar
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0

Köpte en D54250WYKH för ett tag sen och har kommit igång nu. Det enda som jag inte har fått att fungera hittills är att ansluta den till tv:n via min receiver. Jag har

Windows 8.1
Yamaha RX-V667

Ansluter jag med hdmi direkt till tv:n så funkar det, men inte via förstärkaren. Några förslag på vad det kan bero på?

Gäller att slå på dom i rätt ordning. Först receiver sen NUC och tv.

Postad 28 januari 2015 - 13:01

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

Gäller att slå på dom i rätt ordning. Först receiver sen NUC och tv.

Tyvärr får jag det inte att fungera. Varken

TV->Förstärkare->NUC
eller
Förstärkare->NUC->TV

När jag har googlat har jag sett en del som har blivit hjälpta av att uppdatera firmware, men det verkar vara en krånglig process

Postad 28 januari 2015 - 13:52

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
Testa en annan hdmi in på yamman

Postad 28 januari 2015 - 14:01

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

Testa en annan hdmi in på yamman

Jag tror att jag har testat 3 olika. Jag kanske ska testa alla 5

Allt annat som jag har anslutit har funkat (Viasat digitalbox, BoxeeBox, BR-spelare, Chromecast, mm)

Postad 28 januari 2015 - 14:07

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0
Jag antar att det är ganska många som använder en receiver/förstärkare mellan NUC:en och TV:n/displayen? Vilka förstärkare använder ni och hur har det funkat?

Postad 28 januari 2015 - 15:11

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0

Jag tror att jag har testat 3 olika. Jag kanske ska testa alla 5

Allt annat som jag har anslutit har funkat (Viasat digitalbox, BoxeeBox, BR-spelare, Chromecast, mm)

Hade liknade problem på min , tror jag har hdmi 5 nu

Postad 28 januari 2015 - 16:10

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

Hade liknade problem på min , tror jag har hdmi 5 nu

Jag får väl gå igenom alla 5 någon gång när jag har tid. Vad har du för receiver?

Postad 28 januari 2015 - 18:46

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

• 2 791 inlägg
  • 0
Jag har en yamaha A830 och en NUC D54250WYKH, använder någon av ingång 1-3 på stärkaren, har aldrig haft problem.

Redigerat av Berkan, 28 januari 2015 - 18:47.

Postad 28 januari 2015 - 21:41

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

Jag har en yamaha A830 och en NUC D54250WYKH, använder någon av ingång 1-3 på stärkaren, har aldrig haft problem.

Får väl ta och uppdatera förstärkaren ;)

Postad 28 januari 2015 - 21:47

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Jag antar att det är ganska många som använder en receiver/förstärkare mellan NUC:en och TV:n/displayen? Vilka förstärkare använder ni och hur har det funkat?

Jag kör väl samma modell av NUC:en som du, kör mot en Harman Kardon receiver.
TV och receiver måste jag slå på och ställa in rätt innan NUC:en startas. Jag kör OpenElec 5.0.

Postad 28 januari 2015 - 21:52

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

Jag kör väl samma modell av NUC:en som du, kör mot en Harman Kardon receiver.
TV och receiver måste jag slå på och ställa in rätt innan NUC:en startas. Jag kör OpenElec 5.0.

Vad menar du med att "ställa in rätt"? Att välja rätt ingång?

Postad 29 januari 2015 - 06:21

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Vad menar du med att "ställa in rätt"? Att välja rätt ingång?

Ja, välja rätt ingång. Missar jag det så får jag inte upp någon bild på TV:n.

Postad 29 januari 2015 - 14:11

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

Ja, välja rätt ingång. Missar jag det så får jag inte upp någon bild på TV:n.

Det tror jag att jag har gjort hittills, men jag får gå igenom så många kombinationer som möjligt en helg då jag har tid :)

Postad 29 januari 2015 - 17:53

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

• 1 174 inlägg
  • 0
Jag kör med en Arcam AVR600 och jag måste byta till en icke inkopplad källa innan jag byter till ingången NUC:en sitter på för att få bild. Annars blir det ett osyncflimmer a la myrornas krig om jag byter direkt från t.ex. TV till NUC. Däremot när jag kopplade den direkt till TV:n så är det inga problem att byta från en annan HDMI-ingång till NUC:en.

Postad 30 januari 2015 - 11:36

torpatimpa
  • torpatimpa
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Någon som har lust att rodda ihop ett paket till mig? :) Jag har absolut ingen erfarenhet av datorer som man sätter ihop själv. Jag vet hur man använder dom.
Jag vill använda den endast som htpc. Den ska klara av 4K och 3D.
Kommer att vara trådbunden och kopplad med hdmi till en Yamaha Reciever. Jag kommer att använda mig av en Harmony Ultimate Smart också.
Budget MAX 5000

Tack på förhand!

Om någon har tips på en riktigt bra NAS också så vore det super! Jag har en Synology 211 idag som börjar göra sitt! Och jag skulle vilja kunna spela upp tyngre hdfilmer via Nucen. 40gb->

Redigerat av torpatimpa, 30 januari 2015 - 11:36.

Postad 30 januari 2015 - 13:34

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

• 898 inlägg
  • 0
Ska det klara den standard med vilken Ultra HD / 4K tv-sändningarna ev kommer att börja sändas med sent i år (inte i Sverige) bör det vara HDMI 2.0, 1.4 klarar bara 30fps inte 60. Nästa gen BD som troligen dyker upp slutet 2015/början 2016 kommer ha support för 10bit HEVC i upp till 60fps i Ultra HD / 4K upplösning.
3D SBS, HO/HU, klarar väl de flesta i dag. BD 3D ISO med meny osv är värre.

Postad 28 mars 2015 - 15:54

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1 006 inlägg
  • 0
Funkar dessa minne på nucen???
https://www.komplett...-8gb-kit/752044

Postad 28 mars 2015 - 16:00

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Nej
Köp detta istället https://www.dustinho...47/value-select

Postad 28 mars 2015 - 16:04

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1 006 inlägg
  • 0
Varför funkar det inte?!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.