Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HRT Stage

1784 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 24 October 2013 - 08:22

keenan
  • keenan
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Göran, hur blir det med garantin om man öppnar basenhet som tydligen gjorts på grund av switschen?

Postad 24 October 2013 - 08:37

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0

Ännu en bild :)

Om du skulle göra ett par stativ till, vad skulle du isf vilja ha betalt vid försäljning :)

Redigerat av tomasgbg, 24 October 2013 - 08:37.

Postad 24 October 2013 - 09:24

G Chatall
  • G Chatall
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Göran, hur blir det med garantin om man öppnar basenhet som tydligen gjorts på grund av switschen?

Hej Keenan,
Garantin gäller självklart eftersom systemet är gjort för att kunna uppgraderas.

M.V.H
Göran , Runt Ljud
Distributör för HRT(Music Streamer) , DSPeaker m.m.

Postad 24 October 2013 - 09:48

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Hej Keenan,
Garantin gäller självklart eftersom systemet är gjort för att kunna uppgraderas.

M.V.H
Göran , Runt Ljud

Det är väl inte så självklart om det nu inte står något om denna switch i manualen ;) Väldigt märkligt om det inte står, har inte fått det helt bekräftat ännu dock.

Postad 24 October 2013 - 13:40

keenan
  • keenan
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Bara ett tips till er som köpt den och ska öppna den, skaffa skriftligt att det är ok.
Tackar för ditt svar Göran.

Dock är jag inte klokare på switches och varför dem finns och framför allt varför det ska till att öppna den för att åtgärda?

Frågan kan ju komma att bli att någon öppnar den och gör något som leder till att det gör att apparaten får ett förkortat liv.

Som ni märker är jag inte teknisk för fem öre. Mera det här låter bra och så vidare.

Som sagt öppnar ni modulen, be skriftligt att garantin gäller.

Till Göran, fixa ett papper som säger vad som kan och får göras för att garantin gäller. Framförallt gällande switchen.

Postad 24 October 2013 - 14:08

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Bara ett tips till er som köpt den och ska öppna den, skaffa skriftligt att det är ok.
Tackar för ditt svar Göran.

Dock är jag inte klokare på switches och varför dem finns och framför allt varför det ska till att öppna den för att åtgärda?

Switchen är där för att bestämma hur frekvensspannet skall fördelas. Alltså ett läge för dig som använder subwoofer och ett för dig som inte använder det.

I ena läget så fördelas frekvenserna upp; dom lägsta tonerna går till subwoofern, resten av tonerna går till fronthögtalarna.

I det andra läget så använder du Stage-systemet utan subwoofer. Då går alla toner till frontarna.

I Fredriks fall så hade han fått hem sitt system där switched var inställd för att spela tillsammans med en subwoofer. När han inte använde en subwoofer gick han miste av massa toner i det lägsta registret och tyckte på så vis att ljudet lät lite fattigt och tunt.

Det blir lite förvirrande när man kallar dessa lägen för "rätt" respektive "fel". Då det är helt beroende av vilken situation man själv är i. :) "Delat" samt "fullregister" är otroligt mycket mer passande och korrekt. Desdutom så tillför det inga oklarheter och förvirring då. :)

Det jag vill uppmana folk om är att se till att switchen står i korrekt läge just för ditt system. Använder man inte subwoofer så skall switchen vara intryckt mot kretskortet om jag inte missminner mig helt. Fredrik för bekräfta detta. :)

Postad 24 October 2013 - 14:16

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0
Men dessa inställningar gör man ju normalt på subben. Skall man tolka detta som att kommande tillhörande sub är passsiv?

Postad 24 October 2013 - 14:16

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
En liten notis till.

Konstruktören nämnde för mig att han anser att Stage klarar sig i princip alla situationer utan basstöd (subwoofer) i det lägsta registren. Till och med till film.

Det är nog därför switchen är gömd. Den skall ju enbart användas ifall man vill utöka bandbredden på systemet och då helst tillsammans med deras egna basar (naturligtvis ;)). Annars så skall man inte behöva tänka på switchen.

Det vart ju dock extremt dumt nu när det visar sig att vissa system kan ha switchen inställd för delat system från fabrik så att säga. Det innebär ju att alla som fått den första skeppningen riskerar att ha råkat ut för samma misstag och alla bör öppna och jämföra. :)

Så idén med att inte behöva tänka på switchen föll ju platt och vart ett fiasko skulle man kunna säga. :)

Postad 24 October 2013 - 14:17

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0
Funktionen som switchen har är ju klar, men om det inte står i manualen om denna switch så verkar det ju märkligt.

Postad 24 October 2013 - 14:18

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Men dessa inställningar gör man ju normalt på subben. Skall man tolka detta som att kommande tillhörande sub är passsiv?

Om du endast gör detta på subben så kommer ju fortfarande dina fronthögtalare att spela fullregister. Detta är ju inte alltid önskvärt. :)

Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 24 October 2013 - 14:19.

Postad 24 October 2013 - 14:22

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Funktionen som switchen har är ju klar, men om det inte står i manualen om denna switch så verkar det ju märkligt.

Som sagt, det var nog inte tänkt att folk skulle använda den förrän det kommande bassystemet var aktuellt. Köper man detta så medföljer det garanterat info om hur man integrerar det på bäst sätt. :)

Postad 24 October 2013 - 14:35

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

Om du endast gör detta på subben så kommer ju fortfarande dina fronthögtalare att spela fullregister. Detta är ju inte alltid önskvärt. :)

Nej inte är det väl så? Jo om det endast finns lågnivå ingångar. Annars äv väl just subbens högpass till för att bestämma hur lågt frontarna skall arbeta/var subben skall börja avlasta.

Postad 24 October 2013 - 14:58

MarkusNyberg
  • MarkusNyberg
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
En effekt av att kapa basen å överlåta detta till basmoduler är att systemet kan spela avsevärt högre i hela registret.

Postad 24 October 2013 - 15:11

G Chatall
  • G Chatall
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Det är väl inte så självklart om det nu inte står något om denna switch i manualen ;) Väldigt märkligt om det inte står, har inte fått det helt bekräftat ännu dock.

Hej hifimarcus,

Nej, det är kanske inte självklart, men i detta fall kommer garantin att gälla, eftersom systemet är tänkt att kunna uppgraderas i framtiden, och kommer då behövas skruvas isär - antingen av ägaren eller av dennes återförsäljare. Att switchen nu kommit till tals är främst pga att det visat sig vara ett känt system, Fredriks, som hade denna i fel position från fabrik. Alltså ingen switch som är aktuell att tillämpa förrän basmodulen kommer, varför jag antar att man inte nämner denna i aktuell bruksanvisning. Hoppas detta klargör lite.M.V.H
Göran , Runt Ljud

Postad 24 October 2013 - 15:37

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Hej hifimarcus, Nej, det är kanske inte självklart, men i detta fall kommer garantin att gälla, eftersom systemet är tänkt att kunna uppgraderas i framtiden, och kommer då behövas skruvas isär - antingen av ägaren eller av dennes återförsäljare. Att switchen nu kommit till tals är främst pga att det visat sig vara ett känt system, Fredriks, som hade denna i fel position från fabrik. Alltså ingen switch som är aktuell att tillämpa förrän basmodulen kommer, varför jag antar att man inte nämner denna i aktuell bruksanvisning. Hoppas detta klargör lite.M.V.H Göran , Runt Ljud Distributör för HRT(Music Streamer) , DSPeaker m.m.

Tack för svar!

Det enda jag tycker man kunde varit noga med var att switchen skulle vara i "rätt" läge från början eftersom högtalarna inte spelar fullregister med switchen ställd i det läget.

För folk som inte läser här eller kanske inte vågar öppna upp modulen så kanske det slutar med att dom inte blir nöjd med ljudet och lämnar tillbaka systemet.

Postad 24 October 2013 - 16:04

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

• 832 inlägg
  • 0
Jag tycker mitt system spelar på jätte bra så jag antar att switchen är i rätt läge, men ska skruva upp och kolla när man har tid och lust. Visst måste de va viktigt att switchen står i rätt läge från början. Något som runt ljud kanske skulle kontrollera innan de skickas till butikerna?

Redigerat av Audio One, 24 October 2013 - 16:05.

Postad 24 October 2013 - 22:23

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

• 1030 inlägg
  • 0
Någon annan som reflekterat över att man inte kan läsa om Stage på HRT's hemsida tyckte det skulle vara kul att läsa vad de själva skulle skriva om sin högtalare idag.

Postad 25 October 2013 - 06:33

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Nej inte är det väl så? Jo om det endast finns lågnivå ingångar. Annars äv väl just subbens högpass till för att bestämma hur lågt frontarna skall arbeta/var subben skall börja avlasta.

Det är väl främst REL som använder sig utav högnivå-signalen. Men inte ens dom använder väl sig av HP-filtrering i subben? Dom har väl den filosofin att frontarna skall ha en naturlig avrullning och under den punkten tar subben/subbarna vid.

Det är absolut vanligast att HP-filtreringen sker i förstärkaren/försteget. Alternativt via ett externt filter typ mini-DSP. :)

Just i Stage fall skulle ju en sådan koppling som du nämner inte vara att rekommendera heller. Du kan nämligen inte kan få ut en komplett fullrange-signal, då pre-out är en LP-filtrerad subwoofer signal och högnivån har ett subsonicfilter med okänd brytpunkt. :)

Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 25 October 2013 - 06:35.

Postad 25 October 2013 - 06:37

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

Jag tycker generellt många tillverkare är dåliga på att uppdatera sina sidor. Bladelius Thor mk3 hade som exempel funnits på marknaden i 10 månader innan den dök upp på deras egen sida. B&W CM10 fanns i butik 2 månader innan de dök upp på B&W's sida, och exemplariskt dåliga är NAD som ibland inte ens har produkterna med på sin sida överhuvudtaget.

Stämmer bra. Nästan inga tillverkare uppdaterar sina sidor på ett vettigt sätt. Man ser något intressant i något test eller reklam och går in på hemsidan, och tji får man varje gång. :)

Postad 25 October 2013 - 07:45

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Det jag vill uppmana folk om är att se till att switchen står i korrekt läge just för ditt system. Använder man inte subwoofer så skall switchen vara intryckt mot kretskortet om jag inte missminner mig helt. Fredrik för bekräfta detta. :)

Här står switchen fel om man inte har en basmodul.

Swtichen skall alltså stå i läge närmast kretskortskanten (i nedan bilds fall till vänster) om du inte har en basmodul.

Postad bild

Postad 25 October 2013 - 08:17

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Här står switchen fel om man inte har en basmodul.

Swtichen skall alltså stå i läge närmast kretskortskanten (i nedan bilds fall till vänster) om du inte har en basmodul.

Postad bild

Hur kom du ens på att öppna modulen och hitta denna switch? Var du inte nöjd med ljudet och kontaktade HRT?

Står det vad respektive läge är för något eller fick du lov att maila för att få veta? (tänkte eftersom det inte finns manual som skriver något om switchen).

Postad 25 October 2013 - 08:32

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Fredrik beskrev det ursprungligen i inlägg #1136 i denna tråden.

Tackar, hade sett den men glömt den :)

Postad 25 October 2013 - 11:32

G Chatall
  • G Chatall
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Välkomna till helgens sweetspotmässa i Stockholm där vi bl a kommer att spela via Spotify och WiMP, så "ta gärna med" önskelåtar och passa på att få en demo/test av Stage med musikmaterial du är bekant med. Har du iPhone och/eller iPad, så bara koppla in dom direkt i Stage för en helt okomprimerad digital ljudöverföring från ditt ev. egna mobila ljudbibliotek direkt till Stage.
Göran , Runt Ljud

Postad 25 October 2013 - 11:51

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

Det är väl främst REL som använder sig utav högnivå-signalen. Men inte ens dom använder väl sig av HP-filtrering i subben? Dom har väl den filosofin att frontarna skall ha en naturlig avrullning och under den punkten tar subben/subbarna vid.

Det är absolut vanligast att HP-filtreringen sker i förstärkaren/försteget. Alternativt via ett externt filter typ mini-DSP. :)

Just i Stage fall skulle ju en sådan koppling som du nämner inte vara att rekommendera heller. Du kan nämligen inte kan få ut en komplett fullrange-signal, då pre-out är en LP-filtrerad subwoofer signal och högnivån har ett subsonicfilter med okänd brytpunkt. :)

Skall villigt erkänna att subwoofers är okänd mark för mig. Trodde det funkade så att man kopplade sina frontar till subben via högnivå för att sedan kunna bestämma hur lågt frontarna skall arbeta. Högpass tolkar jag som hur mycket som tillåts passera uppåt i frekvens, och då alltså hur mycket lågfrekvent ljud som skall filtreras bort. Har jag helt missförstått begreppen hög och lågpass? Eller, jag kanske tänker lite tvärtom här. :)

Redigerat av laddie15, 25 October 2013 - 11:53.

Postad 25 October 2013 - 12:30

MarkusNyberg
  • MarkusNyberg
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Skall villigt erkänna att subwoofers är okänd mark för mig. Trodde det funkade så att man kopplade sina frontar till subben via högnivå för att sedan kunna bestämma hur lågt frontarna skall arbeta. Högpass tolkar jag som hur mycket som tillåts passera uppåt i frekvens, och då alltså hur mycket lågfrekvent ljud som skall filtreras bort. Har jag helt missförstått begreppen hög och lågpass? Eller, jag kanske tänker lite tvärtom här. :)

Skall villigt erkänna att du har bra koll på subwoofers! ;)
Kan du få frontarna att spela högre med bibehållen kontroll när subben tar hand om basen!

Redigerat av MarkusNyberg, 25 October 2013 - 12:37.

Postad 25 October 2013 - 12:35

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Begreppen har du uppfattat helt korrekt. Dock är det absolut vanligast att man delar signalen redan i försteget och sedan skickar dom filtrerade signalerna till sub respektive fronthögtalare. Vanligast är att lp-signalen (subwoofer) skickas via lågnivå och hp-signalen (front) via högnivå direkt till högtalarna (exakt den lösning som Stage kommer att använda). Alternativt så skickas hp-signalen via lågnivå ifrån pre-out till separata steg om man använder det. :)

Det finns givetvis andra lösningar också. Men dessa är absolut vanligast idag.

Postad 25 October 2013 - 14:29

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

Begreppen har du uppfattat helt korrekt. Dock är det absolut vanligast att man delar signalen redan i försteget och sedan skickar dom filtrerade signalerna till sub respektive fronthögtalare. Vanligast är att lp-signalen (subwoofer) skickas via lågnivå och hp-signalen (front) via högnivå direkt till högtalarna (exakt den lösning som Stage kommer att använda). Alternativt så skickas hp-signalen via lågnivå ifrån pre-out till separata steg om man använder det. :)

Det finns givetvis andra lösningar också. Men dessa är absolut vanligast idag.

Detta sätt att dela förutsätter ju naturligtvis att man har en förstärkare med med någon form av filter, företrädelsevis en receiver. För alla vanliga stereoapplikationer lär ju högnivåvarianten vara det enda tillgängliga alternativet.
Men då får man säga att stage befinner sig någonstans mittemellan. Man har valt en fast inställning för sub och en för utan. Detta har man förmodligen gjort utefter den punkt där man själv tycker Stage börjar behöva lite assistans. :)

Postad 25 October 2013 - 14:41

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Detta sätt att dela förutsätter ju naturligtvis att man har en förstärkare med med någon form av filter, företrädelsevis en receiver. För alla vanliga stereoapplikationer lär ju högnivåvarianten vara det enda tillgängliga alternativet.
Men då får man säga att stage befinner sig någonstans mittemellan. Man har valt en fast inställning för sub och en för utan. Detta har man förmodligen gjort utefter den punkt där man själv tycker Stage börjar behöva lite assistans. :)

Jo precis. Sen finns det ju förstärkare som har fullregister pre-out också. Då kan man använda den utgången och lägga lp-filtrering via det inbyggda delningsfiltret i subwoofern. Men då är vi ju tillbaka till det egentliga ursprungsproblemet. Nämligen att det inte alltid är önskvärt att frontarna spelar fullregister tillsammans med subwoofern. :)

Postad 25 October 2013 - 17:16

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0
nu när de har valt den här designen med ett filter så kan man ju undra varför de inte gjort switchen åtkomlig från baksidan av förstärkare? Tråkigt att man ska behöva öppna förstärkaren om man vill prova switchen

Postad 25 October 2013 - 21:37

Unregistered2265
  • Unregistered2265
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Finns det en adapter så jag kan köra Stage via Ipad Mini? Apple Store hade ingen

Postad 25 October 2013 - 21:51

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Finns det en adapter så jag kan köra Stage via Ipad Mini? Apple Store hade ingen

Denna kör jag till min iPad med Lightning anslutning till Stage, antar att iPad mini har samma anslutning.

Postad 26 October 2013 - 06:48

Unregistered2265
  • Unregistered2265
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Denna kör jag till min iPad med Lightning anslutning till Stage, antar att iPad mini har samma anslutning.

Jag har provat den, när jag ansluter så får jag detta meddelande:
"Enheten kan inte användas"
"Stage: Den anslutna enheten kräver för mycket ström"

Postad 26 October 2013 - 07:17

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Jag har provat den, när jag ansluter så får jag detta meddelande:
"Enheten kan inte användas"
"Stage: Den anslutna enheten kräver för mycket ström"

Just det ja, du måste ha en strömförsörjd USB-hubb också, då Stages försteg tar sin ström från USB-anslutningen.

Postad 26 October 2013 - 08:11

Unregistered2265
  • Unregistered2265
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Just det ja, du måste ha en strömförsörjd USB-hubb också, då Stages försteg tar sin ström från USB-anslutningen.

just det, det visste jag ju!. tack för remindern :)

Postad 26 October 2013 - 13:25

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 1
Så har även jag lyssnat på HRT stage på sweet-spot-mässan. Citatet ovanför högtalarna att det ska motsvara ett 20.000 dollarsystem ekar tomt. Små högtalare, litet ljud.

Postad 26 October 2013 - 13:39

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

nu när de har valt den här designen med ett filter så kan man ju undra varför de inte gjort switchen åtkomlig från baksidan av förstärkare? Tråkigt att man ska behöva öppna förstärkaren om man vill prova switchen

Switchen är ju där enbart då man vill koppla till en subwoofer. Den är konstruerad i huvudsak för att användas tillsammans med det kommande basstödet till Stage. Det var förmodligen inte tänkt att någon egentligen skulle veta om denna switch innan basstödet har släppts på marknaden. Olyckligtvis så har det ju bekräftats fall där denna switch är inställd för att spela ihop med subwoofer redan från fabrik. Har man ett Stage system och inte använder subwoofer men trots detta har switchen inställd på "delat/subwoofer-läge" (alltså precis så som det var för Fredrik och inte alls så som det egentligen var tänkt) förlorar man massa information i basen.

Hade inte HRT gjort denna dundertabbe så tror jag inte att någon hade reagerat speciellt mycket över switchen. Då hade det varit simpelt. Har du ingen sub - lyssna glatt vidare. Vill du koppla in en sub - öppna och ställ om switchen. Simpelt!

Dock så är det ju så i nuläget att jag rekommenderar alla att öppna och se till att switchen är korrekt ställd. Åtminstone fram till dess att HRT kan bekräfta att alla skeppade enheter är godkända. :)

Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 26 October 2013 - 13:41.

Postad 26 October 2013 - 14:03

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Så har även jag lyssnat på HRT stage på sweet-spot-mässan. Citatet ovanför högtalarna att det ska motsvara ett 20.000 dollarsystem ekar tomt. Små högtalare, litet ljud.

Var det väldigt dåliga förutsättningar denna gång också?

Postad 26 October 2013 - 18:05

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0
Anläggningen var placerad i ett mindre hotellrum, flera andra utställare hade också mindre system i identiska rum som man kunde jämföra med.

Postad 26 October 2013 - 18:20

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Små högtalare, litet ljud.

Anläggningen var placerad i ett mindre hotellrum, flera andra utställare hade också mindre system i identiska rum som man kunde jämföra med.

Små högtalare, litet ljud skrev du. Vad jämförde du med för system då i motsvarande prisklass? Var/hur tycker du Stage brast i jämförelse?

Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 26 October 2013 - 18:33.

Postad 26 October 2013 - 18:36

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0
KEF LS50 fanns i ett identiskt rum bara ett stenkast bort, lät mycket mera trovärdigt. HRT stage lät tunt helt enkelt. Uppenbarligen trotsar dem inte fysikens lagar.

Men visst är det så att min referens innan jag går till en mässa är mina egna högtalare som är Dynaudio Contour S3.4. Inte en enda anläggning på hela mässan kom ens i närheten ;)

Postad 26 October 2013 - 18:39

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

KEF LS50 fanns i ett identiskt rum bara ett stenkast bort, lät mycket mera trovärdigt. HRT stage lät tunt helt enkelt. Uppenbarligen trotsar dem inte fysikens lagar.

Vad drevs KEFen med och vilken källa användes?

Postad 26 October 2013 - 18:49

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0

Vad drevs KEFen med och vilken källa användes?

Sorry, var totalt ointresserad av anläggningen i övrigt så jag noterade inte vad det drevs med. Nått svart med röda dioder har jag för mig. Var mest sjukt besviken över att de hade stora planscher utanför med bilder på högtalare ur Reference-serien och när man kommer in så är det bara små stativare... :)

Postad 26 October 2013 - 19:55

doo
  • doo
  • Användare

• 233 inlägg
  • 1
D blev STOR SKILLNAD med switchen.
Mycket fylligare ljud
Mer djupare fylligare bas !

;-)

Postad 26 October 2013 - 20:08

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Mycket fylligare ljud

;-)

Skoj! Härligt när man kan tweaka ett system till det bättre. Det brukar innebära nya långa härliga lyssningssessioner. :)

Dock är det ju mindre kul för HRT. Är alla levererade system inställda att strypa den lägsta basen tro? KATASTROF isåfall. :(

Någon som har info om systemen som har visats upp på mässor/butiker har blivit rätt kalibrerade?

Postad 26 October 2013 - 20:46

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Mycket fylligare ljud

;-)

Wow! :blink: Din switch stod alltså fel också? Detta är en superb jubelmiss av HRT i så fall. <_<

Postad 26 October 2013 - 20:47

Unregistered2265
  • Unregistered2265
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Trevlig att se/höra Stage på en mässa, ser fram emot nyheterna!

ruggigt besviken på hur "mässan" arrangerats dock, trist att man inte lägger mer omtanke på ett så trevligt koncept.

Postad 26 October 2013 - 20:54

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Undrar om inte systemet som Göran hade i sviten på hotellet i Malmö också var var strypt i basen, för det fanns inte speciellt mycket bas i det systemet heller.

Jag tyckte det lät OK där basmässigt i förhållande till rummet, men kan ju så klart vara så. Bara Göran kan svara på det, för det är ju i så fall samma system som går på sweetspot nu.

Postad 26 October 2013 - 21:03

Unregistered2265
  • Unregistered2265
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Stage på Sweetspot idag lät mycket bra tycker jag, bättre än mitt hemma, jag har lite problem med interiören, hårda ytor överallt.

Postad 26 October 2013 - 21:06

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0
Lite lustigt. Hörde Kef 550 på Malmömässan i ungefär en halv minut med just tanken "små högtalare, litet ljud". Upplevde också Stage att låta just litet, men varmare än Kef.
Nä, Stage vänder inte uppochned på några fysiska lagar, men helt säkert kan de konkurrera vål inom sina egna fysiska ramar. :)

Postad 26 October 2013 - 21:16

doo
  • doo
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0

Wow! :blink: Din switch stod alltså fel också? Detta är en superb jubelmiss av HRT i så fall. <_<

Jag hämtade mitt från Första Batchen som kom till Sverige. Så det kan nog vara troligt att alla från tidiga lev. dras med detta problem :(
Tråkigt, men inget som får mig att dra ner helhets intrycket på Stage.
Väntar med spänning på basmodulerna och vad dessa kan tillföra systemet........

Den som vänt..........
;-)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.