Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nvidia Shield Android TV 4K

3007 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 februari 2016 - 11:19

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

Går nog säkert att lösa med en VPN tjänst.

Jag använder en VPN tjänst för att kolla på BBC's TV-serier via I-player. Fungerar perfekt. Den tjänsten har även Tyska servrar man kan koppla upp sig emot.

Tänkte att man kunde läsa mellan raderna att det var VPN jag syftade på... Jag har provat lite snabbt med Hola men det fungerar inte. Däremot en riktig vpn-tjänst borde ju fungera.

Redigerat av Stefan Bäckman, 10 februari 2016 - 11:19.

Postad 10 februari 2016 - 11:20

Unregisteredcd3e6ec8
  • Unregisteredcd3e6ec8
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

free eller? Och någon speciell vpn som du kan rekomendera

Postad 10 februari 2016 - 11:22

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

free eller? Och någon speciell vpn som du kan rekomendera

Har inte provat med någon vanlig vpn. Har ingen för tillfället.

Postad 10 februari 2016 - 12:53

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Gratis VPN-tjänster brukar tyvärr inte fungera något vidsare bra.

Själv kör jag med Airvpn. Fungerar riktigt bra. Kostar några kronor men inte dyrt på något sätt.

Postad 11 februari 2016 - 08:24

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0

Har problem med castingen i Shielden. När jag castar ifrån Cmore go så står den bara och buffrar. Funkar klockrent när jag castar till min Chromecast.

Någon som har en aning?

Citerar mig själv. Det är den värdelösa Canal digital go appen som inte funkar som den skall. Övrigt går att casta.

Postad 11 februari 2016 - 20:31

Hostis
  • Hostis
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Jag provat från Mac och sändningen flyter på men jag har "sökringen" i bild hela tiden :blink:  :D Kör allt trådat..

Hur har du gjort för att kunna casta från mac? 

Har installerat chrome men hittar absolut inget heller som tyder på att jag kan casta.

Postad 11 februari 2016 - 20:50

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Hur har du gjort för att kunna casta från mac? 

Har installerat chrome men hittar absolut inget heller som tyder på att jag kan casta.

https://support.goog...r/3212008?hl=sv

Postad 11 februari 2016 - 21:03

Hostis
  • Hostis
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Tack hittade det. 

Fastnade lite på youtube :)

Enda nackdelen är väl att man inte kan klappa ihop skärmen och låta det fortsätta gå...

Postad 19 februari 2016 - 00:33

Kronärtskocka
  • Kronärtskocka
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Är sugen på att införskaffa en Shield TV. Kör idag Rpi2 med OSMC och är rel nöjd men hade varit nice att ha mer kraft och allt samlat på ett ställe, får idag köra svt genom kodi, netflix genom smart tv, tv4 genom chromecast osv. osv.

Dock, har jag förstått det rätt att man inte kan får in någon leverantörs TV-kanaler i Shielden genom tex. Live Channels / HDHomeRun eller dyl. eftersom svenska leverantörer krypterar sina sändningar? Det hade verkligen varit den ultimata selling pointen annars.

Redigerat av Kronärtskocka, 19 februari 2016 - 11:22.

Postad 19 februari 2016 - 09:22

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

Är sugen på att införskaffa en Shield TV. Kör idag Rpi2 med OSMC och är rel nöjd men hade varit nice att ha mer kraft och allt samlat på ett ställe, får idag köra svt genom kodi, netflix genom smart tv, tv4 genom chromecast osv. osv.

Dock, har jag förstått det rätt att man inte kan får in någon leverantörs TV-kanaler i Shielden genom tex. Live Channels / HDHomeRun eller dyl. eftersom svenska leverantörer krypterar sina sändningar? Det hade verkligen varit den ultimata selling pointen annars.

De olika play-apparna som är gjorda för just AndroidTV fungerar ju med live-sändningar. Oftast får man ju dessutom time-shift per automatik. Hemma kör vi följande appar som inkluderar live-tv och de fungerar bra. Vet iofs inte hur det fungerar med premium/betal-material eftersom vi inte betalar något.

TV4play (Nyhetsmorgon, På spåret mm fungerar)

SVTplay

Magine

Netflix fungerar klanderfritt och är den app tillsammans med youtube som rullar mest hemma. HBO Nordic går att casta och ger bra bild.

Postad 19 februari 2016 - 09:28

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0
Min shield kommer säljas då nya Dune 4k solo kommer bli kungen med fulla BD menyer 👍
Så tack för den här tiden Shield :)

Postad 19 februari 2016 - 11:51

Kronärtskocka
  • Kronärtskocka
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

De olika play-apparna som är gjorda för just AndroidTV fungerar ju med live-sändningar. Oftast får man ju dessutom time-shift per automatik. Hemma kör vi följande appar som inkluderar live-tv och de fungerar bra. Vet iofs inte hur det fungerar med premium/betal-material eftersom vi inte betalar något.

TV4play (Nyhetsmorgon, På spåret mm fungerar)

SVTplay

Magine

Netflix fungerar klanderfritt och är den app tillsammans med youtube som rullar mest hemma. HBO Nordic går att casta och ger bra bild.

Absolut, använder redan idag SVT play-tillägget i Kodi för att titta live-sändningar. Problemet är egentligen att få sambon att anamma en medialösning och för det krävs TV3. Lyckades en kort stund få över henne till TV3 play-tillägget i Kodi men eftersom det nu verkar vara kaputt är hon tillbaka till att kolla på analog signal alt Macbook Air suck.. Jaja det är väll bara att hoppas att någon av deras play-tjänster alt Viaplay kommer till Android TV, tror jag är övertygad trots allt.

Postad 21 februari 2016 - 10:23

Udd3n
  • Udd3n
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Absolut, använder redan idag SVT play-tillägget i Kodi för att titta live-sändningar. Problemet är egentligen att få sambon att anamma en medialösning och för det krävs TV3. Lyckades en kort stund få över henne till TV3 play-tillägget i Kodi men eftersom det nu verkar vara kaputt är hon tillbaka till att kolla på analog signal alt Macbook Air suck.. Jaja det är väll bara att hoppas att någon av deras play-tjänster alt Viaplay kommer till Android TV, tror jag är övertygad trots allt.

Prova retrospect från rieter.net! Där fungerar tv3 och de andra playkanalerna perfekt. Kom ihåg att ställa in högre bitrate i inställningarna för 720p. :) Det är alltså ett kodi-addon.

Redigerat av Udd3n, 21 februari 2016 - 10:35.

Postad 21 februari 2016 - 11:40

Kronärtskocka
  • Kronärtskocka
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Prova retrospect från rieter.net! Där fungerar tv3 och de andra playkanalerna perfekt. Kom ihåg att ställa in högre bitrate i inställningarna för 720p. :) Det är alltså ett kodi-addon.

Tack för tipset, ska undersökas!

Postad 21 februari 2016 - 12:24

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 524 inlägg
  • 0

Har en Shield som jag inte har packat upp än. Frågan är vad man kan göra med den? Fikar Viaplay till exempel? Tycker det verkar inte så i tråden?

Jag skulle vilja kunna streama Netflix, Viaplay, SVT Play från denna enhet, går det inte tror jag att jag säljer den istället. 

Postad 21 februari 2016 - 14:01

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Har en Shield som jag inte har packat upp än. Frågan är vad man kan göra med den? Fikar Viaplay till exempel? Tycker det verkar inte så i tråden?

Jag skulle vilja kunna streama Netflix, Viaplay, SVT Play från denna enhet, går det inte tror jag att jag säljer den istället. 

Klart icke på Viaplay och HBO om man inte castar. De sideloadade apparna fungerar ej. Netflix funkar ok. SvtPlay har jag inte provat så här långt.

Blir mest att hushållet använder ATV4 pga att allt fungerar där via apparna och hustru och barn inte orkar hålla på och krångla med casting och div andra speciallösningar. Gillar inte äpplet men som mediamaskin för att kolla HBO,Viasat och Netflix är den överlägsen.

Min Shield står mest och skräpar tyvärr. Kollar någon film via Kodi ibland. Det är mer eller mindre allt till dess att android tv utvecklas mer.

Postad 21 februari 2016 - 15:00

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 524 inlägg
  • 0

Klart icke på Viaplay och HBO om man inte castar. De sideloadade apparna fungerar ej. Netflix funkar ok. SvtPlay har jag inte provat så här långt.

Blir mest att hushållet använder ATV4 pga att allt fungerar där via apparna och hustru och barn inte orkar hålla på och krångla med casting och div andra speciallösningar. Gillar inte äpplet men som mediamaskin för att kolla HBO,Viasat och Netflix är den överlägsen.

Min Shield står mest och skräpar tyvärr. Kollar någon film via Kodi ibland. Det är mer eller mindre allt till dess att android tv utvecklas mer.

Funderar på att inte ens öppna Shielden och sälja den och skaffa ATV4. Då får jag alla plattjänster jag vill ha på samma ställe.

det är just det att dagens setup inte är så familjevänlig. Kör det mesta via ps4 men svt play vill man ha en app till. Spela lär jag nog inte göra med Shielden, säd et enda man vinner är typ 4k på Netflix om man uppgraderar abonnemanget. 

Postad 21 februari 2016 - 17:05

Aristoteles
  • Aristoteles
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Jag har båda och skulle nog rekommendera Shield beroende på vilka appar man använder. SVT Play finns till Shileld  och du kan även få SVT kanalerna via Magine gratis. Det som saknas är HBO och Viaplay. Men jag misstänker att det borde komma appar till Android TV även där inom en snar framtid. Ett stort minus för mig är att ATV4 inte fixar 24p, t.ex. är mycket material i Netflix i 24p.

Postad 21 februari 2016 - 17:48

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Jag har båda och skulle nog rekommendera Shield beroende på vilka appar man använder. SVT Play finns till Shileld  och du kan även få SVT kanalerna via Magine gratis. Det som saknas är HBO och Viaplay. Men jag misstänker att det borde komma appar till Android TV även där inom en snar framtid. Ett stort minus för mig är att ATV4 inte fixar 24p, t.ex. är mycket material i Netflix i 24p.

Jag mailade både HBO och Viaplay. Lät inte som det skulle komma någon app inom en snar framtid.

Funderar på att inte ens öppna Shielden och sälja den och skaffa ATV4. Då får jag alla plattjänster jag vill ha på samma ställe.

det är just det att dagens setup inte är så familjevänlig. Kör det mesta via ps4 men svt play vill man ha en app till. Spela lär jag nog inte göra med Shielden, säd et enda man vinner är typ 4k på Netflix om man uppgraderar abonnemanget. 

Med de behov du beskriver skulle jag gå på ATV4. Det enda som övriga familjen använder pga enkelheten och att allt finns på samma ställe vad gäller appar m.m.

Postad 21 februari 2016 - 17:49

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

dock skall väl sägas att den inte känner av automatiskt vad som är 24hz i netflix och växlar utan något du får göra manuellt.

Postad 21 februari 2016 - 18:17

Aristoteles
  • Aristoteles
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Jag mailade både HBO och Viaplay. Lät inte som det skulle komma någon app inom en snar framtid.
Med de behov du beskriver skulle jag gå på ATV4. Det enda som övriga familjen använder pga enkelheten och att allt finns på samma ställe vad gäller appar m.m.

dock skall väl sägas att den inte känner av automatiskt vad som är 24hz i netflix och växlar utan något du får göra manuellt.

Ja det finns helt klart utrymme till förbättringar

Postad 21 februari 2016 - 18:55

Aristoteles
  • Aristoteles
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Verkar konstigt om inte HBO Nordic kommer med någon app med tanke på att det finns en (två appar) för den amerikanska marknaden?

I övrigt kan jag hålla med om att man får titta på vilka funktioner/appar som man vill använda. Båda enheterna har helt klart sina för och nackdelar.

För egen del använder jag mest Netflix och Magine. I nuläget tycker jag att båda apparna funkar bättre på Shield än ATV4 lägg där till att google cast funkar bättre än airplay (enligt mitt tycke).

Postad 21 februari 2016 - 20:32

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

Verkar konstigt om inte HBO Nordic kommer med någon app med tanke på att det finns en (två appar) för den amerikanska marknaden?

Fast då ska man ju veta att HBO Nordic är ett företag som inte har något med HBO att göra. De har enbart köpt rättigheterna att sända HBOs material i norden. Annars hade vi haft betydligt bättre support på olika plattformar.

HBO Nordic utvecklar helt egna appar, tyvärr...

Postad 22 februari 2016 - 10:36

Unregistered7cd4e003
  • Unregistered7cd4e003
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 1

Ja, sälj den till mig istället. Shielden är värelös, inget du kommer att ha glädje av ändå.

Postad 22 februari 2016 - 15:55

rojo_98
  • rojo_98
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Idag har det kommit en uppdatering till shielded. Har dock inte hunnit kolla vad den ger än. Marshmallows?

Postad 22 februari 2016 - 16:17

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 1
Nya uppdateringen

What's New?

Android™ 6.0 Marshmallow Upgrade

There's more to love about NVIDIA® SHIELD™ Android TV with Android 6.0 'Marshmallow'.

Enjoy a new background for your home screen, plus a redesigned Google Play Store.

Customize the recommendations row or re-order your app and game tiles. Go to Settings > Preferences > Home screen.

Turn your SD card or external USB storage into encrypted internal storage for your apps and games.

Set up a new SHIELD without any typing. Just say "OK Google, set up my device" from your phone and your Google account and Wi-Fi password will be automatically transferred to your TV.

New SHIELD Features

Access the power menu on the home screen by holding the Back button.

Seamlessly switch between surround sound and headset audio in Netflix app.

Added wireless support for SHIELD controller when charging via USB, including headset audio and voice search.

Improved color support for YUV 4:2:0 video playback.

Option to set 1080p 60Hz resolution on Ultra HD TVs.

Option to set RGB Full Range. Go to Settings > HDMI > Dynamic Range.

Improved support for Denon receivers.

CEC volume control for more audio receivers.

Supports the new Vulkan™ API for high-efficiency access to SHIELD’s graphics hardware.
Optimizations for New Apps and Games

Postad 22 februari 2016 - 16:41

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 524 inlägg
  • 0

EN fråga till om Shield, kan man spegla sin datorskärm till den? Alltså inte casta en film, utan att man kan spegla? Från en Mac?

Postad 22 februari 2016 - 16:46

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

EN fråga till om Shield, kan man spegla sin datorskärm till den? Alltså inte casta en film, utan att man kan spegla? Från en Mac?

Yes, via Chrome. Se mer här: http://allaboutchrom...nd-audio-to-tv/

Postad 22 februari 2016 - 21:56

Hostis
  • Hostis
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Ja gott folk, nu har äntligen Android M kommit ut!

Då jag kör med en blåtands tangentbord med inbyggd mus när jag surfar, så upplever jag det väldigt jobbigt när den grafiska tangentbordet dyker upp. Kan man på något sätt få bort detta?

Sen hur kan man ställa in att man har ett svensk tangentbord? Finns ens det stödet?

Postad 23 februari 2016 - 13:52

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0

Packade upp shielden igen i och med att man nu fixat RGB.

Märkte dock att min nätadapter börjat tjuta nu också, efter typ totalt 15h användning.

Troligen nya uppdateringen som bidrar till problemet.

Ni som bytte ut era, har de nya börjat tjuta också?

Tänkte att det kanske är lika bra att köpa direkt en nätadapter för laptops eller liknande istället

Redigerat av Unregistered577c6879, 23 februari 2016 - 13:57.

Postad 23 februari 2016 - 14:22

Mortensen
  • Mortensen
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0

Märkte dock att min nätadapter börjat tjuta nu också, efter typ totalt 15h användning.

Tänkte att det kanske är lika bra att köpa direkt en nätadapter för laptops eller liknande istället

Kontakten är väl unik för shield? Eller tänkte du löda på sköldens strömanslutning på laptopadaptern?
Men Spoltjut (coilwhine) kan man kanske fixa genom att vända på adaptern 180 grader, sätta den i ett annat uttag, eller kanske till och med vända på andra enheter kopplade till samma uttag. I extermare fall (och om man inte får den bytt) så kan man öppna upp den och limma den eller de komponenter som har börjat vibrera för att på så sett dämpa ljudet.

Postad 23 februari 2016 - 14:27

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0

misstänker att de använder en annan strömprofil i nya android så den drar väl mindre ström och då blir belastningen större i idle. Hade noll problem med detta när jag packade ner den.

Kontakten är väl usb? Inte kikat så noga... 

Postad 23 februari 2016 - 14:56

Mortensen
  • Mortensen
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0

Visst spelar saker som belastning roll. Men prova först med att stoppa adaptorn i lite olika uttag och vända på den. Vet hur det låter men det kan fungera.

Nää "power in" är unik för skölden. 3-NvidiaShieldSidePanel.jpg

Det är inte USB. Har inte själv problemet, men jag har hört att nvidia byter tjutande adapters ganska smidigt. Man mailar dem och så kommer det en ny på posten.

said:Anyone else here notice the high pitched squealing an squeaking coming from the AC power adapter?

Can you please contact me at [email protected] so I can setup an RMA for your power supply? Our SHIELD ATV team wants to inspect it to find out why it is making a buzzing sound. Thanks.

For driver issues, please leave feedback in driver feedback form: Driver Feedback

I am also available on Twitter:
www.twitter.com/manuelguzman

Posted 06/17/2015 07:31 PM  

Källa: https://forums.gefor...c-power-noise-/

Postad 23 februari 2016 - 17:06

Aristoteles
  • Aristoteles
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Seamlessly switch between surround sound and headset audio in Netflix app.

Hade ju gärna sett att de fått till auto refresh rate i Netflix.

Postad 23 februari 2016 - 18:02

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Hade ju gärna sett att de fått till auto refresh rate i Netflix.

Nog mycket som hänger på netflix finns ju ingen annan enhet som har det heller...

Postad 23 februari 2016 - 19:56

Aristoteles
  • Aristoteles
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Beror på vad du jämför med , samsung smart tv (blu-ray mm.) fixar det.
Tycker att det är kasst att de traditionella IT företagen som apple, google, intel mfl inte kan hantera detta automatisk som blu-ray spelare mm. har klarat i flera år.

Redigerat av Aristoteles, 23 februari 2016 - 20:01.

Postad 23 februari 2016 - 20:26

Unregisteredca490738
  • Unregisteredca490738
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Tycker att det är kasst att de traditionella IT företagen som apple, google, intel mfl inte kan hantera detta automatisk som blu-ray spelare mm. har klarat i flera år.

I detta fallet är det ju inte Googles fel. Plex och Kodi på Shielden fixar det galant.

Postad 24 februari 2016 - 01:32

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

är du verkligen säker på att de enheterna växlar refreshrate automatiskt ? Sökt men inte hittat en enda blu ray som fixar detta inte någon tv heller.

Postad 24 februari 2016 - 10:24

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Inget nytt om tillagt stöd för HDR support i nya Firmware för 4k?

Trött på att man stoltserar med 4k överallt när ingen verkar ha en aning om vad det handlar om. Jag menar flera mediaspelare släpps som just 4k och har HDMI 1.4. Shield har ju i alla fall förutsättningarna för kunna spela upp UHD material med HDR

Postad 24 februari 2016 - 11:34

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0

I och med att det inte finns några legala tjänster för uhd med hdr så lär det inte komma i första taget. Vet inte hur det ser ut på kameramarknaden heller...

Postad 24 februari 2016 - 12:58

dalle
  • dalle
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

Netflix säger att kommande säsonger av Daredevil och Marco Polo skall ha HDR.

http://www.engadget....ntent-mwc-2016/

Postad 24 februari 2016 - 13:28

Aristoteles
  • Aristoteles
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

är du verkligen säker på att de enheterna växlar refreshrate automatiskt ? Sökt men inte hittat en enda blu ray som fixar detta inte någon tv heller.

Ja, båda mina Bluray spelare som jag har ifrån Samsung hanterar detta per-automatik oavsett vilken smart app du använder. Jag skulle vilja påstå  att det har varit standard på alla bluray spelare de senaste tio åren. Problemet med ”Silicone Valy” produkterna är att de kommer ifrån en 60hz värld som är någon form av standard på din skrivbordsdator samt att det funkar bra med NTSC (60fps).

Om man googlar omkring lite kring detta, finns det en del intressant information från Google och Apples utvecklare där man får intryck av att de inte riktigt verkar förstå problemet. Läs post #33 så blir man nästan lite mörkrädd…

https://code.google....s/detail?id=374

Redigerat av Aristoteles, 24 februari 2016 - 13:51.

Postad 24 februari 2016 - 14:04

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Ja, båda mina Bluray spelare som jag har ifrån Samsung hanterar detta per-automatik oavsett vilken smart app du använder. Jag skulle vilja påstå att det har varit standard på alla bluray spelare de senaste tio åren. Problemet med ”Silicone Valy” produkterna är att de kommer ifrån en 60hz värld som är någon form av standard på din skrivbordsdator samt att det funkar bra med NTSC (60fps).
Om man googlar omkring lite kring detta, finns det en del intressant information från Google och Apples utvecklare där man får intryck av att de inte riktigt verkar förstå problemet. Läs post #33 så blir man nästan lite mörkrädd…https://code.google....s/detail?id=374

nämn nån då.

De Panasonic , Philips, Oppo , Sony och inte heller de Samsung blu ray jag testat gör detta .

Kan ej hitta nån enhet som fixar autorefreshrate när det gäller netflix det är ju många som letar efter just detta så vet du några enheter som garanterat fixar detta så tipsa gärna.

Redigerat av jimjans, 24 februari 2016 - 14:04.

Postad 24 februari 2016 - 14:18

Aristoteles
  • Aristoteles
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Du får nog googla/läsa på lite bättre då för Samsung BD-F7500 och BD-H6500 har det och det är tydligen fler än jag på forumet som har upptäckt funktionen...

https://www.minhembi...=300841&page=51

Redigerat av Aristoteles, 24 februari 2016 - 14:19.

Postad 24 februari 2016 - 14:45

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Du får nog googla/läsa på lite bättre då för Samsung BD-F7500 och BD-H6500 har det och det är tydligen fler än jag på forumet som har upptäckt funktionen...
https://www.minhembi...=300841&page=51

ja den hade jag missat tack för tipset.

Postad 24 februari 2016 - 19:26

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0

Min utbytta är fortfarande knäpptyst

Inget nytt om tillagt stöd för HDR support i nya Firmware för 4k?

Trött på att man stoltserar med 4k överallt när ingen verkar ha en aning om vad det handlar om. Jag menar flera mediaspelare släpps som just 4k och har HDMI 1.4. Shield har ju i alla fall förutsättningarna för kunna spela upp UHD material med HDR

Det va ju inte många dagar sedan som du skulle sälja skiten och låta oss andra stackare för lida med alla dess brister och problem på egen hand. ;)

Postad 24 februari 2016 - 19:51

FenioN
  • FenioN
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Ska man inte kunna ändra rgb inställningar nu? min är grå och går inte att ändra.

Postad 24 februari 2016 - 23:26

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0

Ska man inte kunna ändra rgb inställningar nu? min är grå och går inte att ändra.

Jo det går alldeles utmärkt nu och det var därför jag börjat använda den igen. Du ska sätta den på full i inställningarna.

Postad 25 februari 2016 - 04:59

FenioN
  • FenioN
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Vad skumt att jag inte kan ändra. Får sätta mig ikväll och pilla på inställningarna och se om det är något som krockar.

Postad 25 februari 2016 - 12:26

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0

Kan jag på hyfsat enkelt sätt lägga över data för filmer i Kodi på ett Sd Kort?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.