Ser sportigt ut!
Postad 28 April 2016 - 19:37
Varför väljer man takmonterade cykelställ istället för dragmonterade?
edit: Aha! Man kanske inte har drag på bilen?
Nu var det i senaste inköpstråden som det dök upp iofs; men jag själv skulle vara skiträdd att glömma bort cyklarna på taket och råka mosa in i något lite för lågt?
Redigerat av Unregistereda9666aa5, 28 April 2016 - 19:40.
Postad 28 April 2016 - 19:53
Nu var det i senaste inköpstråden som det dök upp iofs; men jag själv skulle vara skiträdd att glömma bort cyklarna på taket och råka mosa in i något lite för lågt?
Även bra om man har husvagn å vill ta vikten från cyklarna på bilens vikt å inte husvagnens som brukar vara rätt så begränsad, oftast mer lastvikt på bilen än husvagnen...
Postad 28 April 2016 - 20:30
Exakt! Och jag kommer garanterat dra in i carport-taket någon vacker dag....
Postad 29 April 2016 - 10:51
Trevligt, fanns dom från årsmodell -15? Den är inte bara uttagen 15?!
Synd bara att vägarna i det här landet inte tillåter sådana bilar. Var själv lite sugen på den där, men tror jag avstår. ![]()
Postad 29 April 2016 - 12:17
Jess, de kom 2015, fast sent.
Haha, jo, man blir lite för gasglad i den.
Postad 29 April 2016 - 16:04
Hade min bil på service häromsistens, fick en lånebil! en Hyundai i20 modellår 15(kanske 16)
Detta är bland det sämsta jag någonsin kört, bilen var rentav livsfarlig.... hade själv en opel kadett -84 för 20 år sedan och den hade långt mycket bättre väghållning än denna hyundai, hur kan detta komma sig?
Satt sommardäck på, frågade verkstaden om den kanske va sönder, men icke.
f.ö den "plastigaste" bilen jag någonsin varit nära!
Vem köper denna tingest?
Postad 30 April 2016 - 17:45
har testat en sprillans ny kia sportage gt-line maxutrustad idag som min syster precis har fått hem. Fan vilken underbar bil. Den hade verkligen all utrustning. galet skön att köra. Allt andades kvalitet invändigt också. Nu tror jag på dom när dom säger att dom arbetat massor på just kvaliteten på dom senare modellerna.
En av dom absolut snyggaste suv:arna också.
En bil jag absolut skulle vilja ha. Har dock inte råd med denna nya modell. Hoppas på att jag vinner på lotto ikväll ![]()
Bifogad fil(er)
Postad 30 April 2016 - 17:57
Bär ju emot, men måste erkänna att Kia är imponerande. Provsatt Rio i jakten på en bil i den klassen åt frugan. Va bra man satt och vilken kvalitetskänsla?! Mosvarande Europeiska bilar för så lite pengar kommer inte i närheten. Men, en opel Astra 1,4T med några fåtal tusen mil på mätaren är nog trots allt mer bil. Lutar åt en sån för vår del.har testat en sprillans ny kia sportage gt-line maxutrustad idag som min syster precis har fått hem. Fan vilken underbar bil. Den hade verkligen all utrustning. galet skön att köra. Allt andades kvalitet invändigt också. Nu tror jag på dom när dom säger att dom arbetat massor på just kvaliteten på dom senare modellerna.
En bil jag absolut skulle vilja ha. Har dock inte råd med denna nya modell. Hoppas på att jag vinner på lotto ikväll
Postad 30 April 2016 - 18:04
Bär ju emot, men måste erkänna att Kia är imponerande. Provsatt Rio i jakten på en bil i den klassen åt frugan. Va bra man satt och vilken kvalitetskänsla?! Mosvarande Europeiska bilar för så lite pengar kommer inte i närheten. Men, en opel Astra 1,4T med några fåtal tusen mil på mätaren är nog trots allt mer bil. Lutar åt en sån för vår del.
imponerande är rätt ord när det gäller kia nu för tiden. Kollat lite på Rio jag med. Väldigt mycket bil för pengarna verkar det som. Men har inte varit nära en direkt så jag vet inte hur kvaliteten är. men rätt snygga faktiskt.
Opel vet jag inte riktigt vad jag tycker om. Tror inte nya "oplar" är sämre än någon annan bil om jag ska vara ärlig.
Postad 30 April 2016 - 19:13
Ja, det är väl inte för inte Kia vågar lämna 7 års / 18 000 mils nybilsgaranti. Det hade de ju inte gjort om det var kass kvalitet.
Ja, jag vet att det finns finstilt text i anslutning till garantin, men ändå.
Postad 30 April 2016 - 20:54
Tydligen skall Astra vara mest felfria bilen i Europa sedan några år tillbaka enligt Tyska bilprovningen eller vad det nu var. Helt klart ger den i vart fall ett extremt gott intryck. Tyst, bekväm och ligger extremt väl på vägen, med en fjädringskomfort sällan skådad i den klassen. Med 1,4:T dessutom med en motor som får en att just inte tänka på motorn. Knappast fallet med 1,6, högljudd och allmänt slö.imponerande är rätt ord när det gäller kia nu för tiden. Kollat lite på Rio jag med. Väldigt mycket bil för pengarna verkar det som. Men har inte varit nära en direkt så jag vet inte hur kvaliteten är. men rätt snygga faktiskt.
Opel vet jag inte riktigt vad jag tycker om. Tror inte nya "oplar" är sämre än någon annan bil om jag ska vara ärlig.
Konstigt det där med motorer förresten. Min gamla Passat hade en 1,8 liters motor på 90 hästar och upplevdes som hur rask som helst, även i motorvägsfart. Tror bara det är lillgrabbens Mondeo ST 220 som upplevts bättre. I verkligheten är det naturligtvis milsvid skillnad, men säger en del om värdet av känslan i en bil.
Postad 30 April 2016 - 21:56
Skulle personligen aldrig köpa en Kia eller Hyundai om de så var 15 års garanti..
En bekant har en hyundai som har små rostfläckar runt hela hjulhusen och en del på bakluckan..Den är väl ca 5 år.
Sen har den inte nån vidare komfort och högt vägbrus.
Drar inte så lite diesel heller.
Ungefär som min v70 fast han har en mindre bil.
Postad 30 April 2016 - 22:06
Fanns ju en Kia Rio från början av 2000, tror jag, som tävlade med Mercedes om kassaste rostskyddet. Vet ju egentligen inte om något av märkena bättrat sig?Skulle personligen aldrig köpa en Kia eller Hyundai om de så var 15 års garanti..
En bekant har en hyundai som har små rostfläckar runt hela hjulhusen och en del på bakluckan..Den är väl ca 5 år.
Sen har den inte nån vidare komfort och högt vägbrus.
Drar inte så lite diesel heller.
Ungefär som min v70 fast han har en mindre bil.
Postad 01 May 2016 - 00:04
Sett 2st Hyundai sportcoupe eller vad de kan tänkas heta.
Båda var nästan helt sönderrostade.
Kia har ja läst en del om.
Var lite sugen på en sån sist ja köpte bil.
Verkar va massor med problem när man läser i olika forum.
Såklart är det säkert liknande med alla märken men.
Den Hyundai jag testat var då verkligen långt ifrån vad jag skulle vilka betala för.
Nu var det ju några år sen så nya kanske är bättre.
Postad 01 May 2016 - 07:49
Jag jämförde (av självklara skäl) med bilen vi bytta bort, Volvo V50. Googla det + problem så exploderar Google
Sen beror ju allt på årsmodell såklart. Finns ju premiumbilar som rostar på nåt år också, dagens sanning! Mercedes, Volvo, VW med flera...
Dessutom har Hyundai 5 års nybilsgaranti så det är väl ingen högoddsare att den hade börjat rosta efter just fem år...just saying.
Postad 01 May 2016 - 08:29
har testat en sprillans ny kia sportage gt-line maxutrustad idag som min syster precis har fått hem. Fan vilken underbar bil. Den hade verkligen all utrustning. galet skön att köra. Allt andades kvalitet invändigt också. Nu tror jag på dom när dom säger att dom arbetat massor på just kvaliteten på dom senare modellerna.
En bil jag absolut skulle vilja ha. Har dock inte råd med denna nya modell. Hoppas på att jag vinner på lotto ikväll
nya sportage är klart mycket snyggare än förra .. gillar även nya Seat Ateca
Postad 01 May 2016 - 08:46
Fanns ju en Kia Rio från början av 2000, tror jag, som tävlade med Mercedes om kassaste rostskyddet. Vet ju egentligen inte om något av märkena bättrat sig?
Kia har jag ingen koll på, men Mercedes-Benz har förbättrat rostskyddet avsevärt sen den aktuella tiden.
Den E-klass som tillverkades 95-02 (W210) hade stora problem med rost, och det gäller även samtida bilar i flera av de andra modellerna. Efter en del problem i början (för ägarna) gjorde dock MB en rätt omfattande insats där bilarna åtgärdades utan kostnad för ägarna.
Nästa E-klass (W211) fick avsevärt bättre rostskydd från början, och förbättrades ytterligare i samband med facelift 2007. Min förra bil var en 2009 kombi av denna modell. När den var sex år gammal så hittade jag en rostblåsa vid handtaget på bakluckan, när verkstaden demonterat klädseln hittade de ytrost invändigt. Luckan byttes ut utan kostnad för min del.
Nu har jag en E-klass kombi från 2012 och har inte sett någon rost på den, vad jag vet är det ovanligt med rost på denna modell. Det har precis börjat säljas en ny generation av E-klass och den har jag inte sett några omdömen om rostskyddet för än, men med tanke på andra modeller så utgår jag från att det är bra.
I förra numret (6/16) av tidningen Vi Bilägare testade de kombi av Audi A4, MB C-klass och Volvo V60. C-klass fick 5 av 5 på rostskydd medan de andra två fick nöja sig med fyror.
I senaste numret (7/16) av samma tidning publiceras vad de kallar Biltillverkarnas hemliga rostlista, MB är långt från sämst. När tidningen skriver om begagnade bilar brukar MB få omdömet bättre än medel.
Mercedes-Benz har garanti mot genomrostning på 30 år. Skador som den min bil ovan fick omfattas inte av denna garanti, men har man servat bilen på auktoriserad verkstad är de tämligen generösa med goodwill för mindre rostskador.
Eftersom jag alltid servar bilen på auktoriserad verkstad så ser jag inte rost som ett problem längre. Jag funderar mer på vilka elektriska komponenter som ska gå sönder, på min förra bil fick jag byta ett flertal av sensorerna för parkeringsvarnarna. På den jag har nu har jag än så länge bara fått byta en sensor som ska se om det är en bil i död vinkel. Den gick dock på goodwill så det blev gratis. ![]()
Postad 01 May 2016 - 10:08
Det var ju för väl att de fått fason på rosten. Problemen gållde alla modeller vid den tiden. Inte ovanligt alls att man såg en S-klass med enorma rostbubblor på bakluckan. Och A-klass finns väl knappt någon kvar som inte självdestruerat? Personligen skulle jag tveka inför att välja en Mercedes än idag. Den "dåliga reklamen" rullar ju liksom runt och gör sig påmind. Vore jag Mercedes skulle jag lösa in alla dessa rostburkar och därmed radera det problemet, som väl egentligen bara fanns under ett fåtal år på tidig 2000 tal? Åttiotalsmercor rullar det nämligen fortfarande en mängd alldeles utmärkt fina exemplar.Kia har jag ingen koll på, men Mercedes-Benz har förbättrat rostskyddet avsevärt sen den aktuella tiden.
Den E-klass som tillverkades 95-02 (W210) hade stora problem med rost, och det gäller även samtida bilar i flera av de andra modellerna. Efter en del problem i början (för ägarna) gjorde dock MB en rätt omfattande insats där bilarna åtgärdades utan kostnad för ägarna.
Nästa E-klass (W211) fick avsevärt bättre rostskydd från början, och förbättrades ytterligare i samband med facelift 2007. Min förra bil var en 2009 kombi av denna modell. När den var sex år gammal så hittade jag en rostblåsa vid handtaget på bakluckan, när verkstaden demonterat klädseln hittade de ytrost invändigt. Luckan byttes ut utan kostnad för min del.
Nu har jag en E-klass kombi från 2012 och har inte sett någon rost på den, vad jag vet är det ovanligt med rost på denna modell. Det har precis börjat säljas en ny generation av E-klass och den har jag inte sett några omdömen om rostskyddet för än, men med tanke på andra modeller så utgår jag från att det är bra.
I förra numret (6/16) av tidningen Vi Bilägare testade de kombi av Audi A4, MB C-klass och Volvo V60. C-klass fick 5 av 5 på rostskydd medan de andra två fick nöja sig med fyror.
I senaste numret (7/16) av samma tidning publiceras vad de kallar Biltillverkarnas hemliga rostlista, MB är långt från sämst. När tidningen skriver om begagnade bilar brukar MB få omdömet bättre än medel.
Mercedes-Benz har garanti mot genomrostning på 30 år. Skador som den min bil ovan fick omfattas inte av denna garanti, men har man servat bilen på auktoriserad verkstad är de tämligen generösa med goodwill för mindre rostskador.
Eftersom jag alltid servar bilen på auktoriserad verkstad så ser jag inte rost som ett problem längre. Jag funderar mer på vilka elektriska komponenter som ska gå sönder, på min förra bil fick jag byta ett flertal av sensorerna för parkeringsvarnarna. På den jag har nu har jag än så länge bara fått byta en sensor som ska se om det är en bil i död vinkel. Den gick dock på goodwill så det blev gratis.
Postad 01 May 2016 - 11:00
japp det är den, men jag tycker att föregående modell är rätt snygg också.
tror kia har fått flera utmärkelser för just designen på sina bilar.
Postad 01 May 2016 - 11:57
japp det är den, men jag tycker att föregående modell är rätt snygg också.
tror kia har fått flera utmärkelser för just designen på sina bilar.
kan så vara, men utan vinge ser den inge snygg ut bakifrån, vingen på nya modellen gör så mycket tycker jag. Lika med min Kuga, med original vingen så ser den inte så läcker ut, även nya modellen, men med sportvingen så blir det en helt annan bil.
Känns också som Kia har sneglat lite på Kugas bakdel på nya modellen
Men jag gillar min Kuga bättre i alla fall :-D den ser lite råare ut
Redigerat av fristil, 01 May 2016 - 12:06.
Postad 01 May 2016 - 15:59
Trevligt, fanns dom från årsmodell -15? Den är inte bara uttagen 15?!
Synd bara att vägarna i det här landet inte tillåter sådana bilar. Var själv lite sugen på den där, men tror jag avstår.
Det är ju därför man kör på bana.
Hondan i fråga är som gjuten för det ![]()
Postad 01 May 2016 - 19:38
Smaken är som baken...och det kanske baken som är snyggare på nya jämfört med gamla. För övrigt tycker jag den äldre är mycket snyggare. ![]()
Front / sida:

Bak:

Postad 01 May 2016 - 19:48
Smaken är som baken...och det kanske baken som är snyggare på nya jämfört med gamla. För övrigt tycker jag den äldre är mycket snyggare.
Front / sida:
Bak:
håller med, baken är snyggare på nya KIA, även sidan, speciellt vid bakre fönster .. fronten är ett nerköp, ett stort sådant
Redigerat av fristil, 01 May 2016 - 19:49.
Postad 01 May 2016 - 23:46
Som tur är ju smaken olika!
Kia´s design kan man ju säga mycket men knappast nått positivt.
Skulle jag åka Koreanskt så skulle det bli den där bilen som börjar på H som jag inte kan stava till. ![]()
Fast jag kom precis på att det finns faktiskt en Kia jag är lite svag för och det är Optima.

Postad 02 May 2016 - 06:34
Smaken är som baken...och det kanske baken som är snyggare på nya jämfört med gamla. För övrigt tycker jag den äldre är mycket snyggare.
Front / sida:
Bak:
Det är är inte 2016 års modell som är på bilden. Det är gamla modellen och gamla fronten som kom 2010.
Postad 02 May 2016 - 07:30
Det är är inte 2016 års modell som är på bilden. Det är gamla modellen och gamla fronten som kom 2010.
Du har rätt, men jämförelsen var ju mellan förra och nya modellen.
Förresten så var det ju ett "litet" lyft från modellen före 2010 ![]()
![]()
Postad 02 May 2016 - 07:52
Det är ju därför man kör på bana.
Hondan i fråga är som gjuten för det
Har det blivit nån bankörning än i år? ![]()
På fredag blir det Knutstorp för min del, hann med en dag på Ljungbyhed för några veckor sen oxå ![]()
Postad 02 May 2016 - 08:01
Ja optima är snygga. Inte så vanliga.Som tur är ju smaken olika!
Kia´s design kan man ju säga mycket men knappast nått positivt.
Skulle jag åka Koreanskt så skulle det bli den där bilen som börjar på H som jag inte kan stava till.
Fast jag kom precis på att det finns faktiskt en Kia jag är lite svag för och det är Optima.
Dock var den på bilden hemsk. Gillar inte stylade bilar på det sättet.
Postad 03 May 2016 - 12:09
Ja optima är snygga. Inte så vanliga.
Dock var den på bilden hemsk. Gillar inte stylade bilar på det sättet.
ser ut som en scirocco
Postad 04 May 2016 - 06:50
Porsche reservdels sidan www.ferdinand.se
Är något knas med sidan eller är det min dator som helt plötsligt ogillar den?
Postad 04 May 2016 - 08:18
Porsche reservdels sidan www.ferdinand.se
Är något knas med sidan eller är det min dator som helt plötsligt ogillar den?
Helt blankt för mig oxå...
https://www.eliseparts.com/ funkar fint iaf
kanske är dags för en Lotus då mao ![]()
Postad 04 May 2016 - 08:30
Helt blankt för mig oxå...
https://www.eliseparts.com/ funkar fint iaf
kanske är dags för en Lotus då mao
Gå och tvätta munnen med tvål!!
![]()
Postad 04 May 2016 - 09:01
Nä fyfan vad sur jag är just nu. Förlåt.
För närvarande står jag med grabbens Mondeo ST 220 och skall byta hjullager. Av alla högoddsare får jag inte loss sista jä.. centimetern av spinkelledens fäste. Hur kan en cylindrisk pinne i ett cylindriskt hål glida loss fint men fastna på slutet!!!
Till råga på allt jä.. elände är ju nu gummiskyddet förstört och tror ni inte den jä.. spindelleden är nitad??!! Förhoppningsvis är det bara att slipa bort nitskallarna och sätta dit ny bultad spindelled.
Nåväl. Imponerad är jag av er som har ork att hålla på med dylika utmaningar som hobby.
Postad 04 May 2016 - 09:08
Det är sällan jag gör större saker själv längre, har varken tid eller plats. Nu är det en temp-reglerare som ska bytas ut vilket är lagom jobbigt ![]()
Sitter däremot o finurlar på ett sätt att kunna ta av catarna snabbt o enkelt när det puttras runt på bana.
Saker som lager o spindelleder får Porsche byta för det krävs en hjulinställning efteråt o den justeras inte som på andra bilar.
Har en spindelled som snart ska bytas.
Postad 04 May 2016 - 09:21
Såhär gnällig var jag inte förr, börjar uppenbarligen bli för gammal för sånt här.Det är sällan jag gör större saker själv längre, har varken tid eller plats. Nu är det en temp-reglerare som ska bytas ut vilket är lagom jobbigt
Sitter däremot o finurlar på ett sätt att kunna ta av catarna snabbt o enkelt när det puttras runt på bana.
Saker som lager o spindelleder får Porsche byta för det krävs en hjulinställning efteråt o den justeras inte som på andra bilar.
Har en spindelled som snart ska bytas.
Vilken Porsche är det du har? Det kan ju inte vara en RS -73 eftersom du har catar.
Postad 04 May 2016 - 09:52
Haha, ja är väl inte för inte det sägs Lots Of Trouble Usually Serious
har däremot varit förskonad hittills (typ) *peppar peppar*
Lotusen ser jag som en leksak som får utvecklas i takt med lust och ekonomiskt utrymme. Det finns iaf en uppsjö med rätt prisvärda delar till Lotus, så går att uppgradera om man nu gillar sånt
och nej, gör inget själv utan lämnar in allt. Har oxå tröttnat på att skruva själv så förstår din frustration ![]()
Finns ju en anledning till att jag leasar en bil oxå, så man har nåt som (förhoppningsvis) går problemfritt
kör ju även Ducati så har ju fordon på verkstad titt som tätt (man ska köra med hjärtat heter det väl? Passion! Känsla!)... min enduro kräver en del underhåll oxå, ibland undrar man ju själv varför man ger sig på så mycket
nämnde jag att jag börjat skate:a i år oxå: hej kommande handledsfrakturer!
Lycka till med Mondeon och Påssen ![]()
Postad 04 May 2016 - 10:17
Ja slapp jag skruva själv, och pengar inte var en fråga, så såg mitt fordonsinnehav ut inte helt olikt ditt. En Esprit 300(den med sista fyran) och ett par Ducati. En svart 900SS med Contimegafoner, en 888 för att den bara är perfekt, och en Desmosedici för att.. ja bara för att helt enkelt.Haha, ja är väl inte för inte det sägs Lots Of Trouble Usually Serious
Lotusen ser jag som en leksak som får utvecklas i takt med lust och ekonomiskt utrymme. Det finns iaf en uppsjö med rätt prisvärda delar till Lotus, så går att uppgradera om man nu gillar såntoch nej, gör inget själv utan lämnar in allt. Har oxå tröttnat på att skruva själv så förstår din frustration
Finns ju en anledning till att jag leasar en bil oxå, så man har nåt som (förhoppningsvis) går problemfrittkör ju även Ducati så har ju fordon på verkstad titt som tätt (man ska köra med hjärtat heter det väl? Passion! Känsla!)... min enduro kräver en del underhåll oxå, ibland undrar man ju själv varför man ger sig på så mycket
Lycka till med Mondeon och Påssen
Tack för omtanken.
Postad 04 May 2016 - 11:57
Ja slapp jag skruva själv, och pengar inte var en fråga, så såg mitt fordonsinnehav ut inte helt olikt ditt. En Esprit 300(den med sista fyran) och ett par Ducati. En svart 900SS med Contimegafoner, en 888 för att den bara är perfekt, och en Desmosedici för att.. ja bara för att helt enkelt.
Tack för omtanken.
En bra fordonspark
Esprit är ju lite av en pojkdröm! Rastas den på bana nåt? LCCS kör ju på Knutstorp på fredag *hint hint*
Jag hoppas Desmon får stå i vardagsrummet när den ej körs, vansinnigt vacker skapelse!
Ska jag ge mig sporthoj igen så blir de ren banhoj, på landsväg passar Monster fin-fint IMHO. Då får jag förhoppningsvis behålla kortet o livhanken
men ja, 888 verkar perfekt (hade Monstern inne på service för nån månad sen o där stod en 888:a som preppades för bana... den lovordades!) ![]()
Postad 04 May 2016 - 13:14
Vad säger ni, ny vindruta på en Audi. Skillnad på orginal och "Ryds". Commence!
Postad 04 May 2016 - 13:34
Såhär gnällig var jag inte förr, börjar uppenbarligen bli för gammal för sånt här.
Vilken Porsche är det du har? Det kan ju inte vara en RS -73 eftersom du har catar.
En frisör Porsche ![]()
Eller 986 S som den egentligen heter.
Allt som behövs är någon sorts snabbkoppel och innan folk skriker om tänd motorlampa så sitter sensorn innan cat.
Det är nog tveklöst den bästa tweak som finns till Boxster.
Haha, ja är väl inte för inte det sägs Lots Of Trouble Usually Serious
Lotusen ser jag som en leksak som får utvecklas i takt med lust och ekonomiskt utrymme. Det finns iaf en uppsjö med rätt prisvärda delar till Lotus, så går att uppgradera om man nu gillar sånt
och nej, gör inget själv utan lämnar in allt. Har oxå tröttnat på att skruva själv så förstår din frustration
Finns ju en anledning till att jag leasar en bil oxå, så man har nåt som (förhoppningsvis) går problemfritt
kör ju även Ducati så har ju fordon på verkstad titt som tätt (man ska köra med hjärtat heter det väl? Passion! Känsla!)... min enduro kräver en del underhåll oxå, ibland undrar man ju själv varför man ger sig på så mycket
Lycka till med Mondeon och Påssen
Där är inte så mycket att byta ut på Boxstern då en hel del godis följer med, inte som Usa modellerna som är "strippade"
Jag har Porsche sportfjädring, kan bytas mot coil-overs.
Skivor och broms-ok, kan ge lite.
Headers och dämpare, headers kan man ju byta dämpare ska man bara byta om man vill ha sanslöst med resonanser.
Personligen ogillar jag att byta headers/dämpare då det är inget man bara smäller på då det ska "tunas" med motorn för att ge effekt.
Fast jag har borrat upp min så den efterliknar Porsches eget sportavgas.
Öppet luftfilter är standard, kan även ta bort snorklen som sitter på insuget. (Jeflar vad den brölar då)
Nytt oljetråg då risken finns för oil starvation på vissa banor.
3 kylare sitter som standard.
Mycket mer finns det inte att göra förutom att lätta bilen eller lägga in en 996 motor.
Byta insug till ett för 996, har dock inte hört om några bevis för bättre effekt.
Man kan även gå in o lägga på nya kurvor hur gasresponsen ska vara vilken kan göra Riktigt mycket på hur man upplever bilen.
Som någon sa nån gång, bättre att bli bättre förare och att kunna sin bil o dess begränsingar än att spendera Big Bucks på ett fåtal hästkrafter.
Boxstern är absolut ingen dragster och det hämtar den hem när det blir kurvigt.
Redigerat av johan b-lund, 04 May 2016 - 13:37.
Postad 04 May 2016 - 14:17
Nej, har aldrig sett en Esprit på bana faktiskt. Däremot skvadroner av gamla fina Elise och någon enstaka Elite när MGCC härjar. Ja och så då nyare Elise och Exige förstås. En gammal sån där +2:a skulle man ju kunna tänka sig nån gång. Synd bara att alla andra också skulle det.En bra fordonspark
Esprit är ju lite av en pojkdröm! Rastas den på bana nåt? LCCS kör ju på Knutstorp på fredag *hint hint*
Jag hoppas Desmon får stå i vardagsrummet när den ej körs, vansinnigt vacker skapelse!
Ska jag ge mig sporthoj igen så blir de ren banhoj, på landsväg passar Monster fin-fint IMHO. Då får jag förhoppningsvis behålla kortet o livhankenmen ja, 888 verkar perfekt (hade Monstern inne på service för nån månad sen o där stod en 888:a som preppades för bana... den lovordades!)
Tillsammans med Ferrari Dino en av Jordens vackrase skapelser.
Redigerat av laddie15, 04 May 2016 - 14:20.
Postad 04 May 2016 - 15:36
Vad säger ni, ny vindruta på en Audi. Skillnad på orginal och "Ryds". Commence!
Är de duktiga på Ryds där su bor så kan är det nog minst lika bra. Försäkringsbolaget brukar ha koll på det.
Postad 04 May 2016 - 15:59
Det blev Ryds, de hade tid på fredag, medan Audi var stokade fram till i juli. Tror inte Audi vill ta jobb....
Postad 04 May 2016 - 16:24
Tydligen skall Astra vara mest felfria bilen i Europa sedan några år tillbaka enligt Tyska bilprovningen eller vad det nu var. Helt klart ger den i vart fall ett extremt gott intryck. Tyst, bekväm och ligger extremt väl på vägen, med en fjädringskomfort sällan skådad i den klassen.
Kör V70 nu men hade en Astra Sports Tourer -11 förut. Den gick 22500 mil innan det första felet (EGR ventilen). Bra bil helt klart, väldigt prisvärd.
Hade min bil på service häromsistens, fick en lånebil! en Hyundai i20 modellår 15(kanske 16)
Detta är bland det sämsta jag någonsin kört, bilen var rentav livsfarlig.... hade själv en opel kadett -84 för 20 år sedan och den hade långt mycket bättre väghållning än denna hyundai, hur kan detta komma sig?
Hehe, då stämmer mina fördomar fortfarande. Har kört en Hyundai Atos och det gav nog men för livet.
Redigerat av Ageve, 04 May 2016 - 16:48.
Även taggad med Bilar, Bil, Car, Cars
|
Ljud →
Bilstereo →
Sätta in 6030cs fram, (hjälp med beräkning av volym)Startad av Oliwer_98 , 14 Apr 2015 |
|
|
|
|
Övrigt →
Off Topic →
Skoda Yeti - 4x4, Diesel, Automat och snökörning...Startad av Unregistered5299859a , 08 Oct 2011 |
|
|
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
49 bilder
251 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?