Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - LG RD-JT92 *

1220 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 March 2008 - 12:00

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

• 1450 inlägg
  • 0
Har själv haft problem med blobbar. Det som är lätt att komma åt att rengöra själv är ett prisma som sitter framför lampan. Ställ projen på högkant när du skruvar bort denna, och blås rent med luft på flaska. Clas Ohlson har bl a.

Blåste även rent färghjulet och runt där man kommer åt. Ska man in djupare i linspaketet så blir det svårare. Inget som jag gav mig på. Blev betydligt bättre, men har en blobb kvar som visar sig utanför bilden på väggen vid mörk bild.

Vill man vara säker på att inte ställa till det och få ett sämre resultat än innan så är det inlämning som gäller. Jag själv chansade dock, eftersom jag kommer att köpa ny proje så fort denna lagt av. Sedan om den lägger av pga ålder, eller om det beror på mitt meckande är skit samma :wub:

Men jag är fortfarande nöjd med bilden, så håller den ett eller några år till så är jag bara glad.

Postad 23 March 2008 - 12:41

gigel
  • gigel
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Förlåt för en dum fråga, men jag är en gröngöling på det här med projektorer.

Hur ställer man in "eco" mode på denna projektorn?

MVH

Gigel

Postad 14 May 2008 - 19:44

Ralvert
  • Ralvert
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Jag har ett jätte problem med min JT92, den vill inte starta längre. Det ända som händer är att alla lampor blinkar samtidigt när man försöker att starta den. Jag har hört rykten om att nätdelen brukar gå sönder, har någon råkat ut för detta också? Vet någon vad det kostar att låga eller har något förslag till mig?

Postad 08 June 2008 - 20:04

mixmastermike
  • mixmastermike
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har samma problem med min.. tyvärr.. vad kan de vara?

Postad 10 June 2008 - 10:49

miniM
  • miniM
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har precis samma problem. Displayen med alla knappar bara blinkar. Verkar som om problemet sker flera. Har hittat flertal forum med folk som har samma problem. Har ring LG, de vill att man lämnar in till powermill som tar tusen spänn för undersökning. Är det ingen som har någon koll på vad problemet kan va?

Redigerat av miniM, 10 June 2008 - 10:50.

Postad 07 July 2008 - 20:46

rappes
  • rappes
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hjälp!! Har också en LG RD-JT92 med problemet att den inte går att sätta på,alla lampor bara blinkar,dvs volym knapparna,menu knappen m m... Vore grymt tacksam för svar!!

Postad 08 August 2008 - 15:40

Unregistereda263480b
  • Unregistereda263480b
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Jag har precis samma problem. Displayen med alla knappar bara blinkar. Verkar som om problemet sker flera. Har hittat flertal forum med folk som har samma problem. Har ring LG, de vill att man lämnar in till powermill som tar tusen spänn för undersökning. Är det ingen som har någon koll på vad problemet kan va?

Aj aj aj, fick precis samma problem själv. LG vill som sagt att man lämnar till Powermill.
Pliiiiis - ingen som vet vad blinket betyder??
Är som sagt inte själva "lamp-indikator-lampan" som blinkar utan hela menydelen med volym, keystone m.m. Att dra strömmen hjälper inte - inte ens om man låter den vara utan ström en längre tid... :P

Skulle också vara lika grymt tacksam som tidigare "inläggare"

Postad 11 August 2008 - 15:38

Ica80
  • Ica80
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Kan bara säga att vi har samma problem föregående, den vägrar starta!!
Ingen som vet hur man åtgärdar detta, Vill inte lägga ut massa pengar på att lämna in den.

/ Erica

Postad 11 August 2008 - 22:55

tajjen
  • tajjen
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag har samma problem som er andra, allt blinkar och projjen vill inte starta...

Postad 12 August 2008 - 15:06

Unregistereda263480b
  • Unregistereda263480b
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Pratade med LG igen som hänvisade mig till inköpsstället (i mitt fall Onoff) istället för Powermill (som de gjorde senast). Har för mig att mitt köp gjordes i sep 2005 och i så fall skulle jag kunna klara 3-årsgarantin - om det inte är handhavande fel vill säga... Men det verkar väl märkligt om alla vi med problem skulle gjort "fel" på samma sätt.
I mitt fall så var den bara död när jag för en gångs skull ville köra lite xbox i bion...
Just nu väntar jag på svar från Onoff ang mitt ordernummer så jag kan skicka in den till dom.

Ill keep you posted.

Postad 12 August 2008 - 15:21

Unregistered569494e8
  • Unregistered569494e8
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0
Har samma projje men inget fel....ännu.......Blir lite orolig när jag läser detta....

Hur gjorde man för att se antalet drifttimmar och hur många har ni?

Anders

Postad 13 August 2008 - 13:44

gorbag
  • gorbag
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Riktigt udda.
Min dog precis med samma symptom. Kontrollpanels lampan blinkar blått.

Iofs har den gått över 10000 timmar på den här lampan så det kan ju vara den men står inget om blå blinkande lampa i manualen...

Är den programmerad för att dö på sommaren 2008? :unsure:

Postad 15 August 2008 - 17:40

tajjen
  • tajjen
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Ja visst verkar det skumt att dom dör en efter en...
ingen som fått nån förklaring?

Postad 18 August 2008 - 15:53

tajjen
  • tajjen
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
fick ett mail nu från infocare.se (järfälla) reparationskostnad är 1500:- dock sa dom inte vad felet var...

Postad 18 August 2008 - 17:58

Thompi9
  • Thompi9
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Riktigt udda.
Min dog precis med samma symptom. Kontrollpanels lampan blinkar blått.

Iofs har den gått över 10000 timmar på den här lampan så det kan ju vara den men står inget om blå blinkande lampa i manualen...

Är den programmerad för att dö på sommaren 2008? :D

hejsan Blinkar den blått eller strobbar den nästan min blinkar väl ca 120blink/sekund ,men det är inte hela utan bara on lampan som blinkar

edit ser det nu när jag kollar närmare (svårt att se då man står ca 20cm lägre en va projektorn är upphängd på) att det är hela meny kransen samt blinkar o övriga lampor blinkar svagt

ja ja jag får ta kontakt med onoff o buäähh 1500:- troligastvis åt ****

Redigerat av Thompi9, 18 August 2008 - 18:05.

Postad 19 August 2008 - 09:51

paunum
  • paunum
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Vi har också samma fel på vår projektor. Ringde PowerMill igår och fick svaret att detta tydligen är ett vanligt fel med just den här modellen och att kostnaden som sagt ligger runt 1500 kr exkl. moms. Fick dock inte reda på vad exakt felet är då jag inte personligen fick prata med teknikern. Eftersom det är ett vanligt och återkommande fel enligt PowerMill borde väl detta rimligen räknas som ett ursprungligt fel/fabrikationsfel. Eller!? Vi köpte projektorn på OnOff för 2,5 år sen så vi har möjlighet att försöka reklamera den. Hur många fler är det som köpt sin på OnOff? Tänkte om man ska försöka hävda att det är ett ursprungligt fel och inte handhavande fel så vore det ju bra om alla kontaktade OnOff med sin reklamation ungefär samtidigt.

//P

Postad 19 August 2008 - 10:51

Unregistereda263480b
  • Unregistereda263480b
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag har köpt min på OnOff som sagt och min garanti går ut 9/9 så jag måste in med den så fort som möjligt. Men det går ju alltid att hänvisa till den här tråden - även om den inte är en officiell "så-många-har-samma-problem"-sammanställning.
Om det är ett "vanligt problem" så kan inte jag se något annat än att det ska gå på garantin? Vi får väl meddela varandra hur det går annars så man har lite i ryggen när man tar fight med inköpsstället?

Postad 19 August 2008 - 15:18

Thompi9
  • Thompi9
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
min är åxå köpt på onoff o jag anser dom nån sa innan detta är ett fabrikationsfel , en sparsamt använd projektor ska inte bara paja sådär o då allla har samma fel , försökte gå in på onoffs hemsida men deras skit sida är segare en telefonmodem har mitt kvitto på den men har för mig att jag köpte den den 18februari 2005

Postad 19 August 2008 - 18:08

Unregistered31105
  • Unregistered31105
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har precis råkat ut för samma fel, kontrollpanelen blinkar men inget mer händer. Projektorn är ca 2,5 år man har bara gått ca 1100 h.

LG hänvisar så klart till powermill för service. Dock tycker jag att det verkar vara ett solklart fabrikationsfel. Märkligt annars att så många får samma fel på kort tid.

Postad 19 August 2008 - 19:00

Ica80
  • Ica80
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Som sagt har vi ju samma problem, vi ringde LG som hänvisade oss till inköpstället vilket är ONOFF. Sagt å gjort vi reklamerade den så nu är det bara att vänta å se vad som händer.
Men nog är det ju jävligt märkligt att det händer så pass många!
Stå på ER!!

Postad 20 August 2008 - 17:46

Unregistereda263480b
  • Unregistereda263480b
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Nu är även min inlämnad till OnOff. Oom jag räknat rätt här i tråden så är vi minst 9 st med samma fel. Hänvisade faktiskt till detta nu när jag lämnade in den i butiken (skickade med en egen felbeskrivning och lite info om hur många här med samma problem - vet inte om det gör från eller till men i alla fall.... :) )

Postad 21 August 2008 - 08:40

Unregisteredeb6832ad
  • Unregisteredeb6832ad
  • Lärjunge

• 380 inlägg
  • 0
Tjena, nu har även jobbets projektor klappat ihop med samma fel, alla lampor blinkar(dock en RD JT-91) . Så det låter som samma fel. Trodde det var lampan som pajjat, men när jag skall byta så passar inte den nya lampan med samma beteckning. Den nya har en sockel med 3 stift dem gamla hade 2 stift. Är det nån som har nån lösning på mitt problem vad det gäller lampan?

Redigerat av Unregisteredeb6832ad, 21 August 2008 - 08:41.

Postad 21 August 2008 - 14:00

adp-303
  • adp-303
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Kom hem från Grekland idag :) visade sig att min syster skulle använda projen i måndags 18e. Oyes samma fel som er andra, min e köpt på Netonet dock har jag för mig. Trodde först syrran hade pajat den men läste här först som tur var för henne :P

Postad 21 August 2008 - 14:24

Keis
  • Keis
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hällsningar från finland.
Min rumskamrat fick en RD-JT92 videokanon gratis med samma problem som många andra här tycks ha. Googlade flera timmar utan resultat på vad felet beror på. Hittade det här forumet under denna google session (fördelar finns att vara tre-språkig). Idag fick min rumskamrat tag på instruktionerna hur man fixar problemet. Tyvärr verker det ganska råddigt, men håppas ni har nån hjälp av detta:

http://www.fixya.com..._lamps_flashing

Postad 22 August 2008 - 15:44

adp-303
  • adp-303
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

Min rumskamrat fick en RD-JT92 videokanon gratis med samma problem som många andra här tycks ha. Googlade flera timmar utan resultat på vad felet beror på. Hittade det här forumet under denna google session (fördelar finns att vara tre-språkig). Idag fick min rumskamrat tag på instruktionerna hur man fixar problemet. Tyvärr verker det ganska råddigt, men håppas ni har nån hjälp av detta:

Underbart! 2timmar och ca 100kr senare har jag nu en fungerande och renare projektor, passade ju även på att blåsa rent den inuti och rengöra linsen när den var nere. Tack än en gång. Bor du i närheten av Halmstad och vill fixa din proj enligt tipset men ej vågar ge dig på det själv, skicka ett PM.

Postad 22 August 2008 - 15:50

Thompi9
  • Thompi9
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

jag är värdelös på engelska nånsom kan översätta hur man ska göra

edit övriga fick detta nummret då jag va på ONOFF i veckan ....det ska tydligen gå till LG 0771-414379

Postad 22 August 2008 - 17:03

adp-303
  • adp-303
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Öppna projektorn, alla skruvar med pil på sig. Samt en liten rackare under anslutningsluckan. Är lite kivigt att få av skalet, men lite lirkande så lossnar det tillslut. Knapparna på panelen sitter ej fast i projen så dem följer med av. lossa sedan försiktigt alla kontakter på översta kortet 10st, den främsta och bredaste är svårast, den platta ansluningen är det bara att lirka rakt ut. Kortet har även anslutnig undertill som lossnar vid lyft, håll koll på den vid tillbakasättning bara. lossa om du inte redan gjort det, plåten samt 1 el 2st skruvar som håller själva kortet, sitter en i ena hörnet under en bit tejp som även håller sladdar. under där sitter det kortet som vi vill åt. Ta en tång och lossa de sexkantiga långa skruvarna, samt 2st stjärnskruvar. Koppla loss den 2poliga kontakten men du kan låta den främre breda vara kvar, då det är den som ansluter till översta kortet som vi lossat. Byt sedan enligt bilden till nya, och sätt sedan tillbaka omvänt. Rekommenderar att köpa luft på burk och rengöra inuti samtidigt. Hoppas det hjälper dig :P

Bifogad fil(er)

Postad 22 August 2008 - 17:08

Thompi9
  • Thompi9
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
tackar för att du tog dig tid o översätta ,ni/du ska ha all heder

Postad 22 August 2008 - 18:55

paunum
  • paunum
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tack Finland för länken!!! :P Och tack för översättningen! Skönt att äntligen få reda på vad felet är.
Vi har dock hunnit lämna in vår projektor till ONOFF i veckan och hoppas att felet går igenom som en reklamation. Men gör det inte det och de vill ha 1500-2000 kr för att åtgärda problemet blir det inget med det utan då får vi försöka fixa det själva, eller snarare ta hjälp av nån lite mer tekniskt kunnig. Tyvärr bor vi inte i närheten av Halmstad utan i Stockholm. Så vi får efterlysa hjälp på närmare håll om reklamationen inte går igenom.
Ni andra som också lämnat in era projektorer hör gärna av er när ni får era "domar".

Redigerat av paunum, 22 August 2008 - 18:57.

Postad 03 September 2008 - 20:42

Ica80
  • Ica80
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Äntligen lagad! Lämnade in den på ONOFF på reklamation. Fick hämta den igår, de hade bytt power ball, kostade absolut INGET!!
Nu har vi en väl fungerande projektor igen=)

Postad 12 September 2008 - 19:00

Unregistereda263480b
  • Unregistereda263480b
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Wohoooo!
Fick tillbaka min projektor med. Jobbet gjort på Powermill - Byte av power supply här med. (Som flera av er redan konstaterat)
Free of charge hos OnOff tillslut.
Passar perfekt till helgens PL-match!!!
Tack för visat intresse.

Redigerat av Unregistereda263480b, 12 September 2008 - 19:30.

Postad 16 September 2008 - 14:13

Lasse99
  • Lasse99
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej,

Fick precis samma problem med min för ett tag sedan, ni som lämnat era till OnOff, hur gamla var dom eller spelar det ingen roll i det här fallet kanske ? Skulle tro att min är ca: 3 år

Vilket OnOff lämnade ni till ?

// Lasse

Postad 17 September 2008 - 12:29

Lasse99
  • Lasse99
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Ni som fått era lagade på garanti, gäller den i 3 år eller är det bara om man köpt till nån förlängning när man köpte apparaten ?

// Lasse

Postad 17 September 2008 - 14:06

paunum
  • paunum
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Vi har också fått tillbaka vår projektor nu och OnOff lagade den kostnadsfritt. ;)
Projektorn är ca 2,5 år gammal så felet gick igenom som en reklamation. Vi hade inte köpt till någon extra försäkring. Så om din projektor inte är äldre än 3 år så är det bara att lämna in den så får du garanterat också din lagad. Vi lämnade in vår på OnOff i Länna. Lycka till!

Postad 18 September 2008 - 12:10

Lasse99
  • Lasse99
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Kanon, då borde min också gå på reklamation, jag lämnade den till OnOff igår och idag är det precis 3 år sedan jag köpte den.....puh....

Tack för svaret.

// Lasse

Postad 22 September 2008 - 10:53

adp-303
  • adp-303
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
HEL**TE! Har kollat ca 6timmar sedan jag lagade den, tror ni inte lampan har gått nu ;) Så jäv*a typiskt! AARGGH

Postad 22 September 2008 - 12:25

Thompi9
  • Thompi9
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Kan nog mer säga **** Garantin gick ut i februari så nu är det väl bara o sälja den som reservdels maskin 1500:- säljer jag den för lampan har brunnit MAX 500 timmar

Om nån av er som läser detta är intrserad så skicka PM till mig

Postad 26 November 2008 - 21:55

LionKing
  • LionKing
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Öppna projektorn, alla skruvar med pil på sig. Samt en liten rackare under anslutningsluckan. Är lite kivigt att få av skalet, men lite lirkande så lossnar det tillslut. Knapparna på panelen sitter ej fast i projen så dem följer med av. lossa sedan försiktigt alla kontakter på översta kortet 10st, den främsta och bredaste är svårast, den platta ansluningen är det bara att lirka rakt ut. Kortet har även anslutnig undertill som lossnar vid lyft, håll koll på den vid tillbakasättning bara. lossa om du inte redan gjort det, plåten samt 1 el 2st skruvar som håller själva kortet, sitter en i ena hörnet under en bit tejp som även håller sladdar. under där sitter det kortet som vi vill åt. Ta en tång och lossa de sexkantiga långa skruvarna, samt 2st stjärnskruvar. Koppla loss den 2poliga kontakten men du kan låta den främre breda vara kvar, då det är den som ansluter till översta kortet som vi lossat. Byt sedan enligt bilden till nya, och sätt sedan tillbaka omvänt. Rekommenderar att köpa luft på burk och rengöra inuti samtidigt. Hoppas det hjälper dig :unsure:

Stort TACK!
Detta ska undersökas... Förhoppningsvis fixar jag det själv, annars blir det att höra hur lång tid det tar för OnOff att laga den.

EDIT: Till att börja med, så var den inte inköpt på OnOff, utan på Komplett.se. När jag kontaktade de, så visade det sig att projektorn var inköpt 2005-10, vilket innebär att jag "missade" garanti-tiden med en retsam månad. (Jag köpte projektorn begagnad av en nära vän). Eftersom Komplett.se bestämt hävdade att garanti-tiden var förbi, så vägrade de att hjälpa mig. Samma svar från LG.
Då bestämde jag mig för att försöka lösa problemet på egen hand. Skrev ut den underbara beskrivningen (plus bilden), och satte mig vid köksbordet. Skruvade loss kretskortet, och åkte ner med kortet plus bilden till Microkit. Där hjälpte de mig med att byta de trasiga kondensatorerna, och det gick ruggigt snabbt och smidigt.
Totalt kostade det mig 258:-, för både jobb och komponenter. Väl värt!
Nu har jag monterat ihop projektorn, och allt fungerar klockrent.

Så min rekommendation: Bor du i, eller i närheten av, Västerås. Kolla med Microkit. De kan garanterat hjälpa dig, med ett gott resultat. http://www.microkit.se

Redigerat av LionKing, 28 November 2008 - 15:40.

Postad 28 December 2008 - 23:16

Unregistered5360507e
  • Unregistered5360507e
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Någon som använder denna projje för högupplöst material?
Vet att den ska klara 720P och 1080i och lurar på om det är idé att köpa en Blue Ray spelare för att få bättre bild än de 576p som jag kör via DVD idag.

Postad 30 December 2008 - 03:59

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

• 1450 inlägg
  • 0
Om den inte tar emot 1080p så kommer det att bli en sämre bild eftersom deinterlacern är så pass dålig som den är. Dessutom tror jag inte det blir bättre ändå eftersom den i vilket fall skalar ner till 480.

Postad 30 December 2008 - 05:04

Unregistered5360507e
  • Unregistered5360507e
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0

Om den inte tar emot 1080p så kommer det att bli en sämre bild eftersom deinterlacern är så pass dålig som den är. Dessutom tror jag inte det blir bättre ändå eftersom den i vilket fall skalar ner till 480.

Hmm, tack för svaret. Men varför skulle den skala ner till 480?
Jag får ju ut 576P via DVD och 576I via digitalboxen.

Postad 30 December 2008 - 13:42

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

• 1450 inlägg
  • 0
Eftersom projektorn har en upplösning på 854 x 480...

Postad 30 December 2008 - 16:35

Unregistered5360507e
  • Unregistered5360507e
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0

Eftersom projektorn har en upplösning på 854 x 480...

Börjar inse att jag inte har full koll på det här med upplösning och format.

Jag ifrågasätter inte att projektorn har en upplösning på 854x480 men kan inte förstå varför jag ser 576P från DVD. Rimligtvis borde jag väl se 480P.
Till saken hör att i manualen för projektorn framgår att den klarar 1080i och 720P dvs format som brukar klassas som HD-ready.
Att Bluray då ska ge mig en lägre upplösning (och därmed sämre bild) än DVD låter osannolikt.

Vad är det som jag missförstår?

Redigerat av Unregistered5360507e, 30 December 2008 - 16:37.

Postad 31 December 2008 - 02:41

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

• 1450 inlägg
  • 0
Den lilla rutan som kommer upp med 576p när man startar en DVD talar bara om vad bildvisaren skickar för upplösning. Projektorn skalar sedan om det till den upplösning som projektorn kan visa, dvs 480.

Bluray skalas också ner till 480. Problemet i detta fall är inte att Bluray ger en lägre upplösning, utan att denna projektor är dålig på att göra om en interlaced signal (1080i) till progressiv. Hade projektorn kunnat ta emot 1080p så hade man eventuellt kunnat få en något bättre bild med Blueray.

Postad 31 December 2008 - 13:57

Unregistered5360507e
  • Unregistered5360507e
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Tack LewisX, nu börjar vi reda ut begreppen.

Funderar dock fortfarande varför tillverkaren uppger 720P/1080i i specen...Vad är det värt i praktiken om upplösningen är 854x480?

Postad 31 December 2008 - 16:17

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

• 1450 inlägg
  • 0
I praktiken är det värt att veta vilka bildvisare som passar ihop med projektorn utifrån vilka upplösningar som olika bildvisare har. Kan ju vara bra att veta om en viss DVD-spelare, spelkonsoll, digital-TV-box, HTPC etc går att använda till projektorn utan att behöva använda sig av extern skalare.

Redigerat av Unregistered24c8b9de, 31 December 2008 - 16:20.

Postad 07 January 2009 - 17:43

Andreas266
  • Andreas266
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Har nyss satt upp min JT92a upp och ner under en hylla. Tyvärr så hamnar projektorns bakre del endast ca 3 cm från väggen. Kommer det blir några problem med ventilationen?

Postad 10 January 2009 - 08:43

Andreas266
  • Andreas266
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Har nyss satt upp min JT92a upp och ner under en hylla. Tyvärr så hamnar projektorns bakre del endast ca 3 cm från väggen. Kommer det blir några problem med ventilationen?

Ingen som har lite koll? Det skulle vara tråkigt om projektorn tar skada. Manualen ligger 60 mil härifrån så i den kan jag inte kolla.

Postad 10 January 2009 - 11:13

Unregistereda263480b
  • Unregistereda263480b
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Vet inte vad det står i manualen men 3 cm känns lite lite eftersom fläkten sitter bak... Det fungerar ju säkert men förmodligen minskar ju livslängden på (i första hand) lampan. Logiskt menar jag.
Min egen teori förstås.

.thomas

Postad 25 January 2009 - 11:41

henkeboy77
  • henkeboy77
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
hej
jag har problem med min JT 92.

1.Efter att min har varit ut dragen en vecka så startade den inte utan lamp varnings lampan lyste rött hela tiden inget blickande?
Men jag har en kompis med samma projektor, så jag provade med hans lampa i min men det var samma problem.
testade även min lampa i hans och den funkade fint.
Är det någon som kan svara på mitt problem?

2.Jag pratade med en reparatör som hade för sig att det kan vara en timmer i projektorn så den går i service läge efter antal brinn timmar på projektor så det var dags för lamp byte även om inte lampan har gått sönder.
någon som vett något om detta?

3.Hur åter ställer man lamp tiden och ev projektorn?

4.Hur kommer man in i service menyn?

5.Har ni drivrutinerna till att komma in i projektorn med USB?

oj det bliv många frågor den:)
men hoppas att ni kan hjälpa mig med detta för att man börjar att få lite abstinens utan projektor!!
mvh Henrik

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.