Hur får man av det medföljande bordsstativet från plasman ?
Edit: kom på det till slut, 6 skruvar totalt som ska av!
Fasen, visste att jag hade läst någonstans att någon annan hade samma problem! Hittade inte inlägget när jag behövde det

* Officiell tråd LG - RZ PY10X *
Startad av
Unregistered6bf64893
, dec 01 2004 23:41
1420 svar till detta ämne
3 relaterade trådar
Postad 22 juli 2005 - 22:34
Fasen, visste att jag hade läst någonstans att någon annan hade samma problem! Hittade inte inlägget när jag behövde det ![]() Postad 23 juli 2005 - 09:26 Ett steg närmare fulländning. Nu gäller det att vinna slaget om kabel-Kosovo för att få godkänt från tjejen ![]() Tips? ![]() Postad 23 juli 2005 - 10:08
Yepp, klart snyggare när den sitter på väggen! Gällandes kablar fick jag köra med två kabelkanaler, lite ovala i formen inköpt på Optimera så det blev ganska snyggt. Redigerat av Viggen, 23 juli 2005 - 10:09. Postad 23 juli 2005 - 13:26 Jag har inte ens börjat mecka med några inställningar, kopplade in å fick lysande resultat direkt.Personligen tycker jag att 768p är bäst då man matchar py10:ans upplösning.För dom som har oroat sig över vilket svärta dvd sänder ut mm så kan jag berätta att man kan switcha mellan de 2 olika svärta nivåerna...kör med en hdmi/dvi kabel från supra om det e någon som är nyfiken=) Postad 26 juli 2005 - 11:57 Postad 26 juli 2005 - 21:59 Finns det någon möjlighet att få ut ljudet från PY10 till en hemma-bio-receiver? Tror inte det men måste fråga. Brukar man kunna få ut ljudet till en receiver/förstärkare från en VHS Video? ![]() Postad 27 juli 2005 - 01:45 Postad 29 juli 2005 - 09:30 Synd bara att jag inte skaffat mig en HDMI-DVI kabel utan kör med en adapter fortfarande som syns i nederkant av plasman. Postad 29 juli 2005 - 20:19
Tror inte det finns någon Audio ut på PY10:an ![]() Jag får väl lösa problemet genom att köpa en hårddisk-DVD-recorder och ta ut analog tv ljudet från den till en framtida 5:1 receiver. Min gamla 32" Grundig CRT TV kunde jag plocka ut ljudet via ena Scarten, in i Stereon ![]() Postad 29 juli 2005 - 20:33
Jag har för mig att Viggen, här på prisjakt, har en py10:a. Killen är ett proffs så kontakta honom via ett pm här:
Postad 30 juli 2005 - 11:51
Visst har jag en fin PY10x med ![]() Redigerat av Viggen, 30 juli 2005 - 12:20. Postad 31 juli 2005 - 19:33
Har du fler plasmor? Du får allt ta och lägga ut vad du har nu samt lite bilder i ditt galleri vore inte dumt ![]() Postad 31 juli 2005 - 23:32 /torkel Postad 02 augusti 2005 - 21:49 Är fruktansvärt ny inom det här med TV o hifi så jag tänkte be experterna om råd Är på gång och ska köpa en 42" plasma och har fastnat för LG:s PY10 MEN.. Hur hade ni gått tillväga för inköp ? *Beställa på nätet i Tyskland och hoppas att den slinker igenom ? *Åka ner till Tyskland (bor i Trelleborg:) ) och köpa på plats o ha den som bagage till Sverige ? *Köpa billigast möjligt här i Sverige ?? Skiljer ju ändå 7-8k på priserna här och i Tyskland Hur gäller garantier osv på en Tysk köpt tv ? Europa garanti så allt gäller i Sevrige oxå ? Är väldigt tacksam för alla råd och anvisningar ni kan ge mig Mvh Henrik Postad 02 augusti 2005 - 21:59 "Beställa på nätet i Tyskland och hoppas att den slinker igenom ?" -Du riskerar ingen tull eller moms (EU)...om det var sånt du tänkte på. mvh Andreas Postad 02 augusti 2005 - 22:13
Tack för ditt svar Andreas.. Altså inget påslag i tullen vid inspektion ?? Vet du hur garantier osv fungerar på en Tyskköpt TV ? Är det Europa garanti , dvs går att lämna in i Sverige vid garntirep ? MVH Henrik Postad 04 augusti 2005 - 08:14 Postad 06 augusti 2005 - 10:22
Kanon! tack! går ljudet ut på alla 3 scart? dvs. kan jag välja godtycklig? Skumt att det inte står något om att ta ljud UT från PY10 till en receiver i manualen. Precis varit på semester men fick hemlängtan till plasman ![]() ![]() Postad 08 augusti 2005 - 16:12
Blåa och gröna prickar låter oroande och är inget som jag upplevt. Det jag ser är vanliga spökbilder dvs ljusa texter som hänger kvar nån sekund sfter att bilden blivit svart.. Ett bra exempel är THE END texten som kan synas ett tag men man kan se den tyna bort ganska snabbt.. Däremot har jag hört av en kompis att han har problem med att tex eurosport loggan fryser fast i hörnet, men det är inget jag har haft problem med. Vet inte om min skärm är ovanligt tålig eller nått men jag har tom somnat i soffan nån gång med datan på (utan skärmsläckare) och vaknat upp MKT NERVÖST men efter en omstart är allt som det ska va igen... Vill tillägga att detta är min 3e plasma och spökbilder har förekommit på alla men minst på den här.. MKT Nöjd med denna.. De va nån som undrade om det blev skillnad med digitalbox resp analogt och det kan jag säga att det blev STOR skillnad både bild och ljudmässigt... Lipsync problemen borta och svärtan MKT bättre.. Bildskillnaden kan ni se i mitt galleri där jag splittat upp bilden med både digitalt och analogt.. Uff det blev lite mkt text.. men, men. Tack å hej //Micke ![]() Postad 08 augusti 2005 - 19:53 LG har ju sagt att det ska vara 2 RGB på SCART... Postad 12 augusti 2005 - 02:22 Använder datorn för allt. HDTV film, DVD, Spel, TV, Musik och surfa. Tvn har version 3.24. Detta är lite oroväckande, då detta är min andra tv jag har fått utbytt. Köpte en LG RZPY10 innan på OnOff, men efter ca 4 månader så började hela bilden att flimmra. Så jag fick den inskickad till SKV Service. Fick det bekräftat att det var panelen som hade pajat och dom var tvungna att byta ut den. Detta tor ca 2-3 veckor tills dom kom fram med detta. Så dom beställde en ny panel från LG. Jag fick vänta i ca. 7 veckor på en panel som aldrig dök upp. Så då sa LG att jag skulle få en begagnad modell i motsvarande skick. Dom fick inte tag på någon sådan heller. Så det slutade med att jag fick åka till OnOff och välja ut en ny tv. Så jag valde PX10an, å fick lägga mellanskillnaden. Så nu har jag haft den i ca 2 månader, och för övrigt är jag så nöjd man kan vara med tvn i sig. Förutom dom små blå å röka prickarna som kan flimmra till ibland vid mörka partier. Har dock endast testat VGA ingången än sålänge. Kan ju va nå vajsing med VGA kablen eller grafikkortet som ger någon störning. Jag får testa lite andra ingångar. Aaaarghh, vill verkligen inte skicka den till SKV igen...!!!! ![]() Ja visst ja. Är det fler som har några svaga röda ränder som flimmrar vertikalt precis när man sätter på tvn? Dessa är synliga i nån minut när man satt på tvn. Sedan så försvinner dom helt. Postad 13 augusti 2005 - 12:01
Jag har prövat Samsung HD850, Denon 1910, Denon 2910 och min gamla XBox. Samtliga funkar bra vad gäller bildkvalitet men 2910:an är totalt överlägsen i bild och ljudkvalitet, även vid avspelning av CD-skivor. DVI funkar klockrent på de tre DVD-spelare jag testat. Däremot är problemet att det blir en viss tidsskillnad när ljud resp bild presenteras. Jag kör ljud digitalt (digital koaxial kabel) till min receiver (Denon 2803) och bild digitalt (DVI) direkt in i PY10:an. TV:n verkar behöva ett antal millisekunder på sig för att visa bilden, vilket inte förstärkaren behöver för att skicka ut ljudet. Detta resulterar i dålig s.k "lip sync" (ljudet kommer någon tiondels sekund före bilden). Jag letar nu efter en riktigt bra DVD-spelare med inbyggdt s.k audio delay, men har ännu inte hittat en enda modell som har det. Det verkar som om jag måste köpa mig en ny receiver (med variabel audio delay, t.ex Denon 3805) för att komma till rätta med detta problem. ![]() Är det någon som har perfekt lip sync när ni spelar upp DVD-skivor på PY10:an OCH har ljudet direkt ut i ert surroundsystem? (Alltså inte ljud kopplat till TV:n) ![]() Postad 13 augusti 2005 - 12:57 Tror att Panna är minst lika bra som 2910 när det gäller bild, men troligen inte på ljud. Har en S97 som jag är toknöjd med. Postad 13 augusti 2005 - 20:29
Kör du via HDMI på S97:an? Du störs inte av overscan? dvs att bilden blir för bred när man kör 720p/1080i. Postad 14 augusti 2005 - 11:26
Någon som vet/testat om man kan minska overscan via PY10's service-meny? Helst bara sätta ner overscan för DVI-ingången för lägena 720p/1080i. Postad 14 augusti 2005 - 11:32
AHHHHHHHHHHHHHHH Hittade det!! Overscan är default satt till 5%. Vid nästa lediga tidpunkt, ska jag kolla om man kan få till 1:1 mappning med S97 ![]() Postad 14 augusti 2005 - 21:01 ![]() ![]() Testade med att sätta overscan till 1% Eftersom jag inte vill skjuta bilden åt något håll, bara få den lite mindre, så har H/V start ingen betydelse i detta fall. Ser ingen skillnad på bilden med avseende på overscan från DVD-S97 (HDMI-DVI), vare sig 576p, 720p eller 1080i, då jag pillar på overscan värdet. TV-bilden däremot ser jag stor skillnad på. Med overscan satt till 1%, då ser jag just nu på nästan samtliga kanaler oroligheter i bilden allra överst eller underst eller både och. DVS anledningen till att TV-fabrikanterna kör med overscan, för att skona folk från TV/film defekter som kan i vissa fall skönjas ute i marginalerna. Så det får blir default 5%. Om man testar med Terminator 3, och då 6-8 minuter in i filmen då de kör inledningstexten "produced by: bla bla bla" ser jag att jag missar saker ute i både vänster och höger kant. Det skumma är att 720p ger minst overscan, 576p ger mest och 1080i ligger i mitten, men väldigt lika med 576p. Things that makes you go hmmmmmmm.... Postad 17 augusti 2005 - 17:09 Har noterat att tråden verkar mer eller mindre död nu, kanske går att få liv i den igen? Saken är den att jag står inför ett köp av en 42" plasma-pjäs. Jag har inte riktigt kunnat bestämma mig om vilken än, därav detta inlägg. De pjäser som jag är intresserade av är; LG RZ-42PY10, Panasonic TH-42PV500, och Samsung PS-42S5HX. Samtliga har XGA upplösning och är sk. "HD-Ready". Jag har velat fram och tillbaka X antal ggr, och LG:n ligger bäst till just nu. Prismässigt är Sammyn billigast, och Pannan dyrast. Samsung PS-42S5HX: ca 19.000:- (inkl. stativ) LG RZ-42PY10: ca 23.000:- (inkl. stativ) Panasonic TH-42PV500: ca 26.000:- (utan stativ/väggfäste) Sammyn har bra spec., är billig, men folk har nämnt bildproblem, samt bilden har sett sämst ut av de tre "live". LG:n har fått god kritik av anv., sett kanon ut "live", dock endast 8-bit färgdjup. Pannan sedd bredvid Sammyn var ett par snäpp vassare, priset dock negativt med tanke på att inget stativ ingår i priset. Ni som kanske har lite mer kött på benen, vilken av dessa tre plasmor skulle ni rekommendera mig att köpa??? Sedan har jag mer funderingar. Givetvis måste en DVD med DVI/HDMI inhandlas. Kan ni rekommendera någon bra DVD med DVI eller HDMI, som dessutom har videosvärta (som LG:n). Gärna till ett överkomligt pris också! /Kim Postad 17 augusti 2005 - 20:04
Med tanke på priserna du nämner antar jag att du beställer från tyskland. Var har du läst att färgdjupet bara är 8 bitar? Vad är det på Samsung och Panasonic? Är det 16 bitars färgdjup på dom? PY10 tillsammans med Panasonic S97 är nog en het kombo som de flesta skulle vara nöjda med. Jag är i alla fall helnöjd. Anser nog att plasman är ett av de bättre elekotronik/data inköpen jag gjort och min andra hälft är MYCKET nöjd, från att ha varit ganska negg inledningsvis, och det talar för sig självt ![]() Jag skulle säga såhär... 1. Man får vad man betalar för, dvs. det finns inga genvägar till framgång ![]() 2. Panasonic = Känt märke som man får betala lite extra för (typ Levis Jeans) De religiösa kommer alltid att hävda att X är bäst. 3. LG brottas i Europa med taskigt rykte pga historik och behöver därför vara "lite bättre" i förhållande till pris och det vet dom själva om (typ Skandia-reklamen på TV "grisen med ryktet") 4. Inget fabrikat/produkt är perfekt eller felfri 5. Samsung kan jag inte uttala mej om. Det jag saknar är +1 HDMI eller DVI ingång och +1 Komponent ingång. 3 scart är ju nice men jag köper inte en 30KSEK pjäs för att plugga den med Scart eller sämre. Är dessutom mycket positivt överraskad av den analoga TV bilden (comhem) som jag väntat mej skulle vara mycket sämre än vad det blir. Postad 17 augusti 2005 - 23:44
Tack för svaret... jepp inhandel från tyskland är tanken. Det drar ner garantin med ett år, men va fän ![]() Lg:n har 8-bitars färgdjup, Panasonic:en har "8,6 miljarder synliga färgnyanser"(vilket ger 12 el 13-bitars färgdjup skulle jag gissa), och Samsungen 12-bitars färgdjup. T.ex. om panelen klarar att visa 8-bitars färgdjup, dvs en gråskala på 256 nyanser mellan svart och vitt, så får du total ut 16,78 miljoner färgnyanser. Alltså, för RGB blir det 256x256x256=16,777,216. Om man däremot använder 10-bitars färgdjup, så blir gråskalan 1024 nyanser mellan svart och vitt och följdaktligen blir det total antalet färgnyanser 1024x1024x1024=1,073,741,824. Kort och gott, ett större färgdjup borde ge en pjäs större potential att återge en verklighetstrogen bild. Jag håller med dej, med ett stycke DVI/HDMI ingång finns det mer att önska. PS3 lär ju hamna där när det kommer, kanske finns det en HDMI-"splitter" då ![]() Angående svärtan, har Panasonic S97 sk. "videosvärta" eller "datasvärta"? Läste i tråden att en Sony DVD som en kille anv. hade videosvärta, kanske kommer PS3 också ha det då.... Jo förresten, stödjer alla scart-ingångar RGB? /Kim Postad 18 augusti 2005 - 15:39 Verkar som endast en scart stödjer RGB (AV1). Postad 18 augusti 2005 - 15:42 Postad 18 augusti 2005 - 19:10 ![]() Men ni som har en PY10X, hur nöjda är ni med den? Är gapet stort till exempelvis PV500E (panasonic)? Jag känner mej kluven! Tittade på en PV500 idag, helt klart en bra pjäs! Att kunna spela in mpeg4 på ett SD-kort är ju en trevlig sak... /Kim Postad 18 augusti 2005 - 19:16
Är PV500 en inspelare? Vad är det den kan spela in? TV-program? Postad 18 augusti 2005 - 20:01
Den kan spela in allt vad den får in (antar jag). Kan även spela upp bilder. Filmer lagras i mpeg4, exakt vilken codec vet jag inte. Saxat från panasonics hemsida: ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ 42" högupplöst plasma-TV med G8-panel En helt ny generation högupplösta plasma-TV:ar från Panasonic! Miljarder av färgnyanser gör bilderna imponerande naturtrogna och ett stort kontrastomfång ger en ännu bättre upplevelse. Avancerade, inbyggda högtalare tar liten plats, men ger stort ljud! Med den höga skärmupplösningen och Panasonics avancerade elektronik blir bilderna av absolut högsta kvalitet – och du får full beredskap för framtidens TV-system. PV500-modellerna kan även användas med många typer av audiovisuell utrustning – som PC-monitor, med HDMI-kontakt eller komponentvideo från DVD, eller med vanlig scartkontakt. Du får också en helt ny metod för videoinspelning: Spela in TV-program direkt på digitalt minneskort och se sedan programmet på din bärbara Panasonic D-snap player. Med PV500 har du kort sagt det bästa som finns från Panasonic! ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ [EDIT] Jag fick reda på att den inte spelar in i full upplösning. När man splar upp klippen visas det en liten ruta i mitten på skärmen. Förmodligen typ 320x240... inte så hot med andra ord. ![]() [/EDIT] /Kim Redigerat av Kimpalainen, 19 augusti 2005 - 09:09. Postad 19 augusti 2005 - 12:38
Nu kanske jag blir lynchad av alla PY10X-fantaster på denna tråden, men det är väl smällar man får ta... Här är vad jag tycker. Jag har en PY10X: Fördelar: * bra bild via DVI, extremt bra bild. Jag kör Samsung HD-745 DVD. * Bra bild även via komponent som jag kör xboxen på * Den är hyffsat snabb på att byta kanaler/ingångar * Snygg * ok ljud för att vara inbyggda högtalare * helt ok med ingångar/utgångar för anslutningar * Hyffsat tyst (i början var den knäpp-tyst, nu hörs ljudet från fläkten lite mer) * Bra bild-i-bild funktion * lätt att rengöra utan att förstöra panelen. Nackdelar: * Jag är inte imponerad av bilden via scart från digitalbox. Kan vara sändingarna som spökar dock. Alla produktioner på tv-program är ju inte av hög kvalité. Började visserligen med en DVD spelare på scarten precis när jag köpte plasman, då var det helt ok. * Ingen ljud utgång (Om man inte vill krångla med att köra ljudet ut via scart2) Mestadels kör man ju visserligen ljudet från tex dvd direkt till stärkaren, så det kanske inte är så negativt. * Lipsyncproblem om du kör ljud ut via receiver. Dock inte i alla fall, men många. Går att lösa om du har lipsyncfunktion på receivern. Gäller troligen de flesta plasmor från denna generation, då dom tar extra millisekuder på sig att kalkulera bilden, medans ljudet åker ut direkt. * Vissa har haft ljudproblem från fläkten. Förekommer troligen på alla plasmor med fläkt. Med tiden låter dom mer. Förekommer troligen på alla fläktar generellt. * klumpig fjärrkontroll, ärligt, den är stor som en statoil-baguett, men enkel. Alltså både för och nackdel.... Summa nackdelar: Inte många då det finns förklaringar på det mesta..... Detta var vad jag kunde komma på just nu. Jag tycker du skall gå runt i affärer å jämföra så gott det bara går innan du köper. Viktigt är bara att kolla vad det är för bildkälla dom kör ifrån så att du inte går på en nit på den punkten. Vissa affärer ställer ju upp en plasma med vanlig analog tv på, och jämte en med dvd-film via dvi. Gissa vilken man tycker har bäst bild... Överlag är jag jättenöjd med plasman. Inga direkta punkter som jag stör mig på. Slutsatsen är att det är en bra plasma och otroligt prisvärd. Men det kommer alltid att komma bättre. Speciellt nu under hösten, vad jag tror. Jag skulle nog däremot inte vilja betala mer än dom tyska priserna för den. Alltså i runda slängar 23,000:- Men skall man hålla på så, så lär man aldrig köpa något då priserna rasar hela tiden + att produkterna blir bättre å bättre. En sak till. Tänk på att många lagt ner halva sitt livskapital på sin plasma. Det betyder ofta att dom ogärna kritiserar den. Viktigt är att du ser med egna ögon innan köp. Redigerat av cheGG, 19 augusti 2005 - 16:58. Postad 19 augusti 2005 - 17:07
Tack för ditt svar! Det känns som det lutar åt en LG nu... hehe (igen)! Fick nyss veta att ex PV500:an inte kunde anv HDMI- eller VGA-utgången när man körde PIP (Bild-i-Bild). Frågan är då, kan man det med PY10X:an? (med DVI:n då ist, eftersom den inte har HDMI ![]() /Kim Postad 20 augusti 2005 - 12:46
[/quote]
Tack för ditt svar! Det känns som det lutar åt en LG nu... hehe (igen)! Fick nyss veta att ex PV500:an inte kunde anv HDMI- eller VGA-utgången när man körde PIP (Bild-i-Bild). Frågan är då, kan man det med PY10X:an? (med DVI:n då ist, eftersom den inte har HDMI ![]() /Kim [/quote] Kör du text dvd via dvi så kan du få upp pip från den analoga delen i rutan, ja. Postad 20 augusti 2005 - 21:08 [/quote] Tack för ditt svar! Det känns som det lutar åt en LG nu... hehe (igen)! Fick nyss veta att ex PV500:an inte kunde anv HDMI- eller VGA-utgången när man körde PIP (Bild-i-Bild). Frågan är då, kan man det med PY10X:an? (med DVI:n då ist, eftersom den inte har HDMI ![]() /Kim [/quote] Kör du text dvd via dvi så kan du få upp pip från den analoga delen i rutan, ja. [/quote] Jag tror alla PIP-kombos funkar, utom just TEXT-TV i ena bilden. T ex brukar jag lira PS2 (på Komponent) på ena halvan när det går Sex and the City eller andra kvalitets-program på TV ![]() Eller varför inte DVD samtidigt som WWW-surf eller PS2? ![]() Och där kommer jag ihåg vad jag faktiskt saknar. Hörlursutgång där man kan bestämma om det ska vara PIP1 eller PIP2 man vill höra ![]() Postad 21 augusti 2005 - 10:27 I och för sig kan man ju stänga av fläkten i service-menyn, men jag är lite rädd att plasman ska bli för varm. Postad 21 augusti 2005 - 19:17 Har version 3.24 på min tv. Och ni som påstår att tvn blir varmare när man sätter igång fläkten (Dallas), så är detta fel. Det byter från Celsius till Farenheit. Så du har inte 78 grader Celsius i TVn när du slår på fläkten. Köpte min från OnOff i början av Juli. Några fler som har fläkten av och fått några problem tack vare detta? Redigerat av Electrified, 21 augusti 2005 - 19:18. Postad 25 augusti 2005 - 20:34 ![]() Alla pratar om servicemenyn. Om jag förstår rätt så är det inte samma som den "vanliga" menyn för t.ex. kanalinställning. Hur hittar man servicemenyn? Jag har ännu inte heller lyckats ställa in bilden tillräckligt bra, framförallt saknar jag färger. Man kan jämföra det med en bild som har komprimerats för hårt och tappar i färg (speciellt ansiktsbilder/hud). Jag upplever detta problem både vid DVD-tittande (Cambridge Audio + Supra-komponent) och Digital-TV (Dilog DT-355 + scart). Är det någon som har något tips? Sista frågan. Det snackas om att de tre olika scartkontakterna är något olika. Är det någon som har möjlighet att förklara? Skönt att det finns forum, när man själv inte har full koll. ![]() Edit: Stavfel. Hmm... egentligen meningsuppbyggnad ![]() Redigerat av Unregistered440fda69, 26 augusti 2005 - 08:53. Postad 26 augusti 2005 - 09:25 Tryck in menyknappen på både fjärr och plasman samtidigt, håll dem inne tills servicemenyn visas! Du bläddrar mellan sidorna med "SWAP". Ändra värde med pilarna!" https://www.minhembi...showtopic=82790 I vanliga menyn kan man t ex ändra fleshtone eller vad det heter. Bra bildinställningar finns i big screens test av PY10x. Finns3 st scartkontakter, AV1 stödjer RGB vilket tydligen inte AV2 och AV3 gör. På någon av scartkontakterna går ljudet även ut om man vill ha tv-ljudet in i receivern t ex och man ej har digitalbox. Redigerat av Viggen, 26 augusti 2005 - 09:26. Postad 04 september 2005 - 13:49 ![]() När jag kopplar min dator, med grafikkortdet ati radeon 9800, med tvn med hjälp av en dvi-d sladd så registrerar datorn tvn som en vanlig tv och inte FPD, vad är det som är fel? tvn? nån inställning? Postad 04 september 2005 - 15:09 Postad 04 september 2005 - 16:52 Jag skulle testa att uppdatera drivrutinen för grafikkortet, om du inte redan testat det. Postad 04 september 2005 - 17:25 sen förstår jag inte varför det funkar när jag kör datorn i felsäkert läge!? Redigerat av illerrre, 04 september 2005 - 17:32. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |