880 har inte de färgknappar som vi har i Europa (gul/grön/röd/blå). Sedan skiljer säkerligen strömkontakten på laddaren.Någon som vet vad det är för skillnad på 880 som finns i USA och 885 som verkar vara europamodellen? 880 finns ju väldigt billigt på ebay, $145 med frakt.
* Officiell tråd - Logitech Harmony *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
265:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
3 308:- |
Postad 14 oktober 2007 - 16:59
Postad 14 oktober 2007 - 17:51
880 har inte de färgknappar som vi har i Europa (gul/grön/röd/blå). Sedan skiljer säkerligen strömkontakten på laddaren.
Jag hittar inga färgknappar på bilderna på 885, vart sitter de? Är transformatorn och strömkontakten i samma enhet?
Postad 14 oktober 2007 - 21:31
Jag sökte på "samsung dtv" och bara "dtv" i tråden men hittade inget så nu undrar jag följande:
Jag ställde in "Watch TV" till min Samsung LE-40M86BDX, men när jag kör den enligt standard förfarandet i guiden så väljer den "analog" tv, jag vill ju ha den till den digitala.
Nån som kan ge mig ett tips? Som kanske har en Samsung och 555-an?
Jag har letat under funktioner i programvaran, men hittar inte "TV/DTV" som är vad knappen på min original-tv-fjärr heter.
Tänkte det var lika bra att erkänna att man är bra dum ibland. Var ju bara att "lära in" den knappen från originalfjärren så funkade det finemang sen. Kanske finns det nån där ute som går på samma nit som jag och har nytta av denna post.

Postad 14 oktober 2007 - 22:34
Många bilder är från 880n. Men kolla in bilden på följande länk. Färgknapparna sitter under OK/pilknapparna.Jag hittar inga färgknappar på bilderna på 885, vart sitter de?
Logitech Harmony 885@hardwarezone
Strömkontakten vet jag inte, men enligt följande bild så ser det ut som den går att ersätta:
885 contents@pvrworld
Redigerat av Sisko, 14 oktober 2007 - 22:38.
Postad 20 oktober 2007 - 22:09
Samsung PS-42Q96HD
Pioneer VSX-D811S
Canal digitals combobox
Xbox
Kan fjärrkontrollen byta direkt till av1 för canal digitalboxen och till component för xboxen? Eller måste man hoppa mellan sources som med originalfjärren? Kommer fjärrkontrollen att bli knasig på xboxen som jag har ett ir chip på för att kunna starta den via fjärrkontroll och stänger av den via xbmc. Då kommer väl inte fjärrkontrollen veta om xboxen är igång eller inte när jag vill använda den aktiviteten? Eller går det att ställa in så att den alltid skall utgå ifrån att xboxen inte är igång när man väljer den aktiviteten?
Redigerat av fremar-7, 20 oktober 2007 - 22:10.
Postad 23 oktober 2007 - 15:07
RF är endast till för kommunikationen med basstationen. IR + Z-wave använder du för styrning av utrustning.Kan man använda denna kontroll (Harmony 895) till sin projektorduk (kingpin motordriven) med RF signalen?
Förlåt för en dum fråga, men betyder det att man inte kan styra sin Kingpin duk med denna eller att man måsta omvandla signalen till IR på nåt sätt?
Postad 24 oktober 2007 - 07:45
Nu är vi ute i utkanterna av min kunskap så någon annan kan säkert svara mer exakt. Men om duken styrs av RF så kan du alltså inte styra den direkt med 895. Däremot så går det vad jag förstår att köpa till en pryttel som omvandlar IR-signalen från fjärren till den RF-signal som duken använder.Förlåt för en dum fråga, men betyder det att man inte kan styra sin Kingpin duk med denna eller att man måsta omvandla signalen till IR på nåt sätt?
Postad 24 oktober 2007 - 13:40
Nu är vi ute i utkanterna av min kunskap så någon annan kan säkert svara mer exakt. Men om duken styrs av RF så kan du alltså inte styra den direkt med 895. Däremot så går det vad jag förstår att köpa till en pryttel som omvandlar IR-signalen från fjärren till den RF-signal som duken använder.Förlåt för en dum fråga, men betyder det att man inte kan styra sin Kingpin duk med denna eller att man måsta omvandla signalen till IR på nåt sätt?
Nån som har mer info om den här konverteraren? Pris osv? Url vore hjälpsamt
Postad 26 oktober 2007 - 18:12
(Yamaha RX-2600) som den kommer att supporta?
Postad 26 oktober 2007 - 18:15
Har du HEX-koder så kan du skicka dom till Logitec så lägger dom in dom i din profil...
Postad 27 oktober 2007 - 21:08

Postad 28 oktober 2007 - 15:40
Jag hade nog drömt det där. Jag hittar ingen kommersiell produkt som konverterar IR för att styra RF.Nån som har mer info om den här konverteraren? Pris osv? Url vore hjälpsamt
Postad 28 oktober 2007 - 16:16
Jag hade nog drömt det där. Jag hittar ingen kommersiell produkt som konverterar IR för att styra RF.Nån som har mer info om den här konverteraren? Pris osv? Url vore hjälpsamt
Det har funnits lite hack där folk använt ir-förlängare, typ "Pyramid" och istället för att skicka signalerna till den mottagande enheten så har man låtit den styra RF-enheter.
Man kan även, som jag, bygga en omvandlare. Jag har knåpat ihop en som styr en KingPin-duk och ett Nexa-system. Mer info finns i mitt galleri samt i en tråd i "Gör det själv"
Postad 29 oktober 2007 - 00:48
Min Plasma sätts inte igång.. Den skickar signal men den startar inte och jag provade att ändra så den skickar varje kommande 5 ggr istället för på 3 och då sätts den igång men då varje gång jag höjer volymen så höjs den ju i flera steg...
Jag upplever samma sak med min nyinköpta TH42PV70. Start-signalen är för kort för att Tv'n ska hinna starta upp, samma sak när den ska stängas av. Hjälp önskas, jag ser att flertalet har kombon harmony och Panasonic plasma, funkade det för er direkt?
Redigerat av Unregisteredc1598fe8, 29 oktober 2007 - 00:49.
Postad 29 oktober 2007 - 11:16
Min Plasma sätts inte igång.. Den skickar signal men den startar inte och jag provade att ändra så den skickar varje kommande 5 ggr istället för på 3 och då sätts den igång men då varje gång jag höjer volymen så höjs den ju i flera steg...
Jag upplever samma sak med min nyinköpta TH42PV70. Start-signalen är för kort för att Tv'n ska hinna starta upp, samma sak när den ska stängas av. Hjälp önskas, jag ser att flertalet har kombon harmony och Panasonic plasma, funkade det för er direkt?
Kan du inte ändra så att den skickar startsignalen mer än en gång istället då? På min xbox så har jag monterat en IR-tillsats för att kunna starta och stänga av den via IR och den stängs av med ett kommando som måste skickas flera ggr. Det kunde jag ställa in under av/på inställningar på enheten. Kommer inte riktigt ihåg, men man kunde välja nåt att det behövdes flera kommandon för att starta/stänga av enheten och då kunde jag välja att den skulle skicka av signalen flera ggr.
Postad 30 oktober 2007 - 16:31
Jag har provat att justera fördröjningarna men ingen av dom ställbara fördröjningarna kontrollerar just det jag menar. Förmodligen är fjärren inte bättre än så, eller? Är dom dyrare Harmony-fjärrarna bättre på detta?
Postad 30 oktober 2007 - 19:45
Min 895 är jättebra....men den vägrar slå på rätt av ingång.
Jag skulle vilja veta om ngn där ute har en Panasonic Viera TH-42PA30 och har någon bra tidsinställning på sin mote? jag kan inte lokalisera om det är knapptrcyksintervall eller någon av dem andra....har provat till jag e helt röd ihuvudet.....vill ni veta det roliga....jag hade dem rätt inställda...men p.g.a uppdatering nollställdes min mote....och nu har jag andra...som default inte funkar'
PS jag har letat på alla tänkbara forum....men ingen lycka
Postad 31 oktober 2007 - 13:15
Postad 31 oktober 2007 - 14:27
Är sugen på att införskaffa en Harmony 555. MEN, har den ingen knapp för text-tv? Finns det andra alternativ som har det?
Tror att den ska starta text-tv med färgknapparna längst ner har jag för mig att jag läste nånstans. Sen så kan du ju lägga in vilka knappar du vill som visas på lcd displayen.
Postad 07 november 2007 - 21:35
Är sugen på att införskaffa en Harmony 555. MEN, har den ingen knapp för text-tv? Finns det andra alternativ som har det?
Knapp kan du ju välja själv.
Postad 07 november 2007 - 21:39

Postad 08 november 2007 - 01:32
Postad 08 november 2007 - 15:57
Postad 08 november 2007 - 17:17
Hallå tänkte köpa en logitech Harmony 525 för att Styra tv(pv60), högtalare(z-5500) och htpc. Vad jag förstått så ska det inte vara några problem med att styra tvn och högtalarna problemet kommer till när jag vill styra HTPC:n då jag måste skaffa IR till den, var kan man köpa detta billigt, helst någon usb sak. Tacksam för hjälp.
IR-USB på kjell
http://www.kjell.com...400000,46400000
Postad 08 november 2007 - 17:22
Hallå tänkte köpa en logitech Harmony 525 för att Styra tv(pv60), högtalare(z-5500) och htpc. Vad jag förstått så ska det inte vara några problem med att styra tvn och högtalarna problemet kommer till när jag vill styra HTPC:n då jag måste skaffa IR till den, var kan man köpa detta billigt, helst någon usb sak. Tacksam för hjälp.
IR-USB på kjell
Tack så mycket antar att du kör denna? Vad tror du om: press.deltaco.se/2003/IR-300/IR-adapter.pdf ?
Postad 08 november 2007 - 17:58
Postad 08 november 2007 - 18:06
Gå och snacka med dem på Kjell och hör vad de har att säga om den.
Postad 09 november 2007 - 08:58
Redigerat av Unregistereda4a9db18, 09 november 2007 - 09:15.
Postad 09 november 2007 - 09:20
Postad 09 november 2007 - 09:45
IR-USB på kjell
Nu får någon rätt mig om jag har fel, men IrDA är inte detsamma som IR. Dvs du kan inte skicka signaler från en normal fjärrkontroll till denna?
Postad 09 november 2007 - 13:28
IR-USB på kjell
Nu får någon rätt mig om jag har fel, men IrDA är inte detsamma som IR. Dvs du kan inte skicka signaler från en normal fjärrkontroll till denna?
Hmmm är det så? Jag har för mig att IR är själva tekniken och IrDA är själva protokollet! IR-utrustad dator kan använda ett eller fler IR-protokoll som t ex IrDA. Är det så att de USBadaptrar som anges som IR inte kan skicka vidare IrDa-protokollet?
Är det så att de adaptrar som är rubricerade som IrDA endast kan mottaga information medan de som är rubricerade som IR även kan sända?
Känner att jag är ute på lite djupt vatten så jag får väl googla lite!
Redigerat av Unregistereda4a9db18, 09 november 2007 - 13:38.
Postad 09 november 2007 - 15:10
IR-USB på kjell
Hmmm är det så? Jag har för mig att IR är själva tekniken och IrDA är själva protokollet! IR-utrustad dator kan använda ett eller fler IR-protokoll som t ex IrDA. Är det så att de USBadaptrar som anges som IR inte kan skicka vidare IrDa-protokollet?
Är det så att de adaptrar som är rubricerade som IrDA endast kan mottaga information medan de som är rubricerade som IR även kan sända?
Känner att jag är ute på lite djupt vatten så jag får väl googla lite!
Efter lite googlande verkar det som om det finns 2 typer av adaptrar. Den ena innehåller inte kodare och avkodare för IrDA protokollet vilket den andra typen gör. Det verkar dock finnas program som avkodar och kodar IrDA -protokollet så det borde gå att få en adapter som saknar kodare och avkodare för IrDA-protokollet att fungera med hjälp av ett tilläggsprogram som installeras på datorn. Sedan finns det tydligen även olika IrDA-typer som verkar på olika lager (layers). En typ verkar vara SIR som arbetar på det lägsta nivån.
Ja, ja det verkar krångligt och invecklat - Det bästa och enklaste verkar vara att köpa en adapter som är IrDAmärkt märkt. Jag får väl ändra mitt förslag tll USB Petite (IrDA-märkt) som också finns på www.usbgeek.com
Redigerat av Unregistereda4a9db18, 09 november 2007 - 15:26.
Postad 09 november 2007 - 15:12
Jag fattar inte de här med RF batteri. Hur funkar det ?
Det omvandlar IR till RF!
Postad 12 november 2007 - 13:57
Kan en harmony 555 helt ersätta microsoft mce fjärkontrollen för styrning av min HTPC ?
Måste man först köpa microsoft mce fjärkontrollen för att skjuta in knapparna i harmony 555 eller finns den att ladda hem från nätet ?
Tacksam för svar / Andreas
Postad 13 november 2007 - 01:31
Postad 13 november 2007 - 16:29
Mvh
/Bernt
Postad 14 november 2007 - 14:56
Hur styr jag enklast media center?
Plan A
Har min dator i en stængd tv-bænk så jag tænkte att det smartaste hade varit att lyckas ta ut ir-signalen ur ett av jacken på ir-sændaren (ut ur sændaren 3,5mm<->3,5mm in i datorn(hur?)) och lyckas førmedla till datorn på ngåot smart sætt?
Vad ska jag køpa till datorn och hur får jag media center till att ta emot signalerna? Behøvs det någon programvara?
Plan B (om ni dizzar min Plan A)
Køpa en ir-mottagare till datorn och sætta logitechs RF-IR precis framfør den(eller en sån dær liten kabel me ir transmitter).
Behøvs det nu någon programvara før att det ska fungera?
Plan C (nejnejnej...så illa ska det væl inte behøva bli)
Køpa en fjærr+usb-IR mottagare. Typ Imon eller liknande.
Plugga i o installera imonkontroller i harmonyprogrammet och imons driver på datorn osv...slænga imonfjærren.
Jag ær helt øvertygad om att flera av er redan gjort detta...hjælp maj!
Tackar på førhand /Daniel
EDIT: Såg nu att adviceman var inne på samma æmne men ifrån en annan anfallsvinkel. Inlægg #1182
Redigerat av Unregistered788e2400, 14 november 2007 - 14:58.
Postad 14 november 2007 - 18:20
Vill du styra andra program så finns programmet HIP. Det senare har jag plockat hem och kombinerat med ovanstående mottagare och min multifjärr (inte Harmony). HIP var ovanligt svårkonfigurerad, eller så är det jag som inte förstått principen. Men fungerar gör det till slut.
Postad 14 november 2007 - 18:45
Finns det ingen form av "IR-förstärkare" eller något i denna vida tekniska värld vi lever i?

Postad 14 november 2007 - 20:35
Postad 14 november 2007 - 21:04
Kan det inte vara så att just den modellen har dåliga koder, förutsatt att du har laddat hem dem från Harmony? Prova att lära in någon knapp direkt från originalfjärren och se om det blir bättre?Ingen annan som har dålig kommunikation mellan Harmony och sin LCD-TV? Alla andra enheter fungerar bra och styra, men TV:n är otroligt seg.
Postad 14 november 2007 - 21:38
Kan det inte vara så att just den modellen har dåliga koder, förutsatt att du har laddat hem dem från Harmony? Prova att lära in någon knapp direkt från originalfjärren och se om det blir bättre?Ingen annan som har dålig kommunikation mellan Harmony och sin LCD-TV? Alla andra enheter fungerar bra och styra, men TV:n är otroligt seg.
Har redan provat det, men ingen förbättring

Postad 14 november 2007 - 22:21
Jag har precis genomgått samma procedur som du och har hittat försvinnande lite information om detta. Jag slutade upp med din plan C och följande kit (det styr av naturliga skäl MCE):
Vill du styra andra program så finns programmet HIP. Det senare har jag plockat hem och kombinerat med ovanstående mottagare och min multifjärr (inte Harmony). HIP var ovanligt svårkonfigurerad, eller så är det jag som inte förstått principen. Men fungerar gör det till slut.
Behövde du installera något program eller några drivisar till den fjärren eller fungerade allt bara direkt?
Frågan är om den där irmottagaren skiljer sig över huvudtaget från de andra vanliga man kan köpa på tex kjell o co.
Men o andra sidan 218kr är inte hela världen.
Det där HIP verkar helt klart intressant.
Postad 15 november 2007 - 08:21
Har funderingar på att köpa någon form av Harmony. Kanske en 525. Har dock aldrig ägt någon multifjärr förr och undrar därför en del. Största frågan är om det går att programmera knapparna till olika apparater? Alltså om det t.ex. går att ha play-knappen till dvd:n samtidigt som sifferknapparna är till tv:n? Jag vill inte behöva skifta apparat via en speciell knapp innan. Man ska inte behöva veta vilken apparat man styr alltså utan det ska verka som om allt är en apparat. Någon som vet om detta fungerar?
Inga problem. Jag styr tv, min mediabox och min teve inom samma aktivitet.
Postad 15 november 2007 - 12:17
Jag har XP pro och då fungerade fjärren/mottagaren på en gång. Men jag läste om någon som hade problem med den här fjärren och XP home, så troligtvis är det något automagiskt med pro-versionen. Men det gäller nog bara just den här mottagaren, jag kan tänka mig att andra IR-mottagare inte har samma drivrutiner.Behövde du installera något program eller några drivisar till den fjärren eller fungerade allt bara direkt?
Frågan är om den där irmottagaren skiljer sig över huvudtaget från de andra vanliga man kan köpa på tex kjell o co.
Postad 15 november 2007 - 16:27
Jag har precis genomgått samma procedur som du och har hittat försvinnande lite information om detta. Jag slutade upp med din plan C och följande kit (det styr av naturliga skäl MCE):
Behövde du installera något program eller några drivisar till den fjärren eller fungerade allt bara direkt?
Men o andra sidan 218kr är inte hela världen.
Det där HIP verkar helt klart intressant.
Jag löste problemet på liknade sätt men hittade en fjärrkontroll+USBmottagare på Biltema (!) som funkade. Kostade 200-300 kr nånting. Finns tyvärr inte på deras hemsida eller i katalogen. Endast en bild under Teknik>Data>Ergonomi.
Lite pyssligt var det ju att konfa upp alla inställningar men fungerade gjorde det. Biltema fjärren var billig och plastig men den ligger ju ändå bara undanstoppad i lådan. Kör allt via Harmony 525 nu.
Och tyvärr krävs både drivisar och programvara i PCn.
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar