Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny generation Samsung plasma till kanonpris!

2163 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 september 2005 - 18:16

Filmtoken
  • Filmtoken
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Hmm kollade just; spelaren (Pioneer DV-350) har "AV CONNECTOR (RGB)" över SCART:en så det kanske blir smaskigt i alla fall :-) På sikt blir det förstås riktiga grejer och HDTV, men man vill ju inte ha för sunkig bild "under tiden" heller.

Postad 12 september 2005 - 19:15

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Det är inte sant altså. Får hem den, packar upp den, drar igång the transporter i 720p. Bilden är helt otrolig, MYCKET bättre än på min förra, men, lampan blinkar MER än på den förra. På 1min var det 3 blinkningar. Ropade in morsan och bad henne kolla för säkerhets skull. Det första hon påpekade var den fina bilden, men varför blinkar lampan så mycket för, sa hon.

Jag e less på denna model.........

//Lorryquai

Postad 12 september 2005 - 19:30

Unregisteredba341f94
  • Unregisteredba341f94
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Lorryquai: Börjar tycka synd om dej alltså, hur mycket "bad luck" kan man få? Min tv funkar alldeles utmärkt nu, det enda som hänt med den är att text-tvn hängt sig en gång i början.

Postad 12 september 2005 - 19:36

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Nej, snart så har man 24500:- mer i fickan igen. Därav leendet på mina läppar.

Lorryquai + Samsung = Disaster.

//Lorryquai

Postad 12 september 2005 - 19:46

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Nej, snart så har man 24500:- mer i fickan igen. Därav leendet på mina läppar.

Lorryquai + Samsung = Disaster.

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

Tycker verkligen synd om dig alltså. Blinkade lampa "frivilligt" har jag ej haft men däremot när jag täcker för halva ir sensorn med mitt finger på min video fjärr och trycker då blinkar den blåa lampan till i takt med att jag trycker på fjärren som inte hör till den, men den har aldrig blinkat av sig själv.

Kan det inte vara någon störning i din dator eller så??

Postad 12 september 2005 - 20:27

SysOp
  • SysOp
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Hej hej,

Har idag betalt in för min plasma, DFDS levererar den mellan 09-16 imorgon :)

Har nu printat ut lite inställningar som man behöver eftersom vad jag hört är allt uppskruvat för mycket från start samt att man behöver köra in denna.

Hoppas nu bara att allt funkar! <_<

Nåväl är det något mer jag behöver tänka på, ställa in, kolla efter?
Hur länge behöver man köra in TVen?

Tack!

Wish me luck!

Postad 12 september 2005 - 21:17

slice
  • slice
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Så var det dags för mitt första inlägg.

Har följt den här tråden ett tag och funderat länge men beslutat mig för en Samsung.
Beställde den från Voxon, bra pris och billig frakt. MEN, trots att de lovade att den skulle levereras till närmsta utlämningsställe(Posten) så står nu plasman i Skärholmen. Bor mitt i sthlm och vill man inte ta den på tunnelbanan så kunde den lika gärna vara i Västerås...
Dåligt, nu måste jag fixa en hyrbil för att få hem den.

Hoppas plasman funkar bättre än transporten av den. Det jag sett av den hittills lovar gott.

Edit: ingen skugga ska falla på Voxon. De har varit mycket hjälpsamma och jag får plasman utkörd imorgon(onsdag).

Redigerat av slice, 13 september 2005 - 09:57.

Postad 12 september 2005 - 21:39

villeman
  • villeman
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Min blinkar ibland, men jag förstår inte alla klagomål om detta. Stör det verkligen så mycket? Tror för övrigt inte en sekund på teknikern som hävdar att det är någon slags felkod...

Postad 12 september 2005 - 22:11

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
I snitt 3 ggr i minuten. Lååånga och korta blinkningar. Jätte irriterande om man sitter och glor på en långfilm.

Rent av bissart då bilden är klockren! Vill inte skicka tillbaka den men lampan är högst irriterande, jag får fnatt.

Vad i min bärbara skulle kunna störa den? Jag har blåtanden,wlan samt ir avstängt.

//Lorryquai

Postad 13 september 2005 - 00:31

Notch.Johnson
  • Notch.Johnson
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Tejpa över lampan(problem solved) och kör tills det e nån månad kvar på garantin. Om det fortfarande blinkar då, så byt in igen!! :)

Postad 13 september 2005 - 04:36

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0

Tejpa över lampan(problem solved) och kör tills det e nån månad kvar på garantin. Om det fortfarande blinkar då, så byt in igen!!

Nja hörru, den är ringformad så det är inte det lättaste. Sen köper jag inte en tv för 25 papp för att sedan tejpa om fronten. :)

//Lorryquai

Postad 13 september 2005 - 06:13

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

I snitt 3 ggr i minuten. Lååånga och korta blinkningar. Jätte irriterande om man sitter och glor på en långfilm.

Rent av bissart då bilden är klockren! Vill inte skicka tillbaka den men lampan är högst irriterande, jag får fnatt.

Vad i min bärbara skulle kunna störa den? Jag har blåtanden,wlan samt ir avstängt.

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

Ingen aning faktsikt, men eftersom min videofjärr stör min lampa när jag vill så att säga så trodde jag kanske att något störde denna, har du testat att köra analog tv endast, utan något annat inkopplat???

Postad 13 september 2005 - 06:25

Motin
  • Motin
  • Beroende

• 1 021 inlägg
  • 0
Hmm Lorryquai: har du wlan i närheten ? Har du något i magnetväg som inte är avskärmat i närheten ? Något annat trådlöst ? Multifjärr istället för original ???
Säker på att allt wireless på laptopen är avslaget ?

Ärligt talat så tycker jag det låter som att du har något som stör... 2 tvapparater som beteer sig snarlikt... fast den senare verkar du ha fått bättre bild på iofs hehe :).

Har inte haft ett enda blink på min tv so far... men den som lever får se.

/Motin

Postad 13 september 2005 - 07:42

villeman
  • villeman
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Har nu haft TV:n i en månad. Det är helt otroligt hur mycket bilden har förändrats sen jag fick den (till det bättre). T o m svärtan har förbättrats avsevärt. Jag trodde först inte på det här med "inkörning" av plasma, men är nu övertygad. Väntar just nu på Samsungs DVD725 brännare med HDMI :)

Ang. lampan: min blinkar sporadiskt men med väldigt mycket glesare intervall än din, typ ett par gånger i timmen.

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 13 september 2005 - 08:53

Fimpan
  • Fimpan
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Min lampa blinkar till ibland, när jag använder fjärren till min boxer.
Annars blinkar den aldrig.

Köra in tv:n?
Hur gör man då? :)

Postad 13 september 2005 - 08:57

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0
Vad använder ni för bildinställningar vid inkörning?

Postad 13 september 2005 - 09:19

villeman
  • villeman
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
"Inkörning"=användning. Efter en tids användning blir bilden bättre enl mig och många andra.

Postad 13 september 2005 - 10:06

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Vad använder ni för bildinställningar vid inkörning?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har dragit ner på allting, har hört att man ska göra det.

Kontrast 50
Ljus 45
Skärpa 45
Färg 35

EDIT; Såg att Inwarehouse hade denna för 22990:-

Redigerat av Danhill, 13 september 2005 - 10:10.

Postad 13 september 2005 - 10:15

Krisch
  • Krisch
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Går i köptankar av en platt tv och denna samsung intresserar mig, både sett till bild och pris. Funderade på lg px4rv förut men denna tilltalar mig mer designmässigt och är dessutom högupplöst.

Det jag undrar över är vikten. Samsungen verkar vara en av de tyngre plasmorna med sina 43-45 kg. t.ex. LG har 35 kg (el nåt sånt). Undrar vad det beror på? Vet inte om min LACK tvhylla pallar vikten? Vad tror ni? Och: är det svettigt att få upp den på väggen? Jag har i försig betongvägg som borde vara stabil :)

Men grejen är att jag vill börja ha den stående. Och de flesta tv-bänkar har väl 40 kg som maxvikt? Eller?

Postad 13 september 2005 - 10:22

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0

Går i köptankar av en platt tv och denna samsung intresserar mig, både sett till bild och pris. Funderade på lg px4rv förut men denna tilltalar mig mer designmässigt och är dessutom högupplöst.

Det jag undrar över är vikten. Samsungen verkar vara en av de tyngre plasmorna med sina 43-45 kg. t.ex. LG har 35 kg (el nåt sånt). Undrar vad det beror på? Vet inte om min LACK tvhylla pallar vikten? Vad tror ni? Och: är det svettigt att få upp den på väggen? Jag har i försig betongvägg som borde vara stabil  :)

Men grejen är att jag vill börja ha den stående. Och de flesta tv-bänkar har väl 40 kg som maxvikt? Eller?

<{POST_SNAPBACK}>

En plasma ska inte stå på en hylla, den SKA hänga på väggen. Kom fram till detta för ett tag sedan då jag monterade upp min på väggen. Ser mycket bättre ut på väggen. Står den på bänk ser den ut som vilken TV som helst.

Redigerat av Karl-Johan, 13 september 2005 - 10:23.

Postad 13 september 2005 - 10:24

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Det jag undrar över är vikten. Samsungen verkar vara en av de tyngre plasmorna med sina 43-45 kg. t.ex. LG har 35 kg (el nåt sånt). Undrar vad det beror på? Vet inte om min LACK tvhylla pallar vikten? Vad tror ni? Och: är det svettigt att få upp den på väggen? Jag har i försig betongvägg som borde vara stabil  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Kika i mitt galleri, står på en ikea tv-bänk som ska tåla 100Kg. Tycker det ser helt OK ut, plasma behöver inte hänga på vägg.

Redigerat av Danhill, 13 september 2005 - 10:25.

Postad 13 september 2005 - 10:29

Kenny_Lex
  • Kenny_Lex
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Så, då har jag haft min 5HX ett par månader med en Samsung 950 DVD-spelare och är i helhet kanonnöjd!

Har dock en grej jag inte är nöjd med som jag misstänker är garantiärende. Det finns ett område på skärmen som när bilden e helt svart är ljusare än övriga delar samt att ibland kan röda pixlar leva ett eget blixtrande liv i just det området. Nån som sett detta? Jag har kört whitewash, har alltid sleep timer på och har pixel shift igån för att undvika burn in.

Postad 13 september 2005 - 10:39

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0
För den som är intresserad så har jag lagt in bilder i mitt galleri på min hembio.

Postad 13 september 2005 - 12:53

magla
  • magla
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Vi hade först tv:n på en IKEA-bänk på hjul som heter Oppli, och det var ingen tvekan om att det fungerade. Sedan satte vi upp den på väggen med en egen konstruktion (Elfas hängskenor och bärlist, lite längre skruvar mm).

Vi har gipsvägg, men jag köpte skruv och plugg på en järnaffär och förklarade vad jag skulle ha de till och de sa att skruvarna skulle bära mycket mer än 50kg. Och det gör den, den sitter tryggt och fint. Så betongvägg är det inget problem med heller.

Det var också en klar fördel att koppla in alla prylar till tv:n innan man sätter upp den, det är lite krångligt sedan, tycker jag i alla fall.

Postad 13 september 2005 - 13:04

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Hejsan!

Nu får jag äntligen lov att komma med goda nyheter. Lampan blinkar inte längre, kollat på 2 filmer idag och inte en enda ofrivillig blinkning har upptäckts <_< .

Kan också lätt påstå att denna plasma är bättre än den förra, bildmässigt alltså. Svärtan är svart och inte grådaskig med en utsprädd 256-bit känsla. Bilden är KANON men vissa plasmasjukdomar ser man om man anstränger sig, dock inget negativt.

Lorryquai + Samsung = :)

Ang. LACK på IKEA så hoppas jag att den håller för en sån ska även jag införskaffa. Står på ikeas hemsida att den pallar 50kg har jag för mig. Visst, tvn är tung men inte sååå tung så att en hylla ska knäckas inte.

Edit: Titta längst ner i mittwn på sidan. Där står det maxbelastning 50kg.

produktbeskrivning
Basmaterial: Spånskiva, Träfiberskiva, Askfaner, Askfaner, Bets, Klar akryllack
Fyllnadsmaterial: Papper

Bredd: 35 cm
Djup: 38 cm
Höjd: 190 cm
Max belastning: 50 kg

//Lorryquai

Redigerat av Lorryquai, 13 september 2005 - 13:09.

Postad 13 september 2005 - 13:05

Leven
  • Leven
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
också min på en oppli, inga problem, haft en panasonic 32" CRT (50-55kg) på den utan problem..

Postad 13 september 2005 - 13:09

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Hejsan!

Nu får jag äntligen lov att komma med goda nyheter. Lampan blinkar inte längre, kollat på 2 filmer idag och inte en enda ofrivillig blinkning har upptäckts <_< .

Kan också lätt påstå att denna plasma är bättre än den förra, bildmässigt alltså. Svärtan är svart och inte grådaskig med en utsprädd 256-bit känsla. Bilden är KANON men vissa plasmasjukdomar ser man om man anstränger sig, dock inget negativt.

Lorryquai + Samsung =  :)

Ang. LACK på IKEA så hoppas jag att den håller för en sån ska även jag införskaffa. Står på ikeas hemsida att den pallar 50kg har jag för mig. Visst, tvn är tung men inte sååå tung så att en hylla ska knäckas inte.

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

Äntligen skönt att höra att det har löst sig, men jag tycker ändå att det är dåligt att du fick vänta så pass länge på en ny tv + att du ska ha sådan otur, verkar vara dålig kvalitéts kontroll hos Samsung!!

En fråga, du har inga bilder eller kan förklara mer om vad du menar med 256-bits grådaskig bild?? Det är bara för att jag vill s.k jämnföra med den taskiga bilden jag har haft på analog tv!!!

Postad 13 september 2005 - 13:21

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Ja, man kan ibland tro att kontrollanterna på samsung sover etc. Ca. en månad för att få en tv utbytt är mycket länge.

Har ingen bra bild från min gammla men kan ta fram ett exempel som DanneH har fottat. Det var ungefär samma grådaskighet på min fast hans var typ 10 gånger värre.

//Lorryquai

Postad 13 september 2005 - 13:27

Krisch
  • Krisch
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Tack för alla svar!

Blir nu väldigt sugen på att köpa samsungen, särskilt efter att inwarehouse
nu sänkt sitt pris till 22990 kr. Egentligen är ju gränsen typ 20 kkr men men... :)
Rekommenderar ni att beställa från Inwarehouse?

Blir nog att titta förbi Power i Storängsbotten och kolla in samsungen igen. Tyckte dock det var kanonbild på den sist jag kollade.

Postad 13 september 2005 - 13:28

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Ja, man kan ibland tro att kontrollanterna på samsung sover etc. Ca. en månad för att få en tv utbytt är mycket länge.

Har ingen bra bild från min gammla men kan ta fram ett exempel som DanneH har fottat. Det var ungefär samma grådaskighet på min fast hans var typ 10 gånger värre.

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för svar men jag kan inte se bilderna :)

Postad 13 september 2005 - 13:33

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0

Edit: Lägga upp bidlfunktionen är knasig, hoppas det duger ändå. Ser nu äv natt redigerafunktionen blev ett nytt inlägg... :)

//Lorryquai

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  2.JPG   20K   32 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  2.JPG   134,97K   44 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  2.JPG   1,41MB   109 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  2.JPG   1,41MB   129 Antal nerladdningar

Redigerat av Lorryquai, 13 september 2005 - 13:34.

Postad 13 september 2005 - 13:46

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Edit: Lägga upp bidlfunktionen är knasig, hoppas det duger ändå. Ser nu äv natt redigerafunktionen blev ett nytt inlägg... :)

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

Uschhh vad det såg ut, jag har haft taskig bild på filmen som gick nu i helgen på tv3 eller kanal 5 minns inte riktigt, det var den tunna röda linjen och den var så kass att jag blev rädd, när dem låg i gräset blev allt en grå/svart sörja med inslag av rött/grönt, jag börjar och upptäcka detta fenomenet mer och mer nu på analoga tv sändnigar med taskig signal, har dock också märkt det på "backupkopior" av vissa filmer om man tittar riktigt noga dvs pausar och tar slow motion och verkligen granskar bilden, då märkte jag att i ansiktena eller händerna när det är någon form av skugga eller när det är mörka scener så blir hudfärgen grå, precis som de är smutsiga på något sätt, så jag undrar om jag har fel inställnig någonstans, jag märkte inte det i början men har märkt detta då och då speciellt på analog tv sändning och dåliga dvd filmer.

Mina inställningar just nu är;

Kontrast 50
Ljus 45
Skärpa 50
Färg 35
Färgton Sval 1

Inga andra personliga inställningar eller så!!

Detta har jag dock inte sett spciellt mycket av när jag kört ett par filmer med den nya dvd;n via hdmi, där har det nästa varit för bra för att vara sant, till och med med backupfilmer.

P.S Lorryquai, fick du en helt ny tv eller ett returex???

Redigerat av Danhill, 13 september 2005 - 13:46.

Postad 13 september 2005 - 13:48

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1 438 inlägg
  • 0
Hmm vågar inte riktigt tro för mycket på allas påståenden att de fått bort sina färgproblem som tex du lorry. Låter mer o mer på känsligheten hos en själv. För skulle mina försvinna skulle den spöa vilken crt som helst men det är ju klargjort att alla platta skärmar har sämre bild. Och eftersom jag inte vill få en räkning från en servicefirma om de inte hittar nåt fel på bilden så måste man ju vara säker innan man skriker. Alla plasmor har ju sina brister men undrar verkligen om detta med grå/bruna färgövergångarna är ett verkligt fel eller nåt man får leva med. Bäst vore ju om man kunde kolla själv men i uppsala har jag bara hittat samsungen på expert och deras s-video säger ju inget om bilden.

Blir tokig på detta, att inte veta om nåt verkligen är fel. Stillbilder säger inte mycket heller tyvärr. Ingen i Uppsala som vill ha hembesök? :)

Postad 13 september 2005 - 13:50

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1 703 inlägg
  • 0

Edit: Lägga upp bidlfunktionen är knasig, hoppas det duger ändå. Ser nu äv natt redigerafunktionen blev ett nytt inlägg... <_<

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

dom bilderna var från gamla plasman eller?

Edit: jag som inte kan läsa :)
vore kanon om du kunde fixa exakt samma bilder så man får jämföra på den nya.
man ser ju tydligt att det är på tok för dåligt med gråskalor i ansiktet.
det är bättre nu menar du?

Redigerat av Unregistered1008, 13 september 2005 - 13:53.

Postad 13 september 2005 - 14:08

Motin
  • Motin
  • Beroende

• 1 021 inlägg
  • 0
Vilka plasmasjukdomar är det du menar ?

Vilka inställningar kör du med ? Intressant att veta :)

Hejsan!

Nu får jag äntligen lov att komma med goda nyheter. Lampan blinkar inte längre, kollat på 2 filmer idag och inte en enda ofrivillig blinkning har upptäckts ;) .

Lorryquai + Samsung =  <_<

Edit: Titta längst ner i mittwn på sidan. Där står det maxbelastning 50kg.

produktbeskrivning
Basmaterial: Spånskiva, Träfiberskiva, Askfaner, Askfaner, Bets, Klar akryllack
Fyllnadsmaterial: Papper

Bredd: 35 cm
Djup: 38 cm
Höjd: 190 cm
Max belastning: 50 kg

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 13 september 2005 - 16:22

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Bilderna var tagna av DanneH. Ska försöka få hem Gladiator, men då har vi problem nr1. Jag har en så pass taskig kamera(mobilen) så man kommer inte se detaljer så värst bra.

vågar inte riktigt tro för mycket på allas påståenden att de fått bort sina färgproblem som tex du lorry.

Jag har en helt ny tv. Fick det eftersom reparationen drog på tiden. Kör med nästan standardinst. Har bara sänkt kontrasten till 52 och ljusstyrkan till 47. Har inte hunnit pilla så värst mycken än. Allt är RÖTT igen :) .

//Lorryquai

Postad 13 september 2005 - 17:59

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0
Okey folk måste tro att jag är knäpp eller nåt, var hos mina föräldrar och hälsade och tittade på lite tv, de har en 29 tums Sony Wega + en 32 WS båda 2 CRT, passade på att titta på analog tv vilket var dåligt, sämre än hemma hos mig med plasman sedan på dvd och jag kan bara säga att det är stor stor skillnad nu när man har vant sig vid plasman alltså med andra ord det är bättre hemma, till och med analog tv är bättre, skarpare, rikare och fylligare.

Postad 13 september 2005 - 18:01

Leven
  • Leven
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
Kul att höra att det löst sig för dig Lorryquai!
Vill du behålla den nu eller vill du fortfarande ha en annan, du verkade rätt nogrann (petig) så är du nöjd eller?
Hur e läget m text-tv? testat om den hängt sig ngt ännu, min e på service nu för bla det så jag e nyfiken, men tog det verkligen en månad innan du fick tillbaks den??
Min har varit borta en dag och jag saknar den redan, den gamla 32" CRT är inte riktigt samma sak :)

Bilderna var tagna av DanneH. Ska försöka få hem Gladiator, men då har vi problem nr1. Jag har en så pass taskig kamera(mobilen) så man kommer inte se detaljer så värst bra.

vågar inte riktigt tro för mycket på allas påståenden att de fått bort sina färgproblem som tex du lorry.

Jag har en helt ny tv. Fick det eftersom reparationen drog på tiden. Kör med nästan standardinst. Har bara sänkt kontrasten till 52 och ljusstyrkan till 47. Har inte hunnit pilla så värst mycken än. Allt är RÖTT igen :) .

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 13 september 2005 - 18:21

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1 703 inlägg
  • 0

Bilderna var tagna av DanneH.
//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

alright
men hur mycket bättre ser det ut på en samsung som funkar?
gråtonerna ser ju för jävliga ut,ser mer ut som en tecknad film.
förstår att folk blir förbannade över bilden.

Postad 13 september 2005 - 18:30

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Bilderna var tagna av DanneH.
//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

alright
men hur mycket bättre ser det ut på en samsung som funkar?
gråtonerna ser ju för jävliga ut,ser mer ut som en tecknad film.
förstår att folk blir förbannade över bilden.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kan ta några bilder på gladiator men jag vet inte hur jag kan ladda upp dessa, jag har ingen hemsida s.k Vet inte vilket kapitel eller scen det är heller.

Redigerat av Danhill, 13 september 2005 - 18:31.

Postad 13 september 2005 - 18:45

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1 703 inlägg
  • 0

Jag kan ta några bilder på gladiator men jag vet inte hur jag kan ladda upp dessa, jag har ingen hemsida s.k Vet inte vilket kapitel eller scen det är heller.

<{POST_SNAPBACK}>

gör så
1m 36sec in i filmen.

filer är lätt att ladda upp
"bifogad fil" tryck "browse" och välj den bilden du ska ladda upp,kryssa i "visa som miniatyr"
klart

Postad 13 september 2005 - 18:48

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Det klart att man ska vara nogrann, annars kunde jag lika väl ha köpt en b-plasma. Så fort jag ser något som ej ser bra ut så undersöker jag felet igen. Då vet man om det tillfälligt eller permanent.

Återkommer senare, för mycket babbel här hemma...kan inte skriva då.

//Lorryquai

Postad 13 september 2005 - 19:02

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0
Bifogad fil  DSC03582.JPG   1,72MB   94 Antal nerladdningarBifogad fil  DSC03590.JPG   1,6MB   118 Antal nerladdningar

Okey tog lite bilder nu, det är inte lätt nu på kvällen men jag tog en med blixt och en utan blixt. Bilderna blir itne riktigt likadant som i verkligheten så att säga men titta själva och döm, vad jag kunde så hittade jag ingen grådassighet som på bilden lorryquai visade här tidigare.

Bilden till vänster är med blixt och bilden till höger utan!!

Redigerat av Danhill, 13 september 2005 - 19:03.

Postad 13 september 2005 - 20:03

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1 438 inlägg
  • 0
Mer bilder så man får lite humm, ska försöka låna en digitalkamera jag me. gladiator scenen där e typ värsta scenen jag hittat där det ser dåligast ut på min.

Postad 13 september 2005 - 20:10

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Som sagt. Grådaskiga bilder är inte de bästa på denna skärm. Provade de grå scenerna på Sagan om ringen. Såg hyffsat ut faktiskt. Kan detta vara ett problem som är olikt per skärm. Vissa är ok, andra ej?

Jag älskar min...hehe

Edit: Ska behålla den. Helt klart. Min nya ögonsten. :)

//Lorryquai

Redigerat av Lorryquai, 13 september 2005 - 20:33.

Postad 13 september 2005 - 20:37

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1 638 inlägg
  • 0
Här svänder det fort

Postad 13 september 2005 - 20:38

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1 638 inlägg
  • 0
:) :) :) :)

Postad 13 september 2005 - 20:40

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0

Här svänder det fort

Jepps, fick en ny skärm :) . Helt klart BÄTTRE än min förra.

//Lorryquai

Postad 13 september 2005 - 20:44

Unregisteredba341f94
  • Unregisteredba341f94
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Kan inte låta bli att undra hur många vanliga stackars "svenssons" där ute som sitter med ett måndagsex som inte vet hur det "bör" se ut.

Kul att du äntligen är nöjd Lorryquai, själv är jag lika glad varje gång jag får syn på tvn efter jobbet nu mera... Det enda som behövs nu är digitalbox. *suck* bara mer och mer man vill ha hela tiden och för lite pengar till det...

Postad 13 september 2005 - 20:54

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Jepp, mörkertalet är nog stort :) . "Jahaja, det var värst vad konstig det ser ut, äh den är så stor." Anar den tanken.

Nu blir det fotboll med plasman. För övrigt så har jag köpt mattor till högtalarna som kommer hem i veckan. Även en tvbänk ska inhandlas till plasman och XTZ:n, eller ska man säga Advanced Aucostics France:en?

Edit: Har även beställt Prosons omtalade högtalarkabel, är så lyrisk över sammyn så jag glömde kabeln.

In med Chippen!

//Lorryquai

Redigerat av Lorryquai, 13 september 2005 - 20:58.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.