Postad 08 January 2011 - 21:23
Postad 08 January 2011 - 21:27
Snyggt Spuute, snygg vinkel, redigering, skärpa, allt. Mycket trevligt. Trodde vi skulle se film ikväll men nu vakna lillan och grinade och petar sig i öronen så nu är det väl det också... Jäkla sjukdomar hit och dit.
Tack så mycket!
Och usch va tråkigt med den lilla :-(
Min dotter hade öroninflammation 8 ggr under ett år, så det blev mååånga nätter sovande i sittande ställning i soffan med henne i famn. Hoppas hon klarar sig från detta.
Postad 08 January 2011 - 21:57
+1 på allt ovanstående. Snyggt Spuute, det är en riktigt skön ton i bilden som jag verkligen gillar. Bra jobbat!Snyggt Spuute, snygg vinkel, redigering, skärpa, allt. Mycket trevligt. Trodde vi skulle se film ikväll men nu vakna lillan och grinade och petar sig i öronen så nu är det väl det också... Jäkla sjukdomar hit och dit.
Trodde vi skulle på övernattning på herrgård idag men grabben började kräkas 5 minuter innan barnvakten kom.
Postad 09 January 2011 - 00:13
Trevlig bild Spuute! Jag brukar fota min lille med min 15mm, på något vis passar vidvinkel så bra till småttingar. För deras värld är större än våran och det kan man skildra med lite vida perspektiv
Nice!New York Skyline -08
Postad 09 January 2011 - 09:22
Fotad med min gamla Canon Powershot A40 som 2 åringen fått överta.
IMG_5771_4.jpg 102.11K
1 Antal nerladdningar
Postad 09 January 2011 - 09:25
Symmetri
Naajs kan både vara en kub eller som i ditt fall ett hörn. såna bilder är häftiga.
Postad 09 January 2011 - 10:02
Snyggt, skönt när det är något som man inte behöver räta uppSymmetri
Postad 09 January 2011 - 10:22
Vad.kul att höraGillar verkligen alla dina bilder från den serien Grokken. Ser dock ut som du fått ett par snöflingor eller dammkorn på linsen.
SnyggtNew York Skyline -08
Kul med en abstrakt bild, fintSymmetri
Vi tar väl en sista bild från samma ställe
Old fridge 2
Bifogad fil(er)
Postad 09 January 2011 - 10:47
Läskigt ställe (med din efterbehandlingVi tar väl en sista bild från samma ställe
Old fridge 2
Trevligt!Symmetri
lite symmetri från mig också då
IMGP1672__1_.jpg 121.39K
0 Antal nerladdningar1/125 @ f/2,8 @ 40mm @ ISO 100
Redigerat av Mikael_R, 09 January 2011 - 10:48.
Postad 09 January 2011 - 10:53
Motljus och oskärpa pga skärpedjup har också den effekten på dammkorn.Vad.kul att höra
. Kollade på objektivet innan men såg några små dammkorn men det år nog möjligt att de blivit förstärkta av efterbehandlingen
Fin bild igen.
Jag fotade snett upp mot taket och vände sedan bilden för att förvirra allihop. Lyckades jag?
EDIT: Micke, det där var verkligen symmetriskt! Annars brukar alltid någon linje vara kortare än den andra eller så är det olika utrymme på olika sidor men inte här inte. Väl fotat!
Redigerat av overhard, 09 January 2011 - 10:55.
Postad 09 January 2011 - 11:06
DSC00135__1_.jpg 517.76K
0 Antal nerladdningarOch detta är idag efter gårdagens röjning. Tror jag måste skaffa lite salt.. Eller ett par skridskor kanske.
DSC00141__1_.jpg 418.22K
0 Antal nerladdningarSorry två bilder. Men vill visa hur stora skillnader på bara nån dag..Hoppar över att lägga bild en dag eller två som förlåt..
Redigerat av mayro, 09 January 2011 - 11:23.
Postad 09 January 2011 - 11:43
Tack MikaelLäskigt ställe (med din efterbehandling
) Fina bilder du har tagit.
Tackar, ja så är det nog ....+1 på det du sa om MikaelsbildMotljus och oskärpa pga skärpedjup har också den effekten på dammkorn.
Fin bild igen.
EDIT: Micke, det där var verkligen symmetriskt! Annars brukar alltid någon linje vara kortare än den andra eller så är det olika utrymme på olika sidor men inte här inte. Väl fotat!
Skönt att inte ha hus när man ser det där"I love my NEX5"..
Men jag "did not love" all blötsnö vi fick röja bort igår .. Fy fasen vad tungt det var med plusgrader och regn att ta bort allt. Därför då det töar måste allt bort överallt där man rör sig . Till och med ungarna var svettiga efter röjningen var klar..Detta
Postad 09 January 2011 - 11:48
Postad 09 January 2011 - 13:08
Jodå.Jag fotade snett upp mot taket och vände sedan bilden för att förvirra allihop. Lyckades jag?
Det enda som avslöjade att det var ett hörn och inte en kub, var att mönstret på den ena väggen blev större ju längre bort från hörnet man tittar, vilket visar riktningen.
Hade samtliga 3 ytor varit helt omönstrade så hade det blivit helt omöjligt att avgöra om det är ett hörn eller en kub på bilden...
...Skön känsla i bilden ändå på något sätt.
Postad 09 January 2011 - 13:36
Mayro, jag tror du måste ställain tiden i din NEX eller togs bilderna kl 23 på kvällen? I så fall är det väldigt ljust där ni bor.
Ahh Får alltid detta med PM / AM fel.. Vilket är vilket egentligen.. Blir galen att inte man har 24 timmars visning som standars och att det heller inte finns ens som tillval ofta..
Postad 09 January 2011 - 13:48
Åhhh vad kul! Grattis!5 månader kvar
Småbarnspappan i mig går igång rejält nu
Postad 09 January 2011 - 13:50
Mysigt. Fin bild. Bra fotat. Härlig känsla. Grattis!
Åhhh vad kul! Grattis!
Mycket fin magbild också!
Tack för kommentarerna
Ska bli rikitigt spännande att se vad som dyker upp så småningon! Lite läskigt också...
Postad 09 January 2011 - 14:01
Åhhh vad kul! Grattis!
Mycket fin magbild också!
+1
fast Småbarnspappan går inte igång på mig iallafall
Tur att men lämnat småbarn stadiet....
Ehhhhhh. . nu är det tonårsstadiet
Fast skulle inte för allt i världen inte vilja vara utan dom...
rätt skönt när dom är lite större med...
Små barn små bekymmer...stora barn stora bekymmer
Eller är det så...? japp så kan det nog vara
allafall stort grattis och fin bild med kinjon
Postad 09 January 2011 - 14:08
Tack för kommentarerna
Ska bli rikitigt spännande att se vad som dyker upp så småningon! Lite läskigt också...
Jag är ju liksom fortfarande "där" med min 6 månaders, så det känns som både "otroligt längesen" och "bara igår" han låg i magen....fast Småbarnspappan går inte igång på mig iallafall
jaja....Jag fick i alla fall mycket varma och trevliga känslor av Kinjons bild!
Postad 09 January 2011 - 14:19
[Jag är ju liksom fortfarande "där" med min 6 månaders, så det känns som både "otroligt längesen" och "bara igår" han låg i magen....
jaja....Jag fick i alla fall mycket varma och trevliga känslor av Kinjons bild!
Små barn är bara bäst och mysigt.
Förstår alla som är där nu....eller är på G in i det ..
Nu ser jag fram imot om 10-15år och bli morfar,farfar istället så man kan gosa med barnbarnen..
Postad 09 January 2011 - 14:29
AM = Förmiddag
PM = Eftermiddag
tackar. Skall kolla på det då batteri är färdigladdat...
Postad 09 January 2011 - 15:06
"I love my NEX5"..
Nu hänger jag inte riktig med i svängarna Mayro visst hade du inhandlat en Canon modell Mark något och nu en NEX5, har du bytt eller köpt båda?
Redigerat av RedMarathon, 09 January 2011 - 15:10.
Postad 09 January 2011 - 15:35
Postad 09 January 2011 - 16:49
Grattis kinjon!5 månader kvar
Redigerat av GroKKen, 09 January 2011 - 16:50.
Postad 09 January 2011 - 21:10
Men med värme så tenderar mina favorit-drycker att avdunsta ganska fort, så jag tänkte ta en bild innan flaskan hinner bli tom.
DSCF1667__1.jpg 221.21K
0 Antal nerladdningarHmm...
Är rädd för bilden kanske blir för varm och mättad p.g.a. min laptop-skärm skulle behöva kalibreras.
Postad 09 January 2011 - 22:33
Du bara levererar och levererar Malkovic.. GRYMT fotat! Älskar färgerna!
Tack!
Postad 09 January 2011 - 22:39
Mycket trevlig bild!Fick detta pensionärs paret med i en solnedgång
Håller med kommentaren om färgerna! Läckra!Tog mig ut en sväng idag, var ju inte lite halt...
Redigerat av Mikael_R, 09 January 2011 - 22:40.
Postad 09 January 2011 - 22:42
Man brukar väl säga att när flaskan blivit halv så försvinner smakerna snabbare, så det gäller väl att rappa på nu.Men med värme så tenderar mina favorit-drycker att avdunsta ganska fort, så jag tänkte ta en bild innan flaskan hinner bli tom.
På tal om gamla godingar...
Offrade en timme nu ikväll på lite AF-test under kökslampan på 5 utav mina objektiv. Hade ett lite för litet stativ ståendes på en stol och skiten hade tidvis lust att tippa framåt. Körde med fjärren till 7D ställd på läge 2, vilket innebär att på ett tryck fokuserar kameran själv och exponerar då den hittat fokus. Körde två försök på varje glugg. Ett ifrån oändlig fokus samt ett ifrån närgränsen. Sämst utav dem var EF 50/1.4 USM. Bakfokuserar nåt för---ligt, minst 6-7 mm ifrån knappa metern.
Det här är vad mitt äldsta AF-objektiv, EF 70-210/3.5-4.5 USM presterar på 135mm. Blev tvungen att göra vinkeln mot testarket snävare än 45 grader då närgränsen är ganska dålig (runt 1,5 m) och jag kunde bara inte höja det rangliga stativupphängningen.
Inte så illa pinkat utav en 12-åring.
test_EF70210.jpg 873.38K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Velodynamic, 09 January 2011 - 22:53.
Postad 09 January 2011 - 23:47
https://www.minhembi...c_id=372436.jpg
Dock inte helt enkelt att fota ståendes i en halvmeter snö samtidigt som man ska hålla koll på hunden.
Kritisera mer än gärna då jag ser mig själv som nybörjare. Har gjort små ändringar i LR.
Gör gärna justeringar och kom med förslag på förbättringar.
EDIT: Har uppdaterat efter att ha läst kritiken och bl a ökat på kontrasten.
Redigerat av BrittBastard, 10 January 2011 - 22:58.
Postad 10 January 2011 - 15:00
Här kommer en bild på kyrkan.
Postad 10 January 2011 - 15:16
Mycket trevlig bild!
Håller med kommentaren om färgerna! Läckra!
Tack Micke!
Postad 10 January 2011 - 15:21
BrittBastard: Gillar den bilden. Vill du ha kritik så tycker jag du kunde kolla lite på histogrammet i LR. Antar att det går att trycka på med lite mer kontrast utan att det blir för mycket. Den blir lite grå nu. Annars gillar jag vinkeln, möjligtvis hade den blivit ännu tuffare om du fått med spetsen på istappen. Det känns lite som att man ska få klumpen över sig men känslan avtar när man ser att spetsen går utanför bilden. Annars jättebra!
Spuute: Gillar den, dock kanske lite för mycket mättnad i teglet. Cool vinkel, snygg bild.
Postad 10 January 2011 - 18:16
Du har kanske rätt, men jag tvivlar ändå på att det hjälper. Varför?tycker dock att Velodynamics bild ser lite trist ut. Du kanske skulle testa göra om den till svartvit?
För att det säkert redan finns hundratals, kanske tusentals ungefär likadanna testbilder utlagda överallt.
Men eftersom jag inte kommit ur vinterdvalan ännu och i princip har "0" i motivation så får betraktaren själv göra vad som står till buds med den test-dumpen. Jag däremot fortsätter att peta navelludd tills solen visar sig på riktigt igen..
Redigerat av Velodynamic, 10 January 2011 - 18:18.
Postad 10 January 2011 - 19:00
Är du så där svår på riktigt eller spelar du bara?Du fatta att jag skämta om din bild va Velo?
@BrittBastard: Måste säga att det var rätt modigt gjort att stå sådär mitt under dessa is-spetsar...vet inte om jag riktigt grejjat det. Den flagnade färgen runt fönsterbågarna tycker jag ser spännande ut.
Måste jag vara kritisk (och det måste jag väl?) kanske jag skulle ha prövat att ljusa upp det vita lite till.
Redigerat av Velodynamic, 10 January 2011 - 19:57.
Postad 10 January 2011 - 20:01
Är du så där svår på riktigt eller spelar du bara?
@BrittBastard: Måste säga att det var rätt modigt gjort att stå sådär mitt under dessa is-spetsar...vet inte om jag riktigt grejjat det. Den flagnade färgen runt fönsterbågarna tycker jag ser spännande ut.
Måste jag vara kritisk (och det måste jag väl?) kanske jag skulle ha prövat att ljusa upp det vita lite till.
Skämtar du med mig nu?
Redigerat av overhard, 10 January 2011 - 20:01.
Postad 10 January 2011 - 20:02
Oj Velo! Är du bara 12?Inte så illa pinkat utav en 12-åring.
Du har fotat fokus arket snett också....inte bara snävt.... ajabaja
Trevlig bild!Var ut en sväng tidigare idag men det blev bara en timme för det blåser så ******** mycket här i Lysekil.
Här kommer en bild på kyrkan.
Postad 10 January 2011 - 20:23
13...minst.Oj Velo! Är du bara 12?
Du har fotat fokus arket snett också....inte bara snävt.... ajabaja
![]()
Fotar alltid lite snett så ser det mindre fejkat ut.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9 bilder

12 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?