Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 14 December 2011 - 14:12
Postad 14 December 2011 - 14:21
Mycket intressant detta med 102hz delning, undra hur det skulle funka med min kommande placering av basar. Inte för att jag kommer behöva mer headroom i nuvarande boende, men det är ändå trevligt att ha.
Redigerat av spuj, 14 December 2011 - 14:23.
Postad 14 December 2011 - 14:25
Ja men då får dom väll göra det då
jag har tidigare testat 100Hz delning men inte kunnat peka ut vart subbarna står...
till musik och film så är det oavsett så att den riktnings bedömningsbara informationen huvudsakerligen ligger högre upp i frekvens.
och just 80Hz har inte så mycket med den saken att göra, snarare med att just där är vår hörsel som okänsligast för "fas-skit" som filtret ställer till med och förhållande mellan placering av subbar och frontar.
Alltså, placerar man modulerna bra så är risken för att dom kommer att höras = 0
Och det man kan ha som utgångspunkt är att man gärna vill ha samma avstånd från varje baselement till öronen som från till baffeln (ramförallt uppmötande element) på frontarna
DÅ vet man att dom kommer att jobba i skustiskt fas och därför tolkas av hörseln som "vore dom den samma"
Sedan är det bara att leka med inställningarna i filtret för att "gosa till det" lite extra
Det är inga som helst problem alltså, man kan dela högre ändå, men över 120Hz så börjar det bli kinkigt så pass att det blir svårt att få det att lira bra ihopp...
Men 100Hz är "safe" av tidigare tester, men dom testerna gav inte detta brutala resultat (helt enkelt för att jag inte testade på så hög volym...) så jag återgick till 80Hz delning (bara för att)
Sedan så va vi ju som sagt 4st som alla var rörande överens om detta, och alla vars öron jag har största respekt för
Redigerat av DVD-ai, 14 December 2011 - 14:28.
Postad 14 December 2011 - 14:26
Postad 14 December 2011 - 14:29
Om Dvdai och tre till erfarna lyssnare tyckte att det funkade perfekt så tror jag inte det finns någon anledning till misstro
Mycket intressant detta med 102hz delning, undra hur det skulle funka med min kommande placering av basar. Inte för att jag kommer behöva mer headroom i nuvarande boende, men det är ändå trevligt att ha.
Jo, med i32s så är nog vinsten betydligt med marginell...
Men klart, om du krämar så blir ju dissken betydligt lägre även i ditt fall
förhållandet är inte linjärt, därav dessa 24hz gör så stor skillnad !
Postad 14 December 2011 - 14:35
Om det bara fanns vinster med 102 delning, skulle inte Mr Ö delat det så då tror du?
Frågar du han så är jag rätt så övertygad om att han skulle säga samma sak som mig, alltså att det kommer bli betydligt enklare att med örat höra vart modulerna står.
Postad 14 December 2011 - 14:37
Jag tror det kan ha med någon magisk inoburk att göra, finns gissningsvis en anledning till varför THX använder 80 som delning, eller njee vad vet dom gubbarna föresten
![]()
![]()
Exakt så mycket som att det går lika bra att dela 100Hz, men att mn då måste vara mer nogrann med placering av moduler.
Och det vill dom inte...
dom har förövrigt ett jäkla dumt system anser jag... med standard på 24/12 okt filter på sin LP/HP fungtion...
det gör det omöjligt att integrera portade subbar och slutna frontar på ett snyggt sätt, om subbarna inte är galet lågt avstämda...
Man får en bulle och sedan en kraftig svacka... det är inte genomtänkt anser jag...
Ino filtret är smart på så sätt att det, trots att det är osymetriskt ( 30/18dB okt) går att få till linjärt genom dessa ställbara Q-fungtion på LP delen vilket är GULD !!!
Och att den inte heller har några fuffens för sig i någon register och genomgående mycket låg dist är ju också egenskaper som är trevliga
OM, man inte har möjlighet till ställbart Q på filtret så kan det vara lika bra att ha ett cymetriskt filter, då är det lättare att integrera olika kombinationer
Sedan att THX inte har gjort detta som "standard" på hembiorecivers osv... det är nog mest av användarvänlighetsskäl.
Eller ren dumhet.... jag vet ej... men jag vill tro att dom vet hur bra det skulle vara men inte vågar implimentera det bara...
det är vad som gjorde att jag skaffade ett cr80s, även innan jag hade Ino högtalare, när jag fortfarande tyckte att Ino lät dåligt för att jag lyssnat på dom under jäkligt dåliga förhållanden...
Men filtret hade det jag ville ha och därav köpte jag ett
Postad 14 December 2011 - 14:37
Jag tror det kan ha med någon magisk inoburk att göra, finns gissningsvis en anledning till varför THX använder 80 som delning, eller njee vad vet dom gubbarna föresten
![]()
![]()
Mycket roligt att du påpekar detta, det väckte något minne i bakhuvudet så jag googlade lite. Detta har säkerligen nämnts på faktiskt.se av Öhman själv men jag hittar inte det just nu..
Kika på inlägget längst ned av "Ola_S"
http://www.hifisentr...pic=3524.0;wap2
Postad 14 December 2011 - 14:41
Exakt så mycket som att det går lika bra att dela 100Hz, men att mn då måste vara mer nogrann med placering av moduler.
För annars??
Postad 14 December 2011 - 14:43
Om det bara fanns vinster med 102 delning, skulle inte Mr Ö delat det så då tror du?
Frågar du han så är jag rätt så övertygad om att han skulle säga samma sak som mig, alltså att det kommer bli betydligt enklare att med örat höra vart modulerna står.
Hahaha,
Jag har ju pratat med honom, nu tre gånger om detta med delnignen....
Och har kör med 78Hz av den lätta anlednignen att det är "bäst" om man vill ha maximal frihet till basmodulplacering och lättaste möjliga intregrering.
det är alltså "optimalt" med ca 80Hz delning.
Men om man, som jag, står ut med att "pula lite" så fungear 100Hz bra och om man dessutom kan placera dom "rätt", vilket jag kan så är det ett fullständigt ickeproblem...
det blir alltså precis på pricken lika bra, fast inte lika snabbt och smidigt som med 80Hz delning.
allt hänger på hur man kan placera sina moduler i förhållande till frontarna
För annars??
Så kan övergången bli "grötig" och/ eller uppfattas som "delad"
Helt enkelt för att dom fasfel som gärna uppstå i och med placeringsskillnader gör sig påminda på det sättet.
Redigerat av DVD-ai, 14 December 2011 - 14:44.
Postad 14 December 2011 - 14:46
Postad 14 December 2011 - 14:48
Mycket roligt att du påpekar detta, det väckte något minne i bakhuvudet så jag googlade lite. Detta har säkerligen nämnts på faktiskt.se av Öhman själv men jag hittar inte det just nu..
Kika på inlägget längst ned av "Ola_S"
http://www.hifisentr...pic=3524.0;wap2
Mmm vart är källan på det där då
Varenda inoit hade haft det där som signatur och hänvisat till det i varenda delningsfrekvens diskussion
Postad 14 December 2011 - 14:49
Skulle nog även tro att vad man delar spelar en rätt stor roll (Om systemet är tillverkat att spela ihop med varandra eller helt olika system).
Postad 14 December 2011 - 14:50
Hahaha,
Jag har ju pratat med honom, nu tre gånger om detta med delnignen....
Och har kör med 78Hz av den lätta anlednignen att det är "bäst" om man vill ha maximal frihet till basmodulplacering och lättaste möjliga intregrering.
det är alltså "optimalt" med ca 80Hz delning.
Men om man, som jag, står ut med att "pula lite" så fungear 100Hz bra och om man dessutom kan placera dom "rätt", vilket jag kan så är det ett fullständigt ickeproblem...
det blir alltså precis på pricken lika bra, fast inte lika snabbt och smidigt som med 80Hz delning.
allt hänger på hur man kan placera sina moduler i förhållande till frontarna
Så kan övergången bli "grötig" och/ eller uppfattas som "delad"
Helt enkelt för att dom fasfel som gärna uppstå i och med placeringsskillnader gör sig påminda på det sättet.
Men säg nu rakt ut att jag har rätt, "DU HÖR MYCKET TYDLIGARE VART MODULEN STÅR" så är jag nöjd sen
Postad 14 December 2011 - 14:56
Men säg nu rakt ut att jag har rätt, "DU HÖR MYCKET TYDLIGARE VART MODULEN STÅR" så är jag nöjd sen
NEEEEEJ !
NiklasFan!
Det hänger ju inte bara ihop med vart man delar utan även med hur brant man delar.
Skulle nog även tro att vad man delar spelar en rätt stor roll (Om systemet är tillverkat att spela ihop med varandra eller helt olika system).
Jo absolut, cr80s filtret delar ju ganska brant, det underlättar, + att slutna toppar faller med 12dB/okt akustisk branthet under Fb.
Det i kombiantion med ett filter på 18dB okt = 30dB branhet på systemet som helhet
Så filterfungtionen blir på så sätt symetrisk
Och brant och det är jätte smart !
Mmm vart är källan på det där då
Varenda inoit hade haft det där som signatur och hänvisat till det i varenda delningsfrekvens diskussion
Hmmm, tror att sveriges radio har sagt detta, och Ola jobbade där då det begav sig så han är ju en av källorna helt enkelt
Men om man gräver lite så tror jag till och med att jag har sett något där ingen mindre än THX som företag har skrivit någon spallt med Ingvar Öhman och 80Hz i samam mening.
Men jag minns inte vart, när och hur...
Men vet att jag läst något, Hmmm.
aja, skit samma
Jag är 100% ointresserad av att disskutera detta och skiter fulständigt i utgången oavsett så...
Jag tror jag går och köper lite kablar, nya nätkablar ! har 10kkr över, kanske integrerar snyggare då... ?!
Redigerat av DVD-ai, 14 December 2011 - 14:58.
Postad 14 December 2011 - 15:05
Står nog ganska klart nu vad för och nackdelar med de olika delningarna är, kanske bäst att lägga ned så ingen behöver bli plutt
Postad 14 December 2011 - 15:09
Haha
Står nog ganska klart nu vad för och nackdelar med de olika delningarna är, kanske bäst att lägga ned så ingen behöver bli plutt
Du kan spela högre med stativarna, finns det någon annan vinst?
Lösningen på detta kan ju vara att köp inte sådan skit då
Nu jävlar vaknade denna tråden igen, kom igen era jävlar!!
Postad 14 December 2011 - 15:13
Postad 14 December 2011 - 15:13
Jag har grillat öhman i frågan och det går upp till 300Hz, och resonomanget gäller givetvis också för B&W, Focal, Dynavoice och alla andra högtalare ocksåDu kan väl dra den där diskussionen hur långt som helst, delar du vid 200hz bara du placerar dom nogrant så hörs det inte vart dom står.
Med mycket stor begränsning i hur basarna kan placeras.
Det var inte max spl som var grejen, david verkar inte gilla att spela högt
David: om du har läst en artikel som inte är skriven av någon från faktiskt om att THX nämner Öhman eller någon på SR som kan vidimera att det var öhman som gjorde det jobbet är det fan din skyldighet att länka till den artikeln, för så vitt jag vet är ingvar den enda källan till att han har skrivit SR artikeln som THX använde.
HAde varit kul om det kan verifieras på oberoende håll, eller hur!?
Postad 14 December 2011 - 15:17
Kan väl vara som så att 102Hz har ett lokalt optimum i DVD_ai:s rum?Niklas. Jag tror inte någon påstår att 102 hz är lika optimalt som 80 hz. Men att det kan vara en fördel i just det sammanhanget. Jag har 78 hz och vill gärna ha det så men är ju även nyfiken på 102 hz eftersom det skulle minska mitt behov av i64s drastiskt.
Postad 14 December 2011 - 15:21
Jo det måste det ju vara, pro x klarar väl 120db kont @ 20Hz eller vad var det nu igenDet var inte max spl som var grejen, david verkar inte gilla att spela högt
4x pro x måste ju bli typ 156db
( jag hör hur davids puls slår hela vägen hit ) hur många tangentbord har rykt idag?
Postad 14 December 2011 - 15:24
Du kan väl dra den där diskussionen hur långt som helst, delar du vid 200hz bara du placerar dom nogrant så hörs det inte vart dom står.
Nu jävlar vaknade denna tråden igen, kom igen era jävlar!!![]()
Haha, ja, exakt, det jag sagt helatiden alltså
Men i fallet med 100hz så går det bra att placera dom långt från stativarna sålänge dom spelar mer i direkt/ rätt fas än behovet vid 80Hz.
Alltså är 80Hz mer optimalt om man vill vara "fri" medan jag köper att vara lite inlåst för att vinna på andra sätt
Niklas. Jag tror inte någon påstår att 102 hz är lika optimalt som 80 hz. Men att det kan vara en fördel i just det sammanhanget. Jag har 78 hz och vill gärna ha det så men är ju även nyfiken på 102 hz eftersom det skulle minska mitt behov av i64s drastiskt.
Exakt min orsak också
i16s i stället för i32s kanske...?!
Elelr några andra toppar som är högpresterande i stället för några andra toppar som är högpresterande!
tänker nu på decisive Audio
deras senaste skapelser är jag super kåt på !
Haha
Ne ingen fara, har bara inte så mycket lust elelr ork att tillföra något gällande Ino, Ingvar och 80Hz delnings hysterin.
därav jag tydligjorde det.
Jag har grillat öhman i frågan och det går upp till 300Hz, och resonomanget gäller givetvis också för B&W, Focal, Dynavoice och alla andra högtalare också
Med mycket stor begränsning i hur basarna kan placeras.
Det var inte max spl som var grejen, david verkar inte gilla att spela högt
David: om du har läst en artikel som inte är skriven av någon från faktiskt om att THX nämner Öhman eller någon på SR som kan vidimera att det var öhman som gjorde det jobbet är det fan din skyldighet att länka till den artikeln, för så vitt jag vet är ingvar den enda källan till att han har skrivit SR artikeln som THX använde.
HAde varit kul om det kan verifieras på oberoende håll, eller hur!?
har inte behovet....
då jag inte bryr mig det minsta, jag delar där jag vill !
och eftersom det låter bra med 100Hz så delar jag 100Hz !
det låter faktiskt bättre med 100hz, tack vare lägre disst på höga ljudnivåer och därav jag gör detta
Jo det måste det ju vara, pro x klarar väl 120db kont @ 20Hz eller vad var det nu igen
![]()
4x pro x måste ju bli typ 156db
( jag hör hur davids puls slår hela vägen hit ) hur många tangentbord har rykt idag?
Hörru du NikasFack! ...
mina 4 profundusX moduler kommer att få dina SugigaVullgäraSkokartonger att framstå som surdeg...
Postad 14 December 2011 - 15:33
Ett sånt svar brukar komma av folk som blivit påkomna med handen i kakburken....har inte behovet....
Delar själv vid 110Hz o det fungerar tydligen det med
Är det ingen annan som är fantastiskt intresserad av vad som ska komma ifrån Acoustic Illusion?
Kungen i all välmening men Naqref håller jag högre
Postad 14 December 2011 - 15:44
Ne ingen fara, har bara inte så mycket lust elelr ork att tillföra något gällande Ino, Ingvar och 80Hz delnings hysterin.
därav jag tydligjorde det.
Det förstår jag. Mitt inlägg var heller inte riktat specifikt till dig, bara ett litet försök att avstyra en urartande diskussion. Fast det kommer nog inte hända i den här tråden där alla är bundis
Postad 14 December 2011 - 15:46
Ett sånt svar brukar komma av folk som blivit påkomna med handen i kakburken....
Delar själv vid 110Hz o det fungerar tydligen det med
Är det ingen annan som är fantastiskt intresserad av vad som ska komma ifrån Acoustic Illusion?
Kungen i all välmening men Naqref håller jag högre
Hade jag varit blind och dum i huvudet så hade jag fortsatt köra på 80Hz delning för att "det ska vara så", jag har alltid varit den som gör det jag tycker känns rätt och litar på min hörsel.
Jag har inget som helst behov av att ha vare sig det ena elelr det andra för att någon annan tycker det utan jag köper det jag tycker ger mig det jag vill ha.
Och jag köper inte en samhörighet eller en "stil" utan jag köper produkter som ger mig något jag gillar.
Edit. Nej, inte jätte intresserad...
Är mer intresserad av Decisive Audio !
DOM har intressanta ideer och mycket spännande högtalare på gång, finns inga garantier för något, men om deras nya högtalare blir så bra som jag tror så kanske min nästa högtalare inte har något med Ino att göra.
Deras minsting BI21 imponerade storslaget !
och deras större kommer att vara mer förfinade och extremt, extremt EXTREMT kapabla !
Ja, DOM ser jag verkligen fram mot att titta närmare på
HAHA, neeeDet förstår jag. Mitt inlägg var heller inte riktat specifikt till dig, bara ett litet försök att avstyra en urartande diskussion. Fast det kommer nog inte hända i den här tråden där alla är bundis
Postad 14 December 2011 - 15:50
Postad 14 December 2011 - 15:53
Postad 14 December 2011 - 15:56
Dja, dom är i alla fall tänkte att kunna spela betydligt högre än Ino i64s, alltså med marginal genom samtliga register om jag fattat saken rätt
Och fullrange versionen borde ha en basprestanda någonstans i närheten av profundusX-6/-X8
Det är inte dåligt för ett par fullrange golvare
toppversionen kommer såklart inte att gå lika djupt, men i övrigt ha högre känslighet i stället !
och som sagt, delade ska dom ha vansinnig prestanda.
Och så bra som bi21 lät, så kan dom prestera något bättre och med den prestandan så är det typ ett givat köp för mig
Men mer om detta får konstruktörerna själva skriva i sådant fall, jag vill inte skriva felaktigheter som jag sedan får skit för...
Postad 14 December 2011 - 15:57
?Hade jag varit blind och dum i huvudet så hade jag fortsatt köra på 80Hz delning för att "det ska vara så", jag har alltid varit den som gör det jag tycker känns rätt och litar på min hörsel.
Jag har inget som helst behov av att ha vare sig det ena elelr det andra för att någon annan tycker det utan jag köper det jag tycker ger mig det jag vill ha.
Och jag köper inte en samhörighet eller en "stil" utan jag köper produkter som ger mig något jag gillar.
Jag vilel bara att du letar upp länken till THX artikeln, men vi har visst skrivit om varandra?
Jag är mer intresserad av Acoustic Illusion, hoppas att båda företagen kommer ut med några potenta system under 2012!Är mer intresserad av Decisive Audio !
DOM har intressanta ideer och mycket spännande högtalare på gång, finns inga garantier för något, men om deras nya högtalare blir så bra som jag tror så kanske min nästa högtalare inte har något med Ino att göra.
Deras minsting BI21 imponerade storslaget !
och deras större kommer att vara mer förfinade och extremt, extremt EXTREMT kapabla !
Ja, DOM ser jag verkligen fram mot att titta närmare på
Mer potenta system på marknaden hade varit kul.
Postad 14 December 2011 - 16:13
Postad 14 December 2011 - 16:14
?
Jag vilel bara att du letar upp länken till THX artikeln, men vi har visst skrivit om varandra?
Jag är mer intresserad av Acoustic Illusion, hoppas att båda företagen kommer ut med några potenta system under 2012!
Mer potenta system på marknaden hade varit kul.
Nej de tro jag inte vi har gjort
Jag svarade på en del i ditt inlägg men inte resten, då jag som sagt inte är så intresserad av den disskusionen.
Jo det hoppas jag verkligen, vore jätte kul faktiskt !
Finns så dåligt med riktigt kompetenta och kvalitativa system...
Postad 14 December 2011 - 16:20
Ska vi gissa lite!?Dja, dom är i alla fall tänkte att kunna spela betydligt högre än Ino i64s, alltså med marginal genom samtliga register om jag fattat saken rätt
(ultra låg disst !!!!)
Och fullrange versionen borde ha en basprestanda någonstans i närheten av profundusX-6/-X8
WWMTMWW,
4 10" basar (Sbacoustic el dayton tior) antagligen delade kring 300-500Hz
2 6.5" middar (Sb Acoustic, satori kanske?)
1 åtminstone waveguidead diskant el hornladdad, här blir det svårt.
250l styck kan tänkas, 180-190cm höga 30breda 60 djupa?
Waf son går mot minus oändligheten mao
Postad 14 December 2011 - 16:23
http://acousticillusion.se/Acoustic Illusion, vart hittar jag info om dessa då dom är helt nya för mig...
inte för att det hjälper
Faktiskt pågar precis som Decisive Audio
Det är inte ens säkert att det är högtalare Acoustic illusion ska sälja, det är omöjligt att krama ur dem någon mer info än den som finns på hemsidan
Postad 14 December 2011 - 16:25
http://acousticillusion.se/
inte för att det hjälper
Faktiskt pågar precis som Decisive Audio
Det är inte ens säkert att det är högtalare Acoustic illusion ska sälja, det är omöjligt att krama ur dem någon mer info än den som finns på hemsidan
Pfft!
Vad är det isf som har fångat ditt intresse?
Postad 14 December 2011 - 16:26
Jag har alltså inte påstått något annat än att jag tycker 100Hz låter bättre än 80Hz hos mig och att kag har för mig jag sett en text från THX som nämnar Ingvar och 80Hz.
Men den texten vet jag ej vart den finns och bryr mig inte, Helt enkelt för att det inte har något betydelse för mig detta...
eftersom jag ju själv hör, Jag har ju en hörsel som jag dessutom tänkt använda för att lyssna med.
Så säger den att det är bra så är det bra
Edit: Läs inlägget med en stor
för Så är det menat, trots att det låter gravalvarligt...
Dja, dom är i alla fall tänkte att kunna spela betydligt högre än Ino i64s, alltså med marginal genom samtliga register om jag fattat saken rätt
(ultra låg disst !!!!)
toppversionen kommer såklart inte att gå lika djupt, men i övrigt ha högre känslighet i stället !
Dra åt **** detta låter brutalt, det ser jag fram emot!
De lär dock kosta lite klöver, mer än i64s gissar jag.
Redigerat av spuj, 14 December 2011 - 16:27.
ah, då förstår jag ditt svar, du har inte behövet att testa 300hz, och inte behovet att bry dig om att hitta artikeln igen, ok förstår.Nej de tro jag inte vi har gjort
Jag svarade på en del i ditt inlägg men inte resten, då jag som sagt inte är så intresserad av den disskusionen. Jo det hoppas jag verkligen, vore jätte kul faktiskt !
Finns så dåligt med riktigt kompetenta och kvalitativa system...
Den där diskussionen om iö o THX kommer ju upp lite då o då. Hade varit gyt o kunna döda den en gång för alla med något slags bevis om hur det ligger till, tycker som du att det är lite tröttsamt.
Postad 14 December 2011 - 16:31
Allt fel kan jag avslöjaSka vi gissa lite!?
WWMTMWW,
4 10" basar (Sbacoustic el dayton tior) antagligen delade kring 300-500Hz
2 6.5" middar (Sb Acoustic, satori kanske?)
1 åtminstone waveguidead diskant el hornladdad, här blir det svårt.
250l styck kan tänkas, 180-190cm höga 30breda 60 djupa?
Waf son går mot minus oändligheten mao
Och elementen är efter deras helt egna spec på alla plan och framtagna för just exakt denna konstruktion
Redigerat av DVD-ai, 14 December 2011 - 16:43.
Postad 14 December 2011 - 16:31
Naqref, rätt duktig och smart kille med flera kända högtalare bakom sig såsom:Pfft! Vad är det isf som har fångat ditt intresse?
pK
Larsen L4
Larsen L6
Larsen L8
HFLS-1 <- Nä inte själv
EPS
EPS-2
OA51LE, LE2
Har haft ett finger med i Bremen eggen, vet inte hur mycket dock.
Decisive Audios konstruktör, har vad jag vet inga kända högtalare sen innan, men han är duktigt ändå, det märks.
Postad 14 December 2011 - 16:33
Postad 14 December 2011 - 16:37
ah, då förstår jag ditt svar, du har inte behövet att testa 300hz, och inte behovet att bry dig om att hitta artikeln igen, ok förstår.
Den där diskussionen om iö o THX kommer ju upp lite då o då. Hade varit gyt o kunna döda den en gång för alla med något slags bevis om hur det ligger till, tycker som du att det är lite tröttsamt.
Tröttsam är en underdrift...
Därav låter jag den dö
110Hz säger du, med vad delar du och hur ser delningen ut ?
branthet både akustiskt och elektriskt ?!
man kan absolut få 110Hz att lira bra, 120Hz med i rätt fall, Men sedan upplever jag att det blir svårare upp till runt 200Hz.
Men 250-400Hz är ju ett ypperligt område att dela på, där är det inte något vidare känsligt alls och då har man avlastat mellanregistret helt mekaniskt i stor sett
Dra åt **** detta låter brutalt, det ser jag fram emot!
De lär dock kosta lite klöver, mer än i64s gissar jag.
Ja det kommer nog bli alldeles galet bra, Men frågan är om det blir tillräckligt galet bra för att det ska resultera i ett köp ?!
DET är vad jag e nyfiken på
priset vet jag inte tillräckligt noga för att ens våga skriva A eller Ö...
Men dom blir inte "billiga" fast inte så fasligt dyra heller
Postad 14 December 2011 - 16:44
Decisive Audio rockar på!
Dra på så jävla mycket du klarar av. Våra
högtalare står pall. Dina öron och dina
eventuella grannar säger ifrån långt innan
högtalarna är ens det minsta påfrestade
Postad 14 December 2011 - 16:44
Nu provocerar du mig mer än vad min missuppfattning av Dvd-ai:s "jag har inte behovet", har gjort idag,Larsen låter skit dom få gångerna jag har hört dom, mina JWC eller vad dom heter nere i garaget spelar snyggare
Du är välkommen hit för att lyssna på OA, såsom det ska låta! Du kan inte gå runt i villfarelsen att oa låter skräp!
Postad 14 December 2011 - 16:46
S*tan va skoj för digNu är mina lådor som sagt klara hos snickaren, som ska hämtas nu i dagarna och börjas att målas å grejer !
Postad 14 December 2011 - 16:48
Nu provocerar du mig mer än vad min missuppfattning av Dvd-ai:s "jag har inte behovet", har gjort idag,
![]()
Du är välkommen hit för att lyssna på OA, såsom det ska låta! Du kan inte gå runt i villfarelsen att oa låter skräp!
Självklart hade det vart skoj att bli omvänd, för dom gånger jag har lyssnat på dom så har diskanten skärt som knivar i öronen på mig. Lyssningstrött efter en halvlåt om ens det.
Postad 14 December 2011 - 16:51
Så blir inget med forumnördande för mig idag, Ha de gött grabbs!
Postad 14 December 2011 - 16:57
¨Tjejkompis?Nu ska jag hema till en tjejkompis och mysa
Så blir inget med forumnördande för mig idag, Ha de gött grabbs!
Den du drar en tarzan till när du sluter ögonen ikväll menar du?
Ta för dig lite ikväll så kan du skriva " ne nu skall jag och tjejen ta och klämma en rulle, hörs imorgon gubbar"
Redigerat av Evil Homer, 14 December 2011 - 16:57.
Postad 14 December 2011 - 17:28
Det är för att jag är extremt, extremt EXTREMT nyfiken på dom också
Dja, dom är i alla fall tänkte att kunna spela betydligt högre än Ino i64s, alltså med marginal genom samtliga register om jag fattat saken rätt(ultra låg disst !!!!)
Och så bra som bi21 lät, så kan dom prestera något bättre och med den prestandan så är det typ ett givat köp för mig
Men mer om detta får konstruktörerna själva skriva i sådant fall, jag vill inte skriva felaktigheter som jag sedan får skit för...
Köp ett par fullregister Genexxa annars
Postad 14 December 2011 - 17:34
Dom är söta, har själv haft tankarna på nuforce men efter att mitt 218 gick i rödläge så gör jag nog av med mer effekt än vad jag trott
Hmm... ja får du dem att bottna så får du ju helt enkelt skaffa större grejer
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
177 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?