Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *

34715 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) Rapporterad 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6 (16) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6,07 (13) Inga priser
Motorola Home VIP 1960-9 (Digitalboxar) 0 (0) Inga priser
Motorola Home VIP 1903 (Digitalboxar) 1 4,33 (8) Inga priser
Motorola Home VIP 1963 (Digitalboxar) 1 6,1 (20) Inga priser
Motorola Home VIP 1003 (Digitalboxar) 1 4,91 (10) Inga priser
111 relaterade trådar
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 7 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlägg) 8 år sedan
ATV 4, Telia tvbox, Pioneer vsx 1021 missmatch?? (9 inlägg) 8 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlägg) 9 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 10 år sedan
IPTV? Finns det vettiga boxar/system (16 inlägg) 11 år sedan
Bästa system för inspelning av TV-program? (5 inlägg) 11 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 11 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 13 år sedan
Telias Motorola 1003 (1 inlägg) 13 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 13 år sedan
Boxer IPTV -> tas över av Kramnet! (37 inlägg) 14 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 14 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 vs Humax HDPVR-1000C (7 inlägg) 14 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 ADSL 24Mbit? (2 inlägg) 14 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 14 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 14 år sedan
Telia digital-TV VIP1963 boxen och ADSL (2 inlägg) 14 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 14 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 14 år sedan
Motorola 1963 HDMI trubbel (1 inlägg) 15 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 15 år sedan
Dela inspelade program i nätverket (1 inlägg) 15 år sedan
spela in från en Motorola 1903 & telia (2 inlägg) 15 år sedan
installations problem (1 inlägg) 15 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 15 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1963 Scart-RBG (3 inlägg) 15 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 15 år sedan
vip 1963 som extern hdd via nätverket. (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 YPbPr (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP1963 (5 inlägg) 15 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 15 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 15 år sedan
Boxer IPTV (17 inlägg) 15 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 15 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 15 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 15 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 15 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 15 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 15 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 15 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 15 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 15 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 15 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 15 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 15 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 15 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 15 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 15 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 15 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 15 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 16 år sedan
Telia och Viasat (3 inlägg) 16 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 16 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 16 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 16 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 16 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 16 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 16 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 16 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 16 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 16 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 16 år sedan
ip tv (1 inlägg) 16 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
trådlös TV? (4 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 16 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlägg) 16 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 16 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 16 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 16 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 16 år sedan
blå prickar i rutan (3 inlägg) 16 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 16 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 16 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 16 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 16 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 16 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlägg) 16 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 17 år sedan
Manual 1910 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 17 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 17 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 17 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 17 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 17 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 17 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 17 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 17 år sedan

Postad 26 april 2010 - 21:12

Unregistered29650
  • Unregistered29650
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

Är det bara för mig som programering via mina sidor inte fungerar längre efter uppdateringen till nya hemsidan?

@ Telia Kundservice

Är det här något skämt eller? Den tidigare beta versionen av Min TV på Mina Sidor fungerade ju i alla fall. Nu fungerar det inte alls! Jag får inte ens upp några program i TV guiden. Länken för att lägga till kanaler fungerar inte. Efter ett tag kommer det fram program i TV guiden. Men bara SVT1, SVT2, TV3, TV4 och Kanal 5. Och det går inte att lägga till några inspelningar. Och under menyn Inspelningar finns vare sig planerade eller redan gjorda inspelningar. Jag har 100 Mbit/s och kör Safari 4.0.5. Gör ni inga tester innan ni släpper ny programvara?

Postad bild

Postad 26 april 2010 - 21:23

Unregistered29650
  • Unregistered29650
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

Som säkert nämnts i 100 inlägg tidigare så är det inte Telia utan SVT som styr utbudet i SVT Play så det är ingen idé att hacka på Telia för det. Övrig feedback tar man säkerligen emot med öppna händer.

/A

Jag har ett TV abonnemang ifrån Telia och om det skiljer i utbudet på SVT Play ifrån andra operatörer, om det är fel i EPG informationen för Viasat program, om textningen inte fungerar vid inspelning av Canal+ program, om ljudet saknas eller inte är i synk på vissa TV kanaler så kontaktar jag Telia. Sedan är det upp till Telia att lösa problemen! Det handlar inte om att hacka på Telia utan att se till att de produkter och tjänster som man säljer faktiskt fungerar och att Telia har samma utbud av program som andra opertörer.

Redigerat av Unregistered29650, 26 april 2010 - 21:26.

Postad 26 april 2010 - 21:33

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Jag har ett TV abonnemang ifrån Telia och om det skiljer i utbudet på SVT Play ifrån andra operatörer, om det är fel i EPG informationen för Viasat program, om textningen inte fungerar vid inspelning av Canal+ program, om ljudet saknas eller inte är i synk på vissa TV kanaler så kontaktar jag Telia. Sedan är det upp till Telia att lösa problemen! Det handlar inte om att hacka på Telia utan att se till att de produkter och tjänster som man säljer faktiskt fungerar och har samma utbud av program som andra opertörer.

Visst, men nu handlade det om SVT Play. Vad är det på SVT Play som finns hos andra IP-TV-leverantörer men inte finns hos Telia? Jag har inte själv de andra IP-TV-leverantörerna så jag kan inte göra en jämförelse. Eftersom det är SVT som styr utbudet och utvecklarna på Telia knappast har övriga IP-TV-leverantörernas abonnemang så kanske det vore vettigt att du preciserar dig lite så kanske det är lättare att gå på SVT om eventuella skillnader (eller rätta till ett eventuellt fel).

/A

Postad 26 april 2010 - 21:36

Unregistered29650
  • Unregistered29650
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

När jag sitter och tittar igenom veckans inspelningar ser jag att man kvaddat texten på TV4 Sci-Fi igen. På inspelningen från i torsdags fanns ingen text över huvud taget. På den från i fredags har man växlat tillbaka till den i och för sig diskretare och snyggare texten, men nu ligger texten 3s före bild och ljud igen. En snabb test visar att den fortfarande gör så. Hopplöst att följa med i dialogerna... :)

Jag hoppas fortfarande på att Telia ska fixa detta så att textningen ser ut som på "alla andra kanaler", dvs snygg, genomskinlig och definitivt komma i synk. Det är faschinerande hur icke-sevärt ett program blir bara för att texten kommer för tidigt, för sent, ligger kvar, täcker bilden eller ser allmänt ful ut. ...och när TVn blir icke-sevärd fungerar i praktiken inte Telias tjänst. Inte kul att betala pengar för det!

Telias allmäna villkor

"6.1 Börjar Telia inte tillhandahålla Tjänsten senast den dag som över- enskommits eller har Tjänsten varit obrukbar på grund av fel i Tjänsten som inte beror på Kunden, har Kunden rätt till prisavdrag. Avdrag görs med belopp motsvarande den del av den försenade respektive obrukbara Tjänstens fasta avgift räknat för förseningsperioden respektive den tid felet varat från den tidpunkt då felet anmäldes till Telia, om inte annat anges i punkt 6.2 eller 6.3.

6.2 Om inte parterna kommit överens om annat ska prisavdrag enligt punkt 6.1 utgå med följande belopp:
a ) tvåhundra (200) kronor om felet eller förseningen varat minst fem (5) dygn i följd
b ) femhundra (500) kronor om felet eller förseningen varat minst tio (10) dygn i följd
c ) åttahundra (800) kronor om felet eller förseningen varat minst femton (15) dygn i följd.

6.3 Om flera Tjänster är obrukbara på grund av ett och samma fel, har Kunden rätt till prisavdrag för varje Tjänst som varit obrukbar.

6.4 Ersättning på grund av försening eller fel i Tjänsten regleras som huvudregel genom avdrag på fakturan. Prisavdrag som understiger 25 kronor per faktureringsperiod utgår inte.
"

Postad 26 april 2010 - 21:43

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

• 1 163 inlägg
  • 0

Visst, men nu handlade det om SVT Play. Vad är det på SVT Play som finns hos andra IP-TV-leverantörer men inte finns hos Telia? Jag har inte själv de andra IP-TV-leverantörerna så jag kan inte göra en jämförelse. Eftersom det är SVT som styr utbudet och utvecklarna på Telia knappast har övriga IP-TV-leverantörernas abonnemang så kanske det vore vettigt att du preciserar dig lite så kanske det är lättare att gå på SVT om eventuella skillnader (eller rätta till ett eventuellt fel).

/A

Jag har bytt från Telia till Com Hem och vad jag kan konstatera så motsvarar utbudet hos SVT Play hos Telia vad som finns på SVT Play hos Com Hem via deras On Demand-tjänst. Nu har jag i och för sig inte haft möjlighet att göra en exakt kontroll på innehållet (i och med att jag aldrig haft både Telia och Com Hem samtidigt), men maggropskänslan är att det är samma begränsade utbud (precis som också SVT själva påpekar på sina egen webbsida om detta).

Så jag är också lite nyfiken på vad det är för nånting i SVT Play-utbudet som saknas hos Telia, men som finns i SVT Play-utbudet hos t ex Com Hem. Vilka andra operatörer har ett större SVT Play-utbud än vad Telia (och Com Hem) har?

/Peter Cigéhn

Postad 26 april 2010 - 21:53

Unregistered29650
  • Unregistered29650
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

/A

Jag har bytt från Telia till Com Hem och vad jag kan konstatera så motsvarar utbudet hos SVT Play hos Telia vad som finns på SVT Play hos Com Hem via deras On Demand-tjänst. Nu har jag i och för sig inte haft möjlighet att göra en exakt kontroll på innehållet (i och med att jag aldrig haft både Telia och Com Hem samtidigt), men maggropskänslan är att det är samma begränsade utbud (precis som också SVT själva påpekar på sina egen webbsida om detta).

Så jag är också lite nyfiken på vad det är för nånting i SVT Play-utbudet som saknas hos Telia, men som finns i SVT Play-utbudet hos t ex Com Hem. Vilka andra operatörer har ett större SVT Play-utbud än vad Telia (och Com Hem) har?

/Peter Cigéhn

Ärligt talat så tror jag inga konsumenter förstår varför det ska vara skillnader i programutbudet och kvalitet på utsändningen beroende på distributionssätt (web, bredband, kabel, satellit eller marksänd digital TV). Jag köper tyvärr inte längre snacket om olika rättigheter för olika distributionssätt. Vad är skillnaden mellan att distribuera program på svtplay.se och via Telia IPTV? Det är väl upp till Telia att förhandla så att vi som kunder får tillgång till alla program som finns på svtplay.se. Trots allt så betalar vi alla fortfarande TV licensen för att få tillgång till SVT:s program oavsett distributionssätt.

Postad 26 april 2010 - 21:57

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

• 1 163 inlägg
  • 0

Ärligt talat så tror jag inga konsumenter förstår varför det ska vara skillnader i programutbudet och kvalitet på utsändningen beroende på distributionssätt (web, bredband, kabel, satellit eller marksänd digital TV). Jag köper tyvärr inte längre snacket om olika rättigheter för olika distributionssätt. Vad är skillnaden mellan att distribuera program på svtplay.se och via Telia IPTV? Det är väl upp till Telia att förhandla så att vi som kunder får tillgång till alla program som finns på svtplay.se. Trots allt så betalar vi alla fortfarande TV licensen för att få tillgång till SVT:s program oavsett distributionssätt.

Men nu blev det en lång utläggning om nånting annat. Du påstår först att Telia har ett mindre utbud i "sitt" SVT Play än andra operatörer. Jag gör en jämförelse med Com Hem som ser ut att ha ett motsvarande utbud och ber dig förklara vilken/vilka andra operatörer som har ett större/mer komplett utbud än Telia. Sedan "byter" du ämne och gör en utvikning om olika distributionsformer.

Åter till frågan angående ditt påstående att Telia har ett mindre utbud än andra operatörer (som *inte* distribuerar via webben). Vilka operatörer är det som du påstår har detta?

/Peter Cigéhn

Postad 26 april 2010 - 22:20

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

@ Telia Kundservice

Är det här något skämt eller? Den tidigare beta versionen av Min TV på Mina Sidor fungerade ju i alla fall. Nu fungerar det inte alls! Jag får inte ens upp några program i TV guiden. Länken för att lägga till kanaler fungerar inte. Efter ett tag kommer det fram program i TV guiden. Men bara SVT1, SVT2, TV3, TV4 och Kanal 5. Och det går inte att lägga till några inspelningar. Och under menyn Inspelningar finns vare sig planerade eller redan gjorda inspelningar. Jag har 100 Mbit/s och kör Safari 4.0.5. Gör ni inga tester innan ni släpper ny programvara?

Postad bild

Det här listar IE8 som "Fel på sidan". Lägga till fler kanaler går inte. Inget händer när man klickar på länken. Man undrar ju om koden verkligen testats i skarp miljö...

Detaljerad information om felet på webbsidan

Användaragent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1) ; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729)
Tidsstämpling: Mon, 26 Apr 2010 21:18:36 UTC

Meddelande: Could not load 'dojo.parser'; last tried 'https://ajax.googlea.../dojo/parser.js'
Rad: 16
Tecken: 5945
Kod: 0
URI: https://www.tewss.te...23/dojo/dojo.js

Meddelande: Object doesn't support this property or method
Rad: 244
Tecken: 2
URI: https://www.tewss.te...minasidor_mintv

Rad: 920
Tecken: 1

Postad 26 april 2010 - 22:27

Unregistered29650
  • Unregistered29650
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

Men nu blev det en lång utläggning om nånting annat. Du påstår först att Telia har ett mindre utbud i "sitt" SVT Play än andra operatörer. Jag gör en jämförelse med Com Hem som ser ut att ha ett motsvarande utbud och ber dig förklara vilken/vilka andra operatörer som har ett större/mer komplett utbud än Telia. Sedan "byter" du ämne och gör en utvikning om olika distributionsformer.

/Peter Cigéhn

Vadå byta ämne? Det är ju precis detta det handlar om. Varför kan man inte jämföra operatörer med olika distributionssätt? Jag tror inte kunder bara jämför Telia IPTV med Canal Digital och Boxer IPTV utan även alla andra distributionssätt som web, kabel, satellit och marksänd digital TV. Jag vet inte exakt hur programutbudet för SVT Play skiljer sig mellan Telia och Com Hem. Det kanske är samma och jag har faktiskt inte kollat. Jag konstaterar bara att det generellt skiljer i utbud och kvalitet mellan olika programbolag och distributionssätt. Den ursprungliga frågan gällde varför inte hela SVT Plays utbud finns hos Telia. Och kunderna har svårt att förstå varför när man hänvisar till luddiga rättighetsavtal. Oftast finns det begränsningar i dessa avtal avseende spridning över internet och inte via olika operatörers TV tjänster. Men i det här fallet är det tvärtom där man begränsar utbudet i Telias TV tjänst.

Postad 26 april 2010 - 22:33

hagoran
  • hagoran
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Ny hemsida?

Nä jag kan inte ens lägga till kanaler utan kan bara välja mellan 1-5.

Jag hade varit asarg om jag hade betalt för den inspelningsbara boxen. Nu blir jag bara lite trött eftersom det är som det är..... Var inte "Mina sidor" en beta som snaaaaarrrt/väntajättelänge-10 (odefinierbart datum inom storföretag) ersättas med något som fungerade?

Samma här. Kan inte lägga till kanaler. Kommer inte in på "idag". Kan inte radera inspelningar. Häromdagen var alla planerade inspelningar borta.

Efter flera månader då det inte fungerade alls, så fick jag äntligen det hela att fungera, men nu ändrar dom hemsida och då fungerar det inte igen! Mycket irriterande då jag samma dag fått bredbandsfakturan. Telia har hållt på snart ett halvår med den nya boxen och kan inte få det att fungera helt ut. Det börjar likna en skandal.

Har Comhem haft så här lång "inkörningstid" eller Boxer?

/Hans

Postad 26 april 2010 - 22:59

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1 136 inlägg
  • 0
Ajaj Telias webbutvecklare. Det är fult att suga hem kod från externa siter så där. Särskilt om de som i exemplet https://ajax.googleapis.com/ kräver SSL.
Det är extra fult eftersom man själv är inloggad via https mot telia och tar för givet att all surfning kommer att ske inom denna zon, inte sticka iväg till 3e-part-siter och hämta kod.

Alla företag som har riktiga tjänster på nätet brukar ha en utvecklingsmiljö, en staging-miljö och en prod-miljö.
Det verkar inte som om detta betatestats alls.

Om Telia behöver betatestare kan jag ställa upp.

Redigerat av elofu17, 26 april 2010 - 23:07.

Postad 26 april 2010 - 23:23

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

Vadå byta ämne? Det är ju precis detta det handlar om. Varför kan man inte jämföra operatörer med olika distributionssätt? Jag tror inte kunder bara jämför Telia IPTV med Canal Digital och Boxer IPTV utan även alla andra distributionssätt som web, kabel, satellit och marksänd digital TV. Jag vet inte exakt hur programutbudet för SVT Play skiljer sig mellan Telia och Com Hem. Det kanske är samma och jag har faktiskt inte kollat. Jag konstaterar bara att det generellt skiljer i utbud och kvalitet mellan olika programbolag och distributionssätt. Den ursprungliga frågan gällde varför inte hela SVT Plays utbud finns hos Telia. Och kunderna har svårt att förstå varför när man hänvisar till luddiga rättighetsavtal. Oftast finns det begränsningar i dessa avtal avseende spridning över internet och inte via olika operatörers TV tjänster. Men i det här fallet är det tvärtom där man begränsar utbudet i Telias TV tjänst.

Men det är ju inte Telia som begränsar utbudet i SVT Play. Det är SVT som styr vad som levereras. Uppenbarligen så väljer SVT att skilja på distributionsvägarna och hänvisar till avtal och rättigheter. Det ligger helt utanför IPTV-leverantörernas påverkan.

Postad 26 april 2010 - 23:30

Xstrul
  • Xstrul
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

@ Telia Kundservice

Postad bild

Telia behandlar kunderna som har tjänsten 'Min TV' med total nonchalans, de anser väl att vi är att betrakta som laboratorieråttor.

Egentligen borde man förstå piken och säga upp allt vad man har av Telia:s fasta telefonabonnemang, mobilabonnemang, bredbandsabonnemang och IP TV.

:)

Postad 26 april 2010 - 23:57

Unregistered29650
  • Unregistered29650
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

Men det är ju inte Telia som begränsar utbudet i SVT Play. Det är SVT som styr vad som levereras. Uppenbarligen så väljer SVT att skilja på distributionsvägarna och hänvisar till avtal och rättigheter. Det ligger helt utanför IPTV-leverantörernas påverkan.

Vadå utanför Telias påverkan? Då får väl Telia förhandla om bättre villkor så att vi som kunder kan se alla program! Som jag skrev innan så betalar vi alla fortfarande TV licensen för att få tillgång till SVT:s program oavsett distributionssätt. Jag trodde SVT var "public service"!?

Postad 27 april 2010 - 04:39

Unregistered192fdbd3
  • Unregistered192fdbd3
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Vadå utanför Telias påverkan? Då får väl Telia förhandla om bättre villkor så att vi som kunder kan se alla program! Som jag skrev innan så betalar vi alla fortfarande TV licensen för att få tillgång till SVT:s program oavsett distributionssätt. Jag trodde SVT var "public service"!?

Taget från svt.se:

Se SVT Play via tv-box (begränsat utbud)
Med en tv-box (även kallad bredbands-tv, set-top box eller IPTV) kan du se SVT:s program på din TV när du själv vill, under rubriken SVT Play. Telia, Com Hem och Viasat har program från SVT Play som en del av deras bredbands-tv-tjänst. Programmen finns tillgängliga 7 dagar (nyheter) eller 30 dagar (övrigt utbud).

Målet för SVT är att över tid tillgängliggöra så stora delar av vårt utbud som möjligt via olika operatörers tv-tjänster där du som tittare kan starta programmen när du själv vill.
Det som styr vilka program som finns tillgängliga är de rättighetsavtal vi har med upphovsmannaorganisationerna. Det är i huvudsak det vi kallar egenproduktion som vi kan publicera. Det vi benämner som produktionsutläggningar, samproduktioner och inköp har vi svårt att göra tillgängligt. Det gör att SVT Play-utbudet hos operatörerna är mindre än det du hittar på svt.se/play.

För tittaren är SVT:s utbud kostnadsfritt när man har köpt boxen från operatören.

Därav anledningen att Telia inte har hela SVT Play:s utbud. Alternativet skulle vara att inte ha det alls.

Redigerat av Unregistered192fdbd3, 27 april 2010 - 04:41.

Postad 27 april 2010 - 07:09

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

JO, det är utanför Telias påverkan eftersom utbudet inte styrs av avtalet mellan Telia och SVT utan av avtalen mellan SVT och de bolag som säljer programmen. JO, det är skillnad mellan att distrubuera program via IP TV med antingen SD eller HD upplösning jämfört med den upplösning som man kör med via SVT Play (webb) och givetvis är det då en kostnadsfråga för SVT när de köper in rättigheterna att sända olika program.

Telias önskan är ju givetvis att allt skall finnas med, men alternativen är ju som theLofD skriver att antingen har man det utbud som SVT tillhandahåller eller så har man det inte alls.

SVT är public service, men det innebär knappast att allt de köper in skall vara tillgängligt via alla medier som finns. Men om du inte är nöjd med hur de köper in sina rättigheter, klaga på SVT istället för på Telia, eftersom Telia inte kan påverka detta mer än vad man gör idag, dvs jag är tillbaka där jag började för ett antal inlägg sedan. Hacka och kom förslag på hur Telia kan förbättra sin tjänst på de delar som de kan påverka och skippa resten.

/A

Postad 27 april 2010 - 10:37

point
  • point
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

På Telias "staging site" så kom det i alla fall en liten uppdatering i tisdags, där man gick från version 5_0_23_13 till 5_0_23_16. En av ändringarna som var gjorda var i alla fall relaterad till kontonhanteringen för Spotify, dvs att man kan lagra kontoinformation för upp till fem Spotify-konton i boxen. Så utvecklarna håller i alla fall på och filar vidare på Spotify-funktionaliteten... :)

/Peter Cigéhn

Vad händer med Spotify egentligen? När jag åkte tunnelbanan idag hade Telia reklamskyltar för Spotify via TV:n. Borde inte tjänsten vara möjlig att använda då? Har någon lyckats använda Spotify via boxen ännu?

Postad 27 april 2010 - 10:38

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1 136 inlägg
  • 0
Vill bara ge en liten varning till alla här:
(som buggrapport betraktad är den nog för svår för att ge något konkret till teknikerna, särskilt som det bara hänt en gång (hittills))

Jag fick min 1963 i början av månaden.
Jag lade in ett gäng schemalagda inspelningar av Glamour på TV4+ varje vardag. (till min flickvän, inte till mig, jag lovar :) )

Under två veckor har detta funkat utmärkt. Glamour har spelats in korrekt.
Igår hände dock något märkligt. Boxen spelade in något som fick rubriken "Glamour", men det blev 2h långt istf 1h som det brukar vara, och den spelade in från SVT1 istf TV4+.

Tur att det var något så oviktigt som Glamour som strulade på detta sätt. :-)

Jag har inte gjort några ändringar bland mina schemalagda aktiviteter.
Alla Planerade aktiviteter som finns kvar i listan visar korrekt info: Glamour, TV4+, 1h.

Jag HAR ryckt ur sladden till boxen dagen innan den felande Inspelningen. Kanske har det på något sätt gjort att det blivit fel, även om byte av kanal låter som en rätt kraftig bugg. Att inspelningen blev 2h istf 1h kan säkert förklaras med omstarten iaf, ty jag har inte manuellt startat om boxen sedan innan skiftet sommartid/vinterid.
Jag TROR att burken har fått en uppdatering sedan jag initiellt lade in alla schemalagda inspelningsaktiviteter.

Som sagt, väldigt svårdebuggat fel.
...men även om det bara händer en gång per år så drar det ner kvalitetskänslan på DigitalTV-tjänsten som helhet och beta-versions-stämpeln infinner sig igen.

Redigerat av elofu17, 27 april 2010 - 10:41.

Postad 27 april 2010 - 11:14

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0

Vad händer med Spotify egentligen? När jag åkte tunnelbanan idag hade Telia reklamskyltar för Spotify via TV:n. Borde inte tjänsten vara möjlig att använda då? Har någon lyckats använda Spotify via boxen ännu?

Det kommer väl snart som allt annat..... :)

Postad 27 april 2010 - 14:28

_Tomten_
  • _Tomten_
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

just av den anledningen så binder jag inte upp mig på något nytt hos telia.

Rätt nöjd överlag av tjänsterna men börjar blir lite för mycket snart och ingen värkar ha koll på något.

Postad 27 april 2010 - 15:22

lowtide
  • lowtide
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Markus J !

Finns det någon kommentar från Telia om oredan på

"Min TV
* TV-guide
* Schemalägg
* Inspelningar"

någon lösning i sikte?.....Det har ju fungerat förut!

/1963, ADSL, FF m fl

Postad 27 april 2010 - 17:46

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

• 1 163 inlägg
  • 0
För den intresserade finns en artikel i Ny Teknik:

Salandereffekten märks i Telias nät

/Peter Cigéhn

Postad 27 april 2010 - 18:12

Krutrök
  • Krutrök
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Har inte boxen bara tappat inställningen då? kan inte minnas att detta hänt mig men däremot så har det hänt några gånger att min box har tappat inställningen för textspråk så att jag får t.ex. finska, då får man byta tillbaka till svenska igen. Tilläggas bör kanske att jag varje kväll bryter strömmen till min box.

Riktigt gissat, en omstart av boxen fixade problemet. Tack Sötbegär!
Jag kanske borde starta om den lite då och då som ren rutin. Orkar normalt inte vänta på att den ska hinna boota om då jag tänker titta på TV men dygnet har ju fler timmar..

Postad 27 april 2010 - 19:08

lowtide
  • lowtide
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Markus J !

Finns det någon kommentar från Telia om oredan på

"Min TV
* TV-guide
* Schemalägg
* Inspelningar"

någon lösning i sikte?.....Det har ju fungerat förut!

/1963, ADSL, FF m fl

Nu (20:05) tycks det fungera. Man tackar!

/

Redigerat av lowtide, 27 april 2010 - 19:13.

Postad 27 april 2010 - 19:44

Knude
  • Knude
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

/

Jo, det funkar som förut, misslyckade inspelningar fast den lades till osv.

Sen kan man ju tycka att man kan få sin TV-tablå på mina sidor motsvarande det kanalpaket man har och således slippa lägga till de kanaler man kan tänkas vilja spela in ifrån varje gång.

Postad 27 april 2010 - 21:02

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Kan väl säga att det inte finns något generellt fel rapporterat.

Undrar om orsaken att det fungerar nu är att det är DNS problem på västkusten och att vissa servrar hos Telia är nere :)

Rörande fel på mina sidor så har vi fått till oss att de är kundunika och således ska samtliga med problem felanmälas separat av supporten. Alla handläggare på supporten ska veta hur man felanmäler mina sidor för en specifik kund, men jag kan inte lova att alla vet direkt hur man gör trots det...

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 27 april 2010 - 21:06

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Jo, man håller sig till snart för att man inte kan säga ett datum när utveckling pågår för att man riskerar att det försenas hela tiden då.

Vissa saker kommer kanske närmare än man tror dock.

För övrigt kan jag meddela att jag har noterat det ni skrivit om mina sidor och lagt till i listan med problem och förslag på vad som kan förbättras.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 27 april 2010 - 22:37

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1 136 inlägg
  • 0
Jag kan ocså bekräfta att MinTV fungerar igen.

...eller funkar likadant som förut åtminstone, dvs massor av buggar, helt utan finesser som medel-Svensson anser vore självklara och konstanda felmeddelanden trots att inga fel uppstått.

Postad 27 april 2010 - 22:55

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

För den intresserade finns en artikel i Ny Teknik:

Salandereffekten märks i Telias nät

/Peter Cigéhn

Citat från artikeln...
Snittpriset för fillmuthyrningen är 40 kronor. Priset är högre för nyare titlar.
Marginalen på material av den här typen brukar vara låg, och någon siffra vill inte Kent Jonsson ange.
-Men vi tjänar absolut pengar på filmuthyrningen. En tillräcklig del, säger han något kryptiskt.
...

Jo, med de priserna som man håller (49/59, SD/HD) så gör man nog bra med pengar. I min lokala videobutik hyr jag 1xBD för 39:- i ett dygn, 3xBD för 99:- i 3 dygn eller 4xBD för 129:- i 7 dygn. Telias 59:- för en HD-film i 20 timmar är jämfört med videobutikerna väl dyrt. Synd tycker jag då det är väldigt bekvämt.

Postad 28 april 2010 - 06:20

redina
  • redina
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

Citat från artikeln...
Snittpriset för fillmuthyrningen är 40 kronor. Priset är högre för nyare titlar.
Marginalen på material av den här typen brukar vara låg, och någon siffra vill inte Kent Jonsson ange.
-Men vi tjänar absolut pengar på filmuthyrningen. En tillräcklig del, säger han något kryptiskt.
...

Jo, med de priserna som man håller (49/59, SD/HD) så gör man nog bra med pengar. I min lokala videobutik hyr jag 1xBD för 39:- i ett dygn, 3xBD för 99:- i 3 dygn eller 4xBD för 129:- i 7 dygn. Telias 59:- för en HD-film i 20 timmar är jämfört med videobutikerna väl dyrt. Synd tycker jag då det är väldigt bekvämt.

Det är ju det man kan tycka är så konstigt att de i butken kan hålla lägre pris som hyr ut något fysikt och måste hanskas med skivorna, vilket gör att de måste ha klart bättre marginal för att gå med vinst gentomot Telia, som bara cachar in. Med det är väl leverantörerna av filmerna som ser stora möjligheter att tjäna grova pengar. Jag tror att de lokala videobutikernas dagar är räknade. Men så länge det är dyrare att hyra ifrån soffan så lär de finnas kvar.

Postad 28 april 2010 - 18:34

b0zz
  • b0zz
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hej

Vi ska få Telia FiberLan i vårat område. Håller på att läsa på om lite allt möjligt.. En liten fråga som jag inte hittar svar på:
Kan jag använda en "vanlig" trådlös router till att skicka IPTV? Eller måste jag ha en Ruckus MediaFlex?

Postad 28 april 2010 - 18:47

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Hej

Vi ska få Telia FiberLan i vårat område. Håller på att läsa på om lite allt möjligt.. En liten fråga som jag inte hittar svar på:
Kan jag använda en "vanlig" trådlös router till att skicka IPTV? Eller måste jag ha en Ruckus MediaFlex?

Nej, du kan inte använda en "vanlig" trådlös router till att skicka IPTV.

/Andreas

Postad 28 april 2010 - 20:13

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Hej

Nä det går inte, men du kan köra över elnätet.

Postad 28 april 2010 - 20:43

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2 231 inlägg
  • 0

Det är ju det man kan tycka är så konstigt att de i butken kan hålla lägre pris som hyr ut något fysikt och måste hanskas med skivorna, vilket gör att de måste ha klart bättre marginal för att gå med vinst gentomot Telia, som bara cachar in. Med det är väl leverantörerna av filmerna som ser stora möjligheter att tjäna grova pengar. Jag tror att de lokala videobutikernas dagar är räknade. Men så länge det är dyrare att hyra ifrån soffan så lär de finnas kvar.

Tror skillnaden kan ligga i att videobutiker köper in respektive film som de sedan äger. Sen tar det inte lång tid innan filmen är "avbetald" och varje uthyrning efter det ger 100% avkastning.
Filmerna som hyrs ut via streaming innebär ingen direkt investering av "hårdvara", men för varje film som hyrs ut så ska respektive leverantör ha sin del av kakan vilket gör att marginalerna inte kanske är lika stora som vanlig uthyrning vilket gör att priserna idag är högre än videobutiken.
Videobutikerna måste själva konkurera med streamingtjänsterna vilket gör att de har lägre priser.
Det är min gissning att det är olika priser.

Postad 28 april 2010 - 23:02

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0
Det har skrivits lite här om 1003 boxarna, kan dock meddela att det är några kunder som har problem med att de stannar i uppstart. Någon av er här som har problem med det eller något annat problem med 1003 boxarna?

Nästa inlägg kommer jag nog att skriva här omkring 10:03 idag föresten ^_^

Markus Johansson
Telia Kundservice

Redigerat av TeliaKundservice, 28 april 2010 - 23:03.

Postad 29 april 2010 - 08:59

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0

Nästa inlägg kommer jag nog att skriva här omkring 10:03 idag föresten ^_^

3 minutes until count down....

Postad 29 april 2010 - 09:10

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0
Nu är ju klockan 10:10 å inget från Telia???

Postad 29 april 2010 - 09:36

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Nu är ju klockan 10:10 å inget från Telia???

Yep! Det är uppskjutet. Det har inte med spotify att göra kan jag säga, utan något annat...

Markus Johansson
Telia Kundservice

Redigerat av TeliaKundservice, 29 april 2010 - 09:37.

Postad 29 april 2010 - 09:38

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2 231 inlägg
  • 0
Appen för inspelning finns på Appstore just nu.
Det var lite problem att få ned den, men det gick till slut!
Har dock inte hunnit prova den än.

Edit: Provat den lite nu och det är en snygg och enkel applikation.
Den har TV-guide, du kan schemalägga inspelning och du kan radera de inspelningar som finns.
Du får bara tillgång till de kanaler du har i ditt/dina kanalpaket. Jag har t ex Lagom med Canal+ och får upp alla dessa kanaler.

Redigerat av Bergan, 29 april 2010 - 09:53.

Postad 29 april 2010 - 11:52

Vrålapan
  • Vrålapan
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
Sedan jag skaffade den inspelningsbara boxen så har väldigt många av mina inspelningar inte gått att se på. En tid in på inspelningen så fryser bilden och boxen startar om. Jag felanmälde till Telia i slutet av förra året men fick ingen direkt respons. Här nedan kan ni se några exempel:

30/1 ESPN America. Inspelningen började 01.00 med total inspelningstid på 3.55. Efter ca 2.20 fryser bilden.

31/1 ESPN America. Inspelningen började 23.59 med total inspelningstid på 4.31. Efter ca 3.40 fryser bilden.

20/3 SVT HD. Inspelningen började 20.59 med total inspelningstid på 1.33. Efter ca 1.10 fryser bilden.

27/3 SVT HD. Inspelningen började 20.57 med total inspelningstid på 1.36. Efter ca 1.10 fryser bilden.

28/4 ESPN America. Inspelningen började 03.00 med total inspelningstid på 4.00. Efter ca 2.20 fryser bilden.

När bilden fryser så går det i de flesta fall inte att göra något utan boxen startar om. I något fall har jag lyckat stänga ner för att undvika omstart. Det här är bara några exempel. Jag har många fler men det tar enorm tid att gå igenom alla inspelningar då boxen startas om hela tiden.

Är det någon fler än jag som har eller haft samma problem? Har felanmält till Telia igen och hoppas på en bättre respons än tidigare.

Postad 29 april 2010 - 12:06

Johnnyboy
  • Johnnyboy
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Appen för inspelning finns på Appstore just nu.
Det var lite problem att få ned den, men det gick till slut!
Har dock inte hunnit prova den än.

Edit: Provat den lite nu och det är en snygg och enkel applikation.
Den har TV-guide, du kan schemalägga inspelning och du kan radera de inspelningar som finns.
Du får bara tillgång till de kanaler du har i ditt/dina kanalpaket. Jag har t ex Lagom med Canal+ och får upp alla dessa kanaler.

Testade den också nyss, trots att jag inte har någon inspelningsbar box. Jag får ändå tillgång till tv-guiden, som dock känns väldigt primitiv i jämförelse med tv.nu-appen:
  • Inget "landscape mode" för tydligare överblick
  • Ingen möjlighet att få påminnelser genom Push-notifieringar
  • Ospecifik programinformation för tv-serier på vissa kanaler (samma information som i EPG:n)
Vad gömmer sig förresten under "Recording"-avdelningen för er som har inspelningsbar box? En guldfeature hade ju varit att kunna se sina inspelade program i iPhonen, men det är väl science fiction än så länge gissar jag.

Postad 29 april 2010 - 12:11

rogerli
  • rogerli
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Yep! Det är uppskjutet. Det har inte med spotify att göra kan jag säga, utan något annat...

Markus Johansson
Telia Kundservice

Näe, men vad förvånad man blir........ ^_^

Vem trodde att det skulle bli något speciellt just kl 10:03..............

I början av november förra året gick Telia ut med reklamen om att man kunde administrera sina inspelningar på 1963 boxen via internet. Den funktionen fungerar fortfarande inte till 100% (se alla inlägg om detta på forumet). Så varför skulle vi tro på att det skulle hända något speciellt just idag 10:03 (eller 10:00 och meddelandet skulle gå ut 10:03?????)...........

Postad 29 april 2010 - 12:25

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
va vad det dom skulle presentera?? eller kommer det senare i framtiden som vanligt

Postad 29 april 2010 - 12:48

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Näe, men vad förvånad man blir........ ^_^

Vem trodde att det skulle bli något speciellt just kl 10:03..............

I början av november förra året gick Telia ut med reklamen om att man kunde administrera sina inspelningar på 1963 boxen via internet. Den funktionen fungerar fortfarande inte till 100% (se alla inlägg om detta på forumet). Så varför skulle vi tro på att det skulle hända något speciellt just idag 10:03 (eller 10:00 och meddelandet skulle gå ut 10:03?????)...........

va vad det dom skulle presentera?? eller kommer det senare i framtiden som vanligt

Ni behöver bara läsa några inlägg tillbaka för att förstå vad man hade tänkt att "informera" om just idag. Att sedan den officiella informationen blivit lite justerad förändrar ju inte det faktum att idag blev iPhone-applikationen för att administrera inspelningar via iPhone tillgänglig på appstore.

/A

Postad 29 april 2010 - 12:50

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
ja det va ju inga roliga nyheter precis........
Spotify
HD för ADSL
m.m.m.m.m.m.

är det man väntar på

Postad 29 april 2010 - 12:55

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

ja det va ju inga roliga nyheter precis........
Spotify
HD för ADSL
m.m.m.m.m.m.

är det man väntar på

Det kanske beror på om man har en iPhone eller inte...

/A

Postad 29 april 2010 - 13:17

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0
Den stora massan av Telias kunder är nog inte iphoneägare. Man borde satsat på att få igång de system man redan har. Typ Mina sidor på internet....

Skulle tippa på att det är lite coolare att säga i kundtjänsten att man har en App till iphonen å därför har man satsat på det.

Postad 29 april 2010 - 13:33

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Den stora massan av Telias kunder är nog inte iphoneägare. Man borde satsat på att få igång de system man redan har. Typ Mina sidor på internet....

Skulle tippa på att det är lite coolare att säga i kundtjänsten att man har en App till iphonen å därför har man satsat på det.

Det kan du säkert ha rätt i, men faktum är dock att iPhone har legat på topplistorna försäljningsmässigt ända sedan den släpptes. Jag har ingen själv, men jag kan glädjas med att de som har det har fått sin efterlängtade app. Den har ju trots allt i flera inlägg legat rätt högt upp på önskelistan.

/A

Postad 29 april 2010 - 13:34

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Börjar tröttna enormt på telia nu, mitt kontrakt går ut nu slutet av nästa månad och det ringer säljare varje dag för Telias räkning som vill att jag skall binda upp mig på ytterligare 18 månader.
Men om dom inte kommer fram med HD inom kort så går jag till nån annan leverantör. Det är det svaret alla säljare har fått av mig. Och sen är det inga vidare avtal dom kommer med heller, tror jag skulle få 50 SEK rabatt i 6 månader. wow

Nej kom igen nu och ge oss spotify i burken och lite HD kanaler, och sedan som dom flesta här inne påvisat. Uppdatera era saker så att dom funkar som dom skall på det som ni redan lanserat.

Postad 29 april 2010 - 14:05

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Ni behöver bara läsa några inlägg tillbaka för att förstå vad man hade tänkt att "informera" om just idag. Att sedan den officiella informationen blivit lite justerad förändrar ju inte det faktum att idag blev iPhone-applikationen för att administrera inspelningar via iPhone tillgänglig på appstore.

Jag har fortfarande inte fått ok på att skriva att appen finns att ladda ner, men den finns där uppenbarligen och den fungerar med enligt rapporterna ovan.

Sen kan jag som bonus meddela att ni som har stora paketet kan starta om boxarna så får ni Star! På era boxar igen.

Markus Johansson
Telia Kundservice

6 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 6 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.