http://se.asus.com/p...&l1=2&l2=6&l3=0
40" LCD för 12.900:- (Swedx)
SWEDX XV1-40TV
(TV)
|
1
|
(30)
|
Inga priser | |
SWEDX XV1-40TV HDMI
(TV)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
SWEDX XV1-40TV V3
(TV)
|
1
|
(14)
|
Inga priser |
Swedx nya full-hd! (564 inlägg)
|
15 år sedan |
DiBoss LT-40T6LVH (0 inlägg)
|
19 år sedan |
Slaget om 40" LCD (21 inlägg)
|
20 år sedan |
Postad 08 August 2006 - 07:58
Postad 08 August 2006 - 09:03
Jag tror på EN7300 kortet, Asus har ett 256 Mb i sin serie, men om det klarar 1366 eller bara 1360, vet jag inte, var inte helt lätt att få fram den infon, men det kostar under tusenlappen på Dustin.
Detta var ett PCI-Express.
Jag måste ha ett för AGP-port.
Jag hittar dåligt med listor över vilka upplösningar respektive kort klarar.... eller rättare sagt jag hittar iinga alls.
Postad 08 August 2006 - 10:41
Men som jag sa, om du letar efter vilka specifika upplösningar, såsom 1360/1366, så hade jag samma problem att hitta sådana exakta specar. Men t ex mitt ATI Radeon 9200 som jag använder nu på jobbet klarar massvis, bl a 1360x768, 1360x1024 osv.
Postad 08 August 2006 - 11:01
Men problemet har ju varit att hitta jusst ett kort som klara 1366 som paneln är på.
Om den klarar mer eller mindre är inte viktigt just nu.
Någon som har ett kort som kan ge 1366 och som går att köpa nu som har lust att dela med sig av modellbetekningen?
Postad 08 August 2006 - 13:42
Jag kan inte säga så mycket om hur bilden är på tv:n (då jag skickade tebax den pga en grön pixel) men en sak kan jag då säga servicen är superb. Skickade tebax min första p.ga pixelfel
inga problem där och iinget tjat eller liknande. Sen fick jag en defekt ram
Skickade tebax den och nu kommer en ny strax
. Hoppas denna är bra bara
Så om ni funderar om servicen är bra är det dax att sluta med det.
Sanning är som ett vakuum och strålningen kommer från vänster
Hej Dwarfy, har allt gått bra med leveransen av din nya TV? Jag majlade Micke nyligen angående pixelfel på min TV och önskade även här panelen utbytt.
Mvh / Z
Postad 09 August 2006 - 11:19
Jag kan inte säga så mycket om hur bilden är på tv:n (då jag skickade tebax den pga en grön pixel) men en sak kan jag då säga servicen är superb. Skickade tebax min första p.ga pixelfel
inga problem där och iinget tjat eller liknande. Sen fick jag en defekt ram
Skickade tebax den och nu kommer en ny strax
. Hoppas denna är bra bara
Så om ni funderar om servicen är bra är det dax att sluta med det.
Sanning är som ett vakuum och strålningen kommer från vänster
Hej Dwarfy, har allt gått bra med leveransen av din nya TV? Jag majlade Micke nyligen angående pixelfel på min TV och önskade även här panelen utbytt.
Mvh / Z
Jovars Nu har jag fått en läcker tv utan pixelfel! Lycka till med din panel!
Postad 09 August 2006 - 14:52
Väntar tålmodigt på leverans!
Om man ska köra Xbox 360 på den här TV:n, vilken kopplingsalternativ är bäst då?
component eller vga?
Redigerat av Unregistered1157, 09 August 2006 - 14:57.
Postad 09 August 2006 - 15:20
Med komponent far du bst bild pa spel, o med VGA far du bast bild pa DVDs. Skillnaden ar inte SA stor pa TVn, daremot kan kabeln du anvander ge olika resultat.Nu har jag beställt en 40-tummare!
Väntar tålmodigt på leverans!
Om man ska köra Xbox 360 på den här TV:n, vilken kopplingsalternativ är bäst då?
component eller vga?
Bast ar monster kablarna (for bada kopplingarna)
Postad 09 August 2006 - 16:49
Har läst att några har lite bildkvaliteproblem när de kör från XBOX (ej 360)... Är det många som upplevt det ??
Fråga 2:
Det talas om HDMI som kommer ev i höst, vad är det ?? är det något som jag som "svenssontittare" har glädje och behov av ??
Har HK AVR 5000 och Pioneer DV-626 som jag använder till filmtittande och även xboxen till att visa bilder och filmer på.. ( egengjorda samt kompisars inspelade filmer.. inget olagligt mao. )
Postad 09 August 2006 - 19:15
alltså en kabel som skickar både bild och ljud digitalt mellan din dvd/hd-box och lcd/plasma
mer om detta kan läsas exempelvis hos på www.kjell.com där de har endel fakta om hemelektronik också och inte bara säljer
Postad 09 August 2006 - 23:20
Fråga:
Har läst att några har lite bildkvaliteproblem när de kör från XBOX (ej 360)... Är det många som upplevt det ??
Kan bara svara för mig själv och jag har inte kvalitetsproblem via min XBOX "Classic"
--Jalle
Postad 11 August 2006 - 20:24
edit: rätta lite fel..
Redigerat av smacke, 11 August 2006 - 20:27.
Postad 11 August 2006 - 20:36
Postad 14 August 2006 - 16:57
HDMI eller DVI spelar ingen som helst roll. Det viktiga är att DVIporten stödjer HDCP (alla hdmi gör det, ingår i standarden). HDMI och DVI är helt kompatibla i bilddelen. Och ljudet vill man ju ändå ha på hembio och inte tvn!
Okej, vad bra. Satt och funderade lite på det här med HDMI och om man skulle vänta med att köpa tv:n.. Men som sagt, jag kör mitt ljud på hembion och inte i tvn, så då spelar det alltså ingen som helst roll för mig, då tv:n ändå har DVI och det ger precis lika bra bild och är kompatibel med HDMI i framtiden? Perfekt isåfall=)
Är väldigt sugen på 40"-aren, men vet inte om ekonomin får styra över mig till 32"-aren..
Ger 32"-aren lika bra bild som 40"-aren o.s.v.. Den verkar ju ha samma specifikationer iallafall..
Och vad jag läst i tråden så lider Swedx tv-apparater av samma klassiska LCD-fel som de flesta LCD-apparater gör i dagsläget.
Ska ta mig en funderare på vilken jag ska välja. 40"-aren känns ju hetast, och 32"-aren känns lite liten nuförtiden, men väldigt billig!!
Redigerat av widde, 14 August 2006 - 16:59.
Postad 14 August 2006 - 21:49
Postad 14 August 2006 - 23:05
40" ramlar in hemma imorron, om allt går som det ska. Ska försöka lägga upp lite bilder på den och även berätta lite om den vid ett senare tillfälle.
Det låter väldigt trevligt! =)
Skriv gärna ner vad du tycker om TV:n.. Om du hittar några större brister o.s.v..
Är extremt sugen på denna TV, och med det faktum att jag sitter på en Thomson 28" CRT standardTV som inte kostade mycket för en väldans massa år sen gör inte saken bättre
Någon mer här inne som vill ytta sig lite mer om denna tv?
Har läst fram till sida 23 och sen de senaste 4 sidorna eller nåt sånt i denna tråd.. Och under trådens gång så har ju panelerna bytts i tv:n vilket jag tycker är trevligt=)
Men som sagt, hur är bilden t.ex. om man kopplar in en DVD-spelare via Scart? Boxer via Scart?
Kommer troligen koppla in datorn på ett eller annat sätt till tv:n också, via DVI troligtvis, och den bärbara via VGA.
Vad jag fått fram för "negativt" med denna tv hittills i tråden är följande:
* Svärtan vid svart kunde vara något svartare än vad den är. Det lyser igenom lite vid hörnen. Det är väl ett problem för många LCD:s i dag dock.
* IR-mottagaren i Tv:n lever sitt eget liv ibland och känner för att dö då och då.
* Kontrollerkortet med alla kontakter bakpå tv:n sitter lite löst.
* Bild via analog tv är lite halvtaskig. Beror väl kanske på dåliga signalförhållanden också.
Ja det är väl det negativa jag snappat upp om denna tv. Finns det mer som ni vill förtälja om tvn?
Jag har lite extrafrågor:
* Vad för sorts bildkorrigering finns att tillgå på tvn?
* Behöver chassit någon form av behandling nån gång i framtiden, då det är av trä rätt igenom? (Kanske en dum fråga, men jag ställer den ändå=))
* Om jag förstått det rätt så har tv:n stöd för HDMI via DVI-ingången och det enda som behövs för att köra HDMI koppling är en adapter som man pluggar på på DVI-ingången. Stämmer det?
* Vad jag förstått så får man mycket TV för pengarna, tycker ni som köpt denna tv det och är ni fortfarande jättenöjda med er tv-apparat efter ett tags användande?
* Om ni fick välja mellan en Swedx 32"-tv och en Andersson Y70 Digital från Netonnet, vilken anser ni vara bäst? (Jag ska förvisso troligen köpa en 40" om det blir aktuellt, men panelerna är väl rätt lika i 32"-aren och 40"-aren?)
* Om jag köper denna tv, kommer jag att kunna se nya format och sånt i framtiden, fast omskalad eller kan det vara helt kört med sådant?
Vore trevligt om ni läsare kunde svara på dessa frågor, även fast vissa frågor kanske är lite dumma=)
Tack på förhand
Fredrik
Redigerat av widde, 14 August 2006 - 23:51.
Postad 14 August 2006 - 23:56
Tyckte precis som många här gjort vid en första anblick att "en tv i trä" går väl inte, men kan se potentialen i rätt miljo där man vill tona ner "prylfaktorn" och mer ha det som en heminredningsdetalj. Själv gillar jag blanksvart, rostfritt och aluminium (fast högtalare skall fortfarande vara i träfaner och med tanke på det hade nog en lcd-tv i bok gjort sig bra mellan Ti6K'orna - hmmm?) men smaken är ju olika och förändras med årstiderna (och trenderna).
Med tanke på att Panasonic gör tavelramar till sina plasmor så varför inte en ädelträ-ram.
Hursomheslt - ville bara kika in och ge min uppskattning.
Hade alla stora "drakar" servat på detta sättet hade det varit väldigt bra.
Att Swedx gör det på en så pass lågt prissatt produkt är fantastiskt i mina ögon.
En liten fråga måste jag ändå ställa.
Vad sitter det för scaler och deinterlacer-chip i 40" tv'n samt över vilka ingångar är det aktivt?
Lycka till med era inredningsprylar
Boogieman
ps
Hade ju sett något sånthär - hmmm
Swedx.JPG 36.32K
226 Antal nerladdningards
Redigerat av bigbadboogie, 15 August 2006 - 00:11.
Postad 15 August 2006 - 11:54
//Andreas
Postad 15 August 2006 - 12:03
Postad 15 August 2006 - 12:11
//andreas
Postad 15 August 2006 - 12:16
-Dator för spel och film via DVD.
-Dvd via komponent.
-DigitalTV via nått annat.
Nu finns ju också Videosevens 40"are på komplett för 9995:-. Men av nån anledning känns denna som ett säkrare kort. (fråga inte, vet inte varför
Postad 15 August 2006 - 12:32
//andreas
Postad 15 August 2006 - 12:58
//andreas
Postad 15 August 2006 - 18:10
//Andreas
Postad 15 August 2006 - 18:28
precis när man har fått nys om den här underbara tvn så höjs den från 7990 till 10990!
någon som vet ifall det kommer några framtida prissänkningar på denna??
//Andreas
jag såg också detta nu. ;( rekomenderade tv-n till min svåger som köpte en härom dagen. och nu är de slut enligt Micke S. Ny leverans v36.
Sensat igår skrev han att de skulle ha samma pris som innan. Har mailat honom igen och inväntar svar.
surt som fan när man äntligen sparat ihop pengar (student) att/om priset höjs.
edit: fick snabbt svar av micke där han skrev att priset sänkt igen för nästa leverans.
Redigerat av monks, 15 August 2006 - 18:36.
Postad 15 August 2006 - 19:04
Lite mer information som är intresserade av vilken teknik som våra 32,40 och 46 tum LCD-TV använder. Chipset kommer fån ett företag som heter Mstar och specification är tillgänlig på http://www.swedx.se/mst5151a.pdf
Gällande frågor om PIP (bild i bild) så fungerar det enligt följande:
Källorna är delade i 2 grupper
Grupp 1. TV, Scart1, Scart2, AV och S-video
Grupp 2. Component, DVI och PC
Man kan titta på en källa av grupp 1 samtidigt som 1 källa av grupp 2.
Exemple (TV och Component) (Scart1 och PC) (S-Video och DVI)
Postad 16 August 2006 - 00:01
Hej
Lite mer information som är intresserade av vilken teknik som våra 32,40 och 46 tum LCD-TV använder. Chipset kommer fån ett företag som heter Mstar och specification är tillgänlig på http://www.swedx.se/mst5151a.pdf
Hoppla det gick snabbt. Väldigt intressant och informativ läsning.
Verkar inte som att chipet stödjer reverse 3:2 pulldown (reverse telecine).
Är funktionerna i chipet fullt implementerade i er LCD samt kan man slå av/på / justera funktionerna manuellt från huvudmeny (eller kanske servicemenyn om man kommer över knappkombinationen
Tack för snabb respons
Boogieman
Postad 16 August 2006 - 07:33
Hej
Hoppla det gick snabbt. Väldigt intressant och informativ läsning.
Verkar inte som att chipet stödjer reverse 3:2 pulldown (reverse telecine).
Är funktionerna i chipet fullt implementerade i er LCD samt kan man slå av/på / justera funktionerna manuellt från huvudmeny (eller kanske servicemenyn om man kommer över knappkombinationen)?
Tack för snabb respons
Boogieman
Vad betyder reverse 3:2 pulldown (reverse telecine)?
Postad 16 August 2006 - 10:33
Aaah, nu ser jag blockschemat framför mej.Källorna är delade i 2 grupper
Grupp 1. TV, Scart1, Scart2, AV och S-video
Grupp 2. Component, DVI och PC
Grupp 2 är anslutna direkt till Mstar chippet, medan grupp 1 går via Tv-tunern eller ngn annan analog frontend.
Detta förklarar också varför scart-switching bara funkar inom grupp 1.
Tack för bra info.
/A
Postad 16 August 2006 - 18:02
Kollade bilderna i galleriet som fanns på den, men svårt att avgöra.
Postad 16 August 2006 - 21:10
Jag som tänkte köpa en i början av september, fan!
Postad 16 August 2006 - 23:16
Ohh noes!! Nu har dem höjt priset på 32-tummaren ju :/
Om jag förstått rätt, när man kollar lite längre bak i tråden så har dom inte 32"-an i lager just nu, men kommer sänka den till 7990:- när de får in den igen.
Postad 16 August 2006 - 23:29
Om jag förstått rätt, när man kollar lite längre bak i tråden så har dom inte 32"-an i lager just nu, men kommer sänka den till 7990:- när de får in den igen.
?, vad är det för skumt resonemang?
Dyrt när det inte finns hemma, men billigt när det finns i lager??
Postad 16 August 2006 - 23:32
?, vad är det för skumt resonemang?
Dyrt när det inte finns hemma, men billigt när det finns i lager??
Ja inte vet jag, men läs någon/några sidor tillbaka i tråden så ser du vad som är skrivet. Någon som klagade på att priset höjts, och att killen sedan fått reda på att den skulle sänkas igen.
Postad 17 August 2006 - 09:01
Låter ju lite skumt, men om nu Micke har sagt det så. Han vinner ju inget på att ljuga.
Postad 17 August 2006 - 09:36
Skulle vilja be någon lägga upp lite bilder som visar vart alla Ut och Ingångar sitter? Eller om nån bara kan beskriva lite snyggt vart dom sitter. Är intresserad av att veta hur svårt det är att byta sladdar när den sitter uppe på väggen, nån som kan svara på det?
Kollade bilderna i galleriet som fanns på den, men svårt att avgöra.
Nu sitter inte min TV på väggen men jag skulle vilja påstå att du byter inte kablar enkelt när den sitter på väggen. Det borde bli för trångt eftersom de sitter för långt in.
Det kan visserligen vara så att TV:n kommer tillräckligt långt ut från väggen m.h.a väggfästet men jag är tveksam.
Alla in och utgångar sitter samlade på baksidan av TV. Det finns bilder i tråden som visar på hur det ser ut. Titta på sidan 2 av tråden.
--Jalle
Redigerat av BlackSmp, 17 August 2006 - 09:37.
Postad 17 August 2006 - 10:13
Bara en liten kortare kommentar efter ett besök på Swedx igår.
Vi var fyra kolleger som tog långlunch för att kolla in Swedx träTV-apparater. I demorummet visades två stycken 40" och en 46". En 40" och 46" matades med signal från en DVD (vet tyvärr inte hur eller vilken upplösning), och bilden var helt ok enligt oss fyra. Ingen av oss är väl egentligen någon expert, men lite krav har man väl
En 40" matades från en HTPC (också byggd i trä...klart ball) via DVI och bilden på denna var så bra så man är tveksam om att bilden ens kan bli bättre. Vi surfade lite med knivskarp bild, och såg ett antal HD-demonstrationer. Det var en väldigt skillnad i bild jämfört med de apparater som körde uppkopplat mot DVD:n.
Jag har själv varit helt inne på 46", men så som dessa apparater var uppställda så kändes inte skillnaden så stor mot 40"...åtminstone inte i förhållande till det högre priset.
Trädetaljerna var klart läckra, till de som har uppfattat detta som smäck och hellre velat ha plast kan jag bara säga...tänk om, tänk rätt
Hela TV-delen är uppbyggd av "två" komponenter...nätdelen och ett (typ) "moderkort" med alla funktioner och ingångar på. Om man jämför med en gammal CRT-TV så förstår man att allt blivit smidigare och lättare. Troligtvis är det inte ens någon idé att felsöka detta "moderkort" då ett nytt visst kostar 1000:-. Köp ett nytt...fyra skruvar och några kontakter...och så är det bytt. Detta innebär att det också borde gå att uppgradera TV:n i framtiden...exempelvis HDMI-kontakt och digital-TV-mottagare. Det som skulle behöva fixas är då att eventuellt borra/fräsa för den/de nya kontakterna i träramen, vilket inte borde vara svårare än att tälja en smörkniv i träslöjden
Vi hade glädjen att träffa 3 av bröderna i detta "familjeföretag", dock inte Micke. En av dem var med hela tiden och demonstrerade alla funktioner, visade upp samtliga byggkomponenter och svarade på alla våra frågor efter bästa förmåga (stort tack för det).
Hur den analoga TV-bilden såg ut? Ja, det enda som visades på svensk TV denna lunch var en svart-vit film från 1800-bortnött, och dessa sprakar ju värre än ett varmt våffeljärn i badkaret...så tyvärr måste jag passa på den frågan.
Hur som helst så tyckte samtliga vi fyra att bilden var väldigt väldigt bra matad med riktig signal in...så det är väl det man får gå på. Swedx kändes väldigt seriösa, och mörkade inget...tvärt om. Det var riktigt trevligt att vara där och bli sugen att uppgradera hemmet
mvh Manor
Postad 17 August 2006 - 11:18
Det är trångt, men det går.Nu sitter inte min TV på väggen men jag skulle vilja påstå att du byter inte kablar enkelt när den sitter på väggen. Det borde bli för trångt eftersom de sitter för långt in.
Jag var tvungen att koppla om SCART, S-video och Component anslutningarna efter att hängt upp den.
Låg på rygg med pann-lampa så gick det med mycket pillande. Ett antal svärord hjälpte dessutom.
/A
Postad 17 August 2006 - 11:23
Gillar trä-looken mer och mer men kommer köpa en display med full HD 1920*1080.
Får hoppas SwedX plockar fram en sådan modell i stl 40-46".
Håller de samma prisförhållande så blir det riktigt intressant.
Annars väntar jag på Sharps nya LCD'er och Panasonics plasmor som skall anlända i september nån gång.
Och Samsungs LED-LCD's såklart - verkar dock inte som de kommer i full HD :-(
Mvh
Boogieman
Postad 18 August 2006 - 12:17
Hej !
Bara en liten kortare kommentar efter ett besök på Swedx igår.
Vi var fyra kolleger som tog långlunch för att kolla in Swedx träTV-apparater. I demorummet visades två stycken 40" och en 46". En 40" och 46" matades med signal från en DVD (vet tyvärr inte hur eller vilken upplösning), och bilden var helt ok enligt oss fyra. Ingen av oss är väl egentligen någon expert, men lite krav har man väl.
En 40" matades från en HTPC (också byggd i trä...klart ball) via DVI och bilden på denna var så bra så man är tveksam om att bilden ens kan bli bättre. Vi surfade lite med knivskarp bild, och såg ett antal HD-demonstrationer. Det var en väldigt skillnad i bild jämfört med de apparater som körde uppkopplat mot DVD:n.
Jag har själv varit helt inne på 46", men så som dessa apparater var uppställda så kändes inte skillnaden så stor mot 40"...åtminstone inte i förhållande till det högre priset.
Trädetaljerna var klart läckra, till de som har uppfattat detta som smäck och hellre velat ha plast kan jag bara säga...tänk om, tänk rätt.
Hela TV-delen är uppbyggd av "två" komponenter...nätdelen och ett (typ) "moderkort" med alla funktioner och ingångar på. Om man jämför med en gammal CRT-TV så förstår man att allt blivit smidigare och lättare. Troligtvis är det inte ens någon idé att felsöka detta "moderkort" då ett nytt visst kostar 1000:-. Köp ett nytt...fyra skruvar och några kontakter...och så är det bytt. Detta innebär att det också borde gå att uppgradera TV:n i framtiden...exempelvis HDMI-kontakt och digital-TV-mottagare. Det som skulle behöva fixas är då att eventuellt borra/fräsa för den/de nya kontakterna i träramen, vilket inte borde vara svårare än att tälja en smörkniv i träslöjden.
Vi hade glädjen att träffa 3 av bröderna i detta "familjeföretag", dock inte Micke. En av dem var med hela tiden och demonstrerade alla funktioner, visade upp samtliga byggkomponenter och svarade på alla våra frågor efter bästa förmåga (stort tack för det).
Hur den analoga TV-bilden såg ut? Ja, det enda som visades på svensk TV denna lunch var en svart-vit film från 1800-bortnött, och dessa sprakar ju värre än ett varmt våffeljärn i badkaret...så tyvärr måste jag passa på den frågan.
Hur som helst så tyckte samtliga vi fyra att bilden var väldigt väldigt bra matad med riktig signal in...så det är väl det man får gå på. Swedx kändes väldigt seriösa, och mörkade inget...tvärt om. Det var riktigt trevligt att vara där och bli sugen att uppgradera hemmet.
mvh Manor
Tackar så mycket för att du delar dina intryck. Blir mer och mer sugen på en Swedx 40", och vad jag förstått så är de flesta som har tvn på detta forum nöjda med den också. Och till det priset ännu mer nöjda antar jag
Har förut varit inne mer på 32"-tum men jag har insett att det blir på tok för litet på ca 3 meters avstånd till TV:n. Så det kommer bli en 40" till slut, och swedx ligger mycket bra till där
Postad 18 August 2006 - 12:21
Det som skulle behöva fixas är då att eventuellt borra/fräsa för den/de nya kontakterna i träramen, vilket inte borde vara svårare än att tälja en smörkniv i träslöjden
.
Med tanke på mina träslöjdskunskaper så... kanske inte i alla fall
Intressant rapport.
--jalle
Postad 19 August 2006 - 00:15
Kan någon skicka tydliga bilder? Eller någon i Gbg som har tvn som man kan kolla på?
//andreas
Postad 19 August 2006 - 09:34
Postad 19 August 2006 - 23:50
Har läst på flera tillfällen i tråden att folk haft problem, för en del hjälper det att stänga av tv'n på baksidan, sen funkar det. I övriga fall får manskicka in tv'n.
Jag har själv inte haft problem, men min svärfar som köpte denna tv på min inrådan har fått problem. Fjärren lägger av efter en 10-15 min tv-tittande, än så länge avhjälps det med att stänga av tv'n på baksidan. Men inte skoj att man skall behöva hålla på sådär.
Är enda alternativet att kontakta Swedex för att byta tv ?!!?
Postad 20 August 2006 - 09:26
Har ni några planer på att börja tillverka ramar i ek eller valnöt?
Tror att ni skulle sälja betydligt fler apparater om ni erbjöd de träslagen...
Postad 20 August 2006 - 11:43
Angående fjärrkontrollen.
Har läst på flera tillfällen i tråden att folk haft problem, för en del hjälper det att stänga av tv'n på baksidan, sen funkar det. I övriga fall får manskicka in tv'n.
Jag har själv inte haft problem, men min svärfar som köpte denna tv på min inrådan har fått problem. Fjärren lägger av efter en 10-15 min tv-tittande, än så länge avhjälps det med att stänga av tv'n på baksidan. Men inte skoj att man skall behöva hålla på sådär.
Är enda alternativet att kontakta Swedex för att byta tv ?!!?
Jag har varit kontakt med swedx angående detta eftersom jag har samma problem....och det som gäller är att lämna in tv'n så dom får fixa detta. Det tråkiga är ju att skicka tv fram o tillbaka. Själv så tänkte jag vänta tills firmware uppdateringen kommer o slå tv flugor i en smäll.
Postad 20 August 2006 - 11:49
Postad 20 August 2006 - 20:11
Funkar finfint än sålänge men har bara haft den 2 veckor.
Funkar bra att koppla in till datorn och analogt tycker jag den visar bra bild. Iaf från tv4 och svt.
Men framförallt är den tysssst. Jag är lite känslig när det gäller ovälkommna ljud från tekniska prylar. Ibland kan man dock höra ett surrande ljud när bilden ser ut på ett speciellt sätt (från datorn), men inget stort problem....
Manualen skulle kunna vara bättre och kontrollen är inte särskilt snygg att titta på. Väggfästena är svåra att sätta upp eftersom man inte har något att gå efter, bara måtten finns och då gäller det att vara på mm rätt. Någon plastgrej eller något som mall hade varit bra att få till. Hdmi finns inte men dvi fungerar lika bra. Men ändå lite störigt.....
Gedigen gjord och snyggare in real än på pic.
Postad 21 August 2006 - 22:08
Tacksam för tips.
bosse
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Swedx nya full-hd!
2 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler