Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SONOS

2436 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sonos ZonePlayer ZP100 (Mediaspelare) 2 9.375 (7) Inga priser
Sonos ZonePlayer ZP80 (Mediaspelare) 2 9.583332 (11) Inga priser
Sonos BU130 (Mediaspelare) 1 9.444444 (8) Inga priser
Sonos CC100 Cradle (Övrigt) 0 8.874998 (7) Inga priser
Sonos CR100 Controller (Fjärrkontroller) 1 8.916666 (11) Inga priser
Sonos Bridge (ZoneBridge BR100) (Trådlös ljud- och bildöverföring) 4 9.17857 (27) Inga priser
Sonos Connect (ZonePlayer ZP90) (Mediaspelare) 6 9.438774 (97) 2 940:-
Sonos Connect: Amp (ZonePlayer ZP120) (Mediaspelare) 6 8.911764 (33) Inga priser
Sonos Control (CR200) (Fjärrkontroller) 3 9.249998 (11) Inga priser
Sonos Play5 WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 9.260416 (95) Inga priser
Sonos BU250 (Mediaspelare) 1 9.5 (9) Inga priser
Sonos Play3 WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 9.214284 (41) Inga priser
Sonos Sub (Subwoofers) 9 8.949998 (19) Inga priser
Sonos Playbar (Soundbar) 9 8.295454 (43) Inga priser
Sonos Play1 WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 9.0283 (105) Inga priser
Sonos Play1 2 Room Starter Set WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 (0) Inga priser
Sonos Play5 II WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 8.208332 (23) Inga priser
Sonos Playbase (Mediaspelare) 9 9 (4) 2 213:-
Sonos One WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 8.227272 (21) Inga priser
Sonos Beam (Soundbar) 9 8.28846 (51) 5 490:-
Sonos Amp (Förstärkare) 7 8.099998 (9) 7 790:-
Sonos One Gen 2 WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 8 7.559998 (24) 4 438:-
Sonos Arc (Soundbar) 9 8.333332 (26) 7 598:-
42 relaterade trådar
Samsung 75QN95A problem med Sonos ARC och Dolby Atmos (3 inlägg) 3 år sedan
Problem med Sonos och Samsung (5 inlägg) 6 år sedan
Någon som har en soundbar till en LG 55" 4K OLED55C8? (6 inlägg) 6 år sedan
Nya Sonos Amp för tv-ljudet och mer HIFI likt ljud (19 inlägg) 6 år sedan
Sonos hemmabio eller ett "riktigt" paket? (35 inlägg) 8 år sedan
Intryck DAC, Sonos Connect vs DacMagic (6 inlägg) 8 år sedan
Köpråd - multiroom/högtalare (20 inlägg) 9 år sedan
Hjälp! Flerkanalsförstärkare eller Connect AMP/ WXA-50 (4 inlägg) 9 år sedan
Heos AMP vs Sonos AMP (12 inlägg) 9 år sedan
Sonos Connect:AMP - Sänka maxvolymen? (4 inlägg) 9 år sedan
Små högtalare - tänker jag rätt? (9 inlägg) 10 år sedan
Byta normalt 5.1 mot Sonos 5.1? (10 inlägg) 10 år sedan
Råd inför ljudbygge (14 inlägg) 10 år sedan
sonos Play 5 vs Audiopro T10 (4 inlägg) 10 år sedan
Sonos Playbar (98 inlägg) 10 år sedan
harman/kardon eller Sonos (8 inlägg) 11 år sedan
Heos vs Sonos (7 inlägg) 11 år sedan
Fler Line in på Samsung H750 Multiroom möjliga via M7 högtalare? (1 inlägg) 11 år sedan
Sonos, vad är det här? Ett j*vla skämt? Kanske det sämsta ljudsystemet som (283 inlägg) 11 år sedan
Subbygge 4x8 eller 2x10? Det blev TB 4x6,5" Färdigbyggda! (266 inlägg) 11 år sedan
Spotify + musik från ReadyNAS DUO på stereon!?! (13 inlägg) 12 år sedan
Kopplingsschema 6 Högtalare i Taket (0 inlägg) 12 år sedan
Inbyggnad av högtalare i köks-ö (5 inlägg) 13 år sedan
Hjälp mig hitta takhögtalare (22 inlägg) 13 år sedan
Bästa musikstreamern? (72 inlägg) 13 år sedan
Koppla Sonos Connect till Samsung HT-D6750W på bästa sätt (0 inlägg) 13 år sedan
Ny anläggning, vilken förstärkare? (1 inlägg) 14 år sedan
Spotify: Sonos vs. Logitech (41 inlägg) 14 år sedan
Sonos -> Onkyo 709 (RCA eller Toslink)? (7 inlägg) 14 år sedan
"Limpa" "Soundbar" Ha på väggen under tv:n...Vilken? (3 inlägg) 15 år sedan
Val av högtalare i badrummet (1 inlägg) 15 år sedan
Streama trådlöst till B&O-högtalare. Förslag! (3 inlägg) 15 år sedan
Receiver med flera zoner, eller sonos? (2 inlägg) 15 år sedan
trådlöst hem (1 inlägg) 15 år sedan
Spotify --> DAC/DLNA Reciver (7 inlägg) 15 år sedan
Sonos BU250 (4 inlägg) 16 år sedan
Från Förstärkare (HDMI) till bildskärm (Dvi) funkar? (9 inlägg) 16 år sedan
Från förstärkare (HDMI) - Bildskärm (dvi)? (0 inlägg) 16 år sedan
Sonos utökar sortimentet (4 inlägg) 16 år sedan
Hur koppla hdbox, reciever, tv, projektor, dvdinspelare, PS3? (0 inlägg) 16 år sedan
Hjälp med högtalare i kök (0 inlägg) 17 år sedan
Benchmark DAC1 mot Slimdevices Transporter? (11 inlägg) 18 år sedan

Postad 28 December 2012 - 20:12

Abraham
  • Abraham
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Hej

Skaffade mig play 5, sub och bridge för någon dag sedan. Jag fick igång systemet direkt, men ikväll började ljudet hacka och jag tappade kontrollen med telefonen. Nu har jag startat om allt men jag lyckas inte att få kontakt med play 5 och subben. När jag trycker på synk-knapparna kommer det upp i datorn att den hittar en enhet och att jag ska vänta tills nätverk har skapats mellan enheterna. Sedan kommer det upp en ruta om att den misslyckades. Någon som varit med om detta? Det fungerade ju klockrent innan...

Ps. Kan tillägga att sonosprogrammet är fruktansvärt slött (var det inte innan), lika både på datorn och i telefonen...Ds

Mvh
Tobbe

Redigerat av Abraham, 28 December 2012 - 22:02.

Postad 29 December 2012 - 14:54

Arngrim
  • Arngrim
  • Lärjunge

• 368 inlägg
  • 0
Jag antar att du bröt strömen till enheterna när du startade om enheterna. Det kanske är något fel på din Bridge.
Prova med att koppla ur bridge från routern och koppla in Play 5 direkt till routern i stället för att se om det fungerar då.

Postad 29 December 2012 - 14:55

Ecis
  • Ecis
  • Lärjunge

• 453 inlägg
  • 0
Verkar vara ett nätverksproblem.
Starta om nätverket genom att dra ur sladden på routern och bridgen.
Kolla hastigheten med bredbandskollen.
Ställ play 5 intill bridgen så det inte rör sig om dålig täckning där den är placerad.
Prova annars byta kanal på Sonosnätverket.
Testa att ansluta Play 5 direkt till routern

Med de här åtgärderna kan du se var problemet ligger

Postad 29 December 2012 - 16:44

rokksan
  • rokksan
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Kör en zp90 som jag har till mitt tvåkanalssystem i vardagsrummet. Tänkte fixa takhögtalare i sovrummet och undrar om jag kan köpa en bridge och koppla till en förstärkare där. Streamar man från zp90in till bridgen då, eller är det enbart en extender?

Postad 29 December 2012 - 19:19

Unregisteredb141c5bc
  • Unregisteredb141c5bc
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Kör en zp90 som jag har till mitt tvåkanalssystem i vardagsrummet. Tänkte fixa takhögtalare i sovrummet och undrar om jag kan köpa en bridge och koppla till en förstärkare där. Streamar man från zp90in till bridgen då, eller är det enbart en extender?

Sonos Bridge är enbart en en extender ja. Du behöver en connect ( zp90 ) till för det du tänkt dig. Alternativ två är en connect:amp.

Postad 30 December 2012 - 20:01

Abraham
  • Abraham
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Hej

Tydligen spelar det ingen roll alls hur jag kopplar enheterna. Fick igång det igår, men samma visa idag då play 5 var inkopplad istället trådat. Verkar vara mjukvaran som ställer till det, både datorn och telefonen hänger sig ibland. När det händer måste jag starta om allt, ibland flera gånger, sedan kommer det igång. Fungerar en dag ungefär, sedan hänger det sig... Blir att lämna tillbaka känns det som. Kör med telia digital tv, mediaspelare och nas till alla mina rum (7 rum) och det har aldrig krånglat. Känns väldigt ostabilt detta, trots alla fina rekommendationer... Orkar inte med saker som strular hela tiden... Kan tilläggas att när Sonos krånglar fungerar allt annat...

Postad 30 December 2012 - 20:38

carinashem
  • carinashem
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Byt kanalen på Sonos bridgen.

Postad 30 December 2012 - 21:49

Abraham
  • Abraham
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Jag har kanal 1, 6 och 11 att välja på, men det går bara inte. Nu räcker det med att starta programmet på datorn så hänger den sig. Startar jag Sonos på mobilen så hänger den sig. Har provat att ominstallera allt, men det är lika. Verkligen hatar prylar som krånglar, har lust att slänga skiten i golvet. Jag har kört nätverk i många år, byggde huset själv och har dragit nätverkskabel till alla rum. Finns mediaspelare i alla rummen, Xtreamer Ultra 2, Popcorn Houer 210, WD * 2, Oppo 93, Telia digitalteve, dator... Absolut inga problem, hade inga problem med sonos heller det första dygnet. Måste ju vara en enhet som är trasig eller något, förmodligen är det ju play 5. Eftersom det inte fungerar med play 5 heller. Kan testa med subben också för att se...

Postad 30 December 2012 - 22:00

Aeroaero
  • Aeroaero
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Ta kontakt med Sonos sopport, dom är mycket kunniga och bra att ha att göra med. Man kan skriva till dom på svenska och dom ringer oftast tillbaka och hjälper än. Allt på svenska med svensk personal.

Jag har varit i kontakt med dom på grund av att jag hade många grannar med trådlösa nätverk som störde och han löste det väldigt bra med att ställa in kanaler som störde varandra minst.

Postad 02 January 2013 - 09:40

Unregisteredb1334109
  • Unregisteredb1334109
  • Lärjunge

• 326 inlägg
  • 0

Ta kontakt med Sonos sopport, dom är mycket kunniga och bra att ha att göra med. Man kan skriva till dom på svenska och dom ringer oftast tillbaka och hjälper än. Allt på svenska med svensk personal.

Jag har varit i kontakt med dom på grund av att jag hade många grannar med trådlösa nätverk som störde och han löste det väldigt bra med att ställa in kanaler som störde varandra minst.

Måste hålla med om att dem är grymma, du kan skicka diagnostik så kan dom se precis vad som är fel i Ditt system. Sen ett stort plus att de även pratar svenska, gör det hela bara ännu lättare.

Annat tips: Man kan fabriksåterställa en sonos enhet genom att dra ur strömmen(och allt annat) håll in muteknapp och tryck i strömmen, fortsätt håll in tills den börjar blinka orange. låt den sedan stå någon minut tills den blinkar vanligt.

Vill du gör om hela systemet dra ur alla enheter+nätverkskablar och återställ alla enheter sen koppla upp dom som det var första gången.

Redigerat av Unregisteredb1334109, 02 January 2013 - 09:41.

Postad 04 January 2013 - 21:08

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Har någon testat att ansluta sin Android telefon till Sonosnätverket? Har problem med att min mobil mister wifi-signal i vissa rum och därför kan jag inte använda den som controller som jag vill. Ett snack med supporten idag upplyste mig att jag kan ansluta min android till själva sonosnätverket. Görs via appen. Inställningar >> avancerade inställningar >> Anslut till SonosNet >> Nästa >> Klicka i "ja" i rutan. Gå sedan till androidinställningar >> wifi>> och leta upp sonosnätverket och klicka på anslut.

För mig pendlar anslutningen mellan full och noll flera gånger i sekunden så det funkar inte. Supporten bad mig skicka diagnostik men de kunde inte se vad som strulade.
Dock kan det vara ett användbart tips för er som har dålig wifi-täckning på ställen ni vill kunna styra systemet ifrån.

Redigerat av Tobyponken, 04 January 2013 - 21:10.

Postad 07 January 2013 - 07:35

Abraham
  • Abraham
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Hej

Verkar som att supporten hittade felet. Det är mina trådlösa telefoner som spökar. Jag tappade kontakten helt, sedan efter tips från supporten att jag skulle koppla ur telefonerna, vänta 5 minuter och försöka igen verkar hjälpa. Innan när jag tappade kontkaten var det omöjligt att återansluta, fick starta om allt och vänta några timmar sedan om jag hade tur kom det igång igen. Men efter att telefonerna är urkopplade så har jag inte haft några problem. Så nu är ju frågan hur man går vidare, vill ju ha hemtelefon liksom och har inte så många teleuttag så det blir inte så smidigt med fasta telefoner...

Redigerat av Abraham, 07 January 2013 - 12:26.

Postad 07 January 2013 - 17:49

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Hej

Verkar som att supporten hittade felet. Det är mina trådlösa telefoner som spökar. Jag tappade kontakten helt, sedan efter tips från supporten att jag skulle koppla ur telefonerna, vänta 5 minuter och försöka igen verkar hjälpa. Innan när jag tappade kontkaten var det omöjligt att återansluta, fick starta om allt och vänta några timmar sedan om jag hade tur kom det igång igen. Men efter att telefonerna är urkopplade så har jag inte haft några problem. Så nu är ju frågan hur man går vidare, vill ju ha hemtelefon liksom och har inte så många teleuttag så det blir inte så smidigt med fasta telefoner...

Jag kör med tre Connect och en Bridge tillsammans med tre trådlösa telefoner från Siemens i olika utförande. Har inga som helst problem så du kanske skall testa med det fabrikatet.

Postad 13 January 2013 - 10:53

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Hur fungerar det om man vill köra med 2st Sonos play 5 ?
Kommer det låta konstigt eller blir det bra stereo-effekt om man kör med 2st samtidigt ?
Jag är lite kluven på om jag ska skaffa vanliga stativ högtalare eller 2st Sonos play 5.
Får åka in på hifiklubben och kolla till veckan :D

Postad 13 January 2013 - 18:00

Unregisteredb1334109
  • Unregisteredb1334109
  • Lärjunge

• 326 inlägg
  • 0

Hur fungerar det om man vill köra med 2st Sonos play 5 ?
Kommer det låta konstigt eller blir det bra stereo-effekt om man kör med 2st samtidigt ?
Jag är lite kluven på om jag ska skaffa vanliga stativ högtalare eller 2st Sonos play 5.
Får åka in på hifiklubben och kolla till veckan :D

Går jättebra, det går att "para ihop" 2st play 5 eller play 3, sen vill du ha ännu bättre ljud så låter 2st play5 + sonos subben tillsammans grymt.

Postad 21 January 2013 - 09:06

Marmar
  • Marmar
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
http://sonopad.com/

Nån som har provat denna app?

Postad 21 January 2013 - 10:19

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 1

Verkar ju lovande men har inte testat. Får nog köpa denna ikväll och supporta utvecklingen. Förvånad och lite besviken att Sonos inte släppt fler uppdateringar till sin egna app. Borde ju med lite fantasi gå att göra denna både smidigare och smartare med relativt enkla medel.

Postad 21 January 2013 - 15:39

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0
Någon mer som har problem med att Sonos kastar om låtordningen när man spelar upp rippat från nätverket?
Samma med alla rippade skivor. Vissa, bla alltid första låten, tappar sin numrering och hamnar i en klump längst ner i listan.
Kan det vara en inställning som är fel?

Postad 21 January 2013 - 15:54

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0

Måste testas omg. Tack för infon.

Postad 21 January 2013 - 16:26

Marmar
  • Marmar
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Måste testas omg. Tack för infon.

Berätta om den är bra eller inte, har avvaktat med köp av sonos för att jag tycker att deras egen App är för dålig än så länge, så små ikoner och liten text, det är ju i praktiken en telefon app som man bara har lagt in i ipad, inte utnyttjat den större ytan till något vettigt enligt mig, hoppas den här funkar bättre!

Postad 21 January 2013 - 20:54

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

• 382 inlägg
  • 0
Har testat appen och den är betydligt mer användarvänlig än Sonos app. Man behöver t.ex. inte stega genom en massa menyer för att hitta rätt. Att växla mellan radio och musiksamlingen görs med några få knapptryck. Har dock inte listat ut hur skärmsläckaren fungerar. Tyvärr har jag min iPad står i en laddhållare i stereobänken och appen är gjord för liggande format. Får tro att det kommer en uppdatering där man kan vrida bilden till stående. Sammanfattningsvis är mina första intryck att appen är ett stort steg framåt i förhållande till Sonos app. Kan helt klart rekommenderas.

Postad 21 January 2013 - 20:58

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0
Testat nu och jag tycker den ger ett proffsigt intryck. Går bara köra liggande än så länge och det går inte att gruppera zoner men det är på gång. Riktigt efterlängtat med en 3e-partsapp och en utvecklare som kan lägga mer fokus på användarvänlighet. Rekommenderar att köpa, testa och ge feedback och idéer till utvecklaren.

Tack för tipset!

Postad 21 January 2013 - 21:03

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0

Har testat appen och den är betydligt mer användarvänlig än Sonos app. Man behöver t.ex. inte stega genom en massa menyer för att hitta rätt. Att växla mellan radio och musiksamlingen görs med några få knapptryck. Har dock inte listat ut hur skärmsläckaren fungerar. Tyvärr har jag min iPad står i en laddhållare i stereobänken och appen är gjord för liggande format. Får tro att det kommer en uppdatering där man kan vrida bilden till stående. Sammanfattningsvis är mina första intryck att appen är ett stort steg framåt i förhållande till Sonos app. Kan helt klart rekommenderas.

Skärmsläckaren aktiveras genom att tappa på album art. Man kan också hindra paddan att släcka skärmen vilket ju är trevligt.

Postad 21 January 2013 - 21:45

Marmar
  • Marmar
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Skärmsläckaren aktiveras genom att tappa på album art. Man kan också hindra paddan att släcka skärmen vilket ju är trevligt.

Är Album cowers större när man söker efter nya album eller artister i en låtlista? Nått jag tycker är dåligt på orginal soos appen att allt är så litet även med en sor ipad. Skulle ju helst vilja få upp bilderna som i Itunes!

Postad 21 January 2013 - 22:04

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0

Är Album cowers större när man söker efter nya album eller artister i en låtlista? Nått jag tycker är dåligt på orginal soos appen att allt är så litet även med en sor ipad. Skulle ju helst vilja få upp bilderna som i Itunes!

Dom är något större än Sonos men inte jättestora. Går säkert att påverka utvecklaren att få till en sådan option.

Postad 22 January 2013 - 13:25

Marmar
  • Marmar
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Dom är något större än Sonos men inte jättestora. Går säkert att påverka utvecklaren att få till en sådan option.

Ok låter bra, jag skulle vilja ha den här storleken som Bluesound kör med, verkar vara riktigt nice GUI.
https://skydrive.liv...ABCCCE91C88!219

Postad 28 January 2013 - 22:10

rogsm
  • rogsm
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Min Nexus 10 tappar ofta kontakt med Sonos-nätet efter användning. Jag är tvungen att "avassociera" controler appen plus starta om tabletten för att den återigen ska kunna få kontakt. Har inte upplevt det problemet vare sig med iPaden eller någon av alla övriga Android:er i hemmet.

Jag tror inte det har att göra med multi-användarmiljön i Android 4.2, det fungerar nämligen perfekt på dotterns Nexus 7.

Någon idé?

Postad 02 February 2013 - 23:04

Unregistered1e1b5146
  • Unregistered1e1b5146
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
hej undra lite hur ni spelar upp med spotify för att få ut max av ljudkvaliten.

ska skaffa dac nu å har hemma för test. hur ska ja bäst ställa in för att få ut max? eller fixar sonos allt detta själv??
ska köra coax till dacen.

Postad 03 February 2013 - 10:24

Unregisteredb1334109
  • Unregisteredb1334109
  • Lärjunge

• 326 inlägg
  • 0

hej undra lite hur ni spelar upp med spotify för att få ut max av ljudkvaliten.

ska skaffa dac nu å har hemma för test. hur ska ja bäst ställa in för att få ut max? eller fixar sonos allt detta själv??
ska köra coax till dacen.

Kör sonos connect på fast utvolym istället för variabel så slipper du allt vad bit truncation heter.

Postad 03 February 2013 - 11:20

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Söker ett väggfäste till min Play 3 att ha i köket. Ska monteras liggande i ett hörn, å nära taket som möjligt, gärna lite vinklad neråt. Vilket fäste rekommenderas? Hifiklubben har ju ett för 295:- men många andra säljer ju ett dyrare av märket Cavus. Är det samma fäste under olika namn?

Postad 05 February 2013 - 20:38

Nirre99
  • Nirre99
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

Söker ett väggfäste till min Play 3 att ha i köket. Ska monteras liggande i ett hörn, å nära taket som möjligt, gärna lite vinklad neråt. Vilket fäste rekommenderas? Hifiklubben har ju ett för 295:- men många andra säljer ju ett dyrare av märket Cavus. Är det samma fäste under olika namn?

Det är inte samma fäste. Det som hifiklubben säljer är svart, ser lite klenare ut än Cavus. Cavus är vitt och snyggt men ser dock inte ut att vara helt optimalt fäste.

Någon som kör antingen två Stereo-parade Play 3 + sub eller två stereo-parade play 5 med sub? Är ni nöjda med ljudet? Hur stora rum har ni denna set up i? Blir det för klent med två play 3 + sub i ett vardagsrum på 30 kvm (ganska avlångt rum)?

Postad 09 February 2013 - 23:20

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Det är inte samma fäste. Det som hifiklubben säljer är svart, ser lite klenare ut än Cavus. Cavus är vitt och snyggt men ser dock inte ut att vara helt optimalt fäste.

Någon som kör antingen två Stereo-parade Play 3 + sub eller två stereo-parade play 5 med sub? Är ni nöjda med ljudet? Hur stora rum har ni denna set up i? Blir det för klent med två play 3 + sub i ett vardagsrum på 30 kvm (ganska avlångt rum)?

Köpte hifiklubbens fäste och det var ingen höjdare. Kändes för klent och ostabilt, men nu sitter det uppe i alla fall. Mitt fäste var vitt, kanske fanns svart också?!

Redigerat av Tobyponken, 09 February 2013 - 23:21.

Postad 12 February 2013 - 16:37

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0
PLAYBAR!

Räddningen för oss minimalister. :)

Postad 12 February 2013 - 16:41

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Sonos Playbar för teven i sovrummet

Ett givet köp ?

http://www.sonos.com...roducts/playbar

Bifogad fil  xlarge.jpg   37.64K   4 Antal nerladdningar

Redit: här blev det rörelse Freddan :)

Har man redan ett sonossystem i huset, så är detta kalas att fortsätta med
Synd bara att det krävs optisk utgång på teven för ljudet om man tex som jag tänkte
på detta som en ljudanläggning och för teve ljud på lillgrabbens rum
Det finns ingen annan ingång i playbaren.

Redigerat av MalcomX, 12 February 2013 - 16:45.

Postad 13 February 2013 - 00:54

Unregistered2222
  • Unregistered2222
  • Beroende

• 1106 inlägg
  • 0
Nu har den även dykt upp på hifiklubbens hemsida :)

http://www.hifiklubb...s-hogtalare.htm

Postad 13 February 2013 - 03:21

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Nu har den även dykt upp på hifiklubbens hemsida :)

http://www.hifiklubb...s-hogtalare.htm

De var faktiskt före Sonos själva
Hifi klubben kom med sitt mail i förmiddags och Sonos med sitt i eftermiddags

HiFi Klubben är på bettet ;)

Postad 13 February 2013 - 09:58

martini_tr
  • martini_tr
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Playbar låter mycket intressant! Jag läste att den kan hantera Dolby Digital men inte DTS. Hur löser man det då om man spelar upp en film som enbart har DTS?

Postad 13 February 2013 - 13:11

Unregistereda3b082eb
  • Unregistereda3b082eb
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Känns som Sonos har tänkt helt rätt med Playbar, det enda som behövs är optiskkabel från teven och ström kan hantera volymen från min vanliga fjärr och den integrerar med resten av mina Sonos zoner.
Ett givet köp för mig!

Postad 13 February 2013 - 13:21

_rikard_
  • _rikard_
  • Lärjunge

• 355 inlägg
  • 0
Det stora frågetecknet med soundbar är hur de löst problemet med ljudsynken. Att köra ljudet från en ipad till sonos, via en airport ger ett rätt stort lagg. Förmodligen förlitar de sig helt på TVs bildsynk vilket gör att man inte kan stoppa in något annat än just en TV i den optiska ingången om man vill ha ljud och bild i synk.

Bortsett från det är det en riktigt smart produkt.

Postad 13 February 2013 - 13:47

Unregistereda3b082eb
  • Unregistereda3b082eb
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Det stora frågetecknet med soundbar är hur de löst problemet med ljudsynken. Att köra ljudet från en ipad till sonos, via en airport ger ett rätt stort lagg. Förmodligen förlitar de sig helt på TVs bildsynk vilket gör att man inte kan stoppa in något annat än just en TV i den optiska ingången om man vill ha ljud och bild i synk.

Bortsett från det är det en riktigt smart produkt.

Jag har en Mac mini kopplad till min teve och en Conect Amp idag, tycker inte det är något problem med ljudsynken. Men håller med dig att när man kör via AirPlay så känns det inte lika smidigt.

/ Adam

Postad 13 February 2013 - 14:02

Aeroaero
  • Aeroaero
  • Användare

• 115 inlägg
  • 1
Men Air Play är ju fördröjning till vad du än spelar, så jag tror inte ljudsynket ligger hos Sonos utan hos Air Play.

Postad 14 February 2013 - 08:48

Marmar
  • Marmar
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Men Air Play är ju fördröjning till vad du än spelar, så jag tror inte ljudsynket ligger hos Sonos utan hos Air Play.

Sonos har ju också lite fördröjning för att kunna synka alla olika zoner.

Tycker det är synd att det inte finns hörlurs utgång eller digital utgång så hade man kunnat koppla den till sin vanliga stereo också.

Postad 14 February 2013 - 12:35

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0
Ja, denna var efterlängtad. Har tidigare letat efter en snygg och smidig soundbar. Men vill gärna ha en vit för att matcha övrigt så får avvakta och se om den dyker upp i denna färg.

Undrar hur det kommer funka med integrationen med övriga zoner. Kommer man manuellt behöva välja line-ingång när man vill ha TV-ljud efter att man spelat annan musik i PLAYBAR?

Glöm inte heller senaste programuppdatering. Favoriter var ju efterlängtat...

Postad 14 February 2013 - 16:13

Unregistereda3b082eb
  • Unregistereda3b082eb
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Ja, denna var efterlängtad. Har tidigare letat efter en snygg och smidig soundbar. Men vill gärna ha en vit för att matcha övrigt så får avvakta och se om den dyker upp i denna färg.

Undrar hur det kommer funka med integrationen med övriga zoner. Kommer man manuellt behöva välja line-ingång när man vill ha TV-ljud efter att man spelat annan musik i PLAYBAR?

Glöm inte heller senaste programuppdatering. Favoriter var ju efterlängtat...

Freddan den verkar fungera som alla andra Sonos enheter med linjeingång att när det kommer ljud in så kan man välja om den ska automatiskt spela upp det bara i högtalaren eller i alla länkade zoner eller ingenstans. Det fungerar riktigt bra redan idag.

Postad 21 February 2013 - 09:47

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0

Freddan den verkar fungera som alla andra Sonos enheter med linjeingång att när det kommer ljud in så kan man välja om den ska automatiskt spela upp det bara i högtalaren eller i alla länkade zoner eller ingenstans. Det fungerar riktigt bra redan idag.

Aha, smidigt! Visste inte att man kunde välja automatisk omkoppling. Får testa på min Play:5 så länge... :)

Postad 21 February 2013 - 21:44

Unregisteredb42cf0ff
  • Unregisteredb42cf0ff
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Inkopplingsfråga: Jag har en ZP90 som just nu är kopplad till min stereoförstärkare med RCA-kablar. Bör det bli bättre ljud med digitalkabel stället? Förstärkaren är en Denon PMA 1500 AE.

Postad 21 February 2013 - 23:20

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
Varför inte 2st Play 5 istället för en bar?

Postad 21 February 2013 - 23:52

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Varför inte 2st Play 5 istället för en bar?

För att det blir bättre ljud med en BAR

Inkopplingsfråga: Jag har en ZP90 som just nu är kopplad till min stereoförstärkare med RCA-kablar. Bör det bli bättre ljud med digitalkabel stället? Förstärkaren är en Denon PMA 1500 AE.

Ja !

Postad 22 February 2013 - 03:37

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Bara om du är en fullständigt övertygad kabeltaliban... :rolleyes:

Postad 22 February 2013 - 08:06

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0

Bara om du är en fullständigt övertygad kabeltaliban... :rolleyes:

Det känns inte som om det handar om kabel-talibanism utan snarare huruvida DACen kan vara bättre i Denonförstärkaren jämfört med sonosen. Dock är det synnerligen lätt att testa.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.