* Officiell tråd - Nokia N95 *
2779 svar till detta ämne
Postad 22 maj 2007 - 11:54
ottohans
-
ottohans
-
Amatör
-
-
70 inlägg
För er som har glapp i slajden (svengelska) på N95:an kan jag lugna er med att det FINNS exemplar som inte glappar 
Jag fick min nya idag efter att ha DOA:t min första som glappade, nu är den väldigt tight och precis.
<{POST_SNAPBACK}>
Tjutet då ? fins det dom som inte tjuter i displayen när man trycker örat imot och ska prata/lyssna ??
Postad 22 maj 2007 - 11:58
Unregistereda021f600
-
Unregistereda021f600
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
Har N95 något så kallat "Flygplansläge" så man kan lysna på musik på flyget?
Postad 22 maj 2007 - 12:13
Micleg
-
Micleg
-
Forumräv
-
-
503 inlägg
Har N95 något så kallat "Flygplansläge" så man kan lysna på musik på flyget?
<{POST_SNAPBACK}>
Ett tips är att söka inom tråden om man inte orkar läsa alla tidigare inlägg. Denna fråga har nämligen varit uppe minst en gång förut. Svaret var då att ja den har flight mode. Kolla gärna manualen som något inlägg länkar till. Det är en omfattande manual som beskriver det mesta.
Postad 22 maj 2007 - 12:17
Loo755
-
Loo755
-
Forumräv
-
-
673 inlägg
Min tjuter inte - om det beror på min ålder eller telefonen låter jag vara osagt......
Postad 22 maj 2007 - 12:29
Micleg
-
Micleg
-
Forumräv
-
-
503 inlägg
Har någon testat visitskortsskannern på SE P990? Det vore kul om Nokia la in något liknande i N95:an. Trodde nästan det skulle vara där, men det blev tydligen en streckkodsläsare i stället.
Om skanning av visitkort är något man gör sällan så tycks ju streckkodsskanning ske med ännu lägre frekvens. Eller har jag missat någon källa till dessa streckkoder? Jag har skannat in ett tuggummipaket men upplevde inte att jag blev lyckligare.
Postad 22 maj 2007 - 13:05
Unregisteredc83518bd
-
Unregisteredc83518bd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
För er som har glapp i slajden (svengelska) på N95:an kan jag lugna er med att det FINNS exemplar som inte glappar 
Jag fick min nya idag efter att ha DOA:t min första som glappade, nu är den väldigt tight och precis.
<{POST_SNAPBACK}>
Skönt att höra! Jag har hört att de telefoner som har Made In Finland ingraverat ska vara dom som är "glappiga". Men eftersom jag bara ägt 1 N95 vet jag inte om det e sant:P Men hur lång tid tog det att få telefonen efter att du DOA:t den? Var det på Telenor du gjorde det lr?
Postad 22 maj 2007 - 13:13
Unregisteredc83518bd
-
Unregisteredc83518bd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
En funktion som jag saknar är när man skriver tex sms så hittar den ord automatiskt så man slipper stava själv. Var så längesen jag hade en nokia. Dock har det funnits på de senaste ericsson telefonerna jag haft. Är lite segt att skriva en bokstav i taget o hålla på att bläddra till rätt. Någon som vet om den funktion går att aktivera eller kan man ladda hem nå tilläggsprogram ?
Angående msn program som provade jag först fring. Tyckte inte om det. Testade mig33 istället. Funkar klockrent tycker jag. Skönt att man kan tabba imellan flera fönster. Vet att på gamla emsn jag hade kunde man bara prata med en person åt gången.
<{POST_SNAPBACK}>
Pröva Agile Messenger;)
Postad 22 maj 2007 - 13:18
Loo755
-
Loo755
-
Forumräv
-
-
673 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Skönt att höra! Jag har hört att de telefoner som har Made In Finland ingraverat ska vara dom som är "glappiga". Men eftersom jag bara ägt 1 N95 vet jag inte om det e sant:P Men hur lång tid tog det att få telefonen efter att du DOA:t den? Var det på Telenor du gjorde det lr?
<{POST_SNAPBACK}>
Det gick så snabbt det gick att få fram ett nytt exemplar - det verkar ju onekligen vara ett ganska stort sug efter N95 i sverige just nu. Ett par dagar + helgen. .....och på min kartong står det "MADE IN FINLAND"
Postad 22 maj 2007 - 13:21
Unregisteredc83518bd
-
Unregisteredc83518bd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Det gick så snabbt det gick att få fram ett nytt exemplar - det verkar ju onekligen vara ett ganska stort sug efter N95 i sverige just nu. Ett par dagar + helgen. .....och på min kartong står det "MADE IN FINLAND"
<{POST_SNAPBACK}>
Låter guttans! Men vad står det i telefonen, under batteriet? Eller så har dom korrigerat så att dom telefonerna dom skickar ut nu är fixade:) Eller ja vad vet jag:Pahha Men var det telenor du doat den hos?
Postad 22 maj 2007 - 13:24
Loo755
-
Loo755
-
Forumräv
-
-
673 inlägg
Du kan DOA den där du köpt den - alla tar emot en DOA angående glapp. Jag vill ladda klart batteriet fullt nu första gången innan jag "gluttar" under det
Postad 22 maj 2007 - 13:27
Unregisteredc83518bd
-
Unregisteredc83518bd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Aaa jag gjorde det igår på telenor här nere i trelleborg, men jag vet inte hur dom gör när jag köpte telefonen i deras internetbutik:s Borde ju inte vara så att dom måste skicka upp den till internet butiken?:/ Meen ja jag hoppas dom skickar ett sms snart och säger att jag kan hämta en nyy:)
Postad 22 maj 2007 - 13:36
Loo755
-
Loo755
-
Forumräv
-
-
673 inlägg
Telenor har 14 dagars bytesrätt, Nokia har 7 dagars DOA och eftersom du köpte den på internet har du 14 dagars ångerrätt. Tre fullvärdiga alternativ för att du ska få en NY och inte din befintliga reparerad. Du kommer att få en ny så fort butiken kommer över ett exemplar.
.....och det stod "Made in Finland" under batteriet också.
Petade just in mitt SANDISK MICROSD/TRANSFLASH ULTRA II 2 GB - hoppas det fungerar med UltraII
Postad 22 maj 2007 - 13:42
Unregisteredc83518bd
-
Unregisteredc83518bd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Fiiiint! Känns fint å höra att jag slipper d j*vla glappet, hade t om några lager av tejpbitar så att det inte skulle glappa, men betalar man 6000 för en telefon ska man inte behöva tejpa ihop den:P Men jag får hoppas att "europaslut" inte innebär att jag får vänta i en månad, på en ny telefon:( Okej då har nog nokia fått höra vilken usel kvalitet det var på vissa av telefonerna och åtgärdat det:P Kan förövrigt säga att telenor var ganska billiga med minneskort till N95, jag köpte ett 2 gb för 295kr
Postad 22 maj 2007 - 13:44
Loo755
-
Loo755
-
Forumräv
-
-
673 inlägg
Ahh, jag köpte mitt på Dustin för 275:-
Det där med Europa-slut ska du nog ta med en nypa salt.
Postad 22 maj 2007 - 13:48
Unregisteredc83518bd
-
Unregisteredc83518bd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
 Joo jag hoppas det:P Men ja det har ju bara gått en dag, så jag ska väll inte börja sitta och titta på klockan, för då kommer detta ta tiid;) Men under den tiden jag hade telefonen så blev jag helt lyrisk, där fanns verkligen ALLT! Så det var synd att glappet skulle dra ner mitt intryck, men jag får hoppas att det e fixat på den nya jag ska få  LÄÄNGTAR!
Postad 22 maj 2007 - 13:50
Unregistered429c130c
-
Unregistered429c130c
-
Användare
-
-
121 inlägg
Telenor har 14 dagars bytesrätt, Nokia har 7 dagars DOA och eftersom du köpte den på internet har du 14 dagars ångerrätt. Tre fullvärdiga alternativ för att du ska få en NY och inte din befintliga reparerad. Du kommer att få en ny så fort butiken kommer över ett exemplar.
.....och det stod "Made in Finland" under batteriet också.
Petade just in mitt SANDISK MICROSD/TRANSFLASH ULTRA II 2 GB - hoppas det fungerar med UltraII 
<{POST_SNAPBACK}>
Var lite nyfiken så jag kollade på undersidan av min och det var en made in finland och jag har lite glapp men inget jag stör mej vansinnigt på dock har jag nästan aldrig haft problem med omstarter hängningar mm. Har inte tänkt på nåt missljud från displayen heller eller så är det så lågt.
Postad 22 maj 2007 - 13:53
Unregisteredc83518bd
-
Unregisteredc83518bd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Jag hann aldrig uppleva några hängningar eller dyl. men det kan bero på att jag uppdaterade telefonen med senaste mjukvaran direkt när jag fick den:P Och den fortsatte att funkar felfritt efter det:P
Postad 22 maj 2007 - 13:58
Loo755
-
Loo755
-
Forumräv
-
-
673 inlägg
Och för er som undrar så hade jag FW : 11.0.026 out of the box. Har inte anslutit den till datorn än så jag vet inte om det kommit någon ny FW.
Postad 22 maj 2007 - 14:54
griphon
-
griphon
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Ett par frågor om N95 som jag inte hittar svar på, och som ni kanske vet som har haft den och lekt lite.
Har Nokia något motsvarande som Quickshare för Ericsson, dvs att när man tagit en bild med kameran så kan man direkt i menyn välja "publicera till blogg" och det automagiskt läggs upp på ens blogg? I Ericssons fall skapar den tom en blogg på blogspot om man inte har redan?
sedan, bordsladdare, eller "cradle", någon som har tips, vill gärna ha den i bordsladdare på jobbet som funkar med sync mot outlook?
Postad 22 maj 2007 - 17:57
Unregisteredadfb60ea
-
Unregisteredadfb60ea
-
Användare
-
-
136 inlägg
Ett par frågor om N95 som jag inte hittar svar på, och som ni kanske vet som har haft den och lekt lite.
Har Nokia något motsvarande som Quickshare för Ericsson, dvs att när man tagit en bild med kameran så kan man direkt i menyn välja "publicera till blogg" och det automagiskt läggs upp på ens blogg? I Ericssons fall skapar den tom en blogg på blogspot om man inte har redan?
sedan, bordsladdare, eller "cradle", någon som har tips, vill gärna ha den i bordsladdare på jobbet som funkar med sync mot outlook?
<{POST_SNAPBACK}>
Det finns något som heter life blogg i telefonen. Men jag vet ej hur det funkar, är inte direkt någon blogare. //mackan
Postad 22 maj 2007 - 18:00
Unregisteredadfb60ea
-
Unregisteredadfb60ea
-
Användare
-
-
136 inlägg
Så nu har jag äntligen fått WLAN och IP telefoni vi Phonzo att fungera.
Jag undrar, är det fler än jag som har strul med att IP telefonin kopplar ner efter ca 2min och telefonen tappar kontakten med nätverkt trots att signalstyrkan låg på mellan 90-100% innan samtalet startades.
//mackan
Postad 22 maj 2007 - 18:01
Loo755
-
Loo755
-
Forumräv
-
-
673 inlägg
Kan läsa allt om Nokia Lifeblog här : http://r2.nokia.com/...,,71739,00.html
Postad 22 maj 2007 - 20:18
hothead
-
hothead
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Fattar inte hur man får igång gps:en! Efter man lagt in kartor, är det bara att starta upp kartor o sen vänta på att det röda krysset vid parapolen försvinner??
Postad 22 maj 2007 - 20:23
Pinnacle
-
Pinnacle
-
Lärjunge
-
-
297 inlägg
Fattar inte hur man får igång gps:en! Efter man lagt in kartor, är det bara att starta upp kartor o sen vänta på att det röda krysset vid parapolen försvinner??
<{POST_SNAPBACK}>
Ja, se bara till att du har tangenterna framme eftersom GPS-antennen sitter där under. Sen underlättar det väldigt mycket om du står på en öppen plats utan några höga hus i närheten (se till att du även står still) medans telefonen letar efter satelliter. Om du väljer "Alternativ -> Visa -> Satellitinformation" så ser du hur många satelliter telefonen har hittat och vilken "signalstyrka" de har, när staplarna blir svarta så har du fått kontakt. Det kan ta ganska lång tid så ha tålamod!!
Postad 22 maj 2007 - 20:26
hothead
-
hothead
-
Amatör
-
-
64 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Ja, se bara till att du har tangenterna framme eftersom GPS-antennen sitter där under. Sen underlättar det väldigt mycket om du står på en öppen plats utan några höga hus i närheten (se till att du även står still) medans telefonen letar efter satelliter.
Om du väljer "Alternativ -> Visa -> Satellitinformation" så ser du hur många satelliter telefonen har hittat och vilken "signalstyrka" de har, när staplarna blir svarta så har du fått kontakt.
Det kan ta ganska lång tid så ha tålamod!!
<{POST_SNAPBACK}>
Aha, då klättrar jag upp på mitt tak  tackar
Postad 23 maj 2007 - 06:41
Unregistered00068bcf
-
Unregistered00068bcf
-
Lärjunge
-
-
430 inlägg
Jag har hört att de telefoner som har Made In Finland ingraverat ska vara dom som är "glappiga". Men eftersom jag bara ägt 1 N95 vet jag inte om det e sant:P
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har hört det motsatta, kommer inte ihåg källan nu direkt. Men att dom som är "made in finland" håller den högsta kvaliten medans "made by nokia" är tillverkade i asien och har sämre kvalitet.
Postad 23 maj 2007 - 07:31
Unregisteredbf911da4
-
Unregisteredbf911da4
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Har en fråga till er om kameran.
Får ni bra bilder när ni tar mot en öppen vy?
Själv när jag tar mot tex. träd och buskar så blir dom "ihopsmetade" och suddiga.
Fokusen tycker jag har svårt att låsa sig, har testat med "landskap" men det blir inte så bra.
Annars fungerar den klockrent inga lustigheter alls med den (från 3)!
Postad 23 maj 2007 - 08:28
Unregistered6b8ff32e
-
Unregistered6b8ff32e
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
"edit" Dubbel post ?
Redigerat av Unregistered6b8ff32e, 23 maj 2007 - 08:31.
Postad 23 maj 2007 - 08:29
Unregistered6b8ff32e
-
Unregistered6b8ff32e
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Jag har hört att de telefoner som har Made In Finland ingraverat ska vara dom som är "glappiga". Men eftersom jag bara ägt 1 N95 vet jag inte om det e sant:P
<{POST_SNAPBACK}> Jag har hört det motsatta, kommer inte ihåg källan nu direkt. Men att dom som är "made in finland" håller den högsta kvaliten medans "made by nokia" är tillverkade i asien och har sämre kvalitet.
<{POST_SNAPBACK}>
Är inne på min andre N95'a nu och kan bara hålla med. Den första var: Made By Nokia och den andra var: Made In Finland. Och den andra håller bättre klass. Kan ta knappsatsen för att nämna en sak. Första modellen knarrade och var lite trögt att knappa på, medans denna nya är riktigt mjuk och skön att knappa på, inget knarrande alls här. Även släden är stabilare
Postad 23 maj 2007 - 08:47
Unregistered429c130c
-
Unregistered429c130c
-
Användare
-
-
121 inlägg
Funkar det att lägga in skypes serverar mm i nokias voip program och isf hur gör man eller skall man kolla på andra prog för det??
Och isf vilka prog har ni testat för det ändamålet och hur bra funkade det?
Redigerat av Unregistered429c130c, 23 maj 2007 - 08:50.
Postad 23 maj 2007 - 09:16
Micleg
-
Micleg
-
Forumräv
-
-
503 inlägg
Nu verkar min N95:a ha hamnat i något knäppt läge. Den har varit igång och legat på laddning hela natten men nu på förmiddagen visade den fortfarande att den laddade (stapeln "rörde" sig) och batteriet samt omgivande del av telefonen var betydligt varmare än luften omkring i rummet.
Tog ur laddningssladden och efter en halvtimme ungefär så hade en plupp på stapeln försvunnit och telefonen var fortfarande varm. Det enda som är igång "Vänteläge". Ska se hur snabbt den laddar ur sig så här. Det lär gå på ett par timmar.
Postad 23 maj 2007 - 09:21
Micleg
-
Micleg
-
Forumräv
-
-
503 inlägg
Hehe, en plupp till har försvunnit på fem minuter. Detta kommer att gå fort...
Postad 23 maj 2007 - 10:17
Freppa_
-
Freppa_
-
Användare
-
-
106 inlägg
När ni pratar om "glapp" Hur menar ni då ?
När min lucka är i stängt läge så sitter den liiite löst. Dock inte mycket.
Den kan förflyttas typ 1 mm upp och ner. Alltså den sitter inte stenhårt.
Är det glappet ni pratar om ?
Isåfall måste jag väl nästan gå tillbaka med den. Haft den sen i måndags.
Postad 23 maj 2007 - 11:33
Micleg
-
Micleg
-
Forumräv
-
-
503 inlägg
Hehe, en plupp till har försvunnit på fem minuter. Detta kommer att gå fort...
<{POST_SNAPBACK}>
En och en halv timme tog det för den att dra ur batteriet... Rena rama urladdningsläget.
Postad 23 maj 2007 - 11:59
didrik
-
didrik
-
Veteran
-
-
1 740 inlägg
När ni pratar om "glapp" Hur menar ni då ? När min lucka är i stängt läge så sitter den liiite löst. Dock inte mycket. Den kan förflyttas typ 1 mm upp och ner. Alltså den sitter inte stenhårt. Är det glappet ni pratar om ? Isåfall måste jag väl nästan gå tillbaka med den. Haft den sen i måndags.
<{POST_SNAPBACK}>
Upplever samma "glapp" på min N95 som jag hämtade ut för ca 2 timmar sedan. Den är "made in finland" och Tew-brandad.... Tror dock inte jag vill lämna tillbaka den pga av det. det rör sig kanske om 0,5-0,7 mm glapp. Inte åt sidan utan "upp och ner" om ni förstår....
Postad 23 maj 2007 - 12:08
Splix
-
Splix
-
Amatör
-
-
65 inlägg
När ni pratar om "glapp" Hur menar ni då ? När min lucka är i stängt läge så sitter den liiite löst. Dock inte mycket. Den kan förflyttas typ 1 mm upp och ner. Alltså den sitter inte stenhårt. Är det glappet ni pratar om ? Isåfall måste jag väl nästan gå tillbaka med den. Haft den sen i måndags.
<{POST_SNAPBACK}>
Upplever samma "glapp" på min N95 som jag hämtade ut för ca 2 timmar sedan. Den är "made in finland" och Tew-brandad....
Tror dock inte jag vill lämna tillbaka den pga av det. det rör sig kanske om 0,5-0,7 mm glapp. Inte åt sidan utan "upp och ner" om ni förstår....
<{POST_SNAPBACK}>
Att leta fel på detta viset lär ju inte vara mödan värt! Vill man kommer man hitta många "fel" iaf. Någonting som går att skjuta upp och ner kommer även "glappa" lite när den är i mittenläge. Det kan väl knappast vara något fel om det går att ruck på en skjutbar lucka lite grand!? Om den glappar mycket från sida till sidan kan jag förstå er bättre men lite justeringsmöjligheter upp pch ner skadar väl inte?? //Splix
Postad 23 maj 2007 - 13:16
Z-man75
-
Z-man75
-
Beroende
-
-
1 292 inlägg
Håller med, att det är ett liiiitet glapp "upp och ner" får man räkna med. Det har jag oxå, men anser ändå att min lur är felfri!!!
Postad 23 maj 2007 - 13:52
m1cke
-
m1cke
-
Lärjunge
-
-
317 inlägg
Har haft 3 N95:or och kännt på ytterligare en. Glappet har varit olika, den första jag fick var det inte alls mycket glapp på, den andra glappade mycket mer och den tredje något mitt emellan.
Alla var MADE IN FINLAND.
Hade jag inte läst om allt glapp så hade jag nog inte reagerat på att den första glappade, det är ju en slidetelefon.
Tjuter gjorde alla fyra.. och det är inte alla som hör tjutet, men jag klarade inte av att behålla telefonen med det tjutet.
Postad 23 maj 2007 - 14:07
griphon
-
griphon
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Har haft 3 N95:or och kännt på ytterligare en. Glappet har varit olika, den första jag fick var det inte alls mycket glapp på, den andra glappade mycket mer och den tredje något mitt emellan. Alla var MADE IN FINLAND. Hade jag inte läst om allt glapp så hade jag nog inte reagerat på att den första glappade, det är ju en slidetelefon.
Tjuter gjorde alla fyra.. och det är inte alla som hör tjutet, men jag klarade inte av att behålla telefonen med det tjutet.
<{POST_SNAPBACK}>
Är det är inga problem för dig att byta telefon efter telefon med tjutet? Alltså surt bemötande i butiken och strul? blir lite orolig  har precis varit nere i centrum på Telenor och skulle beställa en N95 men det gick inte, det skulle komma in några nästa vecka med det var first come first serve. Gick inte ens att få sättas på någon väntelista eller lägga in en beställning i förväg. Hur länge har du fått vänta mellan varje byte? Är den så bra att man inte ger upp efter så många gånger, som nu fjärde?
Redigerat av griphon, 23 maj 2007 - 14:09.
Postad 23 maj 2007 - 14:34
Alessia
-
Alessia
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Har någon testat visitskortsskannern på SE P990? Det vore kul om Nokia la in något liknande i N95:an. Trodde nästan det skulle vara där, men det blev tydligen en streckkodsläsare i stället.
Om skanning av visitkort är något man gör sällan så tycks ju streckkodsskanning ske med ännu lägre frekvens. Eller har jag missat någon källa till dessa streckkoder? Jag har skannat in ett tuggummipaket men upplevde inte att jag blev lyckligare.
<{POST_SNAPBACK}>
Har du inte denna då? Scanner
Postad 23 maj 2007 - 14:40
Alessia
-
Alessia
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Håller med, att det är ett liiiitet glapp "upp och ner" får man räkna med. Det har jag oxå, men anser ändå att min lur är felfri!!!
<{POST_SNAPBACK}>
AMEN!
Postad 23 maj 2007 - 15:15
Micleg
-
Micleg
-
Forumräv
-
-
503 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Har du inte denna då? Scanner
<{POST_SNAPBACK}>
Tack för länken, men det var ett omständligt program. Vad ska den krångla till det så för med "upload" och skicka mail. Dessutom är jag 100 på att den inte förstår svenska tecken.
Postad 23 maj 2007 - 15:43
didrik
-
didrik
-
Veteran
-
-
1 740 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Upplever samma "glapp" på min N95 som jag hämtade ut för ca 2 timmar sedan. Den är "made in finland" och Tew-brandad....
Tror dock inte jag vill lämna tillbaka den pga av det. det rör sig kanske om 0,5-0,7 mm glapp. Inte åt sidan utan "upp och ner" om ni förstår....
<{POST_SNAPBACK}>
Att leta fel på detta viset lär ju inte vara mödan värt! Vill man kommer man hitta många "fel" iaf. Någonting som går att skjuta upp och ner kommer även "glappa" lite när den är i mittenläge. Det kan väl knappast vara något fel om det går att ruck på en skjutbar lucka lite grand!? Om den glappar mycket från sida till sidan kan jag förstå er bättre men lite justeringsmöjligheter upp pch ner skadar väl inte??
//Splix
<{POST_SNAPBACK}>
Nä, jag håller med. Undrade mest om det var det som folk klagade så högljutt över Jag tycker inte att det är ett "fel", utan en konsekvens av designen...
Postad 23 maj 2007 - 15:48
Alessia
-
Alessia
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Tack för länken, men det var ett omständligt program. Vad ska den krångla till det så för med "upload" och skicka mail. Dessutom är jag 100 på att den inte förstår svenska tecken.
<{POST_SNAPBACK}>
Ja kanske, jag har faktiskt inte hunnit prova själv än... men detta är gratis så det finns säkert mycket bättre att få om man betalar lite...
Postad 23 maj 2007 - 19:25
m1cke
-
m1cke
-
Lärjunge
-
-
317 inlägg
Har haft 3 N95:or och kännt på ytterligare en. Glappet har varit olika, den första jag fick var det inte alls mycket glapp på, den andra glappade mycket mer och den tredje något mitt emellan. Alla var MADE IN FINLAND. Hade jag inte läst om allt glapp så hade jag nog inte reagerat på att den första glappade, det är ju en slidetelefon.
<{POST_SNAPBACK}>
Är det är inga problem för dig att byta telefon efter telefon med tjutet? Alltså surt bemötande i butiken och strul? blir lite orolig har precis varit nere i centrum på Telenor och skulle beställa en N95 men det gick inte, det skulle komma in några nästa vecka med det var first come first serve. Gick inte ens att få sättas på någon väntelista eller lägga in en beställning i förväg. Hur länge har du fått vänta mellan varje byte? Är den så bra att man inte ger upp efter så många gånger, som nu fjärde?
<{POST_SNAPBACK}>
Handlade av Katshing, så jag har fått skicka tillbaka dem, deras returhantering har varit superbra, första returen skickades en ny samma dag som min kom till dem, andra gången så var N95:orna slut men en ny order lades upp samma dag. Tredje gången så tröttnade jag och tog pengar tillbaka (som visserligen tog längre tid än normalt) Så jag gav upp, den fjärde är min brors som han köpt på Phonehouse, han skulle gå ner med den, har inte hört hur det gick, kan återkomma om det. Jag köpte en cykel istället :-) Men ja telefonen är så bra att man inte ger upp i första taget, men jag har stillat min N95-hunger lite genom att ha fått ha den (eller dem) några dagar och väntar nu ett tag tills jag vet att tjutet är borta och köper en då.. Glappet kunde jag absolut leva med, vist en telefon för 6000:- borde kanske ha bättre byggkvalitet, men det är ju insidan som räknas sägs det
Postad 23 maj 2007 - 20:08
ikarosd
-
ikarosd
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Är det någon här som har haft några problem med Nokia Software Updater?
Nu när jag har installerat den nya versionen går programmet iaf igång men sedan står det bara och tuggar och i programrutan står det bara "startar programmet". HJÄLP! HILFE! HELP!
Postad 23 maj 2007 - 20:58
Jimstr
-
Jimstr
-
Rookie
-
6 inlägg
Gudars vilken dålig battertid det är!
Jag är supernöjd med telefonen, förutom kraftigt på två punkter
* Batteritiden. Den är verkligen riktigt dåligt. Om man ringer lite, surfar runt en stund (jag har telenors turbo-3g nu så det gör man gärna) och använder kameran en eller två gånger, då klarar den inte en dag.
* "Slut på minne". Vad tusan, jag kan inte ha igång ett program samtidigt som jag drar igång kameran. Vad är meningen med multitaskning om det nu inte fungerar i praktiken. Jag hade gärna betalat 500 kr mer för lite mer minne i maskinen.
Med de två punkterna i åtanke undrar jag om någon utvecklare på Nokia verkligen har använt telefonen någon längre stund, och i så fall om de kan stå för produkten de släppt ifrån sig.
Är det någon som lyckats med konststycket att schemalägga synk-funktionen?
Postad 23 maj 2007 - 21:07
ottohans
-
ottohans
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Gudars vilken dålig battertid det är!
Jag är supernöjd med telefonen, förutom kraftigt på två punkter
* Batteritiden. Den är verkligen riktigt dåligt. Om man ringer lite, surfar runt en stund (jag har telenors turbo-3g nu så det gör man gärna) och använder kameran en eller två gånger, då klarar den inte en dag.
* "Slut på minne". Vad tusan, jag kan inte ha igång ett program samtidigt som jag drar igång kameran. Vad är meningen med multitaskning om det nu inte fungerar i praktiken. Jag hade gärna betalat 500 kr mer för lite mer minne i maskinen.
Med de två punkterna i åtanke undrar jag om någon utvecklare på Nokia verkligen har använt telefonen någon längre stund, och i så fall om de kan stå för produkten de släppt ifrån sig.
Är det någon som lyckats med konststycket att schemalägga synk-funktionen?
<{POST_SNAPBACK}>
Ja det enda riktigt STORA problemet med N95 är batteritiden ! Jag kan inte ha den en dag på jobbet utan att behöva ladda den minnst en gång, det räcker inte med att den är nyladdad på morgonen för det räcker i alla falla inte hela dagen, alltså 8 timmar på jobbet !!!
Postad 23 maj 2007 - 22:02
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Jimstr
Du har stängt ner alla andra program?
Och du har nyaste fw?
Har inte hört så många som har problem så länge man inte kör en massa samtidigt..
Hmm...Jag brukar inte vara så brydd angående batteritid..
Men 8 timmar är verkligen tveksamt...
Edit
Förstår inte heller varför det ska vara så svårt att sätta av lite mer minne...
Borde verkligen inte kosta många kr
Redigerat av moparman, 23 maj 2007 - 22:06.
Postad 23 maj 2007 - 22:16
hellman7
-
hellman7
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
Ja det enda riktigt STORA problemet med N95 är batteritiden ! Jag kan inte ha den en dag på jobbet utan att behöva ladda den minnst en gång, det räcker inte med att den är nyladdad på morgonen för det räcker i alla falla inte hela dagen, alltså 8 timmar på jobbet !!! <{POST_SNAPBACK}>
Hmmm... det där kan tillsammans med inlägget innan ha blivit nådastöten för mig. Stämmer de beskrivningarna så är det inte bara oacceptabelt, utan dessutom obegripligt. En telefon som inte fixar att användas i normal omfattning i MINST - mycket långt räknat - tre dagar, är helt meningslös. Jag har en Sony Ericsson S700 i dag (Kan vara en av tidernas bästa telefoner, särskilt i relation till sin spridning - VARFÖR försvann den så fort? Fanns ju rekordkort tid på marknaden, och jag har nästan aldrig sett någon med den.), och trots runt två år med superintensivt användande så är batteriet nästan oförändrat. Jag skickar minst 1500 SMS i månaden, surfar en hel del, ringer en del, använder kalendern som en dåre - utan minsta lilla problem. Har jag en eller ett par dagar med tokanvändning så kanske batteriet inte klarar mer än runt två dygn, men normalt ligger det klart högre än det, trots att mitt normaltillstånd är intensivt användande av telefonen. En telefon som inte klarar ett dygn vid intensivt användande, det är sinnessjukt. Mycket tveksamt om jag kan levas med den här informationen. När jag läste detta tog K810i och SGH-U600 stora kliv framåt i min beslutsprocess.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|