Nej det stämmer inte.
Jo så är det, du kan iaf inte vara säker på att det funkar med Handkontroller osv. Köper du i butik så har du ju öppetköp eller bytesrätt så då kan du ju lämna tillbaks.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 08 December 2010 - 10:01
Jo så är det, du kan iaf inte vara säker på att det funkar med Handkontroller osv. Köper du i butik så har du ju öppetköp eller bytesrätt så då kan du ju lämna tillbaks. Postad 08 December 2010 - 10:08
Om man kollar sin internet anslutning i PS3an så finns det något som heter NAT-Type om jag inte minns helt fel. 1 är tydligen det bästa och 3 är sämst. Jag hamnar på en 2.a när jag kör med trådlöst. Tänkte då att jag borde hamna på en 1a med kabel. Men kollade nu inställningarna och jag hamnar ändå på en 2a? Är det bara en funktion som läser av på något sätt? Eller kommer det fungera stabilare nu med kabel ändå? Ska testa senare ikväll att lira lite online, men vanligt är att det bryter ofta för mig. Speciellt i Nhl. Postad 08 December 2010 - 10:28
Sådär; nu har jag pratat med Kundtjänst på Telia och dom menar att deras Thomsonmodem som i deras värld kallas Telia Smart skall fungera och eftersom man inte köper det utan abonnerar på det för 29 kr i månaden står dom för garanti och utbyte så länge man betalar tjänsten. (Jag har själv åkt på byte av mitt Zyxel två gånger mot betalning så det är ju en positiv del i Telia Smart!).
Så det blir ett Telia Smart att beställa nu! Tack för tipsen! Ännu en gång hänger verkligheten på detta forums kunskap! Mvh TMC Postad 08 December 2010 - 10:48
Bara kul att man kan vara till någon hjälp! Postad 08 December 2010 - 10:54
Kopierat från ett annat forum. Alltså nummerna har inte med "kvalitén att göra utan endast hur det är kopplat. Du ska få bättre med kabel definitivt, men gör ett connection test och jämför mellan wireless och trådat så får du upp i siffror hur det ser ut. Redigerat av Birkanoff, 08 December 2010 - 10:57. Postad 08 December 2010 - 11:04
Tack för infon Postad 08 December 2010 - 14:31
Har ju kört trådlöst i ca 3 år, därav den extremt höga K/D i FPS-spel, lol. Nä men tycker också det funkat bra, har inga väggar bl a emellan routern och PS3an och ungefär 3,5 - 4 meters avstånd bara. Postad 09 December 2010 - 16:07
Testar i denna tråd då jag postade i fel avdelning förut...
Har tyvärr fått ett irriterande fel på min ps3:a. När jag spelat ett spel och plockar ut den ur ps3an har den som vertikala streck över sig av något slags fett. Går hyffsat lätt att torka bort men det vill man ju inte göra varje gång man spelat. Har fungerat felfritt under 2 års tid men nu har detta uppstått. Någon som vet vad det kan bero på och ifall det går att åtgärda? Kylsprej skrev: Streck som går bort, inga repor ?? Svar: ja, lägger sig som en fet beläggning i form av ett streck över skivan, fortsätter jag använda skivan utan att torka av den kommer det hela tiden nya streck tills den är helt full... väldigt mysko... Postad 09 December 2010 - 17:10
Måste vara något skit i matningsluckan. Har för mig att jag fått det någon gång på mina skivor med.
Postad 09 December 2010 - 19:22
någon mer än jag som har inloggningsproblem just nu?
kod: 80710102 brukar inte de va nåt psn fel? Postad 09 December 2010 - 20:44
Har ni Telia?
Verkar som det är ett större DNS fel på gång Redigerat av Meller, 09 December 2010 - 20:45. Postad 09 December 2010 - 20:47
jepp ja har telia och ställde in lite manuellt på nätverksinställningar och då funka de
hade med andra ord fel när jag först sa/frågade om det inte va ett psn fel. Redigerat av andreassofus, 09 December 2010 - 20:47. Postad 09 December 2010 - 20:48
Jag har Telia och samma fel här. Du som ställde in den manuellt och fick det att fungera får gärna säga hur du gjorde.
Postad 09 December 2010 - 20:54
har också telia... jag kan inte surfa på amerikanska domäner.. .com funkar inte.... det började skita sig för något timme sedan för mig. Lär väl det som gör att PSN inte funkar heller.
Redigerat av Unregistered1232, 09 December 2010 - 20:54. Postad 09 December 2010 - 20:59
Exakt samma för mig. Testade .com nu och det funkar icke. Ingen som kan Telias DNS-server adresser? Kanske kan hjälpa att trycka in dem manuellt i routern för tillfället?
Postad 09 December 2010 - 21:02 Inga som helst problem med .com här, Telia ADSL. Lokalt bekymmer? Postad 09 December 2010 - 21:03
Lokalt kanske? 42 minuters vänt hos 90200 och dom sa att dom har problem med tjänsten fast bredband. Jag bor i Tyresö som ligger söder om stan.
Postad 09 December 2010 - 21:04
Kanske gäller fiberkopplingar... sitter själv på en fiber lina, inte adsl.
Postad 09 December 2010 - 21:14
Sökte på nätet och slängde manuellt in dessa DNS-adresser på min router och det började fungera. Fråga mig inte varför
Primary: 129.250.35.250 Secondary: 129.250.35.251 Postad 09 December 2010 - 21:19
jepp exakt så gjore jag och då funkade det Postad 09 December 2010 - 21:27
Tack för tipset, funkar för mig nu också. Postad 10 December 2010 - 09:55
Hade samma bekymmer igår, DNS fel.
Kör dock med bredbandsbolaget och ADSL. Så Telia var nog inte den största boven. löste sig även för mig när jag bytte DNS server manuellt. Postad 12 December 2010 - 10:57
Hur rengör man bäst PS3'an? Den har börjat blitt varmare och varmare, och igår stängde den av sig för hetta.
Är damm i lådan, men vill ju inte dammsuga den, pilla lite med tops? Postad 13 December 2010 - 12:24
Hej,
Jag har att problem som jag behöver hjälp med. För en vecka sen gick det inte spela upp blu-ray filmer. Det verkade vara problem med just den skivan (hyrd). Men efter den så gick det bara spela dvd. Läste lite forum och såg att problem med linsen är vanligt. Och har man 40gb som vi så finns det två st - en för dvd och en för blu-ray. Rådet var att plocka isär konsollen och tvätta linsen. Vi har inte vågat ännu och vi har under veckan testat lite olika skivor. I helgen gick det helt plötsligt att spela blu-ray bortsett från den hyrda filmen. Så jag trodde ploblemet var löst och tänkte be om en ny film från hyrfilm bara. Men igår gick det helt plötsligt varken spela blu-ray eller dvd. Jag hade gjort en systemuppdatering - men det borde inte ha med det att göra. Allt annat funkar som det ska. Det som var extra knasigt var att det gick att se Vänner som vi har på dvd - men inga dvd-filmer. Väldigt konstigt!! Skulle kunna testa att tvätta linsen - men det innebär att jag måste plocka isär hela konsollen. Och det är jag inte så pigg på om det inte är det som är problemet. Att lämna in den kommer jag troligen stå för - så om det finns en annan lösning är det bra. Postad 13 December 2010 - 14:22
Du har 3 års reklamationsrätt. Postad 13 December 2010 - 15:19
Problemet är att jag inte har något kvitto. Köpt på budgivning... Postad 14 December 2010 - 00:28
Jag kanske är ute och simmar utan flytväst nu Samt vad menar du med att "vänner som vi har på dvd - men inga dvd filmer" Kan lika gärna ta upp mitt lilla problem jag fått. När jag spelat ett spel exempel Nhl 11 och ska avsluta spelet. Så trycker jag på Psn knappen och väljer avsluta spel. Ibland stänger det av sig som vanligt och jag kommer ut i XMB igen. MEN väldigt ofta så hänger sig konsollen när jag tryck yes för att avsluta spelet.. står bara wait.. sedan startar konsollen om sig.. Vad är fel? Händer väldigt ofta.. något man behöver oroa sig över? samt ibland efter dessa omstarter flimrar bilden i xmb men inte vid spel eller film.. Postad 14 December 2010 - 08:29
Gällande dnser; använd Googles:
http://code.google.c...eed/public-dns/ Sedan har jag problem med att uppgradera till tfirmware 3.55 f n. Kommer den ens åt nedladdningsservern så går det superlångsamt och stannar vid 3-6% trots upprepade försök. Efter lite undersökning är det fler (utomrikes) som har samma problem, men ingen här på forumet eller? Postad 14 December 2010 - 09:39
Hejsan!
Jag har ett problem med min Ps3:a det går inte att uppdatera den, den stannar på 4% varje gång jag försöker uppdatera den, sen står det följande. det är 60Gb versionen. Ett fel uppstod under uppdateringen (8002FOC1) <Rekommenderande åtgärder> Tryck på strömbrytaren på systemets framsida till dess att ett pip hörs från systemet. Dra därefter ur strömkabeln ur vägguttaget. Starta om systemet efter några minuter.Uppdateringen återupptas automatiskt när systemet startas om. Om uppdateringen återigen misslyckas skriver du ned felkoden "8002FOC1" och kontaktar support om du vill ha hjälp. Har provat det flera gånger men de blir samma sak igen. jag har även kontaktat support och fick som svar. Tack för ditt e-mail, tyvärr så låter det som ett fel i hårdvaran enligt din beskrivning Men innan vi går vidare ska vi testa med en återställning av operativsystemet, vänligen följ denna guide: Steg 1 · Stäng av ert PlayStation 3 på framsidan tills LED-dioden lyser rött. · Tryck och håll nere strömknappen, du kommer att höra ett pip, detta betyder att ditt PlayStation 3 startar upp. · Fortsätt att hålla nere strömknappen och efter ca 5 sekunder, kommer du att höra det andra pipljudet. · Fortsätt att hålla nere strömknappen och efter ca 5 sekunder, kommer du att höra det tredje pipljudet och nu kommer ditt PlayStation 3 att stängas av (LED-dioden är nu röd) Steg 2 · Tryck och håll nere strömknappen, du kommer att höra det första pipljudet pip, detta betyder att ditt PlayStation 3 startar upp igen. Fortsätt att hålla nere strömknappen och efter ca 5 sekunder, kommer du att höra det andra pipljudet Fortsätt att hålla nere strömknappen och efter ca 5 sekunder, kommer du att höra två snabba pipljud, Släpp strömknappen direkt. Om du har lyckats att aktivera Safe mode, kommer du nu att se ett meddelande: Connect the controller using a USB cable and then press the PS button (beroende på vilket språk du använder) Anslut en USB kabel mellan handkontrollen och ditt PlayStation 3 and tryck PS knappen för att komma in till Safe Mode. När du är inne i Safe Mode menyn ska du välja alternativ 3 och följa anvisningarna. Skulle ert PlayStation 3 stänga av sig direkt efter de två snabba pipljuden, eller om problemet kvarstår, är den defekt. För att få felet åtgärdat ska ni ta kontakt med butiken där ni har köpt ditt PlayStation 3 och be butiken skicka in ert PlayStation 3 till service. Har ni långt till butiken eller om den har gått i konkurs så kan ni ta kontakt med närmsta återförsäljare och fråga dem om hjälp med att skicka in er PlayStation 3. Vi kan inte tvinga en butik att hjälpa dig och nekar en butik så måste du testa med en annan. Vi tar inte emot PlayStation 3 direkt från privatpersoner. Butiken kommer att behöva er PlayStation 3 konsol och ett kvitto som visar när ni har köpt ert PlayStation 3. Vet butiken inte vart de ska skicka in ert PlayStation 3, ska de vända sig till Nordisk Film Kundtjänst eller till sin tilldelade säljare som hjälper butiken med rätt kontaktuppgifter till Nordisk Film Kundtjänst. Garantin för ert PlayStation 3 står förklarat på sidan 13, andra stycket i din användarmanual. Om er garanti har gått ut så ska ni ändå ta kontakt med återförsäljare för att lämna in ert PlayStation 3 på garanti alternativt reklamation. Tyvärr har vi inga priser för vad det kostar att laga ert PlayStation 3 , detta har däremot alla våra återförsäljare. Alla service, garanti och reklamationsfrågor tas mellan privatpersonen och butiken där ert PlayStation 3 är inköpt. Är ert PLAYSTATION köpt utanför Norden, ber vi er om att kontakta inköpsstället i respektive land. Vi kan tyvärr inte hjälpa er mer i detta ärende då vi bara har teknisk support. Beklagar det som har hänt men detta är tyvärr det enda vi kan göra för att snabbast lösa problemet. Med vänliga hälsningar/Best Regards Christian Playstation Hotline Nordisk Film har även provat detta men de funkade inte heller. Är det någon som har någon annan ide som jag kan prova? Mvh Roberth Redigerat av Roberth_J, 14 December 2010 - 09:40. Postad 14 December 2010 - 22:55
Jag hade precis samma problem men löste det genom att starta om alla routrar och switchar.
Postad 17 December 2010 - 17:35
Köpte för nån dag en ps3 slim, då jag va trött på att kånka den "tjockisen" fram och tillbaka till en andra TV när ungarna spelar LBP och toystory 3... tror inte det är bra för kontakterna att man flyttar varje dag heller... vill ha min BD spelare/spelmaskin på min plats!
Men nu får jag problem att få bild när jag kör HDMI genom Onkyon-HDMIsplitter-sen till TV och proj... funkar bara om jag inte har i till TVn, eller inte i till projektorn... funkade ju med tjocka ps3, är slimmen känsligare? Kör HTPC till onkyon med, där är inga som helst problem att få ut 1080p till både TV och proj genom HDMI splittern... Vill helst ha slimen till TVn och projektorn, den är ju mycket tystare... Redigerat av Garrett, 17 December 2010 - 17:45. Postad 20 December 2010 - 08:56
Det låter jäkla skumt, funkar bra med dubbla splitters till min slim, har du testat att göra splittern helt strömlös? kanske behöver en fresh start efter ny hårdvara
Postad 27 December 2010 - 13:38
[quote name='Mushunt' date='Dec 14 2010, 00:28 ' post='3122055']
Jag kanske är ute och simmar utan flytväst nu Samt vad menar du med att "vänner som vi har på dvd - men inga dvd filmer" Har inte testat spel. Och med Vänner-dvdn menade jag att det är väldigt konstigt att den funkar när inga andra skivor fungerar. Alltså att det är den enda dvd-skivan som går. Men nu fungerar dvd skivor igen. Men problemet med blu-ray kvarstår. Nu kan man få igång en skiva, men bilden fastnar efter ett tag eller hänger sig och sen stängs skivan av. Efter det så vill den inte kännas vid skivan längre. Alltså ikonen när man sätter i skivan syns inte längre. Vi har plockat isär PS3an och tvättat linsen och plockat ihop allt igen. Det verkade först att problemet var löst. Men som sagt - det är det inte. Är det lasern det är fel på ? Någon som har fixar detta? Var handlar det om för pris? Postad 29 December 2010 - 19:45
Nu har jag fått samma symptom inom en kort tid.
Började med att jag tittade på en DVD film i mitt Ps3a. Plötsligt så började bilden flimra väldigt i olika färger och nyanser. Nerifrån bildkanten började sedan ett blått sken blandat med myrornas krig svepa upp över bilden.. till slut pep konsollen till och startade om sig. Detta har börjat komma allt mer och mer. Någon som varit med om något liknande? Har inte testa byta kabel ännu, men tycker det är konstigt då jag kört med samma kabel sen konsollen köptes för 1 år sedan. Testade i vilket fall att ändra upplösningen ifrån 1080p till 1080i, får se om det kanske avtar efter detta.. Postad 30 December 2010 - 11:52
Har på senare tiden oxå börjat få lite bild artefakter, ser ut som bilden blinkar i texter och menyer, fast, det är toppen på bokstäver inte syns, underdelen ser skarp ut, sedan växlar det, botten ser oskarp ut, men toppen på bokstäverna ser bra ut, sedan ser allt suddigt ut ett par millisec..
Fast, bara i själva huvudmenyn och PSstore, i spel ser allt bra och stabilt ut.. Ibland så ser dock allt perfekt ut, vet inte om det har med värme att göra, lilla ps3'an blir jättevarm, fast den står helt fritt... Är inte TV'n, den fungerar utmärkt med datorn och tv tittande. Gjorde en backup för säkerhets skull, är en ett år gammal slim.. Postad 01 January 2011 - 17:46
I går när vi satte i en skiva stängde PS3 av min Pioneer tv !!!. Det är inte första gången det händer när vi sätter i en film !!. Verkar ju helt konstigt med de senaste uppdateringarna. Inte nog med det, sen rök givetvis den av och på sättningsbara förlängningskontakterna. Det bara sprakade i den. Som en extra vinst på nyår gick även huvudproppen till huset !. Kul när det inte fanns några nya att köpa. Vad är det för felinfo systemet sänder genom HDMI till tv´n ?. Jag hoppas inte min tv kommer att ryka p.g.a det här. Vad gör man då ?. Tvn går inte att köpa längre och är i gott skick men jag kommer inte att få ut mycket på försäkringen p.g.a att tvn är ca 4 år. Jag vill heller inte ha en annan tv. Det här PS3 systemet är ju helt sjukt dåligt.
En sak är väldigt konstig : När man går in på Home blir man utsparkad med diverse felkoder. Men när man ska köpa något i PS3 Store funkar det som en vinst varje gång....hmmm. PS3 kan ju skylla på att de ALLTID kör med en BETA version, men jag har börjat tröttna nu. The Sims 3 har MASSVIS med buggar också. Hur många hundratals timmar har man suttit och sen ska man spara. Glöm det. Supports ENDA riktiga email adress hänvisar tillbaks till en FAQ där det inte finns en enda fråga om denna saken !!. Man kan alltså inte nå support, vilket är mer än skamligt för ett så stort företag !. Dessutom stannar spelet helt av ibland när man går ut på kartan och allt blir svart utom ikonerna till husen...OMG. Konstigt att de tar så bra betalt för spelet och andra saker online (90 kr för peruker....) när spelet inte ens är början till färdigt !. Move kontrollen suger också. Jag har ett väldigt litet storarum och ska därför behöva lyfta bort bordet över soffan och ut i hallen för att kunna spela !. Om man sedan centrerar move dosan med rätt avstånd, så får man köra armbågen in i soffan för att det ska funka bakåt..Det är inte lätt att vara flyttkarl om man tänker spela själv heller. Det tar över en timma för mej att säkerhetskopiera systemet. Det är inte kul. PS3 ersätter inte datan utan kör USB hårddisken full med en ny uppsättning varje gång. Så två ggr (minst) har man suttit och väntat och fått en rolig nyhet när man kikat. Hårddisk full, kan inte säkerhetskopiera.... Precis som i en dator om du felaktigen lägger på för lite eller för mycket pasta vid kylningen av processorn, så kommer processorn överhettas. Detta är ett STORT tillverkningsfel !. Billig produktion helt enkelt. Mitt nya mini keyboard slutade fungera till mitt ps3 cirka tredje gången vi använde det. Ska man behöva ha deras egna keyboards ? 2 st mejl till Mediamarkt hr jag inte fått svar på. Jag får åka mer än 20 mil för att lämna och hämta konsollen i.s.f. Borde man inte få nån skriftlig garant om att man skulle kunna få ett nytt i utbyte direkt, eftersom man vet att det är ett tillverkningsfel på den ?. Jag uppmanar alla att lämna tillbaks sina konsoller på garantin så att konsumenter slipper dras med irriterande felaktiga utsläpp på marknaden. Spela ska ju vara en rolig upplevelse. Mitt PS3 får mej att vilja sluta spela eller sätta på mitt WII i fortsättningen. Postad 01 January 2011 - 18:11
Du skämtar va ?
Detta är ju ett fel på de avstängningsbara förgreningskontakterna, har haft samma sak själv. Får jag gissa att förgreningskontakterna är köpt på ClasOhlsson eller kjell.com ?
Aldrig hänt mig, du skriver ju att det funkar då du ska köpa ? Har du kollat att Home inte har driftstörningar då du upplever problem ?
Detta är ju inte ett problem med PS3, utan med spelet, SIMS. Att EA som har spelet har en support som suger är ju välkänt, allt de rör vid blir skit. Skyll på EA, inte PS3. ??? Vad sysslar du med, om jag får fråga ????? Vad är det för minikeyboard, är det Sony's eller något annat märke,logitech eller ? Pröva med att omtilldela keyboardet till ett annat kontrollernummer, så att det inte är en krock med kontrollernummer, går att hitta med att hålla in PS knappen och välj omtilldela kontroller. Postad 01 January 2011 - 18:45
Annat märke såklart. Hur ska man omtilldela ett keyboard som inte är ett PS3 keyboard. På tal om det så funkade inte ett spel till move heller om man inte omtilldelade move-kontrollen till ett visst nummer. Nummer sju tror jag. Fast det sög ju att bara få DEMOS med när man köpte move kontrollen också. Finns heller inga roliga spel att köpa, eftersom de är så få. Släpp skiten först och gör spel sen ifall MOVE inte blir någon succe, vilket det inte kommer att bli. Tyvärr. Postad 07 January 2011 - 23:36
Försöker koppla min PS3a till min Epson tw5500 projektor via en Denon 1908
Då klarar projjen bara 720p... Drar ja igång 1080p på den när ja väljer de under inställningarna på PS3an så får ja bara en blå bild och texten unsupported och ett klickande ljud i högtalarna... Men drar ja iställe kabeln direkt till mellan PS3 och projje så funkar de.. Är de nån annan inställningar ja har glömt i ps3an ??? Funkar ju att köra me comhems Humax HDbox på 1080i och även ac-ryan med 1080p via denon med HDMI till PS3an Men just ps3 till projje via denon så dör de Postad 10 January 2011 - 07:26
Är det via samma HDMi-utgång i förstärkaren? Har du ställt in i PS3an att det skall vara 1080p?
Postad 12 January 2011 - 12:46
Ja
Det när ja ställer in 1080p åt ps3an ska testa om det funkar som den slocknar Kör ja 720p så kommer bilden och funkar efteråt Postad 12 January 2011 - 16:06
Låter som att det är i förstärkaren problemet ligger. Klarar förstärkaren att skicka vidare 1080p? Är den rätt inställd för det?
Postad 12 January 2011 - 16:17
Haha,,så klart det är PS3 och MOVEs fel att ditt vardagsrum är för litet. Snacka om att leta fel, hela din post var ju bara för rolig! Postad 13 January 2011 - 09:28
Ja de skumma är den fungerar på AC Ryan på 1080p... Men rycker ja ur HDMI ur ac ryan och kopplar den till PS3an så blir de blå bild... Funderar på om ps3an försöker skicka i 24hz eller nåt annat skumt som inte ac ryan gör... Och de är där de strular Postad 13 January 2011 - 13:42
Går det att stänga av det irriterande pipet när man startar konsollen?
Det skär i min själ när det kommer varje gång jag startar ps3:an. Postad 14 January 2011 - 14:46 "skumt"? När det gäller BD-film så SKA den skicka 24 p. Men den lär ju inte göra det när du spelar, t.ex. Postad 18 January 2011 - 23:11
Har nästa samma problem, dock får ja endast 576i som bästa upplösning, men 1080p när den är direkt kopplad till projektorn. Har varit i kontakt med support och dom trodde att det kunde vara undermålig kvalité på min 15m hdmi kabel som går till projektorn. Han påstod även att signalen via hdmi på ps3an är något svagare än normalt vilket ställer högre krav på kabeln. Vet ej om detta stämmer dock, har ej kunnat testa än. Om du har kommit på lösningen får du gärna säga till då jag vill veta så jag också får min att fungera.. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |