Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - TVIX M-4000/5000 *

1769 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TViX M-4000P (Mediaspelare) 1 8.48148 (26) Inga priser
TViX HD M-5000A (Mediaspelare) 1 8.499998 (17) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 05 March 2007 - 21:20

Unregistered00068bcf
  • Unregistered00068bcf
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Vart precis och köpt D-Link DWL-G132 USB 2.0 WLAN usb sticka.
När jag stoppar in den så är fortfarande wifi texten gråad.
Är det nån mer inställning som behöver att göras innan man kan använda usb wifi sticka ?

<{POST_SNAPBACK}>

Det är bara D-Link DWL-G122 (HW ver. C1) som fungerar av dlinks stickor tydligen. Jag provade en D-Link DWL-G122 (HW ver. B1) förut och den funkade inte.

Postad 05 March 2007 - 21:30

NalliZ
  • NalliZ
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Vart precis och köpt D-Link DWL-G132 USB 2.0 WLAN usb sticka.
När jag stoppar in den så är fortfarande wifi texten gråad.
Är det nån mer inställning som behöver att göras innan man kan använda usb wifi sticka ?

<{POST_SNAPBACK}>

Det är bara D-Link DWL-G122 (HW ver. C1) som fungerar av dlinks stickor tydligen. Jag provade en D-Link DWL-G122 (HW ver. B1) förut och den funkade inte.

<{POST_SNAPBACK}>

Det lät inte så bra...
Nu när man redan köpt ett..
Tror du att det kommer möjligheten att använda det i kommande firmware ?

Postad 06 March 2007 - 09:05

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0

Nya frågor :)

Är det någon som har jämfört denna med en DVD-spelare med uppskalning, t.ex Denon 1930 eller Yamaha S1700?

Det jag funderar över hur bra bildkvalitéten blir från denna. Ska man helt enkelt strunta i att investera i en ny DVD och bara skaffa en sådan här?  :)

MVH Kribban

<{POST_SNAPBACK}>

Den är riktigt bra på att skala upp. Men iom att den inte har stöd för DVD-krypteringen kan du inte spela upp DVD-filmer som inte rippats.
Så att inte ha en DVD-spelare är nog lite dumt om du eller nån annan i din familj tex. hyr eller lånar en film. Då måste dom rippa den först...

<{POST_SNAPBACK}>

Hej igen :blink:

Vad är det som sköter uppskalningen i Tvixen?

MVH Kribban

Postad 06 March 2007 - 10:39

Unregistered30cee222
  • Unregistered30cee222
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

La in nya firmwaren 2.1.3 och den fungerade i alla fall. Såg inte heller något nytt i den.

Testade även att koppla in min nyinköpta HDDVD spelare till min Xbox in i Tvixen för att kika om det fungera. Gjorde det då? Jo, fungerade perfekt med dom skivorna jag testade med, dock så kan man ju inte spela hddvd filmer men vanliga dvd:er fungerade utmärkt.
Får man ytterligare ett användningsområde för den.

1. Till xboxen
2. Till PC:n
3. Till Tvixen.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag antar att det var kopierade DVD:er du testade med? :(

<{POST_SNAPBACK}>

Nä, det var orginalfilmer.

<{POST_SNAPBACK}>

Oj! Intressant info! Trodde inte att TViX:en hade stöd för att dekryptera CSS-skyddade skivor ens via extern DVD. Kanske man ska ta och köpa en extern DVD-spelare och hiva någon av de andra. B)

<{POST_SNAPBACK}>

Har du kopplat den externa dvd:n direkt till tvixen eller kopplar du den till xboxen och sen vidare via nätverket till tvixen?

Om detta fungerar borde det inte fungera att spela upp dvd-filmer på datorns dvd-spelare och streama till tvixen?

Postad 06 March 2007 - 11:51

nlindholm
  • nlindholm
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
"Om detta fungerar borde det inte fungera att spela upp dvd-filmer på datorns dvd-spelare och streama till tvixen?"

Jag önskade det gick men det går inte. Då hade man ju kunnat streama allt matrial från datorn
till tvixen (via t e x VLC spelaren) men mig veterligen går inte det. Är det nån som provat och iså
fall hur satte ni upp den "Grajen" :-)

Nik

Redigerat av nlindholm, 06 March 2007 - 11:51.

Postad 06 March 2007 - 12:05

Unregistered30cee222
  • Unregistered30cee222
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

"Om detta fungerar borde det inte fungera att spela upp dvd-filmer på datorns dvd-spelare och streama till tvixen?"

Jag önskade det gick men det går inte. Då hade man ju kunnat streama allt matrial från datorn
till tvixen (via t e x VLC spelaren) men mig veterligen går inte det. Är det nån som provat och iså

Nik

<{POST_SNAPBACK}>

Menade mer att man delar ut dvd-spelaren och spelar upp på twixen, likadant som man delar ut en mapp på en HD i datorn. Har provat detta förrut men då funkade det inte.

Skulle vara väldigt trevligt om man kunde hitta något sätt att spela upp dvd-skivor på tvixen, berätta gärna mer om någon fått det att funka.

Postad 06 March 2007 - 12:10

nlindholm
  • nlindholm
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Nik

<{POST_SNAPBACK}>

Menade mer att man delar ut dvd-spelaren och spelar upp på twixen, likadant som man delar ut en mapp på en HD i datorn. Har provat detta förrut men då funkade det inte.

Skulle vara väldigt trevligt om man kunde hitta något sätt att spela upp dvd-skivor på tvixen, berätta gärna mer om någon fått det att funka.

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med. Om det hade varit "The ultimate" i HD multi media blah blah så hade den haft
en DVD/DVR och TVtuner från början. Då hade man sluppit alla extra boxar och tjafs runt
TVn. Men nu ville dom inte det :( Tekniken finns ju där så jag fattar inte varför ingen har
gjort en sån "Mojäng" ännu ??? nåväl TViX M5000A är ok ändå !

Postad 06 March 2007 - 12:16

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Nästa modell som kommer snart är ju kompitabel med den nya tunern :(

Postad 06 March 2007 - 12:17

balagarba
  • balagarba
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0

Nik

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Ett alternativ är att köra med en extern dvdbrännare som kopplas in via usb.Funkar kanon.

Postad 06 March 2007 - 12:47

michepiche
  • michepiche
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Nik

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Ett alternativ är att köra med en extern dvdbrännare som kopplas in via usb.Funkar kanon.

<{POST_SNAPBACK}>

DET ska jag ttesta då jag kommer hem,,, har varit på väg att köpa ny dvd-spelare men fungerar detta så hmmm ja varför inte...vi får se...återkommer med info efter 18.00 om inte någon annan hunnit före...

Postad 06 March 2007 - 13:00

Unregistered30cee222
  • Unregistered30cee222
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Nik

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

DET ska jag ttesta då jag kommer hem,,, har varit på väg att köpa ny dvd-spelare men fungerar detta så hmmm ja varför inte...vi får se...återkommer med info efter 18.00 om inte någon annan hunnit före...

<{POST_SNAPBACK}>

Låter ju riktigt bra, ska ändå köpa mig en ny dvd-brännare så då kan man ju lika gärna köpa en extern. Fler som provat detta, ingen som stött på problem?

Postad 06 March 2007 - 14:45

Unregistered24f52543
  • Unregistered24f52543
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har en M4000P (400Gb) inköpt för 2 veckor sedan.

Nöjd, funkar bra istort.
Fotovisningsdelen är illa pga inga miniatyrer visas och "Next" inte funkar något vidare.
Låter inte så farligt. (fläkten är på läge "normal")
Tänkt ha den främst hemma framför TVn samt i båten eftersom den är effektsnål.

Men nu till grejen.. Eftersom jag har ALLA filmer endast på Tvixen och är en man-av-inte-ha-kopior-överallt-ordning så vill jag kunna från någon av de datorer jag har i huset kunna se filmer från tvixen.

Speciellt när frugan tittar direkt från tvixen och man själv smugit sig iväg till något annat hörn...eller sonen vill kolla på någon barnfilm... Å FTPa upp en hel kopia på filmen lokalt först går fetbort. Så... det finns en samba klient på den som gör att man kan "streama" men ingen samba server så det går åt andra hållet?

Alltså, Jag vill kunna från PCn titta på filmer från TVIXen från nätet direkt utan att starta ftpklient, vänta 20 minuter, eller, koppla ur tvixen, koppla in via USB till en dator eftersom A) det är struligt, B) den kan vara upptagen framför tvn.

Om det inte finns, funderar jag på att göra ett program som checkar tvixen 1ggr timme och synkar allt med en annan server via ftp. Men då finns kopior och.... buuh! :(

Redigerat av Unregistered24f52543, 06 March 2007 - 14:48.

Postad 06 March 2007 - 15:20

balagarba
  • balagarba
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0

Nik

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Låter ju riktigt bra, ska ändå köpa mig en ny dvd-brännare så då kan man ju lika gärna köpa en extern. Fler som provat detta, ingen som stött på problem?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag Använder en,LG DVD±RW/RAM DOUBLE LAYER 16X EXTERN USB 2.0. Inköpt på dustinhome,Och den funkar kanon.Vet inte om Tvixen stödjer alla externa spelare.Den har då inte stöd för alla Digitalkameror via usb.

Postad 06 March 2007 - 15:39

nlindholm
  • nlindholm
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Har en M4000P (400Gb) inköpt för 2 veckor sedan.

Nöjd, funkar bra istort.
Fotovisningsdelen är illa pga inga miniatyrer visas och "Next" inte funkar något vidare.
Låter inte så farligt. (fläkten är på läge "normal")
Tänkt ha den främst hemma framför TVn samt i båten eftersom den är effektsnål.

Men nu till grejen.. Eftersom jag har ALLA filmer endast på Tvixen och är en man-av-inte-ha-kopior-överallt-ordning så vill jag kunna från någon av de datorer jag har i huset kunna se filmer från tvixen.

Speciellt när frugan tittar direkt från tvixen och man själv smugit sig iväg till något annat hörn...eller sonen vill kolla på någon barnfilm... Å FTPa upp en hel kopia på filmen lokalt först går fetbort. Så... det finns en samba klient på den som gör att man kan "streama" men ingen samba server så det går åt andra hållet?

Alltså, Jag vill kunna från PCn titta på filmer från TVIXen från nätet direkt utan att starta ftpklient, vänta 20 minuter, eller, koppla ur tvixen, koppla in via USB till en dator eftersom A) det är struligt, :unsure: den kan vara upptagen framför tvn. 

Om det inte finns, funderar jag på att göra ett program som checkar tvixen 1ggr timme och synkar allt med en annan server via ftp.  Men då finns kopior och.... buuh! :(

<{POST_SNAPBACK}>

Om du menar streama samma film som "dom andra" i huset kollar på i TViXen så är
svaret nej (inte mig veterligen i ala fall B) )
Däremot vet jag inte om du kan via en FTP klient "klicka" på en annan fil i TViXen från din
PC och kolla på den (via VLC eller annat jox i datorn) ? Låter som jag måste hem och testa
detta. Jag återkommer ikväll

NIK

Postad 06 March 2007 - 18:36

shampo
  • shampo
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
Installerade ett Linksys usbnätverkskort idag, dock så får jag det inte att fungera.

Hittar min router (netgear 624) och får ipadress från den men jag kan inte ansluta till min dator. Står bara att han inte hittar sökvägen.

Sätter jag i nätverkskabeln fungerar det direkt. Har valt wi-fi som "default".

Någon som har något tips?

/Fredrik

Postad 06 March 2007 - 22:22

Dyksigge
  • Dyksigge
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har också problem med mitt Linksys WUSB54GC. Inga problem att köra Samba eller FTP men får inte NFS att fungera! Kör NFS 1.0.8 och Firmware 2.1.0. Använder samma mapp som för Samba. Provat att flytta den till olika ställen men samma fel - hittar inte disken!

Sett att man ref till olika sätt att skriva servernamnet på såsom tvixhd1, /tvixhd1 resp //tvixhd1!
I windows värden skulle det vara typ d:\\music\tvixhd1!

Går bet! Vad gör jag för fel?

/Sigge

Postad 06 March 2007 - 22:34

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlägg
  • 0
Gissar att många som har en TVIX har testat andra lösningar. Jag skulle vilja veta hur en TVIX är jämfört mot en PC. Just nu har jag en bärbar PC som är ansluten via VGA. Använder Windows Media Player 11, VLC mm.

a) bildkvalité vid filmvisning blir det bättre med en TVIX? och dess TV interface jämfört med PC's VGA anslutning?

:( handhavande med film och ljudarkiv i en PC jämfört med TVIX meny?

c) PC har den fördelen att man kan ta in Internet på TV'n och se program via Internet

Vad är TVIX styrka jämfört med en mini-PC eller laptop?

Postad 07 March 2007 - 00:51

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

• 676 inlägg
  • 0

Har också problem med mitt Linksys WUSB54GC. Inga problem att köra Samba eller FTP men får inte NFS att fungera! Kör NFS 1.0.8 och Firmware 2.1.0. Använder samma mapp som för Samba. Provat att flytta den till olika ställen men samma fel - hittar inte disken!

Sett att man ref till olika sätt att skriva servernamnet på såsom tvixhd1, /tvixhd1 resp //tvixhd1!

/Sigge

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har samma problem som du, får inte NFS att funka med NetShare 1.08 ihop med mitt Linksys WUSB54GC. Om jag istället kör NFS via "Windows Services for UNIX" (LÄNK) så funkar det alldeles utmärkt. Har tyvärr ingen aning om vad det kan bero på.

Postad 07 March 2007 - 08:46

IntelliQent
  • IntelliQent
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Om det inte finns, funderar jag på att göra ett program som checkar tvixen 1ggr timme och synkar allt med en annan server via ftp.  Men då finns kopior och.... buuh! :(

Varför flyttar du inte disken från tvixen till servern och streamar allt därifrån? Löser alla dina bekymmer.

Postad 07 March 2007 - 09:11

Tresor
  • Tresor
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
Precis Gahn flytta disken till en dator så har du inga problem längre. Om du inte visste det så är det en helt vanlig IDE disk som sitter i Tvixen så den skall passa i vilken PC som helst, och det är inga som helst problem att plocka ur den heller.

//NJ

Postad 07 March 2007 - 13:17

Dyksigge
  • Dyksigge
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

/Sigge

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har samma problem som du, får inte NFS att funka med NetShare 1.08 ihop med mitt Linksys WUSB54GC. Om jag istället kör NFS via "Windows Services for UNIX" (LÄNK) så funkar det alldeles utmärkt. Har tyvärr ingen aning om vad det kan bero på.

<{POST_SNAPBACK}>

Tack Teppic! Fungerar perfekt och härligt att få tillbaka åäö å lite bättre speed! Skickade i alla fall frågan vidare till Dvico så får vi vad se säger.. .

Postad 07 March 2007 - 17:22

shampo
  • shampo
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

/Sigge

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Tack Teppic! Fungerar perfekt och härligt att få tillbaka åäö å lite bättre speed! Skickade i alla fall frågan vidare till Dvico så får vi vad se säger.. .

<{POST_SNAPBACK}>

Synd att man kör vista home premium då :(
SFU finns inte dit.

Redigerat av shampo, 07 March 2007 - 20:29.

Postad 07 March 2007 - 20:06

Unregistered857dc85f
  • Unregistered857dc85f
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Jag har ett problem med en imgfil.. Jag döper om den till iso i slutet men det syns inte ens när jag sätter på tvixen! OM den inte funkade att se så borde man iaf kunna se den i menyn eftersom ändelsen är rätt och sedan så kan den inte spela upp.

Men nu är problemet att jag inte ens ser filen och kan testa den. Några förslag? Har inte varit med om detta tidigare, kört img filer till iso utan vidar vilket funkat kanon.

Postad 07 March 2007 - 23:18

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0
Jag skulle vilja se stöd för denna makapär i en framtida firmware version! Vart skickar man requests för önskemål?

Postad 07 March 2007 - 23:25

Magne
  • Magne
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Jag har ett problem med en imgfil.. Jag döper om den till iso i slutet men det syns inte ens när jag sätter på tvixen! OM den inte funkade att se så borde man iaf kunna se den i menyn eftersom ändelsen är rätt och sedan så kan den inte spela upp.

Men nu är problemet att jag inte ens ser filen och kan testa den. Några förslag? Har inte varit med om detta tidigare, kört img filer till iso utan vidar vilket funkat kanon.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag antar att du har "dölj filnamnstillägg för kända filtyper" bortkryssat eftersom du har gjort det tidigare, och det har fungerat. Annars så låter det precis som det felet.

Postad 08 March 2007 - 08:44

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Frågan kanske har varit uppe innan men jag hinner inte läsa hela tråden på jobbet :) Kan man dimmra eller stänga av belysningen av knapparna (manöverknapparna)?
Tittar man på bilderna här i forumet så lyser de rätt starkt.

MVH Kribban

Postad 08 March 2007 - 09:05

KingD
  • KingD
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Frågan kanske har varit uppe innan men jag hinner inte läsa hela tråden på jobbet :(  Kan man dimmra eller stänga av belysningen av knapparna (manöverknapparna)?
Tittar man på bilderna här i forumet så lyser de rätt starkt.

<{POST_SNAPBACK}>

Det är inget större problem. Knapparna lyser bara i standby-läge. När du drar igång en film/låt så slocknar knapparna.... vilket är tur, man blir ju snöblind av intensiteten i dioderna! :)

Postad 08 March 2007 - 09:16

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Ahhh toppen. Tack för det snabba svaret :)

Postad 08 March 2007 - 09:18

nlindholm
  • nlindholm
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Ahhh toppen. Tack för det snabba svaret :)

<{POST_SNAPBACK}>

Då fattas det bara att gå och köpa en Tvix nu "Kribban" :(

Nik

Redigerat av nlindholm, 08 March 2007 - 09:19.

Postad 08 March 2007 - 09:23

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Finns ju inga i lager :)

Postad 08 March 2007 - 16:41

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Finns ju inga i lager :D

<{POST_SNAPBACK}>

Har varit i kontakt med Mediamania.se's underbara (!) support och enligt Zainab där så kommer dom få in enheterna antingen nu på fredag eller på måndag om allt går som det ska från agenten. Så det är bara att förboka!

Postad 08 March 2007 - 18:30

Unregistered857dc85f
  • Unregistered857dc85f
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Jag antar att du har "dölj filnamnstillägg för kända filtyper" bortkryssat eftersom du har gjort det tidigare, och det har fungerat.

Var hittar jag detta? Enda grejen jag gjort är att bytt disk i tvixen.. Den är master och en xvid fil har jag sett på med den nya disken. Jag har oxå lyckats se en annan isofil..

Postad 08 March 2007 - 19:33

Thuyner
  • Thuyner
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0
I "Den här datorn" eller annan mapp, tryck

Verktyg > Mappalternativ > Visning

så har du det där :D

Postad 08 March 2007 - 21:12

Unregistered857dc85f
  • Unregistered857dc85f
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Tack så mycket!=) Jag har bytt dator och denna inställning var inte som tidigare=)

Postad 08 March 2007 - 22:53

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0

Finns ju inga i lager :D

<{POST_SNAPBACK}>

Har varit i kontakt med Mediamania.se's underbara (!) support och enligt Zainab där så kommer dom få in enheterna antingen nu på fredag eller på måndag om allt går som det ska från agenten. Så det är bara att förboka!

<{POST_SNAPBACK}>

Sluta hetsa mig :lol:

Postad 08 March 2007 - 23:12

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Sluta hetsa mig :D

Do it, Do it, Do, it! ;D

Postad 09 March 2007 - 08:59

nlindholm
  • nlindholm
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Sluta hetsa mig :lol:

Do it, Do it, Do, it! ;D

<{POST_SNAPBACK}>

Säljs det inga M5000A längre ? I så fall skulle jag beställa en sån Kribban med tanke på
dom problem med 4k som jag har läst här (fläktproblem, rökutveckling, brand mm)
Min har funkat i snart 3 månader och har inga av dessa problem Köp en sån istället om
det går vill säga :D

Ps. Observera att detta inte är en "hets" utan bara en ren och skär "Uppmaning" :P

Postad 09 March 2007 - 09:10

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
:D :lol: Jag har för mig att jag läste att importören beslutade att upphöra med 5000 i Sverige pga att de är så lika i specifikationerna. Det blir förmodligen en investering nästa vecka för då ska DustinHome få in dem i lager.

Edit : länk angående TVIX 5000 i Sverige

http://www.hemfem.se...viktigaste.aspx

MVH Kribban

Redigerat av kribban, 09 March 2007 - 09:11.

Postad 09 March 2007 - 11:29

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0
Hursomhelst så finns den hos mediamania.se idag eller på måndag =) Detta kan du ta som hets =)

Postad 09 March 2007 - 12:01

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Fick ett mail från prisjakt att de hade den i lager nu men de är 300:- dyrare :)

Postad 09 March 2007 - 12:26

Thuyner
  • Thuyner
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0
Fortfarande ingen som vågat sig på att brutalt slita upp sin 4000...? :)

Do it, Do it, Do, it! ;D

:)

Postad 09 March 2007 - 15:36

Axxel
  • Axxel
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Tjena - en sak jag inte förstår är: Kan man komma åt Tvixen från PC'n? Det framgår inte riktigt nånstans.

Edit: Tvix 5000 verkar ju finnas visst då (på lager står det här) - klarar den dubbelriktad kommunikation, alltså inte bara kolla grejer på PC utan att PCn kommer åt Tvixen? Jag såg att det finns en separat mjukvara - vad gör den?

Redigerat av Axxel, 09 March 2007 - 15:41.

Postad 09 March 2007 - 15:44

nlindholm
  • nlindholm
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Tjena - en sak jag inte förstår är: Kan man komma åt Tvixen från PC'n? Det framgår inte riktigt nånstans.

<{POST_SNAPBACK}>

Jepps. Installera och starta ett FTP program. Logga in med Tvixens ip adress och
pasword kolla undet "STETUP" efter ditt eget password...
http://www.tvix.co.k...ATID=3&SCATID=2

Tjing
Nik :)

Postad 09 March 2007 - 16:12

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

Mitt dåliga samvete meddelar härmed att TViX Helper blir lite försenad...

Stå ut med mig några dagar till!  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Så nu har vi stått ut 5 dgr ! :) :)
hur går det med progget?

Edit: väntar otåligt som ett litet barn

Redigerat av Biggles2002, 09 March 2007 - 16:30.

Postad 09 March 2007 - 16:42

NiklasK
  • NiklasK
  • Lärjunge

• 452 inlägg
  • 0
Då man själv kör Mac är väl risken att man missar tocr´s projekt (som verkar Windows baserat). är det nån som har lite guidelines vad och hur mycket som man kan ändra när det gäller menyer, ikoner m.m. Har försökt läsa mig till detta men inte lyckats.

Skulle vara grymt kul om man kunde få in lite Mac inspirerade ikoner som ser snyggt ut.

Postad 09 March 2007 - 16:50

HeMeleNoLilo
  • HeMeleNoLilo
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Jag skulle vilja se stöd för denna makapär i en framtida firmware version! Vart skickar man requests för önskemål?

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan kanske gå in och fråga dom på My Q&A på supporten?
http://www.tvix.co.k...oards/MyQA.aspx

Postad 09 March 2007 - 17:00

tarip
  • tarip
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Det är ingen som är duktig på programering och kan sudda ut koden som gör CSS skyddet i senaste firmware. Det skulle vara så himla underbart att kunna dela ut dvd spelaren i datorn direkt till tvixn. Jag är ingen pirat, eftersom då skulle jag bara rippa filmen, men det skulle underlätta så mycket om man bara kunde använda datorns dvdspelare.

Postad 09 March 2007 - 17:20

Axxel
  • Axxel
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Jepps. Installera och starta ett FTP program. Logga in med Tvixens ip adress och
pasword kolla undet "STETUP" efter ditt eget password...
http://www.tvix.co.k...ATID=3&SCATID=2

Tjing
Nik :)

<{POST_SNAPBACK}>

schysst!
Men krävs att man formaterar disken på något speciellt vis? Jag tänkte nämligen på att det ligger Linux i burken och linux kan väl inte skriva till NTFS eller?

Postad 09 March 2007 - 17:31

Axxel
  • Axxel
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan kanske gå in och fråga dom på My Q&A på supporten?
http://www.tvix.co.k...oards/MyQA.aspx

<{POST_SNAPBACK}>

tja, kan du berätta lite om vad för CSS skydd som finns i firmware? Vad gör den?

Postad 09 March 2007 - 17:35

OWC
  • OWC
  • Beroende

• 1059 inlägg
  • 0

Fortfarande ingen som vågat sig på att brutalt slita upp sin 4000...? :)

Jo, jag har öppnat den några gånger. Är det något speciellt du är nyfiken på?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.