Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson P1i *

1847 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 september 2007 - 10:24

Hawaii
  • Hawaii
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Du ska installera temat i en mapp i din telefon, tex mappen "annat" på minneskortet. Därefter går du in i den mappen via telefonen, letar upp temat du nyss lagt in och väljer "installera". När du gjord det så kan du hitta det via den vanliga ändra tema vägen.

Hur får jag mina teman att fungera?

Har laddat ner ett tema, och har överfört det till minneskortet men sen så ser jag inte temat någonstans i någon mapp? Lite vilsen =)
Jag vet att det kommer komma spydiga kommentarer nu men hoppas jag får ett konkret svar som svarar på min fråga så skulle jag vara väldigt tacksam.

Tack på förhand

Hawaii

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Tack så mycket! =)

Postad 15 september 2007 - 12:20

BlinkingLEDs
  • BlinkingLEDs
  • Lärjunge

• 363 inlägg
  • 0

begäran om MIDie kommer alltid up när jag kör wintrade mobil alternativa svar är
nej inte denna gång
ja bara denna gång
nej inte denna session
ja bara denna session
nej aldrig 

hur kan jag slippa den rutan varje gång jag ör programmet ??  eler är det så sjukt att det inte går att få bort det

EDIT körde in opera mini och får samma fråga :)  snälla någon hur får man bort frågan?

<{POST_SNAPBACK}>

edit 2
Letade runt lite på andra siter och måste säga att om inte detta fixas suger ju p1an rätt hårt
http://www.esato.com...hp?topic=154648

<{POST_SNAPBACK}>

det va väl ändå lite väl hårt att döma ut den helt pga en enda sak? ;)

Postad 15 september 2007 - 13:00

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Har alltid fungerat så på min P990i
Kan inte tycka att det är jobbigt att trycka ja en gång innan man surfar..
Inte så att det behövs tryckas före varje sida man vill till eller så :)

Postad 15 september 2007 - 13:06

Unregistered8a9666a6
  • Unregistered8a9666a6
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Någon som hittat en vettiga applikation för alarm (typ alarm manager). Hittar bara massa till s60 och inga till uiq3. SEs egna saknar förlängd snooze och det är myyycket viktigt. Jag har inte hittat det iaf...

//Oscar

Redigerat av Unregistered8a9666a6, 15 september 2007 - 13:07.

Postad 15 september 2007 - 14:53

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Har hittat ett program

The mobile phone alarm sound (and vibrate if supported), occur at the alarm time. It is possible to snooze for 10 minutes after which the alarm will sound again. This pattern repeats until the user presses the stop button. Many different sounds are possible, including where supported by the phone, some with an increasing volume. Each alarm can be set to use a different sound.

InfoTime heter programet..
Finns att köpa på www.my-symbian.com

Postad 15 september 2007 - 21:20

Unregisteredcb98efd7
  • Unregisteredcb98efd7
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Är det nån här som kan svara på om det är möjligt att få ut ljudet från telefonenes mediaspelar i bilens högtalare?
Bilen kommer att bli en Saab 9-3 -08 med handsfree monterat av Saab. jag vet att "telefonpratet" går ut i minst två av bilens högatalare, men hur är det med sånger, ljud och melodier? :)
//T

Postad 15 september 2007 - 21:48

von Henric
  • von Henric
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej,

Vad heter 4GB-minneskortet som dom flesta verkar använda sig av? Fungerar ett "SanDisk flash-minneskort - 4 GB - Memory Stick Micro (M2)" ?

pm går bra för relevanta återförsäljare.

Tack

MVH Henric

Postad 16 september 2007 - 08:17

promaster
  • promaster
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Hej

Någon som har provar skype plugginet till P1i från http://www.iskoot.com ?

Postad 16 september 2007 - 08:23

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0

Hej

Någon som har provar skype plugginet till P1i från http://www.iskoot.com ?

<{POST_SNAPBACK}>

du kan väl va den första?

Tror dom flesta kör Fring eller Agile

Postad 16 september 2007 - 13:43

Cmdr_Chakotay
  • Cmdr_Chakotay
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Är det nån här som kan svara på om det är möjligt att få ut ljudet från telefonenes mediaspelar i bilens högtalare?
Bilen kommer att bli en Saab 9-3 -08 med handsfree monterat av Saab. jag vet att "telefonpratet" går ut i minst två av bilens högatalare, men hur är det med sånger, ljud och melodier?  ;)
//T

Du kan ju alltid göra som jag annars och köra ut ljudet via en FM-sändare till bilens radio, funkar kanon B)

Postad 16 september 2007 - 13:47

Cmdr_Chakotay
  • Cmdr_Chakotay
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Vad heter 4GB-minneskortet som dom flesta verkar använda sig av? Fungerar ett "SanDisk flash-minneskort - 4 GB - Memory Stick Micro (M2)" ?

Ett SanDisk som du just nämnde funkar perfekt, använder det själv i min P1i.
För återförsäljare gör en sökning på Prisjakt ;)
Väntar för övrigt på att SanDisk ska släppa 8GB kortet det blir mums B)

Postad 16 september 2007 - 15:11

discovery
  • discovery
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag håller på att installera tomtom men det går inget vidare.. Jag lägger in filerna på minneskotet och programmet kommer upp när man går in i installationsmenyn. installationen startar men sen bara försvinner alllt och jag e tillbaka i menyn. Ingen fråga om man vill starta eller något och kan inte hitta programmet på telefonen heller..
någon som har samma problem eller har någon lösning?

/E

Postad 16 september 2007 - 17:00

Unregisteredf198cd57
  • Unregisteredf198cd57
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Märkligt! Kontakta TomToms support. För mig fungerade det klockrent, när jag följde beskrivningarna. Du har ju trots allt betalat för det, då hjälper dom dig!

Postad 16 september 2007 - 17:20

roathan
  • roathan
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Märkligt! Kontakta TomToms support. För mig fungerade det klockrent, när jag följde beskrivningarna. Du har ju trots allt betalat för det, då hjälper dom dig!

<{POST_SNAPBACK}>

TomTom ger ingen support eftersom de inte har någon programvara som är testat till P1.

Postad 16 september 2007 - 17:26

JiTe
  • JiTe
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
När man använder Fring på ett wlan så kopplar den ner efter en viss tid.
Finns det nått sätt att få den att alltid vara online med wlan men inte med de övriga anslutningarna.
Eller är det mobilen i sig som inte klarar hålla wlan igång hela tiden?

Postad 16 september 2007 - 18:02

Unregisteredcb98efd7
  • Unregisteredcb98efd7
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Bilen kommer att bli en Saab 9-3 -08 med handsfree monterat av Saab. jag vet att "telefonpratet" går ut i minst två av bilens högatalare, men hur är det med sånger, ljud och melodier?  ;)
//T

Du kan ju alltid göra som jag annars och köra ut ljudet via en FM-sändare till bilens radio, funkar kanon B)

<{POST_SNAPBACK}>

Jovisst funkar det säkert jättebra, men telefonen sitter ju i hållaren hela tiden. Jag hade oxå helst sluppit fler grejer att ha hand om...
Går det alls att ansluta en FM-grunka när telefonen sitter i bilhållaren?
//T

Postad 16 september 2007 - 18:55

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0
Jag har ett störande problem med Fring via MSN-chat.

När man skrivit några rader till sin gode vän på nätet så blir ju nuvarande chatfönster fullt. Då ska den ju scrolla ner så man ser det senast skriva eller mottagna? I mitt program så lägger den sig någon eller några rader ovanför längst ner. DVS man får scrolla ner hela tiden själv med finger eller penna...

Postad 16 september 2007 - 22:01

KN
  • KN
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
När man har anslutit till ett wlan och sedan öppnar webläsaren så frågar den vilken grupp man vill använda. Måste man alltid lägga upp ett konto och grupp när man tillfälligt ansluter ett wlan på tex ett hotell?

Postad 16 september 2007 - 23:15

Unregistered4017025b
  • Unregistered4017025b
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
hej jag har precis fått min p1i och är väldigt nöjd med den.... det enda problemet jag stött på är att mina kontakter är ordnade med efternamnet först i adressboken.. vilket i sig medför att jag bara kan söka på efternamnen.. hur ändrar jag denna inställning utan att byta plats på förnamn och efternamn?

har sökt i tråden och hittade ett annat inlägg om exakt samma sak, men personen i fråga fick inget svar....

nu står kontakterna som "Efternamn, Förnamn" jag vill att de ska visas som "Förnamn Efternamn"

någon som kan hjälpa mig?

tack på förhand
/Christian

Postad 16 september 2007 - 23:18

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
Inne i kontakter välj "mer", bläddra ner till "Inställningar" och välj "Sortera efter".
Väl inne i den undermenyn kan du välja hur du vill att kontakterna ska visas.

Redigerat av SwedishBadger, 16 september 2007 - 23:19.

Postad 17 september 2007 - 10:49

sideline
  • sideline
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
En vecka har gått och telefonen är trevlig.

Har bara ett litet problem som det är just nu, WLAN. Jag har problem att ansluta. Har lagt till telefonens MAC-adress i routern (NetGear "nånting") så att den ska godkänna telefonen. Har lagt till ett internetkonto i telefonen som talar om för den att använda detta nätet. Den har inga som helst problem att hitta det men vill inte riktigt ansluta till den.

Är det möjligen så att jag missat någon inställning i telefonen eller i routern som jag måste ända på för att det ska fungera? Läste något tidigare i tråden om att det var något som skulle göras men när jag sökte efter det inlägget hittade jag det tyvärr inte.

Någon vänlig själ som vet vad som kan spöka och ge mig en hint eller två för att lösa detta vore det snällt.

Postad 17 september 2007 - 11:58

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0
Sideline: Du har inte missat någon WEP-nyckel eller liknande?

Testa att ställa om routern till helt oskyddat nätverk å prova en gång.
Det som folk ställer om internetkonton så WLAN ligger i prio 1 istället för 2 eller 3

Postad 17 september 2007 - 12:19

sideline
  • sideline
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Det som folk ställer om internetkonton så WLAN ligger i prio 1 istället för 2 eller 3

<{POST_SNAPBACK}>

Använder inga nycklar. Routern är helt öppen. Det är därför jag var tvungen att ange MAC-adress i routern för att den ska godta telefonen. De jag delar lägenheten och nätverket med har problem att köra krypterat. Nätverkskortet klarar inte riktigt av det även om den borde göra det. (NetGear är inte särskilt bra)

Postad 17 september 2007 - 12:40

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Använder inga nycklar. Routern är helt öppen. Det är därför jag var tvungen att ange MAC-adress i routern för att den ska godta telefonen. De jag delar lägenheten och nätverket med har problem att köra krypterat. Nätverkskortet klarar inte riktigt av det även om den borde göra det. (NetGear är inte särskilt bra)

<{POST_SNAPBACK}>

använder själv Netgear 824 hemma med mycket gott resultat, både i nätverk och till P1i. Dessutom med nycklar. Men ta bort MAC-filtreringen tillfälligt med då?

Postad 17 september 2007 - 13:30

sideline
  • sideline
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

använder själv Netgear 824 hemma med mycket gott resultat, både i nätverk och till P1i. Dessutom med nycklar. Men ta bort MAC-filtreringen tillfälligt med då?

<{POST_SNAPBACK}>

Ska göra ett test ikväll när jag kommit hem från jobbet.

Postad 17 september 2007 - 16:24

Cmdr_Chakotay
  • Cmdr_Chakotay
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Finns det nått sätt att få den att alltid vara online med wlan men inte med de övriga anslutningarna.

Gå in på Internetkonton - "ditt WLAN" - Mer - Alternativ - Tidsgräns för uppringning: och välj "Aldrig".
så borde problemet vara löst <_<

Postad 17 september 2007 - 17:32

JiTe
  • JiTe
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Gå in på Internetkonton - "ditt WLAN" - Mer - Alternativ - Tidsgräns för uppringning: och välj "Aldrig".
så borde problemet vara löst <_<

<{POST_SNAPBACK}>

Testat det och tyvärr så gäller den ändring även de övriga kontona/grupperna.
Och grps vill man väl helst ska koppla ner när den inte används.

Grejen är att den kopplar ner även om den står på aldrig så jag vet inte om det är något som inte stämmer med nätverks kortet i mobilen.

Fler som har märkt liknande?

Postad 17 september 2007 - 17:55

Cmdr_Chakotay
  • Cmdr_Chakotay
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Jovisst funkar det säkert jättebra, men telefonen sitter ju i hållaren hela tiden. Jag hade oxå helst sluppit fler grejer att ha hand om...
//T

Hmm, har du den i en original aktiv hållare så går det inte om du inte använder bluetooth för att skicka ljudet till exempelvis SE MBR-100 och kopplar in FM-sändaren i den.

Postad 17 september 2007 - 18:14

Unregisteredcb98efd7
  • Unregisteredcb98efd7
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

//T

Hmm, har du den i en original aktiv hållare så går det inte om du inte använder bluetooth för att skicka ljudet till exempelvis SE MBR-100 och kopplar in FM-sändaren i den.

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för svaret, anade att det skulle vara så. Jag får se hur jag gör när bilen kommer ( <_< inte förrän i november, vill inte vänta...)
Som sagt, tack ändå
//T

Postad 17 september 2007 - 19:26

rocky77
  • rocky77
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Hallå, när jag försöker installera programet för att uppdatera telefonens program vara från Sonyericssons hemsida, kommer det bara upp "Sorry Vista not supprted". Skämtar dom eller? Jag menar Vista har ju funnits på marknaden över ett halvår nu. Har ingen dator med nostalgi operativsystemet XP längre... Nån som vet när Sonyericsson tänkte ansluta till nutiden?

Mvh
Matte

Postad 17 september 2007 - 19:31

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 978 inlägg
  • 0

Hallå, när jag försöker installera programet för att uppdatera telefonens program vara från Sonyericssons hemsida, kommer det bara upp "Sorry Vista not supprted". Skämtar dom eller? Jag menar Vista har ju funnits på marknaden över ett halvår nu. Har ingen dator med nostalgi operativsystemet XP längre... Nån som vet när Sonyericsson tänkte ansluta till nutiden?

Mvh
Matte

<{POST_SNAPBACK}>

det jobbas på det.
"Nostalgi XP" heheh... jo jag har kört vista ett antal månader men övergav skiten till slut just pga att oavsett om det funnits ute länge nu så finns det fortfarande inte en hel drös med stöd till operativet <_<

XP må vara "gammalt" men det är ju riktigt bra alltså! speciellt om man jämför mot äldre operativ men även vista.

mitt tips e att skita i vista,åtminstode tills SP1 släpps till vista

Postad 17 september 2007 - 20:17

KN
  • KN
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0

När man har anslutit till ett wlan och sedan öppnar webläsaren så frågar den vilken grupp man vill använda. Måste man alltid lägga upp ett konto och grupp när man tillfälligt ansluter ett wlan på tex ett hotell?

<{POST_SNAPBACK}>

Är det ingen som vet hur man anlsuter tillfälligt till ett wlan utan att behöva lägga upp ett konto och en grupp. Det måste väl gå eller?

Postad 17 september 2007 - 20:18

JiTe
  • JiTe
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Auto svarar era mobler när den sitter i bordsladdaren?

På min går det fram 1 signal sen svarar den utan att jag behöver göra någonting.
Är lite dummt att ha det så om man inte är i närheten.
Har letat runt men inte hittat nån inställning för detta.

Använder jag med eller utan handsfree så måste jag trycka svarsknapp, så det är endast när den sitter i bordsladdaren som den gör så..

Postad 17 september 2007 - 21:06

Rille_lkp
  • Rille_lkp
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0

Mvh
Matte

<{POST_SNAPBACK}>

Den nya versionen som fungerar med Windows Vista ser ut att vara uppe på SE's sida nu <_<

XP må va nostalgi men Vista är då beta :(
Kan förstå om de väntat med att släppa uppdateringstjänsten för Vista. Kommer ju titt som tätt uppdateringar som löser bsods i Vista. Problem med andra drivers som krashar. Lagom skoj för SE om det börjar komma in telefoner på service för att de dött när datorn krashat under uppdatering.

Postad 18 september 2007 - 08:32

rocky77
  • rocky77
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0

Den nya versionen som fungerar med Windows Vista ser ut att vara uppe på SE's sida nu  <_<

XP må va nostalgi men Vista är då beta  :(
Kan förstå om de väntat med att släppa uppdateringstjänsten för Vista. Kommer ju titt som tätt uppdateringar som löser bsods i Vista. Problem med andra drivers som krashar. Lagom skoj för SE om det börjar komma in telefoner på service för att de dött när datorn krashat under uppdatering.

<{POST_SNAPBACK}>

Jo men nokia har ju fått sin uppdateringstjänst funka på vista sen många månader...

Nej den versionen som ligger uppe på deras sida funkar inte på vista kommer upp samma popup som tidigare... Dessutom om telefoner skulle dö under uppdatering bara för man kör vista, ser jag snarare det som att SE klantat sig när man skrivit drivrutiner, program o dyl

Redigerat av rocky77, 18 september 2007 - 08:37.

Postad 18 september 2007 - 11:59

Slapshot
  • Slapshot
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Någon som vet om/var man kan ändra antalet ringsignaler innan samtalet går över i telefonsvararen?
Skulle vilja öka det antalet.

Postad 18 september 2007 - 12:12

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0

Någon som vet om/var man kan ändra antalet ringsignaler innan samtalet går över i telefonsvararen?

<{POST_SNAPBACK}>

Hos telenor tror jag man kan ändra det på "mina sidor" på nätet. Tror det är operatörs-styrd funktion.

Postad 18 september 2007 - 12:13

Unregistered5af3b41c
  • Unregistered5af3b41c
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Om jag inte minns helt fel så är detta en inställning som bestäms av oparatören inte av telefonen.
När jag hadde ett comviq kontantkort får många år sedan var man tvungen att ringa upp röstbrevlådan för att där i någon meny stäla in antalet singnaler innan samtalen gick till röstbrevlådan.
Vad jag vet så är fortfarande antalet sngnaler opratörs styrt.
Detta kan ju ha ändrats?

Postad 18 september 2007 - 16:48

pushroads
  • pushroads
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ring din operatör och be dom förläng ringtiden innan telesvar går in...

Postad 18 september 2007 - 19:09

Rille_lkp
  • Rille_lkp
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
Bara nya länken som var uppe tydligen. Filen ska komma inom 48h.

Gällande Vista, kom ju för så sent som någon månad sen uppdateringar från MS som löser BSODs. Ta t.ex http://support.microsoft.com/kb/938194 Löser bland annat:
"The computer stops responding or restarts unexpectedly when you play video games or perform desktop operations" :P
Jobbar själv med datorrelaterade ärenden och är aningen less på Vista vid det här laget. Man får ta alla chanser man får att klaga för att avreagera sig lite ;)

Redigerat av Rille_lkp, 18 september 2007 - 19:11.

Postad 18 september 2007 - 19:30

Slapshot
  • Slapshot
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Hos telenor tror jag man kan ändra det på "mina sidor" på nätet. Tror det är operatörs-styrd funktion.

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Om jag inte minns helt fel så är detta en inställning som bestäms av oparatören inte av telefonen.
När jag hadde ett comviq kontantkort får många år sedan var man tvungen att ringa upp röstbrevlådan för att där i någon meny stäla in antalet singnaler innan samtalen gick till röstbrevlådan.
Vad jag vet så är fortfarande antalet sngnaler opratörs styrt.
Detta kan ju ha ändrats?

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Ring din operatör och be dom förläng ringtiden innan telesvar går in...

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för svaren. Jag har Tele2 och fick där ringa upp telesvar och ändra tiden i sekunder innan svararen går in.

Postad 18 september 2007 - 21:31

slackie
  • slackie
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Tja,

Jag har idag en HTC P3600 - saknar just knappsatsen då jag gärna skriver mkt på den. Känner mig inte låst till WM då jag främst mailar, sms:ar och syncar calender. Det skulle möjligen vara GPS:n. Inte för att jag använder GPS:en i P3600 särskilt ofta, men det känns tryggt att ha den om det skulle behövas. Vet att SE skickar med en BT GPS till p1:an, men just att det är en separat del gör att den säkert inte är med när den väl behövs (likaså hålla koll på laddning etc).

Är det ngn som möjligtvis har testat HTC:n och P1:an och jämfört dess för- och nackdelar? Är det ett ett klart nerköp att skaffa en p1:a?

Redigerat av slackie, 18 september 2007 - 21:35.

Postad 18 september 2007 - 21:36

Yngman
  • Yngman
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Har nu haft P1:an ett tag och är i stort sett nöjd. Har dock ett par irriterande detaljer som jag undrar om någon har en lösning på.

Startsida i web-läsaren
Som nyhetsnarkoman går jag till 99% alltid till min favoritnyhetssida men måste hela tiden gå via den förprogrammerade startsidan. Försöker man redigera bokmärken så får man bara meddelandet att det inte går. Är det någon som hittat en väg runt detta?

Redigera ordningen på bokmärken
Hänger ihop med ovanstående och är egentligen en bagatell men något som ändå stör mig. Någon som vet?

Remote desktop
Ett program som fanns till P910 som gjorde att man helt kunde styra telefonens knappar och display från ansluten PC. När det ringde poppade telefondisplayen upp på datorn (skall inte förväxlas med funktioner där telefonen ser och styr datorer utan tvärtom). Fanns till P910 men är osäker om det någonsin fanns till P990. Underbart när man har mobilväxel (alla samtal går via nallen) och sitter till 70% vid sin burk med nallen bredvid.

Postad 19 september 2007 - 08:11

ocin
  • ocin
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Startsida i web-läsaren
Som nyhetsnarkoman går jag till 99% alltid till min favoritnyhetssida men måste hela tiden gå via den förprogrammerade startsidan. Försöker man redigera bokmärken så får man bara meddelandet att det inte går. Är det någon som hittat en väg runt detta?

Jag mailade Sune Eskilsson och frågade om detta och det går inte att ändra för oss vanliga dödliga användare, det är operatören som sätter det när man får internetinställningar skickade till sig via sms.

Skitsnack tyckte jag och har försökt leta reda på nåt sätt runt det. Min gamla telefon (k750i) så kunde man sätta det med AT kommandon via lämplig terminalprogramvara, typ AT*EWHP=http://www.google.com/ , det funkar dock inte på p1i'n.

Jag har också testat med swiss manager utan att få det att funka.

Postad 19 september 2007 - 08:46

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Enklaste är väl att installera opera mini å välja startsida :)

Postad 19 september 2007 - 09:03

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Enklaste är väl att installera opera mini å välja startsida  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Opera mini är dessutom en mycket stabilare webläsare. Man kan dock inte spara filer med den.

Postad 19 september 2007 - 09:29

rauk84
  • rauk84
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Startsida i web-läsaren

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan ju skapa en genväg till webbsida i stand by-läget, ingen lösning men den blir lättillgänglig.

Postad 19 september 2007 - 13:10

Unregisteredd1a8fe77
  • Unregisteredd1a8fe77
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0
Apropå Opera, jag får inte de nedtankade opera-versionerna att funka med wlan.
Det är bara den medföljande som funkar..
Nån som har något tips?
Jag har slagit på wlan och gjort anslutningstestet under inställningar i Opera.."Det bästa alternativet har valts"..fast lyckas inte få den att välja wlan..:rolleyes:

Postad 19 september 2007 - 13:54

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0
Moparman skrev såhär i tråden om sin P990i

"På min P990 behöver jag aldrig ändra nå prioriteringar..
Startar jag wlan så går den på wlan å startar ja opera utan wlan går den på 3g"

Postad 19 september 2007 - 14:44

BlinkingLEDs
  • BlinkingLEDs
  • Lärjunge

• 363 inlägg
  • 0

Tja,

Jag har idag en HTC P3600 - saknar just knappsatsen då jag gärna skriver mkt på den. Känner mig inte låst till WM då jag främst mailar, sms:ar och syncar calender. Det skulle möjligen vara GPS:n. Inte för att jag använder GPS:en i P3600 särskilt ofta, men det känns tryggt att ha den om det skulle behövas. Vet att SE skickar med en BT GPS till p1:an, men just att det är en separat del gör att den säkert inte är med när den väl behövs (likaså hålla koll på laddning etc).

Är det ngn som möjligtvis har testat HTC:n och P1:an och jämfört dess för- och nackdelar? Är det ett ett klart nerköp att skaffa en p1:a?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hade en p3600 som jag för övrigt tyckte var en grym telefon/handdator.
Nackdelarna för mej var följande.
Bluetooth-stereo funktionen är under all kritik. Ska tydligen bero på att den använder sig av microsofts bt-stack.
Att köra spelemulatorer som använder virtuella knappar fungerade mkt dåligt (den segar ner sig nå fruktansvärt vid varje "knapptryckning").
Skärmen är ej nog ljusstark för soligt väder.

P1an som jag har nu slår p3600an med hästlängder på alla punkter ovan plus att den har qwerty och ett smidigare format å användbar kamera.

Jag är jättenöjd över mitt byte.
Är allt annat än ett nerköp.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.