Vi Vinylsamlare
3715 svar till detta ämne
Postad 01 februari 2011 - 10:31
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Här kommer de första från gårdagens köp. Gav 9:- per skiva vilket man får vara extremt nöjd med. Oscar Peterson - The Jazz soul of Oscar Peterson på Verve. Skivan har P 1960 i sin outrun men jag tvivlar. Hittade en på eBay och den såldes som 197? German Reissue [rare]. Bra skiva med skön jazz. Skiva i toppskick med plastomslag kvar Arne Domnérus with Gustaf Sjökvist - Antiphone Blues. Originalutgåva på Proprius från 1975. Inspelad i Spånga kyrka 1974. Helt underbar, man svävar till mixen av sax och orgel. Fantastisk skiva. Toppskick förutom en reva mitt på öppningen och aningen vikt vänster övre hörn Rune Gustavsson - Rune at the top. Original på Metronome, 1969. Bra skiva i nyskick Glenn Miller - A memorial 1944-1969. En riktigt bra samling på dubbel-lp. Storbandsjazz att softa till. RCA 1976
nytt.jpg 314,07K
0 Antal nerladdningar
Postad 01 februari 2011 - 12:13
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Jag har några backar med vinyler som skall säljas. Tänkte kolla med er hur marknaden är på tradera nu. Är det seg än efter julen eller är det bra fart?
Det bästa är nog att titta vad som ligger ute så att du inte lägger ut skivor som det redan ligger buntvis utan bud av för att slippa osåltavgifter. Posta en lista här kan ju vara ett budgetalternativ, Lycka till!
Postad 01 februari 2011 - 12:26
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Spännande med era backfynd Kronkan och Tomano58!
Det här året tänker jag satsa på mer ny vinyl och då gärna i boxform, Hur tänker ni andra kring er samling?
Postad 01 februari 2011 - 12:37
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Det här året tänker jag satsa på mer ny vinyl och då gärna i boxform, Hur tänker ni andra kring er samling? Tänker, vad menar du..?  Här kommer lite Billie Holiday. Inte så mycket att orda om. Samlingsskivor i fint skick. Mest för det musikhistoriska, är ingen fan av BH.
nytt.png 110,2K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av tomano58, 01 februari 2011 - 12:43.
Postad 01 februari 2011 - 22:14
Kronkan
-
Kronkan
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Det här året tänker jag satsa på mer ny vinyl och då gärna i boxform, Hur tänker ni andra kring er samling?
Hej Sid och Tomano! En bra men blytung fråga. Har en spretig men sorterad samling. 2010 startade jag med få Kraftwerk och Rolling Stones. Helt plöstsligt blevdessa fenomen intressanta. Kraftwerk idag bara någon skiva somjag vill kompletteramed. Rolling Stones har jag väl alla tidiga men saknar några senare. Där finns det tyvärr ett speciellt omslag som jag söker. Spelar just nu min enda Segovia-skiva osannolikt bra ljud för att vara en inspelning gjord för 56 år sedan. Det kanske skulle kunna vara ett spår av musik somjag också gillar.Pianisten Jan Johansson skulle jag också kunna tänka mig att jaga fatt på de skivor som finns. Modern elektronika om jag förstår vad jag gillar eller hittar ett spår att söka av. Kanske också Elvis och några Beatles inklusive John Lennon. Moderna JAzz Quartet spelar jag bara skivor från 50 och tidigt sextiotal så där skulle jag snarare sälja/ge bort de senare. Avser att inte komplettera dessa mera. Men älskar de tidiga inspelningarna. Sedan blir det säkert mängder av annan rock och pop eftersom ju Popsnöret mest tittar i dessabackar. Hoppsa också på nya intressanta influenser. Åsså hjälp av slumpen.
Postad 01 februari 2011 - 23:42
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Hej Sid och Tomano! En bra men blytung fråga. Har en spretig men sorterad samling. 2010 startade jag med få Kraftwerk och Rolling Stones. Helt plöstsligt blevdessa fenomen intressanta. Kraftwerk idag bara någon skiva somjag vill kompletteramed. Rolling Stones har jag väl alla tidiga men saknar några senare. Där finns det tyvärr ett speciellt omslag som jag söker. Spelar just nu min enda Segovia-skiva osannolikt bra ljud för att vara en inspelning gjord för 56 år sedan. Det kanske skulle kunna vara ett spår av musik somjag också gillar.Pianisten Jan Johansson skulle jag också kunna tänka mig att jaga fatt på de skivor som finns. Modern elektronika om jag förstår vad jag gillar eller hittar ett spår att söka av. Kanske också Elvis och några Beatles inklusive John Lennon. Moderna JAzz Quartet spelar jag bara skivor från 50 och tidigt sextiotal så där skulle jag snarare sälja/ge bort de senare. Avser att inte komplettera dessa mera. Men älskar de tidiga inspelningarna. Sedan blir det säkert mängder av annan rock och pop eftersom ju Popsnöret mest tittar i dessabackar. Hoppsa också på nya intressanta influenser. Åsså hjälp av slumpen.
Min samling är också rejält spretig vilket kanske beror på att jag inte kallar mig för samlare, dvs jag har ingen uttalad strategi för att bygga på en viss artist utan är snarare mer känslomässigt engagerad. Gräver med stor förkärlek ner mig i min ungdomstids (är av modell 58) musik, dvs sent 60 till sent 70-tal. Lånade massor av LP och bandade och saknar därför stora delar av den musik jag växte upp med och om jag skulle sikta in mig på något så är det i första hand Beatles och Rolling Stones plus den 70-tals(hård)rock som jag saknar. Jan Johansson som du nämner är skön att lyssna på, har 'Jazz på Svenska' och 'Musik genom 4 sekler' och kan tänka mig fler. Gillar också en hel del jazz lite i smyg. Elvis däremot har aldrig riktigt engagerat mig och det blir nog inget heller. Har nu på mindre än ett halvår ökat på min samling från ca 250 till drygt 600 LP och har växtverk. Har lovat mig själv att lugna ner mig och kom givetvis hem igår med 55 skivor...
Postad 02 februari 2011 - 22:20
Unregistered35856
-
Unregistered35856
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Min samling är också rejält spretig vilket kanske beror på att jag inte kallar mig för samlare, dvs jag har ingen uttalad strategi för att bygga på en viss artist utan är snarare mer känslomässigt engagerad. Gräver med stor förkärlek ner mig i min ungdomstids (är av modell 58) musik, dvs sent 60 till sent 70-tal. Lånade massor av LP och bandade och saknar därför stora delar av den musik jag växte upp med och om jag skulle sikta in mig på något så är det i första hand Beatles och Rolling Stones plus den 70-tals(hård)rock som jag saknar. Jan Johansson som du nämner är skön att lyssna på, har 'Jazz på Svenska' och 'Musik genom 4 sekler' och kan tänka mig fler. Gillar också en hel del jazz lite i smyg. Elvis däremot har aldrig riktigt engagerat mig och det blir nog inget heller. Har nu på mindre än ett halvår ökat på min samling från ca 250 till drygt 600 LP och har växtverk. Har lovat mig själv att lugna ner mig och kom givetvis hem igår med 55 skivor... 
Känner igen mig där. Har gjort en liknande ökning fast under förra året. Tycks inte finnas nån hejd på inköpen heller. För mycket bra och intressanta skivor där ute för att jag ska kunna sluta jaga!
Postad 03 februari 2011 - 10:59
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Dags för lite fortsatt redovisande. Mina först med CSNY som jag dissat under alla år. Fattar inte varför då dessa 3 var riktigt bra. - CSNY - Déjà vu. Tysk utgåva på Atlantic, gatefold men ej det coola omslaget i "läder".
- CSNY - 4 way street. US-utgåva på Atlantic komplett med texthäfte. Dubbel-lp
- CSNY - American Dream. Tysk utgåva på Atlantic
- Simon and Garfunkel - Parsley, Sage, Rosemary and Thyme. Holländsk utgåva på CBS. I plastficka sedan ny samt ytterligare ett ex med sämre fodral men skiva i toppskick
- Paul Simon - S/T. Holländsk utgåva på CBS, har en UK-utgåva sen tidigare.
- Paul Simon - Still crazy after all these years. Holländsk utgåva på CBS. Namn skrivet på omslagets framsida.
- Paul Simon - One-trick pony. US-utgåva på Warner. Har kvar omslagsplasten.
- Cat Stevens - Teaser and the Firecat. US-utgåva på A&M, gatefold
- Cat Stevens - Foreigner. UK-utgåva på Island. Relieftryckt fodral komplett med textblad/konstverk i tjock kartong. Namn skrivet på omslagets framsida
nytt.jpg 297,93K
0 Antal nerladdningar
Postad 03 februari 2011 - 13:07
Unregistered1014
-
Unregistered1014
-
Forumräv
-
-
530 inlägg
Nyss hemkommen från Skivesset i Malmö med en bunke vinyler. Handlade totalt för 1000 kronor.
Det kommer några uppdateringar med vad jag hittade inom snart.
Wow!!! Minns när jag som barn åkte med mamma eller pappa till Skivesset för att få välja ut en skiva, typ vid födelsedag eller liknande. Kunde spendera timmar där för att bläddra bland skivorna. Minns än idag den där speciella doften som finns i skivbutiker! Kul att höra att Skivesset finns kvar!
Postad 03 februari 2011 - 14:33
Unregisteredd8832fe9
-
Unregisteredd8832fe9
-
Forumräv
-
-
874 inlägg
Wow!!! Minns när jag som barn åkte med mamma eller pappa till Skivesset för att få välja ut en skiva, typ vid födelsedag eller liknande. Kunde spendera timmar där för att bläddra bland skivorna.
Minns än idag den där speciella doften som finns i skivbutiker!
Kul att höra att Skivesset finns kvar!
Se där ja. Trevligt att höra din berättelse. Det är ingen stor musikaffär, men det faktum att den har varit på samma adress i typ 40 år, och att det finns en hel källare med bara vinyl gör att den känns hemtrevlig och helt rätt för min del. Jag kör ifrån Helsingborg in till Malmö enbart för den skivaffären.
Postad 03 februari 2011 - 14:59
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Här kommer nästa batch. Lite Paul McCartney o Alan Parson. - The Alan Parsons Project - Pyramid. Kanadensisk utgåva på Arista, gatefold
- The Alan Parsons Project - Eve. Svensk utgåva på Arista, gatefold
- The Alan Parsons Project - The turn of a friendly card. Kanadensisk utgåva på Arista. Dublett
- Paul and Linda McCartney - RAM. Svensk utgåva på Aplle, gatefold
- Wings - London Town. Svensk utgåva på MPL communications. Inkluderar en stor affisch.
nytt.jpg 238,61K
0 Antal nerladdningar
Postad 03 februari 2011 - 16:31
Unregisteredd8832fe9
-
Unregisteredd8832fe9
-
Forumräv
-
-
874 inlägg
Här kommer nästa batch. Lite Paul McCartney o Alan Parson.
- The Alan Parsons Project - Pyramid. Kanadensisk utgåva på Arista, gatefold
- The Alan Parsons Project - Eve. Svensk utgåva på Arista, gatefold
- The Alan Parsons Project - The turn of a friendly card. Kanadensisk utgåva på Arista. Dublett
- Paul and Linda McCartney - RAM. Svensk utgåva på Aplle, gatefold
- Wings - London Town. Svensk utgåva på MPL communications. Inkluderar en stor affisch.
nytt.jpg 238,61K
0 Antal nerladdningar
Wings-alstret har ett väldigt stort "vill-ha" värde här i min samling :-)
Postad 03 februari 2011 - 21:26
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Här är en smårolig skiva från samlingen, En av dom först tillverkade singlarna! 1949 i en tid av 78or kom RCA Victor med 45 Varvaren. Varför är den grön? Jo, Tanken var att olika typer av musik skulle ha olika färg.. Höll inte så länge men tanken var god  Roy Rogers - The yellow rose of Texas / On the old spanish trail http://www.youtube.c...h?v=rPM7zzElj-Q
Postad 03 februari 2011 - 23:13
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Här är en smårolig skiva från samlingen, En av dom först tillverkade singlarna! 1949 i en tid av 78or kom RCA Victor med 45 Varvaren. Varför är den grön? Jo, Tanken var att olika typer av musik skulle ha olika färg.. Höll inte så länge men tanken var god

Roy Rogers - The yellow rose of Texas / On the old spanish trail http://www.youtube.c...h?v=rPM7zzElj-Q
Fantastiskt. Har alltid trott att färgad vinyl var ett senare påfund. Cool!
Postad 04 februari 2011 - 08:38
Unregistered35856
-
Unregistered35856
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Dags för lite fortsatt redovisande. Mina först med CSNY som jag dissat under alla år. Fattar inte varför då dessa 3 var riktigt bra.
- CSNY - Déjà vu. Tysk utgåva på Atlantic, gatefold men ej det coola omslaget i "läder".
- CSNY - 4 way street. US-utgåva på Atlantic komplett med texthäfte. Dubbel-lp
- CSNY - American Dream. Tysk utgåva på Atlantic
- Simon and Garfunkel - Parsley, Sage, Rosemary and Thyme. Holländsk utgåva på CBS. I plastficka sedan ny samt ytterligare ett ex med sämre fodral men skiva i toppskick
- Paul Simon - S/T. Holländsk utgåva på CBS, har en UK-utgåva sen tidigare.
- Paul Simon - Still crazy after all these years. Holländsk utgåva på CBS. Namn skrivet på omslagets framsida.
- Paul Simon - One-trick pony. US-utgåva på Warner. Har kvar omslagsplasten.
- Cat Stevens - Teaser and the Firecat. US-utgåva på A&M, gatefold
- Cat Stevens - Foreigner. UK-utgåva på Island. Relieftryckt fodral komplett med textblad/konstverk i tjock kartong. Namn skrivet på omslagets framsida
nytt.jpg 297,93K
0 Antal nerladdningar
Ap-avvis på din CSN&Y Live skiva. Har sett den vid ett par tillfällen men kostat mer än jag velat ge... Jag fortsätter jaga!
Postad 04 februari 2011 - 08:45
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Ap-avvis på din CSN&Y Live skiva. Har sett den vid ett par tillfällen men kostat mer än jag velat ge... Jag fortsätter jaga!
Jo, den här gången hade jag allt lite matjord i fickorna. Killen ville ha 10:- styck, plockade på mig 55 skivor och fick det avrundat till 500:-  Och som sagt, blev positivt överraskad eftersom jag av nån obskyr anledning alltid dissat CSNY... Blir fler om jag snubblar över någon igen.
Postad 04 februari 2011 - 11:11
Unregisteredb27a28b7
-
Unregisteredb27a28b7
-
Veteran
-
-
2 307 inlägg
DSC_0001.JPG 87,19K
0 Antal nerladdningar
Mitt senaste "fynd". Kan vara världens bästa bluesskiva enligt mig. Efter att ha haft den på cd länge så kände jag ändå att 12" är rätt format. Denna sticker alltid iväg i pris men den här gången gick den hem.
Stolt ägare efter en kortare bud-fight på tradera, och skicket är väldigt fint.
Otroligt ljud på denna!
Presentation av skivan känns överflödig.
Edit: Kanske postar mer bilder på vinyl under dagen, skall till "Knastret" i Karlstad och botanisera under dagen
Redigerat av Unregisteredb27a28b7, 04 februari 2011 - 11:13.
Postad 04 februari 2011 - 11:35
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
DSC_0001.JPG 87,19K
0 Antal nerladdningar
Mitt senaste "fynd". Kan vara världens bästa bluesskiva enligt mig. Efter att ha haft den på cd länge så kände jag ändå att 12" är rätt format. Denna sticker alltid iväg i pris men den här gången gick den hem. Stolt ägare efter en kortare bud-fight på tradera, och skicket är väldigt fint. Otroligt ljud på denna!
Presentation av skivan känns överflödig.
Edit: Kanske postar mer bilder på vinyl under dagen, skall till "Knastret" i Karlstad och botanisera under dagen 
Cool, den har jag också kikat på emellanåt men det har aldrig blivit av. Tunt med MW i samlingen. Inget på vinyl men har "Hard again" (såklart  ) på CD
Postad 04 februari 2011 - 17:26
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Nu så har vi kommit över på avdelningen Svenskt (och en Gammel-Dansk) Ursäkta den dåliga skärpan. - The Boppers - Unplugged Favourites. Utgiven på Sonet
- Anders F Rönnblom & Seskaton - Krig ( Fred & Country Music. Utgiven på Mercury
- Hansson de Wolfe United - Iskalla killen (full av mänsklig värme). Deras debutalbum. Utgiven på Bastun
- Dan Hylander & Raj Montana Band - ...Om Änglar o Sjakaler. Utgiven på Amalthea. Är lite svag för Dan o Py...
- Eva Dalgren - För väntan. Utgiven på CBS
- Gasolin' - Gøglernes Aften, Live I Skandinavien. En OK liveplatta, utgiven på CBS
nytt.jpg 143,48K
0 Antal nerladdningar
Postad 04 februari 2011 - 21:57
Kronkan
-
Kronkan
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Andres Segovia var gitaristen som började spela klassiskt. Den gula skivan är från 1952 och är en helt fantastisk inspelning. Musik för lugna stunder. Har man tur stöter man på gamla monoskivor för inga pengar alls. Ibland kan man stöta på monoinspelningar somär omgjorda till stereo. Men sådant köper inte jag. Bra monoinspelningar skall vara i mono.
segovia.JPG 31,46K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Kronkan, 04 februari 2011 - 21:58.
Postad 05 februari 2011 - 13:26
Unregisteredc8b702f4
-
Unregisteredc8b702f4
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Har hållit upp med Vinyl-köpandet ganska ordentligt på sistone, men idag hämtade jag ut årets första skivor. Båda köpta halv-dyrt via Tradera auktioner men jag är nöjd, nöjd, nöjd
David Bowie-skivan (Ziggy stardust) är min första riktitga bekantskap med Bowie och där har jag nog en del att ta igen. Köpet av ZZ top - Tres Hombres kan ju motiveras endast med La Grange själv
168450_499612768434_635108434_6369756_3044136_n.jpg 53,81K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Unregisteredc8b702f4, 05 februari 2011 - 13:28.
Postad 05 februari 2011 - 21:47
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Wake up little Susie / The Everly Brothers
Postad 05 februari 2011 - 23:35
Unregistered35856
-
Unregistered35856
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Nu så har vi kommit över på avdelningen Svenskt (och en Gammel-Dansk) Ursäkta den dåliga skärpan.
- The Boppers - Unplugged Favourites. Utgiven på Sonet
- Anders F Rönnblom & Seskaton - Krig ( Fred & Country Music. Utgiven på Mercury
- Hansson de Wolfe United - Iskalla killen (full av mänsklig värme). Deras debutalbum. Utgiven på Bastun
- Dan Hylander & Raj Montana Band - ...Om Änglar o Sjakaler. Utgiven på Amalthea. Är lite svag för Dan o Py...
- Eva Dalgren - För väntan. Utgiven på CBS
- Gasolin' - Gøglernes Aften, Live I Skandinavien. En OK liveplatta, utgiven på CBS
nytt.jpg 143,48K
0 Antal nerladdningar
Får sånn ångerst bara av att se omslaget på Boppers skivan. Pappa spelade sönder den när jag bodde hemma men jag kan erkänna att där är några bra bitar som t ex heaven (om den nu heter det). Vi hade den på cd dock!
Postad 06 februari 2011 - 10:51
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Får sånn ångerst bara av att se omslaget på Boppers skivan. Pappa spelade sönder den när jag bodde hemma men jag kan erkänna att där är några bra bitar som t ex heaven (om den nu heter det). Vi hade den på cd dock!
Den här är i nyskick, ingen pappa som plågat familjen med den  Är ingen fan av Boppers utan den åkte med just för att den var "unplugged". Blir lite mer intressant då. Men ok, gillade dom när de var nya o heta i slutet på 70-talet... Har två till i samlingen 
Postad 06 februari 2011 - 11:03
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Keep on boppin  Den där Gasolin skivan fick jag i julklapp när det begav sig, Ett långt trumsolo är allt jag minns av den!
Redigerat av Sidelakebob, 06 februari 2011 - 11:06.
Postad 06 februari 2011 - 18:10
Unregistered35856
-
Unregistered35856
-
Amatör
-
-
85 inlägg
4 nya videos i bloggen. Min stones samling + senaste köpen b la ett dylan orginal. Nu på engelska (så gott det går) för att vara med i youtube gruppen av internationella vinylnördar. http://theneedleandt....wordpress.com/
Postad 07 februari 2011 - 10:08
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Ok, vi fortsätter lite på den Svenska avdelningen. - Aston Reymers Rivaler - Kräål. Deras andra album, utgivet på Musiklaget -80. Skön calypso. Risigt fodral, baksidan riven tvärs över men det gick att limma.
- Björn J:son Lindh - Svensk rapsodi. Utgiven på Sonet -89. Lika skön att höra som omslaget är vackert.
- Kjell Höglund - Vägen mot Shangri-La. Utgiven på Alternativ -80. Musiken precis som omslaget, väldigt speciell. Kjell Höglund är minst sagt lite egen.
- Anne-Lie Rydé - Stulna kyssar. Utgiven på Hi Fidelity/EMI -92. Gillar denna, underbar röst och kanonljud.
- Raj Montana Band - Döende oskuld. Utgiven på Amalthea -79. Deras andra, ok men ingen av deras bästa
- Monica Z - Varsamt. Utgiven på RCA/BMG Ariola -91. Vacker men tråkig.
- Nationalteatern - Livet är en fest. Utgiven på MNW -74. Komplett med texthäfte. Vinylen i toppskick. Dubblett
nytt.jpg 297,06K
0 Antal nerladdningar
Postad 08 februari 2011 - 03:10
Unregisteredd8832fe9
-
Unregisteredd8832fe9
-
Forumräv
-
-
874 inlägg
Dammade av lite vinylskivor igår, och blev glad när jag såg att jag ägde Gary Moores skiva WIld Frontier. Det hade jag helt glömt bort.
Postad 08 februari 2011 - 10:16
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Ok, fortsätter att beta av högen allteftersom jag lyssnat av dem. - Pink Floyd - A collection of great dance songs. Holländsk utgåva på EMI/Electrola -81. En samlingsskiva med "danslåtar". Innehåller bla en nyinspelning av "Money" samt en del alternativa mixar
- Madness - The rise and fall. Skandinavisk utgåva på Stiff Records -82. Deras 4e album. Lite spretigt men helt ok. Innehåller bla "Our House"
- Marianne Faithfull - Dangerous Acquaintances. Svensk utgåva på Island Records -81. Har bara hört "Broken English" tidigare men det hörs tydligt vem som sjunger. Ett helt ok album.
- Eagles - On the border. Kanadensisk utgåva på Asylum Records -74. Deras 3e album och ett ganska rockigt sådant. Aldrig hört Eagles med sånt ös tidigare. Riktigt bra album.
- Eurythmics - Touch dance. Europautgåva på RCA -84. Remixalbum (EP). Näe...
- The Manhattan Transfer - S/T. US-utgåva på Atlantic -75. Deras 2a album. Inte min grej men kul att ha för sakens skull. Gillar omslaget.
nytt.jpg 219,63K
0 Antal nerladdningar
Postad 08 februari 2011 - 15:26
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Titta vad man fick med posten idag  Captain Beyond's debutalbum med 3D-bilden på. Skicket är väl iofs inte bättre än VG men fick den för löjliga $13.02 på eBay (Sikkfisk tipsade om att leta där, blev överbjuden på en finare pga lite dumma tider). Den spelar dock ok och troligen helt ok efter en tvätt. Så nu finns den i samlingen, lite ful o sliten men får duga tills vidare. Kan leta ett fint ex i lugn och ro nu. Fodralet är dock inte så skitigt som det ser ut att vara på bilden.
captainbeyond.jpg 173,57K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av tomano58, 08 februari 2011 - 16:39.
Postad 08 februari 2011 - 18:41
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Har sökt ett fint ex av Stray cats första med " Som ni såg i måndagsbörsen " märket och hittade ett trevligt ex på Tradera. Lite nördigt? Ja, Kanske lite..   Måndagsbörsen 6 April 1981 http://www.youtube.c...feature=relatedKika även in detta oslagbara klipp med Ramones från samma program, Humor på hög nivå. http://www.youtube.c...feature=related
Postad 08 februari 2011 - 18:57
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Har sökt ett fint ex av Stray cats första med " Som ni såg i måndagsbörsen " märket och hittade ett trevligt ex på Tradera. Lite nördigt? Ja, Kanske lite..

Måndagsbörsen 6 April 1981 http://www.youtube.c...feature=related
Nördigt? Nä, helt rätt vill jag påstå
Postad 08 februari 2011 - 19:02
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Ja, Hahaa. Brian Setzer turnerar i sommar, Ska försöka se tre - fyra spelningar.
Postad 10 februari 2011 - 10:53
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Oki, då tar vi ett gäng till... - Santana - Abraxas. Holländsk originalutgåva,gatefold, på CBS -70. Har en Nice Price reissue, också på CBS, sedan tidigare (-81). Suveränt album
- Don McLean - American Pie. Svensk utgåva på United Artists -72. "The Rainbow collection" på baksidan av fodralet. Charmig,
- Creedence - Pendulum. US originalutgåva, gatefold, på Fantasy -70. Har en Svensk utgåva på Liberty sedan tidigare. Grymt bra album.
- Supertramp - S/T. Holländsk Nice Price-utgåva på A&M -?? (reissue). Deras först album, tyckte den var riktigt bra.
- Blood, Sweat & Tears - Greatest Hits. Holländsk Nice Price-utgåva på CBS -72. Greatest Hits... Gjorde ett försök men näe, jag greppar dom ändå inte. Fattar inte storheten.
nytt.jpg 241,22K
0 Antal nerladdningar
Postad 10 februari 2011 - 12:33
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Sista batchen för nu... - Dire Straits - Making movies. Kanadensisk utgåva på Mercury -80
- Dire Straits - Communiqué. US-utgåva på Warner -79. Cutout. Omslagsplasten kvar.
- Queen - A day at the races. Kanadensisk utgåva, gatefold, på Elektra -76
- David Lindley - El Rayo-X. Tysk utgåva på Asylum -81
- Kate & Anna McGarrigle - Love over and over. Skandinavisk utgåva (? Team-Trykk, Oslo på fodralets baksida) på Polydor -82. Okända för mig, trevligt album.
- Rod Stewart - Foolish behaviour. Kanadensisk utgåva på Warner -80. Ett helt ok Rod-album.
nytt.jpg 189,16K
0 Antal nerladdningar
Postad 11 februari 2011 - 13:56
Unregistered1573
-
Unregistered1573
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Skivmässa i Lund imorgon (Stadshallen, kl. 12-16).
Postad 11 februari 2011 - 16:18
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Fick hem en låda vinyl... - The Quireboys - A bit of what you fancy. Europautgåva på Parlophone -90. Deras debutalbum och ett riktigt bra sådant.
- Jason and The Scorchers - Still standing. Holländsk utgåva på EMI America -86. Bra rockplatta!
- Pugh Rogefeldt - Pugh on the rocks. Utgiven på Metronome, gatefold, -73. Gillar Pugh...
- Lolita Pop - Blumenkraft. Utgiven på Mistlur -90. Också ett band jag gillar skarpt
- The Triffids - Born sandy devotional. UK-utgåva på Hot Records -86. Suverän Aussie-pop
- Montrose - Paper Money. UK-utgåva på Warner -74. Deras andra album och det sista med Sammy Hagar vid micken
nytt.jpg 212,7K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av tomano58, 11 februari 2011 - 16:23.
Postad 12 februari 2011 - 17:23
Unregisteredc8b702f4
-
Unregisteredc8b702f4
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Var på motormarkand i Örebro idag och kom hem med följande:
Beatles - Help!
Beatles - Sgt. Peppers lonely hearts club band
Bob Dylan - Highway 61 revisited
Gary Moore - After the war
Pink Floyd - The Wall
IMAG0088.jpg 1,64MB
0 Antal nerladdningar
Postad 12 februari 2011 - 18:32
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Var på motormarkand i Örebro idag och kom hem med följande: Beatles - Help! Beatles - Sgt. Peppers lonely hearts club band Bob Dylan - Highway 61 revisited Gary Moore - After the war Pink Floyd - The Wall

IMAG0088.jpg 1,64MB
0 Antal nerladdningar
Snyggt! Sålde någon skivor där också eller tog du en avstickare?
Postad 12 februari 2011 - 19:13
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Skivmässa i Lund imorgon (Stadshallen, kl. 12-16).
Hur var mässan? Fortsätter så sakteliga mitt sökande efter Mickey Jupp plattor, Här den senaste på legendariska Stiff records. Skivan ser helt ny och ospelad ut.   Old rock n roller ( 1978 ) Tomano! Den där Jason plattan är en av mina absoluta favoriter, Kika även in Jasons soloprylar om du missat dessa.
Redigerat av Sidelakebob, 12 februari 2011 - 19:22.
Postad 12 februari 2011 - 19:21
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Tomano! Den där Jason plattan är en av mina absoluta favoriter, Kika även in Jasons soloprylar om du missat dessa.
Håller med, den var riktigt bra. Letar inte efter Jason men snubblar jag över någon av hans plattor så åker de med. Har Lost & Found också.
Postad 13 februari 2011 - 08:24
Unregisteredc8b702f4
-
Unregisteredc8b702f4
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Snyggt! Sålde någon skivor där också eller tog du en avstickare?
Tackar! Jo det var en hel del vinyl där, mycket mer och mycket bättre än förväntat. De jag köpte verkar dessutom ha sålts nya här i Sverige, vilket var kul och var överlag i riktigt fint skick så jag är hel nöjd! Hade jag haft en rymligare budget hade jag nog lika gärna köpt 20-30 skivor så det var lite svårt att bara välja några...
Postad 13 februari 2011 - 14:03
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Tackar! Jo det var en hel del vinyl där, mycket mer och mycket bättre än förväntat. De jag köpte verkar dessutom ha sålts nya här i Sverige, vilket var kul och var överlag i riktigt fint skick så jag är hel nöjd!
Hade jag haft en rymligare budget hade jag nog lika gärna köpt 20-30 skivor så det var lite svårt att bara välja några...
Haha, där får man bara för att motorintresset svalnat med åren. Såg liksom ingen anledning till ett besök för 80 pix Blir till att besöka nästa år då om de nu finns kvar. Verkar inte helt klart ännu. Hur låg priserna?
Postad 13 februari 2011 - 14:19
Unregisteredc8b702f4
-
Unregisteredc8b702f4
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Haha, där får man bara för att motorintresset svalnat med åren. Såg liksom ingen anledning till ett besök för 80 pix Blir till att besöka nästa år då om de nu finns kvar. Verkar inte helt klart ännu.
Hur låg priserna?
Jag har egentligen inget direkt motorintresse heller. Jag har iofs en veteran VW men det intresset sträcker sig endast till körglädjen i bilen. Men av jag brukar följa med en kompis, med desto större motorintresse, på diverse marknader och något intressant tycker jag alltid att det finns ändå. Priserna var väl 40 kr/st i några backar till individuellt satta priser på en del finare skivor. 65 kr st gav jag för Dylan, Floyd och Sgt. Peppers vilket jag tycker är helt okej utifrån vilken musik man får  Så priserna låg väl generellt runt eller strax under värdet tror jag (?).
Postad 13 februari 2011 - 15:15
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Jag har egentligen inget direkt motorintresse heller. Jag har iofs en veteran VW men det intresset sträcker sig endast till körglädjen i bilen. Men av jag brukar följa med en kompis, med desto större motorintresse, på diverse marknader och något intressant tycker jag alltid att det finns ändå.
Priserna var väl 40 kr/st i några backar till individuellt satta priser på en del finare skivor. 65 kr st gav jag för Dylan, Floyd och Sgt. Peppers vilket jag tycker är helt okej utifrån vilken musik man får Så priserna låg väl generellt runt eller strax under värdet tror jag (?).
Tack för infot, har bott i Örebro sen -99 och inte en enda gång varit på motormässan men å andra sidan så var jag på skivmässan för första gången(!) i somras... Tycker du fick rätt hyggliga priser.
Postad 15 februari 2011 - 18:42
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Fortsätter bygga på min Setzer samling, Här med en Australien press. http://www.youtube.c...h?v=eFkTJDflcrcDelar av min Brian Setzer samling kan ses här vid intresse. https://www.minhembi...b/254803#328207
Postad 16 februari 2011 - 19:37
Malbo
-
Malbo
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
Idag fick jag hem Bob Marley - Kaya US press 1978 , 40 kr via tradera.
Kommer nog sikta in mig på att få en komplett samling
Redigerat av Malbo, 16 februari 2011 - 19:40.
Postad 16 februari 2011 - 20:48
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
John Hammond - Live in Greece Köpte den mest för att jag tyckte låtlistan såg lite spännande ut. Har inte hunnit lyssna på skivan än.. 
Postad 16 februari 2011 - 23:04
Kronkan
-
Kronkan
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Idag en musikaliskresa.Köpt en skiva för 10kr.OlofHöijer plays Erik Satie. http://www.youtube.c...h?v=WSxDjW9bLCQFör en tillhörande den gamla skolan så är baksidan också som ren musik. "The recording was made with two parallell mascines from the same microhone and mixer. One digital and one analogue. The analogue was chosen for this record."
Redigerat av Kronkan, 16 februari 2011 - 23:05.
Postad 17 februari 2011 - 01:15
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Idag en musikaliskresa.Köpt en skiva för 10kr.OlofHöijer plays Erik Satie.
http://www.youtube.c...h?v=WSxDjW9bLCQ
För en tillhörande den gamla skolan så är baksidan också som ren musik.
"The recording was made with two parallell mascines from the same microhone and mixer. One digital and one analogue. The analogue was chosen for this record."
Vackert! Får jag från min sida då rekommendera 'Arne Domnérus with Gustaf Sjökvist - Antiphone Blues'. En helt fantastisk skiva med sax och kyrkorgel, inspelad i Spånga Kyrka. Hittade den i originalutgåva på vinyl för 9:-. Kvaliteten på skivan är makalös. Smakprov Lite nyheter: Rolling Stones - Let it bleed. UK-utgåva på Decca från -69 Tyvärr ej original innerpåse Rolling Stones - S/T. Tysk reissue på Decca -70 inklusive poster på Jagger Neon Rose - S/T. Vertigo -74. Svenska hårdrockare Neon Rose - Two. Vertigo -74. Neon Rose - Reload. Vertigo -75.
nytt.png 104,56K
0 Antal nerladdningar
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Musik
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|